איז טאקע אסור ארויפצוגיין אויפ'ן הר הבית?

1) אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, מען דארף אויסרעכענען לויט וויאזוי אונז זען,
דא גייט נישט אן אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ווייל במציאות איז נישט מעגליך צו זען. שטייט אין פסוק לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלם עיין תהיה והר הבית לבמות יער - מ'וועט אויסאקערן ירושלים ווי א פעלד, אז מ'האט אויסגעאקערט ירושלים ווי א פעלד און אין אן אויסגעאקערט פלאץ האבן זיך זאכן גערוקט פון פלאץ.

כמה מלחמות זענען שוין דארטן פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

כמה ערדציטענישן זענען שוין דארט פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

געדענק מ'רעדט פון אן איסור כרת, פסח שפילט איר נישט ארום מיט אן איסור כרת.
 
דא גייט נישט אן אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ווייל במציאות איז נישט מעגליך צו זען. שטייט אין פסוק לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלם עיין תהיה והר הבית לבמות יער - מ'וועט אויסאקערן ירושלים ווי א פעלד, אז מ'האט אויסגעאקערט ירושלים ווי א פעלד און אין אן אויסגעאקערט פלאץ האבן זיך זאכן גערוקט פון פלאץ.

כמה מלחמות זענען שוין דארטן פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

כמה ערדציטענישן זענען שוין דארט פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

געדענק מ'רעדט פון אן איסור כרת, פסח שפילט איר נישט ארום מיט אן איסור כרת.
מען קען נישט מישן אגדתא מיט הלכה.
אין תענית איז דא א גמרא וואס זאגט אז מען טאר נישט גיין מיט שווארצע שיך, למעשה גייט א יעדער מיט שווארצע שיך (אויסער די באמס😜)
 
דא גייט נישט אן אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ווייל במציאות איז נישט מעגליך צו זען. שטייט אין פסוק לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלם עיין תהיה והר הבית לבמות יער - מ'וועט אויסאקערן ירושלים ווי א פעלד, אז מ'האט אויסגעאקערט ירושלים ווי א פעלד און אין אן אויסגעאקערט פלאץ האבן זיך זאכן גערוקט פון פלאץ.

כמה מלחמות זענען שוין דארטן פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

כמה ערדציטענישן זענען שוין דארט פארגעקומען בהמשך הדורות און זאכן האבן זיך גערוקט פון פלאץ.

געדענק מ'רעדט פון אן איסור כרת, פסח שפילט איר נישט ארום מיט אן איסור כרת.
אויב אזוי, ווי אזוי מעג מען גיין ארום די היינטיגע הרב הבית?
אפשר איז די בארג געווען אביסל ארויף צו
אפשר איז די בית המקדש געשטאנען די אנדערע זייט וכו'?

ע''כ, אז למעשה נעמט מען אהן נאך אלע מעשיות, אז ערגעץ אויפן היינטיגן הר הבית איז געווען די בית המקדש און די הר הבית האמיתי (די הר הבית איז געווען תק אמה כל תק אמה, א פונקטליכע באקס, היינט איז עס נישט, און לכאורה אסאך גרעסער)

און רוב פוסקים נעמען אהן מיט א ברירות, אז די מקום המקדש איז געווען דארט ווי ס'היינט די כיפת הסלע,
 
און רוב פוסקים נעמען אהן מיט א ברירות, אז די מקום המקדש איז געווען דארט ווי ס'היינט די כיפת הסלע,
ר' משה שטערנבוך שליט"א אין איינער פון זיינע תשובות וויל אנעמען אזוי ווי די וואס האלטן אז די כיפת הסלע איז נישט במק' קה"ק
 
מען קען נישט מישן אגדתא מיט הלכה.
אין תענית איז דא א גמרא וואס זאגט אז מען טאר נישט גיין מיט שווארצע שיך, למעשה גייט א יעדער מיט שווארצע שיך (אויסער די באמס😜)
רש"י זאגט דארט אז דער פראבלעם פון שווארצע שיך איז אז עס איז שלא כמנהג היהודים, לויט דעם איז עס בכל אופן נישט קיין פראבלעם היינט,
חוץ מזה שטייט נישט דארט קיין איסור, ועיין בב"ק נ"ט ע"ב
 
ווי איך האב פריער געשריבן האבן רוב פוסקים במשך הדורות עד לדורינו נישט חייש געווען צו דעם, און זיכער נישט אז מען זאל הייסן א מחוסר כיפורים,
אויב א יחיד וויל מחמיר זיין קען ער מחמיר זיין און ארויסגיין פסח פון ירושלים.
צוויי פון די גרעסטע גדולים פון דור הקדום הרבי מליבאוויטש און בעלזער רב האבן מחמיר געווען דערויף און צוגאב האט הרב קוק און רא שפירא געהאלטן אז אפילו ווען מאיז אין ירושלים טאר מען נישט מקריב זיין דעם קרבן פסח.
 
צוויי פון די גרעסטע גדולים פון דור הקדום הרבי מליבאוויטש און בעלזער רב האבן מחמיר געווען דערויף און צוגאב האט הרב קוק און רא שפירא געהאלטן אז אפילו ווען מאיז אין ירושלים טאר מען נישט מקריב זיין דעם קרבן פסח.
וואס איז די סיבה פארוואס זיי האבן נישט געוואלט מקריב זיין דער קרבן פסח? בעסער מיט א מראה מקום.
 
וואס איז די סיבה פארוואס זיי האבן נישט געוואלט מקריב זיין דער קרבן פסח? בעסער מיט א מראה מקום.
הרבי מליבאוויטש האט חושש געווען אויפן שדי חמד'ס שיטה. בעלזער רב האט זיך סומך געווען בעיקר אויף די שארפע תשובה [ספר] פון רבי דוד פריעמאן-קארלינער וואס שרייבט עטליכע סיבות לאיסר צו מקריב זיין קרבנות בימינו און אויך די תשובה פון רעק"א צו רצ"ה קאלישער לאיסר

הרב קוק און הרב שפירא האבן געהאט דעם פראבלעם פון טמאי מתים. איי טומאה הותרה בציבור? מיר פסקנען טומאה דחייה בציבור [רמב"ם], אויב פסקנען מיר טומאה דחייה בציבור, דארף מען האבן א ציץ אויפן שטערן פון כהן גדול צו מרצה עוון טומאת מקדש וקדשיו און מיר האבן דאס נישט.
 
פנחס גלויבער האט געגעבן א שמועס דעם תשעה האב וועגן די rock on the dome וואס די אראבער טענהן אז זיי האבן געבויעט, אז די מערסטע נארמאלע היסטארישע פאקטן ציען אז די יודן האבן עס געבויעט
 
מ'קען נישט אננעמען יעדעמס חומרא!

ס'איז דא כללי הפסק, מ'קען נישט ביי יעדע זאך זאגן אז למעשה איז דא א שיטה פארקערט

אויף יעדע הלכה איז דא אסאך שיטות, אבער למעשה נעמט מען אהן איינס,
פונקט ווי די מחלוקת פון די תנאים און אמוראים, האט מען נישט אייביג אנגענומען ווי די גרעסטע מחמיר, און עס היום טוען מיר געוויסע זאכן וואס איז אסור לויט כמה פון די הייליגע תנאים ואמוראים, אזוי אויך איז מיט די ראשונים און אחרונים וכו', און ס'איז נישט שייך צו זאגן אז מ'איז מחויב מחמיר צו זיין פאר יעדע שיטה...

לגבי די הר הבית,
אונז ווייסן טאקע נישט בברירות ווי די בית המקדש איז געשטאנען, און די פונקטליכע גבילים פון די הר הבית (די עצם הר הבית איז דאך זיכער געווען קלענער ווי היינט, און לויט טייל פוסקים איז די קדושת הר הבית געבליבן נאר אויף די ארגינעלע חלק און נישט אויף די צוגעלייגטע, אפי' מ'האט עס צוגעלייגט נאך בזמן הבית)
למעשה האבן רוב גדולים אנגענומען געוויסע גבילים, און אויף דעם רעכענען מיר זיך, אזויווי אין כהת''כ

אזויווי ס'איז למעשה אנגענומען אז די גאנצע היינטיגע הר הבית, האט קדושת הר הבית, און מ'גייט נישט ארויף אהן א טבילה כשירה
אזוי אויך האבן א מערהייט פון די גדולי הפוסקים אנגענומען אז די בית המקדש איז געשטאנען דארט ווי ס'איז היינט די כיפת הסלע
די רדב''ז איז לכאורה די ערשטע עס צו שרייבן, ער שרייבט אז ס'איז קלאר אז ס'איז דארטן, און אפילו עס איז דא כמה קשיות און סתירות און זיינע ווערטער, האבן למעשה אזוי אנגענומען רוב גדולי ישראל (וואס האבן געזאגט א מיינונג אין דעם)
אזוי אויך איז מער ווייניגער אנגענומען אין די וועלט, סיי די אידישע און סיי די אלגעמיינע

למעשה קען מען זיך פארלאזן אויף דעם (לכאורה) און ארויפגיין אויף די פלעצער, וואס איז לפי דעם נישט די מקום המקדש

מ'קען ניצן פאר א צירוף די שיטת הראב''ד, וואס האלט אז ס'איז שוין בכלל נישט דא קיין קדושת מקום המקדש, טראץ וואס מ'פסק'נט קלאר נישט אזוי וכש''כ המגן אברהם, אבער פאר א צירוף קען מען עס לכאורה יא ניצן וכן נראה מדברי המאירי והרדב''ז

יעצט אוודאי קען מען טרעפן אויף יעדע שיטה א צווייטע גדול וואס איז יא מחמיר, און איינער וואס וויל מחמיר זיין האט זיך אויף וואס צו פארלאזן, אבער להמיקילים איז אויך דא א שטארקע יסוד, והדין עמם
 
בעז"ה
איך פרוביר צו אפלאודן א פייל, אבער עפעס גייט עס נישט, עס ווערט געאפלאוד, איך דרוק היט אפ, אבער די פייל באווייזט זיך נישט
 
לעצט רעדאגירט:
איך וואלט געזאגט פארקערט:
איבער דער גארער וועלט ווענדן מיר זיך צום בורא עולם ער זאל אונז צוזאמנעמען פון דעם ביטערן גלות מארבע כנפות הארץ, אויפבויען צוריק ירושלים און די בנין הבית, אונז רייניגן, און געבן צוריק די געלעגענהייט צו ברענגען קרבנות אויפן הר הבית.
און פונדעסטוועגן טוען פשוטע פארדרייטע מיינונגען וואס זענען נישט באזירט אויפן אמת אונז צוריקהאלטן פון די גאולה שלימה דורכן פאקטיש נעמען אונזער אנגעגרייטע פלאץ דארט.
עס איז שוין העסט צייט צו באקומען די גראדע פאקטן.
 
דעתו של רבי ישראל יעקב פישר זצוק"ל - ראב"ד העדה החרדית
בענין כניסת יהודים להר הבית כיום שלא צריכים לחשוש לאיסור זבים
שו"ת אבן ישראל חלק ט' סימן קס"ג
 

בייגעלייגטע פיילס

  • Zav.JPG
    Zav.JPG
    66.4 KB · געזען: 14
היינט איז צוריק ארויפגעלייגט געווארן די שילד ביים הר הבית מיט די פסק פון די רבנות הראשית אז אידן טארן נישט ארויפגיין אויפן בארג,
(מען קען אויך זען די טאוול ברוכים הבאים להר הבית).
66f456ca27e68c0e1.jpg
 
דאס טאוול איז עובר אויפן איסור פון בל תוסיף (קריגט זיך מיט א קלארע משנה און בפירושע רמב"ם)
און איז אויך עובר אויף לפני עיוור לא תתן מכשול - ווייל מענטשן מיינען אז די רבנות מעג עובר זיין אויף בל תוסיף

ס'איז כאילו מען זאל ווען זאגן אסור לפי דין תורה לכל אדם להנשא לאשה מפאת קדושתה (איסור כרת נידה)
אנשטאט מען זאל שרייבן א ריכטיגע טאוול "מותר לאיש ישראל להיכנס לשטח הר הבית רק למקומות המותרים לטמאי מתים (מחנה לויה) אחרי טבילה במקוה ובנעלי עור, ורק לצורך מצוה (כיבוש, דרישת המקדש, תפלה וכדומה)" מאכט מען א חוכא וטלולא פון תורת משה
 
דאס טאוול איז עובר אויפן איסור פון בל תוסיף (קריגט זיך מיט א קלארע משנה און בפירושע רמב"ם)
און איז אויך עובר אויף לפני עיוור לא תתן מכשול - ווייל מענטשן מיינען אז די רבנות מעג עובר זיין אויף בל תוסיף

ס'איז כאילו מען זאל ווען זאגן אסור לפי דין תורה לכל אדם להנשא לאשה מפאת קדושתה (איסור כרת נידה)
אנשטאט מען זאל שרייבן א ריכטיגע טאוול "מותר לאיש ישראל להיכנס לשטח הר הבית רק למקומות המותרים לטמאי מתים (מחנה לויה) אחרי טבילה במקוה ובנעלי עור, ורק לצורך מצוה (כיבוש, דרישת המקדש, תפלה וכדומה)" מאכט מען א חוכא וטלולא פון תורת משה
איך בין בכלל נישט גורס דעם רע-בענאט, אבער אז בל תוסיף קומט בכלל נישט דא אריין.
די אלע רבנים וואס אסר'ן קענען נאך אזוי גוט דעם רמב"ם, און זייער פסק איז מיט דעם אלעם, און ס'איז נישט קיין סתירה.
אויב דו ווילסט דיך קריגן אויף זיי קריג דיך.. אבער בל תוסיף איז לאכעדיג.
אזוי ווי די זאלסט זאגן אויף די הנהגות וואס חז"ל האבן איינגעפירט אז ס'איז בל תוסיף, אפי' די נעמסט למעשה אן ווי די אנדערע אמורא אדער תנא, דאך איז דער וואס האלט יא אזוי (נאכדערצו אז די גדולי ישראל האבן אזוי אנגענומען) פולשטענדיג מצווה ועושה ומקבלין שכר על הדרישה ועל הפרישה.
 
  • בייז
רעאקציעס: 1yes
די רבנות האט נאך זייט תשכ"ז נישט געהאט קיין אפיציעלער זיצונג וואו מען זאל האבן דורכגעטון די הלכה און געקומען צו אן החלטה וואס איז מחייב גאנץ כלל ישראל אלץ לא תסורו (וואס איז בעצם נישט שייך אן קיין סנהדרין, אין כש"כ ווען עס איז נאכנישט געווען אזא זיצונג בכלל)
דערווייל זאגט די טאוול נאך א כלומרשדיגע הלכה פון די תורה וואס איז קלאר נגד התורה און דערפאר איז אין די גדר פון בל תוסיף אדער אפילו גאר כמעט זקן ממרא

ס'איז איין זאך ווען מ'שרייבט אזא הלכה פאר כלל ישראל בשם א גדול'ס פסק הלכה לדוגמא: לפי פסק הצדיק הדור ובית דינו שליט"א אסור לכל אדם וכו'
אבער צו שרייבן גלאט אזוי אין נאמען פון די תורה אן א אסיפת הלכה, אן קיין פירוש אדער מראה מקום, אן מחלק זיין צווישן מחנה לויה און מחנה שכינה, אן מחלק זיין צווישן טמאי מתים און בעלי קרי, אן מחלק זיין צווישן סתם ארויפגיין און ארויפגיין לשם מצוה, אן מחלק זיין צווישן יודן און להבדיל גוים איז א חילול השם נורא ואיום

די טאוול איז געשריבן דורך נאקעטע עסקנים בלי שם ותואר בלויז בשם הפאליטיקה הקדושה און טאקע דערפאר האט עס נישט קיין שום מראה מקום אדער חתימות, יענץ געלעכטער!

ועוד קשה פארוואס ביי די אנדערע 11 טויערן אריינצוגיין צום הר הבית הענגט נישט א טאוול? גוים זענען נישט אין כלל פון לכל אדם? אויך פארוואס איז נישט מתורגם צו ערבית?

ווי זאגט דער אוה"ח אויף אזא פאל: ועל זה עתידין ליתן את הדין כל אדוני הארץ גדולי ישראל ומהם יבקש ה' עלבון הבית העלוב
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top