נדה פאר בלויז איין וואך

אויב איינער האלט ביי נכשל ווערן מיט א אשת איש , זאל ער מוז״ל , וואס
דאס ווערט גירעכנט פאר אן איסור קל לגבי די איסור חמור פון א״א.
איך האב מיר טאקע אייביג געווינדערט, איז דאס אן אפישעל הלכה'דיגע מהלך פאר ז"ל?

לכאורה זאגט דיר די הלכה, רייב דיך אויס,

נישטא קיין גיהנום, נישטא קיין קליידער פון פייער, נישטא קיין מלאכים וואס שלעפן דיר דארט.
 
איך האב זייער הנאה פון די שנירל, ווייל איך האב שוין לאנג גע'פסק'נט פאר מיין ווייב, (זי האט ליב אנהאלטן געוויסע הלכות,) אז ס'איז א חומרא בעלמא, וואס איך בין דאס מתיר.

בדרך אגב, זי האט געפרעגט צו אנדערע רבנים וואלטן אויך אזוי גע'פסק'נט האב איך גענטפערט אז מסתמא נישט.

ממילא איז מיך אינטרעסאנט צו זען אז איך בין גאר נישט די איינציגסטע.

שאלה: מאכסט גילוי אז ביסט א רב?
יא, ביי מיך אינדערהיים, איך פסק'ן אלעס, אפי' שמאטעס, נאר להקל פארשטייט זיך, ביי מיך אינדערהיים בין איך די רב.

ממנו ילמדו וכן יעשו.
 
לעצט רעדאגירט:
הרחקות האב איך אויך מתיר געווען, ווייל ס'איז למעשה נאר א הרחקה. אבער טאמער פון די זאך אליין האט מען גאר קיין מורא נישט, קומט זעכער נישט אריין זיך דערווייטערען.
 
הרחקות האב איך אויך מתיר געווען, ווייל ס'איז למעשה נאר א הרחקה. אבער טאמער פון די זאך אליין האט מען גאר קיין מורא נישט, קומט זעכער נישט אריין זיך דערווייטערען.
נישט ממש, אפילו ביזט איר בועל, קענסטו כאטשיג איר נישט אנרירן מיט די האנט, אזוי ווען די רירסט איר אן מיטן אות ברית איז עס נאר לאחר יד. :ROFLMAO:
 
איך האב מיר טאקע אייביג געווינדערט, איז דאס אן אפישעל הלכה'דיגע מהלך פאר ז"ל?

לכאורה זאגט דיר די הלכה, רייב דיך אויס,

נישטא קיין גיהנום, נישטא קיין קליידער פון פייער, נישטא קיין מלאכים וואס שלעפן דיר דארט.
גראדע נישט ממש אזוי. עס איז בוחר ברע במיעוטו, און עס שטייט דארט אז מען דארף יא תשובה טוהן, למשל זיצן אין די שניי אן קיין קליידער אין די ווינטער וכדו. עס ווערט געברענגט אין אבן העזר אין די בית שמואל.
I don't remember the details
 
ס'איז טאקע אינטערעסאנט וויאזוי דער ענין פון ז נקיים, וואס איז נאר געבויט אויף מנהג נשים און ניטאמאל א דרבנן אזוי ווי אן אפיציעלע גזירה, איז געווארן אנגענומען אזוי הארב. אויף אזוי ווייט אז געוויסע קאפלס קענען נישט האבן קיין קינדער וועגן דעם!
 
ס'איז טאקע אינטערעסאנט וויאזוי דער ענין פון ז נקיים, וואס איז נאר געבויט אויף מנהג נשים און ניטאמאל א דרבנן אזוי ווי אן אפיציעלע גזירה, איז געווארן אנגענומען אזוי הארב. אויף אזוי ווייט אז געוויסע קאפלס קענען נישט האבן קיין קינדער וועגן דעם!
נישט ריכטיג.

די עיקר וואס מיר זענען מחמיר איז אויף חומרא דרבי.

חומרא דר' זירא איז בלויז אויף א טיפת דם וואס מאכט זיך נישט אזוי אפט, און ס'איז נישט שייך צו זאגן אז מ'קען נישט האבן קיין קינדער וועגן דעם.
 
אויב מ'האט קורצע וסתות, קען מען ווערן מעוברת בלויז 10-11 טעג נאכן באקומען די וסת.
עס איז דא אפאר עצות, פראקטישע און הלכה'דיג. אויב נוגע רעדט מיט א רב וואס ליגט אין די ענינים.
קודם די פינף (אדער פיר להספרדים) טעג, פארדעם איז דא אופנים צו מקיל זיין אויב מען איז נישט משמש.

און אויך איז דא א באקאנטע גליא מסכת..
 
עס איז דא אפאר עצות, פראקטישע און הלכה'דיג. אויב נוגע רעדט מיט א רב וואס ליגט אין די ענינים.
קודם די פינף (אדער פיר להספרדים) טעג, פארדעם איז דא אופנים צו מקיל זיין אויב מען איז נישט משמש.

און אויך איז דא א באקאנטע גליא מסכת..
סאו האסט געטראפן א עצה פאר עטליכע יחידים, אבער וואס איז מיט די איבריגע?

ס'איז א Bug אין די סיסטעם. וואס איז שוין זייער שווער צו טוישן, ווייל די סיסטעם איז צו הייקעל, און א קליין שינוי קען חרוב מאכן אלעס.
 
סאו האסט געטראפן א עצה פאר עטליכע יחידים, אבער וואס איז מיט די איבריגע?

ס'איז א Bug אין די סיסטעם. וואס איז שוין זייער שווער צו טוישן, ווייל די סיסטעם איז צו הייקעל, און א קליין שינוי קען חרוב מאכן אלעס.
עס איז דא אפאר וועגן מיט פילס צו delay ovulation
 
וואס זענען מיר, נישט קיין עמי הארץ?
הממ.. ווענד זיך ווען, לגבי מאפיל בטליתו וואס א ת"ח מעג - טארן אונז נישט. לגבי אלע זאכן וואס שטייט אז א ת"ח אדער בעל נפש יחמיר - דא זעמיר אלע ת"ח.
 
הממ.. ווענד זיך ווען, לגבי מאפיל בטליתו וואס א ת"ח מעג - טארן אונז נישט. לגבי אלע זאכן וואס שטייט אז א ת"ח אדער בעל נפש יחמיר - דא זעמיר אלע ת"ח.
אויף איינעם ביסטו זייער אנגעווייטאגט...

איך האף אז נישט אויף מיר...
 
עס איז דא אפאר עצות, פראקטישע און הלכה'דיג. אויב נוגע רעדט מיט א רב וואס ליגט אין די ענינים.
קודם די פינף (אדער פיר להספרדים) טעג, פארדעם איז דא אופנים צו מקיל זיין אויב מען איז נישט משמש.

און אויך איז דא א באקאנטע גליא מסכת..
איך האב נאר מסביר געווען וואס די פראבלעם איז. נישט ווייל איך זיך עצות.
 
איינער האא מיר אמאל געזאגט אז די צווייטע סאטמארע רעביצין פון רבי יואל, האט געהאט אזא פראבלעם, און א גדול האט עם עפעס מתיר געווען, אבער ער האט עס נישט געוואלט מקבל זיין. ואם קבלה הוא נקבל...
 
איינער האא מיר אמאל געזאגט אז די צווייטע סאטמארע רעביצין פון רבי יואל, האט געהאט אזא פראבלעם, און א גדול האט עם עפעס מתיר געווען, אבער ער האט עס נישט געוואלט מקבל זיין. ואם קבלה הוא נקבל...

ס׳דא א מעשה מיט אזא איינער (איי דאוט אז סע געוועען סאטמערע רב ווידי וועסט שוין ווייטער זען) איז ער געגאנגען פרעגן ביים חזו״א און ער האט מתיר געווען, איז יענער געגאנגן נאכדעם פרעגן די מהר״א (נישט פון קרית יואל, די בעלזא) האט ער עם געזאגט ״ווי קאָן מען גיין קעגן א רמ״א״ און יענער איז געבליבן קינדערלאז לאורך ימים.
אין בעלזא דערציילט מען דאס ווי כאילו ס׳איז עפעס א מופת, איך מיין ס׳איז א בושה, אז די קענסט נישט מתיר זיין איז לאמיר זען מאך א מופת דעי איד זאל געהאלפען ווערן, סתם אפ׳פסלן א חזון איש אן עפעס אויפטון איז בבחינת בנין נערים…
 
אין בעלזא דערציילט מען דאס ווי כאילו ס׳איז עפעס א מופת, איך מיין ס׳איז א בושה, אז די קענסט נישט מתיר זיין איז לאמיר זען מאך א מופת דעי איד זאל געהאלפען ווערן, סתם אפ׳פסלן א חזון איש אן עפעס אויפטון איז בבחינת בנין נערים…
דאס אליין אז א חסידישער רבי זאל ווען אננעמען דעם היתר פונעם חזו"א וואלט ווען געווען א גרויסער מופת
 
ס'איז טאקע אינטערעסאנט וויאזוי דער ענין פון ז נקיים, וואס איז נאר געבויט אויף מנהג נשים און ניטאמאל א דרבנן אזוי ווי אן אפיציעלע גזירה, איז געווארן אנגענומען אזוי הארב. אויף אזוי ווייט אז געוויסע קאפלס קענען נישט האבן קיין קינדער וועגן דעם!
א הודעה אין שנירל 'חומרא דרבי זירא' https://kraimel.community.forum/threads/hwmr-drby-zyr.954/post-46437

וואס מ'זעהט דארט, אז ס'האט בכלל נישט געשטערט פאר חזל יענע צייטן, אז מ'קען נישט האבן קיין קינדער.
 
Back
Top