אני הק' האב נישט קיין אנונג וואס דער פותח השנירל וויל דא.
בעצם האט דער האר''י הקדוש געהאט א מהלך אין קבלה צוטיילט אין 6 קאטעגאריעס אויסער זיינע הלכה'דיגע שיטות וואס אין הלכה איז ער דאך בארעכטיגט געווען פונקט ווי יעדעס פוסק. אין קבלה איז דאך אויך א חלק פון תורה וואס איז כפטיש יפוצץ סלע ע''כ מעג ער דאך ווייטער דארשענען ווי אזוי ער פארשטייט און וויל.
איז געקומען ר' חיים וויטאל וואס האט געגליכן זיין מהלך אין דרך הלימוד און עס קונה געווען און ווייטער פארקויפט.
די גר''א'ניקעס האבן עס טאקע נישט געקויפט נישט אלץ דמיון, נאר אלץ זיך חולק זיין.
והנה הם
צומצום
דער מציאות הבורא ווי דעבאטירט
דא. מאכט די מערסטע זענס בשיטת האר"י הקדוש. דער בורא עולם האט זיך מצמצם געווען אין א מציאות כדי צו באשאפן די וועלט. (מיר וועלן נישט אריין גיין פארוואס ער האט דאס געטוהן אבער ווי נאר עס איז עלה במחשבתו עס צו טוהן האט ער זיך מצמצם געווען און דער וועלט באשאף איז אריין אין טאקט)
שבירת הכלים
די סיבה פארוואס עס קומט פאר אזוי פיהל צרות אויף די וועלט בשיטת האר"י הקדוש איז נישט געוואנדן אין די שאלה פון גוטע אדער שלעכטע גאט ח"ו ווי די דעבאטירט
דא. נאר וויבאלד די שבירת הכלים וואס איז צו שוואך פאר די ליכטיגקייט פונעם בורא עולם איז צובראכען געווארן (נישט אריין גיין איצטערט ווי אזוי און פארוואס, עס פארלאנגט זיך אן עקסטערע שנירל) איז דער דירעקטאר גורם אין די אלע צרות און אוםפערפעקשאן וואס מיר זעהען אין די וועלט.
תיקון
יא, אונז, מיר מענטשעלעך האבן באקומען די כח צו מתקן זיין די וועלט אז עס זאל ווערן געפיקסט אויף אן אופן ווי אזוי די בריאה האט געדארפט אויסקוקען לכתחילת מחשבתו כביכול דאן וועלן קומען אן עק צו אלע צרות. (ווי אזוי און וואס מען דארף טוהן אן צו קומען צי דעם תיקן פארלאנגט אויך אן עקסטערע שנירל) אבער מיט ריכטיגע השתדלות ליגט עס אין אונזערע הענט צוריק צו שטעלן די בריאה למצב של ששת ימי המעשה אז די וועלט זאל יא זיין א פערפעקטע וועלט, לְמַעַן דַּעַת כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עוֹד. טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו.
סיבות אדם
כדי די תיקון זאל קענען צושטאנד קומען כדי דער וועלט מוז זיין אין די בריאה דאס מין אנושי זיי זאלן קענען מתקן זיין דעם שברי כלי וואס איז געווארן פון די וועלט. (אזוי ווי פריער דערמאנט. מיר וועלן נישט אריין גיין אין די אשכול וואס מיינט תיקון, און ווי אזוי מיר קליינע מענטשעלעך קענען מתקן זיין, אבער דער אר"י הק' האט יא געהאלטן אז עס דא אזא געדאנק ווי ער לערנט עס אין זיינע קבלה לערנונגען ווס איז א חלק אין די תורה און א יעדער איינער קען לערנען ווי אזוי ער פארשטייט ארויס צו נעמען פסק הלכה. כן הוא קבלה)
ספירות ופרציפום
ווער עס האט נאר אמאל עוסק געווען אין סייענטס פארשטייט אז א געמויזעכטס קרעט א מציאות אטאם'ס קריעטן א חפץ וכו' קען הערן די מושג פון ספירות און פרצופים. דער כל יכול (כביכול) שטעלט זיך אריין אין א אנדערע ספירה, אדער אין אן אנדערע פרצוף פאר א יעדע זאך וואס כביכול וויל טוהן און מאכן אין דעם פארצוף
גולגל
אזוי ווי פרעיר דערמאנט אז עס ליגט אויף א יעדער מענטש א חלק אין תיקון, און אויב אין זיין לעבנס טעג האט ער נישט מתקן געווען וואס ער האט געקענט מתקן זיין האט דער מענטש א געלעגנהייט אז די נשמה זאל נאכאמאל אדורך גיין דעם סדר העולם און מתקן זיין די תיקינים וואס ער האט די מעגליכקייט צו טוהן כדי צוריק צו ברענגען די וועלט צו זיין פערפעקטע שטאנד. מיט דעם קען מען זייער גוט פארשטיין דעם גמרא אין מסכת נידה דף י"ג ע"ב
אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות שבגוף.
ובכן קען מען זייער גוט פארשטיין קבלה מעשיות אויכעט (אזוי ווי די פארשטייסט אז אטאם'ס קריעטן א בריעה, און געוויסע גאזן קענען מאכן זאכען פלאוטן איז אויך זייער פשוט צו פארשטיין אז קבלה מעשיות קען טוהן פיזישע זאכן אויב איז מען א קליסטישע סייענטיסט.
איך האף איך קום אריין גענוג קלאר. אז פארפאסקענען דעם הייליגן אר"י הקדוש פאר א בעל דמיון עפ"ל איז לוטעקריסט.