ועתה אמת אגיד לך; די ארגאניזאציע "זכו"

ווי זאגט יענער...מרבים /מרבין בשמחה' מ'קען זאגן ביידע, ס'נישט קיין חילוק
והא ראי' די רמב"ם, זענען דא וואס זאגן רמב"ם און דא וואס זאגן רמב"ן....
א פרוי איז געקומען צום רב נאך דער חתונה און האט אים דערציילט, אז אין זייער שטוב דאַווענט מען נוסח ספרד, משא״כ איר מאן דאַווענט נוסח אשכנז.
און דערפאר האט זי אַ ספק: צו זי דארף זאגן "מערִיצִין וּמקדישִׁין וּמַמְלִיכִין", אָדער "מערִיצִים וּמקדִּישִׁים וּמַמְלִיכִים"?
האט דער רב געענטפערט: מ׳זעט דאך, אז מענטשן זאגן אמאל רמב״ם און אמאל רמב״ן איז דאך קלאר, אז דאס איז נישט מעכב.
 
image_40262_1.webp


צדיק אחד בסדום
ר' משה הלל הירש 'ממעג גיין אנגעטון שיין, "אפי' לויט די מאדע"
'אור בתוך החושך '....
 
לעצט רעדאגירט:
לפענ"ד נעמט זיך אלעס, ווייל מען וויל זיך אליינ'ס אנרעדן אז מען האט בכלל נישט קיין הנאה פין דער וועלט, ווי כאילו מען טיט טאקע נאר אלעס כאילו כפאו שד, סוי אז מען פארגינט זיך נישט אליין הנאה, פארגינט מען אויך נישט פאר יענעם הנאה
במציאות האט יעדער ב"ה פיין הנאה, סוי פארגין אויך הנאה פאר אן אנדערן איד, פארגין אויך הנאה פאר די נשים צדקניות
 
לעצט רעדאגירט:
לפענ"ד נעמט זיך אלעס, ווייל מ'וויל זיך אליינ'ס איין רעדן אז מ'האט בכלל נישט הנאה פין די וועלט, כאילו מ'טיט אלעס ממש נאר ככפאו שד, אין ממילא אז מ'פארגינט זיך נישט אליין הנאה, פארגינט מען אויך נישט פאר יענעם הנאה
למעשה במציאות האט יעדער ב"ה פיין הנאה, ממילא פארגין אויך הנאה פאר א צווייטע ייד, פארגין אויך הנאה פאר די נשים צדקניות!!!
בלתי ספק אז יעדער איינער זוכט זיך מתענג זיין אהבה בתענוגים (כולל אלע פרומע )אזוי ווי דער ירושלמי זאגט אז מען וועט דארפען גיבען א חשבון פארוואס מען האט נישט הנאה גיהאט פון די בריאה פון גאט, פון יעדע פרי, און הוא הדין יעדע כשר׳ע תענוג , און אויסער דעם איז דא א ענין קדש עצמך במותר לך צו וואס מען קען עווענטועל האבען א שטרעבונג צו צוקומען נאך ווען מען איז ממלא כריסו בש״ס ופוסקים , אבער דאס דרשנט מען נישט אלץ א תביעה אדער חיוב .
 
איך וועל עס איבערחזר׳ן אין איין שורה, ווען מאן און ווייב ענדזשויען זיך אינאיינעם, שפארט עס [כמעט] אלע שלום בית פראבלעמען! קדושה מיינט געבן פאר די ווייב אלעס אלעס!!!
 
Back
Top