- זיך איינגעשריבן
- דעצ. 10, 2024
- מעסעדזשעס
- 78
- רעאקציע ראטע
- 184
- פונקטן
- 28
Asking for a friendא חשובע ניק האט מיר געבעטן צו פאוסטן דאס אנאנימעס צוליב פארשטענדליכע סיבות. (איך האב צוגעפוצט געוויסע לשונות.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Asking for a friendא חשובע ניק האט מיר געבעטן צו פאוסטן דאס אנאנימעס צוליב פארשטענדליכע סיבות. (איך האב צוגעפוצט געוויסע לשונות.)
אויב דארף איך מסביר זיין, ווייס איך נישט וואו אנצוהייבן.
מחולק.געווענליך קומען די ביסל ענדערונגען פון שטארקע דרויסענדע פרעשור.
די ציווילע גיזעץ נעמט אהן אז מען האט א דין פון
וואו אין הלכה ווערט דיפיינד מאלעסטעישען און עידזש אף קאנסענטדי ציווילע גיזעץ נעמט אהן אז מען האט א דין פון
קטן ביז די 18 יאהר עלטער , אין די הלכה איז מען א גדול ביי די 13, סאו,עס מאכט א דיפערענץ צו מען
גייט נאך ציוויל אדער הלכה,לדוגמא,איינער פון 17
מיט 15 איז נישט מאלעסטעישן לויט ציוויל, אבער
איינער פון 18 מיט 15 איז יא מאלעסטעישן ,
אין פון די הלכה שטאנדפונקט איז נישט קיין דיפערענץ אין די פעלער , אזוי איז דא נאך חילוקים
אין סירקומסטענסעס , און יעדער קעיס דארף ווערן
עקסטרע עוועליועיטעט ווי הארב עס איז ,
אלע זענען פראבלעמען ,אבער עס איז דא דרגות
וואס אן אנקעטע מיט עטליכע אפשענס טיט נישט
קלעריפייען
עס איז לכאורה א הערה , פונדעם וואס ביי א נערהוואו אין הלכה ווערט דיפיינד מאלעסטעישען און עידזש אף קאנסענט
עס האט לכאורה נישט מיט גדול אדער קטן וואס איז נוגע ביי מצוות, א שטיקל ראי׳ פון מפתה וואס געט קנס ביי א נערה וואס איז מחוייב במצוות
ס'איז נישט 88 פראצענט, ס'איז 88 געשטימט, פראצענט איז 75.9 - 8.6 וכו', ס'קומט יא אויס %100די פראצענטן אויף די אנקעטע מאכט נישט קיין סענס. אז די רעכנסט צוזאם אלע נאמבערס קומט עס אויס מער ווי 100 פראצענט. מינינג, 88 פראצענט ניין, 11 פראצענט יא, נאך 9 פראצענט יא, נאך עטליכע פראצענט יא (פארשידענע סארט אומשטענדן). וואס גייט דא פאר?
נישט פונקטליך , לגבי חיוב מיתת בית דין אדעראויך אין הלכה איז נאר מאלעסטענשן אקטועלע פענעטראציע.
אבער פון די אנדערע זייט שטייט און פסוק אויב איינער איז א רודף צו מאלעסטן איינעם איז עס פונקט ווי א רוצח.
ווייטער מענער אין די תורה ווערט נישט דערמאנט מענער ווערן מאלעסטעט פארקערט אין קישו אלא לדעת
קען זיין עס איז אבוויוס אבער אין הלכה ווערט נישט דערמאנט נשכב באונס און אויך נישט חיבוק ונישוק הל‘ רודףנישט פונקטליך , לגבי חיוב מיתת בית דין אדער
א קרבן חטאת איז דוקא ביאה - וואס איז כולל
העראה - אבער איסור תורה איז דא אויך ביי קריבה חיבוק ונישוק און כש״כ ביי דרך אברים .
לויט ראשונים גיט מען מלקות בבית דין אויך פאר קריבה,ווייטער ביי זכר איז דא שוכב ונשכב - אבוויוס אז נשכב האט נישט קיין שייכות צו -אין קישוי אלא לדעת -אז איינער איז מאנס א צווייטער מיט קריבה
לדוגמא חיבוק אדער נישוק באונס איז ער א רודף,
א קטן קען על פי הלכה, נישט געבן קאנסענט,איז עס אלץ א אונס ,די הלכה זאגט פיתוי קטנה איז אונס .
נשכב באונס ווערט דערמאנט ביי הבא על יבמותוקען זיין עס איז אבוויוס אבער אין הלכה ווערט נישט דערמאנט נשכב באונס און אויך נישט חיבוק ונישוק הל‘ רודף
עקזעטלי! נחום זאגט אז איינס פון דריי, וואס מאכט טראכטן אז אפשר טרייבט ער איבער אבער סאיז זיכער א ריזיגע פראצענט.איך בין סופרייזט און אביסל געשאקט פון די רעזולט. איך האב געהאלטן לכתחילה אז בערך 50% פון היימישע אידן, זענען געווארן ערגעצוואו מאלעסטעט אין אונזער קאמיונטי. אבער די מציאות זאגט אנדערש.
אדער שעמט מען זיך פלעיןאיך בין סופרייזט און אביסל געשאקט פון די רעזולט. איך האב געהאלטן לכתחילה אז בערך 50% פון היימישע אידן, זענען געווארן ערגעצוואו מאלעסטעט אין אונזער קאמיונטי. אבער די מציאות זאגט אנדערש.
די אנקעטע דא אויבן זאגט אז איינס פון 4 זענען געווארן מאלעסטעט. א שרעק פון א נומער.עקזעטלי! נחום זאגט אז איינס פון דריי, וואס מאכט טראכטן אז אפשר טרייבט ער איבער אבער סאיז זיכער א ריזיגע פראצענט.
איך האב אייביג געהאלטן אז ס׳איז א ריזיגע פראצענט.
(אגב דער איינציגסטער פלאץ וואס קען האבן אזא אפענע אנקעטע פאר אונז חסידים איז קרעמל)