מיכאל אברהם: יעדע סארט תפילה איז אסור

איך פארשטיי נישט וואס ער טענה'ט. די דריידעל קען פאלן אנדערש אויב בלאזט איך אויף עס, אדער איינער עפענט די טירן. קען גאט שיקן די הערה צו איינעם וואס זיינע מעשים וועט אפעקטירן די אויסקום (הגם דאס אליין איז אויך אז עס, אבער דאס איז דאך אלץ שווער דאן).
 
איך פארשטיי נישט וואס ער טענה'ט. די דריידעל קען פאלן אנדערש אויב בלאזט איך אויף עס, אדער איינער עפענט די טירן. קען גאט שיקן די הערה צו איינעם וואס זיינע מעשים וועט אפעקטירן די אויסקום (הגם דאס אליין איז אויך אז עס, אבער דאס איז דאך אלץ שווער דאן).

א דריטע תשובה וואס מען נוצט איז, מיט'ן נוצן די בחירה וואס א מענטש האט, וועלכע איז בפשטות נישט פאראויסגעשריבן לויט די חוקי הטבע, און זאגן א סברה אז ווען מען איז מתפלל, בעט מען דעם אויבערשטן אז ער זאל זיך ארומשפילן מיט די בחירה פון פארשידענע מענטשן אזוי אז דער חולה זאל ווערן געזונט, אדער אז עס זאל רעגענען, וכו'.

אבער דאס איז ווידער נישט אויסגעהאלטן, קודם כל וויבאלד רוב פון א מענטש'ס החלטות זענען בכלל נישט פארבינדן מיט בחירה, און זענען טאקע יא פאראויסגעשריבן, און דאס ביסל באשלוסן וועלכע ליגן יא אין זיינע הענט, וואס זענען על פי רוב מאראלישע פראגעס, בלייבן אין זיינע הענט, און דער אויבערשטער וועט נישט צונעמען אזא סארט בחירה.
 
איך רעד פון א פארטיקל נעבן די די.ען.עי. זאל דיקעיען, מילא וועט די וועיוו פאנקשען קאלעפסן אויף א וועג אז היי ענערגיע פארטיקלס וואס קומען ארויס זאלן פליען אויף אזא טרעדזשעקטערי אז עס זאל טוישן איין אוית פון די די.ען.עי. דערנאך נאך איינס, דערנאך נאך איינס, ביז עס ווערט א XX קראומעסאם. פינקט ווי ביי די חולה איז שוין באשטימט אז ער האט די קרענק און דו ווילסט אז א קוואנטאם איווענט זאל עס טשענדזשען, די זעלבע דא אפי' די גענדער איז שוין באשטימט קען עס א קוואנטאם איווענט טשענדזשען.

ביידע זענען א נס וויבאלד זיי זענען עקסטרעמלי נישט פראבעבעל.
די ערשטע משל איז א נס, ס'איז טוישן א מציאות.

די משל פון די חולה רעד איך נישט אז ער זאל פליצלונג ווערן געזינט פון איין רגע אויפן אנדערן, די רגע איז ער א חולה... פוף מיטאמאל איז ער געזונט. דאס איז טאקע א נס, און יתכן אז עס גייט אריין אין תפילת שוה. מען רעדט דא צו א חולה גייט שטארבן אדער נישט, דאס איז נאכנישט אוועקגעשטעלט, עס קען גיין ביידע וועגן. אפילו א סינגל מיוטאציע אין א ווירוס, אדער א מאליוקולאר רעאקציע אין די אימיון סיסטעם, קען טעארעטיש האבן איינפלוס צו די אימיון סיסטעם וועט זיך קענען שלאגן מיטן מחלה אדער נישט, און דאס איז נאך פארן נעמען מעדיקעישן.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איין מיוטעשן אין א איין איינציגע צעל קען נישט הארגענען קיין וויירוס, א וויירוס איז מיליאנען ווירוסעס צעלן וואס די מיוטעשן דארף געשעהן אין יעדע וויירוס עקסטער
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
ביידע זענען א נס וויבאלד זיי זענען עקסטרעמלי נישט פראבעבעל.
סתם פאר קלארקייט, ווען עפעס איז נישט פראבעבעל מיינט נישט אז עס איז א נס און איז נישט מעגליך צו געשעהן לויט די דרכי הטבע, ווי הרב @אפענער האט שוין דא מסביר געווען. איך רעד פון די נס וואס די חכמים רעדן אז אויף דעם איז אסור צו מתפלל זיין, אויב נעמט מען אן אז די חכמים וואלטן אויך געאסרט א תפילה אז עס זאל זיין א זכר היינט ווען מען ווייסט אז עס איז "מעגליך" אז עס זאל זיך טוישן שוין נאכן פערטעלעזעשן (דורך טריליאנען קוואנטאם איווענטס אין א ספעציפישע אויסשטעל), נאר עס איז אזוי אימפראבעבל אז די חכמים וואלטן עס באצייכנט אלץ א נס, דאן איז אויך אזוי מיט יעדע אנדערע תפילה.
 
ווי שטייט אז ס'איז אסור?
 
פון די תירוצים אין גמרא איז אזוי משמע.
עס איז אויך מסתבר אז עס איז אסור.
ווייל עס איז שוא, פארוואס זאל מען זאגען תפילה
עס איז דאך מטיח כלפי שמים , אז עס גייט נישט גישעהן און מען איז מתפלל, מיינט עס לכאורה אז מען איז מתרעם אויף הנהגה פון די השגחה, און ביי דעם טרעפט מען אז עס ברענגט עונשים לדוגמא ווי דער תלמוד זאגט אויף לוי אחוי קידה קמיה דרבי ואיטלע,ווייל הא והא גרמא, אז ער האט מטיח גיוועהן כלפי מעלה,ווען ער האט געטהון תפילה, אפילו ער איז דארט נענה גיווארען, איז דאך קל וחומר אז עס נישט שייך נענה צו ווערן, איז עס עזות
כלפי שמים
 
עס איז אויך מסתבר אז עס איז אסור.
ווייל עס איז שוא, פארוואס זאל מען זאגען תפילה
עס איז דאך מטיח כלפי שמים , אז עס גייט נישט גישעהן און מען איז מתפלל, מיינט עס לכאורה אז מען איז מתרעם אויף הנהגה פון די השגחה, און ביי דעם טרעפט מען אז עס ברענגט עונשים לדוגמא ווי דער תלמוד זאגט אויף לוי אחוי קידה קמיה דרבי ואיטלע,ווייל הא והא גרמא, אז ער האט מטיח גיוועהן כלפי מעלה,ווען ער האט געטהון תפילה, אפילו ער איז דארט נענה גיווארען, איז דאך קל וחומר אז עס נישט שייך נענה צו ווערן, איז עס עזות
כלפי שמים
מיר זעט אויס אז הרי זה תפילת שוא מיינט its a waste of time ווייל ס'איז שוין לאחר המעשה. אבער אסור? זעהט נישט אויס
 
הבל הבלים, ס'איז פשוט לכל בר דעת אז דיברה תורה כלשון בני אדם, אין וואס ס'זעהט אויס פאר א "פשוטע" מענטש פאר א נס, דאס הייסט א נס
פינטקליך וואס אין וויאזוי תפילה טיט עפעס איז ממילא בהדי כבשי דרחמנא
 
מיר זעט אויס אז הרי זה תפילת שוא מיינט its a waste of time ווייל ס'איז שוין לאחר המעשה. אבער אסור? זעהט נישט אויס
מען זעהט ביי משה דער אונטערשייד
ווען ער האט גיזאגט תפילה למה יחרה ה׳ אפך,ביי די זונד פון עגל איז ער נענה גיווארען , און מען האט איהם גיגעבן לוחות שניות , אבער אין מצרים ווען עס איז געוועהן קושי שעבוד נאכמער, ווען ער איז גיקומען צו פרעה און איהם גיזאגט כה אמר ה׳ שלח עמי , האט משה גיזאגט תפילה ,למה הרעותה לעם הזה,איז גיוועהן א קפידא אויף איהם, און מען האט איהם גיזאגט ,עתה תראה אבער מלחמת ז׳ עמים לא תראה , ווייל דאס איז גיוועהן א תפילה אויף עבר
איז עס תפילת שוא , וואס איז נישט פראפער
עס דארף אלץ זיין תפילה על העתיד און א תפילה בדרך טבע , חוץ אז מען פיעלט זיך אזוי בטוח, ווי משה במחלוקת קרח, ווי ער האט גיהאט די גאוטס
צו זאגען, אם כמות כל האדם ימותון אלה, לא ה׳ שלחני ואם בריאה יברא ה׳ ופצתה האדמה את פיה.
 
מיר זעט אויס אז הרי זה תפילת שוא מיינט its a waste of time ווייל ס'איז שוין לאחר המעשה. אבער אסור? זעהט נישט אויס
כ'זאג דיר "גמרא" און דו ציטירסט די משנה...
 
הבל הבלים, ס'איז פשוט לכל בר דעת אז דיברה תורה כלשון בני אדם, אין וואס ס'זעהט אויס פאר א "פשוטע" מענטש פאר א נס, דאס הייסט א נס
פינטקליך וואס אין וויאזוי תפילה טיט עפעס איז ממילא בהדי כבשי דרחמנא
און ווער עס האלט אנדערש - מיט אים ברויך מען זיך ניטאמאל מטפל זיין, ווארום ער איז דאך נישט קיין בר דעת...
און וואס מיינט "פשוט'ע מענטש" לדעתך? ווי אויך, וויאזוי ביסטו מגדיר "נס"? איך קען מענטשן וואס רופן יעדע נארישקייט וואס איז פשוט סטאטיסטיש אומפראבעבל "נס".
 
Back
Top