האט אונז דער באשעפער ליב?

כ׳בין נישט גוט אין טערמינען, (בד״וו כ׳בין בכלל נישט זייער אינטעלידזשענט, כ׳זאג נאר אביסל ארויס פון מיין אייגענע שכל, וואס איז מעגליך נשפע פון דאס ביסל וואס כ׳האב זיך צאמגעהערט)

כ׳האלט טאקע אז גוט און שלעכט וויאזוי די אלגעמיינע וועלט קען עס, איז פריטי מאטש סובדזשעקטיוו

די סיבה פארוואס כ׳גלייב אז ער איז גוט, איז די זעלבע סיבה פארוואס כ׳גלייב בכלל אין אים, וואס איז מעינלי בעיסד אויף מסורה, און זיין גוטסקייט איז א חלק דערפון.

אפי׳ ווען כ׳האלט ווען אז גוט און שלעכט אויף די וועלט איז אבדזשעקטיוו, וואלט איך נישט געמוזט האלטן אז גאט׳ס ׳גוט׳ - וואס איז א טאטעל דיפרענט ריעליטי - איז בינדענד צו דעם, כש״כ אז כ׳האלט אז ס׳איז סובדזשעקטיוו עניוועיז

דער אמת איז אזוי ווי דו ביסט מרמז, אז ריינע לאגיק אליינס איז נישט עכט גענוג א שטארקע tool צו בויען דערויף אמונה לאגיק איז גוט פאר וועלטליכע זאכן, ווען ס'קומט צו זאכן וואס איז העכער ווי די לאקאלע השגות איז שווער צו נוצן לאגיק ווען מ'ווייסט נישט אויף וואס עס צו בויען.

וועגן דעם רוב חקירות איז פשוט געדרייט א קאפ. געווינען געווינט נישט דער וואס איז גערעכט לאמיתו של דבר, נאר דער וואס קען בעסער אהערשטעלן זיינע ארגומענטן. דער זעלבער פערזאן וואס געווינט איין זייט פון די ארגומענט, ווען ער וואלט געווען אויף די צווייטע זייט פון די ארגומענט וואלט ער אויך געווינען.

אמונה איז מער תלוי אין וואס דו האסט ריכטיג געזאגט, די "מאסן אינטואישען". ס'דא זאכן וואס מענטשן ווייסן און שפירן וואס איז העכער ווי די שכל, אבער פארשטייט זיך אז דאס קען אויך ווערן מאניפולעיטעד, טאמער מען האקט דעם מענטש אין קאפ אריין.

אבער ביי אונז אידן, חוץ וואס ס'דא די אמונה אין די בלוט א ירושה פון אברהם אבינו, האמיר אויך א תורה, און דא קען מען שוין יא נוצן לאגיק צו אויפווייזן אז די תורה איז אמת. און איינמאל דער מענטש קומט צו די מסקנא אז די תורה איז אמת, דאן איז אלעס וואס שטייט אין די תורה אויך אמת.
פארשטייט זיך אז ביי ספעציפישע זאכן קען מען זיך טענה'ן וואס די תורה האט געמיינט, אבער עכ"פ די עקרי התורה איז קלאר.
און די תורה זאגט "כי א-ל רחום ה' אלקיך".

אבער מען ברויך וויסן אז נישט יעדע משוגעת פון א חסידיש פאמפלעט (ספר) איז תורת משה. די רגע מען הייבט אן צו נעמען ערנסט יעדע ספר וואס האט גאלדענע אותיות אויפען דעקל איז מען אויף גרויסע צרות.
 
דיער פסוק זאגט אנדערש :

רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹקִים עִמָּדִי, אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה, מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא, וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל.
"מפי עליון לא תצא הרעות והטוב" איז אויך א פסוק.

נו, וואס טוט מען?

שני כתובים המכחישים זא"ז יבוא הכ' השלישי ויכריע:

"ראה נתתי לפניך את החיים ואת הטוב ואת המות ואת הרע ובחרת בחיים"

אוודאי טוט ער אלעס, אבער ער האט אויסגעשטעלט זיין הנהגה אז ס'זאל זיך ווענדן אין אונזערע מעשים.
 
ס'איז נישט שני כתובים המכחישים זא"ז. דער פסוק פון "מפי עליון לא תצא הרעות והטוב" האט צו טוהן מיט די inner workings פון די זאך, אז די רע וטוב קומט אויף אזא וועג צו אויף אזא וועג...
ס'נעמט נישט אוועק פון די מציאות אז דער באשעפער טוט אלעס יעדע רגע, און אז דער באשעפער האט אנדערע חשבונות חוץ שכר ועונש אויך, אזוי ווי ס'שטייט וחנותי את אשר אחון וכו'.
ירמיהו הנביא זאגט אליינס אין די זעלבע מגילת איכה "היה ה' כאויב".
ס'איז נישט קיין לעבנסלאזע AI סיסטעם וואס ארבעט אויף א וועג וויזוי דער באשעפער האט עס אויסגעשטעלט 5786 יאר צוריק...
 
נישט ממש, ווייל היות זמן האט זיך אנגעפאנגען ביים ביג בענג, איז נישט שייך צו זאגן "פאר" די גרויסע אויפרייס.
סייענטיסן קענען נישט זאגן וואס פארא פיזישער צושטאנד האט עקזיסטירט "פאר" צייט, אבער די בעסטע ענטפער איז אז דער פּאטענציאל פון אלע ענערגיע און מאטעריעל וואס מאכט אויס די אוניווערס איז געווען אנטהאלטן אין יענעם אנהייב צושטאנד - מעגליך אין אַ נול-סומע גלייכגעוויכט.
 
אבער מען ברויך וויסען אז נישט יעדע משוגעת פון א חסידיש פאמפלעט (ספר) איז תורת משה . די רגע מען הייבט אן צו נעמען ערענסט יעדע ספר וואס האט גאלדענע אותיות אויפען דעקל איז מען אויף גרויסע צרות .
טא וואס יא? ארויסשניידן דאס וואס זיצט לייכטער אויפ'ן מאגן? כ'האב מורא אז דאן איז מען אויף גרעסערע צרות...
 
די דיסקאסיע איז פארטיג סאך פריער, ווער הרגעט בעביס? די כל יכול? ווער איז דאס? וויאזוי איז ער דא? ער איז אייביג געווען? כ׳מיין אז ״מדצהמןגפרחגמ״ איז מער פארשטענדליך ווי דער אומשולדיגער ווארט ״אייביג״ אז דו טראכסט אריין דערין.

דאס אז אונזער דיסקאשן גייט זיך ליידער מוזן ענדיגן איז נישט מוכיח איין וועג אדער די אנדערע.

נאך א זאך, שמועסענדיג מיט בלענדער איז אויפגעברענגט געווארן אז ס׳קען פשוט זיין אז צוצוקומען צום תכלית מוז עס גיין די וועג, אנדערשט וואלט עס געווען א באקסעדיגע סירקל וואס כו״ע מודו אז דער כל יכול איז עקזעמפט פון קענען. עפעס אזוי..
בכלל נישט, ביז אהין פארשטייט מען, אכ"פ די מושגים, מען פארשטייט אויך וואס מען פארשטייט נישט. א כל יכול איז פשט אז ער קען אלעס טון, סימפל, ווער איז דאס? וואס איז ער? אונז ווייסן טאקע נישט, אבער אונז ווייסן וואס אונז ווייסן נישט. אייביג געווען, בלי גבול איז טאקע עפעס וואס אונזער מוח קען נישט באגרייפן, אבער אונז פארשטייען די באדייט דערפון. "מדצהמןגפרחגמ" איז נישט די פראבלעם אז דו באגרייפסט עס נישט, דו ווייסט ניטאמאל וואס דאס מיינט בכלל.

בנוגע באקסעדיגע סירקל איז א מחלוקת אין טעאלאגיע אויב מען זאגט אז גאט קען נישט, בלענדער זאגט אז בפשטות נישט אבער ס'איז א מחלוקת.

אבער אפילו טאמער נישט, איז פשט אז ער קען נישט ממש אלעס טון, פארפאלן, זיינע הענט זענען געבינדן, ער קען נישט מאכן א באקסעדיגע סירקל אפילו ער וויל, וא"כ איז פשט אז פאר סאם ריזן האט ער געוואלט באשאפן די וועלט אבער עס קומט בע"כ מיט שלעכטס, ער האט נישט געקענט אנדערש.
 
פאר סאם ריזן האט ער געוואלט באשאפן די וועלט אבער עס קומט בע"כ מיט שלעכטס, ער האט נישט געקענט אנדערש
דאן אויב איז ער באמת גוט, וואלט ער געדארפט אויפגעבן אויף זיינע רצונות און עס נישט באשאפן.
עס קומט בע"כ מיט שלעכטס
פארוואס עפעס זאל א וועלט קומען בע''כ מיט שלעכטס? פארוואס זאל מען נישט קענען דעזיינען א וועלט אן שלעכטס?
 
דאן אויב איז ער באמת גוט, וואלט ער געדארפט אויפגעבן אויף זיינע רצונות און עס נישט באשאפן.

אויף דעם זאגט מען אז זעט אויס אז די אלטעמעט גוטס איז אז ס'זאל יא זיין א בריאה ווי איידער נישט.

פארוואס עפעס זאל א וועלט קומען בע''כ מיט שלעכטס? פארוואס זאל מען נישט קענען דעזיינען א וועלט אן שלעכטס?
זעט אויס אז אזוי מוז זיין. אונז פארשטייען נישט אלעס, אבער א פארט פון דעם איז ווייל מען מוז עס דיזיינען מיט בחירה כדי עס זאל האבן די ריכטיגע תכלית, און מען קען בוחר זיין צו טון שלעכטס.
 
מען רעדט פון נאטורליכע שלעכטס (קענסער, ערד ציטערנישן, צונאמי'ס א.ד.ג.)
 
וועגן דעם רוב חקירות איז פשוט געדרייט א קאפ. געווינען געווינט נישט דער וואס איז גערעכט לאמיתו של דבר, נאר דער וואס קען בעסער אהערשטעלן זיינע ארגומענטן. דער זעלבער פערזאן וואס געווינט איין זייט פון די ארגומענט, ווען ער וואלט געווען אויף די צווייטע זייט פון די ארגומענט וואלט ער אויך געווינען.

אמונה איז מער תלוי אין וואס דו האסט ריכטיג געזאגט, די "מאסן אינטואישען". ס'דא זאכן וואס מענטשן ווייסן און שפירן וואס איז העכער ווי די שכל, אבער פארשטייט זיך אז דאס קען אויך ווערן מאניפולעיטעד, טאמער מען האקט דעם מענטש אין קאפ אריין.

אבער ביי אונז אידן, חוץ וואס ס'דא די אמונה אין די בלוט א ירושה פון אברהם אבינו, האמיר אויך א תורה, און דא קען מען שוין יא נוצן לאגיק צו אויפווייזן אז די תורה איז אמת. און איינמאל דער מענטש קומט צו די מסקנא אז די תורה איז אמת, דאן איז אלעס וואס שטייט אין די תורה אויך אמת.
פארשטייט זיך אז ביי ספעציפישע זאכן קען מען זיך טענה'ן וואס די תורה האט געמיינט, אבער עכ"פ די עקרי התורה איז קלאר.
און די תורה זאגט "כי א-ל רחום ה' אלקיך".
די רחמנות פון די תורה לשון, איז נישט איינשטימיג מיט די עטיקעט פון אונזער צייט. אין די תורה איז דאך געשריבן די חיובי מיתות בית דין אויף פארלעצונגען, וואס אין אונזערע אויגן דערגרייכט עס נישט צו א פארברעך פון טויט שטראף, לדוגמא ווען עס איז דא א שטאט פון עובדי עבודה זרה זאגט דער פסוק "הכה תכה את יושבי העיר", און תיכף נאך די מאסן הריגה זאגט ער נאך צו "ונתן לך רחמים ורחמך", ער גייט נאך געבן די מתנה פון רחמנות (גיי פארשטיי ווי אזוי דאס ארבעט),
ביי די מלחמה פון כיבוש הארץ איז ער מצווה לא תחיה כל נשמה, און דאס אלעס קומט פון גאט - א-ל רחום וחנון - וואס זאגט רחם ארחמנו, נאום ה'.
 
דאן אויב איז ער באמת גוט, וואלט ער געדארפט אויפגעבן אויף זיינע רצונות און עס נישט באשאפן.

פארוואס עפעס זאל א וועלט קומען בע''כ מיט שלעכטס? פארוואס זאל מען נישט קענען דעזיינען א וועלט אן שלעכטס?
אויב עס איז טאקע שלעכט בעצם, איז עס א קושיא און א תמוה. די אפאלאגיטער פאר גאט זאגן אז אלעס איז בלויז טובות, און אויך אין די שלעכטס איז באהאלטן סאם האו די גוטס (ואנכי הסתר אסתיר). מען פארשטייט נישט אלעס, און אפילו אביסל אויך נישט. די וועלט פארט, והארץ לעולם עומדת.
 
לעצט רעדאגירט:
I appreciate your honesty

ס׳איז מיך אויך שווער אנצונעמען אזוי, טו בי אנעסט, אבער ס׳איז שוין גארנישט אן קיין ריזן.

אבוויעסלי, כ׳האב געפלאטשקעט און געזוכט, כאטש וואס מיינע רבי׳ס האבן אויך געזאגט מ׳טאר נישט קוקן און הערן, ווייל כ׳האב געסטראגעלט, דערווייל האט מיר עס נאר געמאכט מער נוטה צו דער זייט. כ׳האב באמת פרובירט צו זיין אפען מיינדעד פון ביידע זייטן נגיעות, פון די upbringing נגיעה, און פון די rejecting the upbringing נגיעה.

מ׳דארף נאר פרובירן, און מ׳קען פרובירן ווילאנג מ׳לעבט. אין הקב״ה בא בטרוניא, קען זיין ער וויל ס׳זאל אויך זיין כופרים אויף דער וועלט. Who knows
דער דרך הישר איז צו פלאטשקען און זוכן, כדי זיך מחזק צו זיין וויפיל מען קען. עס איז נישט פאסיג צו זאגן פאר א בעל מחשבות: דו מוזט גלייבן און קוק זיך נישט אום אין די ווערטער פון חכמים און גדולים וואס האבן גע'חקר'ט און זיך מייגע געווען צו קומען צו מסקנות אין אמונה.

אבער עס איז כדאי צו וויסן ראשית דבר מאחריתו, אז אין די ענד דהער איז נאו פרוף אין עניני אמונה, און אין די ענדע דארף מען אנקומען צו די נקודה הפנימית שבלב וואס גלויבט אין גאט און אין זיין תורה, פון מסורת אבות ביז ויאמינו בה' ובמשה עבדו.
 
נישט ממש, ווייל היות זמן האט זיך אנגעפאנגען ביים ביג בענג, איז נישט שייך צו זאגן "פאר" די גרויסע אויפרייס.
לכאורה ווען מען זאגט אז פאר די ביג בענג איז נישט שייך זמן , איז עס א מיסנאמער , אמת עס איז נישט שייך די זמן וואס איז מוחש,וואס מעסט זיך רעלאטיוו צו די וועזען פון וועלט באשאף,אדער לאמיר זאגען צו די מערכת הכוכבים ומזלות, איז דאך אוודאי פאר זייער עקזיסטענץ נישט דא דער מין זמן , אבער זמן העצם בעצם, איז דאך אינהערענטלי יא דא,עס איז בכלל נישט קיין נברא דער זמן איז מעולם ועד עולם
 
האט אונז דער באשעפער ליב?
איז די אלע שרעקליכע צער וואס אידן גייען דורך די דעפינישען פון ליבשאפט?

וואלט עני נארמאלע טאטע געטון צו זיינע קינדער וואס דער באשעפער האט געטון, און טוט, צו אידן??

דער באשעפער וואס איז א כל יכול פארלאנגט פון אונז אז מען זאל אים דן זיין לכף זכות פאר אלע שרעקליכע יסורים וואס ער ווערטשאפט אן פאר אידן, אבער צי פירט זיך דער באשעפער אליינס אויף אזוי צו אונז, מענטשן פון בלוט און פלייש, בעלי גבול ויכולת? איז דער באשעפער אונז דן לכף זכות?

אונז האמיר געמאכט א ברית מיט'ן באשעפער. האט דער באשעפער איינגעהאלטן זיין חלק? דער באשעפער איז א גאנצע צייט געווען ביזי ווי נישט גוט אונז זעמיר, אבער איז דען כלל ישראל אזוי שלעכט? ס'זייער גרינג צו נעמען די זייט פונעם באשעפער. דער באשעפער איז שטארקער און מענטשן ווילן זיין אויף די זייט פון די שטארקע, אבער איז דער באשעפער טאקע גערעכט?

זייט דער באשעפער האט אונז אויסגעוועלט פאר א פאלק האמיר זיך אנגעליטן צרות אויף צרות. סיי ביז'ן אנקומען אויף ארץ ישראל, סיי נאכ'ן אריינקומען אין לאנד, האבען אידן געהאט זייער ווייניג מנוחה, און אזוי ביז'ן חורבן בית ראשון וואס האט זיך געענדיגט מיט'ן אויסשעכטען מיליאנען אידן, חוץ פון דעי וואס זענען געשטארבן פאר הונגער, און נאכדעם חורבן בית שני. און אזוי ווייטער אין די היסטאריע עד היום הזה.

פון ווען דער באשעפער האט אונז אויסגעוועלט ליידן מיר זיך אן צרות. און דער באשעפער? אה, ס'אלעס ענקער שולד... איך בין ריין ווי זייד!! כ'האב נאך נישט געטשעפעט קיין פליג...

אבער ווען מען קוקט למשל אויפ'ן ערשטן גרויסן חטא נאך מתן תורה, דער חטא העגל, אויף דעם זאגן חז"ל אז "לא היו ישראל ראויים לאותו מעשה"... אין אנדערע ווערטער, פון הימל האט מען געשטופט די חטא העגל... און נאכדעם האט גאט זיך אויסגעדרייט און באשולדיגט די אידן... און בכלל פאר יעדע קלייניגקייט אין די מדבר פון טראמאטאזירטע מענטשן וואס זענען נעבעך אדורך 210 יאר אלץ פארפייניגטע עבדים אין מצרים איז דער באשעפער געווארן אויפגעברויזט פאר כעס, און יעדע פאר חדשים געוואלט רצח'נען גאנץ כלל ישראל! לולא משה רועה הנאמן שעמד בפרץ.

און צום סוף האט דער באשעפער גע'הרג'עט כמעט די גאנצע דור המדבר אין מדבר, און אפילו אליהו הנביא האט געזאגט פארן אייבערשטן "ואתה הסבת את לבם אחורנית", און אנדערע ווערטער, ס'איז נישט נאר זייער שולד, ס'איז אויך דער באשעפער'ס שולד.

און אזוי ווייטער אין די היסטאריע, ביז דער באשעפער האט מרוב "אהבה" אויסגע'רצח'עט 6 מיליאן אידן מיט די שרעקליכסטע סארט מיתות משונות, וואס קיין שום אומה ולשון איז נישט אדורך אזא מאסן רציחה אויף אזא סארט פארנעם...

נאך דעם ווען מען ליינט "כי א-ל רחום ה' אלקיך" הערט זיך עס ליידיג... ווערטער זענען ביליג!

ווערטער זענען ביטער ביליג. דער באשעפער איז ארום געלאפן מיט זיין תורה צו אלע אומות. אלע אומות האבן עס אוועקגעווארפן ווי א פארפוילט עפל! איז דער באשעפער געקומען צו די אידן, האבן אידן געזאגט "נעשה ונשמע" און אלץ א שכוח האבן אידן באקומען די חטא העגל! און שפעטער האט דער באשעפער אויסגע'הרג'עט די גאנצע דור המדבר... און פון דארט און ווייטער ביז היינט ליידט נאך כלל ישראל... אונז האמער געמאכט א מורא'דיגע דיעל... די אידן וועלן מקבל זיי די תורה און דער באשעפער וועט אויספייניגן כלל ישראל פאר דריי טויזענט יאר.... שיינע דיעל געמאכט....

טויזענטער יארן זענען אידן אויסגע'רצח'עט געווארן פאר זייער איינציגע זינד ווייל זיי זענען גאט'ס פאלק, און גאט האט דאס אלעס צוגעלאזט. כלל ישראל האט איינגעהאלטן זייער צד, עכ"פ וויפיל א בשר ודם קען איינהאלטן. אבער דער באשעפער איז א כל יכול, ער האט נישט איינגעהאלטן זיין זייט! ממילא מיין איך אז טאמער איינער דארף תשובה טאן, דארף דער באשעפער תשובה טאן! אדער זאל ער זיך גיין זוכן א צווייטע פאלק, לאמיר זעהן צו ער וועט זיך אויסקומען מיט די איטאליענער אדער די כינעזער! ביז א פאר טעג וועט ער קומען צוריק צו לויפן צו די אידן אז מען זאל אים צוריקנעמען.... און דעמאלס וועלן מיר זיר אויסנעמען קלארע תנאים: געענדיגט מיט די רציחות! גענדיגט די צרות!
אבינועם טייערע

אוי איז דא צרות, נישט סתם, נישט נאר 6 מיליאן אידן, נישט נאר א מנין פלאס אין אויסטראליע, נאר ביי אונז אלע אויף אן אינדיווידועלע לעוועל.

פארוואס איז מיין קינדער יארן געווען אזוי שווער? פארוואס?
פארוואס איז מיין שלום בית אזא מלחמה? פארוואס?
פארוואס איז פרנסה, קינדער, און אלעס אזוי שווער? פארוואס? פארוואס? קען איינער דאס ענטפערן?
און כ'ווייס אז לויפן צו אן ענטפער איז אנטלאפן פונעם קשיא, סא כ'גיי בלייבן ביים קשיא און וויינען.

כ'בין דארט מיטן פעין אין ס'יסורים ס'שווער.

אזוי בשעת'ן וויינען פלי איך ארויף העכער און העכער און כ'זעה, אוי זעה איך, אלעס, אלעס האט געדארפט אזוי זיין.
כ'פרעג מיך אליין, איז דאס פעין? אזוי קומט עס!
שטארבן איז נישט גוט? ס'דאך אזוי גוט.
דו ביסט דער אויבערשטער, איך אויך, און אויך אלע אונזער חברים אפילו @בלענדער, יעדער, און גארנישט.

עפעס איז גוט? ניין גארנישט איז נישט גוט. ס'איז!!

און דאן א טויטע שטילקייט................

און דאן צוריק אראפ..

אוי איז דא פעין....
 
אבינועם טייערע

אוי איז דא צרות, נישט סתם, נישט נאר 6 מיליאן אידן, נישט נאר א מנין פלאס אין אויסטראליע, נאר ביי אונז אלע אויף אן אינדיווידועלע לעוועל.

פארוואס איז מיין קינדער יארן געווען אזוי שווער? פארוואס?
פארוואס איז מיין שלום בית אזא מלחמה? פארוואס?
פארוואס איז פרנסה, קינדער, און אלעס אזוי שווער? פארוואס? פארוואס? קען איינער דאס ענטפערן?
און כ'ווייס אז לויפן צו אן ענטפער איז אנטלאפן פונעם קשיא, סא כ'גיי בלייבן ביים קשיא און וויינען.

כ'בין דארט מיטן פעין אין ס'יסורים ס'שווער.

אזוי בשעת'ן וויינען פלי איך ארויף העכער און העכער און כ'זעה, אוי זעה איך, אלעס, אלעס האט געדארפט אזוי זיין.
כ'פרעג מיך אליין, איז דאס פעין? אזוי קומט עס!
שטארבן איז נישט גוט? ס'דאך אזוי גוט.
דו ביסט דער אויבערשטער, איך אויך, און אויך אלע אונזער חברים אפילו @בלענדער, יעדער, און גארנישט.

עפעס איז גוט? ניין גארנישט איז נישט גוט. ס'איז!!

און דאן א טויטע שטילקייט................

און דאן צוריק אראפ..

אוי איז דא פעין....

כ'בין נישט זיכער אז זאגען "ס'גוט" אויף עפעס וואס שפירט נישט גוט איז א טובה .
ס'קען צימישען די "inner compass" פון א מענטש. און פארמירען א לעבן פון דמיונות .
מ'קען זאגען אז ס'קען זיין פאר א גוטע ציל . אן בלאקען פון די מענטש פון שפירען זיין צער (ווייל טאמער ס'גוט... דאן וואס וויינסטע ? און זיך לאזען שפירען די צער דאס העלפט די צער אריבער גיין . )

אין דאס וואס די זאגסט אז גארנישט איז נישט גוט ... דאס איז רוב מאל נישט די פאקט. רוב מענטשען האבען גוטע חלקים און חלקים וואס טוט וויי . און טעג וואס די גוטס וועגט איבער און טעג וואס די ווייטאג שפירט זיך מער .
 
די inner compass, א paradox, איינע פון די הונדערטער אויף דער וועלט...

א בעבי וויינט ווען ער זעט נאך נישט די breasts, א toddler וויינט ווען דו לאזט איר נישט האבן א jumbo lollipop , א teenager וויינט ווען זיין בעסט פרענד איגנארירט אים, א יונגערמאן וויינט ווען זיין טרוים צו זיין די מיליאנער פון שטאט ווערט פארוואסערט, א מיטל יעריגע וויינט ווען זיינע קינדער ברענגען נישט צופיל נחת, א באבע וויינט אייביג....

אויפן טויטע בעטל לאכט יעדער.
 
עס איז מיר שווער צי פילן אז די באשעפער האט אונז ליב, מענטשן מאכן מיט צופיל ייסורים אז מען זאל קענען זאגן אז די באשעפער גלייכט אונז מענטשן.
 
עס איז מיר שווער צי פילן אז די באשעפער האט אונז ליב, מענטשן מאכן מיט צופיל ייסורים אז מען זאל קענען זאגן אז די באשעפער גלייכט אונז מענטשן.
מען האט דאך גוטע מינוטען אויך , און דענסטמאהל קען מען האבען די פיעלינג פון אהבה , די אנדערע צייט איז עולם כמנהגו נוהג עס קיינעם נישט וואונדערבאר
אדם וחוה האט מען שוין ארויס געשיקט פון גן עדן און זייט דען איז אין לך יום וואס איז 100% גלאטיג
 
Back
Top