זאכן וואס איך וויל וויסן

מ'הערט לעצטענס פון שטאלצע אידן אז מ'טאר נישט האבן קיין פילינגס ווען א "טמא'נע גוי" ווערט געהארגעט,
אויך ווען א קינד ווערט 3 יאר דעקט מען אים צי מיט א טלית ער זאל ח"ו נישט קוקן אויף א "טמא'נע גוי"

מיין שאלה איז אזוי, וואס מאכט א גוי ווערן טמא, אין צי ס'דא א מקור צי דעם?
פשוט ער וואשט זיך נישט נטילת ידיים
 
אויב איינע נוצט בירט קאנטראל וואס איז 94 פראצענט ווירקזאם, און איז עוסק אין תשמיש צוואנציג מאל דערמיט - לויט מיינע קאלקולאציעס פארמאגט זי אצינד א זיבעציג פראצענט שאנס אז עס האט נישט געווירקט.

בין איך גערעכט?
 
אויב איינע נוצט בירט קאנטראל וואס איז 94 פראצענט ווירקזאם, און איז עוסק אין תשמיש צוואנציג מאל דערמיט - לויט מיינע קאלקולאציעס פארמאגט זי אצינד א זיבעציג פראצענט שאנס אז עס האט נישט געווירקט.

בין איך גערעכט?
לכאורה רעכנט מען נאר די תשמיש אין די צייט פון
אוויולעישען, למעשה איז עס עפעקטיוו כמעט 100% , אויב מען נוצט עס פונקטליך .
אז מען רעכנט אריין היומען עראר איז עס ביי 93%
דאס מיינט אז ביי הונדערט תשמיש, ווערט ארום 7
פרעגנענסיס.
 
אויב איינע נוצט בירט קאנטראל וואס איז 94 פראצענט ווירקזאם, און איז עוסק אין תשמיש צוואנציג מאל דערמיט - לויט מיינע קאלקולאציעס פארמאגט זי אצינד א זיבעציג פראצענט שאנס אז עס האט נישט געווירקט.

בין איך גערעכט?
ווען א בורט-קאנטראל איז 94% ווירקזאם, מיינט עס אז פאר יעדע איינציגע מאל עקסטער וואס מען נוצט עס איז עס 94% ווירקזאם. דאס הייסט:
94% שאנס אז עס גייט יא ארבעטן.
6% שאנס אז עס גייט נישט ארבעטן.
ווען מען נוצט עס 20 מאל, דארף מען רעכענען די שאנס אז עס גייט ארבעטן אלע 20 מאל:
0.94 × 0.94 × 0.94... (20 מאל) = 0.94²⁰ = בערך 0.29 אדער 29%
דאס מיינט:
29% שאנס אז עס האט געארבעט אלע 20 מאל
71% שאנס אז עס האט נישט געארבעט כאטש איין מאל.
 
קען מען מאכען אן אנקטע דא צו זעהן ווי פרום אינזער עולם איז (שותומ''צ, האלט זיך חאניאקיש, פאסט יוכ''פ וכדו')
?
איך מיין אז די מעינסטרים דא איז מער ווייניגער ביי די זעלבע שטאפל....
אדרבה, לאמיר זען!
 
איך מיין אז די מעינסטרים דא איז מער ווייניגער ביי די זעלבע שטאפל....
אדרבה, לאמיר זען!
 
ווי קען מען זיך אויסלערנען די ''נומבערס'' און ''חדשים'' אויף מענטשען?
ביי די זעלבע יוניווערסעטי ווי מען שטודירט ווי אזוי צו זעהן די מזל פון א מענטש אויף די אויסגעברענטע קנויטן פון די שבת לעכט.
 
ביי די זעלבע יוניווערסעטי ווי מען שטודירט ווי אזוי צו זעהן די מזל פון א מענטש אויף די אויסגעברענטע קנויטן פון די שבת לעכט.
הא הא.

אבער אמת'דיג, ס'דא ערגעץ א שנירל דערוועגן?
 
 
אן אלטע אמעראצישע טעות. גוי אוי כלב. די אונגארישע באבעס מיינן אז נדה אויך. זיכער נישט היינט ווען עס איז אלס דרבנן.
ווערט געברענגט (איך מיין אין קב הישר)
אז א פרוי שלא בימי טהרה זאל נישט קוקן אויף דער אינגל
 
ווערט געברענגט (איך מיין אין קב הישר)
אז א פרוי שלא בימי טהרה זאל נישט קוקן אויף דער אינגל
יעדער מעג קוקן אויף דאס קינד....
מען רעדט לגבי דאס קינד קוקן אויף זיי
דער מקור איז אין רוקח אויף שבועות
דארט שטייט עס כלב גוי און חזיר.
א אידישע פרוי איז נישט קיין דבר טמא.
אויב איז דא א מקור וואס שרייבט אנדערש ברענג עס צו
 
יעדער מעג קוקן אויף דאס קינד....
מען רעדט לגבי דאס קינד קוקן אויף זיי
דער מקור איז אין רוקח אויף שבועות
דארט שטייט עס כלב גוי און חזיר.
א אידישע פרוי איז נישט קיין דבר טמא.
אויב איז דא א מקור וואס שרייבט אנדערש ברענג עס צו
דא האסטו
 

בייגעלייגטע פיילס

  • 46552_125_964_0.webp
    46552_125_964_0.webp
    102.5 KB · געזען: 34
אפשר (זיכער) קען מען זאגן נשתנו הטבעים,ווייל דער רמב״ן זאגט פעקטשועל ,נסיון אמיתי והוא ממפלאות תמים דעים, כי הנדה .. אם תביט במראה של ברזל בהיר ותאריך לראות בה,יראו כמראה טפות אדומות כטפות הדם כי הטבע הרע …ידבק במראה .ער זאגט פאר א פאקט אז די ראיה פון א פרוי נדה,האט א רושם אויף א שפיגעל , און עס ווערן רויטע טראפן אויף די שפיגעל פון מעטאל, איז דאך כהיום מעולם לא שמענו כזאת,עס איז בכלל נישט דא קיין שום רושם פון א ראיה פון א נדה, מוז מען זאגן נשתנו העיתים און נשתנה הטבע , איז די ענין פון א פרוי נישט אהנקוקען א קינד נישט שייך בזמנינו. ופשוט .
 
אפשר (זיכער) קען מען זאגן נשתנו הטבעים,ווייל דער רמב״ן זאגט פעקטשועל ,נסיון אמיתי והוא ממפלאות תמים דעים, כי הנדה .. אם תביט במראה של ברזל בהיר ותאריך לראות בה,יראו כמראה טפות אדומות כטפות הדם כי הטבע הרע …ידבק במראה .ער זאגט פאר א פאקט אז די ראיה פון א פרוי נדה,האט א רושם אויף א שפיגעל , און עס ווערן רויטע טראפן אויף די שפיגעל פון מעטאל, איז דאך כהיום מעולם לא שמענו כזאת,עס איז בכלל נישט דא קיין שום רושם פון א ראיה פון א נדה, מוז מען זאגן נשתנו העיתים און נשתנה הטבע , איז די ענין פון א פרוי נישט אהנקוקען א קינד נישט שייך בזמנינו. ופשוט .
א דאנק.
איך וועל עס נאך מוזן נאכקוקן ווייל דער נטעי גבריאל איז נישט באגלייבט אויף גארנישט. אבער ער שרייבט אויך אז די פוסקים ברענגען דאס נישט.
 
Back
Top