- זיך איינגעשריבן
- מאי 16, 2024
- מעסעדזשעס
- 883
- רעאקציע ראטע
- 2,387
- פונקטן
- 423
דו האסט עפעס אזא מנהג זיך אָפּצוזאגן דײנס, און נאך צולײגן א מליצהלע, אהן זיך בכלל מתײחס זײן צום אנדערען'ס װערטער. ס'איז שװער זיך צו טענה'ן מיט אזא אײנעם.ער זאגט זייער גוט און עס שטימט מיט לשון
תוספות , וואס ער ציטירט
מהר״א שרייבט קלאהר להיתר
איז דאך דא נאך א אילן גדול להיתר
געוואלדיג
וואס פולסא דנורא , פון דעם העל החלומות
בינה ודעת , אם אין חכמה אין בינה
ודעת מאין תמצא , הבל ותוהו המה
איך פרעג, װאס זאגט די גמרא צו א צװײגל װאס איז פארריבער די שנות ערלה, ס'איז לעבעדיג פעסט און פריש, מען רײסט עס אױס מיט א שטיקל סלע צו ערד װאס האלט עס פריש אזױ אז ס'דא א שטיקל װינדאױ װאס מען קען עס צוריקלײגן; יעצט אין די װינדאו, גײט מען און מען איז עס מסבך (?) אדער מרכיב מיט א זקינה, און ס'נעמט זיך װידער בליעהן. װאס איז דער דין מיט דעם ײחור? ברױך מען אױף דעם ייחור איבערצײלן שנות ערלה משעת הרכבה? איז עס בכלל פטור פון ערלה? אדער רעכנט מען עס װײטער פאר א זקינה און מען ברױך נישט איבערצײלן שנות הערלה?