די אומגעהויערע צאל ירושלימער איינוואוינער פארן חורבן

די מהר"ל גייט מיט די מהלך דאכט זיך אז די נומבערס זענען בעצם נאר ארויס צו ברענגען אז עס איז געווען זייער אסאך בהפלגה, און יעדעס מאל וועט די סיבה פאר וואס ער כאפט אן דווקא די נאמבער
צו מרמז זיין אויף עפעס .
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
@ריבי אזוי צו אזוי איז עס לכאורה א גרויסע פראגע צייכן אויף די תוקף פון דברי חז"ל. סטייטשט; אדער האבן זיי גערעדט דמיונות אדער דברי הבאי.

טא וויאזוי קען איך יעצט נעמען ערנסט אז מוז"ל איז כאילו שופך דמים, אפשר איז ער כאילו שופך קעפטשאפ?

חוץ אז מ'העט זאגן אז די אלע דברי אגדה זענען סתרי תורה מיט רמזים.
 
די מהר"ל גייט מיט די מהלך דאכט זיך אז די נומבערס זענען בעצם נאר ארויס צו ברענגען אז עס איז געווען זייער אסאך בהפלגה, און יעדעס מאל וועט די סיבה פאר וואס ער כאפט אן דווקא די נאמבער
צו מרמז זיין אויף עפעס .
אויף די נומבערס פון די תורה אויף אדער נאר חז״ל? איז געווען 600,000 ביים ארויסגיין פון מצרים אדער ס׳עפעס א רמז
 
אויף די נומבערס פון די תורה אויף אדער נאר חז״ל? איז געווען 600,000 ביים ארויסגיין פון מצרים אדער ס׳עפעס א רמז
ער זאגט עס ביי די גמ' פון חורבן אין מס' גיטין
 
פון יוסיפין'ס ווערק (פאר דער וואס גלויבט דערין) זעט מען אן אומגעהויערע סכום פון יודן -און מענטשן בכלל- וואס זענען געהרגט געווארן אין די מלחמות בעפארן חורבן בית שני, עס לאזט זיך זאגן אז די ערשטע און צווייטע וועלט מלחמות הגם ווייט פון דעם נומער וואס די גמרא ברענגט לגבי די איינוואוינער פון ירושלים אבער עס זעט נישט אויס בדרך הטבע מיט די היינטיגע מאפע וויאזוי אזויפיל מענטשן האבן געוואוינט דארט, נישט פארגעסן אז זיינע ווערק זענען מערסטנס פונעם שמאלן לענס פון וואס ער האט אליין מיטגעלעבט בשעת'ן באגלייטן טיטוס.

אויב נעמט מען ארויס דעם לעצטן שורה

איז דאס אביסל מער קרוב אל השכל, 24 פלטיות × 24 מבואות × 24 שוקים × 24 שקקים × 24 חצרות × 24 בתים, לאמיר רעכענען אן עוורידזש ירשלמו משפחה פון 5 = 955,514,880 (בערך א ביליאן) מענטשן, הגם עס איז נישט עפעס וואס מיר קענען היינט זען איז עס עטוואס מער קרוב אל השכל,
קען זיין אז דער "מוציאה" מיינט וויפיל מענטשן פלעגן דארט דורכגיין אן עוורידזש (אנשטאט געוואוינט) וואס מיט א ביליאן מענטשן מאכט עס סענס
עס איז נישט געווען קיין ביליאן מענטשן אויף דער גאנצער וועלט בעת ההיא.
 
עס איז פשוט , אז אמאהל האט מען גענוצט אויסצודריקן א געוואלדיג געשעהניש , מיט נומבערס פון גוזמאות און היפערבאליע ,און יעדער
צוהערער האט פארשטאנען אז מען זאגט סתם גוזמאות עס האט נישט מיט ריעליטי
דעס האט דער דרשן - פרעדיגער- אייגנטליך מרמז
גיוועהן און די נומערן , ווי אזוי ער האט עס אויסגילייגט 24 , 24,24,24
איז דען דא אזא גיבוי
פון א שטאט און גאנצן כדור הארץ , נאר מיט דעם איז ער שוין גראד מרמז אז רעדט מען בדרך גוזמא
זעהט אזוי איז גיוועהן די דרך הדרשנים
זאגן עפעס אויסטערליש
ווי למשל זאגט ביי רבי עקיבא , בקש לעוררן האט ער פלוצלינג אויס גערופן מה ראתה אסתר למלוך
על מאה עשרים ושבע מדינה … אלא שהיתה בת
בתה של שרה …
היינט קען מען למשל זאגן , דער האט א מיליאן מאהל מער שכל , וכדומה , וועט איינער מעסטן , צי עס איז טאקע ממש מיליאן …
אויב נעמען מיר אן די ספרי הקודש מיט די זעלבע בליק ווי לשון בני אדם דאן וואלסטו גערעכט געווען. אבער דאן וואלט אלעס דארט געקענט מיינען כלשון בני אדם...
-מות ימות וואלט מען געטייטש ווי דער ספינקער ראש ישיבה.
-סיי וועלכע איסור וואס שמעקט מיר נישט וועט זיין סתם א גוזמא.
-דאס אז גאט איז נישט קיין גוף איז נאר ארויסצוברענגען אז ער האט א גאר הייליגער גוף.
-דאס אז מען האט געגעבן די תורה פארנט פון אונזערע אלע עלטערן (600,000 אין צאל), מיינט באמת בלויז אז אסאך חברה האבן דאס מיטגעהאלטן.

בקיצור, אז דו נעמסט אן אז די ווערטער פון די תורה איז נישט ממש דווקא, דאן איז אין לדבר סוף און דו בלייסט עווענטועל מיט גארנישט.
 
אויף די נומבערס פון די תורה אויף אדער נאר חז״ל? איז געווען 600,000 ביים ארויסגיין פון מצרים אדער ס׳עפעס א רמז
ער זאגט אויך א רמז, אבער ער זאגט אז פארוואס "איז געווען" 600,000 ווייל...
 
פונקט פארקערט, אין די תורה שטייט פשטות אז גאט האט יא א גוף
אין די תורה שטייט ״ לא ראיתם שום תמונה״
זעהט אויס אז עס קומט זאגן, אינו גוף
אבער נישט אזוי שטארק ווי די ראשונים האבן
קובע גיוועהן ,והדברים עתיקים
 
אין די תורה שטייט ״ לא ראיתם שום תמונה״
זעהט אויס אז עס קומט זאגן, אינו גוף
אבער נישט אזוי שטארק ווי די ראשונים האבן
קובע גיוועהן ,והדברים עתיקים
פון תמונה ביז גוף איז נאך א מהלך צו גיין
 
ביי מות יומת וואס עס שטייט
האבן חז״ל מעיד גיוועהן אז א בית דין וואס האט
ממית גיוועהן אחת לשבעים שנה , האט מען גערופן
מיט א לשון ביזוי בית דין קטלנית
זעהט אויס , אז דעס איז נישט ליטערל
מען הרג׳עט נישט אזוי אבי
 
@ריבי אזוי צו אזוי איז עס לכאורה א גרויסע פראגע צייכן אויף די תוקף פון דברי חז"ל. סטייטשט; אדער האבן זיי גערעדט דמיונות אדער דברי הבאי.

טא וויאזוי קען איך יעצט נעמען ערנסט אז מוז"ל איז כאילו שופך דמים, אפשר איז ער כאילו שופך קעפטשאפ?

חוץ אז מ'העט זאגן אז די אלע דברי אגדה זענען סתרי תורה מיט רמזים.
זאגסט גוט לכאורה
און אזוי זאגן מערערע אחרונים אז דארטן ווי די
גמרא זאגט ״ כאילוי - איז עס נאר ארויס צוברענגען
אז דער ענין האט אין זיך א חומר , וצריך להזהר
די גמרא זאגט אויך , כל הכועס כאילו עובד זרה
( בתנאי אז ער צוברעכט א כלי ) א וודאי איז עס נישט די זעלבע ,ווי עבודה זרה .
דער טור ברענגט א ירושלמי , האוכל מצה בערבי
פסחים , כאילו בועל ארוסתו בבית חמיו מוז סיין אז , עס איז א צו גלייך אויף אן אופן , אבער אוודאי נישט די זעלבע
- גראדע ביי די הלכה האט איינער מעיד גיוועהן
ער האט עס עקספיריענסט , -ביידע עבירות -
איט איס וועי נאט דע סעים-
לגבי די חומרא פון מוז״ל , איז אויך אזוי
עס איז נישט ממש אזוי ווי א מבול , עס איז א דבר
חמור , אבער נישט ממש קיין הורג נפש , אדער
עריות , עס איז דאך דא דער באקאנט ער פסק פון ספר חסידים
כידוע
 
Back
Top