אומגעצייטיגטע מחשבות (@אלפא)

@אלפא wow! ווען ס'רעגנט גיסט..

אין ריגארדס צי דיין "טוישן א מיינונג" מחשבה, ביידע משלים וואס די האסט אראפגעברענגט, פון מענטשן וואס האבן גענומען די גאטס צי טוישען זייער מיינונג, סעם אז ער רעדט שוין קעגן די דעמעקראטן, אין פיערס עגריד שוין מיט מאדי האסאן, ס'קוקט נישט אויס ווי זיי האבן געהאט אזא הארד טיים, פירס זאגסטו דאך אליין, ער פליפ פלאפט ארום לויט ווי אזוי די עמך עמאושענס זענען, אין סעם, איך מיין ווי שווער איז יעצט ארויסציקמען קעגן די דעמס? ס'דאך עניוועי נישט נוגע.. ווי איז די קאראדזש?
 
@אלפא wow! ווען ס'רעגנט גיסט..

אין ריגארדס צי דיין "טוישן א מיינונג" מחשבה, ביידע משלים וואס די האסט אראפגעברענגט, פון מענטשן וואס האבן גענומען די גאטס צי טוישען זייער מיינונג, סעם אז ער רעדט שוין קעגן די דעמעקראטן, אין פיערס עגריד שוין מיט מאדי האסאן, ס'קוקט נישט אויס ווי זיי האבן געהאט אזא הארד טיים, פירס זאגסטו דאך אליין, ער פליפ פלאפט ארום לויט ווי אזוי די עמך עמאושענס זענען, אין סעם, איך מיין ווי שווער איז יעצט ארויסציקמען קעגן די דעמס? ס'דאך עניוועי נישט נוגע.. ווי איז די קאראדזש?
ווען דו ביסט א חלק פון א גרופ און דו ווערסט כסדר אראפגעריסן דורך די אנדערע זייט (סעם ווערט אראפגעריסן דורך מאגאיסטן פארן זיין בלינד אנקעגן טראמפ און פרא-דעמאקראטן, פיערס איז כסדר געווארן אראפגעריסן דורך די פרא-פאלעסטינער) איז זייער שווער זיך אויפצוהייבן אין זעצן אויך די אנדערע זייט, איך מיין ס'מאכט נישט מער ווי סענס..
 
https://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?p=6193492#p6193492

זע איך דעם אשכול אויף אייוועלט ווי איינער אפילירט (מיט רעכט) אז אינגערלייט מיט אפאר איבעריגע דאלאר זאלן עס געבן פאר זייער אייגענע משפחה/טאטע אין נויט איידער זיי געבן פאר די אלע וואוילטעטיגע ארגאניזאציעס און מוסדות.

איך מיין די פסיכאלאגיע דערפון (אויסער דעם מצווה ועושה'דיגע יצר הרע) איז אז ביי די אייגענע טאטע און ברודער זעט מען וואו זיי שפענדן די געלט, און די אלע לוקסוס וואס זיי רעדן זיך איין זיי 'מוזן האבן' דארף איך נאכנישט שטיצן. ס'איז שווער צו געבן פאר דיין טאטן געלט ווען דו זעסט קלאר ווי ער פארשווענדערט עס (אפי' בלויז אויף א שטריימל פאר דיין ברודער אדער 7 מאן בענד). משא"כ ווען עס איז אן אבסטראקטע צדקה, וואו כנהוג איז סייווי נישטא קיין אקאונטעביליטי אדער איבערזיכט און עס איז גרינג/ער זיך איינצורעדן אז די גאנצע געלט גייט פאר ריינע הייליגע צוועקן איז פשוט לייכטער אהינצוגעבן דאס געלט..

______________

א צווייטע אבזערוואציע.

Yiddish 24 | גיבור

דא דערציילט שלמה אשר טויבער אן 'אינספירירענדע' געשיכטע ווי זיין פאטער איז געווען זייער צוקלאפט פארן איינשלאפן איבערן גמרא מידערהייט (עפעס וואס ביי זיין זיידע וואלט קיינמאל פארסירט) און ער האט זיך 'בארואיגט' מיטן כאפן אז אונזער נסיון איז אין דרוקן 'די קנעפל צום תהום'..

איך פארשטיי נישט די גאנצע זאך דארט אויב איינער קען ביטע מסביר זיין.

ער איז געווען צובראכן אז ער שלאפט איין (זייענדיג זייער אויסגעמאטערט) בעת זיין טאטע אין אזא צייט וואלט נישט איינגעשלאפן.. אקעי. איז דען נישטא אזא זאך אז איינער איז אנדערש פונעם צווייטן? מ'האט מענופעקטשורד א פראבלעם פון וואס צו זיין צובראכן.. מסכים.
דאן פלוצלינג דערמאנט ער זיך אז ער קען אויב ער וויל וואטשן די תהום אליין - בלשונו. אקעי, ווער לאזט דיר נישט? ווילסט נישט בשיטה? וויאזוי איז דאס אבער בכלל גלייך צום 'נישט איינשלאפן' פונען טאטן? וואס האט איינס מיטן צווייטן? האסט א פראבלעם דיעל מיט דעם וויאזוי קאווערד איינס פארן צווייטן? איז דאס סתם פוינטס צו סקאורן ביים באשעפער?! ווער זאגט ס'איז טרענספעריבל?

נו שוין.. די עיקר איז אז ער איז געווארן 'מחוזק' און ער האט 'געקענט ווייטער אנגיין מיטן טאג' זייענדיג נעבעך 'אזוי צוקלאפט'..


אז מ'דערמאנט שוין דעם ווידעא פון 'גיבור' איז נאר אינטרעסאנט אז אינמיטן האבן זיי אזא סניפיט פון שלום לעמער'ס Face the unknown מוזיק ווידעא, וואו ס'זענען דא געהעריג פרויען דערין. מיינענדיג אז דער וואס האט צוזאמגעשטעלט דעם גיבור ווידעא האט וואס צו ארבייטן אויף זיך איידער ער פראפעגאנדירט צום ציבור..
 
לעצט רעדאגירט:

ווער איז די מאב?


די רעכטע שרייען אז די לינקע צענזורירן מענטשן פארן רעדן (#קענסל קולטור), די לינקע טענה'ן ס"ה רייניגן זיי אויס די קולטור מיטן ברענגען אווערנעס איבער ראסיזם און מינאריטעט רעכטן - זיי נוצן די 'מאב' אלס שטעקן און דאס איז נישט אנקעגן 'פרי ספיטש'.
צום זעלבן צייט האבן די רעכטע - מעט וואלש, פעם באנדי - יעצט נישט קיין פראבלעם צו שרייען אפען אז מ'דארף פארשטילן די וועלכע זאגן זאכן וואס זיי געפעלט נישט, דורכן אנברענגען די 'מאב' - נישט די געזעץ חס ושלום - זיי אפצוזאגן פון זייערע דזשאבס. פרי ספיטש בלייבט פארשטייט זיך אין טאקט.. [אקעי, מ'קען שפאלטן האר וואס 'פרי' מיינט און וואס 'ספיטש' מיינט און צו 'כאראקטער' גייט אריין בגדר ספיטש..]

ענליך שפילט זיך אפ מיט די אלע פראטעסטן אין די לעצטיגע יארן ווי די לינקע פראבירן צו נוצן די 'מאב' אלס אינדיקאטאר וויאזוי פאליסי זאל פארמירט ווערן.. מ'שטיינץ, וואס דען איז א דעמאקראטיע?!
אבער לאמיר אויך נישט פארגעסן ווען די רעכטע פאפוליסטן נוצן 'קאמאן סענס' און זייערע 'מאב' אלס אן ארגומענט צו טון ראדיקאלע שריט - א שטייגער ווי האבן ברוטאלע פארמאסקירטע אייס אגענטן טון ככל העולה על לבם - מיטן תירוץ אז זיי האבן 'די מאנדאט' צו פאריכטן אימיגראציע..


אין אנדערע ווערטער, דא איז דא א 'מאב' וואס ווערט גענוצט אלס שטעקן דורך ביידע זייטן, וואס איז פון איין זייט נישט די רעגירונג - אזוי זיך ארויסצודרייען פון לעגאלע און ביוראקראטישע פראבלעמען, און פון די אנדערע זייט גענוג שטארק צו שרייען אז דאס איז דעמאקראטיע..

איך מיין ס'איז צייט צו מאכן סדר. האט די קולטור - די עולם - די 'מאב' - די מאכט? דאן ביטע נוץ נישט דעם אויסרייד אז מ'צענזורירט' נישט קיינעם און אז ספיטש איז אינגאנצן 'פריי'.. ניין! אויב האסטו אן ארגאניזירטע ציבור וואס לאזט זיך ארויף אויף איינעם איז יענער נישט 'פריי'.
אדער, אויב וויל מען נוצן די מאב אלס די אנטידאט פון אן עלעקטירטע רעגירונג, דאן ווער זענען זיי פלוצלינג אריינצורעדן וויאזוי פאליסי זאל לויפן?!


איי, ווער איז מחליט ווען ס'איז א 'נאטורליכע סאציאלע קאנצעקווענץ' און ווען עס איז אן 'ארגאניזירטע מאב'? בפרט אין אן עידזש פון סאציאלע מידיע ווי גרויס איז קליין און די איז וועלט נישט מער ווי א קליין צוקריגטע דערפל? כ'ווייס נישט דעם ענטפער, אבער טאקע דערפאר האלט איך נישט אז ספיטש איז 'פריי' לכתחילה און איך האלט נישט אז טאטאלע 'פרייהייט' איז אפי' א מעגליכע ווירטוע וואס קען עקזיסטירן אנע דרויסענדיגע מאכטן וואס גייען דרייען דעמיט וויאזוי זיי שטומט..


די 'מאב' איז די אילוזיע פון דעמאקראטיע, און פרייהייט איז אן אילוזיע פון די מאכטפולע..
 
לעצט רעדאגירט:

רעכטן ביי די רעכטע?!​


פארוואס ווען מ'רעדט פון קריים זענען די רעכטע זייער שנעל אוועקצונעמען פרייהייט און געוויסע רעכטן?
  • דו צעלעברירסט ווייעלענס - אוועק מיט דיין דזשאב.
  • ביסט אפשר נישט קיין היגער - קודם קיין על סאלוואדאר נאכער וועט מען ווייטער זען.
  • פאליציי איז דיר חושד - גערעכט זענען זיי פארן דיר שיסן.
  • ביסט אמאל געווען אין תפיסה - ווער האט דיר ארויסגעלאזט פון דארט זינט?! (ספוילער: זיכער די לינקע משוגעים..)
בקיצור, פאליציי דארף 'מער מאכט' און קרימינאלן אדער חשודים דארפן צוגעטיילט ווערן ווייניגער רעכטן.

זענען נישט די רעכטע דא פאר מער 'אינדיווידואלע רעכטן'? אהא, נאר די ליבערטעריענס האלטן אזוי? די רעכטע ווילן יא מער 'סעיפטי' ווי אלטימעטע רעכטן?!

לאמיר נאר זען..

  • גאנס ווילסטו אויך אוועקנעמען - ווייל עס איז סעיפער אזוי?
  • מער רעגולאציעס וואס מאכן זאכן סעיפער - דאס יא?
  • העיט ספיטש געזעצן וואס ברענגט א רואיגערע און סעיפער סאסייעטי - האסטו קאנסידערט?

שיינט מער אז וואס שפילט דא איז נישט ממש סעיפטי ווס פרייהייט, ענדערש - וועמענס סעיפטי איבער וועלכע פרייהייט...
 
לעצט רעדאגירט:
איך טראכט פארוואס קען מען נישט איינפירן אז פאר יעדע גרויסע החלטה זאל מען דארפן א וואוט פון דאס גאנצע לאנד (קען אפי' זיין מענדעטארי), א רעפערענדום סיסטעם.
איך װײס נישט צו אײנער האט דאס שױן דערמאנט; איך בין נאכנישט דורך די גאנצע שנירל אבער אין שװײץ איז שױן אײנגעשטעלט אזא סיסטעם פון רעפערענדומס. ס'ארבעט דאכצעך מיר גאנץ גוט דארטן אבער זײ זענען זײער אַװערס צו אימיגראנטן. גאר שװער זיך אריבערצוציען אהין.
די נקודה איז אז עס איז נישט קיין פראגע וואס נויטיגט סיי וועלכע עקספערטיז אדער סאפיסטיקירטע אנאליזן (מעגליך עס נויטיגט יא נבואה - וואס קיינער האט סייווי נישט..) און די שאלה פון רואיגקייט ווס רעכטן איז עפעס וואו יעדער בירגער קען טעארעטיש האבן א ווארט. דאן פארוואס עס לאזן צו די פאליטיקאנטן, קארפאראציעס, אדער אפי' דעם געריכט?

די זעלבע איז בנוגע עבארשען, ס'איז נישט קיין גרויסע סייענטיפישע נושא וואס מ'איז דן בכלל. ס'איז א בלויזע פילאזאפישע שאלה, פון ווען קוקט מען אן א בעבי אלס אן אינדיווידואל וואס מ'דארף שוין באשיצן פון רציחה מיטן געזעץ, און ווי ווייט מאכן די רעכטן פון די מאמעס אויס אין דעם שאלה - וויפיל זאל די געזעץ אדער פאליטיק בכלל זיין אריינגעמישט אין יענעם'ס קישקעס?!
דאס איז נישט אינגאנצן ריכטיג װײל סײ בײ גאנס און סײ בײ אבארשְן איז שײך סײענטיפישע, הגם בײ גאנס מער סטאטיסטישע, שטודיעס. װי למשל בײ גאנס, װאו איז דא מער געװאלדטאטן? די פּראָס פון דאס אז א גאנצע יונגע דור װאקסט אױף גוטע מארקסמיטן און דאס מאכט אױטאמאטיש דער אמעריקאנער ארמײ שטארקער. װי שטארק מאכט דאס, קאמפערעטיװלי? זענען אין סטײטס װאס האבן שטרענגערע גאן געזעצן דא װײניגער פארברעכנס, גניבות, האָוּלדאַַָפּס, אָהן קײן אימפאקט אױף מענטשן'ס מעגליכקײט זיך צו דעפענדן? װאס איז מיט פאליס װײעלענץ? װאס איז די בעסטע װעג פון טרײנען און פעריאָדיקלי רעװיוּען די מענטשן מיט פערמיטס פאַרן טראגן פײעראַרמס װאס פארמינערט גאן װײעלענץ? װאספארא עפעקט האט דאס אױף קינדער אז זײערע עלטערן האבן גאָנס אינדערהײם אָהן א משומר פילטער? און אזױ כמה וכמה פראגעס װאס מען קען ענטפערן מיט דאטא.

בײ אבארשְן איז דא ערנסטע סײענטיפישע פראגעס װעגן װאספארא בריה אזא קלײנטשיק נפל װערט פאררעכנט? האט דאס שױן קאנטשעסנעס? װיאזױ דעפײנד מען קאנטשעסנעס? װאספארא איברים זענען געפערטיגט בײ װיפילטע חודש? וכו' וכו'. װאס זענען די קאנסעקװענצן אױף די מוטער'ס עמאשענל װעלבּיאינג אױב לאזט מען איר נישט אַבּאָרטן א קינד פון א רײפּ? זענען דא װײניגער אָנדעראײדזש פּרעגנענסיס, אדער מער אינגע פאָטערס עבּענדענינג זײערע פרעגנענט פרױען, אין ערטער װי אבארשען איז פארבאטן? א.א.װ.
 
און אזױ כמה וכמה פראגעס װאס מען קען ענטפערן מיט דאטא
איך מיין רוב פון די פראגעס קען דאטא ס"ה אנצייכענען קארעלאציעס, די הונטערליגענדע הסברים און וועליו דזשאדזשמענטס זענען אין עסענס סוביעקטיוו - און דערפאר פילאזאפיש.

װעגן װאספארא בריה אזא קלײנטשיק נפל װערט פאררעכנט.. װיאזױ דעפײנד מען קאנטשעסנעס..
דאס איז ווידער סעמאנטיקס/קאטעגאריזאציעס, נישט סייענס.

אבער איי געס מיר קענען האבן א סעמאנטיקעל ארגומענט וואס דעפינירט 'סייענס' און וואס גייט שוין אריין אין פילאזאפיע..
 
איך װײס נישט צו אײנער האט דאס שױן דערמאנט; איך בין נאכנישט דורך די גאנצע שנירל אבער אין שװײץ איז שױן אײנגעשטעלט אזא סיסטעם פון רעפערענדומס. ס'ארבעט דאכצעך מיר גאנץ גוט דארטן אבער זײ זענען זײער אַװערס צו אימיגראנטן. גאר שװער זיך אריבערצוציען אהין.

דאס איז נישט אינגאנצן ריכטיג װײל סײ בײ גאנס און סײ בײ אבארשְן איז שײך סײענטיפישע, הגם בײ גאנס מער סטאטיסטישע, שטודיעס. װי למשל בײ גאנס, װאו איז דא מער געװאלדטאטן? די פּראָס פון דאס אז א גאנצע יונגע דור װאקסט אױף גוטע מארקסמיטן און דאס מאכט אױטאמאטיש דער אמעריקאנער ארמײ שטארקער. װי שטארק מאכט דאס, קאמפערעטיװלי? זענען אין סטײטס װאס האבן שטרענגערע גאן געזעצן דא װײניגער פארברעכנס, גניבות, האָוּלדאַַָפּס, אָהן קײן אימפאקט אױף מענטשן'ס מעגליכקײט זיך צו דעפענדן? װאס איז מיט פאליס װײעלענץ? װאס איז די בעסטע װעג פון טרײנען און פעריאָדיקלי רעװיוּען די מענטשן מיט פערמיטס פאַרן טראגן פײעראַרמס װאס פארמינערט גאן װײעלענץ? װאספארא עפעקט האט דאס אױף קינדער אז זײערע עלטערן האבן גאָנס אינדערהײם אָהן א משומר פילטער? און אזױ כמה וכמה פראגעס װאס מען קען ענטפערן מיט דאטא.

בײ אבארשְן איז דא ערנסטע סײענטיפישע פראגעס װעגן װאספארא בריה אזא קלײנטשיק נפל װערט פאררעכנט? האט דאס שױן קאנטשעסנעס? װיאזױ דעפײנד מען קאנטשעסנעס? װאספארא איברים זענען געפערטיגט בײ װיפילטע חודש? וכו' וכו'. װאס זענען די קאנסעקװענצן אױף די מוטער'ס עמאשענל װעלבּיאינג אױב לאזט מען איר נישט אַבּאָרטן א קינד פון א רײפּ? זענען דא װײניגער אָנדעראײדזש פּרעגנענסיס, אדער מער אינגע פאָטערס עבּענדענינג זײערע פרעגנענט פרױען, אין ערטער װי אבארשען איז פארבאטן? א.א.װ.
א רעפערעדום פון פובליקום איז מסוכן ווייל מען קען אלץ אהנדרייען מענטשן דורך מודעות און מיט דעם כח פון די אונטערנעט אויף וואס מען וויל, דער וואוטער ווערט כחומר ביד היוצר, מען קען פרעזענטן יעדע אישו, מיט פארשידענע פארבן אז דער ריכטיגער זייט וועט פארלירן
עטליסט, ווען מען ערוועהלט א פערזאן, האט ער אין זיך, פארשידענע חלקים,און מען קען שפעטער טוישן זיין מיינונג , ביי א רעפערענדום איז א דירעקט וואוט ואין להשיב
 
א רעפערעדום פון פובליקום איז מסוכן ווייל מען קען
אלץ אהנדרייען מענטשן דורך מודעות און מיט דעם
כח פון די אונטערנעט אויף וואס מען וויל
דער וואוטער ווערט כחומר ביד היוצר, מען קען פרעזענטן יעדע אישו, מיט פארשידענעפון די אנדערע זייט פארבן
אז דער ריכטיגער זייט וועט פארלירן
עטליסט, ווען מען ערוועהלט א פערזאן, האט ער אין
זיך, פארשידענע חלקים,און מען קען שפעטער טוישן
זיין מיינונג , ביי א רעפערענדום איז א דירעקט וואוט
ואין להשיב
פון די אנדערע זייט, איינמאל דו וואויטסט אריין א מענטש איז מען סטאק מיט אים און אלע משוגעתן וואס כאפן אים אן. מיט א רעפערענדום האט מען כאטש צוטיילט די פראבלעם אין קלענערע שטיקלעך און מקהאט עס אויסגעשטעלט צו די wisdom of the crowd.

אויסער וואס א רעפערענדום קען נאכער האבן נאך א רעפערענדום אויף פאקערט אויך, און געוויס ווענד זיך וועלכע זאכן מ'קען אויסשטעלן צו א רעפערענדום אין ערשטן פלאץ אזויווי איך לייג אויס בריש האשכול..
 
שרייבסט קלאר, ברייט און טיף, לאזט דיך אריין בעובי הקורה. דער פראבלעם איז - ווי דו האסט שוין מרמז געווען - אז די אלע פילאזאפיעס זענען מיעס פאליטיזירט געווארן אזוי אז ס׳איז שווער צו האלטן דעם קאפ גראד ביי דעם ענין און דורך זעהן קלאר דעם כיפה של שרצים איבער זיי.

מה נאמר ומה נדבר, איז דא אפילו א קריסטאל קלארער פילאזאפיע דא? יעדער צרה ברענגט א רווחה, צו פאר דורות הבאים, צו פאר יחידים, צו פאר סיי וואס. צו אלעם קען מען זיך צוגעוואוינען, און אויף אלעס קען מען האבן תירוצים, די שאלה איז צו ווילן מיר בלייבן מיט א צורת אדם צו נישט.
נעם א משל גרוסן, גרוסן איז היינט נישט א סימן ווי אמאל אז לשלום אנו, מען קען אפמאכן אז קיינער גריסט זיך נישט, און מען קען אפמאכן יא זיך גרוסן, מען קען זיך צו ביידע צוגעוואוינען. אז גרוסן ווערט פאלשטער און פאלטשער און א מיטל צו קריכן אין מיין קישקע, בין איך מעדיף נישט גרוסן, אבער לכתחילה בין איך מעדיף גרוסן, און דאס זעלבע מיטן גאנצן ענין פון אינדעווידואליזם, און וויי צו א וועלט וואס יעדער לעבט זיך אין זיין אייגענער echo chamber. צו וואס לעבסטו? צו וואס ביסטו דא?

ס׳פאראן א מאל א ריאקציאנירנדער תפיסת מחשבה, וואס קומט נאכן ווערן אפגעבריט פון עפעס, post trauma, בלע״ז, פאלט מען צו א וואנזיניגער עקסטרעם, אבער דאס צו מאכן פאר א פילאזאפיע? מאן דכר שמיא…

און אז ס׳דא די גוטער רצון קען מען געפונען דעם נויטיגן געזונטן באלאנס, בלי שום ספק
 
לעצט רעדאגירט:
א שיינע
פארוואס ווען מ'רעדט פון קריים זענען די רעכטע זייער שנעל אוועקצונעמען פרייהייט און געוויסע רעכטן?
  • דו צעלעברירסט ווייעלענס - אוועק מיט דיין דזשאב.
  • ביסט אפשר נישט קיין היגער - קודם קיין על סאלוואדאר נאכער וועט מען ווייטער זען.
  • פאליציי איז דיר חושד - גערעכט זענען זיי פארן דיר שיסן.
  • ביסט אמאל געווען אין תפיסה - ווער האט דיר ארויסגעלאזט פון דארט זינט?! (ספוילער: זיכער די לינקע משוגעים..)
בקיצור, פאליציי דארף 'מער מאכט' און קרימינאלן אדער חשודים דארפן צוגעטיילט ווערן ווייניגער רעכטן.

זענען נישט די רעכטע דא פאר מער 'אינדיווידואלע רעכטן'? אהא, נאר די ליבערטעריענס האלטן אזוי? די רעכטע ווילן יא מער 'סעיפטי' ווי אלטימעטע רעכטן?!

לאמיר נאר זען..

  • גאנס ווילסטו אויך אוועקנעמען - ווייל עס איז סעיפער אזוי?
  • מער רעגולאציעס וואס מאכן זאכן סעיפער - דאס יא?
  • העיט ספיטש געזעצן וואס ברענגט א רואיגערע און סעיפער סאסייעטי - האסטו קאנסידערט?

שיינט מער אז וואס שפילט דא איז נישט ממש סעיפטי ווס פרייהייט, ענדערש - וועמענס סעיפטי איבער וועלכע פרייהייט...
וועגן גאנס...
עס ווערט געשאצט ארום צוויי מיליאן אינצידענטן פון זעלבסט-באשיצונג דורך גאנס אין אמעריקע יערליך.
טויט דורך גאנס זענען ארום פופציג טויזנט, פון וואס די מערהייט זענען זעלבסטמארדן (און רוסלאנד, סאוט קאריע ועוד האבן מיר זעלבסטמארדן פער קעפיטע ווי אמעריקע טראץ די שטרענגע גאן קאנטראל).

קומט אויס אז ארום פאר יעדע הונדערט באשיצנדע פעלער פון גאן באנוץ איז דא איין פאל פון אומריכטיגע באנוץ (אויב זאל מען אננעמען אז די אלע פעלער וואס רעכענען אויך אריין ווען פאליציי שיסט א באלדיגער סכנה זענען אומריכטיג).

• איינער וואס צעלעברירט בכוונה ווייעלענס, זאל יענער זיין רעכט, לינק, אינדערמיט אדער נאן-ביינערי, איז א מענטש אן קיין מאראל און ווירדן און איז נישט ראוי פאר א פאסטן וואס פאדערט אחריות כלפי אנדערע כנלע"ד.

• וועגן פאליציי שיסן אויף א חשד בין איך נישט זיכער אויף וואסארא פעלער דו באציסט זיך, ווי ווייט איך ווייס זענען זיי נאר בארעכטיגט צו שיסן אויב איז דא א קלארע באלדיגע סכנה און ביי פעלער וואו ס'איז נישט דא, ווערן זיי טאקע אויסגעפארשט און אנגעקלאגט (אויב שטעלט זיך ארויס אז ס'איז געווען א מעשה רשע בזדון).
 
קומט אויס אז ארום פאר יעדע הונדערט באשיצנדע פעלער פון גאן באנוץ איז דא איין פאל פון אומריכטיגע באנוץ (אויב זאל מען אננעמען אז די אלע פעלער וואס רעכענען אויך אריין ווען פאליציי שיסט א באלדיגער סכנה זענען אומריכטיג).
דאס סאַוּנד זײער אסאך. אין האיטי, אװאו עס זענען דא די העכסטע צאל האָמעסײדס פער 100,000 מענטשן קומט אױס 0.062 פער 100 מענטשן. איך פארשטײ אז דאס איז נישט האמעסײדס ממש אבער נאכאלס. זעה װאס איך האב דא געשריבן:
 

וועלכע ספיטש זאל זיין פארבאטן?


שוין א שטיק צייט וואס איך דריי מיך ארום מיט ספיקות און דילעמעס ארום די נושא פון 'פרידאם אוו ספיטש' און ווען העיט ספיטש רעסטריקציעס קענען פאטענציאל זיין גוט.

לעצטנס טוט זיך אסאך ווי די רעכטע באשולדיגן די לינקע אז זייערע 'נעמען גערופערייען' זענען פאראנטווארטליך פאר ווייעלענס, א שטייגער ווי אנרופן טראמפ - היטלער, אדער מאגא - פאשיזם, אא"וו. פון די אנדערע זייט דארף מען אפי' נישט אויסשמועסן וויאזוי די לינקע קוקן אן 'מייקרא-אגרעסיעס' און 'ווערטער'/פראנאונס אלס כמעט געהעריגע ווייעלענס, ראסיזם, וכל מרעין בישין.
די לינקע האבן ווי באקאנט א קלענערע פראבלעם מיטן איינצוימען געוויסע פרייהייטן ווען עס קומט צו פראמאטן סעיפטי און אינקלוסיוויטי, קענסעל קולטור איז אן אייקאן פון די לינקע, און ווערן איינגעזעצט פאר טוויטן עפעס איז אויך נישט קיין אומדערהערטע זאך אין מער ליבעראלע גענויגטע לענדער..

איך גיי נישט דא אריינגיין אין די גאנצע נושא פון וואס פרייהייט איז, צו עס איז א רעאליטעט אדער אילוזיע, און צו פארבאטן ספיטש איז צומאל יא א גוטע זאך אין מיין מיינונג.

אבער נאכן הערן די פאלגענדע דעבאטע איז מיר געבליבן אין געדאנק איין נושא, און דאס איז די שאלה איבער סכנה'דיגע נושאים, א שטייגער ווי יוגעניקס.

View: https://www.youtube.com/watch?v=h3QFZr6kiFE

(בערך ביי 1:08:20)

ער טענה'ט אז די מאדערנע ווערסיע פון יוגעניקס איז מער נישט דאס אז בייאלאגיש זענען דא חילוקים צווישן ראסעס, נאר אז עס זענען דא קולטוארע חילוקים. און ער טענה'ט אז אפי' אויסשמועסן די נושא איז סכנה'דיג..

מיכאל אברהם האט שוין אן ארטיקל איבער ראסיזם ווי ער טענה'ט אז מ'קען נישט פירן די דיסקוסיע מיט אן עטישע אונטערלאגע אז דאס און דאס איז 'צו סכנה'דיג' צו דיסקוסירן וכדו'. די שמועס דארף גיין איבער פאקטן צו די געדאנק איז ריכטיג אדער נישט, ותו לא.

פון די אנדערע זייט שפירן מיר אלע אויף די אייגענע הויט די אימינאנטע סכנה פון לאזן אנטיסעמיטיזם (אלס א קרוב צו אלגעמיינע ראסיזם) וואקסן און זיך פארשפרייטן אנליין אין די פובליק ספעיס..

......


וואס איך וואלט פראפאזירט מקופיא איז עפעס א פשרה, אז אזעלכע נושאים זאלן נאר מעגן דיסקוסירט ווערן אין אקאדעמישע און ערענסטע סעטינגס, פארשטייט זיך אן קיין אנאנימיטעט און מיט די פולע געוויכט דערונטער. דהיינו דעבאטעס און ערענסטע אויפטריטן אויף די נושא זאלן געוויס זיין ערלויבט - וויאזוי דען קען מען מלבן זיין א נושא אויב נישט בדיבוק חברים און דורך עס אויסשארפן צווישן געלערענטע. אבער, די גרויסע אבער איז, אז אין לויזע פלעצער ווי אויף טוויטער און בכלל סאשעל מידיע זאל עס זיין מער ווייניגער פארבאטן.

אזוי פארדינט מען פון איין זייט אז די נושא איז דא אין פובליק צו נעמען קריטיק און שאפן מאמענטום, דער וואס וויל ערענסט ענגעידזשן דערמיט איז מכובד אדער אליין צו גיין אויף א בארזעצענע פלאטפארמע אדער אראפשרייבן א נארמאלע אקאדעמישע (אדער דזשערנאליסטישע) ארטיקל. און פון די אנדערע זייט פאר די אלע טראלס און נאכשלעפער אויף סאשעל מידיע וואס זיצן אין טוי-סטאר און פראפאגעיטן העיט און דיווישאן - פאר זיי קען מען ווייזן דעם צוים.. די נושא קען ווערן מלובן אויך אן וואס די ליידיגגייערס לאזן זייערע מיינונגען לופטערן..

איי ווער פונקטליך גייט זיין דער ארבעטראר?! ווער גייט אוועקשטעלן די גדרים וואס הייסט 'בארזעצענע קאנטעקסט' און וואס איז נישט?! דאס איז א גוטע שאלה וואס בלייבט דערווייל אפן פון מיין זייט. אבער איך מיין אז נישט יעדע נושא האט וואס צו זוכן אויף סאשעל מידיע פאר קליק-בעיט - דאס קען מען סעטלען ביי נאו..

בזעיר אנפין איז אויף ק"ש געווען אן ענליכע רול, אז כפירה וכדו' מעג נאר ווערן אויסגעשמועסט ערענסטערהייט און אויף אן אקאדעמישע שטייגער, נישט סתם טראציג אדער וואלגאריש.. ס'איז געווען ארויסצושטרייכן די קולטור פון האלטן זאכן רעספעקטפול, די נושאים זאלן קענען ווערן אויסגעשמועסט אומצענזורירט, אבער די קולטור זאל נאך אלס זיין קאנטראלירט מיט א בארזעצענקייט..
 
לעצט רעדאגירט:
גיימיר זיך זעצן ליינען...

@אלפא וואס רעקאמענדירסטו צי ליינען ערשט?

דאס פאלגענדע באלאנגט נישט ממש אויף מיין אייגענע ליסטע, אבער איז פארט וועגן -און מיט- מיר, קען עס ווערן געשטעלט דא באזונדער:

אדם אחד מאל"ף מצאתי - ערשטמאליגע אינטערוויו מיט'ן סיני ועוקר הרים הינטער'ן אלעמען באקאנטן ניק @אלפא


קרעדיט @מרחשון (לאזט אים איבער א ווארימע לייק וועט ער איין טאג מעגליך קומען קלאפן אויף אייער טיר פאר אן אינטערוויו.. :) )
 

אשכולות אין קאווע שטיבל (לפי הסדר שנכתבו):​


1. פאסטן תעניתים היינטיגע צייטן?!
2. פאעטישע ספיקות.
3. דא?! וואוינט א איד
4. פאליטישע ספיקות
5. איי איי אמעריטשקע...
6. חינוך פאראדאקס
7. סקווערן דעם צירקל.
8. "מיינונג", וואס מיינט דאס?
9. רבי'שע פאליטיק. איז עס טאקע אזוי אינטרעסאנט?
10. העי העי העי, איך וויל זיין א רבי!
11. וואס קענען קלוגע אידן טון?
12. א ש'כח-כהנים לייק, אדער א לייק?
13. צווישן האמער און נאגל. די מדנ"י-כאמאס קאנפליקט.
14. דור הפלגה און AI
15. קלימאטן טויש טיים-ליין
16. פויל אדער קלוג? איבער פילאזאפיע, פסיכאלאגיע, און סאציאלאגיע.
17. אהרן רזאל
18. צוביסלעך אדער פלוצלינג?
19. יובל נח הררי
20. איבער דעבאטע: איז רעליגיע גוט אדער שלעכט פאר סאסייעטי?
21. אליעזר קרויס איבער מצב הישיבות
22. דארף מען ליב/פיינט האבן נטורי קרתא?
23. פון וויסן פאקטן ביז אפיקורסת ממש...
24. טאלעראנץ
25. פראגעס, דילעמעס, און חקירה'לעך.
26. אינדיווידואליזם ווס קאלעקטיוויזם. די מעלות פון אונזער קולטור
27. איז פוילקייט דעפינירט?
28. פראגרעס, און סאציאלאגישע עקאלאגיע
29. ווערן קאנווינסד, שכל אדער געפיל?
30. ד"ר מיכאל אברהם
31. פסיכא-אנאליסיס
32. הלכה vs השקפה
33. נייע וועג פון פראטעסטן, העלפט עס בכלל?
34. מבריסק ועד קוסובה
35. הילף איבער מצות
36. היימישע קאמוניזם
37. Dr. James Justin Sledge און די עוואלוציע פון הוי"ה.
38. 'ועמך כלם'... אדער 'צדיקים'...
(39. אידישע אונטערהאלטונג מארקעט)
40. דעמאקראטיע געענדיגט?
41. פרשת בהעלותך - א קריטיקל בליק
42. היפאקריטיע, ווער איז ידו על העליונה?
43. פרויען-טיטשערס געהאלט
44. פרעזידענט ביידען פארלאזט די פארמעסט


__________________________________

שנירלעך אין קרעמל (לפי הסדר):​


1. שמירת התורה והמצות אן קיין אמונה
2. אידישע (אונטערהאלטונג) מארקעט
3. תשעה באב מאטעריאל
4. ביקורת המקרא - שי יפת
5. מר. ביעסט - געים טעאריע לייוו
6. תכלת בזמן הזה
7. טראמפ - העריס, דעבאטע אנאליז
8. יובל נח הררי - ניי בוך Nexus
9. פיוטים וסליחות (אפגעטיילט)
10. זענא'ס פאראדאקס
11. דער גוי מאכט א חילול השם!
12. אנקעטע, וועלכן מאראל כאראקטער האט איר?
13. די נייע עפאכע אין פאליטיק
14. מעמד כבוד התורה - סיום ע"י ארגון דרשו - לאנדאן
15. ידיעות און פליאות מיט ר' משה שפיצער
16. נגינה כאר - לאנדאן
17. פארוואס? ווייל אזוי!
18. מר ביעסט - ביעסט געימס
19. אנקעטע, עפנט איר לינקס אין קרעמל?
20. צופרידנקייט און באדייט
21. עקאנאמישע דיסקוסיעס
22. טאקער קארלסאן (און זיין הויכשטאקיג טפשות)
23. אינפארמאטיווע יוטוב קאנאלן - YouTube channels
24. אומגעצייטיגטע מחשבות (@אלפא)
25. רוסלאנד - אוקריינע דעבאטע, צווישן עטיקס און פאליטיק
26. פונעם ערשטן ציגארעטל ביזן סייבערטראק – אידישקייט גליון #25
27. אנקעטע, איז רעליגיע וויכטיג?! - סאציאלאגיש גערעדט
28. טרענס-ג'ענדער בהלכה
29. עזרא קליין
30. Jacob Collier
31. פרייהייט, איז עס טאקע אזוי גוט?
32. די פראבלעם מיט קאטעגאריזאציעס
33. מפתח: אלופי @אלפא
34. דאגלאס מארי - דעיוו סמיט - דזשאו ראגען, דעבאטע אנאליז.
35. וואס זוכט א פידלער אויפן דאך?
36. זאנוויל וויינבערגער
37. לעגענדארע פילמען (פאר א מתחיל)
38. לאנדאנער מירון - תשפ"ה
39. פאסקאלס וועידזשער און מיין ראדיא דזשערני.
40. ווער פינקטליך איז איבערגעדרייט? (קאמענטארן אויף שאלה ותשובה הפוכה שנירל)
41. צווישן נארמאל און נישט נארמאל
42. די קאנפליקט איבער 'היימישע פאפ-קולטור'
43. א קרעמל קהילה?! ווייטער ווי בלויזע גערעדעכטצער..
44. חתונה פלאן קראך - מאמענט פארש פראיעקט - א קריטישע בליק
45. To be continued...

תם ולא נשלם​

פארוואס קען איך נישט עפענען די לינקס צו קאווע שטיבל?
עס שטייט "מערכת הפורמים אינו זמינה"
 
מיינע אומארגאניזירטע געדאנקען אויף מאב רול און רעפערענדומס

רעפערענדומס הערט זיך אויבענאויף ווי די ריינסטע פארם פון דעמאקראטיע, נאך אלעם געט עס מער כח פאר די המון עם, וואס איז לכאורה די ציל פון דעמאקראטיע, אזא בליק קוקט אן דעמאקראטישע רעגירונגען ווי א בלויזע עקסטענשען פאר די המון עם, (עס העלפט נישט ווען פאליטיקאנטן זאגן דאס ווען זיי דארפן אונזערע שטימען), אבער די בליק איז נישט ריכטיג, מענטשען זענען נאריש, זיי (אונז) ווייסן נישט וויאזוי צו ניצן די מאכט, און נאך ערגער, זיי ווייסן נישט וויאזוי עס צו אפהיטן, אומבאגרעניצטע מאכט אין די הענט פון די המון עם פירט גלייך צו טיראניע, אמאל דורך די מאב אליינס (נישט וויסענדיג וויאזוי צו ניצן די מאכט) און גאר אפט דורך כאריזמאטישע און/אדער ברוטאלע אפארטוניסטן (נישט וויסענדיג וויאזוי צו אפהיטן די מאכט)

ווען דעמאקראטיע וואלט ווען געווען א בלויזע רעפרעזענטאציע פונעם ציבור וואלטן מיר נישט געדארפט ציקומען צו די דריי צווייגען, די לעגיסלאטיוו אליינס איז גענוג, פאפוליסטישע דעמאגאגן קומען זיך טאקע נישט דורך מיט די אנדערע חלקים און זיכן אייביג זיי צו אינטערברענגען (טראמפ און ביבי און זייערע מערכות קעגען זייערע judiciary branches, זענען גיטע ביישפילן)

מען דארף נישט קריכען ווייט צו זען די רעזולטאטן פון מאב רול, אונזערע זיידעס האבען דאס געשפירט אויף די אייגענע הויט אונטער די נאציס, אבער דאס איז נישט קיין נייע דערהער, די רוימישע רעפובליק איז אונטערגעגאנגען וועגן מאב רול (צווישן אנדערע סיבות) דעמאגאגן ווי Ceaser און Pulcher האבן פארכאפט מאכט אונטערן אויסרייד אז זיי פירן בלויז אויס דעם ווילן פונעם פאלק, פון די אויפשטייג פון פאשיזם אין אייראפע אין 1930, די פראנצויזישע רעוואלוציע און נאך צענדליגע ביישפילן וואס ווייזט אז מאב רול פירט צו טיראניע און נעמט נאר אוועק מאכט פונעם המון עם

איך קוק אן גאווערנמענט ווי א פראסעס, א פראסעס באשטייט פון צוויי חלקים, די ציל און די מיטלען, אין מיין וויזיע פון דעמאקראטיע איז די המון עם מחליט וואס די ציל איז, אבער די עקספערטן זענען אחריות אויף די מיטלען וויאזוי אנצוקומען צום ציל, די ציבור קען באשליסן אז פאר זיי איז פרייהייט וויכטיגער ווי זיכערהייט אבער אויב לאזט מען זיי איבערנעמען די גאנצע פראסעס בלייבט מען אן גארנישט
 
לעצט רעדאגירט:
מיכאל אברהם האט שוין אן ארטיקל איבער ראסיזם ווי ער טענה'ט אז מ'קען נישט פירן די דיסקוסיע מיט אן עטישע אונטערלאגע אז דאס און דאס איז 'צו סכנה'דיג' צו דיסקוסירן וכדו'. די שמועס דארף גיין איבער פאקטן צו די געדאנק איז ריכטיג אדער נישט, ותו לא.

פון די אנדערע זייט שפירן מיר אלע אויף די אייגענע הויט די אימינאנטע סכנה פון לאזן אנטיסעמיטיזם (אלס א קרוב צו אלגעמיינע ראסיזם) וואקסן און זיך פארשפרייטן אנליין אין די פובליק ספעיס..
אט זעסטו - אפילו דו ווערסט פארלוירן ווען עס קומט צו דיין ראסע/רעליגיע.
מיכאל אברהם איז אבער הייליג גערעכט. די שמועס דארף גיין אויף פאקטן, אפילו ביי אנטיסעמיטישע קלעימס.
אויב אידן קאנטראלירן האליוואד, וואס איז דער זין פון פארבאטן דאס אויפצוברענגען?
 
Back
Top