הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

@בינה ודעת נעם עס נישט אזוי פערזענלעך, ס'איז צוויי צדדים וואס מ'קען טראכטן, איך פארשטיי ביידע צדדים, הגם איך בין מער נוטה צי איין זייט, מ'דארף קענען פארשטיין אז ס'איז דא מענטשן וואס טראכטן אנדערשט

דארפסט פארשטיין, דא רעדט מען נישט פון די עירוב, דא רעדט מען נישט פון צומות הגידין, דא רעדט מען צו די זאלסט האבן חס ושלום קינדער אדער אייניקליך ממזרים אדער גוים רחמנא ליצלן!! אדער נישט. דאס גייט נישט עפעס אזוי גלייכגילטיג ווי: נו הער אויס, נאך אלעם איז דאך דא צוויי צדדים.. דאס איז א שפיל מיט פייער ממש!! צוויי צדדים איז אפשר גוט ווען מ'רעדט פון א שאלה אין הלכות תפילה, צו אפילו הלכות שבת, נישט ווען מ'האנדעלט דא פונעם עתיד פון יוחס עם ישראל.

און גלייב מיר אז אפילו ווען דא זאל עכט זיין א סברה לכאן ולכאן איז עס אויך גענוג א געפערליכע זאך אז היינטיגע מענטשן זאלן על דעת עצמם מתיר זיין אזא הארבע שאלה, אזא שאלה מכריע צו זיין באלאנגט פאר די חכמי המשנה והתלמוד, אדער העכסטענס פאר די הייליגע ראשונים, נישט פאר היינטיגע פוסקים. אבער ווען די מתירים זאלן כאטש האבן עפעס א אמת'דיגע סמך אויף וואס מתיר צו זיין, איז איין זאך.

די פראבלעם און די גרויסער ווייטאג פון יעדען איד וואס איז א מבקש האמת איז, אז דא וויל מען מתיר זיין איסורים חמורים ונוראים געבויעט אויף נארישע אייגענע חילוקים, וואס יעדער איינער אפילו די מתירים אליין ווייסן גאנץ גוט אז דאס מציאות איז ממש היפך פון דעם. זיי אליין ווייסן אויך גאנץ גוט דעם אמת לאמיתו ווער ס'איז די עכטע מאמע דא, און אז אלע זייערע פשטליך צו מאכן די נתרמת פאר די מאמע האט נישט קיין שום אחיזה אינעם מציאות און אין די הלכה.
און דער גרעסטער שייגעץ שטיק פון אלעם איז נאך, אז מ'וויל נאך אריינצווינגען דערין מענטשן על כרחם נגד דעתם ונגד דעת א רובא דמינכר פון רבנים ופוסקים מפורסמים, דאס איז א זאך וואס טוט אויפשוידערן יעדען פשוטען איד אפילו.

א איד וואס ווייסט דעם אמת, און ווייסט וואס מ'וויל מתיר זיין און מיט וואס מ'שפילט זיך דא, דער קען פשוט נישט שלאפן רואיג אין די טעג.

און דאס איז נאר איך מיינסטו? איך האב שוין גערעדט צו צענדליגער אידן תלמידי חכמים און אפילו סתם בעלי בתים וואס ווייסן פון וואס מ'רעדט דא, און אלע זאגן אז דער מצב איז ממש איום ונורא. א גאנץ פשוטער איד א פראמעדיק וואס ווייסט גוט און האט ארויס פונקטליך דעם מציאות, האט מיר זיך אויסגעדרוקט אפאר טאג צוריק, אז מ'דארף ממש גוזר תענית זיין.

ס'איז קלאר אז דא גייט גענומען ווערן דראסטישע שריט אינעם ריכטונג פון זיך פראטעקטען פון די שרעקליכע מכשולות וואס די מתירים ווילן דא ארויפצווינגן אויף יעדעם. אדער מיט א קלארע סיסטעם אז מ'זאל דאס קענען נאכגיין, אדער מיט ''הבדלו'' פשוט זיך אפטיילן און ווערן זעלבסשטענדיג און אומאפהענגיג פון די מתירים מיט זייערע פאסילעטיס. ווייל אנדערש קען דאס פשוט נישט אנגיין ווייטער. ס'איז ממש עק וועלט!
 
לעצט רעדאגירט:
לייג אוועק דיין אלע אגדענדעס פראבירט אמתדיג איין מינוט צו פארשטיין די אנדערע זייט
מאכסט א טעות דו פארלאנגסט צו א גרויסע זאך בעט אים ער זאל נאר דורך קוקען די דריי תשובות
 

בייגעלייגטע פיילס

  • לייק
רעאקציעס: Yesh
דארפסט פארשטיין, דא רעדט מען נישט פון די עירוב, דא רעדט מען נישט פון צומות הגידין, דא רעדט מען צו די זאלסט האבן חס ושלום קינדער אדער אייניקליך ממזרים אדער גוים רחמנא ליצלן!! אדער נישט. דאס גייט נישט עפעס אזוי גלייכגילטיג ווי: נו הער אויס, נאך אלעם איז דאך דא צוויי צדדים.. דאס איז א שפיל מיט פייער ממש!! צוויי צדדים איז אפשר גוט ווען מ'רעדט פון א שאלה אין הלכות תפילה, צו אפילו הלכות שבת, נישט ווען מ'האנדעלט דא פונעם עתיד פון יוחס עם ישראל.

און גלייב מיר אז אפילו ווען דא זאל עכט זיין א סברה לכאן ולכאן איז עס אויך גענוג א געפערליכע זאך אז היינטיגע מענטשן זאלן על דעת עצמם מתיר זיין אזא הארבע שאלה, אזא שאלה מכריע צו זיין באלאנגט פאר די חכמי המשנה והתלמוד, אדער העכסטענס פאר די הייליגע ראשונים, נישט פאר היינטיגע פוסקים. אבער ווען די מתירים זאלן כאטש האבן עפעס א אמת'דיגע סמך אויף וואס מתיר צו זיין, איז איין זאך.

די פראבלעם און די גרויסער ווייטאג פון יעדען איד וואס איז א מבקש האמת איז, אז דא וויל מען מתיר זיין איסורים חמורים ונוראים געבויעט אויף נארישע אייגענע חילוקים, וואס יעדער איינער אפילו די מתירים אליין ווייסן גאנץ גוט אז דאס מציאות איז ממש היפך פון דעם. זיי אליין ווייסן אויך גאנץ גוט דעם אמת לאמיתו ווער ס'איז די עכטע מאמע דא, און אז אלע זייערע פשטליך צו מאכן די נתרמת פאר די מאמע האט נישט קיין שום אחיזה אינעם מציאות און אין די הלכה.
און דער גרעסטער שייגעץ שטיק פון אלעם איז נאך, אז מ'וויל נאך אריינצווינגען דערין מענטשן על כרחם נגד דעתם ונגד דעת א רובא דמינכר פון רבנים ופוסקים מפורסמים, דאס איז א זאך וואס טוט אויפשוידערן יעדען פשוטען איד אפילו.

א איד וואס ווייסט דעם אמת, און ווייסט וואס מ'וויל מתיר זיין און מיט וואס מ'שפילט זיך דא, דער קען פשוט נישט שלאפן רואיג אין די טעג.

און דאס איז נאר איך מיינסטו? איך האב שוין גערעדט צו צענדליגער אידן תלמידי חכמים און אפילו סתם בעלי בתים וואס ווייסן פון וואס מ'רעדט דא, און אלע זאגן אז דער מצב איז ממש איום ונורא. א גאנץ פשוטער איד א פראמעדיק וואס ווייסט גוט און האט ארויס פונקטליך דעם מציאות, האט מיר זיך אויסגעדרוקט אפאר טאג צוריק, אז מ'דארף ממש גוזר תענית זיין.

ס'איז קלאר אז דא גייט גענומען ווערן דראסטישע שריט אינעם ריכטונג פון זיך פראטעקטען פון די שרעקליכע מכשולות וואס די מתירים ווילן דא ארויפצווינגן אויף יעדעם. אדער מיט א קלארע סיסטעם אז מ'זאל דאס קענען נאכגיין, אדער מיט ''הבדלו'' פשוט זיך אפטיילן און ווערן זעלבסשטענדיג און אומאפהענגיג פון די מתירים מיט זייערע פאסילעטיס. ווייל אנדערש קען דאס פשוט נישט אנגיין ווייטער. ס'איז ממש עק וועלט!
איך האב פאר אייך א עצה איר זאלט זיך משדך זיין מיט די ממזרים פון די גטין מעושין פון די רבנות וואס מענדל זילבער איז פון די גרוסע מתירים

און די וואס פארלאזען זיך נישט אויף אים און זענען מקפיד זיך נישט צו משדך זיין מיט די ממזרים וועלן זיך משדך זיין מיט די שחלה ממזרים לויט מענדל זילבער און וועלן זיך פארלאזען אויף די אנדערע וואס זענען עס מתיר. שלום על ישראל
 
דארפסט פארשטיין, דא רעדט מען נישט פון די עירוב, דא רעדט מען נישט פון צומות הגידין, דא רעדט מען צו די זאלסט האבן חס ושלום קינדער אדער אייניקליך ממזרים אדער גוים רחמנא ליצלן!! אדער נישט. דאס גייט נישט עפעס אזוי גלייכגילטיג ווי: נו הער אויס, נאך אלעם איז דאך דא צוויי צדדים.. דאס איז א שפיל מיט פייער ממש!! צוויי צדדים איז אפשר גוט ווען מ'רעדט פון א שאלה אין הלכות תפילה, צו אפילו הלכות שבת, נישט ווען מ'האנדעלט דא פונעם עתיד פון יוחס עם ישראל.
ס'איז נישט דעי ערשטער מחלוקת אין גיטן וואס מ'איז מתיר,וואס לויט די וואס האלטן לאיסור קומט אויס אז זי איז יא א אשת איש,

אגב ס'איז נישט קיין כרס, וועגן איז נישט דרך ביאה
און א ממזר אויך נישט ווייל נאר ממזר וודאי לא יבא בקהל ה' אבער ספק ממזר יבא

און גלייב מיר אז אפילו ווען דא זאל עכט זיין א סברה לכאן ולכאן איז עס אויך גענוג א געפערליכע זאך אז היינטיגע מענטשן זאלן על דעת עצמם מתיר זיין אזא הארבע שאלה, אזא שאלה מכריע צו זיין באלאנגט פאר די חכמי המשנה והתלמוד, אדער העכסטענס פאר די הייליגע ראשונים, נישט פאר היינטיגע פוסקים. אבער ווען די מתירים זאלן כאטש האבן עפעס א אמת'דיגע סמך אויף וואס מתיר צו זיין, איז איין זאך.
פון ווי נעמסטו דעיס ?
הונדערטער יאר ארום וועט מען זאגן אז נאר הונדערטער יאר צירוק האט מען געקענט אויף דעים פסק'נען.


וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם – אֲפִלּוּ אֵינוֹ כִּשְׁאָר שׁוֹפְטִים שֶׁהָיוּ לְפָנָיו, אַתָּה צָרִיךְ לִשְׁמֹעַ לוֹ; אֵין לְךָ אֶלָּא שׁוֹפֵט שֶׁבְּיָמֶיךָ (ספרי קנג; ר"ה כ"ה ע"ב).


די פראבלעם און די גרויסער ווייטאג פון יעדען איד וואס איז א מבקש האמת איז, אז דא וויל מען מתיר זיין איסורים חמורים ונוראים געבויעט אויף נארישע אייגענע חילוקים, וואס יעדער איינער אפילו די מתירים אליין ווייסן גאנץ גוט אז דאס מציאות איז ממש היפך פון דעם. זיי אליין ווייסן אויך גאנץ גוט דעם אמת לאמיתו ווער ס'איז די עכטע מאמע דא, און אז אלע זייערע פשטליך צו מאכן די נתרמת פאר די מאמע האט נישט קיין שום אחיזה אינעם מציאות און אין די הלכה.
פון דעים רעדט איך, די קענסט נישט פארשטיין א צווייטע מיינונג


און דער גרעסטער שייגעץ שטיק פון אלעם איז נאך, אז מ'וויל נאך אריינצווינגען דערין מענטשן על כרחם נגד דעתם ונגד דעת א רובא דמינכר פון רבנים ופוסקים מפורסמים, דאס איז א זאך וואס טוט אויפשוידערן יעדען פשוטען איד אפילו.

איך מיין מ'מאכט נישט קיינעם די סערדשערי געצווינגענערהייט


א איד וואס ווייסט דעם אמת, און ווייסט וואס מ'וויל מתיר זיין און מיט וואס מ'שפילט זיך דא, דער קען פשוט נישט שלאפן רואיג אין די טעג.
ס'דא מעדעצין צו שלאפן פאר איינער וואס האט א פראבלעם.

ערנסט גערעדט מאך נישט קיין געוואלד וועסטו קענען שלאפן

און דאס איז נאר איך מיינסטו? איך האב שוין גערעדט צו צענדליגער אידן תלמידי חכמים און אפילו סתם בעלי בתים וואס ווייסן פון וואס מ'רעדט דא, און אלע זאגן אז דער מצב איז ממש איום ונורא. א גאנץ פשוטער איד א פראמעדיק וואס ווייסט גוט און האט ארויס פונקטליך דעם מציאות, האט מיר זיך אויסגעדרוקט אפאר טאג צוריק, אז מ'דארף ממש גוזר תענית זיין.
און ס'דא תלמידי חכמים האלטן אז ס'איז מותר רעדט צו זיי אנשטאט

ס'איז קלאר אז דא גייט גענומען ווערן דראסטישע שריט אינעם ריכטונג פון זיך פראטעקטען פון די שרעקליכע מכשולות וואס די מתירים ווילן דא ארויפצווינגן אויף יעדעם. אדער מיט א קלארע סיסטעם אז מ'זאל דאס קענען נאכגיין, אדער מיט ''הבדלו'' פשוט זיך אפטיילן און ווערן זעלבסשטענדיג און אומאפהענגיג פון די מתירים מיט זייערע פאסילעטיס. ווייל אנדערש קען דאס פשוט נישט אנגיין ווייטער. ס'איז ממש עק וועלט!
געוואלד!!
 
לעצט רעדאגירט:
לייג אוועק דיין אלע אגדענדעס פראבירט אמתדיג איין מינוט צו פארשטיין די אנדערע זייט

אזאלכע רבנים ווי ר' מענדל זילבער, ר' הערשל אויש, ר' מיכל שטייענמעץ, אלע דירעקט מעסיגע רבנים, וואס שרייבן כמעט נישט אונטער די סטייל איסורים וחרמות קול קורא'ס, און זיי שרייבן אז דא שפילט מען זיך מיט ממזירות, זיי האבן אויך אגענדעס? זיי פרובירן נישט צו פארשטיין די אנדערע זייט?
אפשר ביסטו מסביר פארוואס נישט? וואספארא אגענדע לאיסור זאלן זיי האבן דא?

וואס מאכסטו זיך נאריש? דו ווייסט דען נישט אליין אז די מתירים שטעלן דא נישט פאר קיין שום נארמאלע סברא פארוואס איך זאל איגנארירן דעם הארטן מציאות וואס ווייזט קלאר אז די שחלה איז פיל מיט ביצים? און ווער די עכטע מאמע איז? זיי קומען מיט איין נארישע אויסגעדראשענע סברא לחלק בין ביציות לשחלה וואס יעדער און זיי אליין ווייסן אויך אז ס'איז פשוט נישט אמת, ס'איז פשוט היפך המציאות הברור.

וואס קען מען טוהן אז די סברא ושכל הישר לאסור שרייט ביזן הימל, און די מתירים זאגן גארנישט עפעס זאכליכס דערגעגן?

גלייב מיר בנאמנות, איך האב נישט קיין שום אגענדע דא , איך האב אזויפיל צער ושברון לב די לעצטע פאר וואכן פון די פרשה, אז גלייב מיר אז אויב עפעס, האב איך נאר א אגענדע עס מתיר צו זיין. הלואי איינער זאל מיר עכט קענען אויפווייזן להיתר, לעכטיג אויפן הארץ וועט מיר ווערן.
 
איך מיין דו ביסט גערעכט

טשעט גפת זאגט ווי דיר, איך וועל מאכן מער ריסערדש


In a **testicle transplant**, the **sperm produced by the transplanted testicle will carry the DNA of the donor**, not the recipient.

### Here's why:

* Sperm is produced in the **seminiferous tubules** of the testicle.
* This production involves **spermatogenesis**, a process entirely based on the **germline DNA of the testicle**.
* Since the transplanted testicle retains its original genetic material, any sperm it makes will reflect the **donor’s DNA**.

### Implications:

* If a man receives a testicle transplant and later fathers a child using sperm from the transplanted testicle, that child would be **genetically related to the donor**, not the recipient.
* This creates significant **ethical, legal, and identity implications**, which is one reason **testicle transplants are extremely rare** and usually only considered in **identical twins**, where DNA is the same.

Let me know if you want to explore the ethical or medical det
ails further.
 
אזאלכע רבנים ווי ר' מענדל זילבער, ר' הערשל אויש, ר' מיכל שטייענמעץ, אלע דירעקט מעסיגע רבנים, וואס שרייבן כמעט נישט אונטער די סטייל איסורים וחרמות קול קורא'ס, און זיי שרייבן אז דא שפילט מען זיך מיט ממזירות, זיי האבן אויך אגענדעס? זיי פרובירן נישט צו פארשטיין די אנדערע זייט?
אפשר ביסטו מסביר פארוואס נישט? וואספארא אגענדע לאיסור זאלן זיי האבן דא?

זיי שלאפן רואיג ביינאכט זיי זענען אינגאנצן נישט באזארגט, נאר זיי האלטן לאיסור


וואס מאכסטו זיך נאריש? דו ווייסט דען נישט אליין אז די מתירים שטעלן דא נישט פאר קיין שום נארמאלע סברא פארוואס איך זאל איגנארירן דעם הארטן מציאות וואס ווייזט קלאר אז די שחלה איז פיל מיט ביצים? און ווער די עכטע מאמע איז? זיי קומען מיט איין נארישע אויסגעדראשענע סברא לחלק בין ביציות לשחלה וואס יעדער און זיי אליין ווייסן אויך אז ס'איז פשוט נישט אמת, ס'איז פשוט היפך המציאות הברור.

וואס קען מען טוהן אז די סברא ושכל הישר לאסור שרייט ביזן הימל, און די מתירים זאגן גארנישט עפעס זאכליכס דערגעגן?
די פראבלעם איז אז די ווילסט עס נישט פארשטיין

גלייב מיר בנאמנות, איך האב נישט קיין שום אגענדע דא , איך האב אזויפיל צער ושברון לב די לעצטע פאר וואכן פון די פרשה, אז גלייב מיר אז אויב עפעס, האב איך נאר א אגענדע עס מתיר צו זיין. הלואי איינער זאל מיר עכט קענען אויפווייזן להיתר, לעכטיג אויפן הארץ וועט מיר ווערן.
זיי דיך מצייר אז אלע דיינע ערליכע רבנים זענען מתיר, טויש אויף די נעמען אויף די תשובות
 
די זאך פון וואס די קנה בושם רעדט איז אנגענומען להיתר היינטיגע צייטן ביי אלע היימישע רבנים וואס טוען אין אינפערטיליטי, ס'איז שוין דא אסאך בעביס פון דעם
דו רעדסט צווישן די מאן און די ווייב. נישט מיין קיין פרעמדע זרע. דער קנה בושם האלט אז די קינד איז נישט דעם טאטנס, [חוץ די איסור פון מקלקל זיין די איברי הזרע], און דו זאגסט אז ס'איז אנגענומען להיתר. איך בין נישט באקאנט אין דעם.

איך פרעג נאר, פארוואס האלט ער אז עס איז זיך נישט מתייחס צום טאטן, פארוואס קומט נישט דא אריין די טענה פון די. ען. עי וכו' וכו' אזוי ווי ביי די ביצת האשה?

און אויב נישט, אפשר קען מען גאר מתיר זיין הזרעה מלאכותית [פון א פרעמדע מאן] אויף אזא אופן, וויבאלד די קינד ווערט נישט נתייחס צום בעל הזרע????
 
אבער די סטעם סעלס ווערט פראדוצירט דורך די טעסטיקל פונעם ערשטן און האט דערפאר דעם ערשטנס DNA
די SSC סעלס ווערן טאקע געמאכט אין די טעסטיקל, אבער ס'ווערט געמאכט פון א PGC Cell וואס ווערט נישט געמאכט אין די טעסטיקל און האט די-ענ-עי
 
לעצט רעדאגירט:
אזאלכע רבנים ווי ר' מענדל זילבער, ר' הערשל אויש, ר' מיכל שטייענמעץ, אלע דירעקט מעסיגע רבנים, וואס שרייבן כמעט נישט אונטער די סטייל איסורים וחרמות קול קורא'ס, און זיי שרייבן אז דא שפילט מען זיך מיט ממזירות, זיי האבן אויך אגענדעס? זיי פרובירן נישט צו פארשטיין די אנדערע זייט?
אפשר ביסטו מסביר פארוואס נישט? וואספארא אגענדע לאיסור זאלן זיי האבן דא?

וואס מאכסטו זיך נאריש? דו ווייסט דען נישט אליין אז די מתירים שטעלן דא נישט פאר קיין שום נארמאלע סברא פארוואס איך זאל איגנארירן דעם הארטן מציאות וואס ווייזט קלאר אז די שחלה איז פיל מיט ביצים? און ווער די עכטע מאמע איז? זיי קומען מיט איין נארישע אויסגעדראשענע סברא לחלק בין ביציות לשחלה וואס יעדער און זיי אליין ווייסן אויך אז ס'איז פשוט נישט אמת, ס'איז פשוט היפך המציאות הברור.

וואס קען מען טוהן אז די סברא ושכל הישר לאסור שרייט ביזן הימל, און די מתירים זאגן גארנישט עפעס זאכליכס דערגעגן?

גלייב מיר בנאמנות, איך האב נישט קיין שום אגענדע דא , איך האב אזויפיל צער ושברון לב די לעצטע פאר וואכן פון די פרשה, אז גלייב מיר אז אויב עפעס, האב איך נאר א אגענדע עס מתיר צו זיין. הלואי איינער זאל מיר עכט קענען אויפווייזן להיתר, לעכטיג אויפן הארץ וועט מיר ווערן.
לאמיר דיר פרעגן, די וואלסט מתיר געווען די קינד חתונה צו האבן מיט א טאכטער פון די מקבלת?
 
דארפסט פארשטיין, דא רעדט מען נישט פון די עירוב, דא רעדט מען נישט פון צומות הגידין, דא רעדט מען צו די זאלסט האבן חס ושלום קינדער אדער אייניקליך ממזרים אדער גוים רחמנא ליצלן!! אדער נישט. דאס גייט נישט עפעס אזוי גלייכגילטיג ווי: נו הער אויס, נאך אלעם איז דאך דא צוויי צדדים.. דאס איז א שפיל מיט פייער ממש!! צוויי צדדים איז אפשר גוט ווען מ'רעדט פון א שאלה אין הלכות תפילה, צו אפילו הלכות שבת, נישט ווען מ'האנדעלט דא פונעם עתיד פון יוחס עם ישראל.

און גלייב מיר אז אפילו ווען דא זאל עכט זיין א סברה לכאן ולכאן איז עס אויך גענוג א געפערליכע זאך אז היינטיגע מענטשן זאלן על דעת עצמם מתיר זיין אזא הארבע שאלה, אזא שאלה מכריע צו זיין באלאנגט פאר די חכמי המשנה והתלמוד, אדער העכסטענס פאר די הייליגע ראשונים, נישט פאר היינטיגע פוסקים. אבער ווען די מתירים זאלן כאטש האבן עפעס א אמת'דיגע סמך אויף וואס מתיר צו זיין, איז איין זאך.

די פראבלעם און די גרויסער ווייטאג פון יעדען איד וואס איז א מבקש האמת איז, אז דא וויל מען מתיר זיין איסורים חמורים ונוראים געבויעט אויף נארישע אייגענע חילוקים, וואס יעדער איינער אפילו די מתירים אליין ווייסן גאנץ גוט אז דאס מציאות איז ממש היפך פון דעם. זיי אליין ווייסן אויך גאנץ גוט דעם אמת לאמיתו ווער ס'איז די עכטע מאמע דא, און אז אלע זייערע פשטליך צו מאכן די נתרמת פאר די מאמע האט נישט קיין שום אחיזה אינעם מציאות און אין די הלכה.
און דער גרעסטער שייגעץ שטיק פון אלעם איז נאך, אז מ'וויל נאך אריינצווינגען דערין מענטשן על כרחם נגד דעתם ונגד דעת א רובא דמינכר פון רבנים ופוסקים מפורסמים, דאס איז א זאך וואס טוט אויפשוידערן יעדען פשוטען איד אפילו.

א איד וואס ווייסט דעם אמת, און ווייסט וואס מ'וויל מתיר זיין און מיט וואס מ'שפילט זיך דא, דער קען פשוט נישט שלאפן רואיג אין די טעג.

און דאס איז נאר איך מיינסטו? איך האב שוין גערעדט צו צענדליגער אידן תלמידי חכמים און אפילו סתם בעלי בתים וואס ווייסן פון וואס מ'רעדט דא, און אלע זאגן אז דער מצב איז ממש איום ונורא. א גאנץ פשוטער איד א פראמעדיק וואס ווייסט גוט און האט ארויס פונקטליך דעם מציאות, האט מיר זיך אויסגעדרוקט אפאר טאג צוריק, אז מ'דארף ממש גוזר תענית זיין.

ס'איז קלאר אז דא גייט גענומען ווערן דראסטישע שריט אינעם ריכטונג פון זיך פראטעקטען פון די שרעקליכע מכשולות וואס די מתירים ווילן דא ארויפצווינגן אויף יעדעם. אדער מיט א קלארע סיסטעם אז מ'זאל דאס קענען נאכגיין, אדער מיט ''הבדלו'' פשוט זיך אפטיילן און ווערן זעלבסשטענדיג און אומאפהענגיג פון די מתירים מיט זייערע פאסילעטיס. ווייל אנדערש קען דאס פשוט נישט אנגיין ווייטער. ס'איז ממש עק וועלט!
איך בין עכט נישט באהאווענט אין די נושא אפילו נישט דורכגעקוקט דא אלע בלעטער, אבער ר' איד פארוואס מאכסטו שבת אזא קליינע איסור? במזיד חייב מיתה בית דין בהתראה, וכרת בלא התראה, אסאך עריות זענען נאר חייבי לאווין, ס'דא מיתות בית דין אויכעט , געוואלד שבת קודש שרייט ס'איז גאר הארב
 
איך בין עכט נישט באהאווענט אין די נושא אפילו נישט דורכגעקוקט דא אלע בלעטער, אבער ר' איד פארוואס מאכסטו שבת אזא קליינע איסור? במזיד חייב מיתה בית דין בהתראה, וכרת בלא התראה, אסאך עריות זענען נאר חייבי לאווין, ס'דא מיתות בית דין אויכעט , געוואלד שבת קודש שרייט ס'איז גאר הארב
ביסט גרעכט! שבת איז גאר הארב, א מחלל שבת בפרהסיא איז יינו יין נסך. וואס איך האב געמיינט צו זאגן איז אז דארט האט ער איינמאל געטוהן אן עבירה און ער קען תשובה טוהן, און אויך אז דארט ער טוט קיינעם נישט אפ. משא''כ דא אז ער טוט דאס איינמאל איז עס א מעוות לא יוכל לתקון

משנה חגיגה פרק א' רבי שמעון בן מנסיא אומר: איזהו מעוות שאינו יכול לתקון? זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר.
אם תאמר בגונב וגוזל, יכול הוא להחזירו ויתקן.

און ער איז נאך א חב לאחרינא אויך, ער דרייט יעדעם אריין אין זיין פראבלעם רח''ל.
 
ביסט גרעכט! שבת איז גאר הארב, א מחלל שבת בפרהסיא איז יינו יין נסך. וואס איך האב געמיינט צו זאגן איז אז דארט האט ער איינמאל געטוהן אן עבירה און ער קען תשובה טוהן, און אויך אז דארט ער טוט קיינעם נישט אפ. משא''כ דא אז ער טוט דאס איינמאל איז עס א מעוות לא יוכל לתקון

משנה חגיגה פרק א' רבי שמעון בן מנסיא אומר: איזהו מעוות שאינו יכול לתקון? זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר.
אם תאמר בגונב וגוזל, יכול הוא להחזירו ויתקן.

און ער איז נאך א חב לאחרינא אויך, ער דרייט יעדעם אריין אין זיין פראבלעם רח''ל.
פאנג אן פון ברכות.

מעות לא יוכל לתקון זה שבטל ק"ש של ערבית וק"ש של שחרית או תפלה של ערבית או תפלה של שחרית
 
Back
Top