ר' מאטל זילבער מ'תולדות יהודה (סטיטשין)

שמעתי אז כר איז געווען אין פשווארסאק אויף שבת אפאר וואכען צוריק מען האט אים זייער קאלט אויף גענימען
מען האט אים נישט געזעצט אויפן נעבען די רבי אזוי ווי מען טיט מיט אלע רבנים דיינים וואס קימען
מ'קען נישט האקן אויף אלע רבי'ס און נאכדעם ווילן באקומען כבוד ווי איינער פון זיי
עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפינחס
 
ער האט פעסטע שוואנצנים איך האב געכאפט א שמועס מיט א גאסט דא און בארא פארק און ער זאגט מיר אז ער איז א סטיטשינער און ער איז געקומען פאר חודש תשרי צום רבין זאגט איך אין וואס הייסט די רבי איז דאך יעצא געווען און ארץ ישראל פאר גאנצע צוויי חדשים און ער ענפערט מיר מיט א פשטות אמת אבער יעצט פארט ער צום רבין.
 
שמעתי אז כר איז געווען אין פשווארסאק אויף שבת אפאר וואכען צוריק מען האט אים זייער קאלט אויף גענימען
מען האט אים נישט געזעצט אויפן נעבען די רבי אזוי ווי מען טיט מיט אלע רבנים דיינים וואס קימען
לא היה ולא נברא.
ער איז קיינמאל נישט געווען אין פשעווארסק אויף א שבת.
 
לא היה ולא נברא.
ער איז קיינמאל נישט געווען אין פשעווארסק אויף א שבת.
ער וואלט נישט געגאנגען אהין. פשעווארסק איז אן אפענער שטיצער פון דעם אנדערען
 
ער איז דארט געווען פארגיס יאר, אפציעל זיך איבערצובעטען נאכען חוזק מאכען פון פשעווארסקע קוגל
איך פארשטיי עם נישט האלט דיין מויל פארמאכט וועסטו נישט דארפען גיין איבעבעטען אדער ט״ו ווי מהר״א טוט זאג אין לאז דיינע קיען איבערבעטען אדער פארענטפערען דו פייף?
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איך פארשטיי עם נישט האלט דיין מויל פארמאכט וועסטו נישט דארפען גיין איבעבעטען אדער ט״ו ווי מהר״א טוט זאג אין לאז דיינע קיען איבערבעטען אדער פארענטפערען דו פייף?
ער טוט נאך בעלז
 
איך האב עס געשיקט פאר א קאזין מיינעם, שיקט ער מיר צוריק ״יעצט פארשטיי איך פארוואס זאגט מען אז די מעיאר איז א אנטעסימט״
1762802850138.webp
 
איך האב עס געשיקט פאר א קאזין מיינעם, שיקט ער מיר צוריק ״יעצט פארשטיי איך פארוואס זאגט מען אז די מעיאר איז א אנטעסימט״
View attachment 10124
עס איז אינטערעסאנט אז ביי די פטירה פון די סאטמאר רבי האט ער געפיעלט א וועקיום כאטש ער נאך גיהאט דעם רבי פון סטוטשין, און די חסרון
האט ער געזוכט אהנצופיהלן פונקט מיט צויי רבי׳ס
פון וויזניץ, און ער דעסיידעד אז זיי זענען נישט אפפ
טו פאאר, און ער קומט ביז אמשינוב ,ער דערמאנט
נישט די רבי פון גער וואס איז גיוועהן שארף אמת ,
דענסטמאהל איז גיוועהן רבי אין גער דער לב שמחה
זעהט אויס אז ער האט איהם נישט מחשיב גיוועהן מסתם ווייל ער איז גיוועהן א סוחר פארדעם ,דער רבי פון לעלוב רבי משה מרדכי האט נאך גילעבט ,ער איז גיוועהן פארצייטיש ,דער רבי פון קלויזענבורג בעל שפע חיים איז נאך אויך דא גיוועהן , אבער ער איז אלץ גיוועהן קאנטראווערשל וואס כאטש זיין גאונות אין תורה,און זיין עבודה אין תפילה איז דעפיניטלי גיוועהן אויף א פארצייטישע פארנעם ,איז ער פאר רוב מענטשען גיוועהן מיט א חסרון, אז ער האט נישט גיהאט די קאריזמא וואס עס פעהלט אויס פאר א מנהיג ,דער רבי פון חב״ד איז גיוועהן בתקפו אבער ער איז אלץ גיוועהן חוץ למחנה, ווייל ער האט עקספעקטעט פול לויעלטי ביז א מאס פון ביטול און קטנות פאר אלע אנדערע ברענטשעס פון חסידיות ,אז ווען מען זאגט די ווארט חסידות מיינט עס נאר חסידות חב״ד ,וואס גייט צו מיט א דרך חקירה מיט קושיות און המצאות פון יישובים און תירוצים כאילו אז דאס מיינט יפוצו מעינותיך ,איי אפשר איז דער נוסח סטולין וואס איז גישטעלט אויף אמונה פשוטה די חסידות וואס דער בעש״ט האט גיוואלט פאר די המוני פשוטי עם בני ישראל , ווי חבקוק זאגט וצדיק באמונתו יחיה.
 
שמעתי אז כר איז געווען אין פשווארסאק אויף שבת אפאר וואכען צוריק מען האט אים זייער קאלט אויף גענימען
מען האט אים נישט געזעצט אויפן נעבען די רבי אזוי ווי מען טיט מיט אלע רבנים דיינים וואס קימען

איך האב עס געשיקט פאר א קאזין מיינעם, שיקט ער מיר צוריק ״יעצט פארשטיי איך פארוואס זאגט מען אז די מעיאר איז א אנטעסימט״
View attachment 10124
זיינע ווערטער האט א שלעכטע גרוך ממש ווי גדולים נאך א פארדארבענע טשולענט וואס מ'לערט אויס זינטיג מאנטיג אין בעסקיסע
 
ער האט א פוינט...
עלטערן דארפן נישט בעלבאטעווען אויף קינדער א קינד מעג אליינס אויסקלויבן זיין דרך לטב ולמוטב
לכאורה ביז מען איז א מיינאר , דארפען עלטערן גיבען זייער אינפוט און דירעקשאן ,אבער אפילו אין
די טיען עידש,דארף מען לאזען לי וועי, פאר דעם יונגער מענטש בוחר צו זיין זיין מהלך בחיים .
 
ער האט א פוינט...
עלטערן דארפן נישט בעלבאטעווען אויף קינדער א קינד מעג אליינס אויסקלויבן זיין דרך לטב ולמוטב
וואס איז זיין פוינט?
אז די עלטערן מעגן נישט אריינרעדן אין די קינדער, אבער ער דער "פרומער" מעג יא?
 
אז א קינד האט א רעכט צו אויסוועלן זיין לעבן
לכבוד עצמו הוא דורש , ער וויל מען זאל קומען אפילו אויב די עלטערן זענען נישט מסכים , ער בויעט,אז עס איז נישט שייך כיבוד אב ואם,ביי בוחר זיין את הדרך אשר ילכו בה , דער אמת איז אז ער איז נישט קיין מחדש אינדעם , ווייל חסידות מימי המגיד ממעזריטש,האט זיך גיקלאמערט אין די שיטה,אהנצורעדן יונגע בחורים זיי זאלען פארלאזען די שוהלען, און קומען זיך מתדבק זיין מיט חסידות
און נישט קוקען אויף די התנגדות פון די עלטערן
ויש לו על מי לסמוך בזה
 
לכבוד עצמו הוא דורש , ער וויל מען זאל קומען אפילו אויב די עלטערן זענען נישט מסכים , ער בויעט,אז עס איז נישט שייך כיבוד אב ואם,ביי בוחר זיין את הדרך אשר ילכו בה , דער אמת איז אז ער איז נישט קיין מחדש אינדעם , ווייל חסידות מימי המגיד ממעזריטש,האט זיך גיקלאמערט אין די שיטה,אהנצורעדן יונגע בחורים זיי זאלען פארלאזען די שוהלען, און קומען זיך מתדבק זיין מיט חסידות
און נישט קוקען אויף די התנגדות פון די עלטערן
ויש לו על מי לסמוך בזה
גלייך אים נישט צו לחסידות בימי המגיד הקדוש ממעזריטש זי''ע זיי זענען געווען אידן קדושים וטהורים בלי פניות זיי האבן נישט גערעדט קיין שפת ביבין וואס רעדט פון א מנהיג אלפי ישראל אן קיין שום מינימום דרך ארץ ווי א ר' וואס מ'גיבט פאר יעדן איינפאכן אשרי יושבי איד
 
Back
Top