הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

ס'איז נישט אמת. ער זאגט נישט די זעלבע זאך װי ר' פנחס כץ. ר' פנחס מאכט אױף א נײע זאך אז די הזרעה געשעהט אין די רחם בשעת די ביצה קומט ארײן דארט, אפילו שױן נאכ'ן מופרה װערן. (אפילו די די ען עי זאגט ער איז נישט קובע יחוס װײל ס'איז אױך נישט 'הזרעה' און נאר 'הזרעה' איז קובע ייחוס. פון וואו ער נעמט בײּדע? קײן מושג. ס'איז אלעס ברענד ניוּ סטאָף. לײַסענסד בּײ ר' פנחס כץ).

לעומת זה, װײסמאנדל װיל זאגן אז דאס װאס די קינד װאקסט אין די רחם דורך װאס די אשה השנית גיבט 'חלבה, דמה וחדרה', האב איך נישט קײן אהנונג װאס ער מײנט? איז דאס הלכה'דיגע טערמינאלעדזשי, פון וואו? איז דאס די אמו מזרעת אודם? איז דאס סײענטיפישע באשטאנדטײלן? איז דאס 'פעטנס, בלוט און האוזינג'? פון די אלע יעצטיגע מאן דאומרים האב איך נישט געזען קײנער זאל טענה'ן אז דאס װאס די קינד װאקסט אינע'ם רחם, זאל קובע זײן אז דיע פרױ איז די מאמע.

העסטע מיר זאגן, אז קודם און דא רעדט ער פון װאס די אמאליגע פוסקים זענען געװען מסופק; סתם אזױ בדרך כלל. די צעמישעניש איז אבער אז שפעטער, װען ער זעלבסט איז מסביר די חילוק צװישן תורמת ביצה און השתלת שחלה, נוצט ער ענליכע טערמינען, ער זאגט אז דא גיבט די פרױ אלע "חומרים", "המון חומרים" (ער װאלט דאך שױן פאר דעי געלט געקענט שרײבן 'הורמונים'), די ביצה זאל "זיך קאָכן", כגון חלב, דם וגופה. דאס איז חוץ פונװאס ער לײגט צו אז, די הפרייה געשעהט אינסײד די פרױ, פּרעזוּמיבּלי די חצוצרות (משא"כ בתורמת ביצה), און אז די שחלה װערט "בטל" צו די פרױ װײל מען איז עס מחבר צו זי. בקיצור, פון אלע אנדערע, חוץ ר' זארגער, קומט ער ארײן די װינציגסטע קלאר. זײער כלאחר יד אדער כביצה הפוכה, טװיסטעד בּאללס בלע"ז.

דער אמת איז אז נאכ'ן לײענען כמעט אלע (כ'דארף נאך לײענען מיהאלדי, dual motherhood), קוקט אױס װי זײ אלע לעבן אין אלטערנאטיװ רעאליטיס, װי יעדער האט אן אנדערע פיקטשער פונװאס ס'גײט פאר אין די פרױ'ס באדי, און נוצן אונ-קאנסיסטענט לשונות װי זײ רופן די אלע איברים און פראצעסן.

לגבי קװאטן איז אױך נישט אמת, אלע פיהר, אונגער, גוטמאן, זילבר און אױש טוען א בעסערע דזשאב אין קװאטן. זארגער איז א יוצא מן הכלל. ער מײנט אז ס'איז קיהל - אדער ס'איז קריפּטעד כדי בחורים זאלן נישט פארשטײן - נאר צו שרײבן די ערשטע װארט פון די רעפרענץ, מיט דרײ פינטלעך דערנאך, פאלױד בײ רח"ל, אין רעפּיד סוקסעשאן.
לאמיר זיין קלאר ר' פנחס כ"ץ הייבט אן מיטן פסוק אשה כי תזריע וואס מען זעט אז די פרוי מאכט די הזרעה אזוי ווי די מאן און ער ברענגט דעם רמב"ן דארט אז דאס איז דם ברחם און דאס איז אמו מזרעת אודם ממילא לפי זה בהשחלה איז נישט דא קיין קלער אז זאל הייסען זרע ממילא אפילו דער רמב״ם וואס זאגט אז איר זרע ווערט נתבשל בהביצים רעדט אויך נאר בהחצוצרות

און די נקודה איז אויב לויט די תורה איז עס נישט זרע אפילו לויט סייענס איז דאס די זרע גייט עס מיך נישט אן

איך ווייס נישט וואס מיינט קוואטן זיי מיר עס מסביר
 
לענ"ד איז אלעס געפילן, די הלכה רעדט בכלל נישט פין אזא מציאות, ולא עלתה על דעתה כלל, אין אלע דימויים מילתא ללא מילתא איז א חוכא וטלולא

נאר וואס דען, די געפיל פין די פריערדיגע (הרב וואזנער כפי הנראה, ודעימיה) איז געווען צי מורא האבן פין אזעלעכע זאכן אין אסר'ן, אין די געפיל פין געוויסע היינטיגע איז צי רחמנות האבן אין מתיר זיין
ותו לא מידי
 
איינער זאגט מיר אז ס'דרייט איך שוין ארום די תשובה פון מהר"א מסאטמאר איינער ווייסט דערפון?
 
לענ"ד איז אלעס געפילן, די הלכה רעדט בכלל נישט פין אזא מציאות, ולא עלתה על דעתה כלל, אין אלע דימויים מילתא ללא מילתא איז א חוכא וטלולא

נאר וואס דען, די געפיל פין די פריערדיגע (הרב וואזנער כפי הנראה, ודעימיה) איז געווען צי מורא האבן פין אזעלעכע זאכן אין אסר'ן, אין די געפיל פין געוויסע היינטיגע איז צי רחמנות האבן אין מתיר זיין
ותו לא מידי
און די גאר פריערדיגע ווי ר'מאיר אריק אין די צור יעקב האבן בכלל נישט געזען אשאלה
 
א אינגעל האט געפרעגט זיין טאטע די וואך שבת וואס איז די מערכה מיט די אייער האט אים זיין טאטע געזאגט אז אברהם לויפער האלט אז מ'דארף וואשן די אייער...
 
לאמיר זיין קלאר ר' פנחס כ"ץ הייבט אן מיטן פסוק אשה כי תזריע וואס מען זעט אז די פרוי מאכט די הזרעה אזוי ווי די מאן און ער ברענגט דעם רמב"ן דארט אז דאס איז דם ברחם און דאס איז אמו מזרעת אודם ממילא לפי זה בהשחלה איז נישט דא קיין קלער אז זאל הייסען זרע ממילא אפילו דער רמב״ם וואס זאגט אז איר זרע ווערט נתבשל בהביצים רעדט אויך נאר בהחצוצרות

און די נקודה איז אויב לויט די תורה איז עס נישט זרע אפילו לויט סייענס איז דאס די זרע גייט עס מיך נישט אן

איך ווייס נישט וואס מיינט קוואטן זיי מיר עס מסביר
דו װילסט רעדן פון ר' װײסמאנדל אדער דו װילסט רעדן פון ר' פנחס כץ? כ'װײס נישט פ"װ דו ענטפערסט אזױ קורץ. ס'קוקט אױס װי אדער האסטו קײן געדולד געהאט צו לײענען מײן גאנצע, אדער מײנסטו אז אנדערע זענען צו פױל צו לײענען מער פון עטליכע שורות. ממילא װעט מען דיך לײענען און מיך אױסלאזן. נו, ר' פנחס כץ זעהט אױך אױס צו טראכטן עלאנג דיע לײנס ;).

דו האסט געזאגט אז זײ מײנען די זעלבע זאך האב איך אױפגעװיזן אז נישט. יעצט װילסטו גײן צו ר' פנחס כץ'נס חידוש שבדה מליבו און עס ארײנקװעטשן אין רמבם אױכעט, כאטש אפי' ער אלײנס פרובירט נישט דאס צוטוהן. סאױ לאמיר זעהן.

דא איז די בילד פון @פעדערארטיקל.
1750162295375.png

חצוצרות פארשטײ איך איז די 'פּעלאופיען טיוּבּ'.

סאוי קודם װעל איך דערמאנען די פירכות װאס איז פובליצירט געװארן אין די 'תגובה על מכתב הרהג ר"פ כץ שליטא':
1) כץ איגנארירט דעם פאקט אז די ביצות פאנגען זיך אהן אינעם עיבור מיט געצײלטע סעלס און מולטיפּלײען זיך צו מילאנע סעלסס דורכדעם װאס איר גוף איז 'פועל' דאס צוטוהן, און שפעטער נאך גיל 12, װאקסן זײ גרעסער און גרעסער דורך אירע הורמונס, ביז זײ זענען ראוי להזריע.
2) די װארט תזריע װײזט יענער אױף פון רשי - אונקלס, תרגום יונתן, רסג, רשבם - מײנט פשוט "װערן טראגעדיג" און גארנישט צוטוהן מיט װיאזױ די הריון איז געשעהן.
3)װען חזל זאגן אביו מזריע, אמו מזרעת, רעדן זײ פשוט פונדעם פאקט אז זײ בײדע זענען א חלק צום יצירה פון קינד אהן זיך מתײחס זײן צו זײערע פעולות דערצו. א ראיה װײל כל ש"ז שאינו יורה כחץ מיקרי "אינה מזרעת" כאטש װאס ער האט זעכער געטוהן א פעולה, װײל מ'קען נישט פונדעם מאכן א קינד.
4)די חצוצרות איז נישט א חלק פונדעם רחם לױטן רמבם און אױב דארף די הזרעה געשעהן אינדעם רחם האט קײן אײן קינד נישט קײן מאמע. און זיכער נישט אַן אײַ װי עף קינד.

אבער באמת אז מ'קוקט ארײן אינדעם רמבם איז נישט קלאר צו ער האט יא געװיסט די מציאות, קוקט אױפ'ן בילד אױבן און לײענט פעדער'ס ארטיקל, און נאכדעם זעהט די רמבם'ס לשון אינעװײניג:
וּבִשְׁעַת גְּמַר בִּיאָה הָאֵיבָר נִכְנַס בִּפְרוֹזְדוֹר וְאֵינוֹ מַגִּיעַ עַד רֹאשׁוֹ שֶׁמִּבִּפְנִים אֶלָּא רָחוֹק מִמֶּנּוּ מְעַט לְפִי הָאֶצְבָּעוֹת (לשון נקיה = לפי האיברים). וּלְמַעְלָה מִן הַחֶדֶר וּמִן הַפְּרוֹזְדוֹר בֵּין חֶדֶר לִפְרוֹזְדוֹר הוּא הַמָּקוֹם שֶׁיֵּשׁ בּוֹ שְׁתֵּי בֵּיצִים שֶׁל אִשָּׁה. וְהַשְּׁבִילִים שֶׁבָּהֶן מִתְבַּשֶּׁלֶת שִׁכְבַת זֶרַע שֶׁלָּהּ מָקוֹם זֶה הוּא הַנִּקְרָא עֲלִיָּה. וּכְמוֹ נֶקֶב פָּתוּחַ מִן הָעֲלִיָּה לְגַג הַפְּרוֹזְדוֹר וְנֶקֶב זֶה קוֹרְאִין אוֹתוֹ לוּל. וְהָאֵיבָר נִכְנַס לִפְנִים מִן הַלּוּל בִּשְׁעַת גְּמַר בִּיאָה:
כ'װײס נישט אױב פרוזדור אדער חדר זענען אינטערטשעינדזשעבּל אדער פרוזדור איז די װעדזשײנע, און חדר איז די רחם? ס'איז נישט קלאר װאס ער מײנט 'בין חדר לפרוזדור'? איך װאלט געזאגט אז ער מײנט אפשר דאס די אװעריס הענגען אראפ ביז זײ זענען פאראלעל צו די פּױנט פון 'בין חדר לפרוזדור', נאר װי פעדער האט געזאגט איז זײן בילד נישט פראפארשענל. כ'האב נישט קײן נערװען יעצט צוגײן נאכקוקן אין װיקיפידיע װײל כ'װעל נישט ענדיגן ביז בײנאכט. װײטער װײס איך נישט װאס ער מײנט 'נקב פתוח'\'לול' און 'והאיבר נכנס לפנים מן הלול'.

אפילו פון ר' פנחס אלײנס איז נישט קלאר אױב ער סעטטלד אז 'הזרעה' איז װען ס'קומט אהן אין חצוצרות אדער װען ס'ערײװד אין די רחם? (פון די יעניגע װאס האבן פובליצירט די אױבן דערמאנטע פירכות קוקט אױס װי זײ האבן אנגענומען ער האלט הזרעה געשעהט אינדעם רחם). אבער װי ר' פנחס שרײבט שפעטער קוקט אױס װי ער האלט ס'איז אינעדעם חצוצרות. קען זײן װײל ס'איז אים װיכטיג געװען צו שטימען מיט'ן רמבם. ער איז צוריקגעבליבן מיט א 1000 יאהר:
וא"כ בנ"ד מאחר והאשה השניה שבה הושתלה השחלה, וגופה פועלת בישול שכבת זרע שלה היא היא המזרעת, ובכן מה שנולדת עם ביצים בשחלה; ודאי אינו הקובע ביחס, כי במה שנולדה לא שייך לגדר 'מזרעת', ורק ההתפתחות של הביצים ובישולן להיותם ברי הפראה ושחרורן, שנעשה על ידי גוף האשה, שזה מפעולות גופה, שפיר תיקרא 'מזרעת'..
צומײנט שחרורן מהשחלה להחצוצרות? הָא קנאָוּס?

אבער שפעטער שרײבט ער:
זאת ועוד, תנן במס' נדה (מ.) יוצא דופן אין יושבין עליו ימי טומאה וימי טהרה, ואין חייבין עליו קרבן, ר"ש אומר הרי זה כילוד. ובגמ' א"ר מני בר פטיש מאי טעמייהו דרבנן,
אמר קרא אשה כי תזריע וילדה זכר – עד שתלד ממקום שמזרעת ע"כ, מבואר בדברי הגמ' שלידה טבעית עובר היוצא מרחם אמו, הנו לידה ממקום ש'מזרעת', למדנו שמה שאמרו רז"ל שהאשה 'מזרעת' היינו ברחם, ופשוט א"כ שהכוונה במה שע"י כוחות גופה משחררת הביצית מהשחלה ונשאב להחצוצרות המחובר לרחם,
מערקט זײן שטיק: 'אינדעם חצוצרות װאס איז מחובר צו די רחם.

צוריק, צום רמבם:
סאױ דאס איז זיכער אז די רמבם רופט די גאנצע אװערי, די גאנצע שחלה - 'א ביצה' װאס איז א טעות. און אױב 'שבילים' מײנט ער די 'חצוצרות', זאגט ער, לכאו' אנדערש װי ר' פנחס, אז דארטן װערן די ביצים נאר נתבשל (נישט מִופרֶה), אױך עפעס װאס איז נישט אמת. זײ װערן נתבשל אינדעם שחלה און מופרה, אינדעם חצוצרות. אױך איז משמע פון דא אז אױב ר' פנחס' אזױ גערופענע 'הזרעה' איז א טהינג (די ביצה װערט נגמר להתבשל וראויה להפרייה), געשעהט עס לױט'ן רמבם אינסײד די חצוצרות, װאס איז װידער נישט אין די רחם. מסתמא האט מען בימיו פונדעם רמבם שױן געזעהן די ביצה זיך פארזױמען אין די חצוצרות, האבן זײ דערפאר גערעכנט אז דארט װערט עס נתבשל? װײס איך נישט אױב די ביצה איז שױן גענוג גרױס יענע צײט אז מ'זאל שױן בימיו עס האבן געקענט זעהן מיט'ן אױג דורך א כלי? לגבי הפרייה, האט לכאו' דער רמבם אױך געהאלטן אז ס'געשעהט אינדעם רחם.

אױך, אז מען איז גוט מעײן אין ר' פנחס' װערטער (זעה אױבן און אױך װאס איך ברענג דא):
ומה שטוענים שכיון שהביצים קיימים בשחלה מעת הוולדה, תו הוה השתלת שחלות כתרומת ביצית, לא דמי כלל, [וזאת מלבד החילוק שנתבאר לעיל אות א-ג, שבתרומת
ביצית המזרעת היא האשה התורמת]
, שתרומת ביצית תערובת הביצית והזרע וההפראה שלא כדרך כל הארץ, באופן שעצם ההפראה (IVF) (פורטילייזעשא"ן) נעשה מחוץ לגוף לא שייך לייחסה לבן אדם, ובכה"ג נולד הספק האם מתייחסת להתורמת שהולידה וייצרה ובשלה הזרע, או שמא תתייחס להמקבלת שגופה פיתחה וגידלה העמברי"ו לגוף שלם וילדתו,
זעהט מען ער איז זיך סותר מיניה וביה װײל בתורמת ביצה, איז דאך די תורמת אױך נישט א 'מזרעת' װײל ס'איז מסתבר אז מ'נעמט דאך ארױס די ביצה דירעקט פונדעם שחלה. און אױך איז עס נישט א ספק װי ער װיל זאגן, נאכװאס ער כאפט זיך אז די א.ג. 'הזרעה' געשעהט אינדרױסן, נאר מ'האט עס געאסרט װײל מ'זאגט אז דאס קינד איז קלאר פונדעם ערשטן מאמע - בלי ספק.

שױן גענוג געפּאַטשקעט. איך האב געפלאנט קודם ארױפצוברענגען ר' מנחם זכריה זילבר און גײן לפי סדר פרסומם; אבער זעהט זיך אױס ר' פנחס איז דײן פעיװאריט, האסטו אים געגיבן דין קדימה. פײן! 😆
 
לעצט רעדאגירט:
ר' אברהם עמרם מייזלס, מיהאלדי רב שרייבט לאיסור

תשובת הרב אברהם עמרם מייזלס גאבד מיהלדי.pdf
דער װארפט צאַם א געװאלד. ער ברענגט די רמ"ע מפאנו װעגן דזרע האב נסרח מקודם ואח"כ לובש צורה (אגב אײנער װײסט װאס ס'מײנט 'אין כח באם לאהדורי לעובר אמילתא קמײתא'?) און שפעטער װעגן גלית הפלשתי בר מאה פפי וחדא נאנאי 😆 כ'האב נישט קײן אהנונג װאס ער װיל לול.

װער איז דאס? עפעס מיט ר' נתן יוסף מײזלס? כ'האב קײנמאל נישט געהערט פון אים. װען כ'האב געזאגט פאר מײן טאטע װעגן אים האט ער מיר געפרעגט מיט װינדער: ער לעבט נאך?

זײן תשובה איז פונקט אזױ נוגע פאר א שחלה װי א תורמת ביצה. נישט װי אנדערע דא האבן געװאלט זאגן אז נישט. ער הײבט דאך תיכף אהן מיט די סוגיא פון גידולין און די מח' בין הר"ן והרא"ש.

אזױ לערנענדיג אים כאפ איך מיר אז מסתמא נעמט יעדער פון אים, און נישט פון גוטמאן ווי כ'האב ביז יעצט געטראכט, נאר כמנהגם של המוצ"קים געבט מען נישט אײנעם דעם צװײטן קרעדיט.
 
ער װױנט אין װיליאמסבורג, יא? ער איז זײן עלטסטע זוהן, אדער צװײט-עלטסטע?
אהה, דוכט זיך איך בין אמאל געזיצן אין זײן דײנינג רום נעבן אים. ר' מרדכי ברילל האט מיך אהין גענומען - װען כ'האב געהאט פראבלעמען אין ישיבה און ס'האט אױסגעזעהן אז איך װעל גײן צו פוטסטעפּס לול - אין אזא לאָװ-בּאָמבּינג קאמפּײן.
 
לעצט רעדאגירט:
ער װױנט אין װיליאמסבורג, יא? ער איז זײן עלטסטע זוהן, אדער צװײט-עלטסטע?
אהה, דוכט זיך איך בין אמאל געזיצן אין זײן דײנינג רום נעבן אים. ר' מרדכי ברילל האט מיך אהין גענומען - װען כ'האב געהאט פראבלעמען אין ישיבה און ס'האט אױסגעזעהן אז איך װעל גײן צו פוטסטעפּס לול - אין אזא לאָװ-בּאָמבּינג קאמפּײן.
די צווייטער, דער ערשטער איז געווען ר' משה יודל (לעבט שוין נישט)
 
יא, ס'איז ער געװען. איך געדענק דער נאמען. איך בין א אינג בחורל געװען, קױם 14 יאר אלט. װאס האב איך געװיסט? א פיקטשער פון װאלט געװען גלײך.
 
ער װױנט אין װיליאמסבורג, יא? ער איז זײן עלטסטע זוהן, אדער צװײט-עלטסטע?
אהה, דוכט זיך איך בין אמאל געזיצן אין זײן דײנינג רום נעבן אים. ר' מרדכי ברילל האט מיך אהין גענומען - װען כ'האב געהאט פראבלעמען אין ישיבה און ס'האט אױסגעזעהן אז איך װעל גײן צו פוטסטעפּס לול - אין אזא לאָװ-בּאָמבּינג קאמפּײן.
מער איבער ר' מרדכי בריל וואס האט דיך געשלעפט צו זיין פעטער ר' אברהם עמרם מייזעלס:

1750200307053.png

הרה''צ רבי מרדכי ברילל שליט''א אבד''ק 'עזר לישיבות' ד'זאלקווא, אדער גאר זעליכאוו, נאך ר' שמעון זעליכאווער, מיט'ן פנים צענטער, שמועסנדיג מיט ר' מעכל לעבאוויטש שליט''א, ס'פנים אויסגעדרייט פון אונז, לינקס.

ר' מרדכי ברילל, איז אן איידעם ביי ר' מוישע יודל מייזעלס ז''ל, וואס ער לעבט שוין ליידער נישט. ר' מרדכי האט היינט א אייגן שוהל אויף קענט עוועניו צווישן פארק און פלאשינג ווי מ'דאווענט שפעט אדער סתם דאווענט מען דארטן לאנג. עס הייסט עזר לישיבות ווייל ער העלפט יעדן בחור טרעפן א ישיבה. איך מיין עס הייסט אויך זאליקאווע, מסתם נאך עפעס א זיידע וואס איז געווען רב אין אזא שטעטל. אדער זעליכאווע נאך ר' שמעון זעליכאווער דער משגיח פון ישיבת חכמי לובלין וואס מרדכי האט ליב זיין 'סטיל'... דהיינו ציושטע פיאות און זיך פירן מאדנע צו אנשרייען יעדן איינעם מיט ווילדע קנאות, אבער גאר שטארק באהבה וברחמנות העלפן און שמייכעלען צו יעדן איינעם, אפי' גוים גמורים אוי.ט.די.'ס וכו'.

זיין פעטער ר' אברהם עמרם מייזעלס שליט''א, דארף ליידער א ישועה זינט גאנץ אנהויב פון קאווי''ד. טאקע ווי דיין טאטע האט זיך געווינדערט. ר' אברהם עמרם גייט ארום צו שמחות, און קומט צו תפילות אין שוהל, אבער ער איז ניט וואס ער איז געווען ה''י. אזויווי אסאך מענטשן וואס האבן איבערגעלעבט קאווי''ד.

ר' מרדכי ברילל האט אויך געפענט קעי. דאבעליו. כולל וויליאמסבורג. מכוח זיין עסקנות. נישט בלויז פאר בחורים טוהט ער טאג און נאכט, נאר האט א חלוקה פאר ביליג באצאלט שיך און קליידונג פאר ארימע משפחות אין וויליאמסבורג בדרך כבוד. אויך פירט ער דורך אנטי ציוניסטישע פראטעסטן צוזאמען מיט הערשל קלאר פון צייט צו צייט, אבער דאס טוהט ער פאר פאן אז די בחורים וואס האלטן נישט ביים לערנען זאלן זיך שפירן אידישלעך...

אינטערסאנט איז אז ר' מרדכי ברילל איז אזא סארט בעל בתיש קינד וואס איז געווארן רבניש פרום אלץ טיען-עידזשער. גראדע זיין מאמע'ס פאטער איז געווען ר' שמוא' קרויס ז''ל פאטער פון ר' אהרן קרויס שליט''א אבד''ק בית שמוא' אבער מרדכי איז געווארן זייער א פרומער אין תורת חסד היטשען ביי זיין קאזין ר' אברהם שמוא' שטערן ז''ל, ר' אברהם שמוא'לס מאמע איז א קרויס מרדכי'ס עלטער מומע זיין זיידע ר' שמוא'לס שוועסטער.

ר' אברהם עמרם מייזעלס שליט''א מיהאלדי רב זז''ג האט א שוהל וקהילה קעגן איבער סאטמאר מצה בעקעריי, נעבן ברוקלין קאר סערוויס, הופער קארנער בראדוועי, מיהאלדי איז אויך א כמו שיעור ד' קיבוץ, פאר עלטערע בחורים וואס זענען שוין נמאס צו זיצן אין קווינס; אזא ישיבה סלעש כולל. ר' אברהם עמרם איז בלויז דער ראש ישיבה אלץ בעל הבית, ער לערנט שוין ליידער נישט היינט פאר קיין שום שיעורים דארטן, די תשובה איז פון יארן צוריק.

אמאל איז ר' אברהם עמרם מייזעלס געווען דער סאטמערער חריף ובקי בכל מקצועות התורה תלמוד חכם ופוסק און טאקע פארגעלערנט הערליכע שיעורים ווי זיינע תשובות להלכה, ווי אט די תשובה דא אין דעם אשכול וואס דו ברענגט דאס אראפעט. - דעריבער האט דיך מרדכי גענומען אהין צו צייגן א געשמאקן סאטמער'ן גדול בתורה! זעהט אויס ס'איז דיר אריין אין די ביינער יענעם וויזיט ווייל דו זאגסט איצט אז עס איז א גוטער תשובה...
 
לעצט רעדאגירט:
געװאלדיג! שקױעך @אפענער

ער שײנט צו זײן א בקי אבער ער האט א מאדנע װעג פון מדמה זײן און מחלק זײן סוגיות. למשל דארט װי ער איז מדמה פרוטה חשובה לבריה חשובה און נאכדעם צו די ביצה של התורמת (ברי' חשובה) כלפי די רחם (לאװ בריה) פון די פרױ. כ'מײן נישטא נאך אזא בריה חשובה װי די צװײטע פרױ עז עי מענטש!

אדער דארט װי נאכ'ן מדמה זײן אונזער נושא צו גידולין על גבי עיקר של איסור זאגט ער אז די צװײטע פרױ'ס מאן'ס 'שדא בתוכו זרעו' קען מען נישט רעכענען װעגן די רמ"ע מפאנו דרשהלע און אירע חלק שמוסיפה צו די גידולין קען מען אױך נישט רעכענען װײל װי ער זאגט איז עס 'כעין כח הזריעה שזרעו כלה' 🤔. ממילא איז אלצדינג כח האם הראשונה. דיס טאָטעלי עסקעיפּס מי..

אױך מאכט ער א באנטש מיט טײפּאוס. ער קען נוצן א בעסערן טײפיסט. איך למשל :ROFLMAO:
 
דו װילסט רעדן פון ר' װײסמאנדל אדער דו װילסט רעדן פון ר' פנחס כץ? כ'װײס נישט פ"װ דו ענטפערסט אזױ קורץ. ס'קוקט אױס װי אדער האסטו קײן געדולד געהאט צו לײענען מײן גאנצע, אדער מײנסטו אז אנדערע זענען צו פױל צו לײענען מער פון עטליכע שורות. ממילא װעט מען דיך לײענען און מיך אױסלאזן. נו, ר' פנחס כץ זעהט אױך אױס צו טראכטן עלאנג דיע לײנס ;).

דו האסט געזאגט אז זײ מײנען די זעלבע זאך האב איך אױפגעװיזן אז נישט. יעצט װילסטו גײן צו ר' פנחס כץ'נס חידוש שבדה מליבו און עס ארײנקװעטשן אין רמבם אױכעט, כאטש אפי' ער אלײנס פרובירט נישט דאס צוטוהן. סאױ לאמיר זעהן.

דא איז די בילד פון @פעדערארטיקל.
View attachment 5913
חצוצרות פארשטײ איך איז די 'פּעלאופיען טיוּבּ'.

סאוי קודם װעל איך דערמאנען די פירכות װאס איז פובליצירט געװארן אין די 'תגובה על מכתב הרהג ר"פ כץ שליטא':
1) כץ איגנארירט דעם פאקט אז די ביצות פאנגען זיך אהן אינעם עיבור מיט געצײלטע סעלס און מולטיפּלײען זיך צו מילאנע סעלסס דורכדעם װאס איר גוף איז 'פועל' דאס צוטוהן, און שפעטער נאך גיל 12, װאקסן זײ גרעסער און גרעסער דורך אירע הורמונס, ביז זײ זענען ראוי להזריע.
2) די װארט תזריע װײזט יענער אױף פון רשי - אונקלס, תרגום יונתן, רסג, רשבם - מײנט פשוט "װערן טראגעדיג" און גארנישט צוטוהן מיט װיאזױ די הריון איז געשעהן.
3)װען חזל זאגן אביו מזריע, אמו מזרעת, רעדן זײ פשוט פונדעם פאקט אז זײ בײדע זענען א חלק צום יצירה פון קינד אהן זיך מתײחס זײן צו זײערע פעולות דערצו. א ראיה װײל כל ש"ז שאינו יורה כחץ מיקרי "אינה מזרעת" כאטש װאס ער האט זעכער געטוהן א פעולה, װײל מ'קען נישט פונדעם מאכן א קינד.
4)די חצוצרות איז נישט א חלק פונדעם רחם לױטן רמבם און אױב דארף די הזרעה געשעהן אינדעם רחם האט קײן אײן קינד נישט קײן מאמע. און זיכער נישט אַן אײַ װי עף קינד.

אבער באמת אז מ'קוקט ארײן אינדעם רמבם איז נישט קלאר צו ער האט יא געװיסט די מציאות, קוקט אױפ'ן בילד אױבן און לײענט פעדער'ס ארטיקל, און נאכדעם זעהט די רמבם'ס לשון אינעװײניג:

כ'װײס נישט אױב פרוזדור אדער חדר זענען אינטערטשעינדזשעבּל אדער פרוזדור איז די װעדזשײנע, און חדר איז די רחם? ס'איז נישט קלאר װאס ער מײנט 'בין חדר לפרוזדור'? איך װאלט געזאגט אז ער מײנט אפשר דאס די אװעריס הענגען אראפ ביז זײ זענען פאראלעל צו די פּױנט פון 'בין חדר לפרוזדור', נאר װי פעדער האט געזאגט איז זײן בילד נישט פראפארשענל. כ'האב נישט קײן נערװען יעצט צוגײן נאכקוקן אין װיקיפידיע װײל כ'װעל נישט ענדיגן ביז בײנאכט. װײטער װײס איך נישט װאס ער מײנט 'נקב פתוח'\'לול' און 'והאיבר נכנס לפנים מן הלול'.

אפילו פון ר' פנחס אלײנס איז נישט קלאר אױב ער סעטטלד אז 'הזרעה' איז װען ס'קומט אהן אין חצוצרות אדער װען ס'ערײװד אין די רחם? (פון די יעניגע װאס האבן פובליצירט די אױבן דערמאנטע פירכות קוקט אױס װי זײ האבן אנגענומען ער האלט הזרעה געשעהט אינדעם רחם). אבער װי ר' פנחס שרײבט שפעטער קוקט אױס װי ער האלט ס'איז אינעדעם חצוצרות. קען זײן װײל ס'איז אים װיכטיג געװען צו שטימען מיט'ן רמבם. ער איז צוריקגעבליבן מיט א 1000 יאהר:

צומײנט שחרורן מהשחלה להחצוצרות? הָא קנאָוּס?

אבער שפעטער שרײבט ער:

מערקט זײן שטיק: 'אינדעם חצוצרות װאס איז מחובר צו די רחם.

צוריק, צום רמבם:
סאױ דאס איז זיכער אז די רמבם רופט די גאנצע אװערי, די גאנצע שחלה - 'א ביצה' װאס איז א טעות. און אױב 'שבילים' מײנט ער די 'חצוצרות', זאגט ער, לכאו' אנדערש װי ר' פנחס, אז דארטן װערן די ביצים נאר נתבשל (נישט מִופרֶה), אױך עפעס װאס איז נישט אמת. זײ װערן נתבשל אינדעם שחלה און מופרה, אינדעם חצוצרות. אױך איז משמע פון דא אז אױב ר' פנחס' אזױ גערופענע 'הזרעה' איז א טהינג (די ביצה װערט נגמר להתבשל וראויה להפרייה), געשעהט עס לױט'ן רמבם אינסײד די חצוצרות, װאס איז װידער נישט אין די רחם. מסתמא האט מען בימיו פונדעם רמבם שױן געזעהן די ביצה זיך פארזױמען אין די חצוצרות, האבן זײ דערפאר גערעכנט אז דארט װערט עס נתבשל? װײס איך נישט אױב די ביצה איז שױן גענוג גרױס יענע צײט אז מ'זאל שױן בימיו עס האבן געקענט זעהן מיט'ן אױג דורך א כלי? לגבי הפרייה, האט לכאו' דער רמבם אױך געהאלטן אז ס'געשעהט אינדעם רחם.

אױך, אז מען איז גוט מעײן אין ר' פנחס' װערטער (זעה אױבן און אױך װאס איך ברענג דא):

זעהט מען ער איז זיך סותר מיניה וביה װײל בתורמת ביצה, איז דאך די תורמת אױך נישט א 'מזרעת' װײל ס'איז מסתבר אז מ'נעמט דאך ארױס די ביצה דירעקט פונדעם שחלה. און אױך איז עס נישט א ספק װי ער װיל זאגן, נאכװאס ער כאפט זיך אז די א.ג. 'הזרעה' געשעהט אינדרױסן, נאר מ'האט עס געאסרט װײל מ'זאגט אז דאס קינד איז קלאר פונדעם ערשטן מאמע - בלי ספק.

שױן גענוג געפּאַטשקעט. איך האב געפלאנט קודם ארױפצוברענגען ר' מנחם זכריה זילבר און גײן לפי סדר פרסומם; אבער זעהט זיך אױס ר' פנחס איז דײן פעיװאריט, האסטו אים געגיבן דין קדימה. פײן! 😆
קודם וויל איך מיך באציען צו די 4 טענות וואס די ברעגסט נאך פון די מכתב תגובה
1) למאי נפקא מינה
2)3)די חז"ל לערנען ארויס פון אשה כי תזריע וילדה זכר אשה מזרעת 'תחילה' יולדות זכר עיין ברמב"ן וברבינו בחיי שזה נעשה בהרחם מדם (אגב די סיפורנו לערנט אז ס גייט אויף די ליחות )
4) דער חזו"א אין איסורי ביאה סימן לו לערנט אריין אין רמב"ם אז די זרע איז דם חימוד וואס קומט פונעם רחם און ס' גייט אריין אין די חצוצרות

ס'איז אויך כדאי זאלסט לערנען די פירוש המשניות להרמבם אויף די משנה משל משלו חכמים וועט דיר קלאר ווערן אז די שתי ביצים רופט ער די טופס נישט די אווערי

המשך יבוא
 
ער װױנט אין װיליאמסבורג, יא? ער איז זײן עלטסטע זוהן, אדער צװײט-עלטסטע?
אהה, דוכט זיך איך בין אמאל געזיצן אין זײן דײנינג רום נעבן אים. ר' מרדכי ברילל האט מיך אהין גענומען - װען כ'האב געהאט פראבלעמען אין ישיבה און ס'האט אױסגעזעהן אז איך װעל גײן צו פוטסטעפּס לול - אין אזא לאָװ-בּאָמבּינג קאמפּײן.
מה זה?
 
FWD:
איינער זאגט מיר אז סאיז דא א בריוו פונעם דאקטאר וואס מאכט דעם טרענספלענט, אליינס א שומתומ"צ, וואס לייגט אראפ די נושא. און ער שרייבט אז ווער סאיז מדמה די זאך צו תרומות ביצים וואס סאיז אסור, פארשטייט בכלל נישט די מציאות הדברים.
דער בריוו האט ער משיב געווען פאר ר' מענדל זילבער וואס האט געוואלט באקומען פון אים א צד איסור. און ער האט אים דאס משיב געווען.
 

בייגעלייגטע פיילס

  • photo_5084775670105616288_y.jpg
    photo_5084775670105616288_y.jpg
    426.4 KB · געזען: 172
איך בין אביסל צימישט...
איינער קען מיך ביטע מסביר זיין אין קורצן וואס איז די צד האוסרים און וואס איז די צד המתורים?
 
איינע פון די עיקר טענות זעה איך, איז אויב ס'איז אזויווי תרומת ביצים - וואס גדולי ישראל האבן גע'אסר'ט, אדער מ'קען מחלק זיין און מתיר זיין,

תרומת ביצים האט קיינער נישט מתיר געווען?
 
Back
Top