שעסלעך (סקיר"ט בלע"ז)

נאכאמאל, ער זאגט מיר אז א פרוי וואס קוקט אויס אויפן גאס ווי שרה אמינו, האט אינדערהיים א סע*ס דרייוו ווי א דייטשע גרעני... פרעג איך אים פון וואו ער ווייסט פאר א פאקט :)
גוטע זאכן זאגט מען נישט אויס, מ'האלט עס פאר זיך..:)
 
אויב זי וויל כל הכבוד אבער אויב איר איז באקוועמער משום איזה סיבה צו גיין אויפן גאס אנדערש איז עס איר פולע רעכט
נאכאמאל, איך פרעג א פשוט'ע קשיא: פון וואו מר. גיוואלד ווייסט... מען האט בכלל נישט גערעדט צו עס איז אויסגעהאלטן, צו ס'איז מענטשליך וכו'
 
לאנגע לאקן, פאר איך ענטפער דיר, וויל איך פארשטיין פארוואס פרעגסטו נאר פון ווי איך ווייס אז די שרה אמנו'ס זענען צופייערט אינדערהיים, אבער אויף די חלק אז די ויחשבה לזונה'ניקעס זענען אינדערהיים פארפרוינענע פלייש אויף דעם בעטסטו נישט קיינע מקורות?... מאי אולמי האי מהאי?...


אה, ווייל די שרה אמנו חלק צינד דיר אן, און אינדזשויסט צו פענטעסייזן אבאויט איט.. ס'גוט קענסט עס אינדזשויען אן קיין מקורות אויך...


ערנסט גערעדט, איך בין באקאנט מיט נישט ווייניג אברהם אבינו'ס, און זיי האבן מיר ארויסגעגעבן דעם סוד..

(ענד האוי אבאויט איך אליין בין אויך אזא אברהם ושרה טייפ פארפאלק.. פאלטער נישט ביי, הא?)
 
לאנגע לאקן, פאר איך ענטפער דיר, וויל איך פארשטיין פארוואס פרעגסטו נאר פון ווי איך ווייס אז די שרה אמנו'ס זענען צופייערט אינדערהיים, אבער אויף די חלק אז די ויחשבה לזונה'ניקעס זענען אינדערהיים פארפרוינענע פלייש אויף דעם בעטסטו נישט קיינע מקורות?... מאי אולמי האי מהאי?...


אה, ווייל די שרה אמנו חלק צינד דיר אן, און אינדזשויסט צו פענטעסייזן אבאויט איט.. ס'גוט קענסט עס אינדזשויען אן קיין מקורות אויך...


ערנסט גערעדט, איך בין באקאנט מיט נישט ווייניג אברהם אבינו'ס, און זיי האבן מיר ארויסגעגעבן דעם סוד..

(ענד האוי אבאויט איך אליין בין אויך אזא אברהם ושרה טייפ פארפאלק.. פאלטער נישט ביי, הא?)
וזו ראי' שאין עליה פירכא...
 
ס'דא געוויסע וואס האבן א פעטיש פאר שרה אמנו'ס
 
די בעסטע סיסטעם, מיט אלע מעלות און חסרונות, קומט עט סאם פוינט אן צו א לעוועל ווי עס מוז זיין אויטאמעיטעד, עס קומט אסאך מאל פון א גוטע פלאץ ווי איינער מיט גוטע אינטענשנס ווערט צעריסן, און מוז טרעפן א מהלך צו מאכן א באקס פון רולס, פשוט ווייל אז נישט האט ער נישט קיין מנוחה און ער מוז אויפטוהן פאר די גרעיטער גוד. און אסאך מאל איז עס ווייל א פשוט'ער עגאאיסט און נארסיסיסט וויל האבן פאוער, ער וויל נישט האבן די שווערע ארבעט פון דן זיין קעיס ביי קעיס, און ער מאכט עס אויטאמעיטעד און פארטיג, נאק יורסעלף אוט...

לענינינו, דאס טוישן רולס איז פשוט, די רבנים און עסקנים האבן נישט קיין בעסערע וועג צו דעפיינען פירצות פאר ס'ווערט איינגעריסן, האבן זיי גענומען א מהלך אז יעדע זאך וואס איז א מאדע איז א פראבלעם.

צו די שאלה וואס איז מער ציענד, ווי אסאך דא האבן געזאגט, ווענדט זיך ווער עס האט עס אן...
נישט די היינטיגע רבנים און עסקנים האבן גענומען דעי מהלך, נאר אזוי פרי ווי דער הייליגער רבי מענדעלע מרימינוב זי"ע האט גערעדט וועגן מאדע'ס
 
נישט די היינטיגע רבנים און עסקנים האבן גענומען דעי מהלך, נאר אזוי פרי ווי דער הייליגער רבי מענדעלע מרימינוב זי"ע האט גערעדט וועגן מאדע'ס
אויף וויפיל איך ווייס האט ער געשריבן וועגן נאכמאכן די גויים. נישט ווען אפאר היימישע מאכן א סטייל. אדרבה, איז עס נישט ריכטיג?!
 
די ערשטע וואס איז ארויס געקומען קעגן סטייל איז געווען ר' מענדל מרמינוב ער איז געווען א טראדישינאליסט, און נישט ליב געהאט טויש.
וידוע שהרה"ק מוה"ר מענדלי מרימנוב זצ"ל הרעיש מאוד על ענין זה. וז"ל בספה"ק דברי מנחם (פ' בראשית): המלבוש של אדם הוא שמירה לו מהחיצונים, על כן צריך ליזהר מאד מאד לבל ילך ח"ו במלבושי עכו"ם ופריצים, לא כמו אשר חדשים מקרוב באו בעו"ה, אנשים ונשים שלובשים עצמן כמו עכו"ם ממש, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא די שהבגדים אלה אינם עושים שמירה לגוף, רק אדרבה הם גורמים אחיזה לחיצונים יותר ויותר, וגורמים לעצמן כל הרעות, עכ"ל. וע"ע בספה"ק דברי מנחם פ' מטות, ובספה"ק מנחם ציון פ' ראה עוד בענין זה.
פארדעם, האבן יידן אייביג זיך אנגעטון פונקט וי די גוי, זיי עס אליין בודק,
ביי די ליטווישע איז אין די לעצטע יארן פארן קריג אויך אריין א משהו די קעגנשטעל צו סטייל, אבער נאכאלס אפילו ר׳ נתן יהודה פינקל האט זיכער געמאכט, אז די בחורים אין ישיבת מיר, זאלן אויסקוקן פונקט ווי סטודענטן.
און וועגן עם גייען אונז נאך היינט מיט א הוט און רעקל, וואס איז געווען א סטייל פאר א קארצע תקופה פון ווייניגער ווי 100 יאר, אין די גאנצע וועלט אפילו ביי די גויים.
אמת אז פאר א לאנגע תקופה פארן קריג איז געווען די סטייל צו גיין זייער באדעקט סיי פרויען און סיי מענער, אבער ס'איז נישט אייביג געווען אזוי,
און אפילו אין די צייט פון די אמוראים האט מען נישט באדעקט די ערמליך, די סטייל אין יענע תקופה איז געווען אז מ'האט זיך אנגעטון כעין א לאנגע ציצית, וואס איז אנגעקומען ביז אביסל אונטער די קני, מען קען דאס וויסן פון געמאלענע בילדער פון יענע תקופה, און אפי׳ פון די גמ׳ זעט מען אז אזוי איז געווען.
און אוודאי אז טייטס איז אפגערעדט אז מ'איז נישט געגאנגען.

אבער פארשטייט זיך מען קען נישט ברענגען קיין ראיה פון אמאליגע צייטן, וואס מענטשן האבן נישט געהאט קיין שום תאוות, אזוי ווי מ'זעט פון פול מיט גמרות.
 
לעצט רעדאגירט:
פארגעס נישט אז אין די צייטן פון די גמרא זענען פרויען ”נישט געגאנגען”
כל כבודה וכו’
 
אמת וועגן די straight skirts אדער ווי מען רופט עס די שמאלע געפאסטע שעסלעך איז געווען אסאך מער ציענד און ווילד, דער עולם איז געגאנגען ממש ביז די קניען אדער אויף די קניען , טייט ווי משיגע אז אלעס האט זיך ארויסגעזען,
אזש אז די לאנגע סקירטס איז ממש געווארן אכשר דרא,
למעשה די לאנגע סקירטס איז שוין גארנישט אזוי תמימות'דיג און הייליג,

אבער לעצטענס קומט גאר שטארק אריין די satin skirts, וואס האט אזא סילק שיינענדיגע אויסזען , און סאיז ממש פון דינע סחורה וואס די גאנצע לייב זעט זיך ארויס, ביי שמחות איז עס גאר שטארק; אפילו ביי די פרומסטע,
עכ"פ סאיז באמת זייער ביליג פאר א אשה כשרה צנועה אזוי צו גיין באמת; אבער סטיילס איז העכער ביי אלעמען, געזען די לעצטע חתונה סיזען אויף די גאסן נשים פון אלע סארטען מיט די לאנגע הענגעדיגע סעטין סקירטס ביז די ערד , און די גאנצע באדי זעט זיך ארויס , נאך מאר ווי די שמאלע געפאסטע געוועזענע סקירטס, סאיז דא אלע סארטן דערפון; סאיז דא וואס נוצן עס נאר אינדערהיים פאר א ראוב וכדומה ,
בקיצור פון יעדע נייע מאדע קען ארויסקומען עפעס הייסקייט אז די סטייל הייסט טין אזוי ,

אדרבה לאמיר הערן וואס די עולם האלט דערוועגן
 
אמת וועגן די straight skirts אדער ווי מען רופט עס די שמאלע געפאסטע שעסלעך איז געווען אסאך מער ציענד און ווילד, דער עולם איז געגאנגען ממש ביז די קניען אדער אויף די קניען , טייט ווי משיגע אז אלעס האט זיך ארויסגעזען,
אזש אז די לאנגע סקירטס איז ממש געווארן אכשר דרא,
למעשה די לאנגע סקירטס איז שוין גארנישט אזוי תמימות'דיג און הייליג,

אבער לעצטענס קומט גאר שטארק אריין די satin skirts, וואס האט אזא סילק שיינענדיגע אויסזען , און סאיז ממש פון דינע סחורה וואס די גאנצע לייב זעט זיך ארויס, ביי שמחות איז עס גאר שטארק; אפילו ביי די פרומסטע,
עכ"פ סאיז באמת זייער ביליג פאר א אשה כשרה צנועה אזוי צו גיין באמת; אבער סטיילס איז העכער ביי אלעמען, געזען די לעצטע חתונה סיזען אויף די גאסן נשים פון אלע סארטען מיט די לאנגע הענגעדיגע סעטין סקירטס ביז די ערד , און די גאנצע באדי זעט זיך ארויס , נאך מאר ווי די שמאלע געפאסטע געוועזענע סקירטס, סאיז דא אלע סארטן דערפון; סאיז דא וואס נוצן עס נאר אינדערהיים פאר א ראוב וכדומה ,
בקיצור פון יעדע נייע מאדע קען ארויסקומען עפעס הייסקייט אז די סטייל הייסט טין אזוי ,

אדרבה לאמיר הערן וואס די עולם האלט דערוועגן
אזויווי די זאגסט א צניעותדיגע סקירט האט גארנישט מיט די לענג איינמאל עס האט די מינימום לענג זאל עס גיין ביז אונטן ווען מען רעדט פון לאנגע סקירטס מאכט עס אז מען זאל נישט אויסהערן אפילו ווען מען רעדט עפעס יא צום זאך
 
אמת וועגן די straight skirts אדער ווי מען רופט עס די שמאלע געפאסטע שעסלעך איז געווען אסאך מער ציענד און ווילד, דער עולם איז געגאנגען ממש ביז די קניען אדער אויף די קניען , טייט ווי משיגע אז אלעס האט זיך ארויסגעזען,
אזש אז די לאנגע סקירטס איז ממש געווארן אכשר דרא,
למעשה די לאנגע סקירטס איז שוין גארנישט אזוי תמימות'דיג און הייליג,

אבער לעצטענס קומט גאר שטארק אריין די satin skirts, וואס האט אזא סילק שיינענדיגע אויסזען , און סאיז ממש פון דינע סחורה וואס די גאנצע לייב זעט זיך ארויס, ביי שמחות איז עס גאר שטארק; אפילו ביי די פרומסטע,
עכ"פ סאיז באמת זייער ביליג פאר א אשה כשרה צנועה אזוי צו גיין באמת; אבער סטיילס איז העכער ביי אלעמען, געזען די לעצטע חתונה סיזען אויף די גאסן נשים פון אלע סארטען מיט די לאנגע הענגעדיגע סעטין סקירטס ביז די ערד , און די גאנצע באדי זעט זיך ארויס , נאך מאר ווי די שמאלע געפאסטע געוועזענע סקירטס, סאיז דא אלע סארטן דערפון; סאיז דא וואס נוצן עס נאר אינדערהיים פאר א ראוב וכדומה ,
בקיצור פון יעדע נייע מאדע קען ארויסקומען עפעס הייסקייט אז די סטייל הייסט טין אזוי ,

אדרבה לאמיר הערן וואס די עולם האלט דערוועגן
נא, ווען קומט שוין די איסור אויף דעם?? ;)
 
ר' וואלווי איך בין נאך אזא בעל תאווה ווי דו, איך האב אויך זייער ליב צו זעהן פרויען אנגעטוהן זייער שמעקסי!

אבער למען האמת, קודם כל דער מושג פון זאגן רולס אויף ווי אזוי מ'זאל זיך אנטוהן אויפן גאס, האט די שולחן ערוך נישט געדארפט זאגן, ס'נישט געווען אזא זאך, נישט ביי די יודן און נישט ביי די גוים להבדיל, צו גיין אויפ'ן גאס אומ'צניעות'דיג! ביז די היפיס איז געווען אן אנגענומענע דרעס קאוד איבעראל!

און צווייטענס, פאר דעם האבן מיר רבנים, וואס זאגן אונז הלכות וואס איז נוגע פאר היינטיגע צייטן, אפילו ס'שטייט נישט אין שולחן ערוך. דו וועסט נישט טרעפן קיין איין רב וואס וועט דיר פסק'נען אז א פרוי מעג ארויסגיין אויפ'ן גאס מיט אויפגעדעקטע סקין!! און אפילו אינגאנצן צוגעדעקט, אבער מיט די טייטע קליידער וואס ווייזן אלעס ארויס, וועסטו אויך נישט טרעפן קיין רב וואס וועט עס מתיר זיין.

סאו דו ווייסט גאנץ גוט אז מ'טאר נישט, איי, פארוואס? אדער וואס איז די מקור? איך ווייס נישט! "אלע" רבנים זאגן אזוי!
כנלע"ד.
פארוואס פארשטייסטו אז פאר צניעות דארף נישט זיין הלכות ווייל עס איז געווען א דרעס קויד, וירסעס אסאך הלכות וואס די גוים האבן ראָלס למשל דיני ממנות?
 
ר' וואלווי איך בין נאך אזא בעל תאווה ווי דו, איך האב אויך זייער ליב צו זעהן פרויען אנגעטוהן זייער שמעקסי!

אבער למען האמת, קודם כל דער מושג פון זאגן רולס אויף ווי אזוי מ'זאל זיך אנטוהן אויפן גאס, האט די שולחן ערוך נישט געדארפט זאגן, ס'נישט געווען אזא זאך, נישט ביי די יודן און נישט ביי די גוים להבדיל, צו גיין אויפ'ן גאס אומ'צניעות'דיג! ביז די היפיס איז געווען אן אנגענומענע דרעס קאוד איבעראל!

און צווייטענס, פאר דעם האבן מיר רבנים, וואס זאגן אונז הלכות וואס איז נוגע פאר היינטיגע צייטן, אפילו ס'שטייט נישט אין שולחן ערוך. דו וועסט נישט טרעפן קיין איין רב וואס וועט דיר פסק'נען אז א פרוי מעג ארויסגיין אויפ'ן גאס מיט אויפגעדעקטע סקין!! און אפילו אינגאנצן צוגעדעקט, אבער מיט די טייטע קליידער וואס ווייזן אלעס ארויס, וועסטו אויך נישט טרעפן קיין רב וואס וועט עס מתיר זיין.

סאו דו ווייסט גאנץ גוט אז מ'טאר נישט, איי, פארוואס? אדער וואס איז די מקור? איך ווייס נישט! "אלע" רבנים זאגן אזוי!
כנלע"ד.
די מנהג פון די אמאליגע פרויען.

איינער האט מיר געוויזען וואס שטייט און תפארת שמואל על הרא"ש מסכת ברכות די דריטע פרק אות ל"ז מה שרגילות הנשים לגלות זרועותיהן ורגילין להיות בית הצואר פתוח עד סמוך לדדיה, זהו מנהג רע וקורא אני בהם חוקים לא טובים.

דאס איז געווען די געוואוינטקייט strapless. ער זאגט אז עס איז שלעכט, אבער צו זאגען אז עס איז נישט געווען א זאך ווי גיין אומצניעתדיג איז מיך נישט קלאר.
 
Back
Top