אנקעטע שערט אייער ווייב די האר פון קאפ?

שערט אייער ווייב די האר פון קאפ?

  • יא

    Votes: 109 71.7%
  • ניין

    Votes: 43 28.3%

  • Total voters
    152
וואס טוט זיך מיט מאכן Driving license? האסטו שוין גערעדט צו דיין ווייב דערוועגן? אפשר עפנט איינער א שנירל אויף דעם נושא?
1756819526320.webp
 
כ'האב געוואלט ארויפברענגן דא א שאלה אין די נושא, פאר די חשובע רבני הקרעמל:
איינער וואס הערט אויף שערן דארף מאכן (לכאורה) התרת נדרים, אפי' אויב זי האט בעצם נישט געשוירן מרצונה?
אויב דארף מען מאכן התרת נדרים, איז גענוג התרת נדרים פון ערב ראש השנה?
צי דארף מען מפרט זיין די נדר?

אשמח מאוד לקבל תשובה, מפורטת ומבוארת
תודה למפרע
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
כ'האב געוואלט ארויפברענגן דא א שאלה אין די נושא, פאר די חשובע רבני הקרעמל:
איינער וואס הערט אויף שערן דארף מאכן (לכאורה) התרת נדרים, אפי' אויב זי האט בעצם נישט געשוירן מרצונה?
אויב דארף מען מאכן התרת נדרים, איז גענוג התרת נדרים פון ערב ראש השנה?
צי דארף מען מפרט זיין די נדר?

אשמח מאוד לקבל תשובה, מפורטת ומבוארת
תודה למפרע
מיין ווייב זאגט מיר אז איר כלה טיטשער האט איר געזאגט אז ווען זי שערט זיך די ערשטע מאל זאל זי זאגן בלי נדר
 
כ'האב געוואלט ארויפברענגן דא א שאלה אין די נושא, פאר די חשובע רבני הקרעמל:
איינער וואס הערט אויף שערן דארף מאכן (לכאורה) התרת נדרים, אפי' אויב זי האט בעצם נישט געשוירן מרצונה?
אויב דארף מען מאכן התרת נדרים, איז גענוג התרת נדרים פון ערב ראש השנה?
צי דארף מען מפרט זיין די נדר?

אשמח מאוד לקבל תשובה, מפורטת ומבוארת
תודה למפרע
ס׳איז ניטאמאל א מנהג טוב אז מ׳זאל זיך דארפן מתיר נדר זיין.
 
כ'האב געוואלט ארויפברענגן דא א שאלה אין די נושא, פאר די חשובע רבני הקרעמל:
איינער וואס הערט אויף שערן דארף מאכן (לכאורה) התרת נדרים, אפי' אויב זי האט בעצם נישט געשוירן מרצונה?
אויב דארף מען מאכן התרת נדרים, איז גענוג התרת נדרים פון ערב ראש השנה?
צי דארף מען מפרט זיין די נדר?

אשמח מאוד לקבל תשובה, מפורטת ומבוארת
תודה למפרע
א תשובה פון סטייפלער
גילוח שערות הנשים הנשואות ובעניין האבנט לתפילה

בעה"י יום ד' פ' כי תבוא התשכ"ה

בשמוע קול שופר לחיים טובים יוחק בספר מע"כ הרב הגאון בנש"ק וכו' הרב דק"ק ....מוה"ר ר'.... שליט"א

אחדשכ"ת מכתבו הגיעני ואני איני כדאי להורות הלכה למעשה ומ"מ מפני כבוד פא"מ וכבוד אבותיו הקדושים אכתוב הנלענ"ד בזה ולהלכה למעשה יכריע מעכ"ת בעצמו
א) מה שחושש הרב המיול"ח שליט"א שגזיזת השערות ולבישת אבנט הוא כפגיעה במסורת אבותיו לענ"ד אין בזה חשש כלל מאחר שהוא להחמיר והוא בא בסביבה המחמירין בזה, ואע"פ שהדין המבואר בש"ע או"ח סי' תס"ח דנותנין עליו חומרי המקום שבא לשם לא שייך הכא דבודאי אין זה מנהג העיר רק מנהג המשפחה מ"מ הא מיהא דעכ"פ קפידא לחשש פגיעה במסורת אבותיו אין כאן כלל.

לעיקר הנדון אם הבת מחוייבת לגזוז השערות כמנהג משפחתה לענ"ד אין זה שייך לדין דיו"ד סי' רנ"ח סעי' כ"ט דמיירי כשנעשה תקנה בחבר עיר ובחרם ובמפורש לדורות הבאים, אבל נד"ד הוא מנהג טוב שנהגו ממילא היראים. ונהי דודאי גם הבנים צריכין לנהוג כמנהג אבותיהם משום אל תטוש מ"מ התרת חכם מהני לדעת הרא"ש ז"ל פ' מקום שנהגו והסכים לזה בהחלט הב"י ביו"ד סי' רי"ד, דגם האבות עצמן היו יכולים להתיר ע"י פתח וחרטה ומבואר שם דאע"פ שהי' משום סיג ופרישות מ"מ מהני התרה וכן הוא דעת הפרי חדש בדיני מנהג ואף שהמהרי"ק ז"ל חולק בזה והמכים לזה המהרשד"ם ז"ל ועוד כ"פ הובא בשדי חמד כללים מערכת המ"ם כלל ל"ז מד"ה ״כתב הרב מטה אשר״ ולהלן מ"מ מאחר שזהו מחלוקת בדרבנן [כי איסור דאורייתא ודאי ליכא אם הבנים שלא קיבלו הדבר בנדר] ודאי אפשר להתיר בשעת הצורך ככל ספיקא ומחלוקת בדרבנן.

ונד"ד אם יאמר החתן שאינו יכול לסבול אשה מגולחת כמבואר בגמ' בנזיר דכ"ח שיש בזה קפידא לגברי, ודאי מחשב כשעת הדחק ויכולה הבת להתיר ע"פ חכם בפתח שאדעתא שתתגנה על בעלה לא היתה רוצה מעולם לקבל מנהג כזה.

ב) באמת יש להסתפק שמעולם לא הי' קבלת המנהג על הבנות רק על הזכרים שלא יזדקקו לאשה שאינה מגולחת [מחשש קשירת שערה אחת] והמה דורשים ככה מנשותיהם ואולי גם אבי הכלה דורש הכי מבתו אבל הבנות עצמן לא קיבלו עליהם ד"ז מרצונם רק בהכרח עשו כן לדרישת ההורים והחתן [כי פ"א באה לפני סכסוך בכזה והכלה טענה שקשה עלי' כמות לגוז השערות אשר טיפחה אותן עשרים שנה וכו' ומזה נראה כי הדבר קשה מאוד לבנות] ואפשר שמעולם לא קיבלו הם רק עשו ע"פ הכרח.
ג)
גם כמדומה לי שהמנהג לא נתפשט כלל בערי אוקריינא והי' רק מנהג יחידי סגולה אבל באונגרן נתפשם מנהג זה מאוד וחמיר עליהם מאוד ד"ז, ועכ"פ היתר חכם נראה ודאי דמהני לעת הצורך וכנ"ל ומ"מ מפני חומר הנושא לענ"ד דלאחר התרת חכם אם יסכים לזה החתן יעשו פשרה שתגזוז ותניח השערות בערך כאורך סנטימטר דאז כמעם כבר ליכא חשש כלל לשערות קשורות ובפרם שרגילים לסרוק תמיד, כנלענ"ד בענינים אלו ופאר כת"ר יכריע להלכה למעשה בעצמו כי אני אינני אלא מעורר ודן בקרקע.

יעקב ישראל קניבסקי
 
זיי געווארנט:

לאז זיך נישט נאַרן אז וויבאלד די האסט געטראפן א סעלושן איר צו געבן, איז מיט דעם כאילו געלייזט די גאנצע פראבלעם.

חוץ די פיזישע אומבאקוועמליכקייט, איז דא א ריזיגע חלק פון די עמוישענעל טשעלענדש: אפצולאזן א זאך וואס מ׳האט אריינגעהאקט אין קאָפּ פאר איר אין בית חינוך און ביי די דרשות און אפשר פון אירע עלטערן אויך געהערט די ״הארבקייט״ און שרעקליכע זינד פון ביי האָר און כל מיני וועגן וויאזוי מ׳האט איינגעווארצלט אין פרויען צו פילן שלעכט מיט זייער אייגענענאטירליכע געפיל פון אויסזעהן גוט!

אדורכצוברעכן אזא דיקע שיכט פון ברעינוואשינג נעמט נישט איבערנאכט (אפילו נאכדעם וואס זיפארשטייט מיט איר שכל אזס׳נישט קיין פראבלעם - קען די פחד נאך אלס דארט זיין און ס׳לוינט נישט צו איילן איר, ווייל זי מוז עס טון אויף איר אייגענעpace אז נישט קען עס backfire’ען

מיין חבר האט איבערגערעדט זיין פרוי, און זי האט שוין געלאזט וואקסן לאנג די האר, אבער פלוצלונג האט זי חרטה געהאטאון אלעס צוריק אפגעשעיווט (אפשר די מקוה אידענע האט איר דערשראקן, איך ווייס נישט פונקטליך וואס די מכה בפטישאיז געווען) אבער דאס איז זיכער אז אויב ס׳קומט נישט 100% פון איר אייגענע ווילן קען עס ברענגען ביטערע אנטוישונגען

ס׳נישטא קיין short cuts ווען ס׳קומט צו גוטע פארשריט וואס מ׳וויל זאל האבן א קיום, דארף מען ארבעטן מיט געדולד אוןגעטריישאפט און עס געבן all the time she needs צו בויען די דרייסטקייט פאר אזא גרויסע שריט (די פאקט אז נאך אסךפרויען טוען עס באהאלטענערהייט נעמט בכלל נישט אוועק די פאקט אז זיי וועלן נישט גיין צו איר מאמע זיך אננעמען פאראיר און מאכן זיכער איר מאמע זאל איר נאך עקסעפּטן (ווי אויך אירע געשוויסטער) זי אליין וועט עס דארפן פעיסן,

און ממילא איז גאר וויכטיג זי זאל האבן די פולע סופאר וואס זי דארף און zero פּרעשער - אויב דו ווילסט ס׳זאל זיין מיט הצלחה.
כ'האב געוואלט ארויפברענגן דא א שאלה אין די נושא, פאר די חשובע רבני הקרעמל:
איינער וואס הערט אויף שערן דארף מאכן (לכאורה) התרת נדרים, אפי' אויב זי האט בעצם נישט געשוירן מרצונה?
אויב דארף מען מאכן התרת נדרים, איז גענוג התרת נדרים פון ערב ראש השנה?
צי דארף מען מפרט זיין די נדר?

אשמח מאוד לקבל תשובה, מפורטת ומבוארת
תודה למפרע

ניין מען דארף נישט מתיר נדר זיין וויבאלד זיך שערן איז אקעגן הלכה אלץ לא תלבש .
פונקט ווי מען דארף נישט מתיר נדר זיין ווען מען הערט אויף רעדן לשון הרע.
 
Back
Top