לאז לעבן...
היימישער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- נאוו. 26, 2024
- מעסעדזשעס
- 68
- רעאקציע ראטע
- 202
- פונקטן
- 28
Very interesting, But absurd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
שוין איינמאל אבסורד, אויב נישט אמת כאטש לשעשע
איך וועל אביסל ענטפערן אויף וואס איך קען.וואה! מאכטיג, דאס האב איך ביז היינט נישט געהערט. אומגלויבליך.
ויש לדון, אויב טאקע נאר פון די חשמונאים ולהלן האבן געוועלטיגט אין היינטצייטיגער ארץ ישראל ווייל עפעס א שרעד פון ארכעלאגישע עווידענס האבן זיי יא פון א רעפרענץ צו יהורם ובנו אחזיהו - יהורם דער אור-אור אייניקל פון שלמה המלך און פון די מלכי יהודה - געפינען אין היינטצייטיגער ישראל. און אויב זענען זיי אהין געגאנגען האבן זיי מסתמא געהאט עפעס א מסורה שוין צום לאנד עסטעבלישט מימי בית ראשון.
אבער באופן כללי טוהט דער טעאריע גאר שיין פארענטפערן פילע פראגן. ווי למשל פארוואס זיי האבן נאכנישט געפינען אין ארץ ישראל עווידענס אז ישראל ויהודה זאלן אמאל האבן געווען א פאראייניגטע מלוכה - עטליעסט נישט אין די צייטן ווי אנגעגעבן אין תנ"ך. און בכלל זענען אויסער די איין רעפרענץ צו יהורם ואחזיהו נישטא מייניך קיין שום אנדערע עווידענס צו די ממלכת יהודה פון אונזער תנ"ך. אפילו צום בית ראשון האבן זיי נישט עכט געטראפן. ביטע מיך פאררעכטן אויב ביניך ראנג. אפשר איז גאר דזשעדא (Jeddah) לינקס נעבן מעקא (Makkah) די 'יהודה' פון פסוק און ווער ווייסט, אפשר איז מעדינא געווען די ממלכת ישראל פון פסוק?
נאך עפעס, איך האב מיך ביז היינט געווינדערט פארוואס - אדער בעסער וויאזוי - די תימנים זאלן בימים ההם טראוועלען פון היינטצייטיגער ישראל ביז יעמאן?? ס'איז אזוי ווי דו זאלסט מיר זאגן אז ס'געווען געווען א קהילה אידן וואס זענען געפארן פון אר"י ארויף קיין צפון, ביז ביז אויבן ביים ווייטסטן שפיץ פון נארוועגיע... און נאך בימים ההם אויכעט??!! לא יעלה על הדעת. (אע"פ וואס דא איז דא א גראדע ים סוף אהין.) די זעלבע מרחק בערך איז פון אר"י ביז יעמאן.
ועכשיו שבאנו לכאן (אדער ווי אין הכי טאקע גלייכט צוזאגן ועכשיו שאלוקים גלה לנו כל זאת) קען מען שוין זאגן אויך אז די יוצאי מצרים זענען אויכעט נישט געקומען צופארן פון אזוי ווייט, נאר אז זיי האבן אינאמתן אנגעפאנגען זייער דזשוירני פון צפון סודאן וואס כידוע איז זי אין אלטע צייטן געווען פאר א לאנגע תקופה א חלק פון מצרים (דוכט זיך 'מצרים אפפער); און אויך יש לומר אז זיי האבן אינאמתן טאקע אריבער ים סוף פראפער, פיהל מער לדרומה, און נישט נאר אזא צווייגעלע פונעם ים. (נאר פאר דעם הר-סיני וועט מען ברויכן טרעפן א נייער קאנדידאט).
נאכמער, און דאס לייג איך צו אלס א גאר אימפראבעבל השערה, אפשר זענען זיי רוב צייט, די צייט וואס זיי האבן געספענט אין מדבר, געווען אויף דער סודאנישער זייט אנשטאט אויף דער סאודישער זייט, און דער סיפור קריעת ים סוף איז געווען לבסוף פון דער דזשוירני און נישט מתחילתה, ועל כן האבן זיי טאקע געטראוועלט דעם מדבר הגדול והנורא - דער סאהארא'ן דעזערט. ווייסעך נישט צו מ'קען אזויפיהל פארדרייען דעם פסוק..
ווארט, לויט געוויסע היסטאריקער איז דער אמת׳ער מעקא דארט וואו ס׳איז פעטרא אין ירדן, און מוחאמאד קומט פון סיריע.נאך עפעס וואס איך כאפ מיר יעצט איז אז געווענליך ווען א רעליגיע צעטיילט זיך צו שאפן א נייער צווייגל, לאזט די נייע רעליגיע אלץ ביז אהער פארהייליגט אין דער קעינאן (סקריפטשערס) נאר מכאן והלאה איז מחבר איר אייגענע דיפרינטשיעיטעד ווערסיע.
כגון די שומרונים פארציילן אז ביי עלי הכהן איז געשעהן זייער פיצול, און אז אלעס נאר ביז נאך ספר יהושע איז הייליג. די נוצרים האלטן אלעס ביז דער ברית החדשה ווי אונז. די ענניים און שפעטער קראים פארהייליגן נאר די ספרי קודש לאפוקי די תורה שבע"פ. א.א.וו.
יעצט, לויט אונזער מסורה וואס מ'האט געלערנט אין חדר אז די מדבר איז געווען די סיני פענינזולא און אר"י איז געווען וואו זי איז יעצט, איז א שטיקל תמיהה אוואו אונזער לעד ישמעאל קומט אריין אין די פיקטשער? און אויך איז א פלא ווען מען הערט אז לויט די מוסלעמענער מסורה איז דער פיצול געשעהן ביי יצחק'ן און אז פאר זיי איז אלץ ביז אהין הייליג. כ'מיין הלמאי?
אבער יעצט אז מיר האבן אזעלעכע רוטס אין דרום-מערב פון דעם ארעביען פענינזולא איז אסאך מער פארשטענדליך וויאזוי דזשודעיאיזם איז אויך א מוטער פון איסלאם גענוי ווי זי איז פון נוצרות.
למעשה קען מען דיר נישט אפפרעגען, איז ווער זאגט אז עס איז נישט אזוי?אין אנדערע נייעס זאגן ארכעאלאגן אז קאלאמבוס האט אנדעקט דאס לאנד וואס איז היינט באקאנט אלס Israel/Palestine. זיי זאגן אז from sea to shining sea מיינט מען פונעם ים הגדול צום ים המלך. די כותל איז אלטע מאיא איבערבלייבענישן. עיר דוד איז אצטעק. הר הזיתים איז עיראקווי. די אלע אלטע שולן אין גליל זענען נאוואהאו. אלע הברעיאישע מטביעות, אינסקריפשאנס, בנינים, וכו' זענען אלס א חלק פונעם ציוניסטישער ליגן.
פאראן אן א שיעור ארכעאלאגישע ראיות אויף די תקופת בית ראשון. בפרט פון די מלכי ישראל (וואס זענען ווארשיינדליך געווען פיל שטערקער ווי די מלכי יהודה).נו, ברענגזשע אפאר ארכעלאגישע ראיות אז אר"י איידער ווען די מלוכות יהודה וישראל זענען געווארן געפארעמט, איז יא געווען אוואו זי איז היינט?
לאמיר גיין זייער צושטייטעלעך.ס'איז טאקע זײער אינטרעסאנט. כ'זעה דאס יעצט צום ערשטן מאל. דער אמת איז ס'איז מיר געליגן אין קאפ אז ס'איז דא עפעס באװײזן פאר עמרי ואחאב (הגם װאס איז דא אויף אחאב איז שװאך).
דאס טױשט אבער נאכנישט אז פון דעם איז נאכאלס נישט קײן באװײז אויף מלכות בית דוד און זיכער נישט אויף 'בית ראשון' און ממילא קען זײן אז מלכות בית דוד איז געװען נעבן תימן. אויכעט, די תקופה װאס די מציבה רעדט פון איז פוהל שפעטער פון װאס דער פותח השנירל שרײבט װאס איז מימי אברהם (אדער נאך פריער) ביז נאך ימי יהושע בן נון (הגם דער מחבר האט געטענהט ביז ימי חשמונאים).
דאס אז זײ האבן אױך געהײסן מואב, האט שוין דער פותח השנירל געזאגט אז די נעמען האט מען געגיבן די זעלבע פון אמאל אזױ װי להבדיל אין קרית יואל מאנרוי קען מען טרעפן נעמען פון ראפשיץ, ליזענסק און ליסקא וכדומה..
וועלכע חורבן?דער אמת איז איך האב גאר װײניג דורכגעטוהן די נושא װײל ס'אינטרעסירט מיר נישט אזוי, דערפאר קומט נישט פאר מיר ארײנצורעדן. נאכאלס װעל איך זאגן װאס איך געדענק פון זיכרון אדער הײפאטעטיקעל גערעדט:
די שרײבער פון די תורה זענען נישט געװען אײנס, די תורה איז נישט געשריבן געװארן חטיבה אחת, און ס'איז נישט געשריבן געװארן דורכאויס אײן דור, און אויך נישט אין דעם זעלבן ארט. אויכעט, אויב איך געדענקט גוט, אפ' ע"פ ביקורת המקרא זענען די עלטסטע ספרים פון די תורה, ד.ה. װען מ'האט אנגעהויבן זײ שרײבן און בּאַארבעטן, אויך ערגעץ פון 10 אדער 11 הונדערט לפני הספירה, און אזױ האט זיך דער פראצעס, פון באארבעטן און מעקן, צולײגן און אױססמוּטהן, געצױגן ביז 500 לפנה"ס, אן ערך פון 5-600 יאהר. און ס'האט זיך נישט אנגעפאנגען אזוי שפעט װי פון װען דו רעדסט װאס איז װײניגער װי 900 לפנה"ס. איך רעד דא נאר פון תורת משה אלײנס דוכט זיך. (די מעשה'לעך אריבערגײענדיג בעל פה פון טאטע צו קינד זענען מסתמא פיהל פיהל עלטער).
סאוי, ס'קען יא געמאָלט זײן אז אין די ערשטע יארן, האבן די טרעגער און עורכים פון די גאר-אלטע חלקים פון צװישן די כתבים, געשריבן, טיף אין דרום ארעביע, און שפעטער, נאכ'ן "חורבן", װען מען האט געמאכט אר"י פאר דער נײער ארט אװאו זי איז הײנט, האט מען צוזאמען געשמאלצן די כתבים װאס מ'האט אריבערגעברענגט פון ארעביע צוזאמען מיט די לאקאלע אלטע כתבים (די היזיגע מלכי ישראל למשל האבן דאך געהאט זײערע אײגענע סקריפטן פון לעגענדעס און דינים אויכעט), מ'האט זײ באארבעט און מגיהה געװען, און אזוי האט מען צוזאמען פאבריצירט א שעהרד ומשותף'דיגע היסטאריע װאס איז נישט געװען בעפאר. ס'איז אזוי שװער צו גלויבן?