אומגעצייטיגטע מחשבות (@אלפא)

איך האלט אז אין נעקסטע צען יאר גייט ווערן אנגענומען פאר חסידים צו דעיטן, צום ווייניגסטענס ווי די ליטווישע. שדכן באלאנגט פאר "פידלער אויפן דאך".

אדער אפשר איז עס wishful thinking
ווי זאגט מען אויף X? סעיוו דעם נאטיץ. הלואי, ונזכה ונחיה ונראה.

קען זיין איינער האט שוין געזאגט דא, אבער די גרויסע הוצאה פון חתונות וואס די רבנים און עסקנים ארבעטן אזוי שווער צו מבטל זיין, וועט לכאורה אויך ווערן געפיקסט דורך דעיטינג.
וויבאלד, איינע פון די עיקר סיבות אין הוצאות, איז אז מ'ווייסט נישט וואס די אנדערע צד וויל, און וואס איז מכובד פאר זיי וכו'. אבער ווען חתן כלה רעדן זיך ווען געהעריג אדורך, וועלן זיי קענען קלארשטעלן, אונז ווילן נישט קיין 100K דאלערדיגע חתונה, אויב דארף מען שנארן פארדעם. ס'איז א זאך וואס יעדער בר דעת פארשטייט. אבער אז ס'איז נישטא קיין קאמיוניקעישאן קען מען עס נישט טון פאר די אנדערע זייט.
 
@אלפא יעצט איבערקוקנדיג דיין ארגינעלע פאסט, זעה איך אז דו האסט עס שוין אנגערירט.
שוין, די מח איז א גנב. די עיקר ס'זאל נאר גנב'ענען פון דיר...
 
דאס פאלגענדע איז טאקע נישט קיין אומגעצייטיגטע מחשבה, אבער פונקט אזוי קיין געצייטיגטע. ס'איז זאגאר בכלל נישט קיין מחשבה, עס איז א בלויזע געפיל וואס האט מיר באנומען לעצטנס און איך וויל עס דא מיטטיילן.

ס'מיר לעצטנס אויסגעקומען צו גיין נאך געלט פאר איינער וואס מאכט חתונה א קינד, זיין צווייטע קינד דאס יאר.

איך וועל נישט רעדן איבער דעם אז יענער איז אן עני ואביון מגוזלו ווי דער איש חסיד היה בשעתו,
איך וועל אויך נישט רעדן פון דעם אז ער האט געדארפט האבן 10 קינדער און זיי חתונה מאכן איינס נאכן צוויטן ווי מעשר בהמה,
אויך וועל איך נישט אריינגיין אין די פאקט אז ער מעג נעבעך נישט האבן קיין נארמאלע דזשאב ווייל ער איז ליידער א 'שיינער איד',
און אודאי לוינט נישט אנצוכאפן די ווייטאג אז א חתונה דארף אפקאסטן נישט-מיר-נישט-דיר אזא 50 אלפים מילד גערעדט.

וואס איך וויל אבער יא זאגן איז אז ווען איך בין געגאנגען ביי די מנינים נאך געלט האבן איינער נאכן צווייטן געגעבן שיינע נתינות. פארוואס? בלויז פאר 'הכנסת כלה דא אין שטאט', איינער א הונדערטער איינער א פיפציגער, אסאך זעקס און דרייסיגערס, א.א.וו. - דאס אלעס פון מענטשן וואס קענען מיר נישט און האבן ניטאמאל קיין אהנונג פאר וועמען איך גיי בכלל.
ס'האט מיר געמאכט טשילס די גאנצע געדאנק, און עס האט מיר געמאכט זייער עמאציאנאל, אז מענטשן קענען געבן בלויז לשם געבן, פשוט ווייל א צווייטער איד מאכט חתונה א קינד.

זאג וואס דו ווילסט איבער א סיסטעם וואס ערציהט און פראדוצירט די אלע פראבלעמען, איין זאך איז ביי מיר קלאר: 'מי כעמך ישראל'!!
 
לעצט רעדאגירט:

4 חלקים אין אונזער אמונה​


די ערשטע איז די פראגע צו ג-ט עקזיסטירט.
- פארוואס איז דא 'עפעס' ענדערש ווי 'גארנישט'?
- וואס מיינען בכלל די צוויי ווערטער אין די אפוועזענהייט פון 'עפעס'?
- די פראבלעם מיט די שלעכטס און סאפערינג אין די וועלט.
- די פראגע צו לאגיק, מאראל, נאטור, און מאטעמאטיק, פארלאנגען אן אינטואיטיוו קאוז אדער דיזיינער וואס מיר קענען נישט לייקענען.
- און צו אינטואציע און 'נישט קענען לייקענען' האבן בכלל וועליו אויסער ביליגע סעמאנטישע מאכט.
און אזוי ווייטער.

צו דעם קען מען צולייגן ברייטערע פילאזאפישע שאלות, צ.ב. על הצד ג-ט האט באשאפן די וועלט, איז דא השגחה פרטית? איז דא בחירה? וויל ער עפעס פון אונז? האט ער א ספעציפישע קאוד וואס ער וויל? זענען מאראלן אביעקטיוו? וויאזוי איז ער -אדער מאראל- אונז בכלל מחייב? איז העפינעס מעגליך די בעסטע און איינציגסטע ווירטוע? וואס באדייט דאס בכלל? און וויאזוי קען מען בכלל אויספיגערן די תשובות אויף די אלע פראגעס??


די צווייטע טייל איז איבער די תורה.
- קומט עס פון ג-ט?
- אויב יא, וויאזוי ווייסן מיר? וויאזוי האט ער עס געשריבן? וויאזוי קען ער במציאות קאמיניקירן מיט אונז?
- ווער זאגט בכלל אונזער טראדיציע איז באגלייבט?
- און אויב נישט, ווער יא? וואס איז די ציל געווען דערפון - אויב האט עס בכלל געהאט?
- האט עס מעגליך וועליו אפי' אויב עס איז מענטשליך קא-ארדינירט?
און דא קען מען סתם אזוי אריינגיין אין א שמועס איבער ביקורת המקרא, און צו טראדישאן האט אפשר אן אומאפהענגיגע וועליו פון די 'אמת' שבו.


די דריטע חלק איז איבער וויאזוי חז"ל האבן מחליט געווען צו דרש'נען און לערנען די פסוקים.
- וואס איז געווען פאר חז"ל? די אידן אין מדבר, בזמן נ"ך, בזמן הבית, לדוגמא?
- וואס פונקטליך איז פארגעקומען (סאציא-פאליטיש) צווישן חז"ל, די צדוקים, און אלע אנדערע גרופעס בשעתם דארט? ווער זענען 'חז"ל' באמת געווען? וואס זענען געווען זייערע מאטיוון און אגענדעס - אויב בכלל? ווער, ווען, און וויאזוי, האט זיך די תורה שבעל פה און די גאנצע חז"ל מערכה קאדיפיצירט?
- קומט עס זאגאר מסיני? זענען די י"ג מדות רילייעבל? מאכן זיי סענס אויף עפעס א וועג?
- אפי' אויב נישט, מאכט מעגליך נאכאלץ סענס זיי אדורכצוטון, ווייל למעשה איז עס נתקבל געווארן - אדער וועגן אנדערע סיבות?


די פערטע חלק, וויאזוי האבן די ראשונים און אחרונים אנגענומען און פארהאקט חז"ל און טעאלאגישע דיסקוסיעס, און וויאזוי איז שו"ע און חרדיזם א מעניפעסטאציע דערפון.
- וואס וואלט געווען ווען נישט די גאונים קאדיפיצירן און פארהאקן די גמרא?
- וואס וואלט געווען ווען די ראשונים געבן מער ברייטקייט זיך צו קריגן אדער צו טראכטן אנדערש ווי חז"ל?
- וואס וואלט געווען אויב לאורך הדורות וואלט די פונדאמענטאליסטישע 'ראשונים כמלאכים' געדאנק לויז געווארן?
- האבן חז"ל אפי' אינזינען געהאט אזא אידישקייט וואס האט זיך מאניפעסטירט פון זייערע ווערק? וואס וואלטן זיי (נעווער מיינד משה רבינו אדער גאר דער באשעפער אליין) געזאגט היינט צו אונז - זעענדיג וואס מיר האבן געטון מיט אזא אומשולדיגע הלכות מוקצה אדער אויפגעריסענע דיני הרחקות לדוגמא?
- גייט עס אלץ פארבלייבן אזוי?
- האט א זין צו פיקן און מיקסן פון וואס מיר האבן יא? איז רעפארם/קאנסערוואטיוו/מאדערן בכלל א זאך אין דעם סענס?
און אזוי ווייטער און ווייטער..


פארוואס שרייב איך עס? סתם ווייל איך האב היינט געהאט אן אומגעצייטיגטע מחשבה'לע!

א גוטן אווענט אייך אלע!
 

4 חלקים אין אונזער אמונה​


די ערשטע איז די פראגע צו ג-ט עקזיסטירט.
- פארוואס איז דא 'עפעס' ענדערש ווי 'גארנישט'?
- וואס מיינען בכלל די צוויי ווערטער אין די אפוועזענהייט פון 'עפעס'?
- די פראבלעם מיט די שלעכטס און סאפערינג אין די וועלט.
- די פראגע צו לאגיק, מאראל, נאטור, און מאטעמאטיק, פארלאנגען אן אינטואיטיוו קאוז אדער דיזיינער וואס מיר קענען נישט לייקענען.
- און צו אינטואציע און 'נישט קענען לייקענען' האבן בכלל וועליו אויסער ביליגע סעמאנטישע מאכט.
און אזוי ווייטער.

צו דעם קען מען צולייגן ברייטערע פילאזאפישע שאלות, צ.ב. על הצד ג-ט האט באשאפן די וועלט, איז דא השגחה פרטית? איז דא בחירה? וויל ער עפעס פון אונז? האט ער א ספעציפישע קאוד וואס ער וויל? זענען מאראלן אביעקטיוו? וויאזוי איז ער -אדער מאראל- אונז בכלל מחייב? איז העפינעס מעגליך די בעסטע און איינציגסטע ווירטוע? וואס באדייט דאס בכלל? און וויאזוי קען מען בכלל אויספיגערן די תשובות אויף די אלע פראגעס??


די צווייטע טייל איז איבער די תורה.
- קומט עס פון ג-ט?
- אויב יא, וויאזוי ווייסן מיר? וויאזוי האט ער עס געשריבן? וויאזוי קען ער במציאות קאמיניקירן מיט אונז?
- ווער זאגט בכלל אונזער טראדיציע איז באגלייבט?
- און אויב נישט, ווער יא? וואס איז די ציל געווען דערפון - אויב האט עס בכלל געהאט?
- האט עס מעגליך וועליו אפי' אויב עס איז מענטשליך קא-ארדינירט?
און דא קען מען סתם אזוי אריינגיין אין א שמועס איבער ביקורת המקרא, און צו טראדישאן האט אפשר אן אומאפהענגיגע וועליו פון די 'אמת' שבו.


די דריטע חלק איז איבער וויאזוי חז"ל האבן מחליט געווען צו דרש'נען און לערנען די פסוקים.
- וואס איז געווען פאר חז"ל? די אידן אין מדבר, בזמן נ"ך, בזמן הבית, לדוגמא?
- וואס פונקטליך איז פארגעקומען (סאציא-פאליטיש) צווישן חז"ל, די צדוקים, און אלע אנדערע גרופעס בשעתם דארט? ווער זענען 'חז"ל' באמת געווען? וואס זענען געווען זייערע מאטיוון און אגענדעס - אויב בכלל? ווער, ווען, און וויאזוי, האט זיך די תורה שבעל פה און די גאנצע חז"ל מערכה קאדיפיצירט?
- קומט עס זאגאר מסיני? זענען די י"ג מדות רילייעבל? מאכן זיי סענס אויף עפעס א וועג?
- אפי' אויב נישט, מאכט מעגליך נאכאלץ סענס זיי אדורכצוטון, ווייל למעשה איז עס נתקבל געווארן - אדער וועגן אנדערע סיבות?


די פערטע חלק, וויאזוי האבן די ראשונים און אחרונים אנגענומען און פארהאקט חז"ל און טעאלאגישע דיסקוסיעס, און וויאזוי איז שו"ע און חרדיזם א מעניפעסטאציע דערפון.
- וואס וואלט געווען ווען נישט די גאונים קאדיפיצירן און פארהאקן די גמרא?
- וואס וואלט געווען ווען די ראשונים געבן מער ברייטקייט זיך צו קריגן אדער צו טראכטן אנדערש ווי חז"ל?
- וואס וואלט געווען אויב לאורך הדורות וואלט די פונדאמענטאליסטישע 'ראשונים כמלאכים' געדאנק לויז געווארן?
- האבן חז"ל אפי' אינזינען געהאט אזא אידישקייט וואס האט זיך מאניפעסטירט פון זייערע ווערק? וואס וואלטן זיי (נעווער מיינד משה רבינו אדער גאר דער באשעפער אליין) געזאגט היינט צו אונז - זעענדיג וואס מיר האבן געטון מיט אזא אומשולדיגע הלכות מוקצה אדער אויפגעריסענע דיני הרחקות לדוגמא?
- גייט עס אלץ פארבלייבן אזוי?
- האט א זין צו פיקן און מיקסן פון וואס מיר האבן יא? איז רעפארם/קאנסערוואטיוו/מאדערן בכלל א זאך אין דעם סענס?
און אזוי ווייטער און ווייטער..


פארוואס שרייב איך עס? סתם ווייל איך האב היינט געהאט אן אומגעצייטיגטע מחשבה'לע!

א גוטן אווענט אייך אלע!
אזוי שיין ארויסגעשריבן וואס עס דרייט זיך אין מיין קאפ
 

טוישן א מיינונג​


איך בין נישט דער גרויסער פסיכאלאג, און קיין גרויסע טעאריעס קען איך נישט פארשטעלן דא, אבער אזויפיל ווייס איך אז טוישן א מיינונג איז שווער פאר יעדער נארמאלע מענטש.
אפגעזען ווען מ'איז נישט אזוי קלוג און עס איז פארבינדן מיט א פאנדומענטאלע חלק אינעם איידענטיטי, נאר אפי' קלוגער און אומאפהענגיגע מענטשן וועלן טרעפן די אקט פון דארפן איבערמאכן א מיינונג היבש שווער צו פארנעמען גרינגערהייט.

פאר א לינקער צו ווערן א רעכטע איז זייער שווער (די אנדערע וועג האב איך פשוט כמעט נאך נישט געזען בכלל געשען..).
פאר א מאמין אויסצוגעפינען אז זיינע אמונות זענען שוואכער ווי ער האט געמיינט איז זייער ווייטאגליך.
פאר א טראמפיסט צו קענען ארויסקומען מיט קריטיק אנקעגן אים איז אן העראאישע אקט.
און אזוי איז מיט יעדע מיינונג וואס טראגט מער סיגניפיקענס ווי בלויזע פרעפרענץ וואס די שוועריקייט צו האלטן אדער ווערן איבערצייגט אנדערש וואקסט נאר מיט יעדן טאג וואס מ'איז אינוועסטירט דערין.

מיינע אבזערוואציעס פון די אנעקדאטן וואו איך האב יא אבזיווירט מענטשן טוישן זייער מיינונג, לויטן, אז עס קומט עס בדרך כלל נישט פון איין מינוט אויפן צווייטן, קיינער איז נישט אינמיטן א דעבאטע פלוצלינג מסכים מיטן אנדערן צד (און אויב זאל דאס יא געשען וועט עס ענדערש ווערן אפגעטייטשט ווי א סימן פון שוואכקייט אדער אומנארמאלקייט), און אזא פראצעדור דארף אריבערגיין א לאנגע עוואלוציע ווי צוביסלעך צוביסלעך לאזן זיך אויף די שטריקן וואס פארבינד צום ארגינעלן מיינונג, ס'געשעט א טיפינג פוינט, מ'טרעפט זיך מער אויפן צווייטן זייט גדר, און והנה, מ'האט אפיציעל אדאפטירט די אנדערע זייט און מ'איז שוין גרייט ארויסצוקומען דערמיט מער אפען.
אבער ניטאמאל געשעט דאס אלעמאל, דאס איז שוין אין די בעסטן פאל, און רוב פעלער וואס געשעט איז, אדער קומט מען אויף מיט כל מיני תירוצים פארוואס די אמאליגע מיינונג איז פרימיטיוו אא"וו, אדער הייבט מען אן שפאלטן האר און טרעפן א וועג וויאזוי צו האלטן די פריערדיגע מיינונג אין טאקט בו בזמן וואס מ'נעמט אן דעם פרישן, און מ'פלאצירט זיי אויף אן אופן אז זיי זאלן נאכאלץ זיין קאמפעטיבל איינער מיטן צווייטן.

איך וועל רעדן פון צוויי ספעציפישע אבזערוואציעס.
די ערשטע איז ממש א פרישע. נאך די לעצטיגע אויפדעקונג איבער די געזונט צושטאנד וואס ביידענ'ס ארומיגע און די מידיע האבן גע'קאווערד אפ', קומט יעצט סעם העריס ארויס מיט א גאר שטארקע קריטיק אנקעגן די דעמאקראטן, עפעס וואס איך האב מיין איך קיינמאל נישט געהערט פון אים אויף אזא פארנעם.
View: https://www.youtube.com/watch?v=wS60nF24Rks


לאזענדיג אין א זייט די עצם דעבאטע איבער ביידען און דעמאקראטן (וואס אסאך פארווישן כמובן, און צווישן אנדערע האב איך געהערט דעם סענסיבל טעיק פון קריס קאומא..), און איגנארירנדיג די חלק וויאזוי סעם דזשאסטיפייד יא אביסל די קאווער אפ, בין איך אפי' נישט זיכער צו דאס איז ממש אן אנדייטונג אויף א 'טויש' אין סעמ'ס פאזיציע. איך וועל נאר אננעמען אזוי לויט די אבזערוואציעס און טעאריעס וואס איך האב אין קאפ.

איך האב אזא געדאנק אז ס'געשעט אסאך אז מענטשן ווילן צומאל טוישן זייער מיינונג, ווייניגער ווייל זיי האלטן עפעס ווי איידער ווייל די סאציאלע פוש-בעק איז זייער שטארק, און צומאל פילן זיי זיך איזולירט מיט די שטעלונג וואס זיי האבן אנקעגן א גאנצע סאסייעטי וואס קלעימט 'קאממאן סענס' אנדערש ווי זיי. סעם וואלט געווען א גוטע ביישפיל דערצו, ווען אין די לעצטע שטיק צייט האט ער אליין מער און מער איינגעזען אז זיינע שטעלונגען איבער טראמפ איז אביסל איבער דעם שטריקל, בעיקר האט ער געכאפט דעם שנעלקע נאך וואס א מערהייט אמעריקאנער האבן אים געוויזן אין פנים (ביי די וואלן) אז זיי האלטן יא פון טראמפ על אף די אלע שיינע תורות וואס ער האט געהאט פארצושלאגן איבער די סכנה פון טראמפ.. דאס, און נאך אנדערע אנעקדאטן - א שטייגער ווי זיין אלטע וויירעל ווידעא אז האנטער ביידן מיט טויטע קינדער איז אים ענדערש ווי טראמפ - האט אים לכאו' פון לאנג געלייגט אין א שטיקל דילעמע, ווי פון איין זייט שטייט ער מער ווייניגער אליין אנקעגן די 'נארמאלע' וועלט, און ס'נישט אז ער פאררופט זיך אן איידעאלאג אדער האלט זיך שטאלץ דעאמיט, פארקערט, זיין באזעצענקייט און סענס וואס ער האט טאקע יא האט אים לכאו' איבערצייגט אז עס איז אין די ראנג זייט אביסל פארקראכן. אבער פון די אנדערע זייט דארף מען א וועג אראפ פון די TDS בוים אן דעם וואס עס זאל שעדיגן זיין נאמען וכו'..
וואס געשעט אין אזעלכע פעלער איז אז די ארגינעלע שטעלונג גייט מען קיינמאל נישט טוישן, ווייל דארט האט מען צופיל אינוועסטירט טאקע, אבער ארומיגע נושאים קענען און מעגן ווערן מער מאדערירט צום אנדערן זייט מטבע. סא אין אונזער פאל איז דא דא א הערליכע מעשה וואו סעם קען יעצט ארויסגעבן זיין ווייטאג אנקעגן די דעמאקראטישע רעזשים, און אונטער דעם ליגט אנגעהויפנט יארן פון איינגעגעסנקייט סיי אויף די דאגמאטישע פלאץ ווי 'זיי' האבן אים אריינגעשטעלט, און סיי אויף די פאקט אז ער איז געווארן איזולירט לכבוד דעם. יעצט מצא בעל חוב מקום לגבות, און ער קומט אריין שארף אנקעגן די משוגעתן פון די דעמאקראטן.
און באמת איז ער אייביג געווען אנקעגן די WOKE טייל פון די דעמאקראטישע פארטיי, די טרענס, די פרא-פאלעסטינער און אסאך אנדערע חלקים דארט האט אים אייביג געבאדערט, אבער דאס איז לדעתי נעקסט לעוועל. און די סיבה פארן נעמען דעם טריט קומט נאך וואס זיין מיינונג איז שוין סתם אזוי האלבוועגס גענויגט צו די אנדערע זייט, נאר ער האט נישט וויאזוי עס ארויסצוברענגען ווען נישט דעם נייע אויפגעקונג קומט ארויס..
(אגב דאס איז א קלאסישע דוגמא צו וויאזוי סאציאלאגיע טוישט ראציאנאליטעט - נישט פארקערט..)

איך וועל זיין סורפרייזד אויב דאס פאלגט נישט נאך מיט מער ברייטערע סענטימענטן פון סעם אנקעגן די דעמאקראטן, און מער ווייכקייט כלפי די רעפאבליקאנער..
ווייל וואס געשעט אויך נארמאל אין אזעלכע פעלער (ווידער, אלעס איז נאר מיינע רויע אנעקדאטישע שפעקולאציעס..) איז אז איינמאל דו הייבסט אן א טראפ נאכלאזן דיין פריערדיגע פאזיציע און ווארפן ספיקות דערינען, גייסטו ווערן נעימד און שעימד ביי דיין ארגינעלע קאמיוניטי - אין דעם פאל די דעמאקראטן, אנגעפאנגען ביי איין קאמענטירער וואס גייט דאס אויםמערקן און דיר אויסלאכן פארן זיין א שוואכלינג, וואס דאס פאלגט נאך מיט א רעאקציע פון דיין זייט צו ווייזן שטארקייט און זיך ארויסשטעלן מער בלאנט אנקעגן וואס דו האסט געהאלטן פריער (ווייל נישט פארגעסן, די זאך וואס האט צוגעפירט צו דיין ערשטע טריט אין דען דיירעקציע קאכט זיך שוין אסאך לענגער אין דיר, און איז אסאך שטערקער ווי די קאממענטס פון איין קאמענטירער אז דו זאלסט דיך דערשרעקן דערפון.. און דאס גראדע פוינט צו א ברייטערע פסיכאלאגישע עפעקט אז די אנדערע כאפן נישט וואו דו שטייסט באמת און זייער רעאקציעס זענען נאר קאונטער פראדוקטיוו פאר זיי אליין..). איינמאל דו קומסט ארויס מער אפען גייען פארשטייט זיך זיין מער וואס קומען ארויס אנקעגן דיר, און אז דו ביסט שוין ממילא אין די מעסס פארוואס נישט זאגן דאלעס וואס ליגט דיר אויפן הארצן אפען?!
און אז דו זאגסט אלעס פון דיין הארץ - אפי' אויב אין עסענס איז דאס נענטער צו דיין ערשטע פאזיציע, ברענגט אבער די פסיכאלאגישע רעאקציע אז עס זאל פראקטיש זיין נענטער צו די נייע טרייב, זיי נעמען דיר אויף אסאך ווארימער פארן 'אריבערקומען' צו זייער זייט, און פון די ערשטע גייסטו נאר הערן קריטיק פארן טוישן זייטן, אזוי אז קיין סאך ברירות האסטו נישט נאר צו גיין 'פול מאגא' זייער שנעל.. עס איז אזא ווישעס סעלף ריאינפארסינג סייקל וואס שפילט זיך אפ אין אזעלכע פעלער.
עגעין, נישט אז סעם גייט בהחלט אנקומען אהין. איך מיין אבער עס איז א פעטערן וואס מ'קען אבזערווירן מער ווי ביי דעם אינצידענץ. און צופעליג איינמאל דאס שפילט זיך איבער גענוג מאל און ביי גענוג מענטשן, געשעט שוין א נייע זאך, אז עס ווערט יעצט באשאפן א נייע קאטעגאריע אדער שבט פון מענטשן וואס טרעפן זיך האומלעס אזוי נישט אהין נישט אהער, וואס אין דעם מצב דארפן זיי שוין טאקע נישט גיין 'פול מאגא' נאר זיי קענען זיך אפשטעלן אינדערמיט ווייל ס'זענען דא גענוג סימפאטיזירער דארטן סטאנציאנירט..


ענליך צו דעם שפילט זיך אפ לגבי די וועלטליכע רעאקציע צו מדנ"י'ס אפענסיווע אין עזה.
איך גיי ווידער נישט אריינגיין אין די עצם דעבאטע/נושא, וואס איז אינטרעסאנט לעניינינו איז אז מ'האט אבזערווירט אין די לעצטע פאר חדשים א קלארע שיפט אין די וועלטליכע רעאקציע מער גענויגט אנקעגן די אקציעס פון מדנ"י. צו עס איז די עמאציאנאלע געוויכט פון די סיטואציע, צו עס איז די סאשעל מידיע פאוסטס, צו עס איז קאטאר'ס באצאלטע פראפעגאנדע, צו עס איז די פראטעסטן וואס האבן אויפגעטון, אדער מדנ"י'ס שוואכע PR, איז ווייניגער נוגע. וואס איז מער נוגע איז אז עס איז א מציאות. און אין די לעצטע אנטוויקלונג האבן דריי אליאירטע (ענגלאנד פראנקרייך און קאנאדע) ארויסגעלייגט א סטעיטמענט צו פארדאמען מדנ"י איינמאל פאר אלעמאל..

צו נעמען אבער איין ספעציפישע נאמען איז פיערס מארגען א גוטע ביישפיל.
פון איין זייט איז ער נישט די גרעסטע מר בר רב אשי ווען ס'קומט צו סיי וואס, פון די אנדערע זייט אבער האט ער א געוויסע שמעק צו פאבליק פערסעפשאן און ער איז אפט מאל ספאט-אן איבער די טרענד וויאזוי סאסייעטי רוקט זיך.
View: https://www.youtube.com/watch?v=eUjT-U4lSNg


אין די אויבנדערמאנטע ווידעא קומט ער ארויס גאר שטארק - נאכן עס אנדייטן שטערקער און שטערקער אין די לעצטיגע תקופה, אז ער קען מער נישט אויסשטיין די מצב אין עזה און אז ער איז יעצט מער ווייניגער אינגאנצן אויף די זייט פון די קריטיקס צו דעם מלחמה.
ווער עס קען אים נאר אביסל ווייסט ווי שטארק ער איז געווען בעד מדנ"י אין די חדשים נאך אקט 7 און ווי שטארק ער האט זיי דעפענדעד און דזשאסטיפייד זייער אקציעס.
וויאזוי איך לערן אפ די טויש ביי אים, איז ענליך צו די טויש ביי סעם העריס פריער, און ענליך צו וואס די דאנצע וועלט איז אריבער אויפן מאקרא לעוועל, נעמליך, די פאזיציע אז מדנ"י פירט דורך א גענאציד אא"וו איז געווען זייער שטארק ביי זיך פון די ערשטע מינוט און האט נישט געהאלטן ביין נאכלאזן גערופן פאר קיין סעקונדע. נאטורליך ברענגט דאס א רעאקציע אז כאילו זיי האלטן זיך בעסער און אן עגאאיסטישע רעאקציע וואס קען נישט דערליידן זייער קאנפידענץ. ס'נעמט אבער א שטיק צייט ביז די נואנסד פאזיציע קען מער נישט אויסשטיין די פרעשור וואס די שטייפע און קאנפידענט פאזיציע שטעלט פאר און עס קריכט אלץ מער און מער אריין אין די קישקעס פונעם ציבור, ס'נעמט צייט ביז פיערס האט קודם אויפגעהערט צו דיפענדן אזוי שטארק מדנ"י - הגם נאכאלץ זייענדיג מער-וויניגער דארט. צוביסלעך האט דאס אויך נאכגעלאזט, ביז מ'טרעפט זיך ווי מ'האלט היינט אז ער קען שוין ארויסקומען אפען מיט וואס דרוקט אים פאר היבש א וויילע יעצט, און קריטיקירן מדנ"ע איינמאל פאר אלעמאל מיט אלע באקן, און זיך שטעלן מער אויף די אנדערע זייט פענס..
פארשטייט זיך אז די אלע רעאקציעס וואס שרייען צו אים אז ער איז אן אנטי-סעמיט פארן זיין אזוי געבן בכלל נישט צו דא, אויב עפעס באפעסטיגן זיי אים אין זיין שטעלונג, נישט אנדערש ווי די דעמאקראטן וואס וועלן זרייען אויף סעם העריס וועלן אים ברענגען שנעלער זיי צו איגנארירן און אנקומען צום אנדערן זייט...


ס'איז געווארן לאנג, און ס'נאך דא אסאך צו אנאלאזירן אין דעם נושא. ועוד חזון. איך האף כ'קום כאטש אריין גענוג קלאר און נישט סתם ווי א וואנזיניגער..
 
רעדענדיג פון פיערס מארגען קען איך מיר נישט איינהאלטן צו קאמענטירן אויף זיין לעצטיגע ווידעא צווישן שאן קעראל און עריק וויינשטיין.

שאן איז א רעספעקטפולע פיזיסיסט וואס קאמיוניקירט סייענס צו די מאסן (אויף זיין פאדקעסט און נאך..) און נאטורליך איז ער אין די 'סטרינג טעאריע עסטעבלישמענט' גרופע. בעת עריק איז באקאנט פאר זיין 'טעאריע אוו עווריטינג' וואס קיינער וויל נישט נעמען ערענסט, און ווי ער גייט ארום וויינען איז עס ווייל די סייענטיפישע עסטעבלישמענט ובפרט די פאר מאכטפולע 'סטרינג טעאריע לאביאיסטן' זענען אלע דא אין א געמיינזאמע מיסיע אונטערצוברענגען סיי ווער ס'וויל זיי אוועקנעמען דעם אויבן אן. דאס איז אלעס נאר די קאנטעקסט.

פיערס ברענגט זיי ביידע ארויף צו דעבאטירן די נושא פנים אל פנים. פארשטייט זיך איך קען נישט אריינרעדן אין עפעס וואס איך קען נישט. אזוי פיל קען איך יא זאגן אז פון מיין זייט זעט אויס ווי שאן האט זייער ראציאנאלע פוינטס און קאמיוניקירט עס זייער צום זאך, בשעת עריק פראבירט צו ווארפן טערמינען וואס ער ווייסט אז קיינער גייט סייווי נישט פארשטיין, בלויז כדי צו געווינען די סקארס ביים ציבור אז ער איז אינטעליגענט - און דערפאר מסתמא איז ער מער גערעכט.

אויפן פנים אויסדרוק פון פיערס זעט טאקע אויס אז ער סימפאטיזירט מער מיט עריק אביסל, און דאס פירט אויך אריין צו א ברייטערע סענטימענט וואס דזשאו ראגען האט אנגעפאנגען און פיערס זעט אויס צו גיין אין זיינע טריט (פאר קליקס - ווייל ער גלייבט אז דאס איז וואס די עולם קויפט היינט און וויל זיין פאפולאר, אדער ווייל ער גלייבט עס באמת האלבוועגס..) אז מ'פילט זיך בגדול'דיג מיטן טשעלענדזשן די עסטעבלישמענט און די מעינסטריעם סייענטיפישע קאנצענסוס. ער האט נישט לאנג צוריק אויך געהאט אן ענליכע דעבאטע איבער די פיראמידן, אין וואו לויט מיין זכרון טשעלענדזשד ער אויך בכוונה די מעינסטריעם נאראטיוו - מיטן אויסרייד אז קאוויד האט געגעבן די גרינע ליכט פאר אלע אלטערנאטיווע סייענס..
צוריק אהער, ס'זעט אויס פון פיערס'ס פנים און פון זיין האלבע שמייכל דורכאויס, ווי עריק'ס הויכגעפשריצטע שפראך, זיין אפשיי צו די עסטעבלישמענט, און זיין נאנטשאפט מיט אים בכלליות, מאכט אים זיין גענויגט אביסל מער צו יענעם דיירעקציע. און אויב וועל איך הערן סענטימענטן פון פיערס מער אין יענעם דיירעקציע בעתיד, וועל איך וויסן עס צוריקצובינדן מיט די מאמענטן דא (בשייכות די פריערדיגע געדאנק מיינע)...

אליבא דאמת אבער איז א פאדקעסט בכלל נישט די פלאץ צו דעבאטירן סייענס, ווייל וויאזוי פונקטליך זאל די עולם דזשאדזשן די מיינונגען ווען זיי האבן ניטאמאל קיין השגה וואס קוואנטום גראוויטעט באדייט.
די גאנצע זאך איז נישט מער ווי פערפארמאטיוו און רעטאריש, די שאנסן עס זאל האבן עפעס א פראדוקטיווע וועליו איז זערא, די איינציגסטע זאך וואס טוט איז מאכן די פרינדזש סייענסעס מער מעינסטריעם און הערבאר. פארן פשוט'ן אויער קען די הויכגעשפריצטקייט פון עריק זיך הערן מעכטיג, און די פשוטק'ייט וואס שאן פראבירט צו האלטן קען זיך אנהערן ווי א סימן פון שוואכקייט - בעת עס איז באמת א סימן (לדעתי) פון קאנפידענץ און קלארקייט.. אבער וואגן זאלן סייענטיסטן אפזאגן אזעלכע ''דעבאטעס'' - ווייל דאן וועלן די פיערס מארגענ'ס פון די וועלט זיין אלל-אווער-די-פלעיס אז זיי האבן נעבעך נישט וואס צו ענטפערן..
[דער וואס וויל אביסל פארשטיין די קעיס פאר 'קענסעל קולטור', פארוואס עקספערטיז איז צומאל וויכטיגער ווי 'אלעס ארויסלייגן אין פאבליק', אדער פארוואס אמאל איז דיסקוסיעס נישט מער ווי א lose lose סיטואציע איז דאס א גוטע ביישפיל מיין איך. אבער איך גלייב נישט איך וועל סייווי קאנווינסן איינער וואס איז פרידיספאוסד צו די פארקערטע זייט..]
די דעבאטע איז דעסטינד צו זיין איבער פערזענליכע אטאקעס און אד האמינעם'ס, און ס'האט מיר טאקע נישט אנטוישט ווען ס'האט זיך אזוי ארויסגעשטעלט צום סוף, מיט עריק זיין די ערשטע עס צו נעמען צום פערזענליכן שטאפל - נאכן פארלירן די ארגומענט איבער סובסטאנץ.

איך זאג דאס אלעס זייענדיג באוויסטזיניג צו מיין איגנאראמת אין די עצם נושא און איבער מיין בייעס כלפי טראסטן סייענטיסטן.. נעמטס עס וויאזוי איר ווילט.



די לעצטע פראגע וואס פיערס פרעגט איז איבער ג-ט..
זיין הנחה גייט אז וויבאלד סייענס קען נישט מסביר זיין וואס איז געווען איידער די ביג בענג דערפאר מוז זיין א ג-ט! (פאר לענגערע אפהאנדלונגען אין די סארט ארגומענטן גייטס צום 'גאט דעבאטע' שנירל)

שאן כדרכו ענטפערט זייער ראציאנאל אז סייענס ווייסט טאקע נישט - אבער דאס איז אנדערש ווי טענה'ן אז סייענס קען נישט וויסן, און גראדע אין די וועג וויאזוי פיערס נעמט אן זיין תשובה נאך אן אנדייטונג אין די פרידיספאזיציע פון פיערס צו דיסמיסן שאן אין ערשטן פלאץ.
אויך איז אינטרעסאנט אז שאן צייכנט צו די פאזיציע וואס ער נעמט אן אז די וועלט איז אינפיניט און האט אייביג עקזיסטירט (אין די פארעם פון פריערדיגע יוניווערסן וואס האבן געפירט צו אונזערע..), פיערס האלט דאס נישט ביים פארשטיין אדער אננעמען, ער טענה'ט אז אונזער מח קען נישט קאמפרעהענדן אינפיניטי - וואס איז גראדע נישט אינגאנצן אקוראט, געוואנדן וויאזוי מ'דעפינירט 'קאמפרעהענדן' - אבער וואס ער פארזעט בכל אופן איז אז זיין ג-ט וואס ער וויל אריינשטעלן אויף די פלאץ אנשטאט דעם 'אומקאמפרעהענסיווע אינפיניטי' איז זאגאר מיט קיין אינטש נישט ווייניגער אינפיניט אדער קיין ברעקל נישט מער 'קאמפרעהענסיוו'.. אבער איי געס די פאקט אז ער איז געווארן אויפגעצויגן א קריסט האט נישט וואס אריינצורעדן דא...

עריק פון זיין זייט איז בעצם מסכים מיט שאן אלס אטעאיסט זעלבסט, אבער זיין ווערטער קוגל וואס ער האט למען השם געמוזט צוזאמקלאפן איז ס"ה נאך אן אנדייטונג אז אויסער מאכן זאכן קאמפליצירט כדי אויסצוזען מעכטיג האט ער נישט קיין סאך צו פארקויפן...


א גוטע וואך.

א מינוט, שיעור נישט פארגעסן צו לינקן די שמועס זעלסבט:
View: https://www.youtube.com/watch?v=5m7LnLgvMnM
 

טוישן א מיינונג​


איך בין נישט דער גרויסער פסיכאלאג, און קיין גרויסע טעאריעס קען איך נישט פארשטעלן דא, אבער אזויפיל ווייס איך אז טוישן א מיינונג איז שווער פאר יעדער נארמאלע מענטש.
איין נקודה וואס איך האב אויסגעלאזט. ס'איז דא נאך א נקודה ווען ס'קומט צו טוישן א מיינונג, אז עס איז נישט סתם א טויש אין מח עס איז א טויש אין 'פאזיציע' א טויש אין די טיפע איידענטיטי וואס מ'פילט צו זיך אליין און צו די וועלט ארום.

ווען א מאמין הייבט אן הערן ארגומענטן אנקעגן זיין אמונה איז נישט גענוג די לאגיק שבו אז ער זאל ווערן איבערצייגט, עס פארלאנגט איבער אלעס 'צייט'.

צייט העלפט צו דיידזשעסטן די פרישע מיינונג, און עס ערלויבט ספיקות זיך צו מאכן באקוועם צוביסלעך און איינס ביי איינס אנ-פיקן די פריערדיגע שטארקע קאנוויקציעס.
נארמאל געשעט אפי' אז מ'הייבט זיך צוערשט אן שטארק צו טענה'ן אנקעגן די נייע געדאנקען, דאס איז אביסל אזויווי די 'דינייעל' שטאפל אין די גריעף פראצעדור. און אגב, אן עצה טובה פאר עני-וואן וואס וויל אויפקלערן א צווייטן, זייטס נישט אזויווי די קעגנער צו סעם העריס אדער פיערס מארגען, פראבירט נישט אראפצורייסן אדער אפי' זיך צו קעגנשטעלן דעם מענטש וואס שטייט אנקעגן אייך, אדרבה, פארשטייט די עמאציאנאלע געוויכט וואס ער גייט אדורך און די בעסטע איז אויב איר קענט ענדיגן די שמועס אין א רואיגן טאן און יענעם לאזן אליין קאכן זיינע מחשבות ווייטער - עס איז ביי פאר די מערסטע עפעקטיוו.
צוריק צום נושא. נאך די שטאפל פון זיך צוריקשלאגן מיטן געדאנק קומט די שטאפל פון צומישעניש, מ'ווייסט אליין נישט וואו פונקטליך מ'שטייט, אביסל האט מען שוין פארלוירן די ערשטע פאזיציע אבער די נייע פילט מען נאכנישט באקוועם אנצונעמען.
ביז מ'טרעפט זיך אין א מצב ווי מ'טרעפט איינעם אין דיין פריערדיגע מצב, צו עס איז ווען איינער ברענגט ארויף די פאזיציע וואס דו פלעגסט האלטן מיט א שטארקייט, צו סתם אזוי ווען מ'קומט עס נאכאמאל אנקעגן, און דא הייבן די פארקערטע געפילן אן צו שפילן, טאקע ווייל מ'איז שוין פסיכאלאגיש אויפגערעגט אויף יענע פאזיציע (וואס האט דיר געמאכט לייגן דיין טראסט אין אים און שפעטער דיר אפגעלאזט..) און דו ווערסט פלוצלינג גאר די אדוואקאט צו שרייען אלעס וואס האסט פריער געהערט פון די אנדערע זייט, דו ווערסט יעצט דער וואס פראבירט צו איבערצייגן דיין פריערדיגן זיך - אדער דער מענטש אנקעגן דיר וואס איז יעצט א מעניפעסטאציע דערפון - אז דו ווייסט יא וואס טוט זיך און אז דיין נייע שטעלונג איז יא די בעסערע וועג.
און אזוי טרעפט מען זיך זייער צוביסלעך - אבער פון איין מינוט צום צווייטן - זיין באקוועם אין די נייע שיך. מזל טוב!

צייט אבער האט נאך א פונקציע, עס ערלויבט דיר צו אנקוקן דיין פריערדיגן 'זיך' מיט א פרישע בליק. ווייל בשעת מ'איז אין א געוויסע פאזיציע קען מען בדרך כלל נישט ארויסקריכן פון די געפיל אז 'איך קען נישט זיין ראנג'. און ווילאנג דיין 'איך' איז נאך דעם זעלבן 'איך' ווי בעפאר בלייבט אלץ זייער שווער אפצוטיילן דיין מיינונג פון דיין 'זיך' און פון דעם אייגענע איידענטיטי. ווען ס'גייט אבער אריבער גענוג צייט און די איידענטיטי האט זיך שוין אטאמאטיש געשוישט און געוואקסן אין אנדערע אספעקן אויך, דאן קען מען גרינגער צוריקקוקן אויף די פריערדיגע 'זיך' און מסכים זיין אז 'דעמאלס' האט מען געלעבט אין א שטיקל טעות אבער 'יעצט' ווייס איך שוין בעסער. מ'שטיינץ, ס'דאך א 'נייע מיך' אויפן וועלט..
 
דערמאנסט מיר פון בתיה אונגאר א גאסט אויף אלע גרויסע נעטווארקס (אזויווי די מאטאריסט שמואל מאיר בראנדמארק אויף קול מבשר) וואס זי איז א דעמקראטקע וואס איז געווארן א טראמפיסט, און זי טייטשט אלעמאל אריין אז וואס טראמפ טוט דאס איז בעצם וואס די דעמאקראטישע פארטיי איז אלעמאל געשטאנען פאר, נישט פשט אז זי האט איינגעזען אין טראמפיזם, ווי דער בריסקער וואס שרייט אטע דאס טאקע דאס שטייט אין פסוק.
 
רעדנדיג פון טוישן מיינונג, איך האב געהאט א מיינונג לגבי עפעס. און עס האט גענומען מן הסתם צוויי יאר פאר די אנדערע מיינונג זיך צי קאכן, איך האב געוויסט אז מיין נייע מיינונג איז לאגיש אבער איך האב עס נישט געוואלט אנערקענען, בקיצור איך געדענק נאך ווי היינט איין פשוטע טאג אינמיטן דרייוון, האב איך אנערקענט אין מיין נייע מיינונג, דהיינו נישט אז עס איז אראפגעקימען נאך א שטיקל דאטא וואס האט מיך משכנע געווען, נאר עס איז אראפגעקימען אזא שלום-מאכן-מיטן-מצב אז דאס איז מיין נייע מיינונג צי עס געפעלט מיך יא צי נישט, און איך בין אקעי מיט מיר אז דאס איז מיין מיינונג.
 
דערמאנסט מיר פון בתיה אונגאר א גאסט אויף אלע גרויסע נעטווארקס וואס זי איז א דעמקראטקע וואס איז געווארן א טראמפיסט,
יא יא, די שיפט צו טראמפיזם איז מן הסתם איינער פון די מערסטע קאממאן אין די לעצטע פאר יאר.. און ס'האט נישט געפעלט די אלע פסיכאלאגישע עפעסקטס וואס זאלן צושפילן דערצו - פון איין זייט די דעמאקראטן וואס האבן זיך אויפגעפירט זייער אראגאנט מיט יעדער וואס איז ארויסגעקומען אנדערש ווי די מעינסטריעם, און סיי די ווארימקייט פון רעפאבליקאנער אויפצונעמען אזא איינעם.. דאס אלעס איז א חלק פון די סאציאלע קאררענט וואס נעמט ארום די היינטיגע קלימאט..


רעדנדיג פון טוישן מיינונג, איך האב געהאט א מיינונג לגבי עפעס. און עס האט גענומען מן הסתם צוויי יאר פאר די אנדערע מיינונג זיך צי קאכן,
איך גלייב אז יעדער דא אויף קרעמל האט געהאט אזא עקספיריענס אין לעבן, נישט ווייניגער ווי די עצם דזשערני צו 'אויפגעקלערטקייט' וואטעווער דיס מינס..
 

פאליטישע ווייעלענס​


אויך סתם אן אבזערוואציע.

ס'האט זיך אנגעהויבן מיט די טראמפ שיסעריי ווי דעסטיני (צווישן אנדערע) איז געווען זייער בלאנט מיטן זאגן אז ער סימפאטיזירט נישט מיט דער געשטארבענע פייער-פייטער, בלויז ווייל ער וויל נישט זיך בייגן צו די אנדערע פאליטישע זייט - נאך וואס זיי קענען נישט קאנדעמען ווייעלענס אויף זייערע זייט (JAN 6, פאול פעלאוסי.)

שפעטער איז געקומען די שיסעריי פון די CEO פון יונייטעד העלטקעיר, ווי אסאך לינקע האבן ווידער גענומען די שטעלונג אז דער שיסער איז דאר אן העלד.
פארשטייט זיך פון די אנדערע זייט האבן מענטשן געשריגן אז עס איז טעראריזם (-מאכן א פאליטישע פוינט דורך ווייעלענס).

דאן איז געקומען די ווייסער פרוי וואס האט נאכגעשריגן מיט שטאלץ די 'נ' ווארט נאך א שווארצע קינד, און זי האט מצליח געווען ארויפצוטרייבן ריזיגע סכומים ווייל די רעכטע קוקן איר אן ווי אן העלד.
דא זענען די רעכטע אויך געקומען מיט א צווייטע מעשה (וואס איך קען נישט די פרטים) ווי די לינקע האבן געשטיצט עפעס א שווארצע מערדער מיט געלט..

און יעצט מיט די צוויי געשאסענער אין DC דורך א פרא-פאלעסטינער צורידערטער, ווי געוויסע האבן נישט קיין פראבלעם אויסצודרוקן זיין העראאישקייט פארן זיך שטעלן אנקעגן גענאציד..
View: https://x.com/MaxNordau/status/1925747389429674028



פון איין זייט איז שרעקעדיג די ווייעלענס וואס מענטשן זענען גרייט צו דזשאסטיפייען - אויב נאר קען מען עס לייגן אין די קאנטעקסט פון ברייטערע דזשאסטיס.
און פאר סאם ריזען זענען די לינקע אסאך מער גענויגט אהין אין די לעצטיגע יארן.
BLM איז איינס.
Just stop oil, מיט די אלע משוגעת'ן וואס די קליימעט אקטיוויסטן מאכן אן - איז נאך איינס.
דזשאסטיפייען OCT 7 איז שוין א טריט ווייטער - וואס אסאך האבן ליידער גענומען.
און מיט די אלע אויבנדערמאנטע, פון נישט סימפאטיזירן מיט די געשאסענער מאגאאיסט, ביז וועלן די טויט פון א CEO ווייל מ'איז אויפגערעגט אויף אים, ביז צו די פרעיז צו די מארד פון צוויי אומשולדיגע מענטשן בלויז ווייל זיי זענען אפיליאירט מיט אן אנגעבליכע גענאציד..

[קען זיין אז דאס איז אביסל טייל פון מיין אייגענע דזשערני זיך אפצושאקעלען פון די לינקע (בשייכות מיין פריערדיגע תגובות..) ווי איך טרעף אלץ מער און מער זאכן אנקעגן זיי.. who knows?!]


איך פערזענליך האב זייער נישט ליב קיין ווייעלענס און איך בין ענדערש גרייט איינצוגעבן ווי צו גיין אויף א מלחמה (הענס, מיין לינקע נאטור..),
אבער אפי' פאר די וועלכע האבן עס יא ליב, איז דא דא א פארציע פון דאבל סטאנדארטן וואס זיי דארפן קענען איינשלינגען און מסביר זיין.
פארוואס ווען יענער האלט חשוב א מערדערער - וואס לויט אים האט ערמארדערט א CEO וואס איז שולדיג אין די טויט פון אסאך - ביסטו אויפגערעגט, אבער ווען דיין זייט געבט געלט און האלט חשוב אן אפענע ראסיסט ביסטו אקעי מיט דעם?! נישט אז די אקטן זענען גלייך, אבער די אונטערליגענדע היפאקריטיע מיין איך קען מען צושטעלן..
פארוואס ווען יענער האלט אז מ'דארף אפשטעלן אינדזשאסטיס פאר יעדן פרייז ביסטו אויפגערעגט, אבער דיין זייט בארעכטיגסטו (און באפרייסט פון תפיסה) די וועלכע האבן געשטורעמט א בנין בלויז פאר זייערע 'פערסיעווד אינדזשאסטיס'?!

און דא טרעפט מען זיך אייביג צוריק אין די זעלבע דילעמע, זאל מען ענטפערן מיט ווייעלענס - ווייל יענער טוט עס אויך?! אדער זאל מען גיין מיט די מהלך 'when they go low we go high'?!
דעסטיני שיינט צו נעמען די מהלך פון נעמען די שונא'ס טאקטיק און זיך נישט קומערן מיט די אויסזען וואס ער געבט אויף זיך. בעת בען שפירא ארבייט שווער נישט אריינצופאלן אין דעם לאך און ער האט טאקע א שווערע ארבייט צו אפטיילן צווישן 'ראסיזם' וואס ער לייקנט אלס סיסטעמאטישע פראבלעם, און 'אנטי-סעמיטיזם' און 'סיסטעמאטישע ליגנטס' וואס ער האלט איז ריספאנסיבל פאר שעדליכע קאנצעקווענצעס..
 
קלארמאכונג: בען שפירא איז נישט מחלק צווישן ראסיזם און אנטיסעמיטיזעם, זיין חילוק איז צווישן סיסטעמאטיש צי נישט.
ער לייקנט נישט אז אין אמעריקא זענען דא ראסיסטן, און שווארצעסעמיטן (וויאזוי זאגט מען שווארץ פיינט האבער?), זיין טענה איז אז עס איז נישט דא קיין ״סיסטעמאטישע״ ראסיזם.
 
קלארמאכונג: בען שפירא איז נישט מחלק צווישן ראסיזם און אנטיסעמיטיזעם, זיין חילוק איז צווישן סיסטעמאטיש צי נישט.
ער לייקנט נישט אז אין אמעריקא זענען דא ראסיסטן, און שווארצעסעמיטן (וויאזוי זאגט מען שווארץ פיינט האבער?), זיין טענה איז אז עס איז נישט דא קיין ״סיסטעמאטישע״ ראסיזם.
עקזעקטלי דאס וואס ער רופט אן 'ליגנטס' און די זאך וואס ער האלט זיך צוריק פון רופן אנטי-סעמיטיזם, איז פונקטליך וויאזוי די אנטי ראסיסטן וועלן מסביר זיין וואס זיי מיינען מיט 'סיסטעמאטישע ראסיזם'..

ביי אנטי-סעמיטיזם פארשטייט ער אז ס'איז דא א טיפערע פראבלעם וואס מעניפעסטירט זיך אויף פארשידענע וועגן. דאס איז אקוראט וויאזוי לינקער וועלן באצייכענען סיסטעמאטישע ראסיזם און פרעסעפציעס וואס ליגן אונטער די וועג וויאזוי שווארצע ווערן באהאנדעלט און אנגעקוקט.. הגם די שארפקייט איז ווייניגער קלאר דארטן..
 
@אלפא wow! ווען ס'רעגנט גיסט..

אין ריגארדס צי דיין "טוישן א מיינונג" מחשבה, ביידע משלים וואס די האסט אראפגעברענגט, פון מענטשן וואס האבן גענומען די גאטס צי טוישען זייער מיינונג, סעם אז ער רעדט שוין קעגן די דעמעקראטן, אין פיערס עגריד שוין מיט מאדי האסאן, ס'קוקט נישט אויס ווי זיי האבן געהאט אזא הארד טיים, פירס זאגסטו דאך אליין, ער פליפ פלאפט ארום לויט ווי אזוי די עמך עמאושענס זענען, אין סעם, איך מיין ווי שווער איז יעצט ארויסציקמען קעגן די דעמס? ס'דאך עניוועי נישט נוגע.. ווי איז די קאראדזש?
 
@אלפא wow! ווען ס'רעגנט גיסט..

אין ריגארדס צי דיין "טוישן א מיינונג" מחשבה, ביידע משלים וואס די האסט אראפגעברענגט, פון מענטשן וואס האבן גענומען די גאטס צי טוישען זייער מיינונג, סעם אז ער רעדט שוין קעגן די דעמעקראטן, אין פיערס עגריד שוין מיט מאדי האסאן, ס'קוקט נישט אויס ווי זיי האבן געהאט אזא הארד טיים, פירס זאגסטו דאך אליין, ער פליפ פלאפט ארום לויט ווי אזוי די עמך עמאושענס זענען, אין סעם, איך מיין ווי שווער איז יעצט ארויסציקמען קעגן די דעמס? ס'דאך עניוועי נישט נוגע.. ווי איז די קאראדזש?
ווען דו ביסט א חלק פון א גרופ און דו ווערסט כסדר אראפגעריסן דורך די אנדערע זייט (סעם ווערט אראפגעריסן דורך מאגאיסטן פארן זיין בלינד אנקעגן טראמפ און פרא-דעמאקראטן, פיערס איז כסדר געווארן אראפגעריסן דורך די פרא-פאלעסטינער) איז זייער שווער זיך אויפצוהייבן אין זעצן אויך די אנדערע זייט, איך מיין ס'מאכט נישט מער ווי סענס..
 
Back
Top