אבזערווירער
פרישער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- אוג. 8, 2024
- מעסעדזשעס
- 8
- רעאקציע ראטע
- 19
- פונקטן
- 13
ממילא איז דער בעל בינה ודעת נישט ממש די מקור האמת
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ביטע ביטע הער שוין אויף מיט די פאלטשע ספינערייען.אינטערעסאנט, איך האב געפרעגט גוגל די פאלגענדע שאלה, since when are oocytes called ovum? אין אידיש, זינט ווען ווערן אואסייטס (די סעלס) אנגערופן אוועם (א ביצה). און דאס איז וואס ער האט מיר גענטפערט:
Oocytes are called ova (or ovum in the singular) after they have completed the second meiotic division, specifically after the completion of meiosis II upon fertilization. Prior to this, during oogenesis, the developing egg cell is called an oocyte, progressing from primary to secondary oocyteשטעלט זיך אויס אז גוגל איז די זעלבע שקרן ווי הרב פאפלאנאש
before becoming an ovum.
ר' נתן געשטעטנער איז דען נישט אזוי גוט ווי ר' פישל'ע ? אבער אז זיי האבן נישט געוויסט דעם מציאות איז עס גארנישט ווערד!אין די קונטרס פין דעת הגר"ב לאנדא שטייט אז ס'איז דא א ריקארדינג פין ר' פישל'ע הערשקאוויטש זצ"ל ווי ער איז עס מתיר
אויב ס'איז אמת איז עס גאר א שטארקע זאך לענ"ד
לגבי די היינטיגע זענען כפי הנראה די מתירים נאך אזוי גרויס ווי די אוסרים
ממילא אויב איז דא אזא גרויסע פוסק ווי ר' פישל'ע זצ"ל וואס רעדט בפירוש לגבי דעם להיתר, איז עס לענ"ד א גרויסע זאך
אין אשה קובעת לה וסת בתוך כ״ד חודש ללידהווי איז די הלכה קובע אז די מציאות איז אנדערש ווי דאס? איז דא סיי וועלכע מקור בהלכה וועלכע איז סותר די פשוט'ע מציאות?
וועלכע פעידש איך האב דאס נישט געזען דארט?אין די קונטרס פין דעת הגר"ב לאנדא שטייט אז ס'איז דא א ריקארדינג פין ר' פישל'ע הערשקאוויטש זצ"ל ווי ער איז עס מתיר
אויב ס'איז אמת איז עס גאר א שטארקע זאך לענ"ד
ר' פישל'ע האט כידוע מתיר געווען תרומת ביצית אויך און במקום הצורך אפילו הזרעה מלאכתותית וואס רובם המכריע פון אלע גדולי ישראל האבן געאסר'ט ממילא שפיעלט נישט אזא ראלע זיין פסק לגבי שחלותלגבי די היינטיגע זענען כפי הנראה די מתירים נאך אזוי גרויס ווי די אוסרים
ממילא אויב איז דא אזא גרויסע פוסק ווי ר' פישל'ע זצ"ל וואס רעדט בפירוש לגבי דעם להיתר, איז עס לענ"ד א גרויסע זאך
און דאן ווען עס ווערט געבוירן ווערט עס א דריטער? דאס איז גאר אנדערש ווי די שאלה פון ביטול, די מושג פון א תולדה איז נישט קיין שאלה פון השתייכות נאר אין די עצם מציאות פונעם ביצה - וואס ווערט עווענטועל געבוירן אלס א קינד.אויב איז די סיבה ווייל עס איז מגופה איז דאך שוין מקום לומר אז ווען עס ווערט טרענספלענטעד אין א צווייטן גוף ווערט עס א חלק פון די צווייטע גוף
די אלע זענען הלכות געבויט אויף טעותים אין מציאות - נישט אויף א התעלמות בכוונה פון מציאות. די שאלה ביי די אלע איז אויב די הלכה טוישט זיך נאכדעם וואס עס ווערט נתגלה די טעות. און דאן ביסטו גערעכט אז די הלכה טוישט זיך נישט.אין אשה קובעת לה וסת בתוך כ״ד חודש ללידה
אדער ווייל איבריה מתפרקין
אדער ווייל דם נעכר ונעשה חלב , איז אויך נישט מציאות
כינה , אינה פרה ורביה
ניטלה כוליא ,יכולה לחיות
אין אדם מעיז פניו בפני בעל חובו
ממזר לא חיי
הנילוד לשמונה אינו חי
יולדת לתשעה , הוא דוקא למילוי החדשים
יולדת לשבעה למקוטעין
אין אשה מתעברת מביאה ראשונה
ועוד כהנה
די הלכה איז קובע , ער איז נישט משועבד
צו סברות חיצוניות און דעת בעל הבית