הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

אן ענף האט נישט די פערטיגע דנ"א פון די שפעטערדיגע פירות לפי ידיעתי.

אױב לאזט מען פאר די מעגליכקײט אז מען רעכנט זיך מיט דיעןעי, דאן לאזט מען אױך פאר די פאסעבילעטי אז אױב מ'קען זעהן מיט א טעלעסקאפ הײסט עס געזעהן מיט'ן אױג.
די Oocytes האט אויך נישט די פערטיגע DNA, עס טוישט זיך אין די שפעטערע שטאפלען פון Miosis ביי די צווייטע פרוי
 
נו איז דאך הערשט א ראיה להחמיר, מה דאך בזרע האיש איז כו''ע מודה להחמיר, איז כל שכן ביי זרע האשה וואס אלע סטאדיס און די מציאות ווייזן קלאר אז דאס קינד'ס די ען עי און כתוצאה מזה זיין האר קאליר, אויגן, תואר הפרצוף, און מידותיו ותכונותיו, איז אלעס דומה ממש צו די אשה התורמת און גארנישט צו די אשה המקבלת, איז דאך על אחכו''כ אז מ'גייט בתר האשה התורמת, ס'איז פשוט נישט צו פארשטיין ווי מ'קען מכחיש זיין שמש בצהריים און נאך שרייבן אזא שטות נורא אז מ'זעהט נישט אז די תורה זאל זיך רעכענען מיט די ען עי.

ביי זרע האיש זענען זיי אלע מודה אז ס'איז אסור! ביי תרומת ביצית זענען זיי אויך אלע מודה אז ס'איז אסור! אבער פלוצלינג ביי שחליים איז עס עפעס מורא'דיג פשוט להיתר.. פארוואס? וועגן עפעס א לופטיגע חילוק דקה מן הדקה. איי דער די ען עי און די מציאות ווייזן קלאר אז דער חילוק איז נישט אמת, און ס'איז במציאות פונקט ווי תרומת ביצית? אבער ניין! די חילוק איז יא אמת! פארוואס? ווייל ווייז מיר אויף אז די ען עי איז א באווייז.. איי די שוטה ושקרן שכמותך, ווייז די אויף אז די ביסט בכח מחדש צו זיין אזא חילוק דק צווישן ביצית און שחלה, אין דער צייט וואס דער די ען עי ווייזט קלאר נישט אזוי? רח''ל ווי מ'קען מתיר זיין זיין אזעלכע איסורים חמורים מיט אזעלכע שקרים וכזבים.
יעדער מבקש האמת וואס זעהט אויף וואס דער היתר אין אזא דבר חמור איז געבויעט, זעהט קלאר אז דער נגיד הידוע האט אפגעמאכט פאר זיינע אינטערעסן אז מ'גייט דאס מתיר זיין אפגעזעהן סיי וואס, און ער נוצט דערצו זיין כח הממון, אין למרבה הצער פון כל יראי השם זענען נישט קיין אנדערע נאר די סאטמארע רבנים אין דיינים געפאלן פאר אזא היתר וואס פאסט ניטאמאל פאר מזרחי רבנים.

אוי נא לנו שכך עלתה בימינו !!!
דו האסט בכלל נישט פארשטאנען פון וואס איך רעד, קיינער האט נאכנישט געזאגט אז טעסטיקל טרענספלענט איז אסור ווייל קיינער האט נאך נישט דן געווען דערויף. עס איז א גאר א זעלטענע פראצעדור. און דארט זעהסטו אז די DNA איז פון די תורם על אף עס בלייבט גארנישט איבער פון די ארגינעלע זרע.
 
נו איז דאך הערשט א ראיה להחמיר, מה דאך בזרע האיש איז כו''ע מודה להחמיר, איז כל שכן ביי זרע האשה וואס אלע סטאדיס און די מציאות ווייזן קלאר אז דאס קינד'ס די ען עי און כתוצאה מזה זיין האר קאליר, אויגן, תואר הפרצוף, און מידותיו ותכונותיו, איז אלעס דומה ממש צו די אשה התורמת און גארנישט צו די אשה המקבלת, איז דאך על אחכו''כ אז מ'גייט בתר האשה התורמת, ס'איז פשוט נישט צו פארשטיין ווי מ'קען מכחיש זיין שמש בצהריים און נאך שרייבן אזא שטות נורא אז מ'זעהט נישט אז די תורה זאל זיך רעכענען מיט די ען עי.

ביי זרע האיש זענען זיי אלע מודה אז ס'איז אסור! ביי תרומת ביצית זענען זיי אויך אלע מודה אז ס'איז אסור! אבער פלוצלינג ביי שחליים איז עס עפעס מורא'דיג פשוט להיתר.. פארוואס? וועגן עפעס א לופטיגע חילוק דקה מן הדקה. איי דער די ען עי און די מציאות ווייזן קלאר אז דער חילוק איז נישט אמת, און ס'איז במציאות פונקט ווי תרומת ביצית? אבער ניין! די חילוק איז יא אמת! פארוואס? ווייל ווייז מיר אויף אז די ען עי איז א באווייז.. איי די שוטה ושקרן שכמותך, ווייז די אויף אז די ביסט בכח מחדש צו זיין אזא חילוק דק צווישן ביצית און שחלה, אין דער צייט וואס דער די ען עי ווייזט קלאר נישט אזוי? רח''ל ווי מ'קען מתיר זיין זיין אזעלכע איסורים חמורים מיט אזעלכע שקרים וכזבים.
יעדער מבקש האמת וואס זעהט אויף וואס דער היתר אין אזא דבר חמור איז געבויעט, זעהט קלאר אז דער נגיד הידוע האט אפגעמאכט פאר זיינע אינטערעסן אז מ'גייט דאס מתיר זיין אפגעזעהן סיי וואס, און ער נוצט דערצו זיין כח הממון, אין למרבה הצער פון כל יראי השם זענען נישט קיין אנדערע נאר די סאטמארע רבנים אין דיינים געפאלן פאר אזא היתר וואס פאסט ניטאמאל פאר מזרחי רבנים.

אוי נא לנו שכך עלתה בימינו !!!
ביי זרע האיש איז נישט דא קיין השתלה
ממילא איז עס גומה כעוכלא לדני
אבי גירעדט
אויב וועט מען משתיל זיין ביצים פון אן אנדערן
אין טהעאריע- ווייל אין די הלכה איז ביי א מאן
די השתלה מער פראבלעמאטיש מכח סירוס-
לאמיר זאגן מען וועט נעמען פון א נפטר די ביצים
וואס פראדוצירט זרע , מיט די אלטע דנ״א וועט
זיין די זעלבע היתר.
דער וואס האט אין זיך די ביצים וועט פראדוצירן
זיין זרע , מיט די דנ״א פון דעם בעל הביצים .
די הערה האט מען פריער דערמאנט , און עס ריכטיג.
 
אן ענף האט נישט די פערטיגע דנ"א פון די שפעטערדיגע פירות לפי ידיעתי.

אױב לאזט מען פאר די מעגליכקײט אז מען רעכנט זיך מיט דיעןעי, דאן לאזט מען אױך פאר די פאסעבילעטי אז אױב מ'קען זעהן מיט א טעלעסקאפ הײסט עס געזעהן מיט'ן אױג.
אין די הלכה איז נישט דא קיין טעלעסקאו
 
אבער די ביצים אין די שחלה זענען דאך ענדישער דומה צו אן ענף שסיבחה בשעת װען עס װאקסן שױן פירות דערױף, װאס די הלכה איז די פירות װערן נישט בטל, אפילו אױב די פירות װאקסן װײטער אױפ'ן צװײטן בױם?!

נאך מער, האב איך געזעהן פון מײזלס, בײ די ערלה סוגיא איז די ענף אױפ'ן זעלבן לעװל װי דער אילן װײל בײדע קענען מאכן פירות; דא אבער איז די צװײטע פרױ אינה ראויה להוליד, איז דאך די ביצה אין די שחלה, א חושיבערער בריה, װי די פרױ, די אילן, אין װעלכע מען טראנספלענט דעם שחלה ארײן, װײל די ביצה איז סײ ראויה להוליד און סײ מסתמא די קינד װאס װעט געבױרן װערן דערפון װעט אױך זײן ראוי\ה להוליד?!

עפעס זאגט ער, נײן?
ס'קוקט אױס װי מײזלס לײגט צו נאך א נקודה לחלק. בײ אַן ענף, קומט די ארגינעלע כח הזריעה װאס ליגט דערין, פון דער ערד - װאס איז א מקור שזרעו כלה (ס'קען נישט געבױרן א נעקסטע דור אזױ װי קערעלעך קענען). װײל די אילן איז מחובר לקרקע.
װידעראום בײ א ביצה אדער א ביצה שבשחלה, קומט די ביצה פון א מקום, פון א מקור שאין זרעה כלה, פון די ערשטע פרױ (װאס האט פריער געקענט און קען נאכאלס - אױב בלײבט זי מיט די צװײטע שחלה אין טאַקט - געבױרן נעקסטע דורות), װאס װען צוגעגליכן צו די אילן, איז זי נישט מחובר לקרקע. זי איז נישט יונק עקסלוסיװלי, פון א מקור שזרעה כלה. (הגם, א מענטש, פונקט װי א אילן, אומדײרעקטלי שפײזט זיך פון די בײמער און פון די ערד, און די חיות װאס מיר עסן, פונקט אזױ; װײסעך נישט).
מען קען ברענגען א ראיה אז די הלכה גייט נישט
מיט דנ״א , ווייל די גמרא סוטה מב , ויצא איש הבנים וגלית שמו , זאגט רבי יוחנן בר מאה פאפי
וחד נאני , זאגט תוספות אז הונדערט האבן בועל
גיוועהן ערפה אין איין נאכט , פון דעם איז גיבוירן גליתאון אלע הונדערט זענען אבותיו , ווייל אלע הונדערטהאבן בועל גיוועהן , אבער די דנ״א קען דאך נישטזיין נאר פון איינעם , זעהט מען אין די הלכה אזאיך קען אהנעמען מתעברת וחוזרת ומתעברת אהן דנ״א
ויש לפקפק אבל באתי להעיר .
אבער דאס איגנארירסטו אז פון דער גמרא קען מען אױך זיך דרינגען אז בײ נידון דידן װי ס'איז דא א עיקר ביצה, און גידולין על העיקר, קען אױב אזױ א קינד האבן צװײ מאמעס אױכעט!? און דעמאלס װערט נולד די שאלה װעלכע מאמע איז װיכטיגער? זיכער די מאמע אװאו די ביצה האט זיך געקאכט פאר 17-18 יאר װי אײדער די פרױ װאס טוהט נאר װירקן די ביצה זאל װערן פארענדיגט און רעליעסט פון די חצוצרות צו די רחם!? (אױך פון מײזלס):
1751315660851.png
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
ס'קוקט אױס װי מײזלס לײגט צו נאך א נקודה לחלק. בײ אַן ענף, קומט די ארגינעלע כח הזריעה װאס ליגט דערין, פון דער ערד - װאס איז א מקור שזרעו כלה (ס'קען נישט געבױרן א נעקסטע דור אזױ װי קערעלעך קענען). װײל די אילן איז מחובר לקרקע.
װידעראום בײ א ביצה אדער א ביצה שבשחלה, קומט די ביצה פון א מקום, פון א מקור שאין זרעה כלה, פון די ערשטע פרױ (װאס האט פריער געקענט און קען נאכאלס - אױב בלײבט זי מיט די צװײטע שחלה אין טאַקט - געבױרן נעקסטע דורות), װאס װען צוגעגליכן צו די אילן, איז זי נישט מחובר לקרקע. זי איז נישט יונק עקסלוסיװלי, פון א מקור שזרעה כלה. (הגם, א מענטש, פונקט װי א אילן, אומדײרעקטלי שפײזט זיך פון די בײמער און פון די ערד, און די חיות װאס מיר עסן, פונקט אזױ; װײסעך נישט).

אבער דאס איגנארירסטו אז פון דער גמרא קען מען אױך זיך דרינגען אז בײ נידון דידן װי ס'איז דא א עיקר ביצה, און גידולין על העיקר, קען אױב אזױ א קינד האבן צװײ מאמעס אױכעט!? און דעמאלס װערט נולד די שאלה װעלכע מאמע איז װיכטיגער? זיכער די מאמע אװאו די ביצה האט זיך געקאכט פאר 17-18 יאר װי אײדער די פרױ װאס טוהט נאר װירקן די ביצה זאל װערן פארענדיגט און רעליעסט פון די חצוצרות צו די רחם!? (אױך פון מײזלס):
View attachment 6306
דער רב מייזעלס שליט״א כבודו במקומו מונח
מישט אויס זאכן,
די גדר פון אין זרעו כלה איז ביי בצלים וואז עס
איז נראה לעיניים אז די אלטע בלייבט און עס ווערט
ניתוסף גידולים
אלעס אנדערע זענען זרעו כלה
זיינע סברות זענען סברות כרסיות ומאצבע מצוצה
 
דער רב מייזעלס שליט״א כבודו במקומו מונח
מישט אויס זאכן,
די גדר פון אין זרעו כלה איז ביי בצלים וואז עס
איז נראה לעיניים אז די אלטע בלייבט און עס ווערט
ניתוסף גידולים
אלעס אנדערע זענען זרעו כלה
זיינע סברות זענען סברות כרסיות ומאצבע מצוצה
דערװײל האב איך אים בעסער פארשטאנען װי איך פארשטײ דיך דא. אפשר דארפסטו בעסער זיך מסביר זײן?
 
דערװײל האב איך אים בעסער פארשטאנען װי איך פארשטײ דיך דא. אפשר דארפסטו בעסער זיך מסביר זײן?
מען רעדט דאך צי תלמידי חכמים
דער גדר אין זרעו כלה קומט פון מסכת נדרים ביי גידולי
תרומה תרומה , זאגט מען אז דאס איז נוהג דוקא
ביי בצלים ווי די אריגינאל שתיל פון בצל בלייבט
אבער נישט ביי זריעת חיטים
נו זאג דו ,צי דער ענין קומט אהער?
ער האט אבי אריין גיווארן עפעס
 
ס'קוקט אױס װי מײזלס לײגט צו נאך א נקודה לחלק. בײ אַן ענף, קומט די ארגינעלע כח הזריעה װאס ליגט דערין, פון דער ערד - װאס איז א מקור שזרעו כלה (ס'קען נישט געבױרן א נעקסטע דור אזױ װי קערעלעך קענען). װײל די אילן איז מחובר לקרקע.
װידעראום בײ א ביצה אדער א ביצה שבשחלה, קומט די ביצה פון א מקום, פון א מקור שאין זרעה כלה, פון די ערשטע פרױ (װאס האט פריער געקענט און קען נאכאלס - אױב בלײבט זי מיט די צװײטע שחלה אין טאַקט - געבױרן נעקסטע דורות), װאס װען צוגעגליכן צו די אילן, איז זי נישט מחובר לקרקע. זי איז נישט יונק עקסלוסיװלי, פון א מקור שזרעה כלה. (הגם, א מענטש, פונקט װי א אילן, אומדײרעקטלי שפײזט זיך פון די בײמער און פון די ערד, און די חיות װאס מיר עסן, פונקט אזױ; װײסעך נישט).

אבער דאס איגנארירסטו אז פון דער גמרא קען מען אױך זיך דרינגען אז בײ נידון דידן װי ס'איז דא א עיקר ביצה, און גידולין על העיקר, קען אױב אזױ א קינד האבן צװײ מאמעס אױכעט!? און דעמאלס װערט נולד די שאלה װעלכע מאמע איז װיכטיגער? זיכער די מאמע אװאו די ביצה האט זיך געקאכט פאר 17-18 יאר װי אײדער די פרױ װאס טוהט נאר װירקן די ביצה זאל װערן פארענדיגט און רעליעסט פון די חצוצרות צו די רחם!? (אױך פון מײזלס):
View attachment 6306
ווער זאגט
מאמע איז דא איינע וואס טראכט דאס קינד
טאטעס קען זיין מערערע די וואס זענען בועל
אבער דנ״א איז נאר פון איינעם אזוי איז די מציאות
 
ווער זאגט
מאמע איז דא איינע וואס טראכט דאס קינד
טאטעס קען זיין מערערע די וואס זענען בועל
אבער דנ״א איז נאר פון איינעם אזוי איז די מציאות
עס איז קלאר אז תוס' האט בטעות געמיינט אז עס קען באמת זיין אז א קינד זאל קומען פון די זרע פון צוויי מענטשן, אז נישט איז נישטא קיין סיבה אז אפאר מענטשן זאלן זיין יענעמס טאטע
 
א יישר כח פאר די באריכט. אבער ס'קוקט אויס ווי אפגעהאקט ביים סוף, שיק שוין אריין דאס גאנצע פאר דעם זעלבן געלד.
ניין ניין סאיז גארנישט אפגעהאקט ער זעהט אויס האט נישט געהאט וואס צו טוהן מיט די ליידיגע צייט האט ער פלעין אפגעשריבן א מעלדונג פון יענקל'ה כהן אויף חומת הדת
 
  • שמייכל
רעאקציעס: Yesh
עס איז מער דומה צו ניצנים וואס שטייט נישט אין ערגעץ אז זיי ווערן נישט בטל

ר' פנחס כ"ץ זאגט א פארקערטע סברא אז דארט קען די ילדה אליינס ווערן איינגעפאלנצט, משא"כ דא וואס די שחלה אליינס קען גארנישט טוהן
איז ער נישט אפ טו דעיט
ווייל מען קען נעמען די שחלה אריינפלאנצן אין א מאשין
אריינברענגען מאטעריאל פון א מאן אין עס וועט
ווערן א וולד של קיימא .
 
עס איז קלאר אז תוס' האט בטעות געמיינט אז עס קען באמת זיין אז א קינד זאל קומען פון די זרע פון צוויי מענטשן, אז נישט איז נישטא קיין סיבה אז אפאר מענטשן זאלן זיין יענעמס טאטע
די זאגסט אז תוספות האט גיהאט א טעות
איך זאג אז תוספות האט גיהאלטן אז איך גיי נאך
די מציאות פון בעילות
און אז הונדערט האבן בועל גיוועהן און זי איז גיווארן
מעוברת , און מען ווייסט נישט פון וועם
זענען על פיהלכה אלע אבותיו
ווייל איך זאג על פי הלכה מתעברת וחוזרת ומתעברת
די הלכה מוז נישט שטימען מיט די חכמת הטבע
 
נו איז דאך הערשט א ראיה להחמיר, מה דאך בזרע האיש איז כו''ע מודה להחמיר, איז כל שכן ביי זרע האשה וואס אלע סטאדיס און די מציאות ווייזן קלאר אז דאס קינד'ס די ען עי און כתוצאה מזה זיין האר קאליר, אויגן, תואר הפרצוף, און מידותיו ותכונותיו, איז אלעס דומה ממש צו די אשה התורמת און גארנישט צו די אשה המקבלת, איז דאך על אחכו''כ אז מ'גייט בתר האשה התורמת, ס'איז פשוט נישט צו פארשטיין ווי מ'קען מכחיש זיין שמש בצהריים און נאך שרייבן אזא שטות נורא אז מ'זעהט נישט אז די תורה זאל זיך רעכענען מיט די ען עי.

ביי זרע האיש זענען זיי אלע מודה אז ס'איז אסור! ביי תרומת ביצית זענען זיי אויך אלע מודה אז ס'איז אסור! אבער פלוצלינג ביי שחליים איז עס עפעס מורא'דיג פשוט להיתר.. פארוואס? וועגן עפעס א לופטיגע חילוק דקה מן הדקה. איי דער די ען עי און די מציאות ווייזן קלאר אז דער חילוק איז נישט אמת, און ס'איז במציאות פונקט ווי תרומת ביצית? אבער ניין! די חילוק איז יא אמת! פארוואס? ווייל ווייז מיר אויף אז די ען עי איז א באווייז.. איי די שוטה ושקרן שכמותך, ווייז די אויף אז די ביסט בכח מחדש צו זיין אזא חילוק דק צווישן ביצית און שחלה, אין דער צייט וואס דער די ען עי ווייזט קלאר נישט אזוי? רח''ל ווי מ'קען מתיר זיין זיין אזעלכע איסורים חמורים מיט אזעלכע שקרים וכזבים.

יעדער מבקש האמת וואס זעהט אויף וואס דער היתר אין אזא דבר חמור איז געבויעט, זעהט קלאר אז דער נגיד הידוע האט אפגעמאכט פאר זיינע אינטערעסן אז מ'גייט דאס מתיר זיין אפגעזעהן סיי וואס, און ער נוצט דערצו זיין כח הממון, אין למרבה הצער פון כל יראי השם זענען נישט קיין אנדערע נאר די סאטמארע רבנים אין דיינים געפאלן פאר אזא היתר וואס פאסט ניטאמאל פאר מזרחי רבנים.

אוי נא לנו שכך עלתה בימינו !!!
און ס'איז נאך באמת סאך מער פון דעם. ווייל דער גאנצער צוגלייך צו ילדה שסיבכה בזקינה איז דאך אויך נאר געבויעט אויף דעם חילוק דק, ווייל אויב זאל איך נישט אננעמען דעם חילוק נאר זאגן אז ס'איז גלייך צו תרומת ביצית, דעמאלטס איז דאך עס דומה צו ילדה שטעונה פירות וואס דעמאלטס איז דאך זיכער אז מ'גייט נאכן ענף.

איז קומט אויס קלאר און דייטליך אז דער גאנצער היתר איז נישט מער ווי געבויעט נאר אויף דעם איינעם חילוק דקה מן הדקה, וואס ווי געזאגט איז עס קעגן דעם מציאות און קעגן דעם די ען עי, און דעסטוועגן דאך קומען היימישע רבנים און דיינים, און פארלאזן זיך אויף דעם היתר שדופות קדים, חלילה וחלילה לערב זרע גוים הטמאים בזרע ישראל עם קודש, ולהתיר ממזרים בישראל רחמנא ליצלן.

ס'איז נישט צום גלויבן וויי ווייט די כוחות הטומאה פאלייגן זיך מחריב צו זיין דעם כלל ישראל מיסודו רח''ל היל''ת.

ווען מ'טראכט נאר אריין וואס דא גייט זיך אפשפילן אין 20 יאהר ארום אויב מ'שטעלט נישט אפ די מקילים באצייטענס, שטעלט זיך ממש דער מח אפ פון טראכטן.

רבונו של עולם אבינו אב הרחמן:
הושענא למען דתך הושענא!
הושענא למען נצחך הושענא!
הושענא למען קדושתך הושענא!
 
מען רעדט דאך צי תלמידי חכמים
דער גדר אין זרעו כלה קומט פון מסכת נדרים ביי גידולי
תרומה תרומה , זאגט מען אז דאס איז נוהג דוקא
ביי בצלים ווי די אריגינאל שתיל פון בצל בלייבט
אבער נישט ביי זריעת חיטים
נו זאג דו ,צי דער ענין קומט אהער?
ער האט אבי אריין גיווארן עפעס
איך האב גראדע יא געלערנט די גמרא אין ישיבה נאר ס'איז מיר געװען אזױ פשוט אז ס'איז דומה לנידון דידן, אסאך בעסער פון ילדה שסיבכה בזקינה אז כ'האב מיך נישט מטריח געװען עס איבערצולערנען.
און איך האלט נאכאלס אז ס'איז גאר א שײנער דימוי. די גמרא דארף עפעס לאזן מען זאל עס צוגלײכן צו מענטשן? די פארגלײך צו ילדה שסיבכה בזקינה האט אױך נאר דער אבן יקרה אױסגעטראפן.
נו, איז מײזלס פארברײטערט עס אז זרעו כלה הײסט ס'קען נישט װײטער מוליד זײן און זרעו כלה הײסט ס'קען יא. איז עס דען נישט דומה צו א בצל װי דער ארגינאלער שתיל בלײבט? נאך אלעם, װאס זענען קערעלעך, זײ זענען כמו די שתיל פון דער פרי, װעלכע פארבלײבן און מ'קען פון זײ װידער אײנפלאנצן א נעקסטע דור.
אזױ? פארװאס טאקע זענען חיטים נישט אין כלל? און פארװאס איז א ביצה אדער שחלה ענדישער דומה צו חיטים?
 
Back
Top