ווי עס איז איינגעפירט ביי מיר אינדערהיים, מיין ווייב שתחי' מאכט אויך קידוש און זאגט אַ דבר תורה.
די וואך, האט זיך גערעדט וועגן פרשת סוטה, און עס איז מיר זייער נייגעריג געווען ווי אזוי מ'קען נעמען די (לכאורה) מערסט מאסאדזשעניסטע פרשה און אנקוקן פון אן ערליכע פעמעניסטישע בליק.
זאגט זי אזוי: בעצם די מטרה פון סוטה איז צו בארוהיגן אבסעסיווע מענער וואס קענען נישט טראסטן זייערע ווייבער, די תורה האט געגעבן אַ פתח הצלה פאר די פרויען אז זיי זאלן זיך קענען רייניגן, ביים טרונקען די וואסער און בלייבן ביים לעבן.
ווייל בעצם - חס ושלום - דער באשעפער וואס איז אַ רחום וחנון וואלט זיכער נישט געוואלט אזעלכע אכזריות'דיגע עונשים פאר אַ מענטש. אלס איז נאר כדי דער מאן זאל קענען בארוהיגן זיינע אבסעסיווע חשדות.
נאכן הערן דאס, האב איך געטראכט אז מ'קען ברענגען אַ ראיה פון דעם מהלך פון גמרא (סוטה כו, א):
די גמרא זאגט אז זי גייט געבוירן אנדערע קינדער וואס זי פלעגט געבוירן פאר די מעשה ההשקאה.
לכאורה, ווי אזוי ווערט עס פון שווארצע קורצע קינדער צו ווייסע, לאנגע קינדער?
נאר פשט איז - צוליב דעם וואס ביז יעצט האט זי געהאט קינדער מיט דעם אנדערן, און פון יעצט און ווייטער וועט זי האבן קינדער מיט איהר מאן, און כדי עס זאל נישט מעורר זיין אַ חשד ווערט עס גערעכנט אלס אַ נס. והכל על מקומו מבוא בשלום.
נ. ב. מײן ווייב איז נאכאלס נישט געווען צופרידן מיט דעם פשט, ווייל עס איז שווער צו פארשטיין פארוואס די תורה קעיטערד צו אבסעסיווע מענער.
די וואך, האט זיך גערעדט וועגן פרשת סוטה, און עס איז מיר זייער נייגעריג געווען ווי אזוי מ'קען נעמען די (לכאורה) מערסט מאסאדזשעניסטע פרשה און אנקוקן פון אן ערליכע פעמעניסטישע בליק.
זאגט זי אזוי: בעצם די מטרה פון סוטה איז צו בארוהיגן אבסעסיווע מענער וואס קענען נישט טראסטן זייערע ווייבער, די תורה האט געגעבן אַ פתח הצלה פאר די פרויען אז זיי זאלן זיך קענען רייניגן, ביים טרונקען די וואסער און בלייבן ביים לעבן.
ווייל בעצם - חס ושלום - דער באשעפער וואס איז אַ רחום וחנון וואלט זיכער נישט געוואלט אזעלכע אכזריות'דיגע עונשים פאר אַ מענטש. אלס איז נאר כדי דער מאן זאל קענען בארוהיגן זיינע אבסעסיווע חשדות.
נאכן הערן דאס, האב איך געטראכט אז מ'קען ברענגען אַ ראיה פון דעם מהלך פון גמרא (סוטה כו, א):
ונקתה ונזרעה [זרע] שאם היתה עקרה נפקדת דברי ר' עקיבא אמר לו ר' ישמעאל אם כן יסתרו כל העקרות ויפקדו וזו הואיל ולא נסתרה הפסידה אם כן מה תלמוד לומר ונקתה ונזרעה זרע חשאם היתה יולדת בצער יולדת בריוח נקבות יולדת זכרים קצרים יולדת ארוכים שחורים יולדת לבנים
די גמרא זאגט אז זי גייט געבוירן אנדערע קינדער וואס זי פלעגט געבוירן פאר די מעשה ההשקאה.
לכאורה, ווי אזוי ווערט עס פון שווארצע קורצע קינדער צו ווייסע, לאנגע קינדער?
נאר פשט איז - צוליב דעם וואס ביז יעצט האט זי געהאט קינדער מיט דעם אנדערן, און פון יעצט און ווייטער וועט זי האבן קינדער מיט איהר מאן, און כדי עס זאל נישט מעורר זיין אַ חשד ווערט עס גערעכנט אלס אַ נס. והכל על מקומו מבוא בשלום.
נ. ב. מײן ווייב איז נאכאלס נישט געווען צופרידן מיט דעם פשט, ווייל עס איז שווער צו פארשטיין פארוואס די תורה קעיטערד צו אבסעסיווע מענער.