- זיך איינגעשריבן
- סעפ. 22, 2024
- מעסעדזשעס
- 310
- רעאקציע ראטע
- 953
איי סנהדרין האט שוין נישט דן געווען דיני נפשות?איך מיין עס איז אנגענומען היינט ער האט געלעבט צווישן 4 BCE און 30 אדער 33 CE
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
איי סנהדרין האט שוין נישט דן געווען דיני נפשות?איך מיין עס איז אנגענומען היינט ער האט געלעבט צווישן 4 BCE און 30 אדער 33 CE
The Lost Tomb of Jesus - Wikipediaאיך מיין אז דאס וואס יוסף דערמאנט דאס פארשטיינערן ישוע'ס ברודער יעקב איז אנגענומען ביי כמעט יעדן אלס ארגינאל.
אגב איז די באקאנטע שערוריה איבער די גלוסקמאות (ביינער קעסטל) וואס מען האט געטראפן אין תלפיות געגנט אין ירושלים מיטן אויפשריפט ישוע בן יוסף, יהודא און מרים. געווען ערנסטע וויכוחים אז דאס איז ישוע און זיין פאמיליע. ווי אויך איז געווען א קינד דארט, משמע אז ישוע האט חתונה געהאט און געהאט א קינד. ווי אויך אז די באקאנטע יעקב אח יוסף וואס מען האט געטראפן יארן צוריק איז געווען א חלק פונעם תלפיות פאמיליע. איך האב געזען דאס ישוע גלוסקמא דא אין מאנהעטן עטליכע יאר צוריק אויף אן אויסשטעלונג.
ס'שטימט נישט מיט נאך זאכן למשל אז מען האט אים דן געווען ביינאכט.
לויט אלע שטרעמונגען פון קריסטנטום איז דאס דברי כפירה ממש.ס'שטימט נישט מיט נאך זאכן למשל אז מען האט אים דן געווען ביינאכט.
באמת איז דאס א חלק פון די נעראטיוו אין די גאספעלס פון ישו'ס טויט וואס איז קלאר בייעסד קעגן אידן און סימפאטיש צו די רוימער. איך האלט אינמיטן ליינען דערוועגן: אסאך היסטאריקער האלטן אז די סנהדרין האט אים בכלל נישט דן געווען למיתה
למאי נפק"מ? איך רעד פון א *היסטארישע* בליק
פיין. איינע פון די סיבות פארוואס די היסטאריקער נעמען אן אזוי איז טאקע דאס אז די סנהדרין איז שוין נישט געווען אין ירושלים.
לויט ווי איך פארשטיי האבן אים די סנהדרין דן געווען אדער געזאגט אז עס וואלט זיך אים געקומען מיתה, אבער די רוימער האבן אים גע'הרג'ט. וואו איז דאס א סתירה צו די גמרא אז מ'האט שוין נישט דן געווען דיני נפשות? און אויב איז דאס א סתירה, ווער זאגט אז די גמרא איז ריכטיג? די גאספעלס זענען געשריבן געווארן סאך נענטער צו יענע תקופה. און די גמרא אליינס איז דאס נאר אן הגהה פון ר' נחמן בר יצחק אויף די ברייתא.
די סנהדרין האבן בכלל נישט דן געווען דיני נפשות. לויט ווי איך געדענק איז דאס מוסכם אפילו דורך סעקולערע מקורות.לויט ווי איך פארשטיי האבן אים די סנהדרין דן געווען אדער געזאגט אז עס וואלט זיך אים געקומען מיתה, אבער די רוימער האבן אים גע'הרג'ט. וואו איז דאס א סתירה צו די גמרא אז מ'האט שוין נישט דן געווען דיני נפשות? און אויב איז דאס א סתירה, ווער זאגט אז די גמרא איז ריכטיג? די גאספעלס זענען געשריבן געווארן סאך נענטער צו יענע תקופה. און די גמרא אליינס איז דאס נאר אן הגהה פון ר' נחמן בר יצחק אויף די ברייתא.
די מקור פון דעם איז די גמרא אין עבו"ז ח:, אין סעקולארע מקורות איז די מיינונג אז זיי האבן נישט געהאט די אויטאריטעט אויסצופירן דיני נפשות נאר געדארפט רשות פון די רוימער, וואס איז בכלל נישט קיין סתירה צו די מעשה.די סנהדרין האבן בכלל נישט דן געווען דיני נפשות. לויט ווי איך געדענק איז דאס מוסכם אפילו דורך סעקולערע מקורות.
זיינע תלמידים האבן נישט געשריבן גארנישט. די גאספעלס זענען געשריבן געווארן 40-60 יאר נאך זיין טויט אין רוים. עס איז א געמיש פון פריערדיגע מקורות, ארעל טראדישענס און אייגענע געבעקסן און ציפוצונגען פון די מחברים כל אחד לפי זיינע צרכים בזמן ההוא. ענדליך צו תנ"ך. דארף מען נאכגיין פארזיכטיג וואס איז היסטאריש און וואס איז צוגעלייגט אדער פארדרייט.פיין. איינע פון די סיבות פארוואס די היסטאריקער נעמען אן אזוי איז טאקע דאס אז די סנהדרין איז שוין נישט געווען אין ירושלים.
למעשה, זיינע תלמידים שרייבן קלאר אנדערש. קומט אויס, אז אדער האט ער געלעבט פריער ווי אנגעגעבן און זיינע תלמידים האבן אים נישט געקענט. אדער האט ער געלעבט אין די אנגעגעבענע צייט וואס אויב אזוי האבן די תלמידים געוואוסט אז די סנהדרין הרגעט נישט, פארוואס האבן זיי דאס אויפגעמאכט?
דאס איז אלס מיט די הנחה אז ער האט עקזיסטירט. איך בין נאך נישט איבערצייגט אז עס איז בכלל געווען אזא מענטש. איך האלט אל בזמן יהושע בן פרחיה איז געווען איינער עפעס א ישו. זיינע חסידים האבן געדרשנט איבער אים.עס איז געווען איינס פון פילע חסידותער וועלכע האבן איבערגענומען כלל ישראל עט דעט טיים. די איסיים האבן מעגליך געהאט עפעס אן השפעה פון אים, אדער נישט. בערך 250 יאר נאך זיין טויט האט עטליכע הייסע חסידים איבערגעארבעט די רעליגע. יאשקע׳ן האט מען אריבערגעריקט שפעטער. עטליכע אפסטעלס האט מען אוועקגעשטעלט אז זיי האבן אים זיכער געקענט. איבערגעארבעט די מעשה, געבלעימד די אידעלעך, און פראנט! עס איז דא א יאשקע מיט פאנטיאוס פילעט! מיר קוקט אויס אז דער היסטארישער יוזל האט קיינמאל עקזיסטירט. מען האט גענומען דעם יוזל פון יהושע בן פרחיה, אבער למעשה אפי Mathew און Andrew האבן אים קיינמאל געקענט.זיינע תלמידים האבן נישט געשריבן גארנישט. די גאספעלס זענען געשריבן געווארן 40-60 יאר נאך זיין טויט אין רוים. עס איז א געמיש פון פריערדיגע מקורות, ארעל טראדישענס און אייגענע געבעקסן און ציפוצונגען פון די מחברים כל אחד לפי זיינע צרכים בזמן ההוא. ענדליך צו תנ"ך. דארף מען נאכגיין פארזיכטיג וואס איז היסטאריש און וואס איז צוגעלייגט אדער פארדרייט.
היסטאריש האבן די סנהדרין לכאורה געהאט א חלק אין די מעשה. זיי האבן אים אפגעהאלטן חוקר געווען און אפשר אויך איבערגעבן צו די רוימער אבער נישט דן געווען למיתה. די גאנצע טויט חלק איז געקומען מצד די רוימער. די ווערסיע איז שפעטער בעארבעט געווארן דורך די מחברים וואס האבן פראבירט צו פארברייטערן די ראלע פון די אידן און פארמינרן די ראלע פון די רוימער עס זאל שטימען מיט די דעמאלט'דיגע פאליטישע מצב.
דו פארסט אהין און צוריק איך כאפ נישט ווי איך שטיי מיט דיר. דו האסט געפרעגט א קשיא איבער די עונש מוות דורך סנהדרין וואס דאס איז געווען איינער פון די סיבות פארוואס דו האלטס אז ישו האט נישט עקזיסטירט. כ'האב דיך גענטפערט אויף דעם?דאס איז אלס מיט די הנחה אז ער האט עקזיסטירט. איך בין נאך נישט איבערצייגט אז עס איז בכלל געווען אזא מענטש. איך האלט אל בזמן יהושע בן פרחיה איז געווען איינער עפעס א ישו. זיינע חסידים האבן געדרשנט איבער אים.עס איז געווען איינס פון פילע חסידותער וועלכע האבן איבערגענומען כלל ישראל עט דעט טיים. די איסיים האבן מעגליך געהאט עפעס אן השפעה פון אים, אדער נישט. בערך 250 יאר נאך זיין טויט האט עטליכע הייסע חסידים איבערגעארבעט די רעליגע. יאשקע׳ן האט מען אריבערגעריקט שפעטער. עטליכע אפסטעלס האט מען אוועקגעשטעלט אז זיי האבן אים זיכער געקענט. איבערגעארבעט די מעשה, געבלעימד די אידעלעך, און פראנט! עס איז דא א יאשקע מיט פאנטיאוס פילעט! מיר קוקט אויס אז דער היסטארישער יוזל האט קיינמאל עקזיסטירט. מען האט גענומען דעם יוזל פון יהושע בן פרחיה, אבער למעשה אפי Mathew און Andrew האבן אים קיינמאל געקענט.
האסט עס פארענפערט נישט געענפערט.דו פארסט אהין און צוריק איך כאפ נישט ווי איך שטיי מיט דיר. דו האסט געפרעגט א קשיא איבער די עונש מוות דורך סנהדרין וואס דאס איז געווען איינער פון די סיבות פארוואס דו האלטס אז ישו האט נישט עקזיסטירט. כ'האב דיך גענטפערט אויף דעם?
איך האב עס אמאל דורכגעטון. איך האב אפילו געפרעגט עטליכע קריסטליכע שטרעמונגען איבער די סתירות. איך קען דעם פייל בשו”א נישט טרעפן. אבער איך געדענק אז ווען איך האב אנגעפרעגט דעם אפיס פונעם ניו יארקער ארציבישאף, איז דער ענפער געווען בערך אז