היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת רבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויף געברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלעשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגן? וכדו'
בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך הערן פונעם עולם.
וויבאלד ער שרייבט אסאך זאכען וואס אלע חסידים פון לעבעוויטש זענען מודה, האב איך אנגערופן איינע פון די געוועזענע חסידים און איבערגעגאנגען די תוכן פון דעם פאשקאוויל.
ווייל איך האב הנאה געהאט האב איך עס געוואלט שערען, אבער איך קען נישט ברענגען און ענפערן, איז ליין די פאשקאוויל און אויף דעם ענפערט ער.
פעידזש 3
איין זאך וואס יענער איז מודה איז די ניקלשבורג נרדף קארטל, אבער ער זאגט עס איז נישט נוגע ביי מארקאוויטש ווייל ער האט נישט געשפילט נרדף, ער האט נאכמאל חתונה געהאט און נישט געגעבן קיין אפפאל, וואס דאס איז נישט די ניקלשבורגע נרדף דרך.
פעידזש 4
פאקטען וואס יעדער קען מיכל איז געגקומען פון א חסידישע משפחה זיין פאטער איז געווען א רב.
זיין חבורה איז נישט געווען קיין סוד.
גענומען אינגע בחורים צווישען 17 און 20, זיין וועג איז געווען מיט ווארומקייט פארשטייט זיך אז עס האט געשלעפט צו אים די וואס האבען געוואלט אביסל מער ווארומקייט וואס די סיטעם האט זיי עס נישט געגעבן ובתוכם איין יתום און איינער פון א געגעטע שטוב.
ער האט קיינמאל נישט שפאצירט און וואלד אליינ'ס מיט נאך איין בחור, אדער איז ער געגאנגען מאכען א קומזיץ און וואלד מיט עטליכע אדער פלעגט ער שפאצירן אליינ'ס.
מיכל האט זיך נישט געהאלטען בחייו פון סאטמער רבי אז ער איז די ממלא מקום.
ער האט אריינגעלאזט יעדעם, איינער מיט צופיל שכל האט נישט געוואלט אריינגיין ווייל ער האט נישט פארקויפט שכל נאר הארץ.
ער האט געשפילט מער ווי א דאבל לייף, בייטאג איז ער געווען א מלמד און חדר. מעשה ביזנעס מאן האט ער נישט געטוען בייטאג נאר פארנאכט'ס ער פלעגט האנדלען אין סטאקס. שבת איז ער געווען א רבי.
יעדע תפילה פון יעדע פשוטע איד קען מציל פון שלעכטע גזירות (נישט קיין געלעכטער) (עפעס האבען זיי געהאט א מעשה פון א יציאת נשמה שפיל יענס איז יא קאקא אויב עס איז אמת).
ער האט געשטפט אינגעלייט צו גיין שבת ווייסע זאקען נישט קיין ווייסע בעקיטשעס.
פעידזש 4
די זינגען פרייטיג צונאכטס אויפן וועג אהיים האט זיך אנגעהיבן אין מאנסי, מען פלעגט נישט זינגען איפן קל נאר ברומען, בעיקר פלעגט מעכל ברומען אלטע חסידשע ניגונים, נישט עפעס וואס מען קען אריינהערען אין א שטוב מער ווי ווען א קאר פארט אדורך.
לויט ווי יענער ווייסט איז נישט געווען אויף אים קיין רינונים אפי' די וואס האבען מוציא שם רע געווען אויף אים איז אז ער איז לובש שחורים און גייט במקום שאין מכירים מיט גויעטעס.
פעידזש 5.
אלע בחורים אין ארץ ישראל גייען צו חבורות וואס ווערט געפירט דורך אינגע אינגעלייט און אלע עלטערען אין ארץ ישראל זענען מסכים.
מיכל האט קיינמאל נישט געהייסען אפהאקן פון די עלטערן ער האט געזאגט אויב א בחור פילט אז ער שטייגט דורך אים איז ר נישט מחויב צו פאלגען אויב די עלטערן לאזען נישט גיין.
פעידזש 6.
לויט ווי יענער געדענקט איז טאקע מעכל נישט געגאנגען א ווייסע בעקיטשע אין בית מדרש שטיבל צוליב וואס זיין ווייב האט נישט געוואלט. אבער יענער זאגט אז ער געדענקט נישט קלאר די דעטאל מען קען זיך נאכפרעגען ביי אנדערע.
מעכל'ס ערשטע ווייב האט פארציילט א אנדערע מעשה זי האט געזאגט אז ער איז געווען א מענטש אונדערהיים.
"קען זיין אז איר משפחה האט איר געהאלפען אבער ווען איינער האט חתונה צו אזא שלעכטע מאן".
איך וויל איבער שרייבן לשון הרע איך קום נישט באשמוצען קיינעם, אבער ווער אין די משפחה האט געהאלפען ווען זיין ווייב האט חתונה געהאט מיט אים האט זי אויך געוויסט וואס זיין פרנסה גייט זיין? אידישע בלוט?
פעידזש 7
קיינער האט אויף אים נישט געטענט אז ער טשעפעט זיינע קינדער.
און די קינדער זענען אונטער געוואקסן און פארוואס זענען זיי געוואקען גוט מיט אים נאך די חתונה ווען ער האט זיי געטשעפעט.
מיכל האט געקענט פארמיידן?
מעכל האט שוין געפירט אלס בחור ווי די האסט שיין באשריבען דאס איז געווען זיין לעבענ'ס טרום צו זיין א רבי דאס האט די גאנצע שטאט געוויסט אז ער פירט א חבורה אלס בחור זיין כלה האט דאס געוויסט און געשעפט נחת ווי אויך די ערשטע יאהרן נאך די חתונה.
פארוואס אויב סאטמאר וויל נישט ער זאל זיך נאכגיבען זיין תאוה צו זיין א רבי מיינט דאס אז ער איז די רודף?
ווען האט מעכל אנגעהויבן צו וויינען אויף דעם ברבים? נאר נאכדעם וואס זיינע קינדער זענען צוריק געקומען צו אים.
פעידזש 9
יענער האט פיל דרשות געהערט פון מיכל ר זאגט אז ער האט קיינמאל נישט געהערט פון אים אז ער איז א בעל מידות. יא ער האט אסאך גערעדט וועגען האבעען גוטע מידות.
בשעת די פרשה איז שוין יענער נישט געווען אין די קהילה קען ער מיך נישט ענפערען אויף דעם, אבער ער פרעגט וואס האט מעכל גערעדט ליל שבת, האסט געהערט א רעקורדירונג?
און אויכעט די רעקורדירונג ווי ער האט געזאגט ער וויל זעהן זיינע גבאים אין תפיסה.
פעידזש 13.
ר' שלום לויפער'ס קינדער וואס זענען געווען ביי מעכל האבען נישט געוואלט א נאמען געבען נאך אים, און דוקא מעכל האט זיך געטענט מיט זיי אז ער איז געווען א ירא שמים און א בעל חסד, אין דאס וואס ער האט גערודפט זיינע קינדער איז נישט געקומען פון שלעכטסקייט אין מען מעג א נאמען געבען נאך אים.
נישט ווייל עס איז נוגע צו די יעצטיגע פרשה נאר ווייל איך האב הנאה געהאט וויל איך פשוט מיטטיילען.
אינזשוי.