Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ערשטע מאל איך הער אזא זאך אז מ'וויל בלייבן אין גלות צוליב יו"ט שני.געווען אסאך וואס האבן נישט געוואלט אפילו א מדינה ע״פ תורה,
נישט וועגן די ג' שבועות, און זיי האבן באמת נישט געהאט קיין טעם, (קען זיין זיי האבן געוואלט בלייבן אין גלות, אפשר וועגן יו״ט שני...)
אבער האבן נישט געהאלטן וועגן דעם גאנצן ריעון
אפשר ווייל עס לייגט דאס פאלק אין סכנהגעווען אסאך וואס האבן נישט געוואלט אפילו א מדינה ע״פ תורה,
נישט וועגן די ג' שבועות, און זיי האבן באמת נישט געהאט קיין טעם, (קען זיין זיי האבן געוואלט בלייבן אין גלות, אפשר וועגן יו״ט שני...)
אבער האבן נישט געהאלטן וועגן דעם גאנצן ריעון
געווען אסאך וואס האבן נישט געוואלט אפילו א מדינה ע״פ תורה,
נישט וועגן די ג' שבועות, און זיי האבן באמת נישט געהאט קיין טעם, (קען זיין זיי האבן געוואלט בלייבן אין גלות, אפשר וועגן יו״ט שני...)
אבער האבן נישט געהאלטן וועגן דעם גאנצן ריעון
ווער?געווען אסאך וואס האבן נישט געוואלט אפילו א מדינה ע״פ תורה,
נישט וועגן די ג' שבועות, און זיי האבן באמת נישט געהאט קיין טעם, (קען זיין זיי האבן געוואלט בלייבן אין גלות, אפשר וועגן יו״ט שני...)
אבער האבן נישט געהאלטן וועגן דעם גאנצן ריעון
גערעכט געווען כלפי וואס?שוין לאנג געוואלט פארשטיין די מהלך פון רב קוק, אויב איינער קען מסבר זיין? איך האב געהערט לעצטענס פון ברייטעוויטש, אז רב קוק האט געזאגט סוף ימיו, אז אפשר איז ר יוסף חיים יא גערעכט געווען.
זיי האבן געהאט א מחלוקת לגבי די הנהגה אין ירושלים. אבער נישט פערזענדליך, פערזענדליך ביסטו גערעכט אז זיי האבן זיך זייער מכבד געווען. און אפילו אויפגעטוהן פאר אידישקייט צוזאמען לדוגמא מסע המושבותגערעכט געווען כלפי וואס?
סתם לידיעה בעלמא, ר' יוסף חיים איז קיינמאל ארויסגעקומען קעגן רב קוק אליינס
און האט זיך געהאלטן נאנט מיט אים עס סוף ימיו
און אים מספיד געווען לאחר פיטרתו
ער איז נישט געווען דווקא מיט איין מיינונג, און האט שנעל געקענט טוישן מיינונג אדער צירוק ציעןרב קוק איז געווען א ג׳יניאוס, און זייער טיף, און ער האט נישט ארויס געגעבן א ויואל משה. צו פארשטיין זיין שיטה געהעריג, דארף מען לערנען זיינע ספרים בעיון. (וואס איך האב נישט געטוהן)
אבער ווי ווייט איך פארשטיי אין א נאטשעל, גייט ער מיט אזא איזשביצע מהלך אז די בשעפער פירט אויס, און אז מען זעהט די פרייע טוהן א גוטע זאך, איז עס זייער ניצוץ וואס טוליעט, און דורך עס אננעמען אנשטאט אוועקשטופען וועלן זיי האבן א תיקון/עליה, און די פלאן פון באשעפער וועט ווערן פארפילט אויף די וועג
מעשה'ס ווי אלע מעשה'ס! הרב קוק איז נישט געווען קיין חדר אינגעל. ער איז געווען דער ערשטער אין די לעצטע פאר הונדערט יאר וועלכער האט זיך אפגעגעבן מיט די געדאנק וואס איז געווארן פאפולערשוין לאנג געוואלט פארשטיין די מהלך פון רב קוק, אויב איינער קען מסבר זיין? איך האב געהערט לעצטענס פון ברייטעוויטש, אז רב קוק האט געזאגט סוף ימיו, אז אפשר איז ר יוסף חיים יא גערעכט געווען.
לגבי די חלק פון קירוב קרובים ורחוקים איז ער געווען א דזשיניאוס, דער ערשטער וועלכע האט פארשטאנען אז כדי צאם צוברענגן די בריקן ברויך מען אקצעפטירן אן קאנאדישנס, בעיסיקלי וואס קשר נפשי מיט אבי פישאף מיט נאך אנדערע טייערע אידן טוען היינט. די חילוק איז נאר אז הרב קוק זצ"ל האט געלעבט אין א צייט וואס ס'געווען אסאך געשמאקער און גרינגער זיך אפצוטיילן ווי צו בויען בריקן אינאיינעם, במילא איז ער גערודפט געווארן ביי די פרומע זעלאטס. אבער די וועלכע האבן עם עכט געקענט, זענען געווען נאענט מיט עם, געשמועסט מיט עם אין לירנען אדער אפילו סתם שמועסן, אדער זיך געשריבן בריוון מיט אדער אפילו געהאט שייכות מיט זיינע תלמידים ווצב"ש הרב חרל"פ, דער נזיר מיט נאך אנדערע, זענען אויסגעגאנגן פאר התפעלות פון זיין תורה, חכמה, גמילות חסדים, תורה הקבלה, און בכלל זיין וועג פון האנדלן בין אדם לחבירו, וואס אין דעם איז ער געווען א גאון עולם, קיינמאל נישט געהערט פון עם א שלעכט ווארט אויף שונאים פארקערט ס'געווען א באקאנטע מעשה ווי ער איז געגאנגן שתדלן ביים בריטישע פאליציי סטאנציע ווען מ'האט ארעסטירט איינע פון זיינע שונאים וועלכע האט עם געצאפט זיין בלוט על לא חמס ועול בכפו אז מ'זאל יענעם תיכף ומיד ארויסלאזןרב קוק איז געווען א ג׳יניאוס, און זייער טיף, און ער האט נישט ארויס געגעבן א ויואל משה. צו פארשטיין זיין שיטה געהעריג, דארף מען לערנען זיינע ספרים בעיון. (וואס איך האב נישט געטוהן)
אבער ווי ווייט איך פארשטיי אין א נאטשעל, גייט ער מיט אזא איזשביצע מהלך אז די בשעפער פירט אויס, און אז מען זעהט די פרייע טוהן א גוטע זאך, איז עס זייער ניצוץ וואס טוליעט, און דורך עס אננעמען אנשטאט אוועקשטופען וועלן זיי האבן א תיקון/עליה, און די פלאן פון באשעפער וועט ווערן פארפילט אויף די וועג
זייער שיין געשריבן.מעשה'ס ווי אלע מעשה'ס! הרב קוק איז נישט געווען קיין חדר אינגעל. ער איז געווען דער ערשטער אין די לעצטע פאר הונדערט יאר וועלכער האט זיך אפגעגעבן מיט די געדאנק וואס איז געווארן פאפולער
לגבי די חלק פון קירוב קרובים ורחוקים איז ער געווען א דזשיניאוס, דער ערשטער וועלכע האט פארשטאנען אז כדי צאם צוברענגן די בריקן ברויך מען אקצעפטירן אן קאנאדישנס, בעיסיקלי וואס קשר נפשי מיט אבי פישאף מיט נאך אנדערע טייערע אידן טוען היינט. די חילוק איז נאר אז הרב קוק זצ"ל האט געלעבט אין א צייט וואס ס'געווען אסאך געשמאקער און גרינגער זיך אפצוטיילן ווי צו בויען בריקן אינאיינעם, במילא איז ער גערודפט געווארן ביי די פרומע זעלאטס. אבער די וועלכע האבן עם עכט געקענט, זענען געווען נאענט מיט עם, געשמועסט מיט עם אין לירנען אדער אפילו סתם שמועסן, אדער זיך געשריבן בריוון מיט אדער אפילו געהאט שייכות מיט זיינע תלמידים ווצב"ש הרב חרל"פ, דער נזיר מיט נאך אנדערע, זענען אויסגעגאנגן פאר התפעלות פון זיין תורה, חכמה, גמילות חסדים, תורה הקבלה, און בכלל זיין וועג פון האנדלן בין אדם לחבירו, וואס אין דעם איז ער געווען א גאון עולם, קיינמאל נישט געהערט פון עם א שלעכט ווארט אויף שונאים פארקערט ס'געווען א באקאנטע מעשה ווי ער איז געגאנגן שתדלן ביים בריטישע פאליציי סטאנציע ווען מ'האט ארעסטירט איינע פון זיינע שונאים וועלכע האט עם געצאפט זיין בלוט על לא חמס ועול בכפו אז מ'זאל יענעם תיכף ומיד ארויסלאזן
דער מנח"א איז נישט דארט געווען יום טוב, ער איז צוריק געפארן אויף אייראפע פאר שבועות, קען זיין ווייל ער האט זיך נישט געוואלט אריינלייגן אין קיין שאלות פון יום טוב שני של גליות.דער מנח"א ווען ער איז געווען אויף די נסיעה קיין ארץ ישראל האט ער געפיהלט אז עס פעהלען אים די אורות פון יוט"ש
רבי שלמה זלמן איז נישט געווען זיין דירעקטע תלמיד, נאר ער האט געלערנט אין כולל ווי הרב קוק האט געזאמעלט געלט.זייער שיין געשריבן.
דו פארגעסט ר׳ שלמה זלמן אויערבאך וואס איז געווען זיין תלמיד
האסט געעפענט א טרעזשור באקס מיט הרב קוק זצ"ל כ'האב אזויפיל הערליכע ספרים סיי פון זיינע אייגענע כתבים און סיי פון ספרים וועלכע זענען געשריבן געווארן פון און וועגן דעם גאון וקדוש ישראל. אזוי שרייבענדיג דעם תגובה בין איך יעצט אין מיין ספרים שטוב און כ'זעה ספרים און היסטארישע ביכער בליטשקענען פון אלע זייטן. אבער איין ספר וועלעכע ליגט גלייך קעגן וואו איך שטיי יעצט און ס'ווינקט מיך, ביטע דערמאן מיך אין קרעמל זאלן אנדערע אידן אויך הנאה האבןזייער שיין געשריבן.
דו פארגעסט ר׳ שלמה זלמן אויערבאך וואס איז געווען זיין תלמיד