שיניעווער רב - א רעוועלוציאנער?

@אין הכי טאקע גאר אינטערעסאנט ווי דו ווילסט צוקומען צו א קאנקלוזשען אז דער שינאווער איז געווען א רעוואלוציאנער בעיסד אויף איינצעלע משפחות וואס קלעימען אז ער האט זיי געשיקט צו אמעריקע, א"י.
קודם איז כדאי צו הערן אויב ער האט זיי בכלל געשיקט, אדער נאר אנגעווינטשן צופארן, און אויב האט ער טאקע געשיקט, לאזן זיי פארציילן די מעשה דעראונטער. פארוואס האט ער זיי געשיקט?.
 
שינאווא רב איז גאר געקומען צופארן צו מרן מהר"י מבעלזא און פארגעשלאגן אז וויבאלד אזויפיל אידן לאזן זיך ארויס צום מדבר שממה אין אמעריקא, זאלן זיי ביידע אהינפארן און ראטעווען דעם דור. מרן מהר"י האט עם פארבעטן צו בלייבן אין בעלזא און געזאגט ער וועט עס איבערטראכטן.

נאכן מיישב זיין בכובד הראש האט ער געענפערט די באקאנטע ווארט אז איבעראל ווי די הייליגע בעש"ט ותלמידיו זענען שוין געווען בעולם האבען זיי מטהר געווען די לופט לדורות הבאים אחריהם, אבער אזוי ווי אין אמעריקא זענען די תלמידי בעש"ט נישט אנגעקומען האט ער מורא אהינצופארן "נאר איר וועט זאגן תהלים ביי אייך אינדערהיים און איך וועל זאגן תהלים ביי מיר אינדערהיים און אזוי וועלן מיר משפיע ביז די אמעריקאנע אידן"

מרן מהר"י האט עם דעמאלטס מייעץ געווען צו טרעפן א ליטווישע גדול וואס האט נישט די דאגות פון בעש"ט ותלמידיו... און דעמאלטס איז נולד געווארן די געדאנק צו אריבערברענגן דעם באקאנטן ווילנער מגיד הגאון רבי יעקב יוסף, וואס מיר אלע ווייסן וויפיל ער האט זיך דערנאך דאהי צאמגעליטן פון די פארגרעבטע אידן.
מען דארף אוסקלאהרן די מסורה , כאילו אז דער
ר׳ יעקב יוסף ז״ל האט זיך סתם צו זיין בעד לאק
אהנגיטראפן מיט גימיינע יידן חס ושלום
דער מציאות איז גיוועהן , אז ר׳ יעקב יוסף האט
נישט גיהאט ערפארונג אין הנהגה ,
ער קומט פלוצלינג , אין ער וויל ארוס לייגן פון
ביזנעס די בוטשערס , ווייל די סטענדערד פון
כשרות , איז נישט ,אין דער ארדענונג לדעתו
וויל ער גרינדן א נייע שחיטה מיט אנדערע שוחטים
און ארויס שטעלן גי אלטע אויפן גאס , מיט א צוגאב
פון א קהילה טעקס , צו דעקן די הוצאות ,
יידן זענען גיוועהן נישט פאר מעגליך ,האט מען גימאכט א רעוואלוציע ,קעגן די גאנצע מהלך , און
עס איז אדורכגיפאלן , און ער געבליבן גידעמעדזשט

דער בעל דברי יואל , האט אמאהל גיזאגט , ער
האט זיך פון דעם גילערנט , אז ווען ער איז אהנגיקומען אהער אויף אמעריקא , האט ער זיך
נישט פארנומען מיט פסל׳נען די אלטע , נאר גימאכט
אלעס ניי , אין ווער עס וויל איז וועלקאם , זיך צותושטעלן ,
דאס איז גיוועהן די הצלחה
 
שינאווער רב זצ"ל איז געקומען קיין ירושלים אויף א באזוך, שבת איז ער געגאנגען דאווענען אינעם תפארת ישראל שול אין אלט שטאט (וואס מ'האט טאקע יעצט פארענדיגט איבערבויען,) די שול איז באשטאנען פון רוזינער חסידים, (מיסודו של ניסן בק) (דארט האט מען געמאכט א ח' אויפן הייליגן צאנזער רב,) אנגעבליך איז די שינעווער אהין געגאנגען דאווענען כדי צי פארארבעטן א שלום ציווישן צאנז-רוזין, נישט וויסנדיג ווער די גאסט האט מען איהם געגעבן א 'עלי' לתורה' ווען ער האט געזאגט זיין נאמען 'יחזקאל שרגא בן חיים' האט מען איהם ארויסגעווארפן פון ביהמ"ד ויתנכלו להמיתו -ווי אויבן דערמאנט, איז דער שינעווער אנטלאפן צי צפת און דארט מייסד געווען די קלויז וועלכער איז געווארן די מרכז פאר צאנז אין ארץ ישראל
 
שינאווער רב זצ"ל איז געקומען קיין ירושלים אויף א באזוך, שבת איז ער געגאנגען דאווענען אינעם תפארת ישראל שול אין אלט שטאט (וואס מ'האט טאקע יעצט פארענדיגט איבערבויען,) די שול איז באשטאנען פון רוזינער חסידים, (מיסודו של ניסן בק) (דארט האט מען געמאכט א ח' אויפן הייליגן צאנזער רב,)
די ח' איז געוועהן ביים כותל, רוב משתתפים זענען נישט געוועהן פון ירושלים
די עיקר חסידישע ישוב בימים ההם איז געוועהן אין צפת וטבריה
אנגעבליך איז די שינעווער אהין געגאנגען דאווענען כדי צי פארארבעטן א שלום ציווישן צאנז-רוזין, נישט וויסנדיג ווער די גאסט האט מען איהם געגעבן א 'עלי' לתורה' ווען ער האט געזאגט זיין נאמען 'יחזקאל שרגא בן חיים'
ער האט געזאגט מורה מורינו און זיי האבן נישט, זהו

האט מען איהם ארויסגעווארפן פון ביהמ"ד ויתנכלו להמיתו -ווי אויבן דערמאנט,
שקר
אויב איז געוועהן א ויתנכלו להמיתו לשיטתם איז עס געוועהן אויף די וועג בין צפת למירון נישט אין ירושלים
איז דער שינעווער אנטלאפן צי צפת און דארט מייסד געווען די קלויז וועלכער איז געווארן די מרכז פאר צאנז אין ארץ ישראל
ווי געשריבען האט ער אנגעהויבען אין צפת
א מרכז פאר צפת ווייסעך נישט, אבער א שיינע שול & מקוה פאר צפת, יא.
 
די ח' איז געוועהן ביים כותל, רוב משתתפים זענען נישט געוועהן פון ירושלים
די עיקר חסידישע ישוב בימים ההם איז געוועהן אין צפת וטבריה
יכול להיות
ער האט געזאגט מורה מורינו און זיי האבן נישט, זהו
לייגט זיך נישט אויפן שכל
(אני שמעתי מגולדהבר, פון ווי קומסטו?)
שקר
אויב איז געוועהן א ויתנכלו להמיתו לשיטתם איז עס געוועהן אויף די וועג בין צפת למירון נישט אין ירושלים
אמת, געמיינט טאקע אויפן וועג (לייג די נעקסטע שורה פארדעהם...)

ווי געשריבען האט ער אנגעהויבען אין צפת
א מרכז פאר צפת ווייסעך נישט, אבער א שיינע שול & מקוה פאר צפת, יא.

איך ווייס יא!!!! כמה וכמה משפחות מחסידי צאנז שגרו שם
 
עטץ כאפטס, בעצם דאס אליינס אז שינאווער רב איז געפארן קיין ארץ ישראל און מיסד געווען א שיל אין די אנהייב תר׳ יארן איז שוין רעוועלוציאנעריש, וויפיל באקאנטע רבי׳ס פון יענע יארן קענט עטץ ציילן האבן געפאקט פעק און געפארן קיין ארץ ישראל און דארט אנגעווירטשאפט, דאס איז אין יענע יארן ווייט נישט געווען זעלבספארשטענדליך. דער קאליסקער מיטן וויטעפסקער, די תלמידי בעל שם, זענען פון א צווייטער מין, זיי האבן זיך ״אסימילירט״ מיט די ספרדים, לעלוב וואס איז נתיסד געווארן אין ארץ ישראל דורך ר׳ משה לעלובער 15 יאר פאר דער שינאווער האט געטון זיינס אין צפת, איז פארסאברעט געווארן, נישט אז איך אונטערשאץ זייער דורכברוך נאר מיין קוק ווינקל איז פון די חסידות׳ער וועלעכע זענען נישט געווארן אינדידזשינעס. אדרבה, טרעף מיר א גערער שטיבל, א בעלזער, א וויזניצער, פון יענע יארן (ס׳געווען עפעס קאסוב נאר שוין אביסל נאכן צאנזער קלויז). ס׳שוין יא געווען אין די בראשית יארן פון די באקאנטע כוללי גאליציע ואונגארן, נאר היבש איידער שטיבלעך פון חצרות איז געווארן א דבר נפוץ. האט זיך מיט שינאווע אנגעהויבן זייען די קערנער פאר א נייער סארט ישוב אין ארץ ישראל, די איבערפלאנצונג פון חצרות?
 
לעצט רעדאגירט:
איך ווייס יא!!!! כמה וכמה משפחות מחסידי צאנז שגרו שם
איך האב נישט געזאגט אז נישט
ס"ה אז עס איז נישט געוועהן א צאנזער סענטער ווי צו זאגען אז די פלאץ האט זיי מאחד געוועהן
עס איז געוועהן א כללישע צפת'ר חסידישע שול וואס האט גאנץ קנאפ געהאט מיט צאנז מדי יום ביומו, איך ווייס פון אאסך וואס האבן דארט געדאווענט דארט 100+ יאר צוריק, אינקלאדינג אזעלעכע נענטער צו רוזין ווי צאנז
 
עטץ כאפטס, בעצם דאס אליינס אז שינאווער רב איז געפארן קיין ארץ ישראל און מיסד געווען א שיל אין די אנהייב תר׳ יארן איז שוין רעוועלוציאנעריש, וויפיל באקאנטע רבי׳ס פון יענע יארן קענט עטץ ציילן האבן געפאקט פעק און געפארן קיין ארץ ישראל און דארט אנגעווירטשאפט, דאס איז אין יענע יארן ווייט נישט געווען זעלבספארשטענדליך.
קלויזען פון רבי'ס איז שוין געוועהן פריער פון איהם, ס"ה האבן די רבי'ס נישט געפארען נאר זיי האבן געהאט חסידים דארט דאס צו טוען.
דער קאליסקער מיטן וויטעפסקער, די תלמידי בעל שם, זענען פון א צווייטער מין, זיי האבן זיך ״אסימילירט״ מיט די ספרדים,
בכלל נישט
די קינדער און אייניקלעך פון זייערע תלמידים זענען געוועהן די יסוד הישוב בטבריה וצפת וואס האט זיך געצויגען מיט א שטארקייט ביז בערך די ערשטע וועלט מלחמה.

דו מיינסט צו זאגען אז רמ"מ וויטעבסקער'ס אייניקלעך האבן זיך פאר ספרדיש'ט קען זיין אז ס'איז געוועהן נאך אבער נאכאלץ ווייט פון די וועג וואס דו האסט געשריבען
לעלוב וואס איז נתיסד געווארן אין ארץ ישראל דורך ר׳ משה לעלובער 15 יאר פאר דער שינאווער האט געטון זיינס אין צפת, איז פארסאברעט געווארן.
לעלוב איז נישט פארוואסערט געווארען רבי משה איז געקומען מיט אפאר מענשטען רוב פון זיי משפחה און זיין אייניקעל רבי דוד'ל איז געוועהן די רבי אין ירושלים בה"א הידועה פאר אלע קרייזען, שפעטער זענען שוין ארויף געקומען נאך רבי'ס און זיין זוהן איז געוועהן אין קראקא איז עס צוביסלעך צופאלען, זיין אייניקעל רמ"מ האט נאך איבער גענומען פון זיין זיידעס חסידים ויש עדיין ממשפחותם בלעלוב אבער די תר"צ-ש יארן זענען שוין געוועהן אנדרעש און אסאך זענען נישט געבליבען...
אדרבה, טרעף מיר א גערער שטיבל, א בעלזער, א וויזניצער, פון יענע יארן. מיט שינאווע האט זיך אנגעהויבן זייען די קערנער פאר א נייער סארט ישוב אין ארץ ישראל, די איבערפלאנצונג פון חצרות.

וויזניץ איז געוועהן אין צפת
ווי אויך רוב טשערנאבלער, רוזינער חצרות האבן געהאט שטיבלעך דארט
אזוי אויך חב"ד, קארלין, לעכאוויטש/סלאנים

איי וועסטו פרעגען איבער די פולישע & גאליציאנער חסידיות, מעגליך אז זיי האבן געהאט חסידים דארט אבער היות בימים ההם איז אין יענע לענדער נאכנישט געוועהן אזוי שטארק די מושג פון א "הויף" אריבערגיין צו די קינדער אא"וו ממילא איז אויך נישט געוועהן אזוי וויכטיג צו האבן א "אייגענע" שטיבעל אין אר"י
 
איך וואלט געווען נייגעריג די פונקטליכע יארן ווען די ערשטע חסידישע שטיבלעך האבן געגרינדעט, קאסוב למשל איז תרל״ג (אויב איז דאס דער וויז׳ניץ פון וואס דו רעדסט), עטליכע יאר נאכן צאנזער שטיבל וואס איז דאכט זיך נתיסד געווארן תרכ״ט. טשערנאבלער קלויז איז יא עלטער, פון תרט״ו. זעהט זיך אויס ס׳שוין יענע יארן טאקע נישט געווען קיין ווילדער רעיון
 
לעצט רעדאגירט:
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איך וואלט געווען נייגעריג די פונקטליכע יארן ווען די ערשטע חסידישע שטיבלעך האבן געגרינדעט, קאסוב למשל איז תרל״ג (אויב איז דאס דער וויז׳ניץ פון וואס דו רעדסט), עטליכע יאר נאכן צאנזער שטיבל וואס איז דאכט זיך נתיסד געווארן תרכ״ט. טשערנאבלער קלויז איז יא עלטער, פון תרט״ו. זעהט זיך אויס ס׳שוין יענע יארן טאקע נישט געווען קיין ווילדער רעיון
עס איז געוועהן וויזניץ אויך, איך ווייס נישט די יארען
עס איז נאך דא היינט לעבן טשורקוב עס רופט זיך וויזניץ-טוניס, אנשי טוניס האבן עס איבערגענומען at one point
אז מ'דערמאנט קאסוב: די תורת חיים האט געהאט א זון די ראדאוויצער אין צפת און שפעטער חיפה ושם מנו"כ
טשערנאביל איז שוין פון פריער געוועהן א חסידישע שול - זיי האבן עס געקויפט פון די יורשים פונעם ערבי נחל וואס איז דארט געוועהן
בת עין איז אויך געוועהן אין די שפעטע ת"ק יארען
 
עטץ כאפטס, בעצם דאס אליינס אז שינאווער רב איז געפארן קיין ארץ ישראל און מיסד געווען א שיל אין די אנהייב תר׳ יארן איז שוין רעוועלוציאנעריש, וויפיל באקאנטע רבי׳ס פון יענע יארן קענט עטץ ציילן האבן געפאקט פעק און געפארן קיין ארץ ישראל און דארט אנגעווירטשאפט, דאס איז אין יענע יארן ווייט נישט געווען זעלבספארשטענדליך. דער קאליסקער מיטן וויטעפסקער, די תלמידי בעל שם, זענען פון א צווייטער מין, זיי האבן זיך ״אסימילירט״ מיט די ספרדים, לעלוב וואס איז נתיסד געווארן אין ארץ ישראל דורך ר׳ משה לעלובער 15 יאר פאר דער שינאווער האט געטון זיינס אין צפת, איז פארסאברעט געווארן, נישט אז איך אונטערשאץ זייער דורכברוך נאר מיין קוק ווינקל איז פון די חסידות׳ער וועלעכע זענען נישט געווארן אינדידזשינעס. אדרבה, טרעף מיר א גערער שטיבל, א בעלזער, א וויזניצער, פון יענע יארן (ס׳געווען עפעס קאסוב נאר שוין אביסל נאכן צאנזער קלויז). ס׳שוין יא געווען אין די בראשית יארן פון די באקאנטע כוללי גאליציע ואונגארן, נאר היבש איידער שטיבלעך פון חצרות איז געווארן א דבר נפוץ. מיט שינאווע האט זיך אנגעהויבן זייען די קערנער פאר א נייער סארט ישוב אין ארץ ישראל, די איבערפלאנצונג פון חצרות.
וויטעבסק און קאליסק זענען אוודאי גיוועהן , בדעתם
איינצופלאנצן ,א חסידות לדורות ,על דרך הבעש״ט
ווען זיי זענען אהנגיקומען אין מ״ם יאהרן ,איז ירושלים , גיוועהן פאר שלאסן פאר אשכנז׳ישע
יידן , ווייל דער ר׳ יהודה החסיד, און אברהם מלאך
וואס זענען געקומען א דור פריער , האבן זעך אהנגיבארגט פון אראבישע/ טערקישע בענק
צו בויען זייער שוהל די חורבת רבי יהודה , און זיי
האבן פושט רגל גיוועהן , איז דורך דעם סקאנדאל
האבן זיי- די אראה ער-פארבאטן פאר אן אשכנזי׳שער זיך צו באזעצן אין ירושלים

רבי מענדל פון וויטעבסק , און רבי אברהם פון קאליסק , און די גאנצע חבריא , מען זאגט 300
נפשות , האבן זיך באין בריאה גיצויגן אויף טבריה
און זיי האבן מייסד גיוועהן זייער יישוב

האבן זיי נאכדעם גיהאט א געלט פראבלעם
מהיכן ירק זה חי , עס איז דארט נישט גיוועהן קיין
עקאנאמיע , צו ברענגען כדי חיותם , איז פון מתחילה האט מען ארגאניזירט א פלוס פון סופארט
פון חוץ לארץ , וואס איז גיוועהן אהנגעפירט דורך
זיין תלמיד חבר , דער בעל התניא ,
וועלכער איז גיוועהן א אויסער גיוועהנליכער ארגענייזער , און עס איז גיוועהן א שפע לשם ולתפארת
ויבא גם השטן , עס האט ליידער אויסגיבראכן
א מחלוקת , פון א מיינונגס פארשידענהייט ,
וויל דער בעל התניא , האט אהנגיהויבן עקסטער
מיט אויפשטעלן די חב״ד חסידות , איז דאס גיוועהן
קעגן דעם רצון פון רבי אברהם ( נאך די פטירה פון רבי מענדל) און עס זענען געפלויגען שליחות און מכתבים , אלץ שארפער און שארפער , ביז עס האט
דערגרייכט צו פולשטעדיגער ספליט .

רבי אברהם , האט אבגיהאקט דאס גבאות פון
מעות ארץ ישראל פון דעם בעל התניא , ער האט
אהנגעקניפט באציאונגען מיט רבי מרדכי פון לעכוויץ
אלץ גבאי צדקה , אבער עס איז נישט גיוועהן קיין
פארגלייך אין די סכומים , וואס עס האט גיפלאסן
אין א קלענערן קומץ , און עס איז נישט גיוועהן כדי
סיפוקם וחיותם ,

זענען זיי גיוועהן בהכרח ,אהגיוואוזען זיך משדך
צוזיין מיט די דיירי ארץ ישראל אין גליל ,וואס זיי
זענען גיוועהן פון ספרד׳שן אפשטאם , און מיט א
עטליכע דורות , איז זייער אייגנארטיקייט בטל
גיווארן במיעוטם , צווישן די ספרדישע , ואין זכר
למו ,
צו דעם יסוד החסידות וואס די גרויסע לייבן
מוויטעבסק און קאליסק האבן מייסד גיוועהן
עס נסתרה והיא נעלמה , עס איז גארנישט געבליבן
דעס זאגן חז״ל
בא וראה כמה קשה המחלוקת
 
@ריבי און @א איד איך גלייך ענקער ביידנס ברייטע בקיאות אין דעם ענין וואס איך האב ווייט נישט
איך וויל זיך נאר קלארמאכן, די אלטע ארץ ישראל׳דיגע חסידית׳ער ווי לעלוב וויטעבסק וכדו׳ איז דאך נישט קיין חידוש, זיין האבן זיך אפעציעל געלאזט אריין פאלן אין א כמיהה צום ארץ הקודש, זיין האבן אפעציעל געפירט א ראמאנס מיט ארץ ישראל און זיך אויסגעמישט מיט די שבעת המינים. מה שאין כן דער שינאווער איז דאך א ״היימישער״, געבליבן ניכטער, איז מיר געווען א חידוש צו זעהן אז יתכן ער האט געהאט שטילע פייגלעך אין קאפ (חלילה נישט בדרך זילזול, נאר ארויס פון די מעין סטרים און זיין לפנים׳דיגער כאראקטער, ס׳דאך נאך נישט געווען דעמאלס אזויווי היינט די פשוטסטע מעין סטרים זאך צו זיך עפענען א צענטער אין ארץ ישראל ווייל מ׳האט אפאר אנ״ש דארטן)
 
לעצט רעדאגירט:
@ריבי און @א איד איך גלייך ענקער ביידנס ברייטע בקיאות אין דעם ענין וואס איך האב ווייט נישט
איך וויל זיך נאר קלארמאכן, די אלטע ארץ ישראל׳דיגע חסידית׳ער ווי לעלוב וויטעבסק וכדו׳ איז דאך נישט קיין חידוש, זיין האבן זיך אפעציעל געלאזט אריין פאלן אין א כמיהה צום ארץ הקודש, זיין האבן אפעציעל געפירט א ראמאנס מיט ארץ ישראל און זיך אויסגעמישט מיט די שבעת המינים. מה שאין כן דער שינאווער איז דאך א ״היימישער״, געבליבן ניכטער, איז מיר געווען א חידוש צו זעהן אז יתכן ער האט געהאט שטילע פייגלעך אין קאפ (חלילה נישט בדרך זילזול, נאר ארויס פון די מעין סטרים און זיין לפנים׳דיגער כאראקטער, ס׳דאך נאך נישט געווען דעמאלס אזויווי היינט די פשוטסטע מעין סטרים זאך צו זיך עפענען א צענטער אין ארץ ישראל ווייל מ׳האט אפאר אנ״ש דארטן)
עה, נשיאות ארץ ישראל איז געוועהן א גרויסע עסק בימים ההם ביי די חסידם אין אייראפע, דעמאלטס האט מען נאכנישט געשריגען ציוני אויף יעדער וואס האט עפעס געזאגט פאזיטיוו אויף די הייליג לאנד נחלת אבותינו ולנו
אדרבא ווער עס האט נאר געקענט האט פראבירט צו לייגען עפעס א נחלה, גבאות וכדומה אין ארץ חמדתינו
 
וויטעבסק און קאליסק זענען אוודאי גיוועהן , בדעתם
איינצופלאנצן ,א חסידות לדורות ,על דרך הבעש״ט
ווען זיי זענען אהנגיקומען אין מ״ם יאהרן ,איז ירושלים , גיוועהן פאר שלאסן פאר אשכנז׳ישע
יידן , ווייל דער ר׳ יהודה החסיד, און אברהם מלאך
וואס זענען געקומען א דור פריער , האבן זעך אהנגיבארגט פון אראבישע/ טערקישע בענק
צו בויען זייער שוהל די חורבת רבי יהודה , און זיי
האבן פושט רגל גיוועהן , איז דורך דעם סקאנדאל
האבן זיי- די אראה ער-פארבאטן פאר אן אשכנזי׳שער זיך צו באזעצן אין ירושלים
ר‘ אברהם המלאך איז נישט געווען אין אר‘‘י איי געס די מיינסט דעם קאליסקער
 
איך וואלט געווען נייגעריג די פונקטליכע יארן ווען די ערשטע חסידישע שטיבלעך האבן געגרינדעט, קאסוב למשל איז תרל״ג (אויב איז דאס דער וויז׳ניץ פון וואס דו רעדסט), עטליכע יאר נאכן צאנזער שטיבל וואס איז דאכט זיך נתיסד געווארן תרכ״ט. טשערנאבלער קלויז איז יא עלטער, פון תרט״ו. זעהט זיך אויס ס׳שוין יענע יארן טאקע נישט געווען קיין ווילדער רעיון
קאסוב'ע קלויז איז דאכצעך נתייסד געווארן תר"ח נישט תרל"ג איך מיין ס'שטייט אפילו אין די קלויז דארט.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
אלעס אנדרעש שטימט יא? :)
לפי מיטב ידיעתי יא, סתם פאר אינטערסאנטקייט ר‘ גרשון קיטובער דער בעש”ט‘ס שוואגער האט זיך אנגעטוהן די ספרדישע יוניפארם צי קענען וואוינען אין ירושלים
 
דו רעדסט מסתמה פון ר׳ אלעזר אושפיצינער, א שוואגער פונעם שינאווער נאר באלד 40 יאר יונגער. ער איז ארויף קיין ארץ הקודש קודם צפת דערנאך ירושלים. ער האט געהאלטן יום טוב שני אויך אין ארץ ישראל. ס׳היינט דא א שטיבל אין מאה שערים אושפיצין וואו ער האט געוואוינט. ממש פאר די מלחמה איז ער צוריק קיין אייראפא און אומגעקומען על קידוש השם.
כ׳האב קיינמאל נישט געהערט פון דער חילוקי דעות צווישן די צוויי, און בכלל זענען זיי געווען היבש אפגעריקט אין דורות ווי געשמועסט. ס׳וואלט מיר געווען אינטרעסאנט צו הערן מער
נאר יום טוב שני
פורים האט ער געהאלטן יד ווייל טאטע און די שווער האבן גיהאלטן פורים יד
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
שינאווא רב איז גאר געקומען צופארן צו מרן מהר"י מבעלזא און פארגעשלאגן אז וויבאלד אזויפיל אידן לאזן זיך ארויס צום מדבר שממה אין אמעריקא, זאלן זיי ביידע אהינפארן און ראטעווען דעם דור. מרן מהר"י האט עם פארבעטן צו בלייבן אין בעלזא און געזאגט ער וועט עס איבערטראכטן.

נאכן מיישב זיין בכובד הראש האט ער געענפערט די באקאנטע ווארט אז איבעראל ווי די הייליגע בעש"ט ותלמידיו זענען שוין געווען בעולם האבען זיי מטהר געווען די לופט לדורות הבאים אחריהם, אבער אזוי ווי אין אמעריקא זענען די תלמידי בעש"ט נישט אנגעקומען האט ער מורא אהינצופארן "נאר איר וועט זאגן תהלים ביי אייך אינדערהיים און איך וועל זאגן תהלים ביי מיר אינדערהיים און אזוי וועלן מיר משפיע ביז די אמעריקאנע אידן"

מרן מהר"י האט עם דעמאלטס מייעץ געווען צו טרעפן א ליטווישע גדול וואס האט נישט די דאגות פון בעש"ט ותלמידיו... און דעמאלטס איז נולד געווארן די געדאנק צו אריבערברענגן דעם באקאנטן ווילנער מגיד הגאון רבי יעקב יוסף, וואס מיר אלע ווייסן וויפיל ער האט זיך דערנאך דאהי צאמגעליטן פון די פארגרעבטע אידן.
איך ווייס נישט פון ווי נעמסטו די בעלז׳ע מעשה

איך האב אלס געוויסט אז גארליצע רב האט געבעטן די ברודער פארן אינאיינעם ווי @היישעריק שרייבט
 
דער שינאווער רב איז געפארן קיין ארץ ישראל פרובירן מבטל צו זיין דעם ח'. ער האט דארט פארברענגט אכן חדשים.
ווען ער האט נישט מצליח געווען, איז ער אהיימגעפארן, זייענדיג חושש צום ח' איז ער מער נישט געפארן צום טאטן.
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top