Yiddishkind
היימישער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- דעצ. 22, 2024
- מעסעדזשעס
- 52
- רעאקציע ראטע
- 56
- פונקטן
- 18
בנוגע ר' מענדל זילבער ער האט זייער א גוטע פען אבער ער איז בכלל נישט קיין גברא סך הכל זיין מומחית איז צו מאכן געלט פון דין תורות
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ברענגטס נישט אהער א רמב''ם..עס איז קלאהר
ווער עס האט נישט א נגיעה פארשטייט די
מתירים
די אוסרים זענען אזעלכע וואס זיכן אראפצורייסן
זיי קימערן זיך נישט מיט הלכה
מען קען עס זעהן השנאה לת״ח מבצבץ
מתוך כותלי כתביהם
זיי איז נישט גוט אבן יקרה , צפנת פענח ,
פרי השדה און נאך
די פאקט איז אז די גאנצע עור ובשר (און די גאנצע גוף) קומט פון די צווייטע פרוי.ברענגטס נישט אהער א רמב''ם..
רבי לעבן? פוסטע רעטאריק תגובות קען איך לייגן הונדערט שטיק א שעה.. איר קענט ענפערן צום זאך פארוואס א פארטיגע ביצה זאל זיין אסור בהחלט, און שחליים פיל מיט ביציות זאל זיין מותר?
יא אדער ניין?
יעצט לגופו של ענין, איז דא אירע וואס טענה'ן ווי זעהט מען אז די תורה רעכענט זיך מיט די ען עי? איז חוץ מזה וואס איך האב שוין פריער ערווענט די טיפשות און פאלטשקייט פון די טענה, ווייל דער וואס וויל מחדש זיין א חילוק ''מדעת עצמו'' צווישן צוויי זאכן וואס די די ען עי זאגט אז זיי זענען יא גלייך, דער איז דער וואס דארף ברענגען א ראיה מפורשת אז די הלכה זאגט קעגן די ען עי אז זיי זענען טאקע נישט גלייך, און ווילאנג ס'איז נישט דא, פארשטייט כל בר בי רב דחד יומא אז מ'גייט נאכן מציאות, מ'דארף זיין א שוטה עצום אדער א געזונטער דריי קאפ שקרן און א קרוק צו טענה'ן אנדערש.
אבער בר מן דין אפילו יתעקש המתעקש והמתפתל אז דאך ווי זעהט מען אז די תורה קוקט אויף די ען עי? איז דער תירוץ זייער פשוט: די גמרא זאגט אין נדה דף ל''א ע''א תנו רבנן שלשה שותפין יש באדם, הקב"ה ואביו ואמו. אביו מזריע הלובן שממנו עצמות גידים וצפרנים ומוח שבראשו ולובן שבעין, אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר ושערות ושחור שבעין, והקב"ה נותן בו רוח ונשמה וקלסתר פנים וראיית העין ושמיעת האוזן ודבור פה והלוך רגלים ובינה והשכל.
יעצט לאמיר עס איבערטייטשן אויף אידיש: פונעם טאטענ'ס זרע קומט די עצמות גידים וכו', און פונעם מאמע'ס -דהיינו מביצה שלה- קומט די עור ובשר האר און אויג קאלירן. ממילא אז איך לייג אריין א ביצה פון איין פרוי אין די אנדערע פרוי, און זי האט א קינד, און איך וויל וויסן ווער איז די ריכטיגע מאמע? זאגט אונז די גמרא זייער קלאר: דער וואס האט די זעלבע עור ובשר האר און אויג קאליר ווי דעם קינד, דער איז די מאמע !!!!
רוף עס וויאזוי די ווילסט, ''די ען עי''. אדער ''עור ובשר ושערות ושחור שבעין''. אבער ווער די ריכטיגע מאמע איז, ווייס מיר שוין זייער קלאר.
במילא ווען איינער גייט אייך נאכאמאל פרעגן די טיפשות'דיגע שאלה: ווי זעהט מען אז די תורה רעכענט זיך מיט די ען עי? זאלט איר עם ענפערן: גמרא נדה ל''א ע''א
נאכאמאל, די גמרא זאגט זייער קלאר: דער וואס האט די זעלבע עור ובשר האר און אויג קאליר ווי דעם קינד, דער איז די מאמע !!!!די פאקט איז אז די גאנצע עור ובשר (און די גאנצע גוף) קומט פון די צווייטע פרוי.
ווען די גמרא האט געזאגט עור ובשר האט עס נישט געמיינט די 'מהות' פון די עור ובשר נאר די פליישיגע הויט און פלייש, סאו ברענג עס נישט אהער.די פאקט איז אז די גאנצע ''מהות'' עור ובשר (און די גאנצע גוף) קומט פון די ''ערשטע'' פרוי.
איר מיינט אוודאי צו זאגן: די פאקט איז אז די גאנצע עור ובשר (און די גאנצע גוף) קומט ''ארויס'' פון די גוף פון די צווייטע פרוי. יא! דאס איז טאקע אמת...
אפשר קענט איר ביטע זיין אזוי גוט און מסביר זיין פון ווי אין דער וועלט איר נעמט, און נאך מיט אזא זיכערקייט אז די עור ובשר קומט פון די צווייטע?ווען די גמרא האט געזאגט עור ובשר האט עס נישט געמיינט די 'מהות' פון די עור ובשר נאר די פליישיגע הויט און פלייש, סאו ברענג עס נישט אהער.
ועוד די פרוי'ס די ען עי איז קוע די מהות פון די גידין ועצמות אויך. ממילא איז פשוט אז חז"ל האבן נישט געטראכט פון די ען עי ווען זיי האבן געשריבן אמו מזרעת אודם
זאג נאר? איר האט זיך גענומען צום פריער דערמאנטן רמב''ם טאקטיק?די צוייטע מאמע איז די וואס גיבט דאס גאנצע מאטיריאל פאר די גוף פונעם קינד, אינקלודינג די אויגן און האר, עס ווערט אויסגעפארעמט לויט די אינסטרוקציעס וואס שטייט אינעם די ען עי וואס זי האט באקומען פונעם ערשטן. פארוואס איז אזוי פשוט אז מען גייט נאך די אינסטרוקציע בוך און נישט דער וואס באשאפט פאקטיש דאס קינד?
אנטשולדיגט אבער איך פאשטיי נישט וואס איר שרייט.זאג נאר? איר האט זיך גענומען צום פריער דערמאנטן רמב''ם טאקטיק?
אדער זענט איר פשוט א מלגלג על דברי חכמים וואס זאגן קלאר אז: מילתא דעבידא לגלויי לא משקרי אינשי? וועלכע פון די צווי?
סאו איר ווילט טענה'ן אז תרומת ביצית איז 100% מותר? ווייל טראכט אריין, לכל היותר האט די ערשטע פרוי געגעבן א פיצי טייני אייעלע, און פון וואו איז צוגעוואקסן די אכט פונט וואס א קינד וועגט ביים געבוירן?אנטשולדיגט אבער איך פאשטיי נישט וואס איר שרייט.
טראכט אריין, לכל היותר האט די ערשטע פרוי געגעבן א מיקראסקאפישע צעל, פון וואו איז צוגעוואקסן די אכט פונט וואס א קינד וועגט ביים געבוירן?
דאס גאנצע קומט פון די צווייטע פרוי!
גוטע קשיא, די פוסקים פונעם פאריגען דור האבן ג'אסרט ביצית, אבער נישט וועגן די ען עי, ווייל א מענטש איז נישט די ען עי. זיי האבן געהאלטן אז א פערטיגע ביצה האט שוין א שם זרע פון די ערשטע פרוי און קען שוין נישט ווערן זרע פונעם צווייטןץ און אויף דעם זאגט ר' בנימין, א מילתא דמיסתברא, אז שחלות איז אנדערש.סאו איר ווילט טענה'ן אז תרומת ביצית איז 100% מותר? ווייל טראכט אריין, לכל היותר האט די ערשטע פרוי געגעבן א פיצי טייני אייעלע, און פון וואו איז צוגעוואקסן די אכט פונט וואס א קינד וועגט ביים געבוירן?
דאס גאנצע קומט דאך פון די צווייטע פרוי!
אנטשולדיגט מיר זייער, אבער מיט איינעם וואס שעמט זיך נישט צו שרייבן אפן און גראב א סברא א מינוט שפעטער, פונקט פארקערט ווי ער האט געזאגט אינגאנצן איין מינוט פריער, מיט אזא איינעם איז נישטא וואס צו טענה'ן.גוטע קשיא, די פוסקים פונעם פאריגען דור האבן ג'אסרט ביצית, אבער נישט וועגן די ען עי, ווייל א מענטש איז נישט די ען עי. זיי האבן געהאלטן אז א פערטיגע ביצה האט שוין א שם זרע פון די ערשטע פרוי און קען שוין נישט ווערן זרע פונעם צווייטןץ און אויף דעם זאגט ר' בנימין, א מילתא דמיסתברא, אז שחלות איז אנדערש.
קאליר האב איך נישט געמיינט זיך צו שטעלן אויף קאליר, אין די גמרא שטייט דען קאליר? איך האב געמיינט בעיקר דעם זעלבן ''מהות''ווען א קונד האט דעם טאטענס אויגן קאליר אנדערש פון די מאמעס איז די קונד א פארטוישט קונד
יעצט צו גיין טענה'ן אז ווער זאגט אז איידענטיקעל די ען עי צייגט אויפן זעלבען מהות? איז די זעלבע ווי צו טענה'ן פאר איינעם וואס איז איינגעשפארט אין א צימער אן פענסטערס ווי עס קומט גארנישט צו קיין טאג ליכט, און ער נוצט זיין טעלעפאון צו וויסן דעם זייגער פאר די מצוות היום והלילה, אז ווער זאגט אז יעצט איז טאקע זעקס אזייגער צופרי? האסט א ראיה פון די תורה אז מ'קען זיך רעכענען מיט א דיזדשיטעל זייגער...?
איך דארף נישט קיין שום ראיה אויף דעם, ווייל די תורה האט מיר בלויז געזאגט בייטאג זאלסטו בלאזן שופר אדער לייגן תפילין, אבער די תורה האט מיר נישט אנגעצייגט וואזוי צו וויסן ווען ס'איז טאג, ממילא סיי וועלכער מציאות ס'זאגט מיר אז יעצט איז טאג, איז עס טאג לכל מצוות שבתורה שצריכים יום.
קײנע פון די עמבּעדעד לינקס װערן נישט געעפנט בײ מיר אין דער PDF. עני פּאסעבילעטי מען קען דא צוברענגען די עקספּליסיט לינקס?הבנתי.
כנ״ל, לכאורה הדבר פשוט להיתר לויט די אלע פוסקים וואס זענען מתיר תרומת ביציות. די שאלה איז נאר ווער איז די מוטער? לענ״ד אין מנוס פון די מסקנא אז אזא קינד האט צוויי מאמעס.
Dual Motherhood.pdf