אויס סומעטאכע? פרשת וועבערמאן

איינזעצן א מענטש פאר אזוי לאנג טוט איין זאך אויף אז אידן האבן מורא צו מסרן נאך וואס מען זעהט אז מען משפט נישט קיין איד ביושר ממילא
איך האב שוין פריער געשריבן, מען האט קיינמאל נישט געמסרט

וואס זענען די טשאנסן אז ער איז נישט שולדיג אין עס איז דא שכר ועונש אויף יענע וועלט?
בערך די זעלבע
 
לעצט רעדאגירט:
פון ווי איך ווייס אז ער איז שולדיג איז ווייל ווען איך וואלט געטון דאס וואס ער האט געטון וואלט איך אויך געווען שולדיג! וויאזוי האט ער געמעגט גוט ווערן און זיך מייחד זיין, וואס ער׳ט לכו”ע געטון, מיט מיידלעך?
וכבר אמר שלמה המלך
הֲיַחְתֶּה אִישׁ אֵשׁ בְּחֵיקוֹ וּבְגָדָיו לֹא תִשָּׂרַפְנָה.
אִם יְהַלֵּךְ אִישׁ עַל הַגֶּחָלִים וְרַגְלָיו לֹא תִכָּוֶינָה.
כֵּן הַבָּא אֶל אֵשֶׁת רֵעֵהוּ לֹא יִנָּקֶה כָּל הַנֹּגֵעַ בָּהּ.
 
איך האב דורכגעליינט די 24 בלעטער און איך שטוין אז קיינער האט דאס נאכנישט אראפגעברענגט, נאכדערצו אז עס איז מענינא דיומא:

דזשעפרי עפשטיין, דער טרויעריג בארימטער מנוול, איז אין 2008 געזיצן פאר 8 חדשים אויף מיליאן מאל ערגערע קלאגעס ווי וועבערמאן (סעקס טרעפיקינג אויף א טעגליכע פארנעם פאר צענדליגער יארן), נאכמער, אפילו ווען מען האט אים איינגעזעצט אין 2019 נאכדעם וואס עס איז קלאר געווארן אז די פאר חדשים אין 2008 האט נישט געהאט קיין שום השפעה אויף אים, האט דער פראסעקיוטער פארלאנגט א מאקסימום פון 45 יאר און ביי א טרייעל וואלט עס ווארשיינליך אראפגעגאנגען פיל מער.

א טשיילד מאלעסטער באקומט כמעט קיינמאל נישט מער ווי 10 יאר, רובא דרובא מאל נאך פיל ווייניגער, איז דער געזעץ גערעכט? ברויך א מאלעסטער גיין זיצן פארן לעבן? איך פערזענליך האלט אז נישט, אבער לו יצוייר אז יא, איז נאך אלס אן אומדערהערטע זאך אינעם יעצטיגן סיסטעם אז א מאלעסטער זאל זיצן מער ווי 10 יאר און דאס איז אפילו ווען עס איז דא אייזערנע ווידעאו עווידענס, וואס כ"ע מודה אז דא איז נישט געווען קיין שום פיזישע עווידענס.

באדעם ליין: עס איז נישטא קיין שום תירוץ שבעולם צו געבן פאר א מאלעסטער 105 אדער אפילו 20 יאר, דאס איז אן אומדערהערטע miscarriage of justice!

יעצט לגבי דעם כלל'ס מיינונג: כמעט יעדער האלט אז ער האט געטון מעשים אשר לא יעשו, כמעט קיינער האלט נישט אז ער איז גענצליך אומשולדיג, דער עולם איז פשוט אויפגעברויזט אז מען האט אים ליטערלי געמאכט פאר א קרבן ציבור.
 
שוין, האמיר די @אלס ווייסערס
 
איך ווייס נישט צו ער איז טאקע שולדיג צי נישט, איין זאך איז זיכער צודרייט, דאס איז די די צאל פון 103 יאר תפיסה וואס ער האט באקומען, וואס אפילו א רוצח באקומט נאר 20 יאר, וויאזוי איז מאלעסטען ערגער פון רציחה? א פארקרומטע יוסטיץ סיסטעם.
איך ווייס אויך נישט אויב ער איז שולדיג צו נישט, דער אמת ווייסט נאר ער און זי, איך רעד נאר פון די 103 יאהר

ערשטענס עס איז נישט 103 מען האט עס אראפגעלאזט מיט 50 יאהר

צווייטענס עס איז ערגער פון רציחה ווייל דער וויקטעם דארף לעבען מיט דעם (אויב ער קען) אויב ער נעמט זיך נישט דאס לעבן ל"ע. און לעבען מיט די יסורים איז אסאך ערגער פון טויט ר"ל

אויך איז ערגער אין אונזער קרייזען וואס מען גלויבט קיינמאהל, נישט דעם וויקטים נאר אויב דער מאלעסטער איז א פשוט'ר איד אדער אן ארימאן און נישט א ,בנש"קל אדער אנדערער (אזוי גערופענע) חשוב'ר איד אדער איינער מיט געלט
 
לאמיר מאכן א thought experiment.

שטעל דיר פאר א מענטש וואס זיצט צווישן יעדעם אין סמעדרעש, שמועסט מיט מענטשן, דאווענט אמאל פארן עמוד, קויפט פון צייט צו צייט אן עלייה און איז א סעטטלד מעמבער אוו סאסייעטי.

איין שיינעם טאג איז ער מחליט אפצולאזן זיין ווייב און קינדער און זיך דרייען מיט א פרייע מיידל פון גאס. אדער הייבט ער אן מיט זיין שכן'ס ווייב. סאסייעטי וואלט אים אוודאי אויסגעשפיגן, ניין? ער איז שוין נישט קיין מענטש צווישן לייט, ער קען נישט חתונה מאכן די קינדער געהעריג, און ער האט אסאך פארלוירן. יא?

פארוואס? ווייל אלס א ציבור גלויבן מיר אז זיך פירן מענטשליך צו די ווייב און ארומיגע איז א בעיסיק וואליו.

יעצט, נחמיה וו"מ האט טאקע אסאך געליטן. אבער זיין פלאץ אין די ציבור איז גאנץ ווייניג בארירט געווארן. דער עולם קוקט אים אן אלס א מענטש צווישן מענטשן, מ'האט רחמנות אויף אים, מ'קען בעטן א רב זאל חתמ'נען פאר אים, און קיינער קען נישט שטיין אין מקוה און זאגן 'פעך' אויף אים. אויף נחום ראזנבערג קען מען, ער איז טאקע אויסגעשפיגן פאר זיין מעשים. אבער וו"מ האט גארנישט דערלייגט.

און דאס מיינט מען מיט די טענות אויף די בריוו. צי ספעציפיש קומט אים דרייצן יאר, פופציג יאר, אדער דריי הונדערט פיר און פערציג, מאכט ווייניג אויס. יעדער אות פון שטיצע, אפילו ווען מ'פארענטפערט אז מ'מיינט נישט צו שטיצן נאר אז עס איז גענוג וכו' וכו', מ"מ דאס איז אלס אן אויסדרוק פון דעם אז סאסייעטי האט נישט קיין עמטליכע אפשיי פון אזעלכע מעשי תעתועים. (זאגן אז מ'גלויבט נישט איז אויך א שוואכע תירוץ, ווייל יא גלויבן אדער נישט גלויבן איז אויך געווענליך ווייניג באזירט אויף פאקטן.)

און דאס איז ביי מיר ממש מבהיל על הרעיון, ווי מ'קען נישט גריסן א גוט מארגן אין גאס פאר א שוועגערין, אבער אזעלכע מעשים זענען בדיל ויעבור. ווער קען עס מסביר זיין פאר מיר?!
דברים של טעם מעוד!!!

טייערע ניקים, ענפערטס מיר, פארוואס גייט נחמיה וועבערמאן קענען דאווענען אין עני שול ווען ער קומט ארויס, אין נחום רוזענבערג נישט?????
 
דברים של טעם מעוד!!!

טייערע ניקים, ענפערטס מיר, פארוואס גייט נחמיה וועבערמאן קענען דאווענען אין עני שול ווען ער קומט ארויס, אין נחום רוזענבערג נישט?????
פארוואס קען צבי גלאָק דאווענען אין עני ביהמ''ד וואו ער וויל און נחום ראזענבערג נישט?
 
טייערע ניקים, ענפערטס מיר, פארוואס גייט נחמיה וועבערמאן קענען דאווענען אין עני שול ווען ער קומט ארויס, אין נחום רוזענבערג נישט?????
לעצטנס פרוביר איך נישט צו ענטפערן, א שאד די שפייעכץ, קיינער גייט נישט - און האט נישט - געטוישט מיינונג. ביידע צדדים האבן געוויסע גערעכטע טענות, ביידע קוקן עס פון א אנדערע פערספעקטיוו וואס מ'קען נישט זעהן דעם צווייטן צד פון דארט.

צד אחד - דו קוקסט אן נ"וו אלס א רעספעקטפול איד, אונזערס א ברודער, וואס האט אויפגעשטעלט א שטוב מיט קינדער און אייניקלעך און היינט בלויז א צובראכענער מיטגעמאכטער מענטש וואס גייט אדורך אזויפיל שוועריגקייטן און בזיונות, זיצט עלנד און איינזאם, מיט ביטערע היצן זומער אין 120 דעגרי, פארפרוירן ווינטער, נישטא קיין נארמאלע עסן, קליידער, שבתים ימים טובים, די הארץ קען אויסגיין פון רחמנות. נאר וואס דען, ער האט (אפשר, לכאורה, לויט זיי) געטון א עוולה ווייל ער האט זיך נישט געקענט קאנטראלירן זיינע תאוות, און דערמיט געטון א שטארקע עוולה אקעגן א צווייטן, אבער אלעס האט א שיעור, כיון שנקלה אחיך הוא, ער איז שוין אפגעקומען, ער דארף נישט שמאכטן א גאנץ לעבן אונטער די ביטערע אומשטענדן פאר איין מינוט וואס ער האט זיך נאכגעגעבן די נידריגע תאוה.

צד שני - א מיידל איז געווארן געטשעפעט אויף א אופן וואס האט איר חרוב געלייגט דאס לעבן, און דער וואס האט עס געטון פארדינט נישט בעסער, זאל ער אפשימלען און אפשמאכטן א גאנץ לעבן, זאל מען אים איינשפארן אין די ערגסטע תפיסה און אוועקווארפן די שליסלען, זאל מען שיקן א מעסעדזש פאר די קאמיוניטי אז כן לא יעשה במקומינו, וכל ישראל ישמעו וייראו ולא יזידון עוד. די פאקוס איז אויסשליסליך אויפן קרבן, נישט אויפן מאלעסטאר.

בקיצור, א מחלוקה צווישן רחמנות און יוסטיץ. ווער עס האט מער א רחמנות געפיל וועט פארשטיין וועבערמאן, ווער עס איז מער גענויגט צו יוסטיץ האלט אז אֵין רחמים בדין. קיינער גייט נישט איבערצייגן דעם צווייטן.

אויב ביסטו אבער אויפריכטיג, דער נחמי' אבער האט קיינמאל נישט "געזוכט" חרוב צו לייגן אנדערע מענטשן. ער האט עס אפשר געטון למעשה, אבער נישט דאס איז געווען זיין איטענשאן. דער חזיר ומנוול נחום ראזענבערג האט אבער יא געזוכט דאס, חרוב צו לייגן מענטשן און באשמוצן די קאמיוניטי, ער איז נישט אזוי איינמאל בטעות אדורכגעפאלן מיט א תאוה'לע. ער האט איינגעמיירעט אומצאליגע אומשולדיגע מענטשן און אייביג געגלייבט יעדן שמויגער אן נאכזוכן סיי וועלכע באווייזן. די מינוט ער האט געהערט א נאמען איז עס ארויף אויף זיין פארשטינקענעם שמוציגן האטליין און יענעם מבזה געווען לחרפה ולדראון עולם. ער האט אודאי אויך עקספאוזד אמת'ע חזירים, אבער די וועג ווי אזוי רוב ציבור קוקט עס אן איז אז ער האט עס גענוצט אלס א אויסרייד צו קענען פארשעמען מענטשן. ער האט פארשעמט נישט נאר מאלעסטערס, נאר אויך אידן וואס כשר'ן מקוואות, סופרים, און נאך. ער איז ווי געשטאנען מיט א שארפע מעסער און א צינישן רציחה'דיגן פנים און געזוכט ווי נאך קען מען אריינשניידן אין די היימישע קאמיוניטי און זיי צופיקסן און זיי מאכן טאנצן און פלאצן.

פארשטייסטו טאקע נישט די חילוק פארוואס נחמי' וועט ווערן אריינגעלאזט אין די בתי מדרשים און נחום נישט? פארוואס זאל מען אריינלאזן דעם מנוול נחום שר"י אין די פלעצער וואס ער האט געזוכט אונטערצוברענגען?
 
רשעים ארורים
https://www.nytimes.com/2025/11/22/nyreg
ion/judge-nechemya-weberman-resentence.html?smid=nytcore-android-share&fbclid=IwdGRjcAOPVT1leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR7XE_zAWUJS7z4W6eda8QIWpViIfWdtzrCBR36U9Xle7zeqqLQviFNYZyANIQ_aem_iA3mGtvY_8NO6TlV5ulFKA
פון די ארטיקל
To Mr. Deutsch, the question of whether Mr. Weberman’s sentence was too harsh is irrelevant. He worries that if released, Mr. Weberman will be welcomed as a hero.
איז ער נישט גערעכט?
 
כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים

אז מען איז זוכה קען מען מקיים זיין ביידע אין איין אשכול
 
בארי האט איר נאכגעפאלגט, נאכגעלאפן ווי א חזיר, געוואונען איר טראסט דורך העצן אקעגען אנדערע חזירים אין קלאגן נחמיה. נחמיה איז סך הכל אדורכגעפאלן אויב עפעס (וואס האט נישט קיין באווייז) און ווי אויך איז זי נאכגעלאפן נחמיה פאר הילף, א פאקט!!
ריקי אפשר קלאגן יעצט בארי??
סאו סך הכל ער איז ער פריי ווייל ער איז נישט קיין פרומער מיט א גאנצע בארד און פאפט נישט?
 
לעצטנס פרוביר איך נישט צו ענטפערן, א שאד די שפייעכץ, קיינער גייט נישט - און האט נישט - געטוישט מיינונג. ביידע צדדים האבן געוויסע גערעכטע טענות, ביידע קוקן עס פון א אנדערע פערספעקטיוו וואס מ'קען נישט זעהן דעם צווייטן צד פון דארט.

צד אחד - דו קוקסט אן נ"וו אלס א רעספעקטפול איד, אונזערס א ברודער, וואס האט אויפגעשטעלט א שטוב מיט קינדער און אייניקלעך און היינט בלויז א צובראכענער מיטגעמאכטער מענטש וואס גייט אדורך אזויפיל שוועריגקייטן און בזיונות, זיצט עלנד און איינזאם, מיט ביטערע היצן זומער אין 120 דעגרי, פארפרוירן ווינטער, נישטא קיין נארמאלע עסן, קליידער, שבתים ימים טובים, די הארץ קען אויסגיין פון רחמנות. נאר וואס דען, ער האט (אפשר, לכאורה, לויט זיי) געטון א עוולה ווייל ער האט זיך נישט געקענט קאנטראלירן זיינע תאוות, און דערמיט געטון א שטארקע עוולה אקעגן א צווייטן, אבער אלעס האט א שיעור, כיון שנקלה אחיך הוא, ער איז שוין אפגעקומען, ער דארף נישט שמאכטן א גאנץ לעבן אונטער די ביטערע אומשטענדן פאר איין מינוט וואס ער האט זיך נאכגעגעבן די נידריגע תאוה.

צד שני - א מיידל איז געווארן געטשעפעט אויף א אופן וואס האט איר חרוב געלייגט דאס לעבן, און דער וואס האט עס געטון פארדינט נישט בעסער, זאל ער אפשימלען און אפשמאכטן א גאנץ לעבן, זאל מען אים איינשפארן אין די ערגסטע תפיסה און אוועקווארפן די שליסלען, זאל מען שיקן א מעסעדזש פאר די קאמיוניטי אז כן לא יעשה במקומינו, וכל ישראל ישמעו וייראו ולא יזידון עוד. די פאקוס איז אויסשליסליך אויפן קרבן, נישט אויפן מאלעסטאר.

בקיצור, א מחלוקה צווישן רחמנות און יוסטיץ. ווער עס האט מער א רחמנות געפיל וועט פארשטיין וועבערמאן, ווער עס איז מער גענויגט צו יוסטיץ האלט אז אֵין רחמים בדין. קיינער גייט נישט איבערצייגן דעם צווייטן.

אויב ביסטו אבער אויפריכטיג, דער נחמי' אבער האט קיינמאל נישט "געזוכט" חרוב צו לייגן אנדערע מענטשן. ער האט עס אפשר געטון למעשה, אבער נישט דאס איז געווען זיין איטענשאן. דער חזיר ומנוול נחום ראזענבערג האט אבער יא געזוכט דאס, חרוב צו לייגן מענטשן און באשמוצן די קאמיוניטי, ער איז נישט אזוי איינמאל בטעות אדורכגעפאלן מיט א תאוה'לע. ער האט איינגעמיירעט אומצאליגע אומשולדיגע מענטשן און אייביג געגלייבט יעדן שמויגער אן נאכזוכן סיי וועלכע באווייזן. די מינוט ער האט געהערט א נאמען איז עס ארויף אויף זיין פארשטינקענעם שמוציגן האטליין און יענעם מבזה געווען לחרפה ולדראון עולם. ער האט אודאי אויך עקספאוזד אמת'ע חזירים, אבער די וועג ווי אזוי רוב ציבור קוקט עס אן איז אז ער האט עס גענוצט אלס א אויסרייד צו קענען פארשעמען מענטשן. ער האט פארשעמט נישט נאר מאלעסטערס, נאר אויך אידן וואס כשר'ן מקוואות, סופרים, און נאך. ער איז ווי געשטאנען מיט א שארפע מעסער און א צינישן רציחה'דיגן פנים און געזוכט ווי נאך קען מען אריינשניידן אין די היימישע קאמיוניטי און זיי צופיקסן און זיי מאכן טאנצן און פלאצן.

פארשטייסטו טאקע נישט די חילוק פארוואס נחמי' וועט ווערן אריינגעלאזט אין די בתי מדרשים און נחום נישט? פארוואס זאל מען אריינלאזן דעם מנוול נחום שר"י אין די פלעצער וואס ער האט געזוכט אונטערצוברענגען?
א פאר ווערטער אראפ גענומן פון די זייט, אפאר צוגעלייגט צו יענער זייט, און דיין חשבון איז פערפעקט!

איי, דאס איז נישט 'נישט קאנטראלירן זיין תאוות', הגם אז ער האט זיך נישט קאנטראלירט זיין תאוות? נו נו. וועגן אפאר ווערטער גייסטו חרוב מאכן זיין לעבן?

איי, די מיידל איז נישט חרוב געווארן איר לעבן צוליעב אים, ווייל לאנג איידער ער איז אנגעקומן אויפן סצענע איז זי שוין ליידער געווען צוקלאפט? נו נו, פאר דעם זאל מען טוישן די מעשה?

און דער עיקר, אז בעיני התורה, די תובעים אין דער דין תורה איז נישט די געוועזענע נפגעות נאר די צוקונפטיגע, האסטו אויסגעלאזט.

און נ"ר האט געוואלט חרוב מאכן? קען זיין. קען אויך אבער זיין אז ער האט געוואלט פאררעכטן. נישט אז איך פארטיידיג אים, אבער אין די ספיריט פון פארטיידיגן מענטשן וואס פירן זיך אויף אזוי נידריג ווי דו זאגסט נ"וו האט געטון, קען מען זיכער טרעפן א לימוד זכות אויף נ"ר, ווען מיר וואלטן נאר געוואלט.
 
לעצטנס פרוביר איך נישט צו ענטפערן, א שאד די שפייעכץ, קיינער גייט נישט - און האט נישט - געטוישט מיינונג. ביידע צדדים האבן געוויסע גערעכטע טענות, ביידע קוקן עס פון א אנדערע פערספעקטיוו וואס מ'קען נישט זעהן דעם צווייטן צד פון דארט.

צד אחד - דו קוקסט אן נ"וו אלס א רעספעקטפול איד, אונזערס א ברודער, וואס האט אויפגעשטעלט א שטוב מיט קינדער און אייניקלעך און היינט בלויז א צובראכענער מיטגעמאכטער מענטש וואס גייט אדורך אזויפיל שוועריגקייטן און בזיונות, זיצט עלנד און איינזאם, מיט ביטערע היצן זומער אין 120 דעגרי, פארפרוירן ווינטער, נישטא קיין נארמאלע עסן, קליידער, שבתים ימים טובים, די הארץ קען אויסגיין פון רחמנות. נאר וואס דען, ער האט (אפשר, לכאורה, לויט זיי) געטון א עוולה ווייל ער האט זיך נישט געקענט קאנטראלירן זיינע תאוות, און דערמיט געטון א שטארקע עוולה אקעגן א צווייטן, אבער אלעס האט א שיעור, כיון שנקלה אחיך הוא, ער איז שוין אפגעקומען, ער דארף נישט שמאכטן א גאנץ לעבן אונטער די ביטערע אומשטענדן פאר איין מינוט וואס ער האט זיך נאכגעגעבן די נידריגע תאוה.

צד שני - א מיידל איז געווארן געטשעפעט אויף א אופן וואס האט איר חרוב געלייגט דאס לעבן, און דער וואס האט עס געטון פארדינט נישט בעסער, זאל ער אפשימלען און אפשמאכטן א גאנץ לעבן, זאל מען אים איינשפארן אין די ערגסטע תפיסה און אוועקווארפן די שליסלען, זאל מען שיקן א מעסעדזש פאר די קאמיוניטי אז כן לא יעשה במקומינו, וכל ישראל ישמעו וייראו ולא יזידון עוד. די פאקוס איז אויסשליסליך אויפן קרבן, נישט אויפן מאלעסטאר.

בקיצור, א מחלוקה צווישן רחמנות און יוסטיץ. ווער עס האט מער א רחמנות געפיל וועט פארשטיין וועבערמאן, ווער עס איז מער גענויגט צו יוסטיץ האלט אז אֵין רחמים בדין. קיינער גייט נישט איבערצייגן דעם צווייטן.

אויב ביסטו אבער אויפריכטיג, דער נחמי' אבער האט קיינמאל נישט "געזוכט" חרוב צו לייגן אנדערע מענטשן. ער האט עס אפשר געטון למעשה, אבער נישט דאס איז געווען זיין איטענשאן. דער חזיר ומנוול נחום ראזענבערג האט אבער יא געזוכט דאס, חרוב צו לייגן מענטשן און באשמוצן די קאמיוניטי, ער איז נישט אזוי איינמאל בטעות אדורכגעפאלן מיט א תאוה'לע. ער האט איינגעמיירעט אומצאליגע אומשולדיגע מענטשן און אייביג געגלייבט יעדן שמויגער אן נאכזוכן סיי וועלכע באווייזן. די מינוט ער האט געהערט א נאמען איז עס ארויף אויף זיין פארשטינקענעם שמוציגן האטליין און יענעם מבזה געווען לחרפה ולדראון עולם. ער האט אודאי אויך עקספאוזד אמת'ע חזירים, אבער די וועג ווי אזוי רוב ציבור קוקט עס אן איז אז ער האט עס גענוצט אלס א אויסרייד צו קענען פארשעמען מענטשן. ער האט פארשעמט נישט נאר מאלעסטערס, נאר אויך אידן וואס כשר'ן מקוואות, סופרים, און נאך. ער איז ווי געשטאנען מיט א שארפע מעסער און א צינישן רציחה'דיגן פנים און געזוכט ווי נאך קען מען אריינשניידן אין די היימישע קאמיוניטי און זיי צופיקסן און זיי מאכן טאנצן און פלאצן.

פארשטייסטו טאקע נישט די חילוק פארוואס נחמי' וועט ווערן אריינגעלאזט אין די בתי מדרשים און נחום נישט? פארוואס זאל מען אריינלאזן דעם מנוול נחום שר"י אין די פלעצער וואס ער האט געזוכט אונטערצוברענגען?
צד שני וואלט אפשר געווען א צד ווען דער סטאנדארט איז ווען אז א ערשטמאליג אנגעקלאגטער פעדאפיל גייט זיצן פארן לעבן, אבער אזויווי געווענליכע ענדיגט זיך דאס מיט א קלאפ אויפן האנט, מערסטנס 3-4 יאר אין תפיסה אבער דא האט ער באקומען 10 מאל מער ווי די ערגסטע סעקס טרעפיקער און סיריעל מאלעסטערס אין היסטאריע, איז צד ב' בעיני בכלל נישט קיין וואלידע צד.

שטעל זיך פאר אויב דער געזעץ זאגט אז אויב הרגט מען א מענטש במזיד באקומט מען 2 יאר תפיסה, קומט די משפחה פון א וויקטים און דרייט איבער א וועלט אז דער ספעציפישער מערדער זאל באקומען 20 יאר תפיסה, היעלה על הדעת אז דאס איז גערעכט? נישט אז מען קען נישט פארשטיין די משפחה און באמת וואלט אפשר אזא מענטש געברויכט זיצן פארן לעבן אבער ווילאנג דער יוסטיץ סיסטעם גיבט פאר יעדן 1-2 יאר איז נישטא קיין תירוץ שבעולם אריינצומיירען דעם מערדער פאר 20 יאר, נישט קיין חילוק אין וויפיל פיין די משפחה זיצט.

צו נחמי' גייט ווערן אויפגענומען ווי א העלד? לכאורה יא, נאך אלעמען האט דער ריכטער קלאר געזאגט אז ער זעצט דא איין די קאמיוניטי, נישט וועבערמאן אליין וואס וואלט בעצם באקומען עטליכע יאר מאקסימום, נעוואדע אויב "מיר" ווערן ארויסגעלאזט גייען "מיר" סעלעברירן, למעשה גייט אבער קיין (נארמאלער) טאטע נישט לאזן זיין זון שטיין אין זיינע ד' אמות, אוודאי נישט שיקן קיין יונגע קינדער פריוואט צונעם ווייל יעדער ווייסט אז בעצם איז ער ווער ער איז אבער זיין לאנגע טערמין איז אונזערס, נישט זיינס.

אגב, איך ווייס פערזענליך פון עטליכע מעשיות ווי מכובדיגע מענטשן וואס האבן געטאטשט קינדער און זיין זענען אונטער קאנסטענט מאניטארינג און פארבאטן פון אריינגיין אין עני מקוה, טוט מען גענוג צו פארמיידן פעדאפיליע? זיכער אז נישט (נישט אז ביי אנדערע קאמיוניטיס טוט מען יא גענוג...) אבער עס איז זיכער דא פיל מער אויפוואכונג דערוועגן און ווערט באהאנדלט גאנץ שנעל, זיכער פיל מער ווי בעפאר די סומאטאכע
 
לעצטנס פרוביר איך נישט צו ענטפערן, א שאד די שפייעכץ, קיינער גייט נישט - און האט נישט - געטוישט מיינונג. ביידע צדדים האבן געוויסע גערעכטע טענות, ביידע קוקן עס פון א אנדערע פערספעקטיוו וואס מ'קען נישט זעהן דעם צווייטן צד פון דארט.

צד אחד - דו קוקסט אן נ"וו אלס א רעספעקטפול איד, אונזערס א ברודער, וואס האט אויפגעשטעלט א שטוב מיט קינדער און אייניקלעך און היינט בלויז א צובראכענער מיטגעמאכטער מענטש וואס גייט אדורך אזויפיל שוועריגקייטן און בזיונות, זיצט עלנד און איינזאם, מיט ביטערע היצן זומער אין 120 דעגרי, פארפרוירן ווינטער, נישטא קיין נארמאלע עסן, קליידער, שבתים ימים טובים, די הארץ קען אויסגיין פון רחמנות. נאר וואס דען, ער האט (אפשר, לכאורה, לויט זיי) געטון א עוולה ווייל ער האט זיך נישט געקענט קאנטראלירן זיינע תאוות, און דערמיט געטון א שטארקע עוולה אקעגן א צווייטן, אבער אלעס האט א שיעור, כיון שנקלה אחיך הוא, ער איז שוין אפגעקומען, ער דארף נישט שמאכטן א גאנץ לעבן אונטער די ביטערע אומשטענדן פאר איין מינוט וואס ער האט זיך נאכגעגעבן די נידריגע תאוה.

צד שני - א מיידל איז געווארן געטשעפעט אויף א אופן וואס האט איר חרוב געלייגט דאס לעבן, און דער וואס האט עס געטון פארדינט נישט בעסער, זאל ער אפשימלען און אפשמאכטן א גאנץ לעבן, זאל מען אים איינשפארן אין די ערגסטע תפיסה און אוועקווארפן די שליסלען, זאל מען שיקן א מעסעדזש פאר די קאמיוניטי אז כן לא יעשה במקומינו, וכל ישראל ישמעו וייראו ולא יזידון עוד. די פאקוס איז אויסשליסליך אויפן קרבן, נישט אויפן מאלעסטאר.

בקיצור, א מחלוקה צווישן רחמנות און יוסטיץ. ווער עס האט מער א רחמנות געפיל וועט פארשטיין וועבערמאן, ווער עס איז מער גענויגט צו יוסטיץ האלט אז אֵין רחמים בדין. קיינער גייט נישט איבערצייגן דעם צווייטן.

אויב ביסטו אבער אויפריכטיג, דער נחמי' אבער האט קיינמאל נישט "געזוכט" חרוב צו לייגן אנדערע מענטשן. ער האט עס אפשר געטון למעשה, אבער נישט דאס איז געווען זיין איטענשאן. דער חזיר ומנוול נחום ראזענבערג האט אבער יא געזוכט דאס, חרוב צו לייגן מענטשן און באשמוצן די קאמיוניטי, ער איז נישט אזוי איינמאל בטעות אדורכגעפאלן מיט א תאוה'לע. ער האט איינגעמיירעט אומצאליגע אומשולדיגע מענטשן און אייביג געגלייבט יעדן שמויגער אן נאכזוכן סיי וועלכע באווייזן. די מינוט ער האט געהערט א נאמען איז עס ארויף אויף זיין פארשטינקענעם שמוציגן האטליין און יענעם מבזה געווען לחרפה ולדראון עולם. ער האט אודאי אויך עקספאוזד אמת'ע חזירים, אבער די וועג ווי אזוי רוב ציבור קוקט עס אן איז אז ער האט עס גענוצט אלס א אויסרייד צו קענען פארשעמען מענטשן. ער האט פארשעמט נישט נאר מאלעסטערס, נאר אויך אידן וואס כשר'ן מקוואות, סופרים, און נאך. ער איז ווי געשטאנען מיט א שארפע מעסער און א צינישן רציחה'דיגן פנים און געזוכט ווי נאך קען מען אריינשניידן אין די היימישע קאמיוניטי און זיי צופיקסן און זיי מאכן טאנצן און פלאצן.

פארשטייסטו טאקע נישט די חילוק פארוואס נחמי' וועט ווערן אריינגעלאזט אין די בתי מדרשים און נחום נישט? פארוואס זאל מען אריינלאזן דעם מנוול נחום שר"י אין די פלעצער וואס ער האט געזוכט אונטערצוברענגען?
מיט דיין מעסעדזש ברענגסטו אומווילענדיג זייער גוט ארויס ווי פארדרייט אונזערע מוחות זענען, אז די כבוד פון די קאמיוניטי שטייט העכער פון וויקטעמס וואס מ'האט אוועקגערויבט זייער לעבן,

א דאנק דעי מיינד סעט האבן חזירים געהאט א אפענע פעלד צי טאן וואס זיי האבן געוואלט, ווייל זיי האבן אויך געוויסט אז די קאמיוניטי גייט זיך ענדערש צומאכן די אויגן צי וואטשן אויף די כבוד, אז ס'זאל נישט זיין נאך א ארטיקל אין די ני'פ אז נאך א ראביי האט געטאטשט קינדער,

היינט קען זיין איז שוין טאקע אביסל בעסער, אבער ווייט פון א עולם התיקון, קוק אויף אלס ווייסערס מעסעדזש, ער ווייסט פון מכובדיגע מענטשן וואס טאטשן קינדער, אין גארנישט, זיי זענען פראנק אין פריי, קענסט מיר מסביר זיין פארוואס זיי זענען נישט אינטער גראטעס? נעם טאקע ארויס נחמיה, אבער לייג זיי דארט אריין א אנשטאט!!!

אה פאר איך פארגעס, בנוגע דיין ארגומענט(?) אז נחמיה האט נישט געזוכט חרוב צולייגן אנדערע מענטשן, לויט די חשבון איז היטלער אויך נישט ממש אזוי געפערליך, ער האט נישט געזוכט חרוב צי לייגן אנדערע מענטשן, ער האט פשוט געהאט א תאווה אז ס'זאל זיין נאר די ריינע ראסע,

און דאס וואס דו זאגסט אז נחום ראזענבערג זוכט דווקא אונז צי באשמוצן, איי בעג טא דיפער, אונז מאכן זיך אליין שמוציג, ער שיינט נאר א לייט דערויף, אויב אונז וואלטן זיכער געמאכט אז יעדע פעדעפייל ווערט באריכטעט וואלט נחום געווען ארבעטסלאז.
 
קען זיין איינער האט שוין דאס געפרעגט.
איז זי מרס דויטש געווען די איינציגסטע וויקטים? מען פילט אן גאנצע בלעטער אז 103 יאר איז רשעות.
זי איז די איינציגסטע וואס האט זיך ארויס געשטעלט אין פובליק און אריין געכאפט די ביזוי ביזיונות פון די חרדישע רשעות מאשין.
טוישט איר אייער מיינוג אויב עס איז געווען נאך וויקטים'ס?
 
קען זיין איינער האט שוין דאס געפרעגט.
איז זי מרס דויטש געווען די איינציגסטע וויקטים? מען פילט אן גאנצע בלעטער אז 103 יאר איז רשעות.
זי איז די איינציגסטע וואס האט זיך ארויס געשטעלט אין פובליק און אריין געכאפט די ביזוי ביזיונות פון די חרדישע רשעות מאשין.
טוישט איר אייער מיינוג אויב עס איז געווען נאך וויקטים'ס?
ניין.
 
עס קומט צו לאכן ווען מען זעט מענטשן וואס זענען אויסן פאר זייער אגענדע אן די מינדסטע קענען היסטאריע אדער פאקטן.

1) ביז 30 יאר צוריק איז נישט געווען קיין גרויסע awareness אויף pedophilia and molesters, נישט אין די אידישע גאס און פונקט אזוי אין די גוי'ישע גאס victims didn't came forward and were not believed, עס האט גארנישט מיט אונזער קומיוניטי, ס'געווען די זעלבע קאווער-אפ'ס (פונקט ווי די מכות וואס קינדער פלעגן כאפן און פאבליק סקולס פונקט ווי אידישע חדרים).

2) די פאקט אז נחמיה האט א ווייב און 10 קינדער און פילע צענדליגער מענטשן וואס קענען אים פאר א געזונטע נארמאלע מענטש און האט געהאט א געזונטע נארמאלע לעבן (job, family life, etc) ביז זיין 53 יאר, Vs די victim וואס איז געווען א צעפאלענע צעדרייטע נשמה ביי די 14 יאר און עס איז זיין ווארט קעגן אירס... יעדער קען אויסקלייבן אליין וועם ער וואלט געגלייבט (נאכדערצו וואס זי טענה'ט אז ס'איז אנגעגיין פאר 3 יאר בעפאר זי האט זיך דערמאנט צו קומען פאראויס).

3) פאקט איז אז יוסטיץ קען נאר אנגיין מיט טרוקענע געזעץ (As Ben Shapiro love to say, facts don't care about your feelings) די מציאות אז יעדער first time offender קומט אף פאר אזעלכע עבירות מיט א ערך פון 3 יאר on average (מיט נאך 5 יאר זיין אויף די sex offender registry list) אויב יעדער וואס abused אמאל א מענטש וואלט אפגעזיצן אין תפיסה פאר'ן לעבן וואלט כמעט נישט געווען קיין שווארצע אויפן גאס... אין מען וואלט נישט געדארפט קיין ליסטע, so אויב די מציאות איז אז מען קען נישט קוקן אויף די פירות וואס זענען ארויסגעקומען נאר אויף די מעשה וואס יענער האט געטון און מען געט אויף דעם א מינימאלע שטראף פאר יעדן איינעם, וואס איז ער אנדערש? (חוץ מזה כאמור לעיל דארף מען נישט זיין צו באזארגט וועגן דעם victim אין אונזער קעיס ווייל ווי יעדער פארשטייט איז די עיקר פיין ביי די מעשה אז מען פילט זיך אויסגענוצט און ביי אונזער וויקטעם (if she is) וועלכע איז געווען א אפענע זונה איז איר שוין נאטורליכע געפילן פון ליבשאפט סיי ווי געווען חרוב.) [נאכאמאל, נישט ווייל מען דארף קוקן אויף די פירות נאר פאר אלע מענטשן דא וואס קענען נישט אויסהאלטן די שרעקליכע פיין פון אונזער מיידל קענען אביסל אפאטעמען אז פונקט ביי אונזער קעיס איז עס נישט צופיל נוגע]
 
הער ווי גאו עגעין אז נחמיה איז גאר די צדיק הדור אין זי איז דאך א שגץ געווען אלס קינד, ממילה איז ער מער באגלייבט..

אין עכט איז זי נישט קיין וויקטעם ווייל זי איז דאך געווען א זונה...

בולשיט בתפארתו
 
Back
Top