אויס סומעטאכע? פרשת וועבערמאן

איך האב גערעדט צו נחמי'ס נעפיו, האט ער מיר געזאגט, ער איז אים געגאנגען באזוכן אין טורמע און ער האט אים געפרעגט, "אויב האסטו עס נישט געטוהן, פארוואס שטראפט דיר גאט אזוי? אדער אפילו אויב האסטו יא, נאכאלס פארוואס אזא הארבע שטראף?"
נחמיה האט אים געענטפערט אז ס'איז ווי א טאטע וואס סובּדזשעקט זיין קראנקע קינד צו אַן אפעראציע..

האב איך געטראכט יא, אבער נחמיה'ס קראנקהייט זענען טאקע זיינע סעקשועל אבּיוסעס.

נאר יעצט אז איך לייען מיט וויפיהל קרבנות ער האט עס געטוהן און די אופנים ווי בּרענעדיגע ציגארעטלעך און הייסע וואַקס אויף זייערע אַבּדאָמען (הונטערן בּעלי בּאָטטאָן), און אלץ אין די נאמען פון גאט, די תורה און די טהרה פון די מחנה, בּינעך שוין נישט זיכער די שטראף איז אזויפיהל הארבּער.
 
לעצט רעדאגירט:
נאר יעצט אז איך לייען מיט וויפיהל קרבנות ער האט עס געטוהן און די אופנים ווי בּרענעדיגע ציגארעטלעך און הייסע וואַקס אויף זייערע אַבּדאָמען (הונטערן בּעלי בּאָטטאָן),
ווי קען מען עס ליינען?
 
בתוך דבריו של ראשעקאל (כ'קען נישט ציטירן זיין ענגליש. כ'ווייס נישט פ"וו די יוזשעל 'ציטיר' ארבעט נישט אויף סעלעקטעד ענגליש טעקסט)
 
בתוך דבריו של ראשעקאל (כ'קען נישט ציטירן זיין ענגליש. כ'ווייס נישט פ"וו די יוזשעל 'ציטיר' ארבעט נישט אויף סעלעקטעד ענגליש טעקסט)
לכוארה ניט אמת. נחמי' האט דען גערייכערט בכלל?
 
און וועגן די ליכט, האט ער דען נישט געהאט עלעקטריציטעט..?

מ'קען זיך עפעס אויסרעכענען מיט די פּערווערטע תאוות משונות פון א מאנס?
 
און וועגן די ליכט, האט ער דען נישט געהאט עלעקטריציטעט..?
נע דאס שיינט נישט אמת. אפשר אין טאהש פון ווי דו קומסט קען דיין שונא משה ראטמאן דאס טאן. אבער דאהי אין וויליאמסבורג איז דאס צו פאנטאסטיש. איך וואלט געזאגט אז דאס איז א קאפי פעיסט סטרעיט ארויס פון נחום ראזנבערג'ס האטליין פיהל מיט שמוציגע פיקציע חלומות פון צופיהל וואטשן בי.די.עס.עם. פארנאגראפיע.
 
לעצט רעדאגירט:
ס'איז א באקאנטע סעקשועל פעטיש (נישט די סיגארעט בּאָדס) אבער עס טאהן צו וויקטעמס איבערווייזט נאר דעם רעיפּיסט'ס אכזריות.
 
ס'איז א באקאנטע סעקשועל פעטיש אבער עס טאהן צו וויקטעמס איבערווייזט נאר דעם רעיפּיסט'ס אכזריות.
און אויך אויף דער וואס שרייבט נאך אזאלכע באבע מעשיות, אלץ תורת לאקשן, פאר זיינע לייענער...
 
לעצט רעדאגירט:
נע דאס שיינט נישט אמת. אפשר אין טאהש פון ווי דו קומסט קען דיין שונא משה ראטמאן דאס טאן. אבער דאהי אין וויליאמסבורג איז דאס צו פאנטאסטיש. איך וואלט געזאגט אז דאס איז א סי.פי סטרעיט ארויס פון נחום ראזנבערג'ס האטליין פיהל מיט שמוציגע פיקציע חלומות פון צופיהל וואטשן בי.די.עס.עם. פארנאגראפיע.
מ'רעדט דא פון וועבערמאן. ביטע נישט פארדרייען. אויב דו ווילסט אַקיוּזען נחום ראזענבערג אויף וואטשן בּי די עס עם פּורנוגרפי, פליז עפן א צווייטע אשכול אויפדעם.
 
מ'רעדט דא פון וועבערמאן. ביטע נישט פארדרייען. אויב דו ווילסט אַקיוּזען נחום ראזענבערג אויף וואטשן בּי די עס עם פּורנוגרפי, פליז עפן א צווייטע אשכול אויפדעם.
איך רעדט צו דיר, נישט צו נחום. דו האסט דאס געשריבן, האב איך געזאגט פון ווי עס קומט!
 
לעצט רעדאגירט:
שקר. כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה.
די פסוק זאגט עס דווקא ביי אן אשת איש אז דערפאר איז זי פטור פון מיתה קוק גוט אריין דארט אין פרשת תצא סאיז אמת די גמרא לערנט ארויס אז בשעה שהוא רודפה איז ער אזוי ווי א רוצח און כדי אים אפשטעלן ברויך מען אפילו הרגענען דאס האט אבער נישט קיין שייכות מיט אביוז
 
@דאקטאר-ראבינער ביסט דאך א דאקטאר! אביסעלע איינגעהאלטנקייט, @פאנדע האט נישט אראפ געברענגט דעם מאמר, ער האט בסך הכל געטענה׳ט אז אויב סאיז וואהר די מאמר, איז עס א קשיא אויף די תורה אין נישט קיין תירץ פאר אונז, יעצט אז די זאגסט אז די תורה באטראכט עס יא ווי רציחה, איז דאך זיכער גוט, ער האט נאר גערעדט לשיטתו, והוי דן כל אדם לכף זכות
די גאנצע תורות הגוי פון אביוז איז סתם אז דער עולם זאל זיך קענען באדן אין ניבל פה על טהרת הקודש וואס אויף דעם פאלט אפילו נישט אן אז מען ברויך תשובה טוהן
 
די גאנצע תורות הגוי פון אביוז איז סתם אז דער עולם זאל זיך קענען באדן אין ניבל פה על טהרת הקודש וואס אויף דעם פאלט אפילו נישט אן אז מען ברויך תשובה טוהן
לשיטתך, אפשר דעיס וואס די תורה שרייבט וועגן גילוי עריות איז אויכעט נאר "אז דער עולם זאל זיך קענען באדן אין ניבול פה על טהרת הקודש"? אפשר דארף מען תשובה טוהן אויף לערנען חומש?
 
כ׳ווייס אויכט אז אין הלכה כר׳ יוחנן בן דהבאה
אה, איך זעה יעצט אז ביסט פון די יושבי חושך- never mind
איך זע אז די ווייסט נישט וואס תשע מדות מיינט תשע מדות האט נישט קיין שייכות מיט די ארבע דברים סח לי מלאכי השרת וואס אויף דעם זאגט די גמרא אין הלכה כר' יוחנן בן דהבאה ווען איך האב גשריבן תשע מדות האב איך בעיקר גמיינט בני גרושת הלב
 
איך זע אז די ווייסט נישט וואס תשע מדות מיינט תשע מדות האט נישט קיין שייכות מיט די ארבע דברים סח לי מלאכי השרת וואס אויף דעם זאגט די גמרא אין הלכה כר' יוחנן בן דהבאה ווען איך האב גשריבן תשע מדות האב איך בעיקר גמיינט בני גרושת הלב
יא יא איך ווייס איך האב עס צו געברענגט ווייל עס איז אויף די נעקסטע עמוד, איך ווייס נישט פון ווי די נעמסט דיין אינפא און ס׳אינטרעסירט מיך נישט, איך גלייב נישט אין דיע שטותים
 
דער עולם זוכט מראי מקומות
דער רשב"א רעדט פון איינער וואס איז מזיק את הרבים, וואס הגם עפ"י תורה קען מען אים נישט שטראפן, אבער צו היטן די רבים מעג מען אים איבערגעבן צו די אינסטאנצן, אע"ג אז ער וועט ליידן מער ווי געפאדערט. עפ"י דעם האבן אלע פוסקים מתיר געווען צו ארעסטירן די וואס פירן זיך נישט אויף ווי עס דארף צו זיין ברבים, ולמשל דער רא"ש שרייבט אז מ'האט אפגעהאקט די נאז פון א פרוי וואס איז געווען אוועליעבל פאר יעדער פרוץ.
דער שואל ומשיב, אויב איך געדענק גוט, שרייבט אז מ'קען מעביר זיין א מלמד וואס האט מטמא געווען קינדער במשכב זכור אפילו אן עדות ברורה עפ"י תורה, להציל העשוקים.

וועגן דער וואס האט אטאריטעט אויף אנדערע וואס ער נוצט אויס פאר זיין געשמאק, דארף מען וויסן אז עס ווענדט זיך אויף די וויקטים. געזונטע מענטשן קענן דערהייבן די פיין פון אזא מעשה. דעריבער טרעפט מען אמאל ערוואקסענע מענטשן וואס טענהן אז מ'האט זיי געטאטשט און געטשעפערט און זיין לעבן איז פיין און וואויל. א מער עמפינדליכע מענטש, אינגל אדער מיידעל, נעמט אן די סארט פאסירונגן זייער שווער, און עס איז דעת לנבון קל אז איינער וואס טוט אזעלכע זאכן, אויסער די פאסקודניקייט, טוט וויי די מיט וועמן ער קומט אין בארירונג. ווען איינער טוט עס צו עטליכע מענטשן און איז עלול דאס צו טון צו נאך מענטשן, איז ער נכלל אין די הלכה פון דער תשובת הרשב"א, הנפסק בשו"ע חו"מ סי' שפ"ח.
 
דער עולם זוכט מראי מקומות
דער רשב"א רעדט פון איינער וואס איז מזיק את הרבים, וואס הגם עפ"י תורה קען מען אים נישט שטראפן, אבער צו היטן די רבים מעג מען אים איבערגעבן צו די אינסטאנצן, אע"ג אז ער וועט ליידן מער ווי געפאדערט. עפ"י דעם האבן אלע פוסקים מתיר געווען צו ארעסטירן די וואס פירן זיך נישט אויף ווי עס דארף צו זיין ברבים, ולמשל דער רא"ש שרייבט אז מ'האט אפגעהאקט די נאז פון א פרוי וואס איז געווען אוועליעבל פאר יעדער פרוץ.
דער שואל ומשיב, אויב איך געדענק גוט, שרייבט אז מ'קען מעביר זיין א מלמד וואס האט מטמא געווען קינדער במשכב זכור אפילו אן עדות ברורה עפ"י תורה, להציל העשוקים.

וועגן דער וואס האט אטאריטעט אויף אנדערע וואס ער נוצט אויס פאר זיין געשמאק, דארף מען וויסן אז עס ווענדט זיך אויף די וויקטים. געזונטע מענטשן קענן דערהייבן די פיין פון אזא מעשה. דעריבער טרעפט מען אמאל ערוואקסענע מענטשן וואס טענהן אז מ'האט זיי געטאטשט און געטשעפערט און זיין לעבן איז פיין און וואויל. א מער עמפינדליכע מענטש, אינגל אדער מיידעל, נעמט אן די סארט פאסירונגן זייער שווער, און עס איז דעת לנבון קל אז איינער וואס טוט אזעלכע זאכן, אויסער די פאסקודניקייט, טוט וויי די מיט וועמן ער קומט אין בארירונג. ווען איינער טוט עס צו עטליכע מענטשן און איז עלול דאס צו טון צו נאך מענטשן, איז ער נכלל אין די הלכה פון דער תשובת הרשב"א, הנפסק בשו"ע חו"מ סי' שפ"ח.
דאס איז אלעס יענעם אפצוהאלטן און אז מזעט אז נאכן אים חאפן אין מהאט אים שוין באשטראפט גייט ער ווייטער אן
 
Back
Top