פאלשע חכמה והמסתעף (AI)

ער האט zero פארשטאנד וואס AI איז, און ווי אזוי עס ארבעט.
אדרבה, קום אריין קלאר, פון וועלכע חלק רעדסטו? די Misalignment פראבלעם? איך קען מיך זיכער נישט אויס..

נאר איין זאך, דער פון די ווידעא טראכט נישט אליינס אויף די געשיכטע און טיימליין ער ציטירט די גאנצע זאך פון דעם פאלגנדן רעפארט - https://ai-2027.com/ און ס'שיינט (אין די About) אז די חברה האבן עפעס קרידענשעלס צו זיך..
 
ווען עס קומט צו עדיטן שרייב ווערק האט chatgpt א מעלה איבער Gemini/Claude/Grok וכו' אז עס געדענקט מיינע פרעפערענצן פון איינמאל צום צווייטן. איבער צייט האב איך עס געטרעינט צו עדיטן אויף די סטייל וואס איך גלייך, און איך דארף נישט יעדע מאל איבערזאגן.
 
אדרבה, קום אריין קלאר, פון וועלכע חלק רעדסטו? די Misalignment פראבלעם? איך קען מיך זיכער נישט אויס..

נאר איין זאך, דער פון די ווידעא טראכט נישט אליינס אויף די געשיכטע און טיימליין ער ציטירט די גאנצע זאך פון דעם פאלגנדן רעפארט - https://ai-2027.com/ און ס'שיינט (אין די About) אז די חברה האבן עפעס קרידענשעלס צו זיך..
איך האב נישט קיין נעווען צו זיך יעצט אוועק זעצן און מסביר זיין פארוואס ער רעדט צאם אזעלכע שטותים.

אבער קיין קרעדענשלס זה איך נישט, איינער איז געווען א government researcher ביי AI וואס מיינט גארנישט, און די אנדערע זענען forecasters.
בקיצור גארנישט מעט גארנישט.
 
איך מיין אז 'קונסטלעך' איז די ריכטיגע דירעקטע אפטייטש פון artificial. די פראבלעם איז אבער אז דער ווארט ווערט געווענליך גענוצט מיט אן אנדערן באדייט. מער אזויווי artistic. אין אמת'ן מיין איך אז 'קינסטלעריש' פאסט מער פאר artistic.
איך בין אבער נישט קיין גרויס פארשטייער צו שפראך, בין איך נישט זיכער.
Artificial האט טאקע די ווארט Art אין זיך אבער האט היינט די פארקערטע באדייט פון קונסט (art), אין היינטיגן שפראך מיינט עס אומנאטורליך, מענטשליך פראדוצירט, נאכגעמאכט.
קונסטליך וואלט געפאסט פאר א זאך וואס האט דירעקט מיט קונסט, נישט א טעכנישע נאכגעמאכטע זאך וואס דינט א ספעציפישע ציל, כנלע"ד.
 
ער האט zero פארשטאנד וואס AI איז, און ווי אזוי עס ארבעט.
AI וואס דו קענסט און superintelligence פון וואס ער רעדט זענען זייער ווייט איינס פון צווייטן, איך קען זיך גאנץ גוט אויס מיט היינטיגע עי איי אבער איך פארשטיי אויך אז אויב זאל מען באשאפן א זאך וואס שטייגט איבער דאס מענטשהייט מיט אלע אירע מעגליכקייטן, ווי פארשטאנד, שנעלקייט, טיפקייט און נאך, וועט דאס האבן די מעגליכקייט צו טון שטארקע שאדנס וואס מענטשן וועלן נישט קענען קאנטראלירן (ווי אויסשפרייטן מחלות, איבעררעדן מענטשן (יעדער לויט זיין פסיכאלאגישע צאמשטעל) צו באגיין זעלבסטמארד, איבערנעמען קאנטראל אויף נוקלעארע איינריכטונגען וכדו'.
דאס קען געשען סיי פון זיין אייגן מסקנא אז דאס איז די ריכטיגסטע זאך (גענוי ווי מענטשהייט האט אין די פארגאנגענהייט אויסגעמעקט געוויסע ספישי'ס פון בע"ח), אדער דורך א בייזוויליגער פארשוין וואס האט קאנטראל דערויף.
 
איך קען זען אסאך מיני שאדנס וואס איז מעגליך צו ארויסקומען פון AI, אבער אז AI וועט קאנטראלירן איז א דזשאוק.

אבער אפילו אויב איך בין נישט גערעכט, יענער האט נישט קיין שום פארשטאנד ווי AI ארבעט. ער רעדט צאם שטותים והבלים.
 
Artificial האט טאקע די ווארט Art אין זיך אבער האט היינט די פארקערטע באדייט פון קונסט (art), אין היינטיגן שפראך מיינט עס אומנאטורליך, מענטשליך פראדוצירט, נאכגעמאכט.
קונסטליך וואלט געפאסט פאר א זאך וואס האט דירעקט מיט קונסט, נישט א טעכנישע נאכגעמאכטע זאך וואס דינט א ספעציפישע ציל, כנלע"ד.
די ווארט art ארגינעל טייטשט מענטשליך געמאכט, דהיינו - עס איז נישט נאטורליך נאר פאבריצירט. דערפאר איז דאס גענוצט אויף צו אויסדריקן קונסטליכע זאכן, אבער קען אויך ווערן געניצט אין די ווארט artificial וואס מיינט בלויז מענטשליך געמאכט און נישט נאטורליך.
איך זעה נישט פארוואס די ווארט 'קונסט' זאל זיין אנדערש. איך פארשטיי אז די ווארט ווערט כהיום (נאכ)נישט געניצט אזוי, אבער דאך מיין איך אז עס איז די מערסטע אקוראט.
יעצט נאכגעקוקט: אין דייטש זאגט מען“künstliche Intelligenz”.
 
ער האט zero פארשטאנד וואס AI איז, און ווי אזוי עס ארבעט.

איך קען זען אסאך מיני שאדנס וואס איז מעגליך צו ארויסקומען פון AI, אבער אז AI וועט קאנטראלירן איז א דזשאוק.

אבער אפילו אויב איך בין נישט גערעכט, יענער האט נישט קיין שום פארשטאנד ווי AI ארבעט. ער רעדט צאם שטותים והבלים.
אפשר ביסטו מער מסביר וואס דו האלטסט? מיר שיינט דייקא יא אז ער ווייסט וואס ער רעדט. איך בין נישט ווער ווייסט וואס אז דו מוזט אננעמען מיין מיינונג, אבער איך מיין אז איך פארמאג גענוג ידיעה צו זאגן אז ער רעדט נישט צאם שטותים.

איך האב נישט קיין נעווען צו זיך יעצט אוועק זעצן און מסביר זיין פארוואס ער רעדט צאם אזעלכע שטותים.
אדרבה זיי יא מסביר פארוואס איך בין נישט גערעכט.
אגב, ער רעדט פון ASI און AGI נישט AI.
 
אפשר ביסטו מער מסביר וואס דו האלטסט? מיר שיינט דייקא יא אז ער ווייסט וואס ער רעדט. איך בין נישט ווער ווייסט וואס אז דו מוזט אננעמען מיין מיינונג, אבער איך מיין אז איך פארמאג גענוג ידיעה צו זאגן אז ער רעדט נישט צאם שטותים.


אדרבה זיי יא מסביר פארוואס איך בין נישט גערעכט.
אגב, ער רעדט פון ASI און AGI נישט AI.
איך וועל פראבירן מסביר זיין נאר איינס פון די צענדליגע זאכן וואס ער ווייסט נישט וואס ער רעדט.

די וועג ווי אזוי מ'מאכט AI בקיצור נמרץ.

מ'שרייבט מיט code א program, וואס די פראגראם נעמט input און מאכט א כעין neural network, מ'feed אריין צו די פראגראם ריזיגע מאס פון דאטא, און ס'נוצט טויזטער powerful chip's צו process די דאטא און שאפט די neural network.

יעדע שטיקל דאטא וואס גייט אריין טוישט אביסל די קאנעקשנס און patterns פון די neural network.

יעצט די neural network אליין איינמאל ס'איז פארטיג איז נישט ריזיג און קען אריין גיין אין אפאר powerful chip's, און איינמאל די neural network איז פארטיג בלייבט עס אזוי.

און מ'נעמט ארויס די neural network און מ'שרייבט יעצט א פראגראם העכער דעם וואס נעמט דיין prompt און feed עס אריין צו די neural network און יענס שטופט ארויס די response.
מ'געבט עס instructions און דאס איז די model.

(ס'איז דא צוגעלייגטע פיטשערס כגון Thinking וואס איז בסך הכל אז ס'נעמט דיין prompt און לייגט עס דארך די model צוויי מאל אדער מער איין מאל למשל מיט instructions צו טראכטן ווי אזוי די response צו די prompt דארף אויסקוקן, און ס'גייט נאך אמאל אריין צוזאמען מיט די תשובה פון די ערשטע פאר די final response)

און מ'מאכט טויזענטער קאפיעס פון דעם, כדי ס'זאל קענען פארטראגן גענוג traffic פון מיליאנער users פונקט ווי עני פראגראם אויף די וועלט ווי למשל Gmail וכדו'.

איינמאל א model איז פארטיג:
- ווערט עס נישט בעסער פון זיך אליינס.
- ווערט עס נישט בעסער פון user input.
- ס'טוישט נישט זיין אייגענע קאוד פון די initial program, נאר מ'קען נוצן די (פריעדיגע) model צו העלפן שרייבן די code פאר די פראגראם פונקט ווי מ'נוצט עס צו שרייבן עני code.
- ער געדענקט אפילו נישט פון איין prompt צו א צווייטע, ווייל די model טוישט זיך נישט. (און אפילו די נייע פיטשער אז ער געדענקט פון איין chat צו א צווייטע, איז סך הכל אז מ'לייגט צו די אלטע chat צו די context פון די נייע chat), אפילו און איין chat, יעדע נייע prompt איז פריש נאר מ'לייגט צו די history פון אנהייב פון די chat מיט די נייע.

און די מושג פון אן Agenda, כאילו ס'איז Conscious איז אזוי Absurd.
ער האט אפילו נישט קיין memory, און וועט קיינמאל נישט האבן.

לאמיר זאגן אפילו אז ס'איז שייך אז מ'זאל מאכן אז די Model זאל update'ן די neural network דארך user input לייוו, (וואס מאכט נישט קיין סענס בד"וו) איז עס נאר די neural network נישט קיין memory.

און מיט א לומדישע געדרייטע פינגער, אפילו לו יצויר אז ס'איז אויך שייך פאר די model צו האבן עכטע memory (וואס איז פונקט ווי צו זאגן אז די code = logic וואס מאכט דיין calculator טראכטן געדענקט די חשבון וואס ס'האט נעכטן געמאכט פאר דיך) מיינט עס אז וועסט עם אויך קענען פרעגן וואס האט נעכטן ביינאכט @מסתת הרים געשמוסט מיט דיך, און ער וועט ארויס געבן אלע סודות.

בסך הכל קען עס האבן א מעגלכקייט צו האבן database access צו א דרויסנדיגע Hard Drive פונקט ווי ס'קען האבן access צו דיין פריעדיגע chats און עס צולייגן צו די prompt.

בקיצור..

דאס איז נאר א משהו פון די שטותים ער האט צאמגערעדט, און רוב מענטשן וואס פארשטייען נישט וויאזוי די סארט זאכן ארבעטן טראכטן אזוי.

פונקט ווי א computer איינמאל דו פארשטייסט וויאזוי ס'ארבעט כאפסטו אז ס'איז גארנישט מער ווי פשוטע light bulbs. די זעלבע זאך דא.

וואס מ'רעדט פון AGI מיינט עס אז AI וועט זיין נישט נאר א LLM נאר אז ס'וועט זיין איין סיסטעם מיט טרענינג אויף אלע מינע זאכן צוזאמען און מיט מער דאטא און מער comput אין די training מיט בעסערע programs אז ס'וועט זיין בעסער ווי יעדעם איינעם (וואס איז זייער speculative ביי גאר אסאך, היות ער לערנט נאר פון אונז, אבער די טענה אויף פארקערט איז אז ס'וועט קענען מאכן עקפערעמענטס אין די training צו פאברעצירן בעסערע training data כדי צו פארבעסערן די neural network און ממילא ווערן בעסער ווי אונז אויף tasks).

אבער ס'קען נישט האבן קיין Agendas חוץ פון וואס מ'געבט עם. (אבער ער קען מאכן short cuts אויב ס'גייט עם נישט, דאס יא).
 
לעצט רעדאגירט:
איך קען זען אסאך מיני שאדנס וואס איז מעגליך צו ארויסקומען פון AI, אבער אז AI וועט קאנטראלירן איז א דזשאוק.

אבער אפילו אויב איך בין נישט גערעכט, יענער האט נישט קיין שום פארשטאנד ווי AI ארבעט. ער רעדט צאם שטותים והבלים.
קענסט זאגן אז דו דיסעגריסט, אבער ס'איז נישט קיין דזאוק.

גאר אסאך ריזן אין טעכנעלאגיע, ספעציעל די וועלכע בויען די עי איי. ווי למשל demis hassabis פון DeepMind שוין היינט באקאנט אלס Google deepMind. דאכצעך אז VEO3 איז אינטער זיי.
הער אויס זיינע אינטערוויוון, הער אויס די אינטערוויוס פון נאך פולע פון די הויפט עי איי קארפן קעפ. זיי אלע ווארענען אז מען דארף זיין פארזיכטיג. קיינער פון זיי האלט נישט אז ס'איז א דזאוק.
 
קענסט זאגן אז דו דיסעגריסט, אבער ס'איז נישט קיין דזאוק.

גאר אסאך ריזן אין טעכנעלאגיע, ספעציעל די וועלכע בויען די עי איי. ווי למשל demis hassabis פון DeepMind שוין היינט באקאנט אלס Google deepMind. דאכצעך אז VEO3 איז אינטער זיי.
הער אויס זיינע אינטערוויוון, הער אויס די אינטערוויוס פון נאך פולע פון די הויפט עי איי קארפן קעפ. זיי אלע ווארענען אז מען דארף זיין פארזיכטיג. קיינער פון זיי האלט נישט אז ס'איז א דזאוק.
זיכער דארף מען זיין פארזיכטיג, נישט קיין שאלה בכלל, אבער די סכנה איז נישט דאס.

מ'דארף Alignment, און אכטינג געבן אז ס'זאל נישט קענען גענוצט ווערן אויף נישט גוטע זאכן, אדער אז מ'זאל זיך נישט פארלאזן אויף דעם מיט צו קריטישע זאכן, וכדומה.
אסאך שאדנס קען ארויסקומען פון א טעכנאלאגיע וואס די קענסט נישט Predict'ן די outcome, און דו ווייסט נישט וויאזוי אנדערע נוצן עס.
אדער אז מ'נוצט עס למשל פאר געווער וכדומה.
 
אקעי, דאס איז אביסל out of the norm אין אפאר וועגן.
צום ערשט, איך (פונקט ווי אסאך sane מענטשן) בין א קנאפע טאקער חסיד, און איך וואלט בדרך כלל נישט געוואטשט אדער געלינקט קיין גאנצע זאכן פון אים, דאס מאל איז אבער אנדערש.
איך האב נישט געזען צופיל אינטערוויוס מיט סעם אלטמאן, זיכער נישט קיין גרינטליכע, דאס מאל איז אנדערש.
איך האב נישט געזען אין ערגעץ די מאראל דילעמעס פון AI אזוי גוט און קורץ אראפגעלייגט, דא איז אנדערש.

בקיצור, יו געט די פוינט. דעם פאלגענדן אינטערוויו צווישן טאקער קארלסאן און סעם אלטמאן נעמט אונז אביסל צוריק צו די נארמאלערע תקופות פון טאקער, די אינטערוויו איז אין מערסטנסטייל זייער גוט דזשערנאליסטיש און פילאזאפיש. עס קריכט אריין צום עסענס וואס ליגט אונטער די החלטות וואס ווערן געמאכט פאר א טשעט באט היינטיגן צייטן, וויאזוי פרייהייט און סעיפטי זענען אין דיירעקטע קאנטראסט און די דילעמעס וויאזוי עס צו באהאנדלען אלס א טעק קאמפאני, און בכלל וועלכע וועליוס סיסטעם מען זאל איבער געבן פאר א טעכנעלאגיע וואס איז אויפן וועג איבערצונעמען דעם גלאוב.

סתם אזוי איז דא אינטרעסאנטע מאמענטן און געדאנקען פון סעם איבער די חסרונות און איבער די עתיד פון AI.

אודאי איז דא די 'טאקער מאמענטן' אויך, איינס ווי ער שטעלט ארויס זיין אבסאלוטיסט פאזיציע אנקעגן 'killing' וואס איז ווערד אן עקסטערע דעבאטע. און די מער אינטרעסאנטע טייל ווי ער גרילט סעם מיט זיינע שפעקולאציעס און טעאריעס איבער דאס טויט פון א געוועזענע ארבעטער זיינע. ס'איז אביסל אוקווארד און אומגעשמאק (אדער גאר געוואלדיג און העראאיש - געוואנדן אין פרעפרענץ) צו וואטשן. אבער אוועראלל איז עס דאס בעסטע וואס איך האב נאר געזען פון ביידע פון זיי אין א לאנגע צייט!


View: https://youtu.be/5KmpT-BoVf4?si=v8sWV5-ndKWLlkel
 
באדערט מיר ווי טאקער לייגט א גרינטשטיין כאילו ער האט די ריכטיגע מאראל ווייל ער גלייבט אינעם בייבל. מה שאין כן סעם האט א מאראל פראבלעם.

איך געדענק נישט פונקטליך די ווערטער אהין און צוריק, אבער אזוי האב איך עס פארשטאנען.

בכלל טאקער איז באקאנט פארן צעפליקן מענטשן וואס ער גלייכט נישט ווי: סעם אלטמאן, טעד קרוז.

אבער פוטין און די איראנע פרעזידענט באקומען כבוד מלכים!

למשל טאקער'ס גרעסטע פראבלעם מיט ישראל איז אז מען האט אטאקירט א קירכע... ער איז סתם א קורצקעפיגע קריסט גארנישט מער.
----
למעשה האט ער געשטעלט גאר וויכטיגע פראגן פאר סעם.
 
באדערט מיר ווי טאקער לייגט א גרינטשטיין כאילו ער האט די ריכטיגע מאראל ווייל ער גלייבט אינעם בייבל. מה שאין כן סעם האט א מאראל פראבלעם.
איך האב נישט דוקא געהערט דאס דא. מער אז טאקער איז בלינדערהייט אנקעגן 'הרג'נען' אין סיי וועלכע קאנטעקסט, וואס איז זייער נעראו און אומבאגרינדערט אין רעאליטעט לדעתי.


בכלל טאקער איז באקאנט פארן צעפליקן מענטשן וואס ער גלייכט נישט ווי: סעם אלטמאן, טעד קרוז.

אבער פוטין און די איראנע פרעזידענט באקומען כבוד מלכים!
שוין, וואס פונקטליך ווילסטו פון טאקער, קאנסיסטענסי? דיסענסי?

having said that, אין איזולאציע איז די אינטערוויו נישט אזוי שלעכט..


למעשה האט ער געשטעלט גאר וויכטיגע פראגן פאר סעם.
יאפ..

לעטס געט די קאנווערזעישאן גאוינג.. איך מיין ס'איז וויכטיג פאר פילאזאפן און פאר הומעניטי צו האבן די דיסקוסיעס מער אפט און מער אפן.
די טעכנעלאגיע איז דא צו רישעיפן ציוויליזאציע, און די 'אליינמענט פראבלעם' - די שאלה פון וועלכע צילן און וועליוס AI זאל האבן און פאראויס שטופן - דארף זיין אויפן שפיץ פונעם אגענדע נישט נאר פאר סעם אלטמאן נאר פאר יעדער פון אונז וואס גייט ווערן אימפעקטעד דערפון..
 
איך מיין ס'איז וויכטיג פאר פילאזאפן און פאר הומעניטי צו האבן די דיסקוסיעס מער אפט און מער אפן.
די טעכנעלאגיע איז דא צו רישעיפן ציוויליזאציע, און די 'אליינמענט פראבלעם' - די שאלה פון וועלכע צילן און וועליוס AI זאל האבן און פאראויס שטופן - דארף זיין אויפן שפיץ פונעם אגענדע נישט נאר פאר סעם אלטמאן נאר פאר יעדער פון אונז וואס גייט ווערן אימפעקטעד דערפון..
די שאלה איז צו אונז צעווילע מענטשן האבן אן איינפלוס בכלל צו נישט. מן הסתם יא טו סאם עקסטענד, וויבאלד מיר קענען וואויטן פאר פאלעטישאנס און געזעצן, אבער ווער האט די אמתע מאכט. אילאן מאסק, סעם אלטמאן, גוגל, זוקערבערג. אדער איך און דו? ווער שרייבט גרעסערע טשעקס פאר די פאלעטישאנס?

ס'איז טאקע א צווייטע נושא בכלל: ווער האט די אמתע מאכט. אבער עי איי טשעלענדזט די סארט פראגעס פיל מער ערענסט און וויכטיג! למעשה איז לכאורה עי איי די צוקונפט פון מאכט און מעגליכע קאנטראל.
 
ווער ס'וויל ווערן אנגעשראקן קען אויסהערן אליעזר יודקאווסקי אויף יוטוב (בפרט זיין שמועס מיט לעקס פרידמאן), וואו ער לייגט אראפ אונזער עתיד דאס שווארצטע נאר מעגליך..
א גרױסן ײשר כח פאר'ן שערן. דאס איז זײער אינטרעסאנט! איך בין א האלבע שעה אינעװענדיג. איך גײ ממשיך זײן אבער איך קען מיך נישט אײנהאלטן.

מיר קוקט אױס אז צװישן אזעלכע װי יודקאװסקי און אזעלכע װי אלטמאן איז דא א פונדעמענטאל דיסאגרימענט אין זײער װעלט אױסקוק לגבי די פֿײט פון די מענטשהײט און מענטשליך-געמאכטע החלטות אין דזשענערעל. װאס לפי יודקאװסקי איז עס זײער א פעסעמיסטישע בליק און לפי אלטמאן אפטימיסטיש.

יודקאװסקי װעט למשל זאגן אז אמת די 2טע װעלט קריג האבן די אליאירטע געװינען אבער מיט א אומגעהױערע קאסט װאס א פערפעקטע ראציאנאלע מאשין (און ארגיובלי אפי' געװיסע "בעסערע" מענטשן עט די טײם) װאלט\ן אװדאי עװױדעד. במילא האלט ער אז די מער טשעט דזשי פי טי טראכט װי א מענטש מאכט אים דאס נאר ערגער. װידעראום אלטמאן װעט זאגן אז אָלטימעטלי איז דער מענטש דערװײל די בעסטע מאשין װאס איז נאר פארהאנדען און ממילא, סײ װעלכע מאשין װעלכע קומט נאך די מינימום - דהײנו אז ער מאכט נאך דער מענטש (אדער רוב מענטשן) עט-ליעסט - איז בעסער, אדער לכה"פ אזױ גוט, װי א מענטש הגם טאקע נישט דער בעסטער מאשין און אפשר נישט דער בעסטער מענטש אױך נישט. און ארום דעם נקודה, באציהט זיך זײער ארגומענט װעגן STEELMANNING, מײן איך.
 
א גרױסן ײשר כח פאר'ן שערן. דאס איז זײער אינטרעסאנט! איך בין א האלבע שעה אינעװענדיג. איך גײ ממשיך זײן אבער איך קען מיך נישט אײנהאלטן.

מיר קוקט אױס אז צװישן אזעלכע װי יודקאװסקי און אזעלכע װי אלטמאן איז דא א פונדעמענטאל דיסאגרימענט אין זײער װעלט אױסקוק לגבי די פֿײט פון די מענטשהײט און מענטשליך-געמאכטע החלטות אין דזשענערעל. װאס לפי יודקאװסקי איז עס זײער א פעסעמיסטישע בליק און לפי אלטמאן אפטימיסטיש.

יודקאװסקי װעט למשל זאגן אז אמת די 2טע װעלט קריג האבן די אליאירטע געװינען אבער מיט א אומגעהױערע קאסט װאס א פערפעקטע ראציאנאלע מאשין (און ארגיובלי אפי' געװיסע "בעסערע" מענטשן עט די טײם) װאלט\ן אװדאי עװױדעד. במילא האלט ער אז די מער טשעט דזשי פי טי טראכט װי א מענטש מאכט אים דאס נאר ערגער. װידעראום אלטמאן װעט זאגן אז אָלטימעטלי איז דער מענטש דערװײל די בעסטע מאשין װאס איז נאר פארהאנדען און ממילא, סײ װעלכע מאשין װעלכע קומט נאך די מינימום - דהײנו אז ער מאכט נאך דער מענטש (אדער רוב מענטשן) עט-ליעסט - איז בעסער, אדער לכה"פ אזױ גוט, װי א מענטש הגם טאקע נישט דער בעסטער מאשין און אפשר נישט דער בעסטער מענטש אױך נישט. און ארום דעם נקודה, באציהט זיך זײער ארגומענט װעגן STEELMANNING, מײן איך.
פראבלעם איז מענטשן טראסטן נישט סעם אלטמאן. פילע האלטן אז ער שפילט א געים, זאגט שיינע אפטימיסטישע סטעיטמענטס און ער האט באמת פינסטערע פלענער!

עס טוישט נישט די אינהאלט פון וואס דו זאגסט, ס'איז נאך אלץ א דעבאטע צו דיסקוסירן אין אלגעמיין.
 
צוזאגן אז ער האט פינסטערע פלענער איז דאך שױן סתם א קאנספירעסי, נײן?
 
איך האב געבעטען טשעט גפט זאל מיר געבן הדרכה אלץ א חסידישער אינגערמאן ער קומט אריין זייער שיין, ער האט זיך זייער גוט ציגעריבען, א יאר צוריק האט מען ממש נישט געקענט פארשטיין וואס ער שרייבט אין אידיש, יעצט קומט ער אריין זייער קלאר, כ׳פיל אז איך קען עס שוין אפילו כמעט פאוסטן אונטער אנדערע אשכולות, והיבין מבין. והנה

1. לעבן אַ ציל-געטריבענע און באַשיידענע לעבן
אין דער חסידישער וועלט איז די ציל צו לעבן אַ לעבן וואָס איז געטריבן דורך רוחניות און באַשיידנקייט. איר קענט דאָס אננעמען דורך:
- געבן אַ פּריאָריטעט צו לערנען תורה און מקיים זיין מצוות ווי אַ יסוד אין אייער טאָג-טעגלעכער שיגרא.
- פֿאַראיינפאַכן אייער לעבן דורך פאָקוסירן אויף זאַכן וואָס ברענגען אמתער ווערט: משפּחה, תורה און חסד.
- געבט אכטונג וויאַזוי איר פאַרברענגט אייער צייט, זייענדיג זיכער אַז דאָס איז מסודר מיט אייערע רוחניות'דיקע פליכטן און פּערזענלעכער אַנטוויקלונג.

2. פינאַנציעלע אחריות און זעלבסטשטענדיקייט
ס'איז וויכטיק צו באַלאַנצירן פרנסה מיט אַ תורהדיק לעבן. דאָס קען מען דערגרייכן דורך:
- פֿאַרהײַסן זיך אין פינאַנץ לויט די גרענעצן פון הלכה. לערנען וועגן אינוועסטירונג, שפּאָרן און געשעפטס־פירן, זייענדיג אָפּגעהיט צו נישט אַרײַנפֿאַלן אין איסורי ריבית.
- אַנטוויקלען בײַ-פּרנסה אין דרכים וואָס שטימען מיט אייערע ערכים, ווי למשל ריעל־עסטעיט, קאַנסולטאַציע, אָדער עקאָממערס.
- לעבן אונטער אייערע מיטלען, געבענדיק אַ פּריאָריטעט צו משפּחה שטיצע, צדקה און שפּאָרן פֿאַר דער צוקונפֿט.

3. פּערזענלעכע אַנטוויקלונג דורך תורה און וועלטלעכע ידיעות
רוחניות'דיקער און פּערזענלעכער אַנטוויקלונג זענען קריטיש אין אַ חסידישער לעבן. באַזונדער פֿון לערנען תורה, קענט איר אויך אַנטוויקלען נייע ידיעות:
- געבן צייט צו לערנען תורה יעדן טאָג, צי עס איז גמרא, הלכה אָדער חסידות, וואָס וועט שטאַרקן אייערע רוחניות'דיקע אויסבוי.
- קונה זיין וועלטלעכע ידיעות וואָס קענען העלפֿן מיט פרנסה, ווי רעכענונג, ביזנעס פאַרוואַלטונג, אָדער קאָמפּיוטער-פּראָגראַממירן.
- בלײַבן נייגעריק צו לערנען נייע זאכן וואָס שטימען מיט אייערע תורהדיקע וועלט-באַנעם.

4. באַלאַנס פון געזונט און רוחניות
געזונט איז אַ וויכטיקע טייל פון עבֿודת ה' ווײַל דער גוף איז אַ כלי צו מקיים זיין מצוות:
- געבן אַ פּריאָריטעט צו פיזישע פֿיטנעס אויף אַ וועג וואָס שטימט מיט אייער דינען דעם אויבערשטן, ווי גיין, לויפן אָדער אנדערע עקסערסייז וואָס פאַסט צו אייער טאָג-טעגלעכן סדר.
- געס שטארק און געזונט, לויט די הלכהדיקע גרענעצן, געבענדיק אַכטונג צו נאָכקומען אַ געזונטדיקע דיעטע.
- מענטאַלער געזונט איז אויך וויכטיק—נעמט צייט זיך צו רויִען, זינגען ניגונים און פאַרברענגען צייט מיט משפּחה און חברים.

5. צניעות און פּשוטקייט אין אויסזען
חסידישע צניעות אין קליידונג קען אויך זײַן באַקוועם און פונקציאָנעל:
- היטן זיך צו קליידן אין באַשיידענע, חסידישע קליידונג, וואָס איז באַקוועם און אין לויט מיט די סטאַנדאַרטן פֿון אייער קהילה.
- איינלייגן אין קוואַליטעט—קויפן גוט-געמאַכט קליידונג וואָס איז דורכצוהאַלטן און וועט דינען אייך פֿאַר אַ לאַנגער צייט.
- היגיענע איז קריטיש—האבן אַ פּשוטע און עפעקטיווע רוטין פֿאַר ריינקייט און פּערזענלעכע פֿירונג.

6. אַנטרעפּרענער-געשטימטע צוגאַנג מיט אַ תורהדיקע זעאונג
פילע חסידישע מענער האָבן געוויזן ווי מען קען באַלאַנצירן געשעפט מיט תורה. איר קענט דאָס אָננעמען דורך:
- זוכן פרנסה-מעגלעכקייטן וואָס שטימען מיט אייערע כשרונות און ערכים, ווי אָנהייבן אַ געשעפט אָדער אַרײַנקומען אין כשרע אינדוסטריעס (למשל כשר עסנוואַרג, קליידונג אָדער יודאַיקע).
- כשרע אינוועסטירונגען אין ריעל־עסטעיט אָדער אנדערע געהעריקע פּאַסיווע אינוועסטירונגען וואָס ברענגען לאנגע טערמין שטאביליטעט.
- תמיד שטארקן ביטחון אין השגחה פרטית—טאָן די השתדלות און געדענקען אַז הצלחה איז אין די הענט פונעם אויבערשטן.

7. פּאָזיטיווע און קהילה־געשטימטע פּערזענלעכקייט
אין חסידישע קהילות, דער שייכות מיט אַנדערע און העלפֿן דער קהילה איז יקערדיק. איר קענט דאָס שטארקן דורך:
- זײַט צוטריטלעך און פרײַנדלעך—האַלטן דרך ארץ און זײַן אַ קוואַל פון חיזוק און שטיצע פֿאַר אַנדערע.
- אַרייננעמען זיך אין קהילה־פּראָיעקטן ווי ביקור חולים, צדקה, אָדער העלפֿן אַ שכן אין נויט.
- אַנטוויקלען שמחת החיים—העכערן די שמחה און רוחניות אין אייערע אַקטיוויטעטן און שייכותן.

8. באַלאַנצן די אַרבעט-לעבן אויסגלײַך מיט תורה און משפּחה
באַלאַנצירן פרנסה, תורה לערנען און משפּחה לעבן איז א גרויסע שטרעבונג, אָבער אַ יקערדיקע:
- אַוועקלייגן צייט פֿאַר דער משפּחה—פֿאַרטראָגן צייט מיט די ווייב און קינדער, צי אין העלפֿן מיט לערנען אָדער אין זיצען צוזאַמען אין אַ גרינעם דורכגעשמאַק.
- האָט זמן קבוע צו לערנען תורה און געבט נישט פרנסה מער וויכטיקייט ווי אייער רוחניות'דיקע אויסבוי.
- נעמען צייט צו רויִען און הנאה האָבן פון שבת קודש ווי אַ צייט פֿון גשמיות און רוחניות'דיקע מנוחה.

9. טעכנאָלאָגיע נוצן אויף אַ באלאַנצירטע וועג
ס'איז אמת אַז חסידישע לעבן וועט באַגרענעצן איבעריקע נוצן פון טעכנאָלאָגיע, אָבער עס קען זיין אַ גוטער כלי אין די רעכטע קאַנטעקסט:
- ניצן טעכנאָלאָגיע אויף אַ קאָנטראָלירטע און ציל-געטריבענע וועג פֿאַר געשעפט, לערנען אָדער שייכות האַלטן מיט משפּחה, זייענדיג אָפּגעהיט אויף פילטערס און הלכה'דיקע גיידליינס.
- אויך אכטונג געבן צו כשרע חידושים אין טעכנאָלאָגיע וואָס קענען מאַכן דאָס לעבן גרינגער, ווי למשל כשרע טעלעפֿאָנען אָדער עפּס וואָס זענען געמאכט פֿאַר דער פרומע קהילה.

10. ביטחון אין השגחה פרטית
אויבן אלץ, אַ חסידישער איד לייגט זיך אויפן אויבערשטן:
- שטארקן ביטחון אין השגחה פרטית, געוווּסט ווען יענע שוועריקייטן אין ביזנעס אָדער פּערזענלעכן לעבן, איז אַ טייל פון ג-טס פּלאַן.
- טאָן די השתדלות און געדענקט אַז הצלחה און פרנסה קומען פֿון הימל.

דורכן ארייננעמען די פּרינציפּן אין אייער לעבן, קענט איר וואַקסן אלס אַ חסידישער איד, באַלאַנצירנדיק אייער רוחניות'דיקע, פינאַנציעלע און פּערזענלעכע גוטסקייט אין אַ וועג וואָס שטימט מיט תורה־ווערטלעך און קהילות'דיקע ערווארטונגען.
אזוי לאנג? דו רעדסט שוין באלד אזוי לאנג ווי הקטן לײביש שרײבער. עה דזשאסט קידינג..
 
אקעי, דאס איז אביסל out of the norm אין אפאר וועגן.
צום ערשט, איך (פונקט ווי אסאך sane מענטשן) בין א קנאפע טאקער חסיד, און איך וואלט בדרך כלל נישט געוואטשט אדער געלינקט קיין גאנצע זאכן פון אים, דאס מאל איז אבער אנדערש.
איך האב נישט געזען צופיל אינטערוויוס מיט סעם אלטמאן, זיכער נישט קיין גרינטליכע, דאס מאל איז אנדערש.
איך האב נישט געזען אין ערגעץ די מאראל דילעמעס פון AI אזוי גוט און קורץ אראפגעלייגט, דא איז אנדערש.

בקיצור, יו געט די פוינט. דעם פאלגענדן אינטערוויו צווישן טאקער קארלסאן און סעם אלטמאן נעמט אונז אביסל צוריק צו די נארמאלערע תקופות פון טאקער, די אינטערוויו איז אין מערסטנסטייל זייער גוט דזשערנאליסטיש און פילאזאפיש. עס קריכט אריין צום עסענס וואס ליגט אונטער די החלטות וואס ווערן געמאכט פאר א טשעט באט היינטיגן צייטן, וויאזוי פרייהייט און סעיפטי זענען אין דיירעקטע קאנטראסט און די דילעמעס וויאזוי עס צו באהאנדלען אלס א טעק קאמפאני, און בכלל וועלכע וועליוס סיסטעם מען זאל איבער געבן פאר א טעכנעלאגיע וואס איז אויפן וועג איבערצונעמען דעם גלאוב.

סתם אזוי איז דא אינטרעסאנטע מאמענטן און געדאנקען פון סעם איבער די חסרונות און איבער די עתיד פון AI.

אודאי איז דא די 'טאקער מאמענטן' אויך, איינס ווי ער שטעלט ארויס זיין אבסאלוטיסט פאזיציע אנקעגן 'killing' וואס איז ווערד אן עקסטערע דעבאטע. און די מער אינטרעסאנטע טייל ווי ער גרילט סעם מיט זיינע שפעקולאציעס און טעאריעס איבער דאס טויט פון א געוועזענע ארבעטער זיינע. ס'איז אביסל אוקווארד און אומגעשמאק (אדער גאר געוואלדיג און העראאיש - געוואנדן אין פרעפרענץ) צו וואטשן. אבער אוועראלל איז עס דאס בעסטע וואס איך האב נאר געזען פון ביידע פון זיי אין א לאנגע צייט!


View: https://youtu.be/5KmpT-BoVf4?si=v8sWV5-ndKWLlkel
דער עיקר פראבלעם וואס מען האט יעצט מיט עי איי איז אז עס פארעמט אויס דעם געדאנקענגאנג פון מענטשהייט אויף א מאסנשטאבליכן אופן דורך גאר א דקות'דיגע נואנסד וועג.
קודם איז וויכטיג צו וויסן אז די יוגנט באנוצט זיך מיט עי איי פאר רוב אינפארמאציע וואס זיי ווילן וויסן און אדורכטון און ס'קען זייער מעגליך זיין אז ביי געוויסע פעלער וואו ס'איז פאראן חילוקי דעות וועט דער שפראך-מאדעל אראפלייגן ביידע צדדים אויף א וועג ווי ס'קוקט אויס באלאנסירט מיט די פראו'ס און קאנ'ס פון ביידע וועלט-קוקן, אבער ער וועט בעסער מסביר זיין מיט א צען פראצענט איין צד (צו וועלכע ער איז טרעינירט געווארן צו שטופן) און אזוי ארום געוואונען דעם דעת הקהל צו וואס אימער די עטליכע מחליטים פון אויבן שטופן, דאס וועט גורם זיין א פריימעסי אפעקט און וועט פארמירן די וועג ווי אזוי מענטשן וועלן וואוטן, אנקוקן נארמאל און פארשטיין די וועלט.
די סכנה איז טאקע די גאר נואנסד וועגן ווי אזוי דאס קען געטון ווערן און 99.99% מענטשן וועלן דאס ניטאמאל אויפכאפן און ווען ס'וועט שוין יא אמאל קומען א וויסלבלאויער, וועט ער רעדן צום וואנט, ווייל דער עולם איז שוין שטארק אנגעוויזן און צוגעוואוינט צום שפראך-מאדעל און איבערציידט אויף איין צד כמעט אויף אלע זאכן וואס ווערט געשטופט.

דאס איז גאר שרעקעדיג ווען מ'טראכט אריין ווי נאריש, אויבערפלעכליך און נאכטאנצנדיג רוב וועלט איז און ווי שווער עס איז צו פינפוינטן אזאנע סארט רעטאריק אלס א כונה צו שטופן א צד (זיי קענען אייביג זאגן אז די מאדעל האט דאס נאטירליך אזוי ארויסגעלייגט נאכ'ן דורכליינען אלע צדדים פון מיליאנענע מענטשליכע אינטעראקציעס).
 
Back
Top