הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

דו טענה'סט אז די סעלס געהערט פאר די בעלת שחלה, וואס מיינט אז עס געהערט צו איר? איר גוף האט עס דען פראדוצירט? ניין! איר מאמע'ס גוף האט עס פראדוצירט! איז אויב די סעלס הייסן שוין ביצים פארוואס איז א קינד זיך מתייחס נאך זיין מאמע און נישט נאך זיין באבע?
ווייטער פראדוצירט. דיין הענט געהערט צו דיין מאמע ווייל זי האט עס פראדוצירט? ניין! ס'געהערט פאר דיר ווייל ס'איז א חלק פון דיין קערפער. סאו די ביצה געהערט פאר די בעלת השחלה, ווייל ס'איז א חלק פון איר קערפער.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
ווייטער פראדוצירט. דיין הענט געהערט צו דיין מאמע ווייל זי האט עס פראדוצירט? ניין! ס'געהערט פאר דיר ווייל ס'איז א חלק פון דיין קערפער. סאו די ביצה געהערט פאר די בעלת השחלה, ווייל ס'איז א חלק פון איר קערפער.
אויב די ביצה סעלס געהערט פאר די בעלת השחלה פונקט ווי מיין הענט געהערט פאר מיר, איז דאך שייך צוזאגן ביטול פונקט ווי ביי אלע איברים. איך האב אגאנצן צייט פארשטאנען אז די אוסרים טענה'ן אז אויף די ביצים איז נישט שייך ביטול ווייל די יחוס איז נאך ווער עס האט פראדוצירט די ביצה סעלס.
 
אויב די ביצה סעלס געהערט פאר די בעלת השחלה פונקט ווי מיין הענט געהערט פאר מיר, איז דאך שייך צוזאגן ביטול פונקט ווי ביי אלע איברים. איך האב אגאנצן צייט פארשטאנען אז די אוסרים טענה'ן אז אויף די ביצים איז נישט שייך ביטול ווייל די יחוס איז נאך ווער עס האט פראדוצירט די ביצה סעלס.
א ביצה איז נישט קיין אבר, ווייל א ביצה מאכט א קינד, אבער ווער איז די מאמע פון די ביצה/קינד? פאר וועמענס קערפער די ביצה האט באלאנגט!

די יחוס איז נישט נאך ווער עס האט ''פראדוצירט'' די ביצה סעלס. די יחוס איז נאך וועמענס קערפער די ביצה סעל האט באלאנגט.
 
לעצט רעדאגירט:
  • דיסלייק
רעאקציעס: Yesh
א ביצה איז נישט קיין אבר, ווייל א ביצה מאכט א קינד, אבער ווער איז די מאמע פון די ביצה/קינד? פאר וועמענס קערפער די ביצה האט באלאנגט!
לאמיר נעמען א משל פון א טאפ. א טאפ האט א יוצר, און איינעם פאר וועם עס באלאנגט. אויב די יוצר האט לכתחילה געמאכט די כלי פאר ראובן, און נאכדעם פארקויפט עס ראובן פאר שמעון, וועסטו זאגן אז עס איז נאכאלס ראובן'ס ווייל פאר אים האט עס באלאנגט? עס איז קודם געווען ראובן'ס און נאכדעם געווארן שמעון'ס. אבער אויב פרעגסטו ווער די יוצר איז וועט עס בלייבן פונעם ערשטן יוצר אפילו ווען עס ווערט פארקויפט.

איך האב אגאנצן צייט פארשטאנען אז די אוסרים פארשטייען אז יחוס ווענדט זיך אין די יוצר הכלי און וועגן דעם העלפט נישט ווען מ'גיבט עס פאר א צווייטן פונקט ווי ווען ראובן פארקויפט עס פאר שמעון. אבער אויב די ערשטע פרוי איז נישט די יוצרת הביצה, מיט וואס זאל עס בלייבן איר נאכדעם וואס זי האט עס מער נישט?
 
לאמיר נעמען א משל פון א טאפ. א טאפ האט א יוצר, און איינעם פאר וועם עס באלאנגט. אויב די יוצר האט לכתחילה געמאכט די כלי פאר ראובן, און נאכדעם פארקויפט עס ראובן פאר שמעון, וועסטו זאגן אז עס איז נאכאלס ראובן'ס ווייל פאר אים האט עס באלאנגט? עס איז קודם געווען ראובן'ס און נאכדעם געווארן שמעון'ס. אבער אויב פרעגסטו ווער די יוצר איז וועט עס בלייבן פונעם ערשטן יוצר אפילו ווען עס ווערט פארקויפט.

איך האב אגאנצן צייט פארשטאנען אז די אוסרים פארשטייען אז יחוס ווענדט זיך אין די יוצר הכלי און וועגן דעם העלפט נישט ווען מ'גיבט עס פאר א צווייטן פונקט ווי ווען ראובן פארקויפט עס פאר שמעון. אבער אויב די ערשטע פרוי איז נישט די יוצרת הביצה, מיט וואס זאל עס בלייבן איר נאכדעם וואס זי האט עס מער נישט?
ווייל די ביצה האט באלאנגט צו איר קערפער, ממילא איז זי די מאמע. נישטא דא וואס נישט צו פארשטיין.
 
ס'האט באלאנגט צו איר קערפער, און יעצט באלאנגט עס פאר א צווייטע קערפער.
כו''ע מודה אפילו די מתירים אז א ביצה קען נישט באלאנגען צו א צווייטענס קערפער ווי פון וועם מ'האט דאס אפגעריסן. ווען יא איז דאך תרומת ביצית אויך מותר.
 
לעצט רעדאגירט:
  • דיסלייק
רעאקציעס: Yesh
דו זאגסט סך הכל איבער נקודות וואס מ'האט שוין דא צען מאל אויסגעדראשן, נאר מיט אנדערע טערמינען. איך זעה נישט וואס דו צילסט דא, אחוץ אפשר צו דרייען אביסל א קאפ.

ווער ס'זאגט אז די צווייטע איז די מאמע איז פשוט א נשבע על אבן שהוא אדם.
 
לעצט רעדאגירט:
  • דיסלייק
רעאקציעס: Yesh
@בינה ודעת איך וויל טענה'ן איז זייער פשוט. עס איז א דבר פשוט בכל התורה כולה אז א מאמע איז מוליד איר קינד, און מוליד מיינט אז זי פראדוצירט עפעס. לויט דיר אז די סעלס זענען שוין בכלל זרע האט די מאמע קיינמאל גארנישט פראדוצירט. אויב מ'וועט ארויסנעמען די סעלס פון א תינוק בן יומו און עס צוענדיגן מיט IVM וועסטו זאגן אז די תינוק בן יומו האט מוליד געווען א קינד? מ'מוז בהכרח זאגן אז די פראצעדור פון אוויולעישאן איז וואס ווערט אנגערופן אז די פרוי האט פראדוצירט. אין אנדערע ווערטער די הזרעה פון א פרוי איז די אוויולעישאן, און די פרוי וואס האט מזריע געווען/אוויולעיטעד איז די מאמע.
 
לעצטערע קונטרסים, ובתוכם פון ר' בנימין לאנדא שליט"א
 

בייגעלייגטע פיילס

להכו''ע מודה אפילו די מתירים אז א ביצה קען נישט באלאנגען צו א צווייטענס קערפער ווי פון וועם מ'האט דאס אפגעריסן. ווען יא איז דאך תרומת ביצית אויך מותר.
תלי תניא בדלא תניא
תרומת ביצית , האט מען נישט מתיר גיוועהן
אבער ווען עס קומט צו די טרענפלענט פון די
שחלה האבן די מתירים יא מתיר גיוועהן , ווייל עס
איז דא נאך א סניף להיתר ,
עס מיינט נישט
אז תרומת ביצית איז מוחלט לאיסור , עס מיינט נאר אז ביי השתלה איז דא
נאך און נאך טעמים להתיר
און אזוי האבן טאקע גיפסק׳נט די בתי דינים פון
קהילת סאטמאר ,
איט איס טיים טו סורענדער
אבער צופארפירן מיט א לשון פון עזות און חוצפה
אקעגן מורי הוראה , ישישים און יושבי על מדין
איז אווער די באורד
אויסער אז די מיינסט טאקע באמת לשם שמים
יו אר ענייטלט
וה׳ בוחן לבבות יודע אם לעקל אם לעקלקלות
 
לאמיר נעמען א משל פון א טאפ. א טאפ האט א יוצר, און איינעם פאר וועם עס באלאנגט. אויב די יוצר האט לכתחילה געמאכט די כלי פאר ראובן, און נאכדעם פארקויפט עס ראובן פאר שמעון, וועסטו זאגן אז עס איז נאכאלס ראובן'ס ווייל פאר אים האט עס באלאנגט? עס איז קודם געווען ראובן'ס און נאכדעם געווארן שמעון'ס. אבער אויב פרעגסטו ווער די יוצר איז וועט עס בלייבן פונעם ערשטן יוצר אפילו ווען עס ווערט פארקויפט.

איך האב אגאנצן צייט פארשטאנען אז די אוסרים פארשטייען אז יחוס ווענדט זיך אין די יוצר הכלי און וועגן דעם העלפט נישט ווען מ'גיבט עס פאר א צווייטן פונקט ווי ווען ראובן פארקויפט עס פאר שמעון. אבער אויב די ערשטע פרוי איז נישט די יוצרת הביצה, מיט וואס זאל עס בלייבן איר נאכדעם וואס זי האט עס מער נישט?
די חילוק איז צווישן 'יוצר' זיין און 'מוליד' זיין. די מאמע איז נישט נאר מייצר דאס קינד נאר איז דאס מוליד. די קינד איז את תולדה פונעם מאמע ממש, א כלי איז נישט געבוירן מגוף המייצר.
ממילא. אפילו אויב משום איזה סברה הלכתית קען מען אויסבויען א מהלך פארוואס די צוויטער הייסט די מייצר, נאכאלץ טוישט זיך נישט די ביאלאגישע און סייענטיפישע פאקט אז דער קינד איז את תולדה פונעם ערשטן.
 
די חילוק איז צווישן 'יוצר' זיין און 'מוליד' זיין. די מאמע איז נישט נאר מייצר דאס קינד נאר איז דאס מוליד. די קינד איז את תולדה פונעם מאמע ממש, א כלי איז נישט געבוירן מגוף המייצר.
ממילא. אפילו אויב משום איזה סברה הלכתית קען מען אויסבויען א מהלך פארוואס די צוויטער הייסט די מייצר, נאכאלץ טוישט זיך נישט די ביאלאגישע און סייענטיפישע פאקט אז דער קינד איז את תולדה פונעם ערשטן.
עס טוישט יא
אזוי די הלכה קובע
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
@בינה ודעת איך וויל טענה'ן איז זייער פשוט. עס איז א דבר פשוט בכל התורה כולה אז א מאמע איז מוליד איר קינד, און מוליד מיינט אז זי פראדוצירט עפעס. לויט דיר אז די סעלס זענען שוין בכלל זרע האט די מאמע קיינמאל גארנישט פראדוצירט. אויב מ'וועט ארויסנעמען די סעלס פון א תינוק בן יומו און עס צוענדיגן מיט IVM וועסטו זאגן אז די תינוק בן יומו האט מוליד געווען א קינד? מ'מוז בהכרח זאגן אז די פראצעדור פון אוויולעישאן איז וואס ווערט אנגערופן אז די פרוי האט פראדוצירט. אין אנדערע ווערטער די הזרעה פון א פרוי איז די אוויולעישאן, און די פרוי וואס האט מזריע געווען/אוויולעיטעד איז די מאמע.
מוליד זיין מיינט נישט טוהן א פעולה. מוליד זיין מיינט, אז פון א סעל פון איר גוף איז נוצר געווארן אן עיבור.

די זעלבע שאלה וואס די פרעגסט ביי א תינוק בן יומו קען מען אויך פרעגן ביי א 20 יעריגע. ווען א דאקטער זאל ארויס נעמען אנמעטשור סעלס פון א 20 יעריגע פרוי און דערנאך עס צוענדיגן מיט IVM וועסטו זאגן אז די 20 יעריגע פרוי האט מוליד געווען א קינד? אוודאי אז יא! נאר ווער דען, דער דאקטער?

IVM איז נאך דער גרעסטער ראיה וואספארא שטות והבל דער סברת ההיתר איז.
די נתרמת הייסט די מאמע ווייל זי טוט א פעולה וואס א מאשין קען אויך טוהן??

די תורמות הייסט די מאמע!! ווייל זי טוט עפעס וואס קיין שום מאשין אויף דער וועלט קען נישט טוהן!!!

והדברים כל כך פשוטים הם, עד שאין מה לפלפל עוד בזה. כל פילפול יתר בזה הענין הם ממש בגדר דברי שטות והבל.
 
לעצט רעדאגירט:
דה פאקטא, אין אחר מעשי בית דין כלום
 

בייגעלייגטע פיילס

  • 20250813_050441.webp
    20250813_050441.webp
    170.1 KB · געזען: 1
Back
Top