אפענע אנקעטע - זענט איר געווארן מאלעסטירט?

זענט איר געווארן מאלעסטעט אלס קינד?

  • יא, אלס יונגל אונטער צען יאר

    Votes: 10 9.1%
  • יא, אין די יארן צווישן צען און דרייצן-פערצן

    Votes: 6 5.5%
  • יא, אלס בחור צווישן די בר-מצוה און די אכצן

    Votes: 10 9.1%
  • איך בין קיינמאל נישט געווארן מאלעסטעט

    Votes: 84 76.4%

  • Total voters
    110
די ציווילע גיזעץ נעמט אהן אז מען האט א דין פון
קטן ביז די 18 יאהר עלטער , אין די הלכה איז מען א גדול ביי די 13, סאו,עס מאכט א דיפערענץ צו מען
גייט נאך ציוויל אדער הלכה,לדוגמא,איינער פון 17
מיט 15 איז נישט מאלעסטעישן לויט ציוויל, אבער
איינער פון 18 מיט 15 איז יא מאלעסטעישן ,
אין פון די הלכה שטאנדפונקט איז נישט קיין דיפערענץ אין די פעלער , אזוי איז דא נאך חילוקים
אין סירקומסטענסעס , און יעדער קעיס דארף ווערן
עקסטרע עוועליועיטעט ווי הארב עס איז ,
אלע זענען פראבלעמען ,אבער עס איז דא דרגות
וואס אן אנקעטע מיט עטליכע אפשענס טיט נישט
קלעריפייען
 
געוויסע סטעיטס איז 16 17 אקעי.
 
די ציווילע גיזעץ נעמט אהן אז מען האט א דין פון
קטן ביז די 18 יאהר עלטער , אין די הלכה איז מען א גדול ביי די 13, סאו,עס מאכט א דיפערענץ צו מען
גייט נאך ציוויל אדער הלכה,לדוגמא,איינער פון 17
מיט 15 איז נישט מאלעסטעישן לויט ציוויל, אבער
איינער פון 18 מיט 15 איז יא מאלעסטעישן ,
אין פון די הלכה שטאנדפונקט איז נישט קיין דיפערענץ אין די פעלער , אזוי איז דא נאך חילוקים
אין סירקומסטענסעס , און יעדער קעיס דארף ווערן
עקסטרע עוועליועיטעט ווי הארב עס איז ,
אלע זענען פראבלעמען ,אבער עס איז דא דרגות
וואס אן אנקעטע מיט עטליכע אפשענס טיט נישט
קלעריפייען
וואו אין הלכה ווערט דיפיינד מאלעסטעישען און עידזש אף קאנסענט

עס האט לכאורה נישט מיט גדול אדער קטן וואס איז נוגע ביי מצוות, א שטיקל ראי׳ פון מפתה וואס געט קנס ביי א נערה וואס איז מחוייב במצוות
 
וואו אין הלכה ווערט דיפיינד מאלעסטעישען און עידזש אף קאנסענט

עס האט לכאורה נישט מיט גדול אדער קטן וואס איז נוגע ביי מצוות, א שטיקל ראי׳ פון מפתה וואס געט קנס ביי א נערה וואס איז מחוייב במצוות
עס איז לכאורה א הערה , פונדעם וואס ביי א נערה
ביז זי ווערט א בוגרת 6 חדשים נאך נערות , דאס איז ביי צוועלף און א האלב יאהר, דארף מען באצאהלן קנס 50 שקלים כמוהר הבתולות .
אבער דער תירוץ איז פשוט , ווייל א מפתה צאהלט
נאר פאר די טאטע , ווייל א נערה איז ברשות אביה
ווי די לשון פון חז״ל״ כל שבח נעורים לאביה״ , און ער איז אויך מפר איהרע נדרים , נאך מיט א שטערקער כח ווי דער מאן - דער מאן איז נאר מפר נדרי עינוי נפש און לויט א תנא אויך דברים שבינו לבינה , אבער דער טאטע פון א נערה איז מפר אלע מיני נדרים ( שיטת רמב״ם ) ,
די הלכה איז אויך קלאהר אז אויב זי איז נישט ברשות אביה , לדוגמא א יתומה, אדער יתומה בחיי אביה (אז זי האט גיהייראט און גי׳געט) , און זי אלץ פנויה און זי איז נאך א נערה, לאזט זיך מפתה זיין , קריגט זי זערא .
עס איז ברור אין די הלכה,אז ווען מען איז מחוייב
במצוות איז מען א גדול לכל דבר .
 
Back
Top