טריגער ווארענונג פארוואס גייען אזויפיל אראפ פון אידישן וועג? לאמיר קלערן

טריגער ווארענונג: דאס שנירל טוט מעגליך אנטהאלטן תוכן וואס קען זיין שווער פאר געוויסע ליינער
פאר די טשענס אז אפשר וועט געשען און איינער וועט מיך קענען איבערצייגן אז איך בין נישט גערעכט דארף איך ליידן א גאנץ לעבן???
בפרט אז מהאט מיך שוין געשיקט צו גרויסע מחזירים בתשובה און עס האט גארנישט געהאלפן
הער איך,
איך מיין אבער אז אסאך אנדערע מאכן די חשבון אז מה לי ולצרה אז איך גיי מיך טוישן און איך גיי בכלל נישט טרעפן די גליק ערגעץ אנדערש
 
הער איך,
איך מיין אבער אז אסאך אנדערע מאכן די חשבון אז מה לי ולצרה אז איך גיי מיך טוישן און איך גיי בכלל נישט טרעפן די גליק ערגעץ אנדערש
יעדער מיט זיינס
 
אויב איך מעג פרעגן, דו האסט שוין אמאל אויסגעהערט הרב אמנון יצחק?
אמנון יצחק איז נאר גוט פאר איינער וואס ווייסט גארנישט קיין חכמה און היסטאריע ארכיאלאגיע מדע וכו׳ וכו׳, ווייל דער וואס קען ווייסט וואספארא שטותים ער רעדט צאם
 
אמנון יצחק איז נאר גוט פאר איינער וואס ווייסט גארנישט קיין חכמה און היסטאריע ארכיאלאגיע מדע וכו׳ וכו׳, ווייל דער וואס קען ווייסט וואספארא שטותים ער רעדט צאם
ער לאזט זיך פרעגן קשיות פון יעדעם איינעם. פארוואס האט קיין איין חכם אים נאכנישט צוגעפיקסט?
 
ער לאזט זיך פרעגן קשיות פון יעדעם איינעם. פארוואס האט קיין איין חכם אים נאכנישט צוגעפיקסט?
ווייל מיט א מאנופולעיטאר איז א שאד יעדע מינוט, נישט מיט אים און נישט מיט יוסף מזרחי
 
וואס טאקע איז גורם אז מענטשען זאלן גיין OTD?

פארוואס גייען אזויפיל אראפ פון אידישן וועג? לאמיר קלערן​

איך האב אסך א שווערערע שאלה

פארוואס גייען מענטשן נישט ארויס פון וועג?
 
אמנון יצחק איז נאר גוט פאר איינער וואס ווייסט גארנישט קיין חכמה און היסטאריע ארכיאלאגיע מדע וכו׳ וכו׳, ווייל דער וואס קען ווייסט וואספארא שטותים ער רעדט צאם
כ'האב אים נאך קיינמאל נישט געהערט, אז ס'איז דא עפעס אויף יוטוב מיט ענגלישע סובטייטלס פארוואס נישט? שטעל ארויף עפעס. ס'קען זיין פאן אויב איך בין אין די גיסטע.

אבער כ'שטים צו אז די אלע אפאלדזשיסטן האבן אנדערע געזעצן פון וואס מאכט סענס און וואס נישט, און ס'איז גוט פאר די יעניגע וואס דערקענען נישט קיין חילוק צווישן אים אדער החכם מכל אדם מאניס פר"מ און א פראפעסאר דאקינס ביי זיי איז נישט דא קיין קשיות... איינמאל דו קענסט מער ווי דעם קען מען לכאורה אביסל push back 'ען

לאידך גיסא, נישט יעדער איינער איז א טיפער, לדוגמא אסאך ספרדים זענען דוקא פיינע מענטשן, שיינע אידן, אבער די תמימות אין א ערליכע איד וואס מאנכע פון זיי פארמאגן אפגעזעהן צו ער איז די גרעסטע קארופט איז פאר זיי סחורה, שוין אזא איינער הערט א מזרחי און איז אפגעקויפט, אפילו ער גיט מער די אימפרעשן אז ער איז אריין אין דעם ליין ווייל זיין ווייב האט אים געזאגט אז נאך איין דרשה און ער שלאפט אין די ליווינג רום...

אה און אזא איינער וואס הערט מ'האט געפאקט דעם אמנון יצחק רויטהאנטיג מיט א כלי איז ביי'נאים כלל נישט קיין סתירה... די כלי האט ער זיכער פאר אוצר החכמה...

איך וואס ליידער נוץ איך טיילן פון מיין ברעין וואס ר' נתן אדלער וואלט מיר מעגליך איבערגעלייגט גערופן פון די נעעלאגן - ארבעט דעס נישט פאר מיר....
 
אבער כ'שטים צו אז די אלע אפאלדזשיסטן האבן אנדערע געזעצן פון וואס מאכט סענס און וואס נישט, און ס'איז גוט פאר די יעניגע וואס דערקענען נישט קיין חילוק צווישן אים אדער החכם מכל אדם מאניס פר"מ און א פראפעסאר דאקינס ביי זיי איז נישט דא קיין קשיות... איינמאל דו קענסט מער ווי דעם קען מען לכאורה אביסל push back 'ען

איך וואס ליידער נוץ איך טיילן פון מיין ברעין וואס ר' נתן אדלער וואלט מיר מעגליך איבערגעלייגט גערופן פון די נעעלאגן - ארבעט דעס נישט פאר מיר....
די זעלבע פנים טראגט עס ווען איך דארף דורכמאכן א שעה צייט פון א Shaya Weiss episode ס'געדויערט מיר א שעה אנדערטהאלבן ווייל כ'קען קוועטשן pause נאר איבערצוטראכטן וויפיל שטותים כ'האב דא יעצט אריינגעשלינגען און נאר נישט צו פארלירן מיין נארמאלקייט עס דורכטראכטן פאר מיר אין קאפ פארוואס ער איז ראנג/off
 
אין א"י היינט איז דא נאך איינס עס הייסט "יוצאים לשינוי" זיי זענען מער פאר די חרדי'שע אפשטאמיגע משא"כ הלל (וי"א הלל רשע) איז פאר יעדעם אויך פאר מזרחי אפשטאמיגע
יעדער פון זיי האט זיינע מעלות און זיינע חסרונות
איך למשל בין איך נאר אויפגעשריבן אין יוצל"ש און נישט אין הלל
איך גלייך זיי מער
די בעלז'ע האבן א אייגענע ארגעניזאציע עס הייסט אהבת קדומים כהאב א חבר וואס הלל האט אים געשיקט אהין

די בעלז'ע OTD אין א"י וואס האבן קינדער מוזן זיין איינגעשריבן אין אהבת קדומים וויל אז נישט פליען די קינדער פון מוסדות אא"ו
שכח פאר מיר באקאנט מאכן, איז די יוצאים לשינוי עולם מער א וועג פון זיך "טרעפן" אינעווייניג? (ווי למשל אין אמעריקע מענטשן וואס ווילן נישט פונקט איינהאלטן שלא שינו את לבושם, פרויען דרייוון, וכו)
דאס רופט מען דא חסידיש-לייט

די לטאים אדער מאדערנע וואס לאכן אפ פון חסידים רופן זיי טונא בייגל, איך האלט גראדע ס'איז אפענסיוו און סטיריאטיפיקל, ס'איז אזא חוזק פון די יונגערמאן וואס וויל שוין נישט האלטן און גייט שוין מיט די באשם און די קאלירטע קליידער אבער זאגט נאך פארן געשעפטסמאן "בייגל" אויף די חסידיש-אידישע אקצענט

די בעלזע פארשטיי איך אלס אן אמעריקאנער איז נישט אפיציעל קיין גאנצע ארגענאזאציע נאר א פלאץ ווי זיי זאלן זיך קענען דרייען צו האלטן א קשר, דאס איז נישט ווי פוטסטעפס דאהי אדער הלל לויט ווי איך פארשטיי. פון פוטסטעפס קען איך אליין רעדן זייענדיג אנגעשלאסן, ס'איז א אנגייענדע סביבה מיט א גאנצע סדר היום וואך צו וואך.

בעלז האט דאס?
 
שכח פאר מיר באקאנט מאכן, איז די יוצאים לשינוי עולם מער א וועג פון זיך "טרעפן" אינעווייניג? (ווי למשל אין אמעריקע מענטשן וואס ווילן נישט פונקט איינהאלטן שלא שינו את לבושם, פרויען דרייוון, וכו)
דאס רופט מען דא חסידיש-לייט

די לטאים אדער מאדערנע וואס לאכן אפ פון חסידים רופן זיי טונא בייגל, איך האלט גראדע ס'איז אפענסיוו און סטיריאטיפיקל, ס'איז אזא חוזק פון די יונגערמאן וואס וויל שוין נישט האלטן און גייט שוין מיט די באשם און די קאלירטע קליידער אבער זאגט נאך פארן געשעפטסמאן "בייגל" אויף די חסידיש-אידישע אקצענט

די בעלזע פארשטיי איך אלס אן אמעריקאנער איז נישט אפיציעל קיין גאנצע ארגענאזאציע נאר א פלאץ ווי זיי זאלן זיך קענען דרייען צו האלטן א קשר, דאס איז נישט ווי פוטסטעפס דאהי אדער הלל לויט ווי איך פארשטיי. פון פוטסטעפס קען איך אליין רעדן זייענדיג אנגעשלאסן, ס'איז א אנגייענדע סביבה מיט א גאנצע סדר היום וואך צו וואך.

בעלז האט דאס?
יוצאים לשינוי איז א ארגעניזאציע וואס העלפן otd נישט א זעלעכע וואס טרעפן זיך נישט אין סיסטעם
עס איז אויפציעל פאר די וואס ווערן פריי אבער עס זענען דא דארט אויך א זעלעכע וואס זענען געווען פרומע און היינט מזרחי
אבער די חברה קומען כמעט נישט
זיי העלפן מער די מדינה זאל מכיר זיין אין די פרייע אז סקומט זיי רעכטן פונקט ווי די פרומע און נאך מער
דאס איז זייער וועבזייטל אויב עס אינטערסירט דיך בעסער פארשטיין וואס טוען זיי

וועגן בעלז ווייס איך נישט פונקטליך

איך האב נאר געהרט פון בעלז׳ע חבר אז מפעם לפעם נעמט מען זיי צוזאם
און ער מוז גיין דארט ווייל עס איז א תנאי מזאל העלפן זיינע קינדער און זיי נישט ארויס ווארפן פון מוסדות אא״א ער אליינס קען באקונין פון זיי הילף פונקט ווי יעדע בעלז׳ע חסיד
 
איך ווייס נישט אויב דאס באלאנגט דא, אבער ס'האט מיר זייער געפאלן די שמועס צווישן א מאמע און אן OTD זון

*אין א צווייטע ווידיאו האט זי דערציילט די שווערע דורכגאנג ווען אלס רעספעקטירטע חב''ד שליח וואס האט אזוי ליב די אידישע מהלך החיים - האט זי זיך פלוצלונג געטראפן מיט צוויי קינדער וואס ווילן נישט זיין פרום. די בושה און די אבילות, אבער צום סוף האט זי זיך געכאפט אז איר אויפגאבע איז צו זיין א מאמע, און נישט באשליסן וויאזוי איר קינד'ס לעבן דארף אויסזעהן. איר בחירה איז נאר איר אייגענע אויפפירונג, נישט זייערס און אויף דעם האט זי זיך טאקע פארלייגט אלע אירע כוחות: צו בויען א געזונטע קשר מיט אירע קינדער און זיי געבן די בעסטע געלעגנהייט וואס שייך צו וואקסן געזונט.

ס'קומט אוודאי נישט צו די געוואלדיגע רושם פון אזא שמועס ווי פייגא לאה האט געגעבן וואס מ'האט שוין אראפגעברענגט אין קאווע שטיבל, אבער איך מיין אז ס'האט גוטע נקודות פאר עלטערן צו פאקוסירן אויף די עיקר און נישט חלילה מאכן דעם טעות פון פארפאטשקען מיט די אייגענע הענט די עתיד פון זייערע קינדער

View: https://www.instagram.com/reel/C_j3NhaNUe_/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
 
איז דא אזא זאך אז איינער וואס איז גארנישט אריבער אין זיין טשיילדהאד זאל ווערן odt ? איך מיין אז סקימט פון טראמא סוף כל סוף

בין איך גערעכט?
 
איז דא אזא זאך אז איינער וואס איז גארנישט אריבער אין זיין טשיילדהאד זאל ווערן odt ? איך מיין אז סקימט פון טראמא סוף כל סוף

בין איך גערעכט?
אויב טראומא מאכט ארויסגיין וואלט דאך נישט געקענט זיין אזויפיל וואס זאלן איבערבלייבן.

איז דען מעגליך אדורכצוגיין די חרדי׳שע חינוך סיסטעם אָן ליידן טראומא?
 
אין מיין פאמיעליע ספעציפיק איז נישט דא נאך על אף איך האלט אז עס איז דא נאך א זעלעכע וואס זענען באלטענערהייט אזוי
אבער עס איז נישט קיין ראיה ווייל איך בין פון די עלטערע אפשר נאך מיר וועלן אנדערע אויך האבן די קוראזש (אדער חלילה מורא האבן נאך זעהן אלס וואס מהאט מטוט מוועט מיך אפטוהן)
פון מיין שיעור אין י"ק איז דא נאך צווי
גראדע פון יענע י"ק כמעט יעדע שיעור זייט די ישיבה האט זיך אויפגעשטעלט (ביז מיין קלאס ווייס איך אויף זיכער) איז דא לערך צווי OTD און צומאל מער
איך מיין אין ארץ ישראל איז גרינגער צו גיין odt ניין?
 
אויב טראומא מאכט ארויסגיין וואלט דאך נישט געקענט זיין אזויפיל וואס זאלן איבערבלייבן.

איז דען מעגליך אדורכצוגיין די חרדי׳שע חינוך סיסטעם אָן ליידן טראומא?
איך האב נישט דאס געזאגט, איך זאג אז די שורש דערפון איז טראמא

איינער וואס רייכערט איז א באם אבער נישט יעדער וואס רייכערט איז א באם...

אדער נישט יעדע באם רייכערט... איך געדענק אליינס נישט פונקטליך וויזוי סגייט

א באם גייט מיט גאלדענע גלעזער נישט יעדער וואס גייט מיט גאלדענע גלעזער איז א באם ...

איינער וואס האט זערא טראמא , טראמא קלין וועט געווענליך נישט ווערן otd אזוי מיין איך , יא אוודאי וועלן די odt שרייען אז סהאט זערא שייכות אבער סאבקאנטשעסלי מיין איך קימט עס פון טראמא
 
לעצט רעדאגירט:
קיק זאסעף קראס אויבן אויף האט ער געשריגן ער איז odt ער גלייבט נישט אין גארנישט יודישקייט איז א קאלט וכו' וכו' וכו' גארנישט קיין שייכות מיט טראמא אדער אנדערע זאכן , און פליצלינג קימט ער ארויס מיט א הארצרייסינדע ווידאוי ווי ער דערציילט פארוואס ער איז "באמת" ארויס
 
איך מיין אין ארץ ישראל איז גרינגער צו גיין odt ניין?
פארוואס מיינסטו אזוי?
די פאלק דא האט עס וויינגער ליב
רוב פאלק אין איזרעאל זענען גלויביגע אזוי צו אזוי
 
Back
Top