פאסקאלס וועידזשער און מיין ראדיא דזשערני.

מיט אפאר וואכן צוריק האב איך מיר געטראפן אין א טענה'ריי מיט אפאר חברים (איינער פון זיי האלט טאקע אז איך דארף מיר אויפהערן זיך טענה'ן אזויפיל, דאס וועט מען אבער לאזן פאר א צווייטע מאל זיך אויסצו'טענה'ן..)
איך האב גערעדט פון א געוויסע ראדיא פרעזענטאר וואס איך גלייך שטארק און ספעציפיש פון א צווייטן וואס איך גלייך בדוקא נישט. זיי זענען אלע ארויפגעשפרינגען אויף מיר אז דער יעניגער וועמען איך גלייך נישט איז זאגאר פון די סאמע בעסטע אין לאנד, און נישט בחינם זענען זיינע רעיטינגס די העכסטע, זיי האבן גע'טענה'ט אז זיין פראפעסיאנאליזם און כאריזמע שטייגט איבער רוב פון זיינע קאלעגעס און קאמפעטישאנס, און אזוי איז די טענה'ריי אנגעגאנגען פאר אפאר מינוט, ווי איך האב פראבירט מיך צו האלטן שטארק מיט מיינס און דיפענדן מיין מיינונג – טאקע בלויז ווייל עס איז מיינס..



גייט אריבער אפאר וואכן, און פאר טעכנישע סיבות איז מיר אויסגעקומען צו הערן דעם דאזיגן יעניגער אביסל מער אפט אין די צייט אפשניט. וואס זאל איך אייך זאגן, ס'איז נישט געגאנגען אין איין טאג טאקע, אבער דורכאויס די תקופה בין איך געווארן א שטערקערע און שטערקערע חסיד פון יענעם פרעזענטאר אויף וועמען איך האב געשימפט נישט לאנג צוריק. מיינע ראציאנאליזאציעס און באצוקערטע פילאזאפאציעס האבן נישט גענומען קיין לאנגע וועג נאכצוקומען. אז איר פרעגט מיר היינט קען איך מסביר'ן אסאך בעסער ווי מיינע פריינט דעמאלס פארוואס דעם פרעזענטאר איז 'דעם איינעם' וועמען יעדער דארף אויסהערן (אקעי, נישט ממש.. באט..), וויאזוי זיין וועג פון אינטערוויען, די נושאים וואס ער אדרעסירט, די וועג וויאזוי ער קומט אריין אביעקטיוו און פראפעסיאנאל, די שפראך, די רעלעיטעביליטי, און וואס נישט, איז דאס בעסטע וואס די מארקעט פארמאגט נאר.



קיין נאר בין איך אבער נישט, און איך טראכט צו מיר, איז עס טאקע די קא-אינצידענט אז איך האב אים אויסגעהערט אביסל מער וואס האט מיר געברענגט נענטער צו אים? און אפי' אויב יא, איז עס טאקע די בלויזע אומשטענדן וואס האבן צוגעפירט צו מיין וויליגקייט צוצולייגן מיין אויער צו אים?

אדער..

איז דא דא א טיפערע פסיכאלאגישע שפיל וואס איז פארגעקומען?! מעגליך די עטיטוד פון מיינע חברים, די אנקאנשעס דרוק וואס די שמועס האט משפיע געווען אויף מיר, די פילינג פון זיין 'נאריש' פארן נישט פארשטיין וואס זיי אלע האלטן פאר פשוט, און די איינפאכע סאציאלע אינסטינקטן, איז וואס האט געווירקט אז איך זאל אזוי דראסטיש טוישן מיין מיינונג אין אזא קורצע צייט אפשניט?!

איך בין נוטה עס איז די צווייטע!


פארדעם אבער דארף איך נאכנישט ווידמען קיין שנירל, דאכט זיך.


נאר וואס?! דאס שטרייכט אונטער אויף א טיפערע לעוועל א געדאנק וואס פאסקאל האט שוין אדרעסירט בשעתו.

פאסקאל איז באקאנט מיט זיין 'וועידזשער' צו ענטשיידן די ג-ט שאלה. ער טענה'ט אז מ'זאל גלייבן אין ג-ט ווייל די קאסט פון ברענען אין גיהנום אויב איז מען אומגערעכט וועגט איבער די קאסט פון ליידן די פאר יאר אויף דעם וועלט פארן זיך צווינגען צו גלייבן. דאס איז זייער בקיצור זיין (גאר-באקאנטע) ארגומענט.

וואס איז אבער ווייניגער באקאנט איז אז ער האט נישט דוקא געהאלטן אז ווען איינער גלייבט נישט איז דא א וועג זיך צו 'קאנווינסן' אדער זיך צווינגען אנקעגן די אייגענע געוויסן און יא גלייבן בשעת מ'גלייבט קלאר נישט. ער האט אבער פראפאזירט אז וויבאלד 'גלויבונג' און 'קאנוויקציעס' זענען אין עסענס מער סאציאלע/פסיכאלאגישע פענאמענא איידער ווי פילאזאפישע – דערפאר איז אלץ דא א וועג זיך צו ברענגען צום מצב וואו 'גלייבן' איז גרינגער און מער עקסעסיבל צום מענטש, און ווי ער פראפאזירט זענען די פעולות אנצוקומען אהין יא אונטער די עוורידזש יכולת פונעם מענטש, וואס לפי זיין וועידזשער לוינט זיך צו שטרעבן אהין.



און דאס איז אקוראט וואס איך האט עקספיריענסד אין מיין לעצטיגע 'ראדיא'-אקטיווע עפיסאד. מיין קאנוויקציע איבער דעם פרעזענטאר, און מיין צווייטע מיינונג איבער אים, איז קלאר געווארן פארמירט און געטוישט אין דיירעקטע רעזולטאט פון די סאציאלע און פסיכאלאגישע אומשטענדן וואס האבן מיר געשטופט אהין, און דאס קען -ווי עס שיינט- רואיגערהייט ווערן עפלייד אין רוב אנדערע פעלער אויך. אויב נאר טרעפט זיך א מענטש אין א סאסייעטי אדער אין א סביבה וואו גענוג א גרויסע פראצענט (פון זיינע נאנטע) גלייבן א געוויסע זאך – וועט ער עס נאכגיין, מיט א ראציאנאליזאציע אדער אן..

רעדט אייך נישט איין אז ווען קנעכטשאפט איז נאך געווען אנגענומען וואלט איר געווען די הערא זיך אנגעקצושטעלן דערצו – אפי' אויב היינט זענט איר די גרעסטע אנטי-ראסיסטישע אקטיוויסט. איר זאלט אויך נישט מיינען אז איר וואלט געווען אויף דעם בעל שם טוב'ס זייט אנקעגן דעם גר"א, אדער אויף משה'ס זייט אנקעגן קרח. ניטאמאל וואלט איר געהאט די גאטס צו גיין מיט אליהו הנביא אנקעגן אחאב און בעל – אפי' אויב היינט קענט איר נישט משיג זיין די 'זינלאזע' לאגיק פון דינען עבודה זרה. אויב האלט איר זיך יא אזוי גרויס, לאמיר זען ווי שטארק איר זענט צו זיין א וועדזשיטעריען יעצט – ווען אין די וועלט איז עסן פלייש נאך געהעריג די נארם. לאמיר זען ווי איר פארמאגט די בעליף סיסטעם פון 100 יאר ארום, און איר זענט נישט פערצופאל געבוירן אין א סאסייעטי וואס איר שטומט צו מיט 99 פראצענט פון די וועליוס..

וואס איך ברענג ארויס איז אז אפי' אויב איר פילט יעצט אז אייערע אידישקייט (אדער גויאישקייט פאר דעם מעטער), און אז אייערע מאראל קאמפוס, איז ממש פערפעקט, דזשאסטיפייד, און ראציאנאל, שטעלט אייך א מינוט אפ טראכטן צו ווען איר זענט אן אינדיאנער, א פאלעסטינער, אדער א דזשאנגל אפשטאמיגער, וואלט איר אויך 'געהאלטן' אזוי, אדער וואלטן דאן די אלע ראציאנאליזאציעס אויסגעזען אנדערש?! און אויב אנדערש, וואס זאגט עס איבער אייערע יעצטיגע הייליגע 'ראציאנאליזאציעס'?!



דאס מיינט בכלל נישט אז ראציאנאליזאציעס זענען אומגעוואונטשן אדער אפי' אומוויכטיג, ס'מיינט נאר אזוי פיל אז אונזער מח מאכט אירע החלטות און אדאפטירט מיינונגען לויט פיל מער א ברייטע ספעקטרום פון פאקטארן ווי דאס וואס פיט אריין דורך די 'ראציאנאליזאציע לענס'. איבערהויפט ווען מ'נעמט די פסיכאלאגישע און סאציאלע אספעקט אין אקאונט – וויאזוי נארמאלערהייט און סטאטיסטיש גערעדט זענען מענטשן דאס מערסטע גענויגט צו די זעלבע וועג ווי זייער סביבה דיקטירט.

[און אפי' ווען איר שפירט אז איר האט יא געמאכט די 'מאוו' אנקעגן די ספעציפישע סאסייעטי וואו איר זענט, טראכט נאר א מינוט צו די עצם וועליו וואס האט אייך געשטופט צו נעמען די שריט איז עפעס יא געבוירן ביי אייך אין , אדער ליגט צווישן דאס אלעס ס"ה א טיפערע סאציאלע וועליו - צ.ב. פרייהייט, אמת, צופרידענהייט, א.ד.ג. וואס איר האט אדאפטירט ווידער בלויז דורכן לעבן אין די סאסייעטי וואו איר זענט...]



אין מיין מיינונג איז דאס היבש א שטארקע לעקציע צו דערהערן, ס'שאקלט אביסל אויף דאס לעצטע שטיקל ערד אויף וואס מיר רעדן זיך נאך איין מיר שפאנען מיט זיכערקייט, און עס געבט א צווייטע משמעות צו אונזער אייגענע אומבויגזאמקייטן און שטארקע קאנוויקציעס.

איבער אלעס דערציילט עס אונז דאס וואס פאסקאל און עליזאבעט אלדפיעלד פראבירן שוין פון לאנג צו איבערצייגן – אז ווען מ'וויל דוקא איז דא א וועג 'אנצוקומען' און 'טרעפן דעם וועג' צו א געוויסע בעליף סיסטעם, און דאס קומט דורכן אנטייל נעמען אין ריטואלן, אין גרופעס, אין סאציאלע צירקלען, וואו די ספעציפשע געדאנקען דאמינירן. און עס קען זיכער זיין הילפליך ווען די אנגעבליכע שטעלונגען זענען עפעס וואו מיר האלטן עס ליגט גענוג באדייט עס זאל זיך לוינען דאס נאכצויאגן...
 
לעצט רעדאגירט:
הערליך!
איך רוף דאס דעטערמיניזם. 😆

עיין אין מיין הקדמה אין כוואליעס צו די צדיק באמנתו ארטיקל ווי איך האב דאס מרמז געווען שיינערהייט.
(עפעס אזוי. איך ווייס איך שרייב נישט אזוי קלאר יעצט.)
 
דעטערמיניזם
איך מיין אז 'דעטערמאניזם' איז אביסל צו רעדאקטיוו פאר דעם געדאנק.
דעטערמאניזם נעמט טאקע אריין א ברייטערע סקאופ פון אקטיוויטעטן און ביהעיוויארס, אבער טאקע םארדעם מיין איך איז עס נישט די בעסטע טערמין צו באצייכענען די -מער ספעציפישע- פענאמענאן פון וויאזוי אונזער מיינונגען ווערן פארמירט, און וויאזוי פסיכאלאגיע און אנדערע זאכן האבן א גרעסערע השפעה ווי מיר מיינען אינטואטיוו.

אויך, די טעזע דא שליסט נישט אינגאנצן אויס די געדאנק פון ראציאנאליזאציע, ס'שליסט נישט אויס דאס אז פאר געוויסע מענטשן אדער אז אין געוויסע אומשטענדן קענען מיר יא איבערשטייגן אונזער אינסטינקטן און אננעמען שטעלונגען בלויז דורך א ראציאנאלע שטאנדפונקט. ס'קומט מער אונטערשטרייכן די פארצווייגטקייט און סטאטיסטישע קאמפלעקציטעט וואס אנדערע פאקטארן שפילן אריין. עפעס וואס דעטערמאניזם אליין איז מער שווארץ און ווייס.
 
מיר דאכט זיך אז כל דבריך אמת - "יש זהב ורב פנינים, וכלי יקר שפתי דעת!"

מיין איינציגע ניטפיק איז מיט דעם שטיקל:
דאס מיינט בכלל נישט אז ראציאנאליזאציעס זענען אומגעוואונטשן אדער אפי' אומוויכטיג, ס'מיינט נאר אזוי פיל אז אונזער מח מאכט אירע החלטות און אדאפטירט מיינונגען לויט פיל מער א ברייטע ספעקטרום פון פאקטארן ווי דאס וואס פיט אריין דורך די 'ראציאנאליזאציע לענס'. איבערהויפט ווען מ'נעמט די פסיכאלאגישע און סאציאלע אספעקט אין אקאונט – וויאזוי נארמאלערהייט און סטאטיסטיש גערעדט זענען מענטשן דאס מערסטע גענויגט צו די זעלבע וועג ווי זייער סביבה דיקטירט
לדעתי, די פראבלעם וואס אזא פארשטאנד מאכט פאר ראציאנאליזם איז אסאך א גרעסערע און טיפערע פון ווי איר שטעלט פאר. אויב דער גלויבועג פון א מענטש מעסט זיך אין פסיכאלאגישע פאקטארן, קומט אויס אז דער שכל איז אין אמת'ן ניט מער פון א ראציאנאליזאציע - עס גיט נאר תירוצים כדי דער מענטש קען זיך איינרעדן צו גלויבן וואס ער וויל.

מיר דאכט זיך טאקע אז פאסקאל וואלט יע מסכים געווען דערצו. פאסקאל לויטעט אז דער עקספיריענס פון זיך איינוואוינען אין אמונה איז א סימן אז זיין רעליגיע איז אמת. אבער פון א פילאזאפישע שטאנדפונקט איז דאס גאר א שווערע פראבלעם.
 
מיט אפאר וואכן צוריק האב איך מיר געטראפן אין א טענה'ריי מיט אפאר חברים (איינער פון זיי האלט טאקע אז איך דארף מיר אויפהערן זיך טענה'ן אזויפיל, דאס וועט מען אבער לאזן פאר א צווייטע מאל זיך אויסצו'טענה'ן..)
איך האב גערעדט פון א געוויסע ראדיא פרעזענטאר וואס איך גלייך שטארק און ספעציפיש פון א צווייטן וואס איך גלייך בדוקא נישט. זיי זענען אלע ארויפגעשפרינגען אויף מיר אז דער יעניגער וועמען איך גלייך נישט איז זאגאר פון די סאמע בעסטע אין לאנד, און נישט בחינם זענען זיינע רעיטינגס די העכסטע, זיי האבן גע'טענה'ט אז זיין פראפעסיאנאליזם און כאריזמע שטייגט איבער רוב פון זיינע קאלעגעס און קאמפעטישאנס, און אזוי איז די טענה'ריי אנגעגאנגען פאר אפאר מינוט, ווי איך האב פראבירט מיך צו האלטן שטארק מיט מיינס און דיפענדן מיין מיינונג – טאקע בלויז ווייל עס איז מיינס..



גייט אריבער אפאר וואכן, און פאר טעכנישע סיבות איז מיר אויסגעקומען צו הערן דעם דאזיגן יעניגער אביסל מער אפט אין די צייט אפשניט. וואס זאל איך אייך זאגן, ס'איז נישט געגאנגען אין איין טאג טאקע, אבער דורכאויס די תקופה בין איך געווארן א שטערקערע און שטערקערע חסיד פון יענעם פרעזענטאר אויף וועמען איך האב געשימפט נישט לאנג צוריק. מיינע ראציאנאליזאציעס און באצוקערטע פילאזאפאציעס האבן נישט גענומען קיין לאנגע וועג נאכצוקומען. אז איר פרעגט מיר היינט קען איך מסביר'ן אסאך בעסער ווי מיינע פריינט דעמאלס פארוואס דעם פרעזענטאר איז 'דעם איינעם' וועמען יעדער דארף אויסהערן (אקעי, נישט ממש.. באט..), וויאזוי זיין וועג פון אינטערוויען, די נושאים וואס ער אדרעסירט, די וועג וויאזוי ער קומט אריין אביעקטיוו און פראפעסיאנאל, די שפראך, די רעלעיטעביליטי, און וואס נישט, איז דאס בעסטע וואס די מארקעט פארמאגט נאר.



קיין נאר בין איך אבער נישט, און איך טראכט צו מיר, איז עס טאקע די קא-אינצידענט אז איך האב אים אויסגעהערט אביסל מער וואס האט מיר געברענגט נענטער צו אים? און אפי' אויב יא, איז עס טאקע די בלויזע אומשטענדן וואס האבן צוגעפירט צו מיין וויליגקייט צוצולייגן מיין אויער צו אים?

אדער..

איז דא דא א טיפערע פסיכאלאגישע שפיל וואס איז פארגעקומען?! מעגליך די עטיטוד פון מיינע חברים, די אנקאנשעס דרוק וואס די שמועס האט משפיע געווען אויף מיר, די פילינג פון זיין 'נאריש' פארן נישט פארשטיין וואס זיי אלע האלטן פאר פשוט, און די איינפאכע סאציאלע אינסטינקטן, איז וואס האט געווירקט אז איך זאל אזוי דראסטיש טוישן מיין מיינונג אין אזא קורצע צייט אפשניט?!

איך בין נוטה עס איז די צווייטע!
דערמאנסט מיר פון אן אבזערוואציע וואס כ׳האב געמאכט א לאנגע צייט צוריק (און אפשר מערערע חברים דא האבן עס שוין אויך באמערקט: אז)

ווען צוויי מענטשן טענה׳ן זיך שטארק ארום, (נישט לשם ״זיין גערעכט״ נאר באמת ווייל זיי זענען זייער קאנווינסד אין זייער opinion), פאסירט א מערקווירדיגע זאך צום סוף;

ביידע גייען אוועק ביים ענדע, אפגעשוואכט אין זייער אייגענע מיינונג, און זיי געבן מער קאנסידערעישן פאר׳ן צווייטן׳ס מיינונג. ס׳הייבט אן ווירבלען אין קאפ אז אפשר איז יענער פארט גערעכט.

איך האב קיינמאל נישט געזעהן אזא זאך ארבעטן מיט בּעליף׳ס - איך רעד דא בלויז וועגן opinions

און די סיבה דערצו, גלייב איך, איז ענדליך צו וואס דו האסט ארויסגעברענגט: אז יומען ביאינגס זענען אסך מער נשפע איינע פונ׳ם צווייטן און ס׳האט קנאפע שיכות מיט ראציאנאלע חשבונות.

פשוט די קאנוויקשן פון יענעם האט השפעה. בפרט, אויב מיין גאנצע פאקוס איז בלויז אויף יענעם איבערצומאכן, און דערווייל בין איך געבליבן אומווילנדיג באשיצלאז צו יענעם׳ס ״זיכערע״ סטעיטמענטס וועלכע וועלן צום סוף אריינדרינגען

דאס איז אקוראט וואס איך האט עקספיריענסד אין מיין לעצטיגע 'ראדיא'-אקטיווע עפיסאד. מיין קאנוויקציע איבער דעם פרעזענטאר, און מיין צווייטע מיינונג איבער אים, איז קלאר געווארן פארמירט און געטוישט אין דיירעקטע רעזולטאט פון די סאציאלע און פסיכאלאגישע אומשטענדן וואס האבן מיר געשטופט אהין, און דאס קען -ווי עס שיינט- רואיגערהייט ווערן עפלייד אין רוב אנדערע פעלער אויך. אויב נאר טרעפט זיך א מענטש אין א סאסייעטי אדער אין א סביבה וואו גענוג א גרויסע פראצענט (פון זיינע נאנטע) גלייבן א געוויסע זאך – וועט ער עס נאכגיין, מיט א ראציאנאליזאציע אדער אן..

רעדט אייך נישט איין אז ווען קנעכטשאפט איז נאך געווען אנגענומען וואלט איר געווען די הערא זיך אנגעקצושטעלן דערצו – אפי' אויב היינט זענט איר די גרעסטע אנטי-ראסיסטישע אקטיוויסט. איר זאלט אויך נישט מיינען אז איר וואלט געווען אויף דעם בעל שם טוב'ס זייט אנקעגן דעם גר"א, אדער אויף משה'ס זייט אנקעגן קרח. ניטאמאל וואלט איר געהאט די גאטס צו גיין מיט אליהו הנביא אנקעגן אחאב און בעל – אפי' אויב היינט קענט איר נישט משיג זיין די 'זינלאזע' לאגיק פון דינען עבודה זרה. אויב האלט איר זיך יא אזוי גרויס, לאמיר זען ווי שטארק איר זענט צו זיין א וועדזשיטעריען יעצט – ווען אין די וועלט איז עסן פלייש נאך געהעריג די נארם. לאמיר זען ווי איר פארמאגט די בעליף סיסטעם פון 100 יאר ארום, און איר זענט נישט פערצופאל געבוירן אין א סאסייעטי וואס איר שטומט צו מיט 99 פראצענט פון די וועליוס..

וואס איך ברענג ארויס איז אז אפי' אויב איר פילט יעצט אז אייערע אידישקייט (אדער גויאישקייט פאר דעם מעטער), און אז אייערע מאראל קאמפוס, איז ממש פערפעקט, דזשאסטיפייד, און ראציאנאל, שטעלט אייך א מינוט אפ טראכטן צו ווען איר זענט אן אינדיאנער, א פאלעסטינער, אדער א דזשאנגל אפשטאמיגער, וואלט איר אויך 'געהאלטן' אזוי, אדער וואלטן דאן די אלע ראציאנאליזאציעס אויסגעזען אנדערש?! און אויב אנדערש, וואס זאגט עס איבער אייערע יעצטיגע הייליגע 'ראציאנאליזאציעס'?!
א גוטע חבר האט מיר יארן צוריק דערציילט וועגן ריסערטש וואס ער האט געמאכט אויף קולטס און מסביר געווען אז די מענטשליכע מח איז אסך מער impressionable פון וואס מיר שטעלן זיך פאר,
און אלע קולטס ווייסן וויאזוי צו נעמען advantage פון דעם

ווי דו האסט אויבן דערמאנט: זיין ארומגענומען מיט אנדערע וואס פירן זיך מיט א געוויסע מהלך החיים טוט אונטערטעניגן די מח ווייל אינסטינקטיוו וויל א מענטש פילן ווי ער באלאנגט & פרובירט דערפאר to fit in אפילו אויב ער האט נישט ליב די התנהגות

אזוי אויך איז דא ריטועלן און זינגען צוזאמען (תפילות א.ד.ג.) וואס כאפט מער אריין די מח אינ׳ם נעץ פון וועלן מיטגיין מיט די מענטשן וועלכע מ׳איז ארומגענומען און to compromise אפילו אויף זאכן וואס מ׳וואלט סתם אזוי נישט געוואלט מוותר זיין דערויף
 
מיר דאכט זיך אז כל דבריך אמת - "יש זהב ורב פנינים, וכלי יקר שפתי דעת!"

מיין איינציגע ניטפיק איז מיט דעם שטיקל:

לדעתי, די פראבלעם וואס אזא פארשטאנד מאכט פאר ראציאנאליזם איז אסאך א גרעסערע און טיפערע פון ווי איר שטעלט פאר. אויב דער גלויבועג פון א מענטש מעסט זיך אין פסיכאלאגישע פאקטארן, קומט אויס אז דער שכל איז אין אמת'ן ניט מער פון א ראציאנאליזאציע - עס גיט נאר תירוצים כדי דער מענטש קען זיך איינרעדן צו גלויבן וואס ער וויל.
ווער נאך ווי מיר וועט איר הערן 'האקן' אויף ראציאנאליזאציעס, און איך בין לגמרי מסכים בנוגע איר שוואכקייטן זיכער נאך די נקודות וואס ווערן דא פארגעשטעלט - אדער ווי עס איז ברייטער באקאנט אין סאציאלע פסיכאלאגיע.

ווען איך זאג עס איז 'וויכטיג' און אז עס איז נישט אומגעוואונטשן, רעד איך בעצם אויך פון אן עוואלוציאנערישע פערספעקטיוו. נעמליך, ס'דאך דא א סיבה פארוואס עס עקזיסטירט און פארנעמט גאר אן אויבן-אן אין אונזער מח. מאכן סדר און זיין קאנסיסטענט אין אונזער בעליפס איז נישט קיין קליינגקייט - אפי' אין די ראלם פון פסיכאלאגיע, און טאקע דארט טראגט עס איר עכטע ווערד (משום איזה סיבה שיהיה), אזוי אויך נומט עס אסאך אין די סעלעקציעס וועלכע פריינט צו האבן, און וואס אנצונעמען פון זיי.
בקיצור, עס איז נואנסד..

ס'דערמאנט מיר סתם פון די לעצטיגע שמועס צווישן דעיוו סמיט און טאקער קארלסאן (נישט ווערד די צייט אויסצוהערן, אגב.) וואו זיי מאכן ליצנות פון סעם העריס פארוואס ער רעגט זיך אויף דעיוו סמיט נאך וואס ער אליין האלט נישט פון 'פרי וויל' ממילא פארוואס האלט ער אז דעיוו האט יא?! די איראניע איז נאר אז מיטן זעלבן לאגיק האט ער דאך אויך נישט קיין פרי וויל זיך יא אדער נישט צו רעגן.. מ'דארף פארשטיין א ווארלד-וויו פאר מ'קען ליצנות מאכן דערפון.
וואס איך זאג דא איז אז ראציאנאליזאציע איז אפשר טאקע זייער אומבאדרינדעוועט ווען מ'גראבט אריין טיפער, אבער צום זעלבן צייט קען מען נישט פארגעסן פון די פארסעס וואס האבן געשטעלט ראציאנאליזאציע אויפן פאזיציע וואס זי אקופירט מיט שטאלץ.
 
ביידע גייען אוועק ביים ענדע, אפגעשוואכט אין זייער אייגענע מיינונג, און זיי געבן מער קאנסידערעישן פאר׳ן צווייטן׳ס מיינונג. ס׳הייבט אן ווירבלען אין קאפ אז אפשר איז יענער פארט גערעכט.
יא יא, איך האב עס געטראכט צו דערמאנען אויך.

ס'דא די באקאנטע דזשאוק וואס מ'פארציילט פון צוויי פרויען וואס האבן זיך געטראפן, די ערשטע פרעגט די חבר'טע צו זי וואשט אויך די פלאר אינדערהיים יעדן טאג אזויווי זי, ווען די אנדערע ענטפערט, "וואס?! ביסט משוגע אינגאנצן?! וואשן יעדן טאג?! נאר איינמאל א וואך נישט מער!".
זיי טענה'ן זיך אפאר מינוט, די ערשטע שרייט אז ס'מאכט די הויז אסאך פרישער און די צווייטע שרייט צוריק ווי אומוויכטיג און נאריש עס איז זיך אזוי איבערצוארבייטן.
גייט אריבער צוויי וואכן זיי טרעפן זיך ווידער, די ערשטע באדאנקט זיך פאר די צווייטע וויפיל גרינגער איר לעבן איז געווארן, זינט די לעצטע שמועס זייערע האט זי אויפגעהערט וואשן די פלאר אזוי אפט און זי האט צובאקומען צייט אין טאג אא"וו. בעת די אנדערע קומט צוריק מיט א ריזיגן יישר כח פארן איר איבערצייגן ווי ריין די הויז קען זיין, און אז זייט דעמאלס וואשט זי די פלאר יעדן איינציגסטן טאג און איר הויז גלאנצט!
 
ווען איך זאג עס איז 'וויכטיג' און אז עס איז נישט אומגעוואונטשן, רעד איך בעצם אויך פון אן עוואלוציאנערישע פערספעקטיוו. נעמליך, ס'דאך דא א סיבה פארוואס עס עקזיסטירט און פארנעמט גאר אן אויבן-אן אין אונזער מח. מאכן סדר און זיין קאנסיסטענט אין אונזער בעליפס איז נישט קיין קליינגקייט - אפי' אין די ראלם פון פסיכאלאגיע, און טאקע דארט טראגט עס איר עכטע ווערד (משום איזה סיבה שיהיה), אזוי אויך נומט עס אסאך אין די סעלעקציעס וועלכע פריינט צו האבן, און וואס אנצונעמען פון זיי.
בקיצור, עס איז נואנסד
איך הער די שטימע פון וויליאם דזשיימס אין די ווערטער. אבער ווי ער שוין באמערקט וועגן פאסקאל, איז ניט פשוט אז די צוויי קענען ביידע זיין אמת צוזאמען. ממה נפשך: אויב א גלויבונג שטימט מיט אלעס וואס ער גלויבט שוין, איז ניטא קיין טעם עס אפצופרעגן (עס איז טאקע "אמת" לפי די דעפיניציע פון דזשיימס). און אויב עס שטימט ניט - האט ער א סתירה צווישן צוויי בעליפס - ער האט ניט קיין שום סיבה ארויסצוטרייבן איינער איבער די צווייטע.
 
ווען צוויי מענטשן טענה׳ן זיך שטארק ארום, (נישט לשם ״זיין גערעכט״ נאר באמת ווייל זיי זענען זייער קאנווינסד אין זייער opinion), פאסירט א מערקווירדיגע זאך צום סוף;

ביידע גייען אוועק ביים ענדע, אפגעשוואכט אין זייער אייגענע מיינונג, און זיי געבן מער קאנסידערעישן פאר׳ן צווייטן׳ס מיינונג. ס׳הייבט אן ווירבלען אין קאפ אז אפשר איז יענער פארט גערעכט.
די וועלט זאגט א ווערטל, צוויי אידן גייען אין גאס און א רעגנדיגע וועטער, איינער מיט א פלעסטיק אויף די הוט, און איינער אן. ווען זיי גייען אדורך איינעם דעם צווייטן, וועט דער מיט די פלעסטיק עס אויסטון, און דער אן די פלעסטיק וועט אנטון א פלעסטיק...

כ'האב עס אמאל געזען בדידי הוי עובדא, ווען כ'האב דן געווען מיט איינעם איבער א נושא, און כ'האב געברענגט א ראיה צו דעם נושא, א ראיה וואס איך האב געהאלטן איז גאנץ א שוואכע ראיה, אבער מיין חבר האט עס יא געזען אלס א שטארקע ראיה.
נאך אפאר יאר, ווען אונז האבן נאכאמאל גערעדט וועגן די נושא, האב איך נאכאמאל דערמאנט דעם ראיה מיט א שטארקייט (וויסנדיג אז מיין חבר האלט אז ס'שטארקע ראיה), מיין חבר ווידער, האט עס אבער אוועקגעמאכט אלס א שוואכע ראיה...
 
ס'קומט לכאו' דא, אבער וויבאלד עס איז א לענגערע נושא און עס איז ביי מיר אליין אומגעצייטיגט, האב איך געלאזט דארט צווישן די אומגעצייטיגטע..

 
Back
Top