בינה ודעת
אלטגעזעסענער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- נאוו. 28, 2024
- מעסעדזשעס
- 196
- רעאקציע ראטע
- 273
- פונקטן
- 63
אויף יעדע תשובה קען מען צוריק שרייבן א תשובה מיט בערג מיט פילפולים און מראה מקומות, אזוי אז ס'זאל אויסזעהן פאר איינעם וואס איז נישט בעובי הקורה, כאילו ס'איז עפעס א פארוויקעלטע מחלוקה וואס איז יש מקום לשניהם און פארפיר נישט אזוי.. כדרכם פון די שקרנים בכל מקום, מרבה צו זיין מיט ווי מער דברים און בלעטער לטשטש המוחות, אבער נאר נישט ענפערען צום פוינט, נאר כסדר שרייען קוק יענער און יענער האט דאך געשריבן אזא און אזא לאנגע תשובה?ר׳ מנדל זילבער שליט״א איז א ת״ח ח״ו להקל
בכבודו , אבער די מתירים זענען ענטייטלט מחולק
צו זיין.
חידוש אז מען מאכט קול קורא׳ס כאילו די אוסרים
זענען אזוי זיכער
מען האט ביי די הזרעה מלאכותית שאלה נישט
גימאכט א קול קורא , מען האט גישריבן תשובות
כל רב לפי דעתו און רוב זענען גיוועהן לחומרא.
היינט איז שטערקער די אהבת הניצוח און עס ווערט
פארטייאיש אזוי אז די פסקים זענען גיטעינט , פון
פאליטיק והאמת נעדרת .
אבער יעדער וואס איז זיך מטריח מעיין צו אינעם מקור הדברים און פארשטיין פונקטליך אויף וואס דער נקודת ההיתר און דער איסור איז געבויעט, דער זעהט קלאר אז דער גאנצער היתר קומט אראפ צו איין חילוק דקה מן הדקה
צווישן ביציות מיט שחלה. אז ביציות איז שוין נגמר די יצירה און אלעס נאכדעם איז נאר הזנה און חיות, משא''כ שחלה איז יא א יצירה. איי פונוואנעט נעמט מען דאס? דער מציאות ווייזט דאך קלאר פונקט פארקערט? איז וויאזוי פארלאזט מען זיך להתיר דברים כה חמורים בלי שום מקור און נאך דערצו קעגן דעם קלארן מציאות? דא קומט אריין דער מורא'דיגער תירוץ, פארדריי מיר נישט קיין קאפ מיטן אמת, ווייל שבתי קעסטענבוים האט דאך שוין געשריבן א לאנגע תשובה...