פרשת ניקלשבורג

פראפעסאר

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
אוג. 7, 2024
מעסעדזשעס
78
רעאקציע ראטע
305
היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת ראבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויפגעברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגען? וכדו'

בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך וויל הערן פונעם עולם.
 

בייגעלייגטע פיילס

היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת רבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויף געברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלעשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגן? וכדו'

בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך הערן פונעם עולם.
מיכל איז טאקע א שטארקע כאראקטער און א וואנזיניגע עקשן, אבער די אנגעבליכע מעשיות אויף אים גלייב איך נישט, ווייל אויב וואלט כאטש געווען איין אזא מעשה וואלט עס צום סוף ארויסגעקומען, ווייל ער האט זיך שוין איינגעקויפט גענוג שונאים וואס זוכן אים צו אונטערברענגען.
 
זעהט אויס ווי איינער פון די ניקלושבורגערס שונאים האט געטראפן א געלעגנהייט נאכאמאל ארויסלייגן אלע מעשיות.

די פאקט איז אז כמעט אלע וואס זענען געווען פארמישט אין די פרשה בימים ההם האבן איבערגעבעטן פרעזענליך אדער געשיקט איינעם (נאך וואס זיי זענען ליידער אריבער צרות משונות).

סתם אזוי איז מיר געווען מאדנע ווי ער שרייבט אז אלץ עלטערע בחור האט ער געפראוועט אלע מאדנע רבי'שע מעשיות און קבלה אבער נאכדעם זאגט ער אז די ווייב האט חתונה געהאט מיט א נארמאלע בעל הבית וואס האט זיך געטוישט נאכדעם...האלב אדער רוב מעשיות זענען שטותים אבער פרוביר כאטש ס'זאל נישט זיין קיין סתירות אין די אייגענע מעשה...
 
כ'האב הנאה אז ס'זענען נאך דא אידן וואס בארעכטיגן די רשעות וואָס מ'האט געטון מיט ר' מיכל

יא, קען זיין ער איז טאקע נישט קיין צדיק הדורות, אבער די פולע רשעות וואס מ'האט ליידער געטון מיט אים, איז לכו''ע זיך נישט געקומען
און אז ליידער עטליכע קינדער זענען אראפ וועגן דעם, ווען פארשמירן זיינע שונאים אויף אייביג

וואס דארף מען מער ווי די באקאנטע ווידיאו פון זיין זיין ר' יואל שיחי'
 
כ'האב הנאה אז ס'זענען נאך דא אידן וואס בארעכטיגן די רשעות וואָס מ'האט געטון מיט ר' מיכל

יא, קען זיין ער איז טאקע נישט קיין צדיק הדורות, אבער די פולע רשעות וואס מ'האט ליידער געטון מיט אים, איז לכו''ע זיך נישט געקומען
און אז ליידער עטליכע קינדער זענען אראפ וועגן דעם, ווען פארשמירן זיינע שונאים אויף אייביג

וואס דארף מען מער ווי די באקאנטע ווידיאו פון זיין זיין ר' יואל שיחי'
אמת!

אזוי ווי איך האב געשריבן פריער האבן רוב איבערגעבעטן און רוב דעת הקהל איז היינט (די רעקארדינג פון משה גבאי בנוגע מארקאוויטש/ראבינאוויטש דערמאנט ער אויך דערוועגן) אז די מעשיות מיט די עידות וכו' איז אלץ געווען שקר און ס'איז ראונג וויאזוי מ'האט זיך אויפגעפירט מיט עם.

ר' יואל לעבאוויטש מיט די באקאנטע הארציגע דרשה דערוועגן
 
היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת רבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויף געברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלעשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגן? וכדו'

בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך הערן פונעם עולם.
די גאנצע מעשה איז שוא ושקר, נעם למשל די לעצטע מעשה פון די נאמען פונעם קינד וואס הייסט נישט שרה... מארקאוויטש'ס מאמע הייסט שרה!!! ווי מקען זעין אויף זיין רעזמעי, ועל הכלל כולו יצא

אבער פאר די גאס קען מען פארקויפן דברי הבל
 

בייגעלייגטע פיילס

די מעשה איז נישט ממש שקר. איך האב מיר נאכגעפרעגט ביי די משפחה.
די נאמען נאך וועמען זי האט געדארפט הייסן איז אלטא שרה רבקה
שרה האט ער נישט געקענט געבן ווייל זיין מאמע הייסט אזוי דער אינגערמאן האט געמאכט קינצן מיטן בכלל געבן די נאמען און דער רבי האט געהייסן מען זאל נישט געבן אלטא "נאר רבקה"
 
די מעשה איז נישט ממש שקר. איך האב מיר נאכגעפרעגט ביי די משפחה.
די נאמען נאך וועמען זי האט געדארפט הייסן איז אלטא שרה רבקה
שרה האט ער נישט געקענט געבן ווייל זיין מאמע הייסט אזוי דער אינגערמאן האט געמאכט קינצן מיטן בכלל געבן די נאמען און דער רבי האט געהייסן מען זאל נישט געבן אלטא "נאר רבקה"
וואס ער שרייבט איז שקר, ריכטיג?

סא דארף מען גלייבן א מוחזק שקרן, אז עכט איז עס נישט ממש שקר
 
מיט רעספעקט דער שרייבער שרייבט נישט קיין שקר. ער האט נאר נישט געוויסט אדער געשריבן די גאנצע נאמען.
ער שרייבט די מאמע האט געהייסן שרה רבקה אנשטאט שרייבן אלטא שרה רבקה.
די מעשה איז און פאקט אמת.
 
מיר געפעלט בעיקר דעם סוף אז געוויסע פון שלום לויפערס אייניקלעך זענען היינט 'מעכעליסטן'.
 
היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת רבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויף געברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלעשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגן? וכדו'

בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך הערן פונעם עולם.
איך ווייס נישט וואס איז אזוי שווער צי פארשטיין מארקאוויטש ראבינאוויטש מהר״א מיט מיכל אלע קומען פון די זעלבע וויליאמסבארגע חדר וואס איז געקומען פון אונגארען מיט א קורצע סטאפ און א״י קיין וויליאמסבורג אויף א באן. נאר מיין שיטה איז הייליג און ווער עס בייגט זיך נישט דארף מען ציברעכען
 
די מעשה איז נישט ממש שקר. איך האב מיר נאכגעפרעגט ביי די משפחה.
די נאמען נאך וועמען זי האט געדארפט הייסן איז אלטא שרה רבקה
שרה האט ער נישט געקענט געבן ווייל זיין מאמע הייסט אזוי דער אינגערמאן האט געמאכט קינצן מיטן בכלל געבן די נאמען און דער רבי האט געהייסן מען זאל נישט געבן אלטא "נאר רבקה"
קלארצושטעלן די פאקטן, די רבי וואס האט געהייסן געבן נאר רבקה איז הרה"צ ר' יעקב מאיר שעכטער שליט"א
 
איך ווייס נישט וואס איז אזוי שווער צי פארשטיין מארקאוויטש ראבינאוויטש מהר״א מיט מיכל אלע קומען פון די זעלבע וויליאמסבארגע חדר וואס איז געקומען פון אונגארען מיט א קורצע סטאפ און א״י קיין וויליאמסבורג אויף א באן. נאר מיין שיטה איז הייליג און ווער עס בייגט זיך נישט דארף מען ציברעכען

איך ווייס נישט וואו דו באלאנגסט אבער סתם אראפרייסן דעם "וויליאמסבורגער חדר" איז פשוט קינדעריש, נאכדערצו אז היינט זענען שוין די גאליציאנע (באבוב) און די פוילישע (גור) און אלע אנדערע קהילות אויך פארנומען זיך צו קריגן צווישן זיך אויף פונקט אזא קינדערישע פארנעם (אויב נישט ערגער) ווי די "אומציוויליזירטע אונגארישע".

אגב, עס איז שוין צייט פאר א מנהל אריינצוקומען מאכן סדר דא, דער אשכול און רוב פרישע אשכולות באלאנגען אינעם שמועסן פארום, נישט נייעס
 
היות ווי די פרשה פון די גט במשפחת רבינאוויטש - מארקאוויטש האט ארויף געברענגט אויפן האריזאנט כו"כ די פרשה פון ניקלעשבורג. וויל איך הערן קראנטע זאכן, וואס איז דארטן פארגעגאנגן? וכדו'

בייגעלייגט איז א שטיקל באריכט, אבער איך הערן פונעם עולם.
וויבאלד ער שרייבט אסאך זאכען וואס אלע חסידים פון לעבעוויטש זענען מודה, האב איך אנגערופן איינע פון די געוועזענע חסידים און איבערגעגאנגען די תוכן פון דעם פאשקאוויל.

ווייל איך האב הנאה געהאט האב איך עס געוואלט שערען, אבער איך קען נישט ברענגען און ענפערן, איז ליין די פאשקאוויל און אויף דעם ענפערט ער.

פעידזש 3

איין זאך וואס יענער איז מודה איז די ניקלשבורג נרדף קארטל, אבער ער זאגט עס איז נישט נוגע ביי מארקאוויטש ווייל ער האט נישט געשפילט נרדף, ער האט נאכמאל חתונה געהאט און נישט געגעבן קיין אפפאל, וואס דאס איז נישט די ניקלשבורגע נרדף דרך.

פעידזש 4

פאקטען וואס יעדער קען מיכל איז געגקומען פון א חסידישע משפחה זיין פאטער איז געווען א רב.

זיין חבורה איז נישט געווען קיין סוד.

גענומען אינגע בחורים צווישען 17 און 20, זיין וועג איז געווען מיט ווארומקייט פארשטייט זיך אז עס האט געשלעפט צו אים די וואס האבען געוואלט אביסל מער ווארומקייט וואס די סיטעם האט זיי עס נישט געגעבן ובתוכם איין יתום און איינער פון א געגעטע שטוב.

ער האט קיינמאל נישט שפאצירט און וואלד אליינ'ס מיט נאך איין בחור, אדער איז ער געגאנגען מאכען א קומזיץ און וואלד מיט עטליכע אדער פלעגט ער שפאצירן אליינ'ס.

מיכל האט זיך נישט געהאלטען בחייו פון סאטמער רבי אז ער איז די ממלא מקום.

ער האט אריינגעלאזט יעדעם, איינער מיט צופיל שכל האט נישט געוואלט אריינגיין ווייל ער האט נישט פארקויפט שכל נאר הארץ.

ער האט געשפילט מער ווי א דאבל לייף, בייטאג איז ער געווען א מלמד און חדר. מעשה ביזנעס מאן האט ער נישט געטוען בייטאג נאר פארנאכט'ס ער פלעגט האנדלען אין סטאקס. שבת איז ער געווען א רבי.

יעדע תפילה פון יעדע פשוטע איד קען מציל פון שלעכטע גזירות (נישט קיין געלעכטער) (עפעס האבען זיי געהאט א מעשה פון א יציאת נשמה שפיל יענס איז יא קאקא אויב עס איז אמת).

ער האט געשטפט אינגעלייט צו גיין שבת ווייסע זאקען נישט קיין ווייסע בעקיטשעס.

פעידזש 4
די זינגען פרייטיג צונאכטס אויפן וועג אהיים האט זיך אנגעהיבן אין מאנסי, מען פלעגט נישט זינגען איפן קל נאר ברומען, בעיקר פלעגט מעכל ברומען אלטע חסידשע ניגונים, נישט עפעס וואס מען קען אריינהערען אין א שטוב מער ווי ווען א קאר פארט אדורך.

לויט ווי יענער ווייסט איז נישט געווען אויף אים קיין רינונים אפי' די וואס האבען מוציא שם רע געווען אויף אים איז אז ער איז לובש שחורים און גייט במקום שאין מכירים מיט גויעטעס.

פעידזש 5.

אלע בחורים אין ארץ ישראל גייען צו חבורות וואס ווערט געפירט דורך אינגע אינגעלייט און אלע עלטערען אין ארץ ישראל זענען מסכים.

מיכל האט קיינמאל נישט געהייסען אפהאקן פון די עלטערן ער האט געזאגט אויב א בחור פילט אז ער שטייגט דורך אים איז ר נישט מחויב צו פאלגען אויב די עלטערן לאזען נישט גיין.

פעידזש 6.

לויט ווי יענער געדענקט איז טאקע מעכל נישט געגאנגען א ווייסע בעקיטשע אין בית מדרש שטיבל צוליב וואס זיין ווייב האט נישט געוואלט. אבער יענער זאגט אז ער געדענקט נישט קלאר די דעטאל מען קען זיך נאכפרעגען ביי אנדערע.

מעכל'ס ערשטע ווייב האט פארציילט א אנדערע מעשה זי האט געזאגט אז ער איז געווען א מענטש אונדערהיים.

"קען זיין אז איר משפחה האט איר געהאלפען אבער ווען איינער האט חתונה צו אזא שלעכטע מאן".

איך וויל איבער שרייבן לשון הרע איך קום נישט באשמוצען קיינעם, אבער ווער אין די משפחה האט געהאלפען ווען זיין ווייב האט חתונה געהאט מיט אים האט זי אויך געוויסט וואס זיין פרנסה גייט זיין? אידישע בלוט?

פעידזש 7

קיינער האט אויף אים נישט געטענט אז ער טשעפעט זיינע קינדער.

און די קינדער זענען אונטער געוואקסן און פארוואס זענען זיי געוואקען גוט מיט אים נאך די חתונה ווען ער האט זיי געטשעפעט.

מיכל האט געקענט פארמיידן?

מעכל האט שוין געפירט אלס בחור ווי די האסט שיין באשריבען דאס איז געווען זיין לעבענ'ס טרום צו זיין א רבי דאס האט די גאנצע שטאט געוויסט אז ער פירט א חבורה אלס בחור זיין כלה האט דאס געוויסט און געשעפט נחת ווי אויך די ערשטע יאהרן נאך די חתונה.

פארוואס אויב סאטמאר וויל נישט ער זאל זיך נאכגיבען זיין תאוה צו זיין א רבי מיינט דאס אז ער איז די רודף?

ווען האט מעכל אנגעהויבן צו וויינען אויף דעם ברבים? נאר נאכדעם וואס זיינע קינדער זענען צוריק געקומען צו אים.

פעידזש 9

יענער האט פיל דרשות געהערט פון מיכל ר זאגט אז ער האט קיינמאל נישט געהערט פון אים אז ער איז א בעל מידות. יא ער האט אסאך גערעדט וועגען האבעען גוטע מידות.

בשעת די פרשה איז שוין יענער נישט געווען אין די קהילה קען ער מיך נישט ענפערען אויף דעם, אבער ער פרעגט וואס האט מעכל גערעדט ליל שבת, האסט געהערט א רעקורדירונג?

און אויכעט די רעקורדירונג ווי ער האט געזאגט ער וויל זעהן זיינע גבאים אין תפיסה.

פעידזש 13.

ר' שלום לויפער'ס קינדער וואס זענען געווען ביי מעכל האבען נישט געוואלט א נאמען געבען נאך אים, און דוקא מעכל האט זיך געטענט מיט זיי אז ער איז געווען א ירא שמים און א בעל חסד, אין דאס וואס ער האט גערודפט זיינע קינדער איז נישט געקומען פון שלעכטסקייט אין מען מעג א נאמען געבען נאך אים.

נישט ווייל עס איז נוגע צו די יעצטיגע פרשה נאר ווייל איך האב הנאה געהאט וויל איך פשוט מיטטיילען.

אינזשוי.
 
לעצט רעדאגירט:
זלמן לייב פילאפּ וואלט נישט געגאנגען צו עם אויב איז ער געגאנגען צו גויטעס, אפי׳ היינט אונטרעסירט נישט סאטמאר אויב איינער טשעפערט קינדער
Gimme a break
 
זלמן לייב פילאפּ וואלט נישט געגאנגען צו עם אויב איז ער געגאנגען צו גויטעס, אפי׳ היינט אונטרעסירט נישט סאטמאר אויב איינער טשעפערט קינדער
Gimme a break
ער זאגט נישט אז מעכל האט דאס געטוען חס ושלום, ער זאגט אז אפילו די וואס האבען גערעדט אויף אים איז עס ח"ו נישט געווען מאלעסטען, די רינון איז געווען צוליב וואס ער פלעגט נעלם ווערען יעדע אינדערפרי ער פלעגט דאווענען באהאלטען.

די וואס האבען מרנן געווען האבען אויך נישט געזאגט אז ער שטיצט דאס און רעדט פון דעם, ממילא איז דיין ראיה פון ר' ז"ל פילאפ, נישט קיין ראיה חוץ אויב דו האלטסט אז רז"ל האט רוח הקודש, וואס איך האלט נישט אזוי ווייל רוח הקודש איז נישט שורה אין א פלאץ פון עצבות.
 
Back
Top