הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

האסט נישט פארענטפערט פארוואס עס קען נישט זיין אז די מהר"ם האט גענטפערט ביידע, סיי אז אפילו לו יהא אז הולד ממזר דארף מען נישט חושש זיין ביי נדה וואס הולד פגום, און אויך אז נאר א ביאה מאכט א ולד ממזר אדער פגום און ביי אשת איש איז נאר די פראבלעם אלס הבחנה, און די שלטי הגיבורים ברענגט נאר די חלק וואס איז נוגע צו זיין שמועס.

די כתב יד איז נאר געווען לרווחא דמילתא, איך קען איבערזאגן מיין נקודה אן צוצייכענען דעם כת"י
פארוואס איך האב נישט פארענטפערט פארוואס עס קען נישט זיין אז די מהר"ם האט גענטפערט ביידע? זייער פשוט! קודם, ווייל ער ענפערט נאר איינס און נישט ביידע...
און צווייטענ'ס ווייל ער זאגט גאר מפורש להיפך מדבריך אז הוולד איז יא א בן הנדה.
פלאי פלאות וויאזוי די וואגסט דיך אריין צו לייגן ווערטער בדבריו וואס ער זאגט מפורש להיפך. ספינעריי האט אויך א שיעור, נעקסטיים קום אויף מיט עפעס בעסערס...

און דיין נקודה קענסטו איבערזאגן וויפיל מאל די ווילסט, אבער למעשה האמיר דא נאך איינער פון די ראשונים וואס זאגט מפורש אז אפילו בלא ביאה איז הוולד בן הנדה. וממילא כש''כ אז הוולד ממזר. און אויב עפעס איז דאס נאר א קלארע ראיה, אז לו יהא כדברי החוקר, אז סיי דער הגהות סמ''ק און סיי דער שלטי גבורים איז פונעם רבינו פרץ, ס'איז נאר שינויי נסחאות. איז דאס אבער א קלארע ראיה אז דער נוסח פונעם שלטי גבורים איז דאס ריכטיגע. ווייל אין כאן מקום לטעות צווישן מהר''ר ר' שלמה מלונדון מיטן רבינו פרץ, אזוי ווי דער חקרן דארט וויל זאגן מיט הר''ם און הר''ף.

אבער ווי געזאגט פריער איז דאס אלעס איבריג. ווייל דער נידון איז נישט דא די שיטות הראשונים, נאר דער נידון איז אז די אלע פוסקים זאגן קלאר אז הוולד ממזר, והאשה נאסרת ע''י זה לבעלה.
 
לעצט רעדאגירט:
לויט דעם וואלסטו שוין געקענט צולייגן רביה"ק בעל דברי יואל מסאטמאר זי"ע, אז ער האט בפירוש גע'אסרט השתחלת שחלה, וויבאלד עטליכע מתלמידיו האלטן דאך אז עס איז אסור, און זיי האלטן אז ער וואלט עס אוודאי גע'אסרט... בפרט לויט דיין פלפול קומט דאך אויס אז עס איז א ק"ו אז הולד ממזר, נו האמיר דאך א בפירושע פסק פון רביה"ק מסאטמאר זי"ע אז השתלת שחלה איז הולד ממזר, ומי יבוא אחר המלך......
געקענט צולייגן דעם, געקענט צולייגן יענעם.. אלעס פיין און וואויל. למעשה זאגן די פראמינענטע רבנים עדות מפיהם וואס זייער דעת איז געווען.
סאו איר קענט טענה'ן אז ר' מיכל שטיינמעץ וואס זאגט מפורש אז הרב אלישיב און הרב וואוזנער זצ''ל, האט איהם געזאגט מפורש לאיסור אפי' אויף שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

הגרא''צ וואוזנער וואס זאגט מפורש אז זיין זיידע האט איהם קלאר געזאגט לאיסור אפי' אויף שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

ר' שמואל בראנסדארפער בשם א ת''ח וואס האט אליין געהערט פונעם בעל קנה בושם זצ''ל אז אין חילוק בין השתלת ביציות להשתלת שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

ועוד כמה רבנים המוזכרים שם בהקובץ, זענען אלע פאלנע ליגנער'ס!

נאר די קרעמעל שרייבער ביסט דער מקור האמת.. ווען דו שרייבסט למשל אז עכט האט ר' הערשל אויש געהאלטן להיתר.. און אז הרב וואוזנער האט עכט אויך געהאלטן להיתר, נאר א דאקטער האט איהם פארדרייט א קאפ... קען מען זיך ממש שווערן ביי די בארד אז אזוי איז עס טאקע...
 
לעצט רעדאגירט:
אפשר קען מען זאגן פשוט דער שואל פרעגט
פאר וואס מען איז נישט נזהר ביי א נדה
, לשכב על סדינים ששכבה עליה אמיר דער וולד
וועט דאך זיין א בן הנדה , אויף דעם ענטפערט
ער אז א בן הנדה איז פגום אבער נישט פסול ,
אבער ביי אשת איש , אפילו קיין ממזרות איז נישט דא , איז דא א פראבלעם פון שמא ישא
אחותו , אזוי ווי דער רבינו פרץ איז מפרש.
 
אפילו הרב אלישיב און נאך האבן גיזאגט לאיסור
זענען מורי הוראה בדורינו בכח מחולק ציזיין
זיי זענען דאך נישט קיין ראשונים
עס איז גענוג פאר דעם וואס ברויך עס האבן
אז ער האט גאונים , צדיקים , מורי הוראה להיתר
 
פארוואס איך האב נישט פארענטפערט פארוואס עס קען נישט זיין אז די מהר"ם האט גענטפערט ביידע? זייער פשוט! קודם, ווייל ער ענפערט נאר איינס און נישט ביידע...
פון וואו ווייסטו? ווייל דער שלטי הגיבורים ברענגט איינס? אבער אפשר ברענגט נאר אראפ וואס איז נוגע פאר זיין שמועס, און די צווייטע נקודה איז נישט נוגע.
און צווייטענ'ס ווייל ער זאגט גאר מפורש להיפך מדבריך אז הוולד איז יא א בן הנדה.
אויב איז דאס די ערשטע תירוץ און עס קומט נאך א צווייטע איז עס נישט קיין דיוק, ער הייבט קודם אן אז דא איז נאר א בן הנידה, און באלד וועט ער צולייגן אפילו דאס אויכנישט.
און דיין נקודה קענסטו איבערזאגן וויפיל מאל די ווילסט, אבער למעשה האמיר דא נאך איינער פון די ראשונים וואס זאגט מפורש אז אפילו בלא ביאה איז הוולד בן הנדה. וממילא כש''כ אז הוולד ממזר. און אויב עפעס איז דאס א קלארע ראיה אז דער מהר''ם האט אויך אזוי געהאלטן, ווייל דער מעתיק הכתב יד מהר''ר ר' שלמה מלונדון האט זיך אוודאי נישט טועה געווען צווישן אים מיטן רבינו פרץ.. . נישט ווי דער חקרן דארט וויל זאגן.
וואו קומט ר' שלמה מלונדון דא אריין? די חיד"א דארט רעדט פון א צווייטע זאך אינגאנצן
 
וואו קומט ר' שלמה מלונדון דא אריין? די חיד"א דארט רעדט פון א צווייטע זאך אינגאנצן
די חיד"א דארט רעדט פון א צווייטע זאך אינגאנצן??
מהר''ר שלמה מלונדון כתב וז''ל אין אשה יכולה לרחוץ ביום טבילתה במרחץ שרחץ בו בעלה שמא תתעבר ''ויהיה הולד בן הנדה''

גענוג קלאר?

און דאס איז נאר א ראיה אז אפילו לו יהא כדברי החוקר אז ס'איז נפל טעות בין הר''ם להר''ף און ביידע איז באמת פונעם רבינו פרץ ס'איז נאר חילוקי נסחאות, איין נוסח שטייט יא בן הנדה און די אנדערע שטייט נישט בן הנדה. איז ר' שלמה מלונדון א תנא דמסייע אז דער נוסח פונעם שלטי גבורים אז ער איז יא א בן הנדה די ריכטיגע נוסח.

דאס איבריגע אז סתם פטומי מילי בעלמא, ואין כדאי להטפל בהם.
 
לעצט רעדאגירט:
די חיד"א דארט רעדט פון א צווייטע זאך אינגאנצן??
מהר''ר שלמה מלונדון כתב וז''ל אין אשה יכולה לרחוץ ביום טבילתה במרחץ שרחץ בו בעלה שמא תתעבר ''ויהיה הולד בן הנדה''

גענוג קלאר?

און דאס איז נאר א ראיה אז אפילו לו יהא כדברי החוקר אז ס'איז נפל טעות בין הר''ם להר''ף און ביידע איז באמת פונעם רבינו פרץ ס'איז נאר חילוקי נסחאות, איז ר' שלמה מלונדון א תנא דמסייע אז דער נוסח פונעם שלטי גבורים איז דאס ריכטיגע.

דאס איבריגע אז סתם פטומי מילי בעלמא, ואין כדאי להטפל בהם.
ר' שלמה מלונדון רעדט בכלל נישט פון סדינין און עס האט נישט קיין שייכות צו די גירסא אין שלטי הגיבורים
 
ר' שלמה מלונדון רעדט בכלל נישט פון סדינין און עס האט נישט קיין שייכות צו די גירסא אין שלטי הגיבורים
ווי די קענסט זעהן קארג איך בכלל נישט קיין ווערטער אין מיינע תגובות, אבער ווען איך וועל גלייבן אז די אליין גלייבסט אדער פארשטייסט וואספארא טענה די האסט דא געשריבן, וועלמיר רעדן ווייטער.
 
לעצט רעדאגירט:
ווער עס פארשטייט וואספארא ראי' @בינה ודעת וויל ברענגען פון ר' שלמה מלונדון לגבי די גירסא אין שלטי הגיבורים זאל אריינקומען מסביר זיין פאר אזעלכע דום קעפ ווי מיר
 
איך מיין אז דער חילוק צווישן בן הנידה און ממזרות איז פשוט. בן הנידה ווענד זיך אין די מציאות אויב די פרוי איז געווען א נדה. ממזרות ווענד זיך אויב עס איז געווען א ביאת איסור.
 
לעצט רעדאגירט:
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
געקענט צולייגן דעם, געקענט צולייגן יענעם.. אלעס פיין און וואויל. למעשה זאגן די פראמינענטע רבנים עדות מפיהם וואס זייער דעת איז געווען.
סאו איר קענט טענה'ן אז ר' מיכל שטיינמעץ וואס זאגט מפורש אז הרב אלישיב און הרב וואוזנער זצ''ל, האט איהם געזאגט מפורש לאיסור אפי' אויף שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

הגרא''צ וואוזנער וואס זאגט מפורש אז זיין זיידע האט איהם קלאר געזאגט לאיסור אפי' אויף שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

ר' שמואל בראנסדארפער בשם א ת''ח וואס האט אליין געהערט פונעם בעל קנה בושם זצ''ל אז אין חילוק בין השתלת ביציות להשתלת שחלות, איז א פאלנער ליגנער!

ועוד כמה רבנים המוזכרים שם בהקובץ, זענען אלע פאלנע ליגנער'ס!

נאר די קרעמעל שרייבער ביסט דער מקור האמת.. ווען דו שרייבסט למשל אז עכט האט ר' הערשל אויש געהאלטן להיתר.. און אז הרב וואוזנער האט עכט אויך געהאלטן להיתר, נאר א דאקטער האט איהם פארדרייט א קאפ... קען מען זיך ממש שווערן ביי די בארד אז אזוי איז עס טאקע...
אקעי, אז דו שרייסט הויעך ביסטו שוין גערעכט.


איך וועל נישט מאכן קיין חזרה, אבער ר' הערשל אויש זאגט אליינס אין זיין דרשה (קענסטו אויסהערן אויב דו ווילסט וויסן דעם אמת) אז לכתחלה האט ער געהאלטן אז מען קען עס אפשר מתיר זיין, (ביז א גרויסע צדיק [לכאורה פשעווארסק] האט אים געזאגט אז עס איז א הארבע שאלה). איז דאך פון דעם קלאר אז ער האט קיינמאל פון קארלסבורגער רב געהערט קיין פסק אין דעם נושא, ווען יא וואלט ער אפילו נישט געקלערט צו מתיר זיין, ועוד נוסף זאגט ער יעצט אויך נישט אז ער האט אזוי געהערט פון קארלסבורגער רב. פארשטאנטא?
 
אין ספר התלמוד ומדעי תבל - כאטש ער האט געהאט פארשידענע טעותים אין מציאות - האט ער קלאר געוואסט אז די צורת הולד וועט זיין ווי די ערשטע און עכ"ז האט עס עס מתיר געווען, און שרייבט דארט אז ר' מאיר אריק האט מסכים געווען מיט אים. זעהסטו אז ר' מאיר אריק האט נישט געהאט קיין פראבלעם מיט DNA
ער האט קלאר געוואסט אז די צורת הולד וועט זיין ווי די ערשטע?? נו לאמיר טאקע זעהן זיין לשון. און לאמיר זעהן צו ער האט טאקע געוויסט.

וזה לשון המדעי תבל שם: 'אפשר שהשלל לא יהיה, רק הגורם שאברי ההולדה ''והזרע של העקרה'' מתחזקים ועל ידי כך תפקד העקרה ותוליד, ובכן היא היולדת העיקרית ולא בעלת השלל, ובכן השאלה במקומה עומדת, ונשאלתי להגיד חוו"ד וכו', הכא שי"ל דהשלל וקיים דריזען הם רק לחזק אברי ההולדה של העקרה, או שהם רק כלי בית קיבול, ''והאשה היא המזרעת הזרע'', והיא הנותנת הכל באברים ההם שנדבק בה, על אחת כמה וכמה שאין חוששין לפעולת השלל, ואפילו למ"ד דחוששין לזרע האב, י"ל דשאני זרע האב שהוא המוליד, משא"כ הכא לולא ''זרע האשה'' והחיות שבקרבה, הלא השלל שנפרד ונעקר ממקומו אינו רק חתיכת בשר בעלמא, ואין כאן שום פעולה מפעולת האשה שניטל ממנה, והוי כאילו המציאו הרופאים להבריך בהעקרה כלי בית קיבול משפופרת של גומי, ועי"ז תוכל להוליד, בודאי לא נימא ''שהגומי היא אם הילד ורק זאת האשה שהזריעה'' וילדה היא האם, עד כאן לשונו.

הייסט עס אז וואס ער האט געוויסט איז, אז די זרע קומט פון די צווייטע, און די ערשטע איז נאר ווי א שפופרת של גומי, אבער לדעתך האט ער קלאר געוויסט אז די צורת הולד איז ווי די ערשטע.. פון ווי האט ער עס געוויסט? מסתמא האט אים עס דער שר החלום מגלה געווען..
 
אקעי, אז דו שרייסט הויעך ביסטו שוין גערעכט.


איך וועל נישט מאכן קיין חזרה, אבער ר' הערשל אויש זאגט אליינס אין זיין דרשה (קענסטו אויסהערן אויב דו ווילסט וויסן דעם אמת) אז לכתחלה האט ער געהאלטן אז מען קען עס אפשר מתיר זיין, (ביז א גרויסע צדיק [לכאורה פשעווארסק] האט אים געזאגט אז עס איז א הארבע שאלה). איז דאך פון דעם קלאר אז ער האט קיינמאל פון קארלסבורגער רב געהערט קיין פסק אין דעם נושא, ווען יא וואלט ער אפילו נישט געקלערט צו מתיר זיין, ועוד נוסף זאגט ער יעצט אויך נישט אז ער האט אזוי געהערט פון קארלסבורגער רב. פארשטאנטא?
די חוצפא און כח השקרנות פון די חברה איז למעלה מכל גבול! ר' הערשל אויש שרייבט אראפ א גאנצע תשובה, און ער פירט אויס אזוי:

א] היוצא להלכה למעשה מכל אשר נתבאר עד הלום בס"ד, דאם השתילו שחלה (אווער"י) מאשה אחת לתווך אשה אחרת הבנים הנולדים ממנה מתייחסים להאשה שתרמה השחלה ולא להאשה הנולד ממנה.

ב] אם קיבלה שחלה (אווער"י) מאחות אשתו ה"י, ''יש בזה חשש ממזרות'', כמבואר בשו"ע (אהע"ז סי' ט"ו סעיף כ"ו), דאחות אשתו אסורה לו מן התורה דהוה ערוה עליו, ושם בסי' ד' (סעיף י"ג) ג) מבואר דממזר הוה מכל חייבי עריות בין בחייבי מיתות בי"ד ובין בחייבי כריתות, ועל פי מה שהשריש לנו לנו רביה"ק זי"ע בשו"ת דברי יואל (אהע"ז סי' ק"ז אות ו) שיש דיני ממזר בעירוב זרע של עריות אפילו בלי ביאה. וכן פסק בשו"ת מנחת שלמה (ח"ב סי' קכ"ד) דדין ממזרות אינו תלוי בביאת איסור רק בזה שהולד מורכב ונוצר משני גופים מחולקים דלא תפסי בהו קידושין ואסורה עליו משום ערוה. ''ופשוט הוא, דכל כל זה שייך גם בהשתלת שחלה מאשת איש''.

ג] אם השתילו שחלה של אשה ישראלית ה"י, והבנים שנולדו מהתורמת מתו מחמת מילה לה, הבנים שיולדו מן השניה אסור למולם, וכמוש"כ הב"ח (יו"ד סי' רס"ג) דדבר זה תלוי באחיו מן האם ולא באחיו מן האב, כיון שהדם בא מן האשה כדאיתא בגמ' נדה (הנ"ל) אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר וכו' עיי"ש באורך, וכן בנידון זה שהאשה המושתלת אין לה זרע משלה.

ותסמר שערות ראש מלהעלות על הדעת להתיר דברים כאילו ולפרוץ בקדושתן של ישראל ח"ו, והשי"ת יגדור כרם בית ישראל שלא תתחלל ח"ו, ואין הקב"ה משרה שכינתו אלא על משפחות מיוחסות בישראל. ויה''ר שלא יצא מכשול מתחת ידינו אכי"ה.

קומט ער מיט א בלעכענעם פנים פיל מיט ליצנות טענה'ן אז עכט האט ער געהאלטן להיתר, נאר עפעס א צדיק האט אים קאנווינסד לאיסור, און תיכף האט ער אראפגעשריבן אזא זעלטן שארפע תשובה...


ירא הקהל וישפוט מיט וואספארא פרעכע שקרנים מ'האט דא צוטוהן.
 
לעצט רעדאגירט:
רוב פוסקים? אזוי גאר?


נו לאמיר טאקע זעהן בקיצור נמרץ ווער ס'האט געהאלטן ווי שיטת הרב מסאטמאר זצ''ל אז הוולד ממזר אדער ספק ממזר, און ווי אויך אז לפי זייערע נימוקים, איז קלאר אז ס'איז אוודאי אויך שייך דא אהער.
און אז אפילו די וואס האבן נישט געהאלטן וולד ממזר ביי הזרעה מלאכתית, אבער לפי זייערע נימוקים וועט דא יא לכאורה זיין וולד ממזר, ונאסרת על בעלה.

די תורה הקדושה זאגט אין פרשת אחרי: ''ואל אֲשֶׁת עֲמִיתְךְ לֹא־תִתֵּן שְׁכָבְתְּךְ לְזרע לטָמְאָה בָהּ''

איז דער רמב''ן דארט אויפן פסוק זאגט: וְאֶפְשָׁר שֶׁאָמַר "לְזָרַע", לְהַזכִּיר טַעַם הָאיסוּר, כִּי לֹא יודע הַזֶרַע לְמִי הוּא וְיָבֹאוּ מִזֶּה תּוֹעֵבוֹת גְדוֹלוֹת וְרָעוֹת לִשְׁנֵיהֶם.

און די זעלבע אבער מער מפורש זאגט דער חינוך אין מצווה ל''ה אויף די לאו פון לא תנאף:
משַׁרְשֵׁי מִצְוָה זו כדי שיתיישב העולם כאשר חפֵץ הַשֶׁם, וְהַשֶׁם בְּרוּךְ הוּא רָצָה שֶׁיִּהְיוּ כָּל עוֹלָמוֹ עוֹשִׂין פַּרוֹתֵיהֶן כָּל אֶחָד וְאֶחָד לְמִינֵהו, וְלֹא שֶׁיִּתְעָרְבוּ מִין בְּמִין אַחֵר. וְכֵן רָצָה שֶׁיִהְיֶה זרע אֲנָשִׁים יָדוּעַ שֶׁל מִי הוּא, וְלֹא יִתְעֶרְבוּ זֶה עִם זה. וְעוֹד יִמָּצְאוּ כַּמָּה הֶפְסֵדִין בַּנֵּאוּף שֶׁתהיֶה סִבָּה לְבַטֵל כַּמָּה מִמִּצְוֹת הָאֵל עָלֵינו שֶׁצונוּ בְּכִבּוּד הָאָבוֹת וְלֹא יִכְּרוּ לַבָּנִים עִם הַנָּאוּף. וְעוֹד יִהְיֶה כִּשָׁלוֹן בְּמָה שֶׁנִּצְטַוינוּ גַם כֵּן שֶׁלֹא לָבֹא עַל הָאָחוֹת וְעַל הַרְבֵּה נָשִׁים, וְהַכֹּל יֵעָקֵר בְּסִבַּת הַניאוּף, שֶׁלֹא יַכִּירוּ בְּנֵי אָדָם קְרוֹבוֹתֵיהֶן.

איז לויט דעם קומט אויס אז דער עיקר יסוד האיסור של אשת איש איז, אז מ'וועט נישט וויסן הזרע של מי הוא, און דאס ליגט בעיקר אינעם סיפא פונעם פסוק ''לזרע''.
איז ממילא קומט אויס אז אויב א פרוי וועט נתעבר ווערן פון זרע פון א איש זר אן א מעשה ביאה, ווי למשל וואס די גמרא חגיגה י''ד ע''ב ברענגט, שנתעברה באמבטי שרחץ שם קודם איש אחר, אדער דורך הזרעה מלאכתית, איז דא ראשונים און אסאך פוסקים וואס האלטן אז דאס קינד וואס ווערט געבוירן פון אזא הזרעה איז א ממזר גמור פונקט ווי דורך א שכיבה גמורה, ווייל כאטשיג ס'איז דא א פלוגתא צו דרשינן טעמא דקרא צו נישט, אבער דא אז דער פסוק זאגט מפורש דעם טעם, גיי איך יא מיט דעם אז דאס איז דער עיקר איסור. יעצט כאטשיג די תורה זאגט דאך אויך ''שכבתך'' און די הלכה איז טאקע אז אפילו א שכיבה בלא הזרעה איז אויך בכרת, און ווי אויך איז די הלכה אז ביי אלע עריות חוץ שפחה חרופה איז אסור ביאה אפילו שלא כדרכה? זאגן זיי אז דאס איז וויבאלד רוב שכיבות זענען כדרכה, און רוב שכיבות ברענגען לידי הזרעה, ממילא האט דאס אויך די תורה געאסרט, אבער דער עיקר איז די הזרעה, ווי ס'איז משמע פונעם ווארט לזרע אז דאס איז די כוונת האיסור, וממילא אפילו נתעברה באמבטי בלא מעשה ביאה איז הוולד ממזר.

יעצט ווער זענען די ראשונים וואס לערנען אזוי? דער מהר''ם מרוטנבורג וואס דער שלטי הגבורים ברענגט צו אין ריש פרק שני דשבועות.
רבינו שלמה מלונדון וואס דער חיד''א אין ברכי יוסף ברענגט וואס ער האט געטראפן אין א קובץ ישן נושן כתב יד על קלף מתשובות הראשונים.
תוספות אין יבמות דף ט''ז ע''ב ד''ה קסבר. וואס זאגט מפורש אז ממזירות האט נישט מיט קיין מעשה איסור ביאה.

און וועלכע פוסקים נעמען טאקע אזוי אן להלכה למעשה אז הוולד ממזר?
הגאון ר' יונתן אייבשיץ זצ''ל בספרו בני אהובה פי' ט''ו מהל' אישות.
הרב מסאטמאר זצ''ל בשו''ת דברי יואל.
גאב''ד ירושלים זצ''ל בשו''ת מנחת יצחק חלק ד' סימן ה'.
הגאון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ''ל בתשובה נדפס בקובץ נועם דף קמ''ו.
הגאון ר' אלחנן וואסרמאן בקובץ הערות סימן ג'.
שו''ת ישכיל עבדי אבהע''ז סימן י' מהגאון ר' עובדיה הדאיה זצ''ל .
הגאון ר' אליהו מאיר בלאך ראש ישיבת טעלז קליוולאנד בתשובה נדפס בקובץ הפרדס סיון תשי''ג.
שו''ת בר ליואי אהע''ז סימן א'.
שו''ת מערכי לב אהע''ז סימן ע''ג.
ולהבבחל''ח הגאון ר' משה שטערנבוך בשו''ת תשובות והנהגות חלק א' סימן תשפ''ח.
שו''ת ציץ אליעזר חלק ט' סי נ''א איז מאריך בגודל חומר האיסור, און פירט אויס אז הוולד ממזר מספק.
יעצט איינער א ת''ח האט מיר געזאגט אז הגאון ר' נתן געשטעטנער ז''ל און הגאון ר''י אלישיב ז''ל, האבן אויך געהאלטן אז הוולד ממזר, אבער היות איך האב עס נאך נישט געטראפן בכתב שלהם, ממילא ווייס איך נישט.

יעצט איז אבער דא וואס האלטן אז דער עיקר איסור איז דער רישא דקרא ''שכבתך'', וממילא בלא מעשה שכיבה איז נישט דא קיין ממזירות, און זיי ברענגען זיך א ראיה פון א רבינו פרץ וואס דער ב''ח אין יו''ד סי' קצ''ה ברענג צו, אז בלא מעשה ביאה כאטשיג דאס קינד איז נתייחס נאכן טאטען און ער איז אסור באחותו מן האב, אבער קיין ממזר איז ער נישט, ווייל ס'איז נישט געווען קיין מעשה ביאה.
און אזוי האט געהאלטן הגר''מ פיינשטיין ז''ל אין זיין באקאנטע תשובה בשו''ת אגרות משה אויף כמה מקומות.
אבער מיט דעם וואס ער האלט אז וויבאלד ס'איז בלא שכיבה איז עס ממש מותר, איז ער געווען ממש א דעת יחיד.

ווייל אפילו דער חלקת יעקב וואס איר ברענגט צו האט געהאלטן אז ס'איז אן איסור חמור און א מעשה נבלה וויל מ'איז פוגם דעם יוחס. נאר לגבי וולד ממזר איז ער מיקל בדיעבד להכשירו לבוא בקהל. אבער לכתחילה שרייבט ער אין ח''ג סימן מ''ו בלשון זה: "אבל לכתחילה לעשות מעשה הנבלה הלזו לקבל זרע מאחר, חוץ מכל החששות והאיסורים שיש בזה, ''יש להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה'',
גיי ווייז עס פאר די מתירים...

און אפילו הרב וואוזנער וואס האט נישט געהאלטן וולד ממזר, שרייבט אין שבט הלוי ח''ג סימן קע''ה כהאי לישנא "המעשה של הזרע המלאכותית להכניס זרע של איש אחר או של גוי לגופה של אשת איש היא תועבה שאין כמוה ואסורה מן התורה, ואם הבעל מכריחה לזה להיות ''ילדיה ילדי זנונים, ומלאה הארץ זימה" יוציא ויתן כתובה.

יעצט זעהט מען דאך קלאר אז אפילו לויט די וואס זענען נישט מחמיר בממזירות איז דער עיקר טעם ווייל ס'איז נישט געווען קיין מעשה ביאה, און אפילו דעמאלטס זאגן זיי אבער קלאר אז ס'איז אן איסור חמור, ווייל די וולדות הנולדים זענען פגומים און ילדי זנונים.

קומט דאך אויס דא ביי השתלת שחלות אז וויבאלד דער חשש פון עירוב הוולדות איז דא פונקט אזוי ווי ביי הזרעה מלאכתית, ווייל ווי מזאג מיר כסדר אז נישט די ביצה וואס מאכט דעם קינד איז אירס, און ממילא איז דער חומר הסעלס פונעם וולד אויך נישט אירס, נאר ביידע באלאנגט צו א אשה אחרת. און בנוסף לזה איז דאך דא יא דא א מעשה שכיבה גמורה, ממילא איז דאך פשוט אז לפי כל הנימוקים זענען די וולדות ממזירים רח''ל ונאסרת על בעלה.

און דער מציאות פון עירוב הוולדות דאס זעהט מען דאך בחוש, אז דאס קינד איז דומה אינגאנצן בדמותו ובצלמו ובמהותו נאר צו די אשה התורמת און נישט צו די נתרמת, ווי געזאגט שוין כמה פעמים. און די מתירים זאגן סתם א חילוק בלי טעם, אז יעצט איז ער נאר א ביצה יבש, און די צווייטע פרוי מאכט עס ראוי להפרייה.
געוואלד און געשריגן! נו וואס איז וועגן דעם?? די ביצה איז דאך שוין פונקט אזוי געווען בעולם פארדעם, און דאס אז די פרוי מאכט עס ראוי להפרייה מאכט דאך גארנישט אויס במציאות הוולד, נו פארוואס זאל עס שוין וועגן דעם הייסן איר קינד?? ס'גייט עפעס אזוי אז מ'קען מאכן סתם אזוי חילוקים אין די וועלט אריין בלי שום הסבר להתיר תועבה גדולה כזה??
און וויפיל מאל איך שריי אז קיינער האט נאך נישט מסביר געווען קיין קלארע הסבר פארוואס ווייל די צווייטע איז עס מכין להפרייה ווערט עס איר קינד, איז דער איינציגער תירוץ אלעמאל, מיטן פשוט נאכאמאל איבערזאגן דעם חילוק ככתבו וכלשונו...

במילא וויל איך בעטן נאכאמאל: כל מי שיש לו תשובה על זה יבוא וישיב, די גאנצע חילוק פון א געצייטיגטע ביצה און אן אומגעצייטיגטע, ווייסן זיי נאר פון די סייענס. יעצט די זעלבע סייענס זאגט אויך אז ביצירת הוולד מאכט עס גארנישט אויס ווער ס'טוט אביולעיטן דעם ביצה, דאס איז טייטשט זייער קלאר אז דאס קינד איז שוין נעשה ונגמר אין די אומגעצייטיגטע ביצה ''פונקט אזוי'' ווי אין די געצייטיגטע. און צו משתיל זיין אין א פרוי א געצייטיגטע ביצה זענען קיינער פון זיי נישט מתיר. פארוואס? ווייל דאס איז דאך שוין א ''פארטיגער קינד'', און ממילא איז דאס ממש פונקט ווי איך זאל ווען אריין לייגן אן צוויי חדשים'דיגער עיבור בבטן אשה, וואס דאן פארשטייט דאך יעדער אז דאס איז נישט די אשה'ס קינד. כאטשיג די צוויטע אשה מיט אירע כוחות און האורמענ'ס טוט שפייזן די סעלס פונעם קינד עד שישלים את גופו, דאך פארשטייט אבער יעדער אז דאס מאכט גארנישט אויס און דאס איז א פארטיג קינד דורך די ערשטע מאמע. איי ער איז דאך ווייט פון געצייטיגט? און די זעלבע א פארטיגע ביצית איז דאך אוודאי ווייט פון געצייטיגט, דעסטוועגן דאך פארשטייט יעדער איינער אז דאס קינד, דאס טייטשט דער ''חומר ומהות הוולד'' וואס פון דעם חומר ווערט נאכדעם נתהווה פון זיך אליין דער גאנצער גוף הוולד, איז שוין נעשה ונגמר כלו תיכף ברגע יצירת הביצים שעל השחליים.
ער איז נאכנישט געצייטיגט??
נו נאכדעם ווען ער איז שוין א יא אראפ פון די שחליים איז דאך נאך אויך נישט געצייטיגט, ער ברויך נאך ווערן א גוף שלם, און יעצט איז ער נאך א משהו שבמשהו?? אה! אבער ''החומר ומהות שלו'' איז שוין יא פערטיג! איך פארשטיי.
נו דא בעודו מחובר להשחליים איז ער אויך נאך נישט געצייטיגט, אבער ''החומר ומהות שלו'' איז שוין יא פערטיג! נו געוואלד געשריגן מה החילוק בין זה לזה??
סתם איבערזאגן נאכאמאל און נאכאמאל דאס איז געצייטיגט און דאס נישט?
דאס איז דער גאנצער היתר?


איז דען פאר איינעם א ספק שבעולם צו הרב מסאטמאר זצ''ל וואלט ממש מרעיש עולמות געווען אויף אזא זאך?? שעמען זיך נישט זיינע אייגענע תלמידים און קענען קומען מתיר זיין אזא מין תועבה נוראה??

און וואס איז מיט דעם חלקת יעקב וואס זאגט "אבל לכתחילה לעשות מעשה הנבלה הלזו לקבל זרע מאחר, חוץ מכל החששות והאיסורים שיש בזה, ''יש להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה'' ???

נאר ס'קוקט אויס אז טייל פון די רבנים ווייסן בכלל נישט און האבן בכלל נישט ארויס דעם מציאות. און ממילא דארף מען דא ממש איבערקערן די וועלט! מ'דארף צו וויסן אז דא פירט מען דורך א האלאקאוסט אויפן כלל ישראל רח''ל! ווייל וואספארא ביטערע צרות אזא התבוללות וועט אנברענגען איז איום ונורא ממש! ווער ס'קען איז מחיוב ארום צו גיין דו די רבנים המתירים און זיי אויפקלערן דעם שרעליכען אמת וואס דא טוט זיך, אפשר קען מען נאך עפעס ראטעווען.

און פאר די רבנים וואס ווייסן יא דעם אמת אויף וואספארא שטות ושקר דער מכלומר'שטער היתר איז געבויעט, שרייען שלומי אמוני ישראל אויס אויף זיי:

שעמטס ענק! בושה וחרפה תכסה פניכם! הקולר של איסור אשת איש וממזירות ועוד הרבה איסורים חמורים, תלוי על צוואריכם.
עטס זענטס מסלק השראת השכינה מישראל, אזוי ווי בימי מנשה כשהעמיד צלם בהיכל ה'.
ווער ווייסט וואספארא ביטערע צרות ס'קען יעצט חלילה קומען, ה' ישמרנו ויצילנו!


יעצט לאמיר לערנען א שטיקל גמרא אין קידושין דף ע' ע''א: אָמַר רַבָּה בַּר רַב אַדָּא וְאָמְרִי לה אָמַר רַבִּי סלָּא אָמַר רַב הַמְנוּנָא: כָּל הַנּוֹשֵׂא אִשָּׁה שֶׁאֵינָהּ הוֹגנת לו (רש''י: פסולה לו.) אֵלִיָּהוּ כּוֹפְתוֹ וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא רוֹצְעוֹ. (רש''י: מלקיהו ברצועה.) וְתָנָא: עַל כּוּלָם אֵלִיָּהוּ כּוֹתֵב וְהַקָּדוֹש ׁ בְּרוּךְ הוּא חוֹתָם: אוֹי לו ֹ לַפּוֹסֶל אֶת זַרְעוֹ, וְלַפּוֹגֵם אֶת מִשְׁפַּחְתּוֹ,

ואָמַר רַבִּי אָבִין בַּר רַב אַדָּא אֶמַר רַב: כָּל הַנּוֹשֵׂא אִשָּׁה שֶׁאֵינָהּ הוֹגֶנֶת לוֹ, כְּשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוא מִשְׁרֶה שְׁכִינָתוֹ, מֵעִיד עַל כָּל הַשְּׁבָטִים וְאֵין מעִיד עָלָיו, שֶׁנֶּאֱמַר: "שִׁבְטֵי יְהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל", (רש''י: אותן שהן ישראל הוא מעיד עליהן שהן משלו.) אֵימָתִי הָוִי עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל? בִּזְמַן שֶׁהַשְׁבָטִים שבטי יה

אָמַר רַבִּי חָמָא בְּרַבִּי חֲנִינָא: כְּשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך ְ הוּא מַשְׁרֶה שְׁכִינָתוֹ - אֵין מַשְׁרֶה אֶלָּא עַל מִשְׁפָּחוֹת מְיוּחָסוֹת שֶׁבְּיִשְׂרָאֵל, (רש''י: משפחות שהם ישראל גמורים.) שֶׁנֶּאֱמַר: "בָּעֵת הַהִיא נְאֻם ה' אהיה לֵאלֹהִים לְכל מִשְׁפְּחוֹת יִשְׂרָאֵל", "לְכָל יִשְׂרָאֵל" לֹא נֶאֱמַר, אֶלָּא "לְכֹל משפחות''

זאל מען גוט וויסן מיט וואס מ'שפילט זיך דא!


נאר וואס דען? ווי ס'איז באוויסט פון ספרים הקדושים אז יעדע צרה און יעדע קליפה וואס איז זיך מתגבר חלילה וחס אויפן כלל ישראל, האט א שורש און אן התחלה ווי ס'איז געשהן א פגם וואס דורך דעם האט דער שטן מיט זיינע מקטריגים באקומען א כח איבער אידן צו דורכפירן אזא גזירה.
איז לאמיר זיך מתבונן זיין אביסל. ס'איז ידוע ליידער פאר יעדן וואספארא שרעליכע רשעות והשחתה ס'גייט פאר היינטיגע צייטן בנוגע דעם ענין פון נישט צולאזן טאטעס צו קינדער אין פאל פון א גט אדער כדומה לזה. ס'ליידער געווארן די לעצטע יארן א מצב אז צענליגער צענדליגער אידן ווערן מיט גרויס רשעות נישט צוגעלאזט יארן לאנג צו זייערע קינדער אפילו אין פאל ווען מ'האלט שוין נאכן גט.
זייט וויסן רבותי, אז אזוי ווי אונז רעדט מיר יעצט, זיצן צענדליגער און צענדליגער טייערע אידן און זענען שרוי בצער עמוק מאד עד אין שיעור וערך ווייל מ'לאזט זיי נישט זעהן זייערע טייערע באליבטע קינדערליך.
נישט לאנג צוריק חנוכה צייט האט מען אריין געטראגן א יונגערמאן אין שפיטאל מיט א צובראכענעם היפ. וואס איז? ס'איז חנוכה ביי אידן, פון די שענסטע צייטן ביי א יודישע משפחה, און ער קען נעבעך נישט זעהן זיינע קינדער, ווייל אזוי האבן אפאר עסקנים רוצחים ואכזרים באשלאסן. און נישט קענענדיג אויסהאלטן דעם צער האט ער זיך אזוי אנגעטרונקען ביז ער האט אראפגעטראסקעט און זיך צובראכן דעם היפ ל''ע. פאר איבער א יאהר צוריק האט זיך א בר מצווה בחור'ל גענומען דאס לעבן רח''ל, ווייל מ'האט נישט געלאזן זיין טאטן קומען צו זיין בר מצווה. שומו שמים על זאת. די גאנצע יודישע וועלט וואלט געדארפט אויפציטערן פון אזא שרעקליכער מעשה סדום ועמורה, אבער גארנישט, מ'שווייגט! אלע רבנים און בתי דינים שווייגן! קיין שום דראסטישער קול מחאה וואס זאל אביסל אפשרעקן די רשעים הערט מען נישט. און נישט נאר דאס נאר אין אסאך פעלער איז דא אז געוויסע רבנים ודיינים רשעים גמורים וואס העלפן זיי נאך צו, און זיי זענען גאר די מתחילים בעבירה צו שטופן און מחזק זיין די רשעים עסקנים און בני משפחה צו טוהן די אלע מיני השחתה. אזוי ווי מ'קען אסאך מאל הערן פון זיי ווען מ'האלט זיי פאר פאר זייער רשעות, איז דער תירוץ נעה! די פארשטייסט נישט אלעס.. איך האב א דעת תורה...
און לא די בזה, נאר אין געוויסע פעלער טאמער דער טאטע קומט נישט נאך די אלע רשעות'דיגע פאדערונגען ווערט ער נאך פארמסרט מיט כל מיני שמוציגע בילבולים של שקר ורשעות, און ווערט גאר ארעסטירט פארענט פון זיינע קינדער. און דאס אלעס איז נישט קיין סוד פאר קיינעם נאר דברים ידועים לכל וואס שפילט זיך כסדר אפ לעיני השמש, און ואין פוצה פה ומצפצף, אלעס גייט ווייטער אן כאילו לא היה כלום.
אויף כל מיני עקסטרעמיזם, מכלומר'שטע פירצות, שטותים והבלים שאין לשער, אויף דעם איז מען כסדר מוחה חדשים לבקרים, דארט ווי מ'קען צוגרינד לייגן א צווייטען איד'ס פרנסה דארט איז יעדער א קנאי ווי דער גוטער יאר. אבער אויף די אמת'דיגע שרעקליכע פשעים הנוראים וואס קומט ליידער פאר במחנינו, אויף דעם פילט קיינער נישט קיין צורך מוחה צו זיין, קיינער קימערט זיך נישט מיטן אמת'דיגן צער און ווייטאג פון טייערע אידישע קינדער וואס נעמט נישט קיין עק שוין אזויפיל יארן. ליידער קוקט אויס ווי ס'איז געווארן פון דעם א גרויסער קיטרוג וואס קומט ארויס אין אזא מין פארעם. ווייל דער מקטרג טענה'ט: עטס נעמטס צו די טאטעס פון די קינדער? איך וועל צונעמען די מאמעס פון די קינדער! די קינדער וועלן ליידער נישט זעהן זייערע מאמעס!

נארטס ענק נישט רבותי, אויב די מאמע איז נישט די עכטע ביאלאגישע מאמע? גייט סיי דאס קינד דאס שפירן כלפי די מאמע, און סיי די מאמע כלפי דאס קינד. ותוצאותיו מי ישורנה. ה' ירחם.

מיט איין זאך קאן מען זיך מנחם זיין, די גמרא זאגט אין ברכות: ס'שטייט א פסוק: ''נפלה ולא תוסיף קום בתולת ישראל'' טייטשט די גמרא 'נפלה' אז כלל ישראל וועט פאלן אזא מין נפילה אז 'ולא תוסיף לנפול' מ'וועט שוין מער נישט קענען פאלן, דעמאלטס וועט זיין 'קום בתולת ישראל'

ס'איז נישט קיין שום ספק אז כלל ישראל האלט שוין יעצט ביי א מצב פון ולא תוסיף לנפול. אז טאמער די גזירה איז מצליח חס ושלום, איז ביז אפאר יאהר נישטא מער קיין כלל ישראל חס מלהזכיר, רחמנא ליצלן. און די עצם זאך אז רבנים ודיינים פון די שטרענג פרומע סאטמאר זאלן מתיר זיין אזא מין תועבה נוראה וואס פאסט ניטאמאל פאר מזרחי רבנים, איז א לא תוסיף לנפול במלא מובן המילה, במילא וועט אוודאי שוין יעצט זיין קום בתולת ישראל בביאת משיח צדקינו בב''א
איך ווייס נישט ווי אזוי דו קענטסט אנרופען שכיבה אסורה אויב מיט בערט קאנטראל פילן וועסטו מודה זיין אז סאיז א שכיבה מותרת
 
  • לייק
רעאקציעס: Dna
ער האט קלאר געוואסט אז די צורת הולד וועט זיין ווי די ערשטע?? נו לאמיר טאקע זעהן זיין לשון. און לאמיר זעהן צו ער האט טאקע געוויסט.

וזה לשון המדעי תבל שם: 'אפשר שהשלל לא יהיה, רק הגורם שאברי ההולדה ''והזרע של העקרה'' מתחזקים ועל ידי כך תפקד העקרה ותוליד, ובכן היא היולדת העיקרית ולא בעלת השלל, ובכן השאלה במקומה עומדת, ונשאלתי להגיד חוו"ד וכו', הכא שי"ל דהשלל וקיים דריזען הם רק לחזק אברי ההולדה של העקרה, או שהם רק כלי בית קיבול, ''והאשה היא המזרעת הזרע'', והיא הנותנת הכל באברים ההם שנדבק בה, על אחת כמה וכמה שאין חוששין לפעולת השלל, ואפילו למ"ד דחוששין לזרע האב, י"ל דשאני זרע האב שהוא המוליד, משא"כ הכא לולא ''זרע האשה'' והחיות שבקרבה, הלא השלל שנפרד ונעקר ממקומו אינו רק חתיכת בשר בעלמא, ואין כאן שום פעולה מפעולת האשה שניטל ממנה, והוי כאילו המציאו הרופאים להבריך בהעקרה כלי בית קיבול משפופרת של גומי, ועי"ז תוכל להוליד, בודאי לא נימא ''שהגומי היא אם הילד ורק זאת האשה שהזריעה'' וילדה היא האם, עד כאן לשונו.

הייסט עס אז וואס ער האט געוויסט איז, אז די זרע קומט פון די צווייטע, און די ערשטע איז נאר ווי א שפופרת של גומי, אבער לדעתך האט ער קלאר געוויסט אז די צורת הולד איז ווי די ערשטע.. פון ווי האט ער עס געוויסט? מסתמא האט אים עס דער שר החלום מגלה געווען..
אויב האט איינער א ספק אויב @בינה ודעת האט אין זיך א משהו פון די מידת האמת, איבערצייגט אייך אליין ווי דער פרומער קרומער שקרן האט אנגעהויבן מעתיק זיין פונקטליך פון וואו ער האט געוואלט, ממש ווי עס שטייט אין די תורה ועבדתם אלקים אחרים. דא האט עטס די פולע שטיקל:

וע"פ הנסיון שעשה וויזנר בשרצים, נוכח כי נולדו בצבע העור של מין בעלת השלל, והוכיח מזה, שהעיקר היא בעלת השלל ולא זו שהרה וילדה, אולם בכ"ז אפשר שהשלל לא יהי' רק הגורם, שאברי ההולדה והזרע של העקרה מתחזקים, וע"כ תפקד העקרה ותוליד, ובכן היא היולדת העיקרית ולא בעלת השלל, ובכן השאלה במקומה עומדת.

און פון וואו האט דער דריי קאפ אנגעהויבן מעתיק זיין? גלייך נאך דעם שטיקל. דו שקרן!!

@קץ דוחק ביסט דאך יא א מבין, וואס ביסטו אנציקט?
 
איך ווייס נישט ווי אזוי דו קענטסט אנרופען שכיבה אסורה אויב מיט בערט קאנטראל פילן וועסטו מודה זיין אז סאיז א שכיבה מותרת
גיי פרעג ר' הערשל אויש, ער שרייבט חשש ממזירות. אדער אפשר גיי פרעג ענדערש יענע צדיק וואס האט אים עס געזאגט.....
 
די חוצפא און כח השקרנות פון די חברה איז למעלה מכל גבול! ר' הערשל אויש שרייבט אראפ א גאנצע תשובה, און ער פירט אויס אזוי:

א] היוצא להלכה למעשה מכל אשר נתבאר עד הלום בס"ד, דאם השתילו שחלה (אווער"י) מאשה אחת לתווך אשה אחרת הבנים הנולדים ממנה מתייחסים להאשה שתרמה השחלה ולא להאשה הנולד ממנה.

ב] אם קיבלה שחלה (אווער"י) מאחות אשתו ה"י, ''יש בזה חשש ממזרות'', כמבואר בשו"ע (אהע"ז סי' ט"ו סעיף כ"ו), דאחות אשתו אסורה לו מן התורה דהוה ערוה עליו, ושם בסי' ד' (סעיף י"ג) ג) מבואר דממזר הוה מכל חייבי עריות בין בחייבי מיתות בי"ד ובין בחייבי כריתות, ועל פי מה שהשריש לנו לנו רביה"ק זי"ע בשו"ת דברי יואל (אהע"ז סי' ק"ז אות ו) שיש דיני ממזר בעירוב זרע של עריות אפילו בלי ביאה. וכן פסק בשו"ת מנחת שלמה (ח"ב סי' קכ"ד) דדין ממזרות אינו תלוי בביאת איסור רק בזה שהולד מורכב ונוצר משני גופים מחולקים דלא תפסי בהו קידושין ואסורה עליו משום ערוה. ''ופשוט הוא, דכל כל זה שייך גם בהשתלת שחלה מאשת איש''.

ג] אם השתילו שחלה של אשה ישראלית ה"י, והבנים שנולדו מהתורמת מתו מחמת מילה לה, הבנים שיולדו מן השניה אסור למולם, וכמוש"כ הב"ח (יו"ד סי' רס"ג) דדבר זה תלוי באחיו מן האם ולא באחיו מן האב, כיון שהדם בא מן האשה כדאיתא בגמ' נדה (הנ"ל) אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר וכו' עיי"ש באורך, וכן בנידון זה שהאשה המושתלת אין לה זרע משלה.

ותסמר שערות ראש מלהעלות על הדעת להתיר דברים כאילו ולפרוץ בקדושתן של ישראל ח"ו, והשי"ת יגדור כרם בית ישראל שלא תתחלל ח"ו, ואין הקב"ה משרה שכינתו אלא על משפחות מיוחסות בישראל. ויה''ר שלא יצא מכשול מתחת ידינו אכי"ה.

קומט ער מיט א בלעכענעם פנים פיל מיט ליצנות טענה'ן אז עכט האט ער געהאלטן להיתר, נאר עפעס א צדיק האט אים קאנווינסד לאיסור, און תיכף האט ער אראפגעשריבן אזא זעלטן שארפע תשובה...

און דער שקרן חא''א האט נאך די עזות וחוצפא צו שרייבן פאר ר' משה שטערנבוך אז הרב אויש איז מתיר...

ירא הקהל וישפוט מיט וואספארא פרעכע שקרנים מ'האט דא צוטוהן.
ער זאגט נישט אז ר' הערשל אויש אסר'ט נישט, נאר אז די איסור איז זיין אייגענס און האט עס נישט מקבל געווען מרבו, והא ראי' אז אנפאנג האט ער געהאלטן להיתר.
 
די חוצפא און כח השקרנות פון די חברה איז למעלה מכל גבול! ר' הערשל אויש שרייבט אראפ א גאנצע תשובה, און ער פירט אויס אזוי:

א] היוצא להלכה למעשה מכל אשר נתבאר עד הלום בס"ד, דאם השתילו שחלה (אווער"י) מאשה אחת לתווך אשה אחרת הבנים הנולדים ממנה מתייחסים להאשה שתרמה השחלה ולא להאשה הנולד ממנה.

ב] אם קיבלה שחלה (אווער"י) מאחות אשתו ה"י, ''יש בזה חשש ממזרות'', כמבואר בשו"ע (אהע"ז סי' ט"ו סעיף כ"ו), דאחות אשתו אסורה לו מן התורה דהוה ערוה עליו, ושם בסי' ד' (סעיף י"ג) ג) מבואר דממזר הוה מכל חייבי עריות בין בחייבי מיתות בי"ד ובין בחייבי כריתות, ועל פי מה שהשריש לנו לנו רביה"ק זי"ע בשו"ת דברי יואל (אהע"ז סי' ק"ז אות ו) שיש דיני ממזר בעירוב זרע של עריות אפילו בלי ביאה. וכן פסק בשו"ת מנחת שלמה (ח"ב סי' קכ"ד) דדין ממזרות אינו תלוי בביאת איסור רק בזה שהולד מורכב ונוצר משני גופים מחולקים דלא תפסי בהו קידושין ואסורה עליו משום ערוה. ''ופשוט הוא, דכל כל זה שייך גם בהשתלת שחלה מאשת איש''.

ג] אם השתילו שחלה של אשה ישראלית ה"י, והבנים שנולדו מהתורמת מתו מחמת מילה לה, הבנים שיולדו מן השניה אסור למולם, וכמוש"כ הב"ח (יו"ד סי' רס"ג) דדבר זה תלוי באחיו מן האם ולא באחיו מן האב, כיון שהדם בא מן האשה כדאיתא בגמ' נדה (הנ"ל) אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר וכו' עיי"ש באורך, וכן בנידון זה שהאשה המושתלת אין לה זרע משלה.

ותסמר שערות ראש מלהעלות על הדעת להתיר דברים כאילו ולפרוץ בקדושתן של ישראל ח"ו, והשי"ת יגדור כרם בית ישראל שלא תתחלל ח"ו, ואין הקב"ה משרה שכינתו אלא על משפחות מיוחסות בישראל. ויה''ר שלא יצא מכשול מתחת ידינו אכי"ה.

קומט ער מיט א בלעכענעם פנים פיל מיט ליצנות טענה'ן אז עכט האט ער געהאלטן להיתר, נאר עפעס א צדיק האט אים קאנווינסד לאיסור, און תיכף האט ער אראפגעשריבן אזא זעלטן שארפע תשובה...

און דער שקרן חא''א האט נאך די עזות וחוצפא צו שרייבן פאר ר' משה שטערנבוך אז הרב אויש איז מתיר...

ירא הקהל וישפוט מיט וואספארא פרעכע שקרנים מ'האט דא צוטוהן.
א יוד שרייבט דיר אראפ ווערטער פון א דרשה וואס ר' הערשיל אויש האט געזאגט ביי זיין דרשה וואס דו קענטסט עס הערן אליין און דו מאכסט דיך נישט וויסנדיג ווי א פלענער ציגיינער
 
איך האב נישט קיין איינונג וואס דו פרובירסט דא פריש ארום ספינען. (איך האף אז די האסט יא..)

דאס איז קלאר אז דער שואל האט האט געהאלטן אז די סיבה פארוואס ביי אשת איש איז מען נזהר איז וועגן חשש הולדת ממזר, ממילא האט ער געוואלט וויסן פארוואס ביי נדה איז מען נישט חושש וועגן חשש הולדת בן הנדה. ווייל אנדערש איז דאך נישט צו פארשטיין וואס זיין שאלה איז דא בכלל געווען. האט ער דען נישט געוויסט אז דער חשש פון שמא ישא אח את אחותו איז נאר שייך ביי א''א און נישט ביי א נדה? יעצט ווען דער מהר''ם ענפערט איהם אז ביי נדה בין איך נישט חושש, ווייל אפילו סוועט נולד ווערן א בן הנדה, איז ער אבער כשר לבוא בקהל. משא''כ ביי אשת איש איז וואס? יעצט לאמיר זעהן וואס קיין בכלל זיין דער משא''כ אויספיר, אויסער דאס אז דארט ביי א''א בין איך יא חושש פאר התעברות ווייל הולד ממזר. לאמיר פרובירן: אז משא''כ ביי א''א בין איך יא חושש לישכב על הסדין. פארוואס? ווייל הבחנה שמא ישא אח את אחותו, ץ דבמשא''כ ביי נדה איז נישט דא דער טעם. דאס איז דען געווען זיין שאלה? דעם חילוק האט ער דען אליין נישט געוויסט?

לויטן רבינו פרץ ענפערט ער איהם זייער גוט. אז נישט ווי די האסט געמיינט אז ער איז א בן הנדה, ניין! ער איז נישט קיין בן הנדה. איי דעמאלטס פארוואס ביי א''א בין איך יא חושש? וועגן הבחנה. אבער לויטן מהר''ם האט ער דאך איהם ממש גארנישט געענפערט? חוץ מזה וואס די עצם סברא צו זאגן אז ביי נדה וואס שטייט נאר שכיבה איז ער א בן הנדה, און ביי אשת איש וואס שטייט לזרע איז ער נישט קיין ממזר, איז דאך א דבר שאין לו שחר בכלל לומר כן. אלא מאי איז פשוט נישט מעגליך צו לערנען אנדערש אין מהר''ם.

יעצט ווילסטו דרייען א קאפ מיט א פרישן נוסח וואס גייט אבער ווייטער אלעס מיטן שיטת רבינו פרץ אז דער עיקר תירוץ איז, אז שלא כדעת השואל אז דאס קינד איז א בן הנדה, נאר ער איז נישט קיין בן הנדה. אבער דאס קומט בכלל נישט אהער להר''ם וואס בלייבט קלאר בתירוצו כדעת השואל אז הוולד בן הנדה, און ממילא איז פשוט נישט דא קיין אנדערן אויספיר, נאר אז משא''כ ביי א''א איז ער יא א ממזר.

ווילסט קומען מיט פרישע חקירות אז באמת איז ביידע דער רבינו פרץ, נאר נפל שיבושים בהם? אבער דאס איז קלאר אז די צוויי נסחאות זענען טאטאל אנדערש! ער האלט נישט בן הנדה. און ער האלט אז יא. ממילא צו קומען פארדרייען א קאפ בדברי המהר''ם אויסגעמישט מיט ווערטער פון רבינו פרץ, איז כמעט אזא גוטער ספינעריי ווי דער גאנצער היתר אויף שחלות..

וואס דער תשובות והנהגות וויל מעמיס זיין בדבריו, איז אויסער וואס דאס איז ממש א דוחק גמור ווי איך האב פריער געזאגט, אז לפי זה איז אין כן קשיא ותירוץ בכלל. זאגט ער אינגאנצן צוויי עמודים צוריק פונקט א פארקערטע סברא. ער זאגט דאס לשון: ''אבל בעריות אפילו נדה שטמאה, כשדנין עלה באיסור בעילה, דנין רק בגדרי איסור ולא טומאה''. און חוץ מזה איז כנזכר לעיל, קיין שום סברא נישט צו זאגן אז ביי נדה וואס שטייט נאר שכיבה איז ער יא א בן הנדה, און ביי אשת איש וואס שטייט לזרע נישט? אויב עפעס איז פונקט פארקערט. ולא זכיתי להבין דבריו כלל. און דו אויך נישט..

אבער איך שיהיה, סיי ווער אנדערש ס'ברענגט דעם מהר''ם האט אויך עפעס אנדערש נישט געזעהן דא. ווי דער דברי יואל און דער ציץ אליעזר וואס זאגן דאס לשון, אז דאס איז ''מבואר להדיא'' בדבריו. און די זעלבע דער מנחת יצחק וואס איך האב פריער געברענגט, זאגט אויך אז דאס איז פשטות דבריו.

נאר ס'געפעלט מיר נאר, ווי דא ווען ס'דאכט זיך דיר עפעס א ראיה לדבריך (איך האב נאך נישט קיין איינונג פון וואס...) מאכסטו א גאנץ עסק פון עפעס לעצטענ'ס געטראפענע כתבי יד. אבער ווען דער חיד''א ברענגט וואס ער האט געטראפן א כתב יד על קלף מתשובות הראשונים למהר''ר שלמה מלונדון, וואס אין שם הגדולים שרייבט ער, אז דער רשב''א אין די תשובות ברענגט אים צו. און דער מנחת יצחק אין די פריער דערמאנטע תשובה ברענגט דעם חיד''א, און זאגט דאס לשון: ''וש''מ דהיה אחד מן הראשונים, וצריכים להתחשב עם שיטתו בכובד ראש''. שרייבסטו אבער מיט זלזול: ''זייט ווען איז א כתב יד וואס דער חיד"א האט געטראפן בשם איינע פון די ווייניג באקאנטע מזמן הראשונים מאסגעבנד קעגן די דעת פון רבינו פרץ וואס ווערט אראפגעברענגט אין די פוסקים''

איך בין נאר נייעגריג ווי מאסגעבענד עס וואלט געווען, ווען ס'איז ווען דא דארט נאר אפילו א שמץ ראיה לדבריך..

נאר וואס דען? דיין גאנצע תגובה בכלליות איז איין שטיק ספינעריי!
ווייל דאס גאנצע וואס איך האב מעתיק געווען די דערמאנטע ראשונים איז, ווייל איינער האט דא געשריבן אז ''רוב פוסקים'' האבן נישט געהאלטן וולד ממזר, האב איך איהם אהער געברענגט עטליכע פוסקים, חסידישע, ליטווישע, און ספרדישע, וואס האלטן קלאר אז וולד ממזר, און אז דאס איז גערעכנט ווי א ביאת איסור ונאסרת לבעלה. נאר אלץ אן הקדמה צו האבן א קלארקייט אין די סוגיא, האב איך מקדים געווען צוצוברענגען די הויפט שיטת הראשונים וואס די אוסרים און מתירים בויען אויף דעם, לכל מר כדאית ליה.

קומסטו און די נעמסט דיך צו מאכן פלפולים אין די דברי הראשונים אז די פשט איז נישט ווי די אוסרים האבן געלערנט.. כאילו אז דאס איז דער גאנצער נידון דא.
מיט וועם ווילסטו יעצט דא מפלפל זיין? מיט מיר אדער מיט זיי...?

נאר דאס איז על הכלל כלו יצא אז די ביסט בכלל נישט נחית דא לברר את האמת, נאר צו ווארפן זאמד אין די אויגן מיט אלט באקאנטע שקרנישע טאקטיקן צו באווארפן דעם בר פלוגתא מיט גיבובי דברים און מיט דברי סרק באגלייט מיט דיוקים און ספינערייען אלעס צו געבן דעם אימעדש פאר די תמימי לב אז ווי נישט ווי עפעס זאגט ער דאך דא... אבער ווער ס'איז זיך מתבונן בדבריו דער זעהט קלאר אז דאס איז אלעס צוזאמגעשטעלט פון בלויז זאכן וואס דער שרייבער אליין ווייסט אויך אז ס'איז בלויז שקר געבויט אויף סברות של שטות והבל.

גענוי ווי די עצם הויל לופטיגער חילוק בין תרומת ביצה לשחלה, וואס מגייט און מבויעט אויף א סברא וואס איז פשוט היפוך המציאות, וואס אויסער עס האלטן אין איין איבערקייען נאכאמאל און נאכאמאל, האט נאך קיינער דא נישט עס געהעריג מסביר געווען פארוואס און מיט וואס פונקטליך דאס זאל אויסמאכן להלכה. ווי איך האב עס מסביר געווען באריכות אין א פריערדיגע תגובה, וואס אויסער א ידיד נפש ניגון האסטו אויף דעם גארנישט געענפערט, ווייל ס'נעבעך נישטא וואס צו ענפערן.. אויך א גוט באקאנטער שקרנישער טאקטיק אז ווען מ'האט נישט וואס צו ענפערן, נוצט מען אביסל סארקאזעם און ערלעדיגט..

נאר וואס דען? אזוי ווי דער דברי יואל שרייבט: ''ותמה אני האיך יעלה על הדעת להקל באיסורים נוראים כאלו של אשת איש וממזירות בפטומי מילי כאלה שאין בהם ממש כלל''.

און ווי כ'האב פריער געשריבן, אז אפילו לויט די וואס האלטן נישט ביי הזרעה מלאכותית אז וולד ממזר ווייל ס'איז נישט דא קיין מעשה ביאה. אבער דא אז ס'איז יא דא א מעשה ביאה איז שטארק מסתבר אז דא וועלן זיי מודה זיין אז ס'איז וולד ממזר. אבל באמת לאו כל כך פשוט הוא, ויש מקום לפלפל בזה.
אבער לויט די אוסרים אז דער הויפט יסוד פון איסור אשת איש איז עירוב ובילבול הזרע און אפילו בלא ביאת איסור איז האשה נאסרת על בעלה והוולד ממזר. ווי דער דברי יואל שרייבט: ''נמצא דלדינא המביאים זרע של איש אחר לתוך אשת איש, עוברים על איסורי עריות של איסורי כריתות ר''ל והאשה נאסרת על בעלה, והוולד ממזר''. נאך שרייבט ער: ''והרי לך בפירוש מבואר בדברי חז''ל שגם בממזר גמור טעם העונש שהחמירה התוה''ק בזה כ''כ הוא בשביל שיוכל להיות לפעמים שאינו מכיר אביו ואמו, והוא כדברי הראשונים ז''ל שטעם האיסור בשביל הזרע'' נאך שרייבט ער: ''אמר ר''א מאי ממזר מום זר. ומבואר בפירוש שזהו המכוון בענין ממזירות ר''ל שנולדים מאיש זר '''יהיה באיזה אופן שיהיה''' ולא יכחיש זה אלא החולק על האמת'' עכ''ל. איז דאך אוודאי און אוודאי אז דא ביי שחלות וואס דער בילבול הזרע איז פונקט אזוי דא, ווי דער קלארער הארטער מציאות ווייזט טאקע. איז דאך אוודאי אז המשתילים שחלה של אשת איש לתוך אשתו של אדם, עוברים על איסורי עריות של איסורי כריתות ר''ל והאשה נאסרת על בעלה, והוולד ממזר.

''ולא יכחיש זה אלא החולק על האמת''' שרייבט ער. שטעלט זיך ארויס ליידער אז דווקא רבנים און דיינים וואס רופן זיך מיטן נאמען סאטמער זענען פון די חברה חולקים על האמת.

בושה תכסה פניהם!!

דער חלקת יעקב וואס קריגט אויפן סאטמאר רב שרייבט: ''אבל לכתחילה לעשות מעשה הנבלה הלזו לקבל זרע מאחר, חוץ מכל החששות והאיסורים שיש בזה, ''יש להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה'',
אבער די אייגענע תלמידים פונעם סאטמאר רב פילן נישט פאר וויכטיג להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה?
און ניטאמאל מיט זייער אייגענעם רבי'ן פילן זיי פאר וויכטיג להתחשב עם דעתו??

חרפה ובושה תכסה פניהם!!

נאר וואס דען? אזוי ווי דער סאטמאר רב ענדיגט צו: ''טרחתי קצת להוציא מלב הטועים, אבל אי אפשר להשיב על כל דברי הבלים שאין להם סוף, וכל אשר עינים לו ומבקש האמת, בלבבו יבין במה שכתבתי בזה. ולמי שאין לו לב מבין או שאינו מבקש האמת, לא יועילו לו כל אילי נביות''

און ער ענדיגט: ''השי''ת ירחם על עמו ישראל שישתקע הדבר ולא יעלה על לב אדם מישראל לדבר מתועב כזה להרבות טומאה וממזירות, וערבוביא כל כך בישראל. וברוב רחמיו וחסדיו יתב''ש יצילינו ממכשולות נוראות כאלה ר''ל''

רבני ודייני סאטמאר: אביסל רעספעקט און דרך ארץ פאר ענקער הייליגן רבי'ן!!!

גיי פרעג ר' הערשל אויש, ער שרייבט חשש ממזירות. אדער אפשר גיי פרעג ענדערש יענע צדיק וואס האט אים עס געזאגט.....
please listen to his speech
 
Back
Top