פון מיינע נאטיצן איבער דעם נושא.
כדי אז עפעס זאל זיין א חציצה מדאורייתא מוז עס זיין רובא ומקפיד.
מדרבנן איז אדער רובא, אדער מקפיד.
לפי זה, וואלט דאך לכאורה אלע סארטן מעיקאפ און קאזמעטיקס געדארפט זיין מותר.
דא קומט אריין דער חלק אז אויב האט עס א ממשות, און דער מאן וועט דאס באמערקן אויף איר, וועט דער מאן מיינען אז זי האט זיך נישט ארומגעוואשן פאר אים ממילא ווערט דאס קפיד. אבער אן ממשות וועט דער מאן פארשטיין אז עס איז עפעס א שארפער קאליר פון מילגרוימען אדער סאברא וכדו׳ וואס קען זיך אריינזעצן אין די הויט און וועט וויסן אז דאס קומט נישט פון זיך נישט וואשן
וואס איז דער גענויער גדר פון ממשות? עס איז נישטא קיין קלארקייט אין דעם.
ממילא שרייבן אלע פוסקים וואס איך האב געזען, עס איז יתכן אז איך האב פארזען, אז לכתחילה זאל מען דאס אראפנעמען פאר׳ן מקוה.
בדיעבד, ד”ה אויב מען האט זיך ג׳טויבלט דערמיט נחלקו הדיעות וכמאמר החכם דרעדנער יעדער זאל פרעגן זיין לאקאלער רב.
איבער לאנג טערם נעיל פאליש, איז לכאורה פיל לייכטער וכנ”ל איבער לאקאלער רב.