דער שרײבער מיט'ן פּען נאמען 'פארמעגליך' און זײן שילדערונג פון דער אהרן-ז"ל ט"ב פאליטיק

דא האב איך נאך אפאר.
 

בייגעלייגטע פיילס

איך געדענק ערגעץ האבן געלײענט א לאנגע ארטיקל אױפ'ן צד פון ר' אהרן װי יענער לײגט אראפ אין דיטײל ר' אהרן'ס איבערלעבונגען דורכאױס זײן חתן װערן און יענער פסח בײם רעבין זי"ע. איך געדענק ס'האט מיר זײער בארירט. איך האב מיך פארגעשטעלט װי ר' אהרן דיקטײט והסופר כותב בדמע אדער עפעס אזױ :ROFLMAO: אבער איך קען עס אצינד נישט געפינען. אױב אײנער קען מזכה זײן פאר'ן רבים.
 
אגב, לײג איך דא װאס קוקט אױס די װיכטיגע פארומען אין ארכיװן, פון יענע צײטן:

די ארגינעלע פארום: הײַמישע קרעטשמע

די ארונישע פארום: כל העולם כולו

די רעאקציע אדער זאַלױנישע פארום: אחים אנחנו

און א.ג. נײטראַלער פארום: אידישע געדאנק

דאס איז די זעלבע פארום װאס ער רופט אָן 'אידישע געדאנקען' װײל אז איר קוקט אױף די הודעה װעט איר זען אז די פארום אײַדי איז 21016 נאר די סיבה פארװאס די לינק אין דעם הודעה ארבעט נישט מער איז װײל די פארמאט פון די לינקס האבן זיך געטױשט. מסתמא צוטוהן מיט א דאמײן טשײנדזש.

דאס איז די אלטע, צעבראכענע פארמאט: https://www.bhol.co.il/forum/forum.asp?forum_id=21016
דאס איז די נײע, ארבּעטְנדע פארמאט: https://forums.bhol.co.il/forums/forum.asp?cat_id=&forum_id=21016

ײש"כ @אלס ווייסער פאר די אינפארמאציע.

1756953993471.webp
 
איך רײב מיך די אױגן. דא↓ און דא רעדט מען שױן אין די "נײטראַלער" פארום. פענצי א מודעה פון קרעמל: סאדיגורע רבי שליט"א האט געשיקט א אימײל אז מען זאל נישט רעדן פון זײן מאמע מער אױף קרעמל. אקעי, שׁוּר, װאס איז דײן נומבער?, כ'על דיך קאָלן װען א פּלײס בּיקאָמס עװײלְבְּל..
1756955935403.webp
 
ווי זענען די שרייבער פון היידפארק ווען מ'דארף זיי.

איינער זאל שנעל עפענען א ניק "פארמעגליך" און זיך נעמען האקן שטיקער דא.

שטעלטס ענק פאר @שמייכעל איז ווען דא יעצט... ס'וואלט געגאנגען מער קלעפ ווי שמיני עצרת אין ראדני...
פעטיציע צוריקצובריינגען @שמייכעל מיט רשות כתובה נאר אין די אשכול.
 
פײדזש 2 און 3 פון 'פארמעגליך 2' דאקומענט.
1000021866.webp

2 פײדזשעס שפעטער, פײדזש 5 פון דער זעלבער דאקומענט.
"איך וועל רעדן פון אים (און פון מיין ברודער - ער רעדט קורץ דערנאך פון די פנים אל פנים צייטונג), אזוי וועט מען טראכטן אז ס'איז זיכער נישט איך"...
1000021863.webp
 
איך מוז פארריכטן; איך האב געמאכט א טעות. דא רעדט ער פון סיני בן ר' שלום אליעזר, סיני א נעפיוּ פון ר' אהרן און ר' זלמן ליב. מײן טעות!

נאר דא האט עטס װי ער רעדט פון די פנים אל פנים צײטונג:
1757617955063.webp
 
לײנענדיג חלק ב' פון @פארמעגליך, זעה איך נאכאמאל א מיטינג פון קהל, איז מיר אזױ אײנגעפאלן בײם לײענען די טראנסקריפט 3 אינטרעסאנטע נקודות:

1. אנדערש װי בײ געװענליכע פארמאלע מיטינגען פון קאמפאניס וכדומה, בײ אלגעמײנע מענטשן, רעדן די קהלה לײט אדער טובים אלע אזױ אין קאָוד שפראך כמעט. אלעס אזױ װעיג. אלע מיט די עקסעפשְן פון ר' בערל פריעדמאן (מען דארף קאנקרעטע פארשלאגן :LOL:).

אלעס איז עראַוּנד די בּוש װי מען זאגט אין ענגליש - אין רמזים, געקינצלטע װערטער און בעקיפין. מען זאגט תורה'לעך, מען דעפערד יעדער צו א צװײטן, מען רעדט ארום און ארום.

"ס'דרײען זיך ארום שמועות", "ס'זענען געשעהן גערודעכצער", "אז קהל װעט טוהן װעט די גאס טוהן", "איך זאג נאר װאס איך הער פון מענטשן", "אז ס'געשעהט נאכאמאל זאל מען אױספארשן און שטעלן א קאמיטע, מען זאל אױף יענעם אָנװענדן דעם חומר הדין", "מען דארף ארײנברענגען די אינגעלײט".

װאס איז פשט דערפון? פארװאס קען מען נישט רעדן קלאר װי נארמאלע מענטשן? נוצן נעמען, געהעריג! פון װאס קומט דאס? פון לערנען גמרא צו סאך? איך שטעל מיך פאר נישט פון לערנען אבן עזרא.. אפי' אברהם װידער איז נישט קאָנסײס. און דוד עקשטײן, ער רעדט דאך סתם װי א באבע. טאקע נישט אזױפיהל װי בערל פר"מ אבער בערל האט כאטש געהאט יומער.

2. עט די ענד אָף די דעי, קען מען קלאר זעהן פון די מיטונגען אז אלעס דרײט זיך ארום געלט. דא הרג'עט מען זיך ארום צװישן דעם רבינ'ס צװײ קינדער װער ס'װעט אים איבערנעמען. מען זיצט דארט א 20 צו 30 הונדערט קהילה לײט - ס'איז נישט קלאר, און בערל פר"מ איז באלעבוס, אבער אפי' ער אלײנס אױכעט איז נאר אינטרעסירט דא בעיקר אין געלט. די הױפט סיבה פארװאס אים באדערט די מחלוקת צװישן ר' אהרן און משה גבאי איז װײל 'מענטשן גיבן מיר נישט קײן געלט פאר די נײע שוהל' און ער האט "אױסגעליגן" אפאר מיליאן. ס'טײטש ער װיל דאס געלט צוריק... נישט װײל סאטמאר װעט זיך צוברעכן, נישט װײל ר' אהרן איז אַן עזות פנים צום קאשױער, צו װײל מען פארשעמט דעם בירך אדער װײל די שונאים װעלן צוריקקומען. בערל פרעגט אײן זאך: װי איז מײן געלט? פארװאס האב איך עס אױסגעלײגט װי א נאר, עס װאלט דאך יעצט געקענט ליגן אין באנק אדער אין אינװעסטמענטס און ס'װאלט כאטש קינדער געמאכט.

3. ס'קען זײן אז דא לײענען אדער שרײבן נאך אידן װעלכע זענען געזיצן דעמאלס בײ דעם מיטינג, הגם איך גלײב שװער. אױב יא, זענען זײ דעמאלס געװען מינימום 45, דארפן זײ הײנט זײן איבער די 70, שטײט דאך בן שבעים לשיבה, פערהעפּס א מין װיסדאָם, איז גוט אז זײ לײענען עס, אױב זײ קענען עס קאנפירמען װעט זײן נאך בעסער:

פון מײן אפשאצונג קוקט אױס װי אלע דארטן אין קהל האבן געװאלט ר' אהרן'ען פאר ממלא מקום און משה גבאי איז געגאנגען קעגן זײ אלע. אױב אזױ מוזן זײ דאך נאך עד היום טראגן א שװער הארץ אױף אים, נו איז װי גיבט דאס אז אזעלכע אינפלוּענשְל און פאָרמידעבְּל מענטשן װי זײ, אנשי חיל אנשי בצע, זאלן נאך ביז הײנט נישט האבן נקמה גענומען אין משה דער גבאי פאר'ן זײ אלע אזױ אױסשפיהלן און צונאַר לײגן?

נ.ב. איך מוז זאגן איך בין סורפרײזד אז די קהלס מיטונגען האט מען אפגעטײפט און די קאסעטעס מפרסם געװען. כ'האב נישט געװיסט אז ס'איז שױן דאן כאטש אזױפיהל טרענספּערענסי געװעזן.
 
לויט מיינע שמועות איז פון אייביג געווען מיימינים און משמאילים לגבי די התמנות פון רבי אהרן אלס ממלא מקום פון זיין פאטער דער ברך משה. דער מיטינג, אויב איז טאקע דארטן געווען א פארשטאנד אז רבי אהרן זאל זיין דער ממלא מקום, איז זיכער נישט געווען א פארזאמלונג פון א פולער הסכמה.
די וואס זענען אים שפעטער געווען מתנגדים, זענען שוין מעיקרא געווען זיינע שונאים, ווי לדוגמא ר' עזריאל גליק און די ראשי הקהלה כהנא און פערלשטיין, ועוד.

משה גבאי און קעסטענבוים זענען גראדע יא געווען פרענדס מיט רבי אהרן, נאר ביי א געוויסע ווערטער אויסטויש זענען זיי נהפך גיווארן פון אוהב צו אויב, פון חבר צו רודף, און משה גבאי האט צוגענומען צו זיך די הויז-מענטשן פון דעם ברך משה און טייל פון די קינדער, און מיט זיין פיפיגקייט האט ער איבערגעדרייט דעם רצון פונעם ברך משה, עד כדי כך אז ער זאל מרחק זיין דעם רבי אהרן, און אויף דעם איז רבי אהרן "לא יאבה סלוח לו".

ווייל למעשה אין רעאליטעט איז רבי אהרן, דער היינטיגער סאטמאר רבי (איינער פון די רבי'ס) בכלל נישט ממלא מקום פון זיין טאטן דער ברך משה. ער איז פיל מער אנגעזען און רעספעקטירט פון זיין טאטן, סיי אלס רבי, סיי אלס רב, און סיי אלס מנהיג.
מען האט ממש געזען בחוש כל כלי יוצר עליך לא יוצלח, און ער, דער "לב אהרן", איז צדיק כתמר יפרח. אבער דער ריחוק וואס דער גבאי משה האט אנגעדרייט ביים פאטער קעגן זיין זון, אין וועמען ער האט זיך געשפיגלט מנעוריו, איז א עוון בל יכופר.
 
Back
Top