ווער האט געשריבן דעם זוהר הק'

מיר איז נוטה צוזאגן הלכה כבתראי, ספעציעל אז מען פלעגט צו זאגן און לערנען דעם זוהר, און עס האט גיטאטשט עמאציאנעלע סטרונעס, מיט א ספאנטאניש ווייברעישן, און לערנדיג די ספרים פון רבי משה פיהלט עס נישט מער ווי לייענען די חקירה פון גרשום שלום וחביריו, וואס זענען א גוטע סגולה פאר א תרדימה תנומה יעופפנו, טריקענע זאצן און מעלאנכאלישע דמיונ׳ישע פאבריקאציעס, עס איז נישט מעורר ישנים און רעדט נישט צו די נשמה.
טריי איט יו וויל עקספיריענס איט.
און עס פאלט דיר נישט ביי אז דיין עקספיריענס מיטן זוהר איז בלויז צוליב די חשיבות וואס די זוהר האט ביי אונז, בנוסף צו די אראמיש וואס גיבט עס די מיסטישקייט.

בכלל, בויען פאקטן אויף אזעלכע געפילן זענען זייער אומקראנט.
 
'מנהג האושפיזין'

בזוהר פרשת אמור (ק"ג ע"ב):
"תא חזי, בשעתא דבר נש יתיב במדורא דא, צלא דמהימנותא, שכינתא פרסא גדפהא עליה מלעילא, ואברהם וחמשה צדיקייא אחרנין שויין מדוריהון עמיה. אמר רבי אבא, אברהם וחמשה צדיקייא, ודוד מלכא, שויין מדוריהון עמיה. הדא הוא דכתיב, בסכות תשבו שבעת ימים. שבעת ימים כתיב, ולא בשבעת ימים. כגוונא דא כתיב, (שמות לא) כי ששת ימים עשה יי' את השמים וגו'. ובעי בר נש למחדי בכל יומא ויומא, באנפין נהירין, באושפיזין אלין דשריין עמיה".


הרמד"ל בספרו נפש החכמה (סי' י"ז) חידש עניין האושפיזין - שבעת הרועים שבאים לסוכת כל יהודי כאורחים (בתלמוד, "אושפיז" פירושו מלון אורחים, ו"אכסנאי" הוא האורח). וכסדר שנהגו ע"פ נוסח הגר"א: "ולפי שהוא ארץ, וכשהאדם יושב בסוכה שבעה צדיקים יסודי עולם, הם אושפיזיו, שאחזו לחלקם השבעה ימים, והם אברהם יצחק ויעקב, יוסף, משה ואהרן, דוד. וכשהוא אוכל צריך להזמינם לסעודתו ועליהם הוא אמר, "בסוכות תשבו שבעת ימים". ע"כ. אך לפי המהרח"ו ומנהג החסידים והספרדים הסדר הוא יוסף קודם משה ואהרן.
וואלסט געקענט ברענגען די לשון פונעם נפש החכמה וואו ער איז עס מחדש?
 
איך האב נישט דורך געליינט די גאנצע נושא דא אבער איין זאך דארף ווערן ארויפגעברענגט אז אפי' איינער איז שווער צו גלייבן אז רשב''י האט מחבר געווען די זוה''ק, מיינט עס נאכנישט אז עס איז הויל בלאף די גאנצע זאך, עס איז שטארק שייך צי זאגן אז די ענין איז נתחבר געווארן דורך גאר גרויסע מענטשען וואס האבן געהאט געוויסע חזיונות וגלייום דורך די תנאים וואס ווערן דארט דערמאנט (א שטייגער די זוהר וואס רבי משה חיים לוצאטו האט מחבר געווען), אין די אמונה האט די חת''ס מיט די נודע ביהודה געגלייבט, אז די זוהר איז הייליג אבער מהיכ''ת אז רשב''י האט עס מחבר געווען, (עס וועט שטארק העלפן די ערליכער פרימער טראכטער וואס עס מיטשעט אים אז ער גלייבט נישט אין זוהר ווייל עס מאכט אים נישט קיין סענס, דעריבער איז שטארק מסתבר צו זאגן אז עס מיז נישט בכלל זיין אז רשב''י האט עס געמאכט נאר עס איז נתחבר געווארן מיט זיין ציווי דורך גילויים וכדומה, אדער איז עס אזויווי די גמרא זאגט אין פסחים דף קיב. הרוצה ליחנק יתלה באילן גדול, דהיינו עס איז מותר פאר א מענטש צו שרייבן א פאלטשע נאמען אויף א מימרא כדי מען זאל עס אננעמען, אין אזוי נעמט אן להלכה די מג''א סי' קנ''ו סק''ב וז''ל אם שמע דין ונראה לו שהלכה כך מותר לאמרו בשם אדם גדול כי היכי דליקבלי מיניה עירובין דף נ"א ע"א ופסחים דף קי"ב ע"א עיי''ש, א''כ אויב נאר די וואס האבן מחבר געווען די זוהר האבן געהרט די ווערטער פין אן אדם גדול האבן זיי עס געמעגט אנליין אויף רשב''י אין אויף אנדערע תנאים ואמוראים, אבער די הסבר איז שוין אביסל "טריקי" ווייל א''כ אין לדבר סוף ואכמ''ל), ועיין כאן בהמאמר אם יש חיוב להאמין, ועיי''ע בדרכי משה יו''ד סי' ס''ה אות י''ב וואס ער שרייבט בלשון כי שמעתי כי בעל ספר הזוהר הוא סתם רבי שמעון המוזכר בתלמוד שהוא ר"ש בן יוחאי עיי''ש זעט זיך אויס אז ער אליינס איז נישט געווען זיכער אין דעים אז רשב''י האט עס מתקן געווען, אין מיט דעים אלעם האט ער אנגענימען די זוהר אלץ קודש,
 

בייגעלייגטע פיילס

לעצט רעדאגירט:
איך האב נישט דורך געליינט די גאנצע נושא דא אבער איין זאך דארף ווערן ארויפגעברענגט אז אפי' איינער איז שווער צו גלייבן אז רשב''י האט מחבר געווען די זוה''ק, מיינט עס נאכנישט אז עס איז הויל בלאף די גאנצע זאך, עס איז שטארק שייך צי זאגן אז די ענין איז נתחבר געווארן דורך גאר גרויסע מענטשען וואס האבן געהאט געוויסע חזיונות וגלייום דורך די תנאים וואס ווערן דארט דערמאנט (א שטייגער די זוהר וואס רבי משה חיים לוצאטו האט מחבר געווען), אין די אמונה האט די חת''ס מיט די נודע ביהודה געגלייבט, אז די זוהר איז הייליג אבער מהיכ''ת אז רשב''י האט עס מחבר געווען, (עס וועט שטארק העלפן די ערליכער פרימער טראכטער וואס עס מיטשעט אים אז ער גלייבט נישט אין זוהר ווייל עס מאכט אים נישט קיין סענס, דעריבער איז שטארק מסתבר צו זאגן אז עס מיז נישט בכלל זיין אז רשב''י האט עס געמאכט נאר עס איז נתחבר געווארן מיט זיין ציווי דורך גילויים וכדומה, אדער איז עס אזויווי די גמרא זאגט אין פסחים דף קיב. הרוצה ליחנק יתלה באילן גדול, דהיינו עס איז מותר פאר א מענטש צו שרייבן א פאלטשע נאמען אויף א מימרא כדי מען זאל עס אננעמען, אין אזוי נעמט אן להלכה די מג''א סי' קנ''ו סק''ב וז''ל אם שמע דין ונראה לו שהלכה כך מותר לאמרו בשם אדם גדול כי היכי דליקבלי מיניה עירובין דף נ"א ע"א ופסחים דף קי"ב ע"א עיי''ש, א''כ אויב נאר די וואס האבן מחבר געווען די זוהר האבן געהרט די ווערטער פין אן אדם גדול האבן זיי עס געמעגט אנליין אויף רשב''י אין אויף אנדערע תנאים ואמוראים, אבער די הסבר איז שוין אביסל "טריקי" ווייל א''כ אין לדבר סוף ואכמ''ל), ועיין כאן בהמאמר אם יש חיוב להאמין, ועיי''ע בדרכי משה יו''ד סי' ס''ה אות י''ב וואס ער שרייבט בלשון כי שמעתי כי בעל ספר הזוהר הוא סתם רבי שמעון המוזכר בתלמוד שהוא ר"ש בן יוחאי עיי''ש זעט זיך אויס אז ער אליינס איז נישט געווען זיכער אין דעים אז רשב''י האט עס מתקן געווען, אין מיט דעים אלעם האט ער אנגענימען די זוהר אלץ קודש,
יפה דברת , דאס איז גיוועהן דעת החת״ם סופר
דער ספר איז קדוש,אבער עס בעיסיקעלי,אן ארבעט
פון א חבריא קדישא , און הגם די מאמרים זענען קודש,האט עס נישט דעם געוויכט פון א מאמר אין די תלמודים אדער און די מדרשים הקדמונים .
איז א פלא,אין א וועלט פון וואס -דאס איז א מילתא דעבידי לגלויי פאר יעדן תלמיד חכם- , פארוואס מען
לערנט אין בתי חינוך, כאילו עס איז פון רשב״י
מען דארף זאגן אמת ,נישט לעגענדע
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
נישט פֿאַר די שוואַך-האַרציקע

ספר הקדרי"

בספר "משכן העדות" מפנה ר' משה ליאון את הבעל תשובה הישראלי ל"ספר הקדרי", ובסוגריים שם - "חכם ערב ששמו קדרים", המוכיח את החוטאים מבנ"י שיש להם דרך תיקון לזכות לגן עדן, ושיזכו לראות את י"ב נשיאי ישראל. מבירור קצר עולה שמדובר בספרו של המשוגע מחמד שר"י שכותב שנשלחו ליהודים י"ב נשיאי ישראל ואם ישמעו בקולם וישובו בתשובה יזכו לגן עדן. (האבן עזרא בדניאל י"א קורא לו "הקדרי", והרמב"ם כותב באגרת תימן שאותו "משוגע" הוא משבט קדר), וכנראה בספרד היהודים נהרו אחרי תרבות ישמעאל וספריהם רח"ל.

View attachment 8757

וזה לשון טומאתו של מוחמד המשוגע: אלוהים כרת ברית לבני ישראל, ויבחר מהם שנים עשר נשיאים, ויאמר: עמכם אהיה, אם תתפללו ותחוננו דלים, ותאמינו בנביאי ותתמכו את ידיהם, ותלוו את אלוהים כסף בנשך[20], אז אכפר בעד חטאותיכם ואביאכם אל גנות ובתוכם נחלי מים; וכל השב מאחורי אל דרך פשעו, תעה מני דרך.
איך פארשטיי נישט די טענה אסאך גדולים פין אמאליגע תקופות האבן נאכגעברענגט מוחמד מיט הערצה אזוי ווי רבי משה בן עזרא ברענגט אפאר מאל נאך די קוראן אלץ א ראיה, אין אזוי אויך אין ספר גן השכלים פין רבי נתנאל פיומי וואס די רמב''ם שרייבט אויף אים גאר גרויס, ער שרייבט אין עמוד קכ''א (בגן השכלים אשר באוצר החכמה), אז מוחמד איז עכט געווען א נביא נאר ער איז געווען פאר די אומה''ע אין נישט פאר די אידן עיי''ש דבריו, (הגם דהמו''ל כותב שם שהוא לא כתבו רק מחמת פחד המלוכה וכדו' מ''מ אין ספק מוציא מידי וודאי),
יפה דברת , דאס איז גיוועהן דעת החת״ם סופר
דער ספר איז קדוש,אבער עס בעיסיקעלי,אן ארבעט
פון א חבריא קדישא , און הגם די מאמרים זענען קודש,האט עס נישט דעם געוויכט פון א מאמר אין די תלמודים אדער און די מדרשים הקדמונים .
איז א פלא,אין א וועלט פון וואס -דאס איז א מילתא דעבידי לגלויי פאר יעדן תלמיד חכם- , פארוואס מען
לערנט אין בתי חינוך, כאילו עס איז פון רשב״י
מען דארף זאגן אמת ,נישט לעגענדע
וויבאלד עס איז תורת רשב''י דורך גילויים וכדומ' איז עס אויף זיין נאמען, איבערהויפט וואס רוב גדולי ישראל נעמען עס אן אז עס איז תורת רשב''י אין אויך די רמ''א אין דרכ''מ שטייט אז ער האט געהערט אזוי, מען מעג ווען זאגן אז עס איז תורת רשב''י נישט אז ער האט עס געשריבן, אין מיין מלמד האט עס טאקע געזאגט!
 
נישט פֿאַר די שוואַך-האַרציקע

ספר הקדרי"

בספר "משכן העדות" מפנה ר' משה ליאון את הבעל תשובה הישראלי ל"ספר הקדרי", ובסוגריים שם - "חכם ערב ששמו קדרים", המוכיח את החוטאים מבנ"י שיש להם דרך תיקון לזכות לגן עדן, ושיזכו לראות את י"ב נשיאי ישראל. מבירור קצר עולה שמדובר בספרו של המשוגע מחמד שר"י שכותב שנשלחו ליהודים י"ב נשיאי ישראל ואם ישמעו בקולם וישובו בתשובה יזכו לגן עדן. (האבן עזרא בדניאל י"א קורא לו "הקדרי", והרמב"ם כותב באגרת תימן שאותו "משוגע" הוא משבט קדר), וכנראה בספרד היהודים נהרו אחרי תרבות ישמעאל וספריהם רח"ל.

View attachment 8757

וזה לשון טומאתו של מוחמד המשוגע: אלוהים כרת ברית לבני ישראל, ויבחר מהם שנים עשר נשיאים, ויאמר: עמכם אהיה, אם תתפללו ותחוננו דלים, ותאמינו בנביאי ותתמכו את ידיהם, ותלוו את אלוהים כסף בנשך[20], אז אכפר בעד חטאותיכם ואביאכם אל גנות ובתוכם נחלי מים; וכל השב מאחורי אל דרך פשעו, תעה מני דרך.
איך פארשטיי נישט דיין טענה, אסאך גדולים פין אמאליגע תקופות האבן נאכגעברענגט מוחמד מיט הערצה אזוי ווי רבי משה בן עזרא ברענגט אפאר מאל נאך די קוראן אלץ א ראיה, אין אזוי אויך אין ספר גן השכלים פין רבי נתנאל פיומי וואס די רמב''ם שרייבט אויף אים גאר גרויס, ער שרייבט אין עמוד קכ''א (בגן השכלים אשר באוצר החכמה), אז מוחמד איז עכט געווען א נביא נאר ער איז געווען פאר די אומה''ע אין נישט פאר די אידן עיי''ש דבריו, (הגם דהמו''ל כותב שם שהוא לא כתבו רק מחמת פחד המלוכה וכדו' מ''מ אין ספק מוציא מידי וודאי), ועיין כאן במאמר שהבאתי פה.
 

בייגעלייגטע פיילס

  • 148839_137.webp
    148839_137.webp
    127.9 KB · געזען: 6
  • על יחס היהודים לקוראן.pdf
    על יחס היהודים לקוראן.pdf
    901.8 KB · געזען: 6
לעצט רעדאגירט:
לאחרונה נמצא כתב יד ישן נושן בספריית ברלין. המיוחס לפי צורת הכתב לריטב"א ונמצא כתוב שם: בעניין ספר המכונה הזוהר ששמעתי מחכמי המדינה הזאת שמייחסים אותה לרבי שמעון בר יוחאי, הנה בא אלי איש חכם בעל תבונה דובר אמת שמראים לו חלומות אמיתיים, אשר היה מכיר לרב משה מהעיר ליאון, והעיד בפני שהיה בעל דמיון וכתב כל הספר מדעתו, ואין לסמוך עליו כלל, וגם הגיד לי החכם הנ"ל שגילו לו משמים שרבי שמעון בר יוחאי לא התגלה כלל לרבי משה הנ"ל, אלא הכל לפי רוח דמיונו שהשביע מלאכים, וגרם לו לקבל סודות בדמיונו ולגזם בדבריו. ועל כן שומר נפשו ירחק ממנו. ולא בשמים היא.
 
לאחרונה נמצא כתב יד ישן נושן בספריית ברלין. המיוחס לפי צורת הכתב לריטב"א ונמצא כתוב שם: בעניין ספר המכונה הזוהר ששמעתי מחכמי המדינה הזאת שמייחסים אותה לרבי שמעון בר יוחאי, הנה בא אלי איש חכם בעל תבונה דובר אמת שמראים לו חלומות אמיתיים, אשר היה מכיר לרב משה מהעיר ליאון, והעיד בפני שהיה בעל דמיון וכתב כל הספר מדעתו, ואין לסמוך עליו כלל, וגם הגיד לי החכם הנ"ל שגילו לו משמים שרבי שמעון בר יוחאי לא התגלה כלל לרבי משה הנ"ל, אלא הכל לפי רוח דמיונו שהשביע מלאכים, וגרם לו לקבל סודות בדמיונו ולגזם בדבריו. ועל כן שומר נפשו ירחק ממנו. ולא בשמים היא.
דאס איז עכט אדער סארקאסטיש?
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
לאחרונה נמצא כתב יד ישן נושן בספריית ברלין. המיוחס לפי צורת הכתב לריטב"א ונמצא כתוב שם: בעניין ספר המכונה הזוהר ששמעתי מחכמי המדינה הזאת שמייחסים אותה לרבי שמעון בר יוחאי, הנה בא אלי איש חכם בעל תבונה דובר אמת שמראים לו חלומות אמיתיים, אשר היה מכיר לרב משה מהעיר ליאון, והעיד בפני שהיה בעל דמיון וכתב כל הספר מדעתו, ואין לסמוך עליו כלל, וגם הגיד לי החכם הנ"ל שגילו לו משמים שרבי שמעון בר יוחאי לא התגלה כלל לרבי משה הנ"ל, אלא הכל לפי רוח דמיונו שהשביע מלאכים, וגרם לו לקבל סודות בדמיונו ולגזם בדבריו. ועל כן שומר נפשו ירחק ממנו. ולא בשמים היא.
האם שייך להביא קצת סמך לדבריך כגון צילום הכת''י אם שייך, או מקור דבריך? אשמח לראות. ואף אם יהיה כדבריך מ''מ אי'ז אומר כלום שמה לנו אם החכם הגיד להריטב''א שרשב''י לא התכלה לו אפשר שהוא לא ידע וכדומה.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
דאס איז עכט אדער סארקאסטיש?
א גוטע וואך

ער איז מן הסתם סארקאסטיש.... ער נוצט די זעלבע שטעקן, פון א געטראפענע כתב פון אן אמאליגען, צו ארויסברענגען זיין אייגן מיינונג אויף צוריק. וד"ל
 
א גוטע וואך

ער איז מן הסתם סארקאסטיש.... ער נוצט די זעלבע שטעקן, פון א געטראפענע כתב פון אן אמאליגען, צו ארויסברענגען זיין אייגן מיינונג אויף צוריק. וד"ל
הרוצה ליחנק יתלה באילן גדול. וכל הרוצה להיתלות יבוא ויתלה. ובלבד שיעשה אותו בדעה צלולה ללא דמיונו כוזבות, אך יזהר שלא לגזם שמא יבואו דבריו למי שאינו ראוי ויבואו להמציא מאות מנהגים חדשים ולהמציא מועדים שלא שיערו אבותינו. אך אם נולד במזל של עתיק יומין יזכה שכל ישראל יאשרו את דבריו ויאמרו שדבריו אמיתיים. וכן מצינו בזוהר הקדוש (תיקון ס"ט ועוד) אפילו ס"ת שבהיכל במזלא דעתיקא תלייא. ואם תשאל הרי רק אנשי ספרד השתמשו בשם היכל משא"כ בכל מקום קראו למקום שמכניסים בו הספר ארון הקודש ולא היכל. על זה תירצו שרשב"י כבר ראה כל זה ברוח קדשו שהכותב יהיה ספרדי.
 
לעצט רעדאגירט:
הרוצה ליחנק יתלה באילן גדול. וכל הרוצה להיתלות יבוא ויתלה. ובלבד שיעשה אותו בדעה צלולה ללא דמיונו כוזבות, אך יזהר ששלא לגזם שמא יבואו דבריו למי שאינו ראוי ויבואו להמציא מאות מנהגים חדשים ולהמציא מועדים שלא שיערו אבותינו. אך אם נולד במזל של עתיק יומין יזכה שכל ישראל יאשרו את דבריו ויאמרו שדבריו אמיתיים. וכן מצינו בזוהר הקדוש אפילו ס"ת שבהיכל במזלא דעתיקא תלייא. ואם תשאל הרי רק אנשי ספרד השתמשו בשם היכל משא"כ בכל מקום קראו למקום שמכניסים בו הספר ארון הקודש ולא היכל. על זה תירצו שרשב"י כבר ראה כל זה ברוח קדשו שהכותב יהיה ספרדי.
לפלא האבן רוב פן אינזערע גדולים אין חכמים וואס האבן געהאט גאנץ א הויכע איי קיו לעוועל, געפאלן צו די "סקעם" אשר נקראו בלשונך דמיונות כוזבות, ודבר זה אומר דורשוני שאפשר שהחסרון תלוי בך ולא בהם.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
@וחי בהם שיסט שארפע פיילן...

אך אם נולד במזל של עתיק יומין יזכה שכל ישראל יאשרו את דבריו ויאמרו שדבריו אמיתיים
להוי ידיעה אז דאס אחז נישט אמת. אויב גייסטו מיט גאנץ כלל ישראל וועסטו זעהן אז א איבערוויגענדע מערהייט היינט צוטאגס האלט נישט אז רבי שמעון האט עס געשריבן.

***

און מיט דעם קומט מען צו צו דיין טענה:
לפלא האבן רוב פן אינזערע גדולים אין חכמים וואס האבן געהאט גאנץ א הויכע איי קיו לעוועל, געפאלן צו די "סקעם" אשר נקראו בלשונך דמיונות כוזבות, ודבר זה אומר דורשוני שאפשר שהחסרון תלוי בך ולא בהם.
דאס איז זייער א שוואכע טענה וואס איך האב שוין געזעהן פילע דאס שרייבן.
די סעקונדע איינער לייקנט אין זוהר, איז ער אויטאמאטיש אראפ פון די ליסטע פון "אינזערע גדולים אין חכמים" און פטור אן עסק.
 
עקב קללת משה ליאון בזוהר בשם התנא רבי יהודה את הנשים שנראה אפי' שיער אחת משער ראשה בביתה. ולכן נכנס מנהג שטות בבנות ישראל לגלח שערותיהן כלילית, (ולכסות הקרחת בשערות נאות של נכריות...) כינס השבוע אחד מגדולי האדמורים בבני ברק את נשות חסידיו בבית הקברות של בני ברק, והראה להם שם את הלבנה, ואמר להם "כזה ראה וקדש".
הזוהר המתורגם - ספר במדבר
אָמַר רַבִּי יְהוּדָה, שְׂעַר רֹאשׁ הָאִשָּׁה שֶׁמִּתְגַּלֶּה, גּוֹרֵם לְשֵׂעָר אַחֵר לְהִתְגַּלּוֹת וְלִפְגֹּם אוֹתָהּ. מִשּׁוּם כָּךְ צְרִיכָה אִשָּׁה שֶׁאֲפִלּוּ קוֹרוֹת בֵּיתָהּ לֹא יִירְאוּ שַׂעֲרָה אַחַת מֵרֹאשָׁהּ, וְכָל שֶׁכֵּן בַּחוּץ.

וצ"ע אם גם רבי יהודה התגלה למשה ליאון.
 
לעצט רעדאגירט:
און מיט דעם קומט מען צו צו דיין טענה:

דאס איז זייער א שוואכע טענה וואס איך האב שוין געזעהן פילע דאס שרייבן.
די סעקונדע איינער לייקנט אין זוהר, איז ער אויטאמאטיש אראפ פון די ליסטע פון "אינזערע גדולים אין חכמים" און פטור אן עסק.
כמדומני שלא הבנת יפה מה שכתבתי, איך האב געשריבן אז "רוב" פין אינזערע גדולים אין חכמים, אין נישט אלע, אדרבא ברענג ארויף א רשימה פין אלע מתנגדי הקבלה, (דהיינו וואס האבן געהאלטן אז זוהר איז דמיונו שווא והבל וכדומה, נישט די וואס האבן מפקפק געווען אין חלקים פין דעים, אין אויך נישט די וואס האבן מסתפק געווען צו עס איז מרשב''י אדער ממקור אחר ווייל זיי האבן מודה געווען אז עס איז קדוש), אני בעניותי געדענק יעצט נאר רי'''א מודינא בארי נוהם, (ואף עליו יצא עוררין עיין כאן לדמותו של רבי יהודה אריה די מודינא <איחוד הודעות> - פורום אוצר החכמה), ומארי יחיא קאפח במלחמות ה', (אין נאכדעים איז פארהאן די ספר פין שד''ל על חכמת הקבלה וקדמות ספר הזוהר וואס ווערט נישט פארעכנט אלץ "גדול בישראל" עיין כאן מה דעת היראים על שד"ל? - עמוד 7 - פורום אוצר החכמה), אין אפשר ווילסטע אויך רעכענען די "שטות" הריטב''א הנ''ל?!
 
לעצט רעדאגירט:
יעדער רעכנט א צווייטן פאר א גדול. דאס איז נישט קיין ארגומענט. ס'איז מער אמונה... דו באשליסט צו גלייבן געוויסע גדולים וואס זענען ביי דיר חשוב.

איך באשלוס צו גלייבן די וואס האבן אוועקגעגעבן זייער לעבן צו פארשן די נושא (לדוגמה גרשום שלום), און 99 פראצענט (לכל הפחות) פון די וואס שטודירן די נושא נעמען היינט אן מיט א זיכערקייט אז דאס איז נישט במקורו פון רבי שמעון, (אפי' אויב אין די פרטים איז אלס דא מחלוקת, אזויווי ביי יעדע נושא).

יעצט אז איינער וויל גלייבן אז ס'איז נאך אלס הייליג, דאס איז זיין רעכט, אבער אן ארגומענט איז עס נישט.
 
יעדער רעכנט א צווייטן פאר א גדול. דאס איז נישט קיין ארגומענט. ס'איז מער אמונה... דו באשליסט צו גלייבן געוויסע גדולים וואס זענען ביי דיר חשוב.

איך באשלוס צו גלייבן די וואס האבן אוועקגעגעבן זייער לעבן צו פארשן די נושא (לדוגמה גרשום שלום), און 99 פראצענט (לכל הפחות) פון די נעמען היינט אן אז דאס איז נישט במקורו פון רבי שמעון און אזוי ווייטער, (אפי' אויב אין די פרטים איז אלס דא מחלוקת, אזויווי ביי יעדע נושא).
כמעט אין שום אחד שאמר שרשב''י בכבודו ובעצמו כתבו, וגם גרשם שלם לא החליט שהוא דמיונות של ר''מ ליאון,
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
כמעט אין שום אחד שאמר שרשב''י בכבודו ובעצמו כתבו.
1.
גיי אריין אין סיי וועלכע חסידישע שול און פרעג דעם עולם.
ווי אויך גיי אויף אייוועלט און פראביר שרייבן די זעלבע ווערטער...

2. דיין טענה פון פריער וועגן "אונזערע גדולים מיט הויכע אייקיו" גייט דעמאלט ארויס פון פענסטער, ווייל "אונזערע גדולים" האבן קלאר יא געהאלטן אז רבי שמעון האט עס געשריבן.
 
Back
Top