ברויך עסן בכלל האבן א השגחה אין פארגעשריטענע לענדער?

קען זיין, כ'האב נישט נאכגעקוקט, אבער קיין סתם עם הארצות איז עס נישט! ס'איז א דסר התלוי במחלוקת, הברירה בידך אנצונעמען וועם דו ווילסט און וויאזוי דו ווילסט דיך פירן
צוויי זאכן. איך האב דאס געברענגט דיך מעורר צו זיין אז אויף דעם זעלביגן פעידזש ווי דאס וואס דו האסט געברענגט שטייט דער איסור לגבי יין. And it's very unlike you to ignore it.
ב. וועלכע מחלוקת? איינער דינגט אויפ'ן רמ"א? ווער?
 
קוק דא אויב די רבנות האט אנגענומען הרב עובדי”ה׳ס היתר. קוק אויך פארוואס.
ג’לטין- מה מקור ההיתר? - כושרות
דעם ציץ אליעזר דארף איך נאך נאכקוקן
וואס איז די נפק"מ צו די רבנות האט עס אנגענומען צו נישט, דו פירסט דיך סייווי נישט ווי די רבנות. האסט געפרעגט א מקור האב איך דיר עס צוגעוויזן, ווילסט דיך פירן ווי דער רבנות? געזונטערהייט! די פאוינט איז אז ס'זענען פארהאן מתירים פונקט ווי ס'זענען פארהאן אוסרים, יעדער קען זיך פירן וויאזוי זיין הארץ באגערט, אבער אווועק מאכן איינעם אן ניטאמאל דורך לערנען די בעיסיקס ווען יענעם וועם דו רופט אן עם הארצות האט עס יא דורכגעטוהן איז פשוט נישט שיין. מילד גערעדט.
 
צוויי זאכן. איך האב דאס געברענגט דיך מעורר צו זיין אז אויף דעם זעלביגן פעידזש ווי דאס וואס דו האסט געברענגט שטייט דער איסור לגבי יין. And it's very unlike you to ignore it.
ב. וועלכע מחלוקת? איינער דינגט אויפ'ן רמ"א? ווער?
פתחי תשובה!
אינעם זעלבן פיעדזש וואס דו האסט מיר געשיקט
 
וואס איז די נפק"מ צו די רבנות האט עס אנגענומען צו נישט, דו פירסט דיך סייווי נישט ווי די רבנות. האסט געפרעגט א מקור האב איך דיר עס צוגעוויזן, ווילסט דיך פירן ווי דער רבנות? געזונטערהייט! די פאוינט איז אז ס'זענען פארהאן מתירים פונקט ווי ס'זענען פארהאן אוסרים, יעדער קען זיך פירן וויאזוי זיין הארץ באגערט, אבער אווועק מאכן איינעם אן ניטאמאל דורך לערנען די בעיסיקס ווען יענעם וועם דו רופט אן עם הארצות האט עס יא דורכגעטוהן איז פשוט נישט שיין. מילד גערעדט.
קוק אריין די סיבה פארוואס די רבנות נעמט עס נישט אן איוף למעשה.
 
קאלם דאון.
ער שרייבט דמשמע קצת.
בכלל דער מציאות איז אז א וויין סאוס האט א דיסטריקט וויין טעם והראי' מיין ווייב האט עטליכע רעצעפטן פאר עטליכע סארטן וויין יעדע וויין האט אן אנדערע טעם. א יעדע בר בי רב דחד יומא אינעם קאך וועט דיר דאס זאגן. ווערן דא תמימותדיג און זאגן איך וועיס נישט דער פת”ש איז דאס מתיר איז א. שקר און ב. נישט אויסגעהאלטן מיטן מציאות.
 
צוויי זאכן. איך האב דאס געברענגט דיך מעורר צו זיין אז אויף דעם זעלביגן פעידזש ווי דאס וואס דו האסט געברענגט שטייט דער איסור לגבי יין. And it's very unlike you to ignore it.
איך ווייס אז ס'זענען דא וואס האלטן אז נישט אבּער די פאוינט וואס איך פרוביר דיר אגאנצע צייט ארויסצוברענגן איז, נישט מברר זיין דא די שיטות הפוסקים און ווער ס'האט די לעצטע ווארט אין דעם ענין, נאר אז ס'איז נישט קיין שווארץ און ווייס נאר ס'איז א ריזיגע ספּעקטרום אין הלכה פון אוסרים און מתירים און יעדן אינדערצווישן. און די ווארט "עם הארצות" איז זייער נישט קיין שיינע אויסדרוק ווען ס'קומט צו א ענין וואס דו האסט בכלל נישט דורכגעטוהן און דו ווייסט ניטאמאל קיין געהעריגע מקורות דערצו.

א נארמאלע זאך וואלט געווען אלץ א קאלעדזש סטודענט, אנצופרעגן דעם הרב עבּאדי פאר זיינע מקורות און יסודות אויף וועם און וואס ער בויעט זיינע תשובות.

הצלחה רבה
 
איך ווייס אז ס'זענען דא וואס האלטן אז נישט אבּער די פאוינט וואס איך פרוביר דיר אגאנצע צייט ארויסצוברענגן איז, נישט מברר זיין דא די שיטות הפוסקים און ווער ס'האט די לעצטע ווארט אין דעם ענין, נאר אז ס'איז נישט קיין שווארץ און ווייס נאר ס'איז א ריזיגע ספּעקטרום אין הלכה פון אוסרים און מתירים און יעדן אינדערצווישן. און די ווארט "עם הארצות" איז זייער נישט קיין שיינע אויסדרוק ווען ס'קומט צו א ענין וואס דו האסט בכלל נישט דורכגעטוהן און דו ווייסט ניטאמאל קיין געהעריגע מקורות דערצו.

א נארמאלע זאך וואלט געווען אלץ א קאלעדזש סטודענט, אנצופרעגן דעם הרב עבּאדי פאר זיינע מקורות און יסודות אויף וועם און וואס ער בויעט זיינע תשובות.

הצלחה רבה
הא גופא. קיין איין פוסק איז נישט מתיר מילתא דעבידא לטעמא ביי יין. שרייבן מיט א רואיגקייט אז עס איז מותר איז אדער עם הארצות אדער קלות.
 
א דאנק @דער גאלדענער אדלער
אנשטאט פון ווארטן אין די ליין פאר שעות מוצאי פסח זענען מיר אנגעקומען ווי בני מלכים צום גוישן פיצא געשעפט, אריין און ארויס.

פיינע פרישע חמץ וואס האט באמת געהערט צום גוי דורכאויס פסח.
 
אזוי ווי ס'קומט ת"ב איז כדי צו געדענקן אז היינטצוטאגס איז נאר א מנהג צו פאסטן אין די ד' צומות און נישט א חיוב מדינא דגמרא, און דאס מאכן זאכן אסאך גרינגער.

Tisha Be’Av Nowadays – What is the Status? | kashrut.org
 
אזוי ווי ס'קומט ת"ב איז כדי צו געדענקן אז היינטצוטאגס איז נאר א מנהג צו פאסטן אין די ד' צומות און נישט א חיוב מדינא דגמרא, און דאס מאכן זאכן אסאך גרינגער.

Tisha Be’Av Nowadays – What is the Status? | kashrut.org
איך מיין עס גייט נאר אויף ג' צומות. תשעה באב דארף מען יא פאסטן מדינא דגמרא הואיל והוכפלו בה צרות.
 
איך מיין עס גייט נאר אויף ג' צומות. תשעה באב דארף מען יא פאסטן מדינא דגמרא הואיל והוכפלו בה צרות.
די פסוק אין זכריה אויף וואס די גמרא גייט ארויף רעדט פון ד' צומות און איינע פון די ד צומות איז צום החמישי וואס דאס איז ת"ב.
סאוי כ'ווייס נישט אויף וואס די באזירסט דיין טענה אז ס'מיינט נישט ת"ב
 
די פסוק אין זכריה אויף וואס די גמרא גייט ארויף רעדט פון ד' צומות און איינע פון די ד צומות איז צום החמישי וואס דאס איז ת"ב.
סאוי כ'ווייס נישט אויף וואס די באזירסט דיין טענה אז ס'מיינט נישט ת"ב
ווייל די גמרא זאגט דארט אז אויף חודש אב האט בית דין יא געשיקט שלוחים צו מודיע זיין ווען איז געווען ראש חודש, כדי מען זאל וויסן ווען ת"ב איז, אז מען זאל פאסטן. משא"כ די אנדערע חדשים וואס עס איז דא א תענית, האט מען נישט געשיקט, ווייל עס ווענט זיך אויב רצו מתענין אדער נישט. אבער אויף חודש אב האט מען יא געשיקט, ווייל עס איז נישט תלוי אויב רצו מתענין הואיל והוכפלו בה צרות.

So אין הכי נמי אז מדברי נביאים איז עס אויך תלוי אויב רצוי מתענין, אבער מדינא דגמרא הואיל והוכפלו בה צרות דארף מען פאסטן regardless.
 
אנטשולדיגט פאר'ן אביס'ל פארפירען די שמועס, איך האב געוואלט וויסן ווי איז די מקור אז א געשעפט וואס געהערט צו א איד ברויך א הכשר.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
Back
Top