יוזל'ס צייטלאזע מוסר רייד

מארלי

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
מאי 15, 2024
מעסעדזשעס
188
רעאקציע ראטע
681
נעכטן איז געווען די יום הבהיר פון א גרויסע איד, יוזל. אינטערסאנט צו ציטירן דא עטליכע דיבורים זיינע וואס קען זיין רעלעווענט פאר אונז היינט צוטאס אין אונזער געזעלשאפט. אין די פאלגענדע שטיקלעך קריטיקירט ער די דעמאלט'דיגע רבנישע עליטע די פרושים, און רופט ארויס זייער היפאקריטיע און אויבערפלעכליכקייט. עס קען זיך דאכטן אז ער רעדט דירעקט צו אונזערע רבנים היינט צוטאגס אין 2024:

הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים יֹשְׁבִים עַל־כִּסֵּא משֶׁה׃
לָכֵן כֹּל אֲשֶׁר־יֹאמְרוּ לָכֶם שִׁמְרוּ וַעֲשׂוּ רַק הִשָּׁמְרוּ מֵעֲשׂוֹת כְּמַעֲשֵׂיהֶם כִּי אֹמְרִים הֵם וְאֵינָם עֹשִׂים׃
כי אֹסְרִים מַשְׂאֹת כְּבֵדִים וְעֹמְסִים עַל־שְׁכֶם הָאֲנָשִׁים וְהֵם אֵינָם רוֹצִים לַהֲנִיעָם אַף בְּאֶצְבָּעָם׃
וְעֹשִׂים אֶת־כָּל־מַעֲשֵׂיהֶם לְהֵרָאוֹת בָּהֶם לִבְנֵי אָדָם כִּי מַרְחִיבִים אֶת־תְּפִלֵּיהֶם וּמַאֲרִיכִים אֶת־צִיצִיּוֹתֵיהֶם,
וְאֹהֲבִים לְהָסֵב רִאשֹׁנִים בַּסְּעוּדוֹת וְלָשֶׁבֶת רִאשֹׁנִים בְבְּבָתֵּי כְנֵסִיּוֹת,
וְשֶׁיִּשְׁאֲלוּ בִשְׁלוֹמָם בַּשְּׁוָקִים וְשֶׁיִּקְרְאוּ לָהֶם בְּנֵי הָאָדָם רַבִּי רַבִּי.

אוֹי לָכֶם הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים הַחֲנֵפִים כִּי מְעַשְּׂרִים אַתֶּם אֶת־הַמִּנְתָּא וְאֶת־הַשֶּׁבֶת וְאֶת־הַכַּמֹּן וַתַּנִּיחוּ אֵת הַחֲמוּרוֹת בַּתּוֹרָה אֶת־הַמִּשְׁפָּט וְאֶת־הַחֶסֶד וְאֶת־הָאֱמוּנָה וְהָיָה לָכֶם לַעֲשׂוֹת אֶת אֵלֶּה וְלֹא לְהַנִּיחַ גַּם־אֶת־אֵלֶּה׃
מַנְהִיגִים עִוְרִים הַמְסַנֲנִים אֵת הַיַּתּוּשׁ וּבֹלְעִים אֵת הַגָּמָל׃

אוֹי לָכֶם הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים הַחֲנֵפִים כִּי מְטַהֲרִים אַתֶּם אֶת־הַכּוֹס וְאֶת־הַקְּעָרָה מִחוּץ וְתוֹכָן מָלֵא גָּזֵל וְגַרְגְּרָנוּת׃
אוֹי לָכֶם הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים הַחֲנֵפִים כִּי־דֹמִים אַתֶּם לַקְּבָרִים הַמְסֻיָּדִים הַנִּרְאִים נָאִים מִחוּץ וְתוֹכָם מָלֵא עַצְמוֹת מֵתִים וְכָל־טֻמְאָה׃
כָּכָה צַדִּיקִים אַתֶּם לְמַרְאֵה עֵינֵי בְנֵי אָדָם וְתוֹכֲכֶם מָלֵא חֲנֻפָּה וָאָוֶן׃

אוֹי לָכֶם חַכְמֵי הַתּוֹרָה גַּם אַתֶּם כִּי עֹמְסִים אַתֶּם עַל־בְּנֵי הָאָדָם מַשָּׂאוֹת כְּבֵדִים מִסְּבֹל וְאַתֶּם בְּעַצְמְכֶם אֵינְכֶם נֹגְעִים בַּמַּשָּׂאוֹת גַּם־בְּאַחַת מֵאֶצְבְּעוֹתֵיכֶם
אוֹי לָכֶם חַכְמֵי הַתּוֹרָה כִּי־הֲסִירֹתֶם אֶת־מַפְתֵּח הַדָּעַת אַתֶּם לֹא־בָאתֶם וְאֶת־הַבָּאִים מְנַעְתֶּם.

הִזָּהֲרוּ מִן־הַסּוֹפְרִים הַחֲפֵצִים לְהִתְהַלֵּךְ עֲטוּפֵי טַלִּית וְאֹהֲבִים שֶׁיִּשְׁאֲלוּ בִשְׁלוֹמָם בַּשְּׁוָקִים וְלַשֶׁבֶת רִאשֹׁנִים בְּבָתֵּי כְנֵסִיּוֹת וּלְהָסֵב רִאשֹׁנִים בַּסְּעוּדוֹת׃
הַבֹּלְעִים אֶת־בָּתֵּי הָאַלְמָנוֹת וּמַאֲרִיכִים בִּתְפִלָּתָם לְמַרְאֵה עֵינָיִם הֵמָּה מִשְׁפָּט גָּדוֹל יֶתֶר מְאֹד יִשָּׁפֵטו
 
צו מ'גלייבט אין יוזל אדער נישט, האט ער זוכה געווען אז יעדע מענטש אויף דער וועלט ציילט זיין געבורטס טאג לויט די יארן פון ווען יוזל איז געשטארבן, אזוי אויך ווען מ'שרייבט א טשעק אדער ביי וועלכע וויכטיגע דאקומענט לייגט מען דעם דאטום למספרו, ש'קיין חילוק ווי לאנג דיינע האר אויפן פרצוף זענען, וועסטו זיך באנוצן מיט יוזל'ס יארצייט.
 
ער איז געגאנגען אין די וועגן פון די נביאים ביים סוף בית ראשון וואס האבן שוין דעמאלט געקלאגט אויף די עליטע כהנים/רבנים וואס זענען נאר פארנומען מיט ריטואלען/מקריב זיין קרבנות/פירן טיש און געבן נישט קיין דעקל פארן יתום ואלמנה, נעמען שוחד, און נוצן גאט אלס א קאנטראל מעכאניזם.

ס'איז צו טרעפן אין כמעט אלע נביאים...
 
רבנים וואס זענען נאר פארנומען מיט ריטואלען/מקריב זיין קרבנות/פירן טיש און געבן נישט קיין דעקל פארן יתום ואלמנה, נעמען שוחד, און נוצן גאט אלס א קאנטראל מעכאניזם.

What a bizarre kind of behaviour...
 
זיין יום הבהיר איז נאר אויב מען נעמט אן אז ער האט עקזיסטירט. איך ביך בכלל נישט איבערצייגט אז אזא מענטש האט עקזיסטירט בכלל. איך האלט אז לא היה ולא נברא אלא משל היה
 
צו מ'גלייבט אין יוזל אדער נישט, האט ער זוכה געווען אז יעדע מענטש אויף דער וועלט ציילט זיין געבורטס טאג לויט די יארן פון ווען יוזל איז געשטארבן, אזוי אויך ווען מ'שרייבט א טשעק אדער ביי וועלכע וויכטיגע דאקומענט לייגט מען דעם דאטום למספרו, ש'קיין חילוק ווי לאנג דיינע האר אויפן פרצוף זענען, וועסטו זיך באנוצן מיט יוזל'ס יארצייט.
אין ארץ ישראל שרייבט מען די אידישע דאטום דאכצעך
 
זיין יום הבהיר איז נאר אויב מען נעמט אן אז ער האט עקזיסטירט. איך ביך בכלל נישט איבערצייגט אז אזא מענטש האט עקזיסטירט בכלל. איך האלט אז לא היה ולא נברא אלא משל היה
רוב חוקרים נעמען אן אז ער האט עקזיסטירט
 
זיין יום הבהיר איז נאר אויב מען נעמט אן אז ער האט עקזיסטירט. איך ביך בכלל נישט איבערצייגט אז אזא מענטש האט עקזיסטירט בכלל. איך האלט אז לא היה ולא נברא אלא משל היה
עס איז דא מער ראיות אז יוזל האט עקזיסטירט ווי אז משה רבינו האט עקזיסטירט
 
ס'איז אבער דא מער קשיות אויף זיין עגזיסטענס ווי אויף משה רבינו
פון ווי נעמסטו דאס.... ס'איז היינט אנגענומען ביי די היסטאריקער אז עס איז געווען אזא איינער וואס האט זיך געדרייט אין ירושלים און איז געווארן געהאנגען (crucified) דורך די רוימער (ס'איז געווען א נארמאלע ערשיינונג. ער איז ווייט נישט די איינציגסטע צו ווערן געהאנגען אזוי).

ס'מיינט פארשטייט זיך נישט אז די אלע ניסים און מעשים וואס זיי זאגן אויף איהם איז אמת...
 
פון ווי נעמסטו דאס.... ס'איז היינט אנגענומען ביי די היסטאריקער אז עס איז געווען אזא איינער וואס האט זיך געדרייט אין ירושלים און איז געווארן געהאנגען (crucified) דורך די רוימער (ס'איז געווען א נארמאלע ערשיינונג. ער איז ווייט נישט די איינציגסטע צו ווערן געהאנגען אזוי).

ס'מיינט פארשטייט זיך נישט אז די אלע ניסים און מעשים וואס זיי זאגן אויף איהם איז אמת...
יכול להיות אבער אויף משה איז טאקע נישט דא קיין ראיות חוץ מן התורה אבער קיין ראיות אז נישט איז נישט דא קיין סאך משא"כ יאשקע איז מעגליך אז סאיז געבויט אויף אן איש שהיה אבער די גאנצע התנהגות און זיין נשיאות איז דא מער ראיות אז להד"ם
 
דאס אז ער געגאנגען אויף וואסער האט די זעלבע סאך היסטארישע ראיות ווי קריעת ים סוף.

ביידע האבן 0 היסטארישע ראיות, און ביידע איז נישט עכט מעגליך אפצופרעגן.

שוין... איך וויל נישט פארדרייען די נושא דא.

צוריק צו המון עם ווס עליטע. די אייביגע געראנגל.
 
הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים יֹשְׁבִים עַל־כִּסֵּא משֶׁה
לכ' שטימט נישט די פרושים זענען דאך אויך די המון עם וואס ווערן אונטערדריקט
(נישט אז ס'איז אמת)
 
לעצט רעדאגירט:
ווא

לכ' שטימט נישט די פרושים זענען דאך אויך די המון עם וואס ווערן אונטערדריקט
(נישט אז ס'איז אמת)
לויט ווי איך געדענק זענען די סנהדרין (אין זייערע מעשיות) געווען א געמיש פון פרושים און צדוקים. (אפשר אפילו ווערט אזוי אויך דערמאנט אין יוסיפוס'ס ספרים.. כ'האב נישט קיין כח נאכצוגיין יעצט).

ער איז געווען גערודפט פון די פרושים פונקט אזוי. (לויט חז"ל איז דאך אפגערעדט... מ'האט אים געלייגט אין חרם, און ער שטינקט פון צואה.)
 
  • לייק
רעאקציעס: 1yes
און רות... און דניאל... און אסתר...
פליז דאנט טעל מי אז די שיינע אינגע שיקסע/גיורת רות איז פיקשן! פליז דאס אידאך א זאפטיג שטיקל פאנטאזיע, די מעשה מיט בועז, די קעניג'ס טאכטער! וואס קען דען זיין בעסער?!
 
פליז דאנט טעל מי אז די שיינע אינגע שיקסע/גיורת רות איז פיקשן! פליז דאס אידאך א זאפטיג שטיקל פאנטאזיע, די מעשה מיט בועז, די קעניג'ס טאכטער! וואס קען דען זיין בעסער?!
וואס איז מיט אסתר, די שענסטע פרוי אין די גאנצע מלוכה, און נאך א אידענע!

אגב, ווען מיין באבע פלעגט מיר זאגן אז איר מאמע איז געווען די שענסטע מיידל אין מארמאראש, פלעג איך איר פרעגן, "פון ווי ווייסטו, ס'איז דען געווען אן אפיציעלע קאנטעסט מיט וואלן?"
 
ר' יעקב עמדין האט געשריבן אין א בריוו איבער די פראנקיסטן אן אריכות איבערן נוצרי ותלמידיו, וואו ער טענה'ט אז זיי זענען געווען פרומע אידן און האבן נאר געוואלט מחדש זיין די שבע מצוות בני נח פאר די גוים. ער האט עס לכתחילה געדריקט אין זיין ספר סדר עולם רבה וזוטא, און שפעטער מיט הוספות ושינויים אין די מיטלסטע חלק פון זיין ספר השמוש גערופן "מתג לחמור", וואס האט אן הקדמה צו די מאמר, און די מאמר אליינס האט באקומען די נאמען "רסן מתעה". לעצטנס איז די "רסן מתעה" שיין איבערגעדרוקט געווארן דורך ליאור גוטליב, עס איז כדי צו עס דורכליינען און זעהן ווי ער איז מפלפל אינעם ברית החדשה בבקיאות גדול. איך וועל נאר נאך ברענגען אפאר ציטאטן פאר א טעימה.

אך דע נא וקבל האמת ממי שאמרו. כי מכאן נראה בבירור. שהנוצרי ושלוחיו לא באו לבטל תורה מישראל ח"ו ... אלא לאומות בא. לייסד להם דת מן אז
והלאה. ואף היא לא חדשה כי אם ישנה. הלא הם שבע מצות בני נח. ששכחום העמים. חזרו שלוחי הנוצרי ויסדום מחדש. אך כל זרע ישראל. וכן המתיהד הנמול ונכנס לדתם הוא מחויב בשמירת כל מצות התורה בלי שום גרעון. אבל לאומות העולם. הניח שבע מצות. שנתחייבו בהן מאז. מני ברוא אלהים אדם.
על פי הדברים והאמת האלה מרגלא בפומי שהנוצרי עשה טובה כפולה בעולם לפי הנראה ברור גלוי כיום הזה. במה שמצד אחד חזק וקיים תורת משה בכל עוז כנז"ל באר היטב. מה שאי אפשר להכחיש. ואין אחד מחכמינו שדיבר יותר מזה בפה מלא. בחיוב קיום נצחי לתורה. ומצד אחד לאו"ה. היטיב הרבה (אם לא יהפכו כונתו הרצויה אליהם. כדרך שעשו איזה משוגעים. שלא ירדו לסוף דעת כותבי א"ג. ושלמו רעה תחת טובה)

פארשטייט זיך אז ר' יונתן'ס צד האט נישט ארויסגעלאזט די געלעגנהייט צו שרייען אז מינות נזרקה בו, ווי די יעב"ץ אליינס באשרייבט עס אין די אויבנדערמאנטע מתג לחמור (א שאד אז דאס איז נישט געדרוקט אין א קלארע פארמאט עס צו קענען אהערברענגען), און אויך אין זיין אויטאביאגראפיע "מגילת ספר":
'והנה בבוא הספר לידו ומצא קוצים בעיניו וירא כי לא יכול לי; אז התחיל להוציא עלי שם רע וכתב למקומות אחרים, לקהילות ישראל, שנזרקה בי מינות להחזיק ידי אמונת הנוצרים; עם שאינו, וכתב מהר לכל המקומות הרחוקות, אשר ידע שאין אפשרות להגיע ספרי לשם כל כך מהר, ביחוד לאמשטרדם ... הוציאו עלי הקול על הספר בטרם הראותו ופעלו בעצתו שפחדו כל העם שם מלהביט בו, אף לראותו וכל שכן לקנותו. על כן כששלחתיו לשם אח"כ מיד החזירוהו לידי ... ואף הוא פער פיו על הספר מאוד בפני מאהביו הפתאים המאמינים לכל דברי מהתולותיו; אעפ"כ המה לא נמנעו מלקנותו, אדרבה חשקו לראותו. אכן כראותם כיסתה כלימה פניהם, כי ראו שיצאתי להלחם מלחמת ה' והשלכתי נפשי מנגד להוכיח מספרי נוצרים עצמם שהיהודי קשור בעבותות חזקים בתורת משה רבנו ע"ה שאין לה ביטול עולמית; ושאומות העולם חייבים בשבע מצוות לא זולת ... ובראותם כי כן יותר ראוי לשבח אותי וספרי החדש אז משכו ידיהם מן הספר ונאלמו. גם נקבע בגאזעט באלטונא להודיע טיב ספרי החדש הלז וקצת שבחו. רשע יראה וכעס. מה עשה? קנה הרבה מהדפים הללו לאבדם ולכלותם מן העולם, אבל מ"מ נתפשטו ג"כ למקומות אחרים'.
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top