- זיך איינגעשריבן
- יולי 12, 2024
- מעסעדזשעס
- 649
- רעאקציע ראטע
- 2,120
- פונקטן
- 423
די מתירים האלטן, אז מ'האט נאר גע'אסר'ט די האר ווען ס'איז מחובר צום מענטש אבער איינמאל ס'איז אפגעשניטן שוין נישט
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
די מתירים האלטן, אז מ'האט נאר גע'אסר'ט די האר ווען ס'איז מחובר צום מענטש אבער איינמאל ס'איז אפגעשניטן שוין נישט
נישט ממשדי גאנצע זאך פון אנטוהן שייטלעך האט זיך אנגעהויבן (אין מיינע אויגן) ווען מ'האט פארדרייט די יוצרית און אנגעהויבן שערן די האר.
איינמאל מ'האט נישט קיין האר מיט וואס באדעקט מען דעם קאפ?
אמתנישט ממש
אפי' פאר מ'האט אנגעהויבן שערן, האט מען נישט געטארט גיין ברבים, מיט די אייגענע האר, אויפגעדעקט
די מגן אברהם איז עס מתיר, און אין זיינע צייטן איז נאכנישט ערפינדן געווארן די זאך אז פרויען שערן זיך!
די גמרא נוצט עס פאר אן אלטערעניוו פאר אייגענע האר לויט איין דעה.נישט ממש
אפי' פאר מ'האט אנגעהויבן שערן, האט מען נישט געטארט גיין ברבים, מיט די אייגענע האר, אויפגעדעקט
די מגן אברהם איז עס מתיר, און אין זיינע צייטן איז נאכנישט ערפינדן געווארן די זאך אז פרויען שערן זיך!
פארשטייט זיך אין די גמרא'ס צייטן איז נאך נישט געגאנגען מיט קיין שייטלעך טייטס ערבלעך neck lines שיך לאנגע קליידער נישט געווען מחיצה'ס אפילו נישט ביי חתונה'ס מען האט נאך צוגעהערט צו פרויען זינגען אין טאנצען כמבואר בגמרא ר יוחנן האט זיך געשפיעלט מיט בחור'טעס ביי דידי גמרא נוצט עס פאר אן אלטערעניוו פאר אייגענע האר לויט איין דעה.
רוב מאל זעהט מען יא א חילוק צווישן האר און א שייטל,
ס'רעכנט זיך לויט די שטייגער פון דעם מקום צו ס'הייסט א פארדעקטע פלאץ בעצם און דעס ווענט זיך נישט נאר לויט יידן דוקא, ווי אנדערע אחרונים זאגן היינט וואס דאס איז נארמאל מעג מען גיין מיט אייגענע האר, און אמתן אריין די שיעורים וואס די משנ"ב האט געגעבן דאס איז אויך לויט זיינע צייט אזוי ווי ער זאגט כהיום וואס מגייט נאר מיט זאקן וכו, אבער כהיום אנו זענען אלע שיעורים אסאך קלענער כמנהג אנשי מדינתוא. אין שטוב איז זיכער מותר, ק"ו פון גיין אויפגעדעקט
ב. אין שטוב איז לויט א טייל פוסקים מותר לכתחילה,
און לויט א טייל פוסקים אסור
ג. סדא וואס האַלטן אז אפי לויט די פוסקים וואס האָבן געהאלטן אז ס׳איז אסור איז נאָר פאר יענע צייטן וואס דעמאָלטס איז עס נישט געווען איינגעפירט, אבער היינט וואס יעדער גייט אזוי, וואָלטן זיי מתיר געװען.
ד. סווערט געברענגט אין די פוסקים אז צניעות ווענט זיך אין די מנהג המקום, אפי' לגבי קריאת שמע, אויב די מנהג איז זיך נישט צודעקן קען מען ליינען ק"ש
לסיכום היינט ווערן 95% פון כלל ישראל גייט מיט שייטלך איז זייער שווער צו זאגן אז ס'איז אסור, סיידן אויב מוואוינט אין קרית בבל וואס דארט קען זיין אז איסור צו גיין אויפגעדעקט די פּנים אהן א פארטשיילע.
אין קרית יואל איז דא פרויען וואס גייען מיט'ן פנים פארדעקט?א. אין שטוב איז זיכער מותר, ק"ו פון גיין אויפגעדעקט
ב. אין שטוב איז לויט א טייל פוסקים מותר לכתחילה,
און לויט א טייל פוסקים אסור
ג. סדא וואס האַלטן אז אפי לויט די פוסקים וואס האָבן געהאלטן אז ס׳איז אסור איז נאָר פאר יענע צייטן וואס דעמאָלטס איז עס נישט געווען איינגעפירט, אבער היינט וואס יעדער גייט אזוי, וואָלטן זיי מתיר געװען.
ד. סווערט געברענגט אין די פוסקים אז צניעות ווענט זיך אין די מנהג המקום, אפי' לגבי קריאת שמע, אויב די מנהג איז זיך נישט צודעקן קען מען ליינען ק"ש
לסיכום היינט ווערן 95% פון כלל ישראל גייט מיט שייטלך איז זייער שווער צו זאגן אז ס'איז אסור, סיידן אויב מוואוינט אין קרית בבל וואס דארט קען זיין אז איסור צו גיין אויפגעדעקט די פּנים אהן א פארטשיילע.
דאס איז אלס ווייל זיי גייען נישט קיין מעייק אפ, און זענען חושש פון שמא יראה בה דבר ויתגנה.
קרית בבל לב טהור
פארוואס נאר נשים?טראגען א שייטעל? ווענדט זיך אויב מען האלט פון דעם עירוב.
גיין מיט א שייטעל? נשים מעגן
אלס לא ילבש
זיי מעגן זיכער
באדעקן די האר אפילו לויט די גרעסטע מחמירים איז נישט מער פון דת יהודית, דהיינו א אידישע סטאנדארד און נישט קיין הלכה, די איינציגסטע פלאץ ווי ס׳איז א נ״מ איז א פרוי וואס גייט אויפען גאס מיט אויפגעדעקטע האר דארף די מאן איר נישט צאלן קיין כתובה וויבאלד זי שטעלט זיך נישט צי צי די אידישע סטאנדארט פון צניעות.נישט ממש
אפי' פאר מ'האט אנגעהויבן שערן, האט מען נישט געטארט גיין ברבים, מיט די אייגענע האר, אויפגעדעקט
די מגן אברהם איז עס מתיר, און אין זיינע צייטן איז נאכנישט ערפינדן געווארן די זאך אז פרויען שערן זיך!
עס איז דא אויך דא מענערישע שייטלעך
ווי שטייט אין רמ''א איבער רויט?אן אינטרעסאנטע באמערקונג.
שייטלעך זענען מותר לויט די גדולי הפוסקים ווצב”ש רמ”א (נישט פריינד) מג”א פרמ”ג. רויט איז אסור לויטן רמ”א און אלע פוסקים. פארט אבער, פולע פרויען מיט שפיצלעך וועלן גיין מיט רויטע טיכלעך.
פארוואס איז עס אנדערש ווי הויזן ביי פרויען? פארהאן א רעק"א אין יו"ד אז אויב איז עס די סדר פאר (גויאישע) פרויען צו גיין מיט הויזן דאן איז נישטא דער איסור פון לא תלבש