לעצטנס פרוביר איך נישט צו ענטפערן, א שאד די שפייעכץ, קיינער גייט נישט - און האט נישט - געטוישט מיינונג. ביידע צדדים האבן געוויסע גערעכטע טענות, ביידע קוקן עס פון א אנדערע פערספעקטיוו וואס מ'קען נישט זעהן דעם צווייטן צד פון דארט.
צד אחד - דו קוקסט אן נ"וו אלס א רעספעקטפול איד, אונזערס א ברודער, וואס האט אויפגעשטעלט א שטוב מיט קינדער און אייניקלעך און היינט בלויז א צובראכענער מיטגעמאכטער מענטש וואס גייט אדורך אזויפיל שוועריגקייטן און בזיונות, זיצט עלנד און איינזאם, מיט ביטערע היצן זומער אין 120 דעגרי, פארפרוירן ווינטער, נישטא קיין נארמאלע עסן, קליידער, שבתים ימים טובים, די הארץ קען אויסגיין פון רחמנות. נאר וואס דען, ער האט (אפשר, לכאורה, לויט זיי) געטון א עוולה ווייל ער האט זיך נישט געקענט קאנטראלירן זיינע תאוות, און דערמיט געטון א שטארקע עוולה אקעגן א צווייטן, אבער אלעס האט א שיעור, כיון שנקלה אחיך הוא, ער איז שוין אפגעקומען, ער דארף נישט שמאכטן א גאנץ לעבן אונטער די ביטערע אומשטענדן פאר איין מינוט וואס ער האט זיך נאכגעגעבן די נידריגע תאוה.
צד שני - א מיידל איז געווארן געטשעפעט אויף א אופן וואס האט איר חרוב געלייגט דאס לעבן, און דער וואס האט עס געטון פארדינט נישט בעסער, זאל ער אפשימלען און אפשמאכטן א גאנץ לעבן, זאל מען אים איינשפארן אין די ערגסטע תפיסה און אוועקווארפן די שליסלען, זאל מען שיקן א מעסעדזש פאר די קאמיוניטי אז כן לא יעשה במקומינו, וכל ישראל ישמעו וייראו ולא יזידון עוד. די פאקוס איז אויסשליסליך אויפן קרבן, נישט אויפן מאלעסטאר.
בקיצור, א מחלוקה צווישן רחמנות און יוסטיץ. ווער עס האט מער א רחמנות געפיל וועט פארשטיין וועבערמאן, ווער עס איז מער גענויגט צו יוסטיץ האלט אז אֵין רחמים בדין. קיינער גייט נישט איבערצייגן דעם צווייטן.
אויב ביסטו אבער אויפריכטיג, דער נחמי' אבער האט קיינמאל נישט "געזוכט" חרוב צו לייגן אנדערע מענטשן. ער האט עס אפשר געטון למעשה, אבער נישט דאס איז געווען זיין איטענשאן. דער חזיר ומנוול נחום ראזענבערג האט אבער יא געזוכט דאס, חרוב צו לייגן מענטשן און באשמוצן די קאמיוניטי, ער איז נישט אזוי איינמאל בטעות אדורכגעפאלן מיט א תאוה'לע. ער האט איינגעמיירעט אומצאליגע אומשולדיגע מענטשן און אייביג געגלייבט יעדן שמויגער אן נאכזוכן סיי וועלכע באווייזן. די מינוט ער האט געהערט א נאמען איז עס ארויף אויף זיין פארשטינקענעם שמוציגן האטליין און יענעם מבזה געווען לחרפה ולדראון עולם. ער האט אודאי אויך עקספאוזד אמת'ע חזירים, אבער די וועג ווי אזוי רוב ציבור קוקט עס אן איז אז ער האט עס גענוצט אלס א אויסרייד צו קענען פארשעמען מענטשן. ער האט פארשעמט נישט נאר מאלעסטערס, נאר אויך אידן וואס כשר'ן מקוואות, סופרים, און נאך. ער איז ווי געשטאנען מיט א שארפע מעסער און א צינישן רציחה'דיגן פנים און געזוכט ווי נאך קען מען אריינשניידן אין די היימישע קאמיוניטי און זיי צופיקסן און זיי מאכן טאנצן און פלאצן.
פארשטייסטו טאקע נישט די חילוק פארוואס נחמי' וועט ווערן אריינגעלאזט אין די בתי מדרשים און נחום נישט? פארוואס זאל מען אריינלאזן דעם מנוול נחום שר"י אין די פלעצער וואס ער האט געזוכט אונטערצוברענגען?