Yiddishkind
אלטגעזעסענער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- דעצ. 22, 2024
- מעסעדזשעס
- 77
- רעאקציע ראטע
- 84
- פונקטן
- 18
לאמיר זיין קלאר ר' פנחס כ"ץ הייבט אן מיטן פסוק אשה כי תזריע וואס מען זעט אז די פרוי מאכט די הזרעה אזוי ווי די מאן און ער ברענגט דעם רמב"ן דארט אז דאס איז דם ברחם און דאס איז אמו מזרעת אודם ממילא לפי זה בהשחלה איז נישט דא קיין קלער אז זאל הייסען זרע ממילא אפילו דער רמב״ם וואס זאגט אז איר זרע ווערט נתבשל בהביצים רעדט אויך נאר בהחצוצרותס'איז נישט אמת. ער זאגט נישט די זעלבע זאך װי ר' פנחס כץ. ר' פנחס מאכט אױף א נײע זאך אז די הזרעה געשעהט אין די רחם בשעת די ביצה קומט ארײן דארט, אפילו שױן נאכ'ן מופרה װערן. (אפילו די די ען עי זאגט ער איז נישט קובע יחוס װײל ס'איז אױך נישט 'הזרעה' און נאר 'הזרעה' איז קובע ייחוס. פון וואו ער נעמט בײּדע? קײן מושג. ס'איז אלעס ברענד ניוּ סטאָף. לײַסענסד בּײ ר' פנחס כץ).
לעומת זה, װײסמאנדל װיל זאגן אז דאס װאס די קינד װאקסט אין די רחם דורך װאס די אשה השנית גיבט 'חלבה, דמה וחדרה', האב איך נישט קײן אהנונג װאס ער מײנט? איז דאס הלכה'דיגע טערמינאלעדזשי, פון וואו? איז דאס די אמו מזרעת אודם? איז דאס סײענטיפישע באשטאנדטײלן? איז דאס 'פעטנס, בלוט און האוזינג'? פון די אלע יעצטיגע מאן דאומרים האב איך נישט געזען קײנער זאל טענה'ן אז דאס װאס די קינד װאקסט אינע'ם רחם, זאל קובע זײן אז דיע פרױ איז די מאמע.
העסטע מיר זאגן, אז קודם און דא רעדט ער פון װאס די אמאליגע פוסקים זענען געװען מסופק; סתם אזױ בדרך כלל. די צעמישעניש איז אבער אז שפעטער, װען ער זעלבסט איז מסביר די חילוק צװישן תורמת ביצה און השתלת שחלה, נוצט ער ענליכע טערמינען, ער זאגט אז דא גיבט די פרױ אלע "חומרים", "המון חומרים" (ער װאלט דאך שױן פאר דעי געלט געקענט שרײבן 'הורמונים'), די ביצה זאל "זיך קאָכן", כגון חלב, דם וגופה. דאס איז חוץ פונװאס ער לײגט צו אז, די הפרייה געשעהט אינסײד די פרױ, פּרעזוּמיבּלי די חצוצרות (משא"כ בתורמת ביצה), און אז די שחלה װערט "בטל" צו די פרױ װײל מען איז עס מחבר צו זי. בקיצור, פון אלע אנדערע, חוץ ר' זארגער, קומט ער ארײן די װינציגסטע קלאר. זײער כלאחר יד אדער כביצה הפוכה, טװיסטעד בּאללס בלע"ז.
דער אמת איז אז נאכ'ן לײענען כמעט אלע (כ'דארף נאך לײענען מיהאלדי, dual motherhood), קוקט אױס װי זײ אלע לעבן אין אלטערנאטיװ רעאליטיס, װי יעדער האט אן אנדערע פיקטשער פונװאס ס'גײט פאר אין די פרױ'ס באדי, און נוצן אונ-קאנסיסטענט לשונות װי זײ רופן די אלע איברים און פראצעסן.
לגבי קװאטן איז אױך נישט אמת, אלע פיהר, אונגער, גוטמאן, זילבר און אױש טוען א בעסערע דזשאב אין קװאטן. זארגער איז א יוצא מן הכלל. ער מײנט אז ס'איז קיהל - אדער ס'איז קריפּטעד כדי בחורים זאלן נישט פארשטײן - נאר צו שרײבן די ערשטע װארט פון די רעפרענץ, מיט דרײ פינטלעך דערנאך, פאלױד בײ רח"ל, אין רעפּיד סוקסעשאן.
און די נקודה איז אויב לויט די תורה איז עס נישט זרע אפילו לויט סייענס איז דאס די זרע גייט עס מיך נישט אן
איך ווייס נישט וואס מיינט קוואטן זיי מיר עס מסביר