חלב ישראל פרשה —- דרך כלל

עס איז דא אפאר זאכן וואס קען זיין א פראבלעם
1: אין די בית השחיטות קומען ארויס אן ערך פון 25-35 % כשר בהמות אין טאמער איז עס א זייער גיטע טאג איז עס 40-45% כשר קיין רוב איז עס נישט איי רוב בהמות כשר איז דע תירץ אז רוב סירכות וואס אינז פסלען איז נאר וועגן אין אני בקיאים אבער בעצם איז עס כשר כמבואר בגמ'שרוב בהמות אינם טריפות

2: איז אז אסאך פין די קיען וואס מען מעלקט ליידען פין Displaced abomasum וואס איך וויל נישט יעצט אריינקיין אין עס
אין ביי עני פלענט פין חלב ישראל טאמער א קי באקימט עס פארשיקט מען עס פין די פארם

3: יעצט גיי מיר צי וואס רב שעכטער עיקר פראבלעם איז
א קי מעלקט מען פין די 2 ביז 6-7 יעצט ביי די 6-7 איז די קי אלט אין שוואך אין מען שיקט עס אין שלאכט הויז ( supposedly they make salamy etc.its not good for anything else ) אין כמעט אלע פין זיי זענען טרייף מכח זקניתם וחולשם

טענעט רב שעכטער אז א דריטעל פין די בהמות זענען טרייף אין עס מישט זיך אויס מין במינו אין איך האב נישט קיין שישים
 
עס איז דא אפאר זאכן וואס קען זיין א פראבלעם
1: אין די בית השחיטות קומען ארויס אן ערך פון 25-35 % כשר בהמות אין טאמער איז עס א זייער גיטע טאג איז עס 40-45% כשר קיין רוב איז עס נישט איי רוב בהמות כשר איז דע תירץ אז רוב סירכות וואס אינז פסלען איז נאר וועגן אין אני בקיאים אבער בעצם איז עס כשר כמבואר בגמ'שרוב בהמות אינם טריפות

2: איז אז אסאך פין די קיען וואס מען מעלקט ליידען פין Displaced abomasum וואס איך וויל נישט יעצט אריינקיין אין עס
אין ביי עני פלענט פין חלב ישראל טאמער א קי באקימט עס פארשיקט מען עס פין די פארם

3: יעצט גיי מיר צי וואס רב שעכטער עיקר פראבלעם איז
א קי מעלקט מען פין די 2 ביז 6-7 יעצט ביי די 6-7 איז די קי אלט אין שוואך אין מען שיקט עס אין שלאכט הויז ( supposedly they make salamy etc.its not good for anything else ) אין כמעט אלע פין זיי זענען טרייף מכח זקניתם וחולשם

טענעט רב שעכטער אז א דריטעל פין די בהמות זענען טרייף אין עס מישט זיך אויס מין במינו אין איך האב נישט קיין שישים
נו איז דאך קושיא במקומה עומדת , ווי אזוי טרינקט מען מילעך אויב איז עס נישט דא שישים.
די טענה אז רוב סירכות זענען כשר נאר מען איז זיי
מטריף וועגן חומרא , איז נישט מספיק, ווייל אז מען איז מחמיר נישט נוצען די פלייש פארוואס טרינקסטו
די מילעך,עס איז פונקט אזוי אסור מן התורה.
ביי די אפערציע אויף די בויך וואס ווערט כסדר גימאכט האט מען מסדר גיוועהן מיט די וועטערינער
אז מען שניידט אויף אן אופן עס זאל נישט זיין קיין
חשש טריפות, ווי דער לשון אין חז״ל,חותכה מכאן ומתה חותכה מכאן וחיה .
נחזור לענינינו , לדעתי איז דער היתר פון מילעך מיוסד אויף די הנחה , אז ווייל ביי די לידה זענען
-רוב בהמות כשרות-כמעט אלע טריפות קומען שפעטער- איז הדרינן לכללא פון רבא, שמא מת לא חיישינן, איז דא אויך, שמא נטרף לא חיישינן , און מען דארף נישט קוקען אויף די מציאות וואס וועט זיין אויב מען שחט - אם לא כן לא מצאנו ידינו ורגלינו
בבית המדרש.
 
Back
Top