אומגעצייטיגטע מחשבות (@אלפא)

אט זעסטו - אפילו דו ווערסט פארלוירן ווען עס קומט צו דיין ראסע/רעליגיע.
מיכאל אברהם איז אבער הייליג גערעכט. די שמועס דארף גיין אויף פאקטן, אפילו ביי אנטיסעמיטישע קלעימס.
אויב אידן קאנטראלירן האליוואד, וואס איז דער זין פון פארבאטן דאס אויפצוברענגען?
איך ווער נישט דווקא פארלירן, ווי איך שפיר פשוט די קאנצעקווענצן פון א נאנטערע פלאץ.

איך האב גענוג שמועסן מיט חברים איבער יוגעניקס, די מעגליכקייט אז היטלער האט געהאט א פוינט מיט זיינע ארגומענטן אנקעגן אידן (אקעי, ביזן זיי אקטיווע אויס'שחטן), די פראפאזיציע אז אידן זענען פאראזיטן (בפרט היימישע אידן ליידער..), און די פאקטישע קאנטראל אדער דאמינאנס וואס זיי האבן אין היבש אפאר אינדוסטריעס..
ס'איז אלעס אפען פאר דעבאטע, פונקט ווי מ'דארף קענען דעבאטירן צו איסלאם איז א רעליגיע פון פיעס, צו אימיגראנטן ברענגען מיט א שעדליכע קולטור, און צו שווארצע האבן א קלענערע IQ, אא''וו.

די פראבלעם איז נאר ווען פון א דעבאטע ווערט עס א געשרייעריי צערעמאניע, און ווען בעד אקטארס נוצן אויס די אפארטוניטיס צו שיטן העסליכע געדאנקען בלויז לשם האס, און געוויס ווען משוגעים נעמען געוויסע טעאריעס צום אקטועלן לעוועל פון 'ברענגען יוסטיץ' צום וועלט מיט זייערע גאנס וכדו', פון וואס די וועלט איז ליידע פארפלייצט - זיכער אין אן עידזש פון אנאנימיטעט און סאשעל מידע.

די בעסטע איז ווען מ'קען ווען צוטיילן און שניידן די גוטע אקטארס פון די בעד אקטארס. מ'קען דאך אבער נישט.. דערפאר פראפאזיר איך א טיילונג וואס איז געבויט אויפן פארמאט ענדערש ווי אויפן אינדיווידואלע כאראקטער..
 
איך וויל אמאל עפענען א שנירל איבער א געוויסע נושא וואס די נושא קען ווערן איינגעטיילט אין מערערע ארטיקלען. מיין שאלה איז אייביג צו עס איז ענדערש צו לייגן אלעס אין איין שנירל אלס א סעריע פון ארטיקלען איינס נאכן אנדערן, אדער עפענען א פרישע שנירל פאר יעדע איינס..

צו רעפרענצן אנדערע אין דעם רעגארד:
@אפענער האט געמאכט זיין ר' יונתן אייבשיץ סעריע אלס איין לאנגע שנירל
@מי אני איז באקאנט פאר זיינע ענדלאזע שנירלעך אנגעפאקט מיט חומר איבער איין נושא ווילאנג עס ציט זיך
איך אליין האב אזוי געטון מיט מיין שי יפת שנירל לאזענדיג עס אלס איין לאנגע המשך (וואס איך האב נאך דערווייל נישט געענדיגט - איך האב עס נאך אינזין...)
@קץ דוחק טיילט איין זיינע ריוויוס און עקספיריענסעס און לענגערע סעריעס אינעם זעלבן שנירל

פון די אנדערע זייט האט @שושני איינגעטיילט זיין וועכענטליכע ביקורת המקרא נאטיצן אין עקסטערע שנירלעך
ווי אויך עפנט @כוואליעס א פרישע שנירל פאר יעדע פרישע אויסגאבע. הגם אין די צוויי פעלער קען מען טענה'ן אז ס'איז דא אסאך צו דיסקוסירן אין יעדע שנירל באזונדער און דערפאר זאל עס בעסער זיין עקסטער.
@יוסקע ווארטעמאן טיילט יעצט אפ זיין הערליכע סעריע אין באזונדערע שנירלעך.

די ארגומענט עס צו לייגן עקסטער איז אז ס'דרייווט מער ליינערשאפט און עס ברענגט מער טרעפיק צו טיפערע תוכן, פון די אנדערע זייט אבער האלט עס די פלוס אביסל אפגעהאקט - אנלעס יעדע מאמר איז טאקע סטרוקטירט ווי אן אומאפהענגיגע ארטיקל, ווי אויך גייט די געדאנק פון עפענען נייע שנירלעך אנקעגן די געדאנק פון 'הזהר מעשות ספרים הרבה אין קץ' ווען מ'קען האלטן יעדע נושא צוזאמען. אבער די פראבלעם מיט פאבליסיטי בלייבט מיין איך נאכאלץ שטארק (@אפענער'ס ערשטע ארטיקל דארט האט 37 לייקס, די צווייטע בלויז 21 און וואס ווייטער אלס ווייניגער..) ס'איז אבער אויך יתכן אז די ערשטע ארטיקל ווערט נישט דוקא מער געליינט נאר בלויז געלייקט מער דורך מאנכע וואס קליקן בלויז דערויף - למעשה איז די רעווארד דערפון ווערד צו נעמען אין באטראכט ווען מער לייקס געבט מער מאטיוואציע צו שרייבן נאך..

לאזט הערן אייער מיינונג דערויף..
 
לעצט רעדאגירט:
ס'ווענדט זיך, אויב קען מען לייענען די צווייטע שטיקל אן לייענען די ערשטע איז זיכער אז דו זאלסט עס צוטיילן, ווייל יעדע ערשטע תגובה האט מער טשענסעס צו ווערן געלייענט ווי די צווייטע, מ'זעהט עס בחוש.

א גוטע עצה איז דא, אז דו זאלסט אריינלייגן א לינק אנפאנג צו די אנדערע אשכול, און ביים סוף קענסטו אויך לייגן א לינק צו די המשך אויב ס'איז אין א אנדערע אשכול

אויב מ'קען נישט לייענען די צווייטע שטיקל אן די ערשטע מאכט נישט עכט קיין סענס צו צוטיילן די אשכול.
 

ברענדן די אייגענע שרייבן סטיל


וויאזוי וויל איך 'ברענדן' מיין ניק?! אלס איינער וואס שרייבט נאר טיפע און אינטעלעקטואלע זאכן - בלייבט שטיל אנדערש?! אדער אלס א לעבעדיגע ניק וואס רופט זיך אן אלץ און אלעמאל, האלט קרעמל לעבעדיג, טראכט נישט אייביג 7 מאל איידערן פאוסטן עפעס - אבער מיטן פרייז פון נישט ווערן גענומען אזוי ערענסט שטענדיג?!

דאס איז א פראגע וואס א חבר מיינע האט מיר געפרעגט איידערן עפענען א סאבסטעק אקאונט..

פון איין זייט קען ער זיין א לויזע שרייבער וואס שרייבט וואטעווער קומט צו זיין מיינד, האט שעפערישע געדאנקען, און איז א מאן דאמר אויף אלע נואנסן פון די פארבייגייענדע העדליינס.
און פון די אנדערע זייט קען ער זיך האלטן הויכגעשפריצט, אקאדעמיש, מיט א קלאסישקייט, שרייבן בלויז מיט רעפרענצן, אויסגעביגלטע טעזעס, און דורכגעטראכטע מאמרים..

איך וועל נישט לייקענען אז אפט האב איך אן ענליכע מבוכה ווען איך וויל ארויסבלאזן א תגובה'לע דא אין קרעמל.. אבער דא האב איך די מעלות:
1. האבן צוויי ניקס איינס פאר לענגערע און איינס פאר לויזערע זאכן (מיט דעם אלעם לייגן ביידע למעשה נישט קאליע מיין אייגענע נאמען..).
2. א פריוואטע שנירל וואו איך קען פאוסטן נארישקייטן - נאך אין די נאמען פון א חבר - אזא דאפעלטע אנאנימיטעט..
 
לעצט רעדאגירט:
האבן צוויי ניקס איינס פאר לענגערע און איינס פאר לויזערע זאכן (מיט דעם אלעם לייגן ביידע למעשה נישט קאליע מיין אייגענע נאמען..).
איך גיי ווערן דיין חבר אויב די שרייבסט די לויזערע זאכן אויך מיט דיין אלפא ניק, איך האב זייער ליב ווען אינטעלעקטועלע מענטשן צילאזן זיך אביסל.
 
ברענדן די אייגענע שרייבן סטיל

וויאזוי וויל איך 'ברענדן' מיין ניק?! אלס איינער וואס שרייבט נאר טיפע און אינטעלעקטואלע זאכן - בלייבט שטיל אנדערש?! אדער אלס א לעבעדיגע ניק וואס רופט זיך אן אלץ און אלעמאל, האלט קרעמל לעבעדיג, טראכט נישט אייביג 7 מאל איידערן פאוסטן עפעס - אבער מיטן פרייז פון נישט ווערן גענומען אזוי ערענסט שטענדיג?!

דאס איז א פראגע וואס א חבר מיינע האט מיר געפרעגט איידערן עפענען א סאבסטעק אקאונט..

פון איין זייט קען ער זיין א לויזע שרייבער וואס שרייבט וואטעווער קומט צו זיין מיינד, האט שעפערישע געדאנקען, און איז א מאן דאמר אויף אלע נואנסן פון די פארבייגייענדע העדליינס.
און פון די אנדערע זייט קען ער זיך האלטן הויכגעשפריצט, אקאדעמיש, מיט א קלאסישקייט, שרייבן בלויז מיט רעפרענצן, אויסגעביגלטע טעזעס, און דורכגעטראכטע מאמרים..

איך וועל נישט לייקענען אז אפט האב איך אן ענליכע מבוכה ווען איך וויל ארויסבלאזן א תגובה'לע דא אין קרעמל.. אבער דא האב איך די מעלות:
1. האבן צוויי ניקס איינס פאר לענגערע און איינס פאר לויזערע זאכן (מיט דעם אלעם לייגן ביידע למעשה נישט קאליע מיין אייגענע נאמען..).
2. א פריוואטע שנירל וואו איך קען פאוסטן נארישקייטן - נאך אין די נאמען פון א חבר - אזא דאפעלטע אנאנימיטעט..
יראה לי אז פארדעם פארשטעלט מען זיך אום פורים (אל תקרי פורים אלא פורום...) כדי אז די אינטעלעקטואלן זאלן זיך פילן באקוועם צו זיין בגילופין אונטער'ן שלייער פונעם מאסק...

מ'דארף אויך נעמען אין באטראכט אז דאס עצם האלטן די ניק מיט איר אימעדש אזוי טייער קען נאך גאר זיין מער קטנות ווי סיי וועלכע קטנות מ'זאל נאר אמאל שרייבן...
פונקט ווי יעדער פארשטייט אז א נאַר זאגט אויך אמאל א גוטס, וועט א חכם אויך אמאל זאגן א שוואכעס, און צו געפעלן פאר די וואס פארשטייען נישט דעם דבר פשוט האט זיכער נישט קיין פשט.

לענ"ד נישטא קיין בעסערע זאך ווי זיין נאטירליך און שרייבן כמו שבא לו בקדקדו באותה שעה, העכסטנס קען מען אלעמאל צולייגן א דיסקלעימער אז מ'איז געווען במצב דקטנות המוחין אזוי אז די וואס זענען שטענדיג אין דעם מצב זאלן כאטש פילן עטוואס רילעיטעבל צום אינטעלעקט.

(דיסקלעימער, איך שרייב דאס אלעס במצב של קטנות המוחין, ממילא זאל מען עס נישט נעמען צו ערנסט)
 

אידעאלן איבער מציאות


אן אינטרעסאנטע זאך וואס גייט פאר ביים היימישן עולם איז די געדאנק אז מיר לעבן אין א קאלעקטיווע איידעאל אנשטאט אין רעאליטעט.

סאציאלאגיסט נחומי יפה ברענגט עס ארויס אויף דעם שמועס, וויאזוי אין אנקעטעס איבער דאס פריוואטע לעבן ביים היימישן עולם ענטפערן זייער אסאך מענטשן אז זיי קוקן זיך אן אביסל ארויס פונעם קעסטל - יעדער אויף זיין אופן (- וואטשן מאוויס, אינטערנעט, קליידונג, אנשויאונגען, תפילה בציבור, אא"וו), די נומערן זענען דאכט זיך אין די 70 פערצענט.
אבער ווען מ'פרעגט די זעלבע מענטשן וואס זיי האלטן - וויפיל פערצענט פונעם ציבור איז אויך אזוי, איז די תשובה איבערוועגענד אז רוב מענטשן זענען יא פרום אינגאנצן.

אין אנדערע ווערטער, 'רוב מענטשן' ביי זיך טוען אפט ככל העולה על רוחם און וויאזוי זיי פארשטייען פאר ריכטיג, אבער צום זעלבן צייט איז יעדער ביים מיינונג אז 'רוב מענטשן' זענען פרום און טוען נישט אזעלכע זאכן.

דאס שטרייכט אונטער אז וויבאלד אונזער מידיע ענווייראנמענט איז צענזורירט וועט איר נישט ליינען אין מאמענט מער ווי מעשיות איבער גרושים און שידוכים, אבער א געשיכטע איבער פערזענליכע סטראגעלס מיט רעליגיע אדער פרומקייט - עפעס וואס רעפלעקטירט באמת אסאך מער מענטשן ווי מיר מיינען - דאס ווערט איגנארירט בגדול. ביים שבת הגדול דרשה וועט דער רב צום מערסטנס אדרעסירן די 'צניעות' פראבלעם, אבער קיינמאל נישט רעדן העד-אן איבער די עפידעמיע פון בחורים וואס האבן עקסעס צו נחי יאבו וכדו'.

עס איז דא די ברייטערע געדאנק פון קאמאן נאלידזש, אז ווען איך ווייס אז דו ווייסט אז איך ווייס, פירן מיר זיך ביידע אויף אנדערש. סטיווען פינקער שמועסט עס שיין אויס אין זיין נייע בוך, וויאזוי ביידענ'ס געזונט צושטאנד לדוגמא איז פלוצלינג 'קלאר געווארן' פאר יעדעם נאכן דעבאטע - נישט ווייל מ'איז עס געוואר געווארן דעמאלס, נאר ווייל 'יעדער האט איינגעזען אז יעדער' זעט דעם קעניג נאקעט..

עס איז בלי ספק א גוטע וועג צו האלטן די מאסן קאנטראלירט. די פראגע איז נאר אויב קומען ארויס די 'פאקטן און ציפערן' און מענטשן הייבן פלוצלינג אן צו אנערקענען אז זייער שכן גייט צום זעלבן טעאטער ווי זיי נאר אין אנדערע צייטן, אדער אז זייער גבאי אין ביהמ"ד ענדזשויט אויך יוסי בראך'ס שמועסן מער ווי שלש סעודות תורה. וואס גייט דאן געשען? גייט עס עקפלאדירן? גייט זיך די גאנצע בילד טוישן דראמאטיש? אדער איז דא עפעס וואס קען האלטן איידעאלן אן דעם וואס מענטשן זענען איינגערעדט עמפיריש דערין?!

ארגועבלי, די מאדערנע רעוואלוציע און ענלייטמענט האט ארויפגעברענגט דעם געדאנק פון ארויסהייבן אינדיווידואלע געשיכטעס איבער קאלעקטיווע אידעאלן - און דאס האט נאכגעפאלגט מיט א סעקולארן אויפשטייג נאך וואס רוב גלחים זענען למעשה נישט קיין סעינטס.. עס איז אינטרעסאנט צו שפעקולירן וויאזוי די חרדי'שע עולם גייט דאס אויפנעמען מיטן אויפשטייג פון פאדקעסטס און היימישע דאטא וואס גייט מאלעווען די בילד אביסל מער אויפריכטיג.. אבער דאס איז שוין די נושא פאר א צווייטע צייט.

******

נאך איין פלאץ ווי איידעאל שטייגט איבער פראקטיס, איז ווען ס'קומט צו פראפאזירן סיי וועלכע טויש אדער אפנויג פון א היימישע טראדיציע.

אסאך מענטשן וועלן עגריען אז כפרות שלאגן איז א מאדנע מנהג, אז לערנען אין כולל איז נישט די בעסטע זאך, אז G&G מאנטלעך זענען נישט די בעסטע, אז די מיורעקס תכלת איז ריכטיג, אז לעבן מיט ליגנטס אויפן רעגירונגס חשבון איז אומעטיש, אדער אז האבן א גראמער ביים חתונה פאר אפאר פארשלאפענע פעטערס איז אומראציאנאל.
די אינטרעסאנסטע חלק איז נאר, אז ווילאנג דו האסט דעם שמועס אין שול קענען 20 מענטשן שיינערהייט מסכים זיין מיט דיר און צושאקלען דאס קאפ מיט אפשיי. דערוואגן זאלסטו נאר עס אויסצופראבירן אין פראקטיק און דו ווערסט גלייך אסור לבוא בקהל, דיין שוויגער וויל דיר נישט קענען, קיין שידוכים וועט דיר נישט גיין, און מענטשן וועלן דיר אנקוקן ווי אזא לעיזער קרויס'ל - שוין נעבעך..

וואס איז אבער געשען דא? האסט דאך ס"ה געטון עפעס וואס יעדער איז מסכים אין פרינציפעל, האסט אויסגעפירט עפעס צו וואס זיי אלע האבן צוגעשטומט מיטן קאפ.
די טעות איז נאר אז ווען מענטשן זענען מסכים 'אינעם איידעאל' מיינט נאך בכלל נישט אז דאס גייט ווערן א סטאנדארט אדער אז מיטן עס אויספירן גייסטו זיין אן הערא.. פונקט פארקערט, אין אזעלכע מצבים טאר מען נישט זיין קיין אוטיסט, מ'דארף פארשטיין וואס מעג געזאגט ווערן און וואס מעג געטון ווערן דעראויף..
 
לעצט רעדאגירט:
דערוואגן זאלסטו נאר עס אויסצופראבירן אין פראקטיק און דו ווערסט גלייך אסור לבוא בקהל, דיין שוויגער וויל דיר נישט קענען, קיין שידוכים וועט דיר נישט גיין, און מענטשן וועלן דיר אנקוקן ווי אזא לעיזער קרויס'ל - שוין נעבעך..

ר' ישראל מאזעס זאגט אינמיטן דעם שיעור
א "נארמאלער" מענטש וויל מיר אמאל הארגענען. ווייל ער וויל אויך זיין משוגע אבער ער קען זיך נישט קיין עצה געבן מיט זיין עגא, פלאצט ער פאר קנאה אויף מיין שמחה און פרייהייט. ע"כ

מ'קוקט עס אהן ווי דער מענטש איז נעריש אז ער כאפט נישט, אדער אזא בעל גאוה אז ס'גייט אים נישט אהן אז ער טוט אנדערש ווי יעדער. און אויף די צווייטער צד קען מען נישט דערליידן יענעמס ביצים אז ער טוט זיך וואס ער וויל.

סוקסעספול מענטשן זענען אמאל ווייניגער באליבט. זעה אין די יואלי לאנדא שנירל וויפיל קנאה און שנאה ס'גיסט זיך פארן חטא פון האבן געלט.

און דא זעהסטו א שנארער וואס נעמט זיך די רעכט צו טון וואס ער וויל - אונז שמאכטן אינעם 'מה יאמרו' און דו האסט זיך אזוי ארויסגעשלייכט פונעם מענטהל תפיסה!!!
 
די פראגע איז נאר אויב קומען ארויס די 'פאקטן און ציפערן'
דארף עס דווקא זיין מיט פאקטן און ציפערען? איז עס דען נישט שוין באוויסט? למשל, יעדע ווייסט אז יעדע האט עקסעס און עמעזאן קומט נישט אן פלוצלונג צום טיר אויב מען האט עס נישט באשטעלט וכדומה ואפילו הכי עולם גולם כמנהגו נוהג
 
דארף עס דווקא זיין מיט פאקטן און ציפערען? איז עס דען נישט שוין באוויסט? למשל, יעדע ווייסט אז יעדע האט עקסעס און עמעזאן קומט נישט אן פלוצלונג צום טיר אויב מען האט עס נישט באשטעלט וכדומה ואפילו הכי עולם גולם כמנהגו נוהג
קען זיין יעדער ווייסט, אבער נישט יעדער ווייסט אז יעדער ווייסט אז יעדער ווייסט..

ווילאנג ס'איז נאך 'א סוד פאר גאנץ בראד' הייסט עס אין דעם זין נישט באקאנט.. יו געט די פוינט?
 

טעק קאמפאניס - די מאדערנע קעניגרייכן


די עקאנאמיע ווי באקאנט באשטייט פון סקערס ריסאורסעס וואס ווערן פארהאנדעלט אויפן מארקעט צווישן אירע.
די דריי הויפט ריסאורסן וואס אדאם סמיט האט אידענטיפיצירט זענען לאנד, קאפיטאל, און לעיבאר. צענדליגע מלחמות, עכטע, פילאזאפישע, און פאליטישע, האבן שוין אויסגעבראכן וויאזוי צו איינטיילן די מארקעט בעסער און מער ביושר, ווי טייל האלטן אז די קאפיטאליסטישע אייגענטומער זאלן האבן די בעלות, אנדערע פראפאזירן אז די לעיבאר קראפט זאל איינטיילן, און אנדערע לייקענען בכלל די אפטיילונג פון לאנד אלס אפגעזונדערט פון קאפיטאל. אבער נישט דאס איז מיין פוינט דא.

אין היסטאריע איז לאנד - טעריטאריע געווען זייער ווערדפול. אלע קעניגרייכן און עמפייערס אויב איז דא איין זאך וואס זיי האבן אין גלייכן איז עס די אייגנטום פון לאנד, און די מלחמות צו אייננעמען מער שטח, מער לאנד.
וואס מער לאנד, האט עס אטאמאטיש באדייט מער קראפט, מער באשיצונג, און מער פלאץ צו פארשטארקערן די מאכט.
קעניגן האבן פארלאנגט שטייער פארן וואוינען אין זייער לאנד, און עמפייערס האבן קאלאניזירט און פארכאפט אלע גוטס און מינעראלן פון די שטחים וואו זיי האבן געהערשט.
דאס איז געווען א רעלאטיוו גוטע סיסטעם, ביז מאדערנע ווינטן האבן אנגעהויבן בלאזן און מענטשן האבן איינגעזען אז איין מאכטפולע פערזאן איבער מאסן שטחים איז נישט די בעסטע וועג צו גיין. איז מען אפירגעקומען מיט דעמאקראטישע סיסטעמען וועלכע געבן איבער די גרעניצן פארן פאלק און שטעלן במקום א צענטראלע ערוויילטע רעגירונג צו נעמען שטייערן און האנדלען דערמיט כטוב בעיני העם. די מעלה דערפון איז אז אנשטאט איין מענטש זאל האבן אויסשליסליכע מאכט בלויז פארן ווערן געבוירן צו א זיידע א קאנקארער, זאל מען בעסער דיסטריביוטן די נאטורליכע האב און גוטס גלייך צווישן די מאסן (לאנד אייגנטום איז נאכאלץ א רעכט - און טאקע ווען מענטשן האבן די בעלות אויפן שטח נאך איידער די רעגירונג איז אפירגעקומען האט עס געברענגט פראבלעמען און פילאזאפישע פשרות האבן געדארפט געמאכט ווערן צווישן אלטימעטע צענטראלע אייגנטום און אינדיווידואלע לאנד רעכטן. ואכמ"ל)

כעת טרעפן מיר זיך אין אן ענליכע איבערשפיל פון די זעלביגע היסטאריע.
'לאנד' היינט איז שוין נישט אזוי ווייט נאטורליכע קרקע, ווי עס איז א נייע אויסטרעף פון טעכנעלאגיע, קלאוד, און פלאטפארמעס.
צו עפענען א געשעפט (מיט קאפיטאל און לעיבאר) ברויך מען מער נישט א שטיקל ערד אין מאנהעטן, מ'דארף אנשטאט אן אקאונט אויף אמאזאן. צו ווערן געהערט ביי די מאסן דארף מען נישט קיין במה אין הייד פארק נאר א פראפייל אויף X, צו קאמיוניקירן מיט אנדערע דארף מען נישט קיין פערד און וועגענער וועלכע לויפן צווישן בראד און לייפציג נאר א וואטסעפפ נומבער, און צו האלטן סטארעדזש דארף מען נישט קיין ווערהאוז אין טעקסעס נאר א קלאוד מעמבערשיפ, צו האבן צוטריט צו די וועלט דארף מען נישט קיין פאספארט נאר א גוגל אקאונט, און אזוי ווייטער און ווייטער. די לענדסקעיפ האט זיך געטוישט ליטעראלי, און די מאדערנע טעריטאריע האט ווייניגער מיט פיזישע שטח ווי מיט טעכנעלאגישע צוטריט.

וואס געשעט אבער איז אז די פאר ענטרעפעאנורן, די ערפינדער און אייגנטומער פון אמאזאן, גוגל, X, מעטא, וכו', זיי האבן אויסשליסליכע בעלות אויף די אלע שטחים - און ווען מענטשן וויל אריינקומען אהין און אויפשטעלן זייער ביזנעס דארט (פונקט ווי אין א נייע לאנד מיט צוויי טויזנט יאר צוריק) פארלאנגען זיי שטייער פון וואס זיי ווערן רייכער און רייכער און ניטאמאל קען מען זיך יעצט ערלויבן צו גיין קאמפעטישאן איינמאל די זאך איז אווערגעשטעלט.

איך גיי נישט אריינגיין אין קיין גאנצע דעבאטעס דא איבער קאפיטאליזם און אינעקוואליטי, צו די פאקט אליין אז זיי ווערן אזוי רייך איז אומבארעכטיגט אדער גאר געוואונטשן. איך טראכט נאר אז די היסטאריע אנאלאגיע איז גאנץ שטארק. און אויב בין איך גערעכט דערמיט (און אויב AI וועט נישט צושטערן די סדר העולם פריער) איז דא שאנסן זיך צו טרעפן בעתיד מיט א דעמאקראטיזירטע טעריטאריע, ווי די טעכנעלאגישע 'שטחים' ווערן געפירט און באלאנגען צום קאלעקטיוו, שטייער קען פונקט אזוי ווערן איינקאסירט און דיסטריביוטעט צוריק צום קאלעקטיוו, ביזנעס ווייטער עז יוזשעל אויף די פלאטפארמעס. אבער אנשטאט א קעניג וועט מען האבן א דעמאקראטישע רעגירונגס אנוועזענהייט דארט.

רוף עס סאציאליזם אויב דו ווילסט..
 
לעצט רעדאגירט:

מה זה דזשערני?​


איך האב געהערט א ווערטל לעצטנס. אן אמעריקאנער פרעגט אן ענגלישע, איך הער זאגן אז ביי ענק אין ענגלאנד ווארט מען 6 שעה צווישן פליישיג און מילכיג?! פרעגט דער ענגלישער צוריק, און ביי ענק אין אמעריקע נישט?! זאגט דער אמעריקאנער, ניין, ביי אונז טוט מען אינצווישן עפעס מ'ווארט נישט סתם!

לענינינו. שמועסנדיג לעצנטס איבער די אויפשטייד פון דער 'דזשערני' פענאמען, האט א חבר מיינער מיר געזאגט ווי ער פלאצט פון דער דזשערני ארויף דזשערני אראפ סאמעטוכע, אויף יעדע פאדקעסט, יעדע שמויגער און יעדע יוקל האט א דזשערני צו פארקויפן א דזשערני צו מיטטיילן, א יוגנט, א טראומע, א טעראפיסט, א געשיכטע, בקיצור ס'איז אים גוט..

קענענדיג אים ווייס איך דאך יא אז ער איז נישט אזוי אומשולדיג, ער האט פונקט אזוי זיין דזשערני צו די האנט, מעגליך עס איז אזא פראדזשעקשאן אוו דינייעל וואס האט אים אנגעכאפט, אבער טראכטענדיג א מינוט האב איך געכאפט עס איז מער א בחינה ווי דער אויבנדערמאנטע אמעריקאנער.

בשעת ווען מאנכע מוטשענען זיך מיט זייער דזשערני, עכטע און אנגעווערטשאפטע טראומעס און מעשיות, זענען דא אנדערע וואס גייען אן מיטן לעבן, מ'טוט אויף מיטן טאג, מ'שפירט זיך גוט, מ'לעבט און מ'לאכט. יא אודאי זענען דא שווערעקייטן פון אלע סארט, אודאי איז מען נעכטן געווען דארט, מארגן גייט מען זיין ערגעץ אנדערש און יעצט ווייסט מען נישט פונקטליך וואו מ'איז, אבער נישט דאס איז וויאזוי מ'אידענטיפיצירט זיך.
מיין חבר האט א גוטע דזשאב, ער איז סוקסעספול, ער האט הנאה פון זיין לעבן, און דאס איז וויאזוי ער זעט זיך און וויל אז אנדערע זאלן אים זען. ער האט א כאראקטער אויך, נישט נאר א דזשערני.

דאס קומט אונז צו לערנען, אז ווען איינער האט א דזשערני מיינט עס אין אנדערע ווערטער אז ער האט נאכנישט מצליח געווען צו טרעפן די באשעפטיגונג און זיין אייגענע כאראקטער בשעתן פארן פון איין פלאץ צום אנדערן, ער האט נאכנישט מצליח געווען ביי זיך אין קאפ צו לאנדן. זיין גאנצע וועזן איז נאך 'דזשערני'דיג. נישט אז עס איז עפעס שלעכט דערמיט. ס'איז נאר דא בעסערס אויף וואס צו שטרעבן...

ר' חנניא בן עקשיא אומר...
 
לעצט רעדאגירט:
נאר אזעלכע דזשערני'ס! אמן!
 
ס'איז אין דת ואמונה, בעהט מחנים צו עפענען די אומצענזירטע שמועסן פאר דיר
 
זעענדיג דעם דעבאטע איבער די לבנה לאנדונג בין איך סתם נייגעריג, איז עס אז קריסטן און גלויביגער זענען מער נוטה צו האלטן אז עס איז א האוקס צוליב טעאלאגישע סיבות? צ.ב. ווייל אויב איז סייענס, מידיע, רעגירונג, פאלש איבער דעם זענען זיי דאך זיכער אויך פאלש לגבי עוואלוציע און דינאזאורס?! מיט דעם קומט געוויס מיט אלע אנדערע קאנספיראציעס, ווי פלאכע ערד אד"ג.
אדער איז עס מער כלליות'דיג אז גלויביגער זענען בטבע מער פונדאמענטאליסט און זענען נוטה צו גלייבן קאנספיראציעס און פרינדזש געדאנקען מער ווי סעקולארע און 'שכל'דיגע' מענטשן?
אדער אפשר פארקערט, אז סעקולאריסטן קענען זיך נישט ערלויבן צו לייקענען 'סייענס' ווייל דאן צופאלט זייער איינציגסטע ערד אונטער די פיס?! בבחינת נישט אז קריסטן זענען ארויס פון פראפארציע נאר ענדערש אז סעקולאריסטן קענען נישט עפארדן עס צו לייקענען און זיי זענען ענדערש ארויס פון די נארמאלע פראפאציע פון סקעפטיציזם אין די פאפולאציע.

טראכט איך יעצט, ווער זאגט בכלל אז נאר קריסטן לייקענען די לבנה לאנדונג, אפשר איז מיין גאנצע הנחה דא פראסט ארויסגעזויגן פון פינגער?!
 
פון אויסעווייניג איז מיר מסתבר אז די גלויביגע זאלן אינדיד האבן א שטיקל פראבלעם מיט די לבנה לאנדונג, מכמה סיבות;
-השמים שמים לה' וכו'
-אפילו נאך אראפשלינגען ניוטון ותלמידיו אז די הימלישע לבנה איז אין עסענס די זעלבע טשאנק פון מעסס ווי די ערד איז עד אבער אומאקצערטירבאר ווען ס'ווערט דעמאנסטרירט לעיני כל אויף טעלעוויזיע
-מיר קענען נישט זיין אזויפיל מער פארגעשריטן ווי די קדמונים זצוק"ל
 
Back
Top