איך וויל פרעגן ווער ס'האט די גאנצע היסטאריע פון פרויען האר, צודעקן, שערן אין אלעס ארום אין אידיש, וואלט עס געווען א געוואלדיגע הילף.
ס'איז שוין געשריבן געווארן צענלדיגער פעידזש איבער די נושא פון צודעקן די האר, נאך אין ק"ש און אויך דא אין קרעמל (אויך אויף איי וועלט (פארשטייט זיך נאר די וואס די סיסטעם פארקויפט)
סאיז מיר געווען א חידוש וויפיל שפיצל אינגעלייט דרייען זיך דא אין קרעמל, דערפאר האב איך געעפענט די פאול דא.
אין קורצן די היסטאריע אין די גמרא טרעפט מען שוין אזא זאך אז א פארהייראטע פרוי זאל זיך צודעקן די קאפ, אין רשות הרבים, ווי אויך זעהט מען אז ס'איז דענמאלסט אויך געווען אזעלכע וואס האבן זיך נישט געוואלט צודעקן.
וואס איז פשט פון די צודעקן די האר ?
איז דא וואס זאגן אז א פארהייראטע פרוי האר איז ערווה, ס'איז א הלכה למשה מסיני.
אנדערע טענה'ן אז ס'קען נישט זיין אזא זאך אז ערווה זאל זיך ווענדן אין פארהייראט סטאטוס, זאגן זיי אנדערש אז דאס איז געווען אזא זאך וואס אידישע פרויען האבן געטאן צו געדענקן אז זיי זענען שוין פארהייראט, (בערך די זעלבע סיבה פארוואס מ'גייט מיט בגדי שבת נישט צו פארגעסן אז ס'איז שבת)
אז מ'איז זיך מתבונון אין די קאלטור פון יענע צייטן ווען ס'איז געווען פילגשים, און א מאן האט געקענט מקדש געווען א פרוי אין גאס מיט א שווה פרוטה, און איינער האט געקענט מקדש זיין 10 פרויען אויף איין מאל, קען מען פארשטיין אז א פרוי זאל פארגעסן אז זי איז פארהייראט.
ווי אויך זעהט מען אז ס'איז שוין דענמאלסט געגאנגען מיט פאה נכרית (שייטל).
פונקטליך צו נאר אין דערהיים אדער אויך אויפן גאס איז האבן שוין די אחרונים דן געווען,
ס'איז דא וואס האבן גע'אסר'ט און אנדערע האבן מתיר געווען,
גילוח נשים איז געווען א תקנה אין פוילן בערך 300 יאר צוריק, די עיקר סיבה איז געווען וועגען חצוצה .
אין רוסלאנד איז קיינמאל נישט געווען די תקנה,
למעשה רוב ultra orthodox דעקט מען צי די האר אין פאבליק
אסאך modern orthodox, דעקען זיך נישט צו די האר בכלל
היינטיגע צייטן האט מען אנגענומען אז א שייטל איז מותר לכתחילה.
שערן, פאר סאם ריזן האבן רוב חסידישע רבי'ס זייער שטארק פראבירט צו אינפארסירן