הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

איך פארשטיי נישט אבער פארוואס דאס זאל אזוי זיין לאדזשיקלי?
מילא אז דו זאגסט מיר אז ווען איינער לעבט נישט מיט א פרוי איז ער מער קנאי פארשטיי איך נאך; ער האט נישט וואו צו רעליעסן זיין אגרעשאן, אבער קינדער? וואס האט הודי מיט כוש?
איך בין נישט קיין פסיכאלאג, דיר דאס צו מסביר זיין.

אבער ס'איז א מציאות.

די זעלבע סיבה פארוואס סאטמאר רבי דער בעל ויוא' משה האט נישט איבערגעלאזט קיין צוואה ווי אויך לובאוויטשער רבי.

איך האב ברוך השם אסאך קינדער און אייניקלעך.

איך פרעטענד נישט צו זיין קיין בעסערע מענטש ווי די 2 אויבן דערמאנטע פירער.

אבער די מציאות איז אזוי אז איינער וואס האט נישט קינדער איז זייער א פיינער אויסערגעווענליך בעסערע מענטש ווי רוב מענטשן.

אבער קנאים און קאנסערוועטיוון זענען זיי אויך מער פון אונז.

קען זיין ווייל זיי האבן נישט קיין קינדער און אונז יא זענען זיי אביסל אנגעווייטאגט.

איך האלט זייער שטארק פון סאטמאר רבי'ן אבער דאס איז ליידער די מציאות.
 
לעצט רעדאגירט:
ר' משה שאול קליין איז ארויסגעקומען מיט גאר א שארפע בריוו

לויט אים וועט מען זיך דארפן געהעריג נאכפרעגן פארן טון שידוכים
הי קרעקס מי אָפּ. ער לויפט שוין תיכף צו די פּראקטיקאלע השלכות. ער רייבט זיך די פינגער מיט גלי.
ס'איז ביטער; מ'וועט נישט קענען מוציא זיין הבדלה..
אגב, איינער ווייסט וואס ער מיינט מיט דעם?
1000027921.jpg

ווער איז די מאן דא? די ארידזשענעל מאן? אדער די קינד פון אזא ביצה?
 
איינער האט די נייע תשובה פון ר' מנחם מאיר ווייסמאנדל
 

בייגעלייגטע פיילס

  • IMG_20250616_010628.jpg
    IMG_20250616_010628.jpg
    545.4 KB · געזען: 131
  • IMG_20250616_010630.jpg
    IMG_20250616_010630.jpg
    410.3 KB · געזען: 129
די תשובות להיתר פאמפט מען נישט ארום
ר' בנימין לאנדא וואס ער איז די מתיר וואס רוב רבנים פארלאזן זיך האט נאך גארנישט געשריבן, ס'איז נאר תורה שבעל פה, איך גלייב אז ער זאגט גוט, ווייל למעשה האט ער קאנווינסד זייער אסאך רבנים, ר' אהרן האט עפעס א באהאלטענע תשובה וואס מ'דארף גלייבן מאמונה שלימה אז ס'איז גוט.

ס'איז דא עטליכע בריוון, בעיקר פון אינגעלייט, ווי ר' פנחס כץ, ר' חיים אהרן אונגאר, און ר' לוי יצחק סופר, און ביי די אסיפה אין ר' בנימין לאנדאס הויז האט מען געזאגט אז די שאלה האט נישט מיט די יונגע מורה הוראות...

איך דערמאן מיך יעצט אז ר' יוסף ישראל אייזנבערג האט געשריבן א תשובה, דאס איז נישט אוועקצומאכן, אבער פון די צד האוסרים איז דא סאך סאך מער, און רוב זענען סאך לענגער ווי איין צוויי פעיזשעס.
 
ענדליך א תשובה להיתר, רוב תשובות בכתב זענען לאיסור קוקט מיר אויס.
ענדליך קומט איינער אריין קלאר וועגן די היסטאריע. אויב האט איינער געמיינט אז די רבנים קריגן זיך בלויז ארום איבער סייענטיפישע פאקטן, שטעלט זיך ארויס זיי זענען אויך צעמישט לגבי די היסטאריע פון דער פראסידזשער.

אקארדינג צו בּייאוסייענטיפיקע האט פּאול בּערט אין פאריז שוין אין 1863 (תרכג אדער ד') אדורכגעפירט השתלת שחלות אויף רעביטס (כאטש נישט סוקסעספול) און 30 יאר שפעטער האב Chrobak און זיין אסיסטענט Emil Knauer אין אוסטריה איבערגעמאכט בערט'ס עקספערימענט אוואו די בעלי חיים האבן איבערגעלעבט.
די ערשטע סוקסעספולע אוועריען אַללאָגרעפֿטס (פון איין מענטש צו אנאנדערן) אויף היוּמענס (איין פרוי איז טראגעדיג געווארן אבער שפעטער אַבּאָרטעד) איז דורכגעפירט געווארן דורך ראבערט מאריס אין ניו יארק אין יאהר 1895 (תרנה אדער ו'). 130 יאר צוריק. מער ווי גענוג צוגעבן דעם אבן יקרה צייט פאר זיין תשובה. (און פריער פון די די תרעא דעיט - 1910 אדער 11' - וואס ווײַסמאנדל ברענגט דא.)

און די ערשטע פרוי וואס איז טראגעדיג געווארן און געבוירן 3 קינדער דורך מוריס' אפעראציע איז געווען אין 1906 (תרסו אדער ז') בערך 120 יאהר, נאך אלס אין דער אבן יקרה'ס לייף טיים, און זיכער ר' מאיר אריק'ס. רוברט איז אהנגעגאנגען אין מאכן 26 אזעלכע אפעראציעס!
סאוי וואס דרייען ר' מנחם זילבר און ר' צבי אויש די ביצי"ם אז ס'איז נאך דעמאלס נישט געווען נוגע הלכה למעשה?
1000028076.gif
1000026849.gif

מסתמא ברויכן די מאן דאוסרים רעפיינען זייערע אינטערנעט פילטערס זאלן קענען דיפרינטשיעיטן צווישן שמוץ און אומשולדיקע רפואה שטודיעס וועגן די פרויענישע כלי הולדה (ניין, איך מיין אלעס
1000026848.gif
)..
 
לעצט רעדאגירט:
איינער האט געזען עפעס א שארפע קול קורא וואס איז ארויס געקומען פון די אוסרים?
 
ר' אהרן האט עפעס א באהאלטענע תשובה וואס מ'דארף גלייבן מאמונה שלימה אז ס'איז גוט.
😂

ר' לוי יצחק סופר
דאס איז שוין געברענגט געווארן אהער?

איך דערמאן מיך יעצט אז ר' יוסף ישראל אייזנבערג האט געשריבן א תשובה
דו מיינסט חוץ די 2 פעידזש סיפורי צדיקים וואס דו האסט שוין אויבן געברענגט?
 
ס'איז דא עטליכע בריוון, בעיקר פון אינגעלייט, ווי ר' פנחס כץ
ר' פּ' כץ'ס תשובה איז באמת שוואך. כ'האב מורא יואלי לאנדא באקומט גאר א שוואכע ריטוירן אָף אינוועסטמענט אין כץ'ס קעיס..
ער ברויך אים ווען דימאָוטן פון בוידעם צו בעיסמענט.
 
ענדליך א תשובה להיתר, רוב תשובות בכתב זענען לאיסור קוקט מיר אויס.
ער איז א געזונטע דרייקאפ. א נודזשענדע פליג גענוי ווי ער זאגט אויף זיך.
קודם איז זיין לשה"ק געשלאגן (והוא) און נאכדעם ברענגט ער נאך מקורות און לאזט אויס ווערטער (שמא יזדווגו הבנים זה לזה ונמצא אח נושא אחותו. ואדם גדול ששמו ידוע וזרעו מפורסם אחריו, מותר), ער איז זיך נישט קלאר מסביר און איז נישט מסביר די מקורות וואס ער ברענגט נאך, אפילו נישט עטוואס ('דדמיון זה לזה אינו אלא מדברי אגדה עי"ש?' אדער שפעטער: או להאם שנתנה מחלבה ודמה וחדרה וכל אשר לה תשעה ירחי לידה, איינער ווייסט וואס ער מיינט מיט חלבה דמה וחדרה? הארמאונס? סאוי אפי' ביי תורמת ביצה גיבט די צווייטע פיהל צו? כ'וועל נישט זיין איבערראשט אויב ער איז דאס אויך מתיר..) .

קיין סאך לערנען זעהט נישט אויס ער קען; דערפאר רירט ער נישט אהן די צענטראלע נושאים פונוואס יעדער רעדט. מה לך אצל יחוס ועריות כלך לך אצל הכשירים וווײַסע-מאנדלע"ן טשאקלעט שזו ייחודיותך .

אבער דאס איז א מין נייע חידוש, נאכמער דערוואגנד פון פנחס כץ'נס פעולה פון אישה 'מזרעת'. ער טענהט אז מיט די ענ עי קען מען זיך נישט רעכענען ווייל ס'איז שוין דא היינט עדיטינג טעקניקס ווי קריספּער און אנדערע.
1000026175.gif
הערסט א מעשה? אפשר קען מען אויך לדעתו עדיטן עמיצנ'ס דזשינס ער זאל זיין די זוהן פון א עיפּ?? און צו דערמאנען כח היולי אין איין אטעם מיט קריספער; דאס דארף מען שוין קענען..
אגב, זינט מ'קען היינט מיט די ען עי אידענטיפיצירן ווער איז וועמענס קינד, פארוואס זאל היינט נישט יעדע פאל זיין דומה ווי דער פאל אויבן, אין אבהע"ז סימן ב סעיף יא: אדם גדול ששמו ידוע וזרעו מפורסם אחריו, וואס איז מותר?
עניוועי, איינער ווייסט ציוואס ער באציט זיך מיט די סוגיא פון בריכות המופסקות פון א מעין?

קאמאן, איך בין סורפרייזד ווי ווייניג מען דיסקוסירט דא די עצם תשובות און ביאורים פון די אלע גדולי דורינו??
 
לעצט רעדאגירט:
ר' פּ' כץ'ס תשובה איז באמת שוואך. כ'האב מורא יואלי לאנדא באקומט גאר א שוואכע ריטוירן אָף אינוועסטמענט אין כץ'ס קעיס..
ער ברויך אים ווען דימאָוטן פון בוידעם צו בעיסמענט.
סאיז באמת זייער א גוטע תשובה ער איז נאר א עכטער ת"ח אין מען דארף עס לערנען צו פארשטיין
 
ער איז א געזונטע דרייקאפ. א נודזשענדע פליג גענוי ווי ער זאגט אויף זיך.
קודם איז זיין לשה"ק געשלאגן (והוא) און נאכדעם ברענגט ער נאך מקורות און לאזט אויס ווערטער (שמא יזדווגו הבנים זה לזה ונמצא אח נושא אחותו. ואדם גדול ששמו ידוע וזרעו מפורסם אחריו, מותר), ער איז זיך נישט קלאר מסביר און איז נישט מסביר די מקורות וואס ער ברענגט נאך, אפילו נישט עטוואס ('דדמיון זה לזה אינו אלא מדברי אגדה עי"ש?' אדער שפעטער: או להאם שנתנה מחלבה ודמה וחדרה וכל אשר לה תשעה ירחי לידה, איינער ווייסט וואס ער מיינט מיט חלבה דמה וחדרה? הארמאונס? סאוי אפי' ביי תורמת ביצה גיבט די צווייטע פיהל צו? כ'וועל נישט זיין איבערראשט אויב ער איז דאס אויך מתיר..) .

קיין סאך לערנען זעהט נישט אויס ער קען; דערפאר רירט ער נישט אהן די צענטראלע נושאים פונוואס יעדער רעדט. מה לך אצל יחוס ועריות כלך לך אצל הכשירים וווײַסע-מאנדלע"ן טשאקלעט שזו ייחודיותך .

אבער דאס איז א מין נייע חידוש, נאכמער דערוואגנד פון פנחס כץ'נס פעולה פון אישה 'מזרעת'. ער טענהט אז מיט די ענ עי קען מען זיך נישט רעכענען ווייל ס'איז שוין דא היינט עדיטינג טעקניקס ווי קריספּער און אנדערע. View attachment 5884 הערסט א מעשה? אפשר קען מען אויך לדעתו עדיטן עמיצנ'ס דזשינס ער זאל זיין די זוהן פון א עיפּ?? און צו דערמאנען כח היולי אין איין אטעם מיט קריספער; דאס דארף מען שוין קענען..
אגב, זינט מ'קען היינט מיט די ען עי אידענטיפיצירן ווער איז וועמענס קינד, פארוואס זאל היינט נישט יעדע פאל זיין דומה ווי דער פאל אויבן, אין אבהע"ז סימן ב סעיף יא: אדם גדול ששמו ידוע וזרעו מפורסם אחריו, וואס איז מותר?
עניוועי, איינער ווייסט ציוואס ער באציט זיך מיט די סוגיא פון בריכות המופסקות פון א מעין?

קאמאן, איך בין סורפרייזד ווי ווייניג מען דיסקוסירט דא די עצם תשובות און ביאורים פון די אלע גדולי דורינו??
איך פארשטיי נישט וואס באדערט דיך אז ער ברענגט נישט נאך די גאנצע לשונות פון שו"ע ער שרייבט פאר ת"ח אזוי ווי ס' קומט א תשובה דאס איז א נייע סטייל מעתיק צו זיין גאנצע לשונות גרעסער צו מאכן א תשובה

און בעצם איז זייער פארשטענדליך וואס ער זאגט בנוגע חלבה ודמה וחדרה ווייל אויב מען זעט אין די תורה אז זרע איז אזאך וואס ווערט באשאפן בשעת ביאה האט די שחלה נישט קיין שייכות מיט זרע הגם לויט דעם קען מען מתיר זיין תרומות ביצה אויכעט וואס ס'איז טאקע גיווען גרויסע רבנים וואס האבען עס מתיר גיווען אבער דארטען איז דא א מקום צו זאגען אז למעשה איז עס א פארטיקע ביצה עד כדי כך אז מען איז עס מרכיב מיט די זרע האיש פארן אריינלייגן ברחמה באקומט עס א דין זרע דעס איז לכאורה גיווען די סברא פון הרב וואזנער אבער דיינו דעי חידוש
און דעיס איז אויך די היתר פון ר' פנחס כ"ץ
 
ס'איז נישט אמת. ער זאגט נישט די זעלבע זאך װי ר' פנחס כץ. ר' פנחס מאכט אױף א נײע זאך אז די הזרעה געשעהט אין די רחם בשעת די ביצה קומט ארײן דארט, אפילו שױן נאכ'ן מופרה װערן. (אפילו די די ען עי זאגט ער איז נישט קובע יחוס װײל ס'איז אױך נישט 'הזרעה' און נאר 'הזרעה' איז קובע ייחוס. פון וואו ער נעמט בײּדע? קײן מושג. ס'איז אלעס ברענד ניוּ סטאָף. לײַסענסד בּײ ר' פנחס כץ).

לעומת זה, װײסמאנדל װיל זאגן אז דאס װאס די קינד װאקסט אין די רחם דורך װאס די אשה השנייה גיבט 'חלבה, דמה וחדרה', האב איך נישט קײן אהנונג װאס ער מײנט? איז דאס הלכה'דיגע טערמינאלעדזשי, פון וואו? איז דאס די אמו מזרעת אודם? איז דאס סײענטיפישע באשטאנדטײלן? איז דאס 'פעטנס, בלוט און האוזינג'? פון די אלע יעצטיגע מאן דאומרים האב איך נישט געזען קײנער זאל טענה'ן אז דאס װאס די קינד װאקסט אינע'ם רחם, זאל קובע זײן אז דיע פרױ איז די מאמע.

העסטע מיר זאגן, אז קודם און דא רעדט ער פון װאס די אמאליגע פוסקים זענען געװען מסופק; סתם אזױ בדרך כלל. די צעמישעניש איז אבער אז שפעטער, װען ער זעלבסט איז מסביר די חילוק צװישן תורמת ביצה און השתלת שחלה, נוצט ער ענליכע טערמינען, ער זאגט אז דא גיבט די פרױ אלע "חומרים", "המון חומרים" (ער װאלט דאך שױן פאר דעי געלט געקענט שרײבן 'הורמונים'), די ביצה זאל "זיך קאָכן", כגון חלב, דם וגופה. דאס איז חוץ פונװאס ער לײגט צו אז, די הפרייה געשעהט אינסײד די פרױ, פּרעזוּמיבּלי די חצוצרות (משא"כ בתורמת ביצה), און אז די שחלה װערט "בטל" צו די פרױ װײל מען איז עס מחבר צו זי. בקיצור, פון אלע אנדערע, חוץ ר' זארגער, קומט ער ארײן די װינציגסטע קלאר. זײער כלאחר יד אדער כביצה הפוכה, טװיסטעד בּאללס בלע"ז.

דער אמת איז אז נאכ'ן לײענען כמעט אלע (כ'דארף נאך לײענען מיהאלדי, dual motherhood), קוקט אױס װי זײ אלע לעבן אין אלטערנאטיװ רעאליטיס, װי יעדער האט אן אנדערע פיקטשער פונװאס ס'גײט פאר אין די פרױ'ס באדי, און נוצן אונ-קאנסיסטענט לשונות װי זײ רופן די אלע איברים און פראצעסן.

לגבי קװאטן איז אױך נישט אמת, אלע פיהר, אונגער, גוטמאן, זילבר און אױש טוען א בעסערע דזשאב אין קװאטן. זארגער איז א יוצא מן הכלל. ער מײנט אז ס'איז קיהל - אדער ס'איז קריפּטעד כדי בחורים זאלן נישט פארשטײן - נאר צו שרײבן די ערשטע װארט פון די רעפרענץ, מיט דרײ פינטלעך דערנאך, פאלױד בײ רח"ל, אין רעפּיד סוקסעשאן.
 
לעצט רעדאגירט:
װען איך האב געלערנט די איש מזריע תחילה, אשה מזרעת תחילה װאס איז אגב אױך נישט סײענטיפיש, האב איך בפשטות פארשטאנען אז דאס האבן חז"ל פארשטאנען איז אדער די פרױ'ס ארגעזם אדער איר נאס/ער װערן בשעת תשמיש. סיפה דומה לרישא פון דער מאן'ס קעיס. ופשוט הוא װי אלע מׂוצקעס האבן ליב צו זאגן.
 
א תשובה פון ר' שלמה משה עמאר, ער שרייבט לאיסור.

איינער האט זיך מיר אויסגעדרוקט, עולם הפוך ר' שלמה עמאר מער מחמיר ווי הגרז’’ל פילאפף...
ער שרײבט נישט לאסור נאר ער זאגט אז די קינדער זענען פאררעכנט געהערענדיג צו די תורמת השחלה; ס'װעט מסתמא נישט זײן אנדערש װי א תורמת ביצה װאו רבו הגר"ע יוסף זאגט אדער צונעמען פון א יהודית גרושה או אלמנה אדער פון א נכרית און שפעטער מגייר זײן דאס קינד על דעת בי"ד.
אגב, כ'פארשטײ טאקע נישט פ"װ נישט פון א אידישע פנײה?
 
אפשר האב איך נישט ריכטיג אפגעלערנט און "מאשה יהודיה גרושה או אלמנה" ברױך מען אפלערנען, "מאשה יהודיה (פנײה), גרושה או אלמנה" װײסעך נישט. כ'קען נישט כאפן פארװאס א פנײה זאל נישט מעגן.
 
😂


דאס איז שוין געברענגט געווארן אהער?


דו מיינסט חוץ די 2 פעידזש סיפורי צדיקים וואס דו האסט שוין אויבן געברענגט?
איך מיין אז איך האב שוין געברענגט סופר, איך טרעף עס נישט למעשה סאו לייג איך עס איבער

איך רעד פון יענע צוויי פעיזשעס, אפילו ס'איז נאר סיפורי צדיקים, אבער ס'איז א גוטע בריוו, אויב די מעשיות זענען טאקע אמת, ווייל רוב אוסרים הענגען זיך אן אין רב וואזנער און ער ברענגט א מעשה פון רב וואזנער וואס איז פונקט פארקערט, סאו דאס איז א שטארקע בריוו לצד המתירים.
 

בייגעלייגטע פיילס

לעצט רעדאגירט:
Back
Top