זענען די פאקטן וואס חז"ל דערציילן קראנט? (אפגעטיילט)

ביטע גיב יא ביישפילן.

וויפיל מכות איז געווען ביי די ים?
דאס איז נישט א גוטער ביישפיל פון א גענצליך פאבריצירטער מעשה מיט דעטאלן. דאס קוקט ענדערש אויס ווי אן אגד׳ישער מחלוקת און פילע מפרשי הס”ס זאגן אז די אלע מספרים איז לאו דוקא. ביי חנוכה האבן זיי א ספעציפישער מעשה מיט דעטאלן. האסטעס נאך ערגעץ?
 
(אנטשולדיגט פארן פארדרייען פאר א רגע)

וואס טוט עטץ צו מיר
כ'גרייט זיך פאר די הייליגע נרות, אור הגנוז, למעלה מן הטבע. ס'איז דאך אזוי געשמאק צו לעבן אין די העכערע ספערן.

פארוואס באסט עטץ מיין באבל מיט אביסל טריקענע לאגיק און שכל?!

אבער דאך, דמיון איז גוט אפי' מ'ווייסט ס'איז דמיון.
ס'איז זאפטיג, ס'נעמט איבער דעם גאנצן מענטש!

גייט מיר נישט אהן וואס האט פאסירט. איך גיי אריינקוקן אין די לעכט, זינגן און טאנצן מיטן צדיקות! גלייבן אין ניסים! אוי גיי איך פיהלן גוט, קאוזי, ווארעם און הייליג! (#מיינע ברוינע שיך)
-

המשך אריבערגעפירט דא
הונדערט פראצענט! כ'בין מיט דיר אינגאנצן מיט דעם פּרט. מ'ברויך טוהן וואס איז גוט פאר זיך.
דא קומט אריין "מ'גלייבט וואס מ'וויל גלייבן" .
להוסיף ל@מר שושני מ'טוהט וואס עס שפירט גוט
 
חז״ל פארדרייען די גאנצע תורה לויט ווי זיי שמעקט ענד נאו באדי קערס, קומט א מעשה מוט אויל און איר אלע שפרינגען, וואס אהרט ענק אז יודן עסן דאונאטס?
 
וויפיל מכות איז געווען ביי די ים?
נעה, אויב דאס זענען דיינע ראיות דאן שטייען מיר גאנץ גוט. מיר ווילן הערן אזעלכע ראיות וואס ווענדן גענצליך אפ חז"ל אז זיי זענען זיכער נישט געווען געווען גערעכט מיט זייערע רייד, נישט עפעס וואס איז סתם צו ווילד פאר דיין פאנטאזיע...
 
ווי אזוי גיי איך די איבערצייגען אז חז"ל האבן א ליטראטורישע סטייל פון גזמאות וואס איז נישט אימפעריש אמת?
די סייז פון בויך פון א געוויסע אמורא
אני ישבתי על קברו פון די בן סורא ומורה
אשתאי לי גלי הים דרבה בר בר חנה
קם רבה ושחטייה לרבי זירה
שדים,
רוחות,
נעשה לו נס,

גארנישט.
 
אקעי, דו פארפארסט פון טרעק. לאמיר נישט אריינגיין אין די נושא פון אימפיריש און נישט אימפיריש, ווייל איבער דעם קען מען זיך טענה'ן א גאנצע נאכט...
איך וויל א ביישפיל פון א פאקט וואס חז"ל האבן געזאגט איין וועג, און עס איז אויפגעוויזן געווארן פארקערט.
 
פון די היינטיגע ד"ף א טיפע עקידה פון די רבינו שליט"א:

היד רמה ביאר קושיית הגמרא דבוודאי ידע חזקיהו המלך דרשת הכתוב דטומאה הותרה/נדחה בציבור, וממילא לא היה צריך לדחותם לפסח שני.

והענין בכל זה דהעניקו חז״ל ההיסטוריוגרפיה בחזקיה בהמחלוקת אי נשים בקרבן פסח חובה או רשות, רואין הענין שרצו חז״ל לקשור עצמם עם העבר ולהעניק אליהם המחלוקת והדרשות שדרשו וההלכות שחידשו בהתורה למסורתן. והיינו, דהעניקו חשיבות להנרטיב שיש בהלכות ודרשות שלהן, ולכן העניקו זה על חזקיה, ולא מחמת שסברו דוקא דאכן כך היה בההיסטוריה ממש, אלא דהיא היסטוריוגרפיה מחמת הנרטיב בחווייה הדתית שלה
ן.
 
אדער די מלכי פרס, אנהייב ר"ה וואס שטימט נישט מיט היסטאריע, וכו' וכו' זעסט יכלה הזמן והם לא יכלו,

און בפרט אויב די הייבסט אן מיט קראנטע פאקטן, ווי וואס חז"ל זאגן כגון אז סומכא דארעא איז 1000 אמה 😆, אדער וועגן די גרויסקייט פון היקף העולם, אדער די מרחק פון earth צו די זון.
 
לעצט רעדאגירט:
אקעי, דו פארפארסט פון טרעק. לאמיר נישט אריינגיין אין די נושא פון אימפיריש און נישט אימפיריש, ווייל איבער דעם קען מען זיך טענה'ן א גאנצע נאכט...
איך וויל א ביישפיל פון א פאקט וואס חז"ל האבן געזאגט איין וועג, און עס איז אויפגעוויזן געווארן פארקערט.
די לענג פון די פרס'ישע אימפעריע
 
איך וויל א ביישפיל פון א פאקט וואס חז"ל האבן געזאגט איין וועג, און עס איז אויפגעוויזן געווארן פארקערט
ס'איז אוממעגליך צי אויפווייזן א שלילי, אז עפעס איז נישט געשעהן. אבער, ס'איז שטארק מסתבר אז קיין טייך האט זיך נישט געשפאלטן פאר ר"פ ב"י, און קיין וואסער האט נישט געברענט פאר ר"ח'ס טאכטער און עוג האט נישט אויסגעריסן קיין שום בארג, וכו'
 
אקעי, דו פארפארסט פון טרעק. לאמיר נישט אריינגיין אין די נושא פון אימפיריש און נישט אימפיריש, ווייל איבער דעם קען מען זיך טענה'ן א גאנצע נאכט...
איך וויל א ביישפיל פון א פאקט וואס חז"ל האבן געזאגט איין וועג, און עס איז אויפגעוויזן געווארן פארקערט.
די אויסשטעל פון א נקיבה׳ס גוף
 
  • הממ..
רעאקציעס: Billy
אין מסכת ביצה איז דא א גמרא אז ס׳איז דא א פייגל וואס ווען זי לייגט אראפ א איי ווערט 60 כרכים חרוב, ס׳דא גענוג גמרא׳ס וואס זענען זיכער נישט אמת.
 
סא די פאינט פון די אלע גמ' איז אזוי ווי א משל, די מהר"ל ברענגט אסאך וואס די גמ' האט געמיינט, מ'דארף פראבירן צו פארשטיין וואס די גמ' וויל אינז לערנען מיט דעם,

נאכדעם איז דא גמ' וואס די גמ' אליינס זאגט אז עס איז א גזמה= לשון הבאי ,

נאכמער די גמ' זאגט אז די תורה און נך איז אויך אזוי.

סא וואס קומסטו מיך זאגן אז האסט געטראפן נאך א גמ' וואס איז א משל?

קוק אריין אין און די ארטסקרול העסטי זעהן שיינע זאכן וואס דאס מיינט
 
אין מסכת ביצה איז דא א גמרא אז ס׳איז דא א פייגל וואס ווען זי לייגט אראפ א איי ווערט 60 כרכים חרוב, ס׳דא גענוג גמרא׳ס וואס זענען זיכער נישט אמת.
איינער פון די מפרשים, איך מעין אז דער דער מהר”ל, ניצט דעם גמרא אלס דוגמא ווען איינער וואס עקשנט זיך אז ער גלייבט כפשוטו איז א טיפש
 
פון די היינטיגע ד"ף א טיפע עקידה פון די רבינו שליט"א:

היד רמה ביאר קושיית הגמרא דבוודאי ידע חזקיהו המלך דרשת הכתוב דטומאה הותרה/נדחה בציבור, וממילא לא היה צריך לדחותם לפסח שני.

והענין בכל זה דהעניקו חז״ל ההיסטוריוגרפיה בחזקיה בהמחלוקת אי נשים בקרבן פסח חובה או רשות, רואין הענין שרצו חז״ל לקשור עצמם עם העבר ולהעניק אליהם המחלוקת והדרשות שדרשו וההלכות שחידשו בהתורה למסורתן. והיינו, דהעניקו חשיבות להנרטיב שיש בהלכות ודרשות שלהן, ולכן העניקו זה על חזקיה, ולא מחמת שסברו דוקא דאכן כך היה בההיסטוריה ממש, אלא דהיא היסטוריוגרפיה מחמת הנרטיב בחווייה הדתית שלה
ן.


פון די היינטיגע ד"ף אויף די ענין פון סמיכה האט רבינו שליט"א מעיר געווען כדלהלן;


והרמב״ם כתב דמוסד הסמיכה היא השרשרת לקשור המסורה איש מפי איש ממשרע״ה. אבל אפ״ה סבר דיכולין לחדש מוסד הסמיכה אע״פ דאין לנו המסורה ממש ממשרע״ה איש מפי איש. ונמצא דלהרמב״ם עד שנתבטלה מוסד הסמיכה בימי האמוראים, היתה שרשרת ממשרע״ה איש מפי איש, על אף ההשמדות שעברו על בני ישראל. ואע״ג דלכאורה אינו ההיסטוריה האמיתית, אפ״ה י״ל דהעמיד הנרטיב בזה כזה, כדרכם של חז״ל בכמה מקומות שעידפו ההיסטוריוגרפיה על ההיסטוריה הממשית והמציאותי, ובכאן הנרטיב הזו היא כדי לחזק מוסד ההוראה ע״י שיח כזו.
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top