הגאון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ''ל
הגאון ר' נתן געשטעטנער זצ''ל
הגרי''ש אלישיב זצ''ל
הגאון ר' ישראל יעקב פישער זצ''ל
הגאון ר' יחזקאל ראטה זצ''ל
הגאון ר' ניסים קרליץ זצ''ל
הגאון ר' מאיר בראנסדארפער זצ''ל
די אלע זענען געווען גאונים אדירים, וואס האבן געשריבן שווערע הונטערטער תשובות בהלכה בכל מקצועות התורה, וואס כל בית ישראל ומורה הוראה שלהם, האבן אנגענומען זייערע פסקים. און קיינער פון די מתירים וואס קומען נישט צו לקרסולי רגליו פון אפילו אחד מהם, זענען בכח מחולק צו זיין אויף זיי.
ובפרט אן קיין שום נימוקים פון ש''ס ופוסקים, נאר אלעס איז געבויעט אויף א משענת קנה רצוץ פון עפעס א חילוק דק וקלוש, מצוץ מהאצבע.
און אפילו אויף א רוב רובו פון היינטיגע פוסקים קענען זיי נישט חולק זיין, בדברים חמורים כאלה. אחרי רבים להטות.
און די בושה איז נעבעך זייער גרויס, ווייל אונטער אלעם שטייט נעבעך נישט מער ווי א גרויסער טעראר פון שוחד ממון. כידוע לכל.
כאטשיג ווי געזאגט בין איך נישט אויסגעקאכט אין די הלכה'דיגע שאלה, אבער היות שרייבסט אזא ריזיגע ליסטע פון פריערדיגע גדולי ישראל וואס האבן עס גע'אסרט, האב איך גענומען צייט איבערצוקוקען די בריוון וואס מען האט מפרסם געווען, און דוכט זיך אז מיר האבן נישט קיין בפירושע פסק אויף די שאלה.
הגאון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל - קוק איבער די בריוו פון הגאון ר' עזריאל אויערבאך, וועסטו זעהן אז ער רעדט נישט בפירוש אויף השתלת שחלה, נאר ער ווייסט אז ער האט זייער מחמיר געווען אין די ענינים, און ער האט קוים געוואלט מתיר זיין אפילו IVF וואס איז היינט אנגענומען במחנינו אלס א היתר גמור. אבער די רבנים המתירים האלטן אז השתלת שחלה קען גאר זיין גרינגער ווי IVF.
הגרי"ש אלישיב זצ"ל - קוק איבער די בריוו פון הגאון ר' עזריאל אויערבאך, וועסטו זעהן אז ער רעדט נישט בפירוש אויף השתלת שחלה, נאר ער ווייסט אז ער האט זייער מחמיר געווען אין די ענינים, און ער האט קוים געוואלט מתיר זיין אפילו IVF וואס איז היינט אנגענומען במחנינו אלס א היתר גמור. אבער די רבנים המתירים האלטן אז השתלת שחלה קען גאר זיין גרינגער ווי IVF,
ואדרבה, ר' בנימין לאנדא טענה'ט אז ער ווייסט בפירוש אז הגרי"ש אלישיב האט יא מתיר געווען השתחלת שחלה, (אויף וואס הרב מ"א אייזנשטיין טענה'ט אז יענע עדות איז נישט באגלייבט, אבער ר' בנימין לאנדא מעג האלט אז עס איז יא נאמן).
און דאס זעלבע זאגט הגאון ר' יוסף ישראל אייזנבערגער שליט"א אז ער ווייסט בפירוש אז הגרי"ש אלישיב האט מתיר געווען.
און אין די בריוו פון הרב נחום אייזנשטיין זעהט מען קלאר אז ער האט נישט געהערט בפירוש פון הגרי"ש אלישיב קיין איסור אויף השתלת שחלה, ער פארשטייט נאר אז עס איז נישט קיין חילוק. (נאר בשם א צווייטן ברענגט ער וואס יענער זאגט אז ער האט געהערט).
הגאון ר' נתן געשטעטנער זצ"ל - אין שו"ת להורות נתן חי"ג (סי' צ"ה ביז צ"ח) רעדט באריכות פון
השתלת ביצית, נישט פון השתלת שחלה,
און ער איז נוטה להתיר, נאר צום סוף פירט ער אויס, אז וויבאלד ער הערט אז אנדערע גדולי ישראל וויל נישט מתיר זיין, דערפאר איז ער אויך נישט מתיר. אבער ער רעדט נישט פון השתלת שחלה, וואס דארט קען זיין בעסער, כפי דעת המתירים. (אין די בריוו פון ר' מיכל שטיינמעטץ שרייבט נאר אז "דיברתי עם הגאון הגדול ר' נתן געשטעטנער בעל שו"ת להורות נתן זצ"ל
בענין שאלות כאלו", וואס דאס איז בכלל נישט קלאר אז ער האט גערעדט פון השתלת שחלה, בפשטות האט ער נאר גערעדט פון תרומת ביצית, און דארט האט ער טאקע געזאגט אז "אין להקל בדברים שגדולי פוסקי הדור אסרום", אזויווי ער שרייבט אין זיין תשובה.
הגאון ר' ישראל יעקב פישער זצ"ל - די בריוו וואס מען איז מפרסם רעדט קלאר נאר פון תרומת ביצית, נישט פון השתלת שחלה. בנו הגאון ר' יהודה שרייבט צו זיין אייגענע דעת תורה, אז הוא הדין ביי השתלת שחלה,
אבער קיין קלארע פסק פון זיין טאטען איז נישטא.
ה
גאון ר' יחזקאל ראטה זצ"ל - קוק אריין אין די בריוון פון בנו ר' משה, פון זיין בית הוראה, פון אב"ד וואלקאן, וועסטו זעהן אז קיינער האט נישט קיין בפירושע פסק בשמו, זיי זענען נאר משער אז ער וואלט אוודאי נישט מתיר געווען. וואס דארף מען מער, אב"ד וואלקאן זאגט ביי זיין דרשה אז ער האט לכתחלה אויך נוטה געווען להיתר, ביז ער האט געהערט פון א גרויסען רבי וצדיק אז דאס איז א הארבע שאלה. נו,
וויאזוי קען זיין אז איינער וואס איז געווען יד ימינו פון הגאון ר' יחזקאל 40 יאר, האט נוטה געווען להיתר, אויב וואלט געווען א בפירושע פסק לאיסור????
הגאון ר' ניסים קרליץ זצ"ל - די צעטל פון זיינע 3 תלמידים, ר' שריאל ראזנבערג, ר' יהודא סילמאן, ר' מנחם מנדל לובין, רעדן בפירוש נאר פון תרומת ביצית, נישט פון השתלת שחלה. און אויך זאגן זיי נישט בשמו פון ר' נסים זצ"ל, נאר "הורו רבותינו".
הגאון ר' מאיר בראנדסדארפער זצ"ל - זיינע 2 קינדער ר' משה און ר' שמואל, ביידע ברענגן נישט קיין בפירושע פסק פון אים נאר אויף תרומת ביצית,
זיי האלטן נאר אז לפי דבריו איז נישט קיין חילוק. (ר' שמואל שרייבט נאר אז ער האט געהערט פון א ת"ח אין אמעריקא, אז זיין טאטע האט אויך געאסרט השתלת שחלה, נאך וואס ער האט עס מברר געווען מיט הגאון ר' יקותיאל פארקאש, אבער ער אליינס האט קיינמאל פון זיין טאטע נישט געהערט, און אויך נישט זיין ברודער ר' משה. ובדרך אגב, אין די בירור הלכה פון ר' יקותיאל פארקאש וואס מ'האט מפרסם געווען, זעהט אויס אז ער איז גאנץ שטארק נוטה להיתר, ער פירט אויס מיט א ספק, אבער נעמט זיכער נישט אן מיט א ברירות לאיסור).
ובזה יצאתי ידי חובתי בענין זה.
און דאס וואס דו שרייבסט אז עס איז דא שוחד ממון, כידוע לכל, בין איך נישט באקאנט, אבער כמדומה לי אז דאס איז א שקר גס וואס מען שמירט ארויף אויף די חשובע רבנים המתירים יראי הוראה, והמבזה ת"ח אין תרופה למכתו.