הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

דרך אגב דורך ליינענדיג פארשידענע מכתבים פון רבנים האב איך מיך אנגעטראפן מיט די תשובה פון הרב חיים רוטר צו ר' בנימין לאנדא,
װער איז דאס, ער?

יעצט מיט די נײעס װעגן חײם רוטר פון שומרים, איז ער דװֿאַרפֿט אין גוגל בּײ די נײעס פון דעם לעצטיגן'ס מעשים תעתועים.
 
אוודאי הייסן אלע מענטשן איין מין. מאכן יעדע מענטש אן עקסטערע מין איז אבסורד.

בעצם קומט דיין בליק פון nominalism, אבער די הלכה האט א realism בליק
איך ציה צוריק. אמת, די זעלבע מין דארף דעפײנד װערן אױב קענען זײ װױנען צוזאמען און האבן קינדער אײנע מיט די אנדערע.
 
רבי מנדל שרייבט שוין תשובות לאנגע יארן
אבער עס איז דוקא אין הלכה כמותו בכל מקום
צום ביי שפיל ער האט גיוואלט איינפירען קעגן
הלכה אז מען זאגט נישט פולקאם התובע הולך אחר
הנתבע , נאר מען גיט א טשויס פון דריי בתי דינים
מישט דא אזא הלכה אין ערגעץ
והכו על קדקדו רבים וכן שלימים ולדוגמא הרב בעל
שבט הלוי ועוד , און עס גיווארן בטל ומבוטל .
ער איז א פוסק , אבער עס איז דא אנדערע
רבי געציל דומ״ץ איז עטליסט שוה לו אין הוראה
רבי ז״ל בעל מכלול יופי
מהר״א רבי סאטמאר
רבי בנימין לונדו דומ״ץ טאהש
רבי ח״ד כ״ץ דומ״ץ
יסכר פי דוברי עתק
פארװאס זעה איך דא אין תרמב'ס רי-פּאוסטעד ק"ק אז ר' חײם דוד אסרט?
 
א תלמיד פון רב וואזנער איז ארויסגעקומען מיט א שטיקל בירור בדעת רב וואזנער וועגן שחלות

השתלת שחלות דעת מרן בעל שבט הלוי זיע.pdf
יעדער אײנער ציטערט דא פון דעם 'מציק', װאס גײט דא פאר? דאס איז דער זעלבער מענטש...? ;)
װער טאקע איז דער תלמיד פון ר' שמואל ז"ל?
 
איך מיין אז די גרעסטע חידוש דא איז ר' חיים דוד כץ פון די זאלי בית דין.

די זאליס שטופן עכט להיתר, ער שטייט נישט מיט.

אבער זיי שרייבן נישט גארנישט אז די קינד זאל זיין א ממזר.
אה! אה! מ'זעהט שוין ברוך השם אז דער פאלטשער אויסגעטראכטער היתר ממזירים הייבט אן זיך צו צוברעקלען!

דאס אז אייגענע דיינים קומען ארויס איינס נאך די אנדערע, דאס אליין ווייזט ווי ווייט זיי זעהן דא ניטאמאל א סרך היתר, און ווי ווייט זיי זעהן דא אן איסור חמור מאד. ווייל מ'דארף וויסן אז דאס איז די ערשטע מאל אין היסטאריע וואס סאטמארע דיינים קומען ארויס בריש גלי קעגן די אייגענע פירערשאפט, דאס זאגט זייער אסאך!

ספעציעל איז דאס א משמעות לגבי הרה''ג ר' ישראל דוד הארפענעס שליט''א וואס דער נגיד איז פון זיינע גרויסע שטיצער'ס, אבער מפני גודל חומר האיסור איז ער ארויס געקומען מיט זיין חתימה לרבים.

ממילא די וואס ווילן זיך ממש יעצט שוין באנוצן מיטן פאלטשן היתר, זאלן בעסער טראכטן אביסל פאר זיי טוען עפעס, ווייל דאס התנגדות ווערט גרעסער און גרעסער, און קיין וועג אויף צוריק איז נישט דא. ממילא שב ואל תעשה עדיף.
 
לעצט רעדאגירט:
דאס אליין ווייזט ווי ווייט זיי זעהן דא ניטאמאל א סרך היתר
ר' אהרן האט נישט געשריבן א תשובה להתיר?

דאס אז ס'איז דא סאטמארע דיינים וואס אסר'ן, איז פשט אז ס'איז נישט עפעס פאליטיק וכו' וואס יעדער מוז צושטיין, נאר ס'איז אן הלכה'דיגן שאלה, וואס יעדע דיין קען זאגן זיין דעת תורה

מהר''א האט געשריבן אז תשו' להתיר, און ר' געציל שטייט מיט, אבער ר' אברהם הערש מיט אנדערע אסר'ן
די זעלבע ביי די זאליס ווען געוויסע זענען מתיר און געוויסע אסר'ן

ס''ה ווייזט עס אז מ'לאזט יעדעם ניצן די אייגענע דעת תורה, און שוין

אבער צו זאגן אז ס'איז בכלל נישט דא קיין צד היתר איז שוין א ליגענט
 
הירצקא שטיין איז פון די נאנטע בני בית ביי ר' אהרן טייטלבוים

חיים רוטר איז איינער פון שומרים אין בני ברק וואס מהאט געפאקט ביי עפעס א מעשה, מ'וועט מוזן אנעמען אז דער וואס האט געשריבן בנוגע שחלות איז א צווייטע חיים רוטר, ווייל דער חיים רוטר האט נישט געהאט קיין צייט פאר שחלות, ער איז דאך געווען פארנומען מיט שומרים און די זייטיגע צייטן האט ער געטאטשט אנדערע זאכן נישט שחלות...

חיים פרייא פארשטיי איך איז א קערעקטער וואס איז קיינמאל נישט געבוירן אזוי ווי דער מציק.

סאיז נאר א נאמען וואס מ'שפילט זיך ארום.

ר' חיים דוד כץ האט אלס געצויגן לאיסור אבער מהאט געארבעט אויף אים אז ער זאל נישט ארויסקומען קעגן די היתר.

ער האט טאקע נישט געוואלט אונטערשרייבן די שארפע בריוו פון עטליכע וואכן צוריק אז הוולד ממזר, נאר אויף די יעצטיגע בריוו וואס איז סאך ווייכער.

ווער סאיז טאקע די תלמיד פון ר' שמואל ווייס איך נישט, ווען איך ווייס ווען וואלט איך געזאגט.

@קץ דחוק, איך האף איך האב דיר פארענטפערט אלע דיינע קשיות, אויב איך האב עפעס אויסגעלאזט אדער אויב דו האסט נאך קשיות, שעם דיך נישט צו פרעגן. איך וועל פרובירן אלעס צו ענטפערן, אבער נאר טאמער איך ווייס די תירוצים...
 
הירצקא שטיין איז פון די נאנטע בני בית ביי ר' אהרן טייטלבוים

חיים רוטר איז איינער פון שומרים אין בני ברק וואס מהאט געפאקט ביי עפעס א מעשה, מ'וועט מוזן אנעמען אז דער וואס האט געשריבן בנוגע שחלות איז א צווייטע חיים רוטר, ווייל דער חיים רוטר האט נישט געהאט קיין צייט פאר שחלות, ער איז דאך געווען פארנומען מיט שומרים און די זייטיגע צייטן האט ער געטאטשט אנדערע זאכן נישט שחלות...

חיים פרייא פארשטיי איך איז א קערעקטער וואס איז קיינמאל נישט געבוירן אזוי ווי דער מציק.

סאיז נאר א נאמען וואס מ'שפילט זיך ארום.

ר' חיים דוד כץ האט אלס געצויגן לאיסור אבער מהאט געארבעט אויף אים אז ער זאל נישט ארויסקומען קעגן די היתר.

ער האט טאקע נישט געוואלט אונטערשרייבן די שארפע בריוו פון עטליכע וואכן צוריק אז הוולד ממזר, נאר אויף די יעצטיגע בריוו וואס איז סאך ווייכער.

ווער סאיז טאקע די תלמיד פון ר' שמואל ווייס איך נישט, ווען איך ווייס ווען וואלט איך געזאגט.

@קץ דחוק, איך האף איך האב דיר פארענטפערט אלע דיינע קשיות, אויב איך האב עפעס אויסגעלאזט אדער אויב דו האסט נאך קשיות, שעם דיך נישט צו פרעגן. איך וועל פרובירן אלעס צו ענטפערן, אבער נאר טאמער איך ווייס די תירוצים...

אינעם לינק פון בלאט 6 פון דעם אשכול איז דא א קונטרס מיטן נאמען ''קובץ דברי הפוסקים בענין השתלת שחלות'' די לעצטע תשובה פונעם קונטרס איז פון הרב פרייא. א פעסטע תשובה וואס באציעט זיך צו ר' אהרן'ס תשובה און ער ווענד אפ זיינע ראיות מיט זייער שטארקע הוכחות. אדרבה לערענטס עטס אליין.

און דאס וואס דו רעדסט פון א שארפע בריוו פון עטליכע וואכן צוריק, מיט א יעצטיגע בריוו וואס איז סאך ווייכער, איז לא דובים ולא יער!
ממש די זעלבע נוסח פונעם יעצטיגן בריוו, איז אויך געשטאנען אינעם פאריגן בריוו וואס ליגט אויך אינעם פריער דערמאנטן קונטרס אין איינע פון די גאנץ ערשטע בלעטער.

ספעציעל האב איך הנאה פון די צוגעלייגטע ווערטער פון די פרישע חותמים ''אין בכל הבירורים שנכתבו בזה מקום להתיר שאלה זו שהיא מן החמורות שבחמורות''
 
דעת הרב חיים דוד כ״ץ , למאי נפקא מינה
זייער חשוב וספון , אבער בכלל נישט פון די
אהנגינומענע פוסקים ,
 
דעת הרב חיים דוד כ״ץ , למאי נפקא מינה
זייער חשוב וספון , אבער בכלל נישט פון די
אהנגינומענע פוסקים ,
איך האב גערעדט מיט אפאר זאלוינים פון אנהייב, זיי האבן מיך געזאגט אז ס'איז ממש נישט דא קיינעם, ערענסטע, אוסרים אויף וואס זיי זאלן זיך רעכענען מיט, האב איך זיי געזאגט מ'שמועסט אז ר' חיים דוד'ן אסר'ט? האבן זיי געטענהט, נע ווי לאנג ער קומט נישט ארויס איז עס גארנישט, אבער אויב יא איז שוין דא מיט וואס צו גיין צום טיש,
איז דעיס וויל איך ארויס ברענגען אוודאי איז ער נישט די 'פוסק' אבער ער מאכט אסאך אויס ביי די זאליס, זייער אסאך פרעגן איהם די האקעלסטע שאלות טעגליך, מער פון הגרז"ל פ' און פון הגרש"ל וו'...
יעדע רב מאכט אויס ביי זיין קאמיוניטי
 
מענײן לענײן באותו ענײן, הײנט אין 'די טײמס'. 8 בעיביס געבױרן און געזונט, פון מײטאָקאנדריעל דאָנעישען. זײ סענסעישאנעלײזינג עס דורכן זײ רופן בעיביס פון 3 עלטערן. הגם איך גלײב נישט אז טעקניקעלי איז עס ממש דרײ עלטערן. כ'האב נאך דערװײל נישט געלײענט װעגן דער טעכניק.
אבער לענײנו, פון דא זעהט מען אז אפי' HFEA און די בריטיש לעגיסלעיטורס װײסן אז צו ערלױבן אזעלכע קאמפלעצירטע און סענסעטיװע פראסידזשערס ברױך מען באהאנדלען אױף א קעיס בּײ קעיס בעיסיס.
1752797805667.png
 
לעצט רעדאגירט:
איך האב גערעדט מיט אפאר זאלוינים פון אנהייב, זיי האבן מיך געזאגט אז ס'איז ממש נישט דא קיינעם, ערענסטע, אוסרים אויף וואס זיי זאלן זיך רעכענען מיט, האב איך זיי געזאגט מ'שמועסט אז ר' חיים דוד'ן אסר'ט? האבן זיי געטענהט, נע ווי לאנג ער קומט נישט ארויס איז עס גארנישט, אבער אויב יא איז שוין דא מיט וואס צו גיין צום טיש,
איז דעיס וויל איך ארויס ברענגען אוודאי איז ער נישט די 'פוסק' אבער ער מאכט אסאך אויס ביי די זאליס, זייער אסאך פרעגן איהם די האקעלסטע שאלות טעגליך, מער פון הגרז"ל פ' און פון הגרש"ל וו'...
יעדע רב מאכט אויס ביי זיין קאמיוניטי

און וואס איז מיט ר' חיים קלמן? איך קען מיך נישט אויס פונקטליך ביי די יונגווארג ווער ס'איז מער פאפולער, אבער ר' חיים קלמן איז שטארק מפורסם מיט זיינע קלארע שיעורים, און איז בכלל שטארק נערץ אין די קהילה.
און בכלל איז ער נישט פון די חותמים יעדן שני וחמישי, זיין חתימה טראגט בכלליות מער ווערד.

און וואס איז מיט הרב זושא אויש? אים האט מען דאך טאקע אויפגענומען מער צופרידנצושטעלן די יונגווארג. זיין איסור זאגט אסאך!

עניוועי, די חתימה, יענע חתימה, מאכט נישט אויס קיינעם'ס ''יהיה מי שיהיה''. מ'דארף גיין מיטן אמת ''מפני שהוא אמת''. וכל מי שמבקש האמת לאמיתו במציאות ובהלכה, דער זעהט גאנץ קלאר אז דאס איז אסור בתכלית. און דער גאנצער היתר איז געבויעט אויף א קליפת השום, הבל הבלים שאין בו ממש.
א היתר וואס רבנים זענען מעיד בתורת עדות אז מ'האט דאס פשוט געקויפט מיט געלד. פארוואס? ווייל אן א געלד איז דא צוויי מאל גארנישט! א גרויסער באקס מיט אויר צח ומצוחצח!
 
לעצט רעדאגירט:
געלט, געלט און נאכאמאל געלט....

אפשר וויל מיר איינער אויך באצאלן? איך האב שוין גענוג זיך אנגענומען דא פאר די צד המתירים, אפשר קען מיר איינער ערלעדיגן א טשעק?

רבי לעבן! הער שוין אויף מיט די שטותים, מיט די בזיון תלמידי חכמים, ווער האט באקומען געלט? ר' בנימין לאנדא איז מתיר וועגן געלט??? ר' זלמן לייב פילאפף איז מתיר וועגן געלט??? ביזטו אויפן קאפ געפאלן???

דו ווילסט נישט ס'זאל זיין מותר, נו גוט, פריי דיך אז יצחק שטערן ארבעט פאר דיר, ער ערלעדיגט דיר חתימות וויפיהל דו ווילסט, אבער הער אויף צו רעדן שטותים, ביטע!!!
 
אינעם לינק פון בלאט 6 פון דעם אשכול איז דא א קונטרס מיטן נאמען ''קובץ דברי הפוסקים בענין השתלת שחלות'' די לעצטע תשובה פונעם קונטרס איז פון הרב פרייא. א פעסטע תשובה וואס באציעט זיך צו ר' אהרן'ס תשובה און ער ווענד אפ זיינע ראיות מיט זייער שטארקע הוכחות. אדרבה לערענטס עטס אליין.
זעהט אויס דו האסט נישט פארשטאנען, אדער דו מאכסט דיך נאר...

עס איז נישטא אזא מענטש מיטן נאמען "הרב פרייא" אין קאפנהאגן, די תשובה איז געשריבן געווארן דורך א היימישער וואס באהאלט זיך אונטערן ניק "הרב חיים פרייא"...
 
געלט, געלט און נאכאמאל געלט....

אפשר וויל מיר איינער אויך באצאלן? איך האב שוין גענוג זיך אנגענומען דא פאר די צד המתירים, אפשר קען מיר איינער ערלעדיגן א טשעק?

רבי לעבן! הער שוין אויף מיט די שטותים, מיט די בזיון תלמידי חכמים, ווער האט באקומען געלט? ר' בנימין לאנדא איז מתיר וועגן געלט??? ר' זלמן לייב פילאפף איז מתיר וועגן געלט??? ביזטו אויפן קאפ געפאלן???

דו ווילסט נישט ס'זאל זיין מותר, נו גוט, פריי דיך אז יצחק שטערן ארבעט פאר דיר, ער ערלעדיגט דיר חתימות וויפיהל דו ווילסט, אבער הער אויף צו רעדן שטותים, ביטע!!!

יא יא! יעדער ווייס אז דאס לייגט זיך נישט אויפן שכל, אבער דאס איז ליידער דער פאקט!

דאס אז דער נגיד הידוע האט א שטארקע אינטערעס פאר דעם היתר, און שטופט דאס בכל הכח,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!

דאס אז מ'האט געמאכט אן אסיפה להתיר דבר שבערווה החמור שבחמורות, אונטער פארמאכטע טירן, נישט רופענדיג און פשוט טאטעל איגנארירענדיג צענדליגער גדולי הרבנים וואס זיצן אלץ בראש המדברים ביי אזאלכע אסיפות. און נאך דערצו ווען צווישן די רבנים ציילן זיך אזעלכע וואס זענען ספעציעל באקאנט אין די ענינים שוין יארן לאנג, זיצענדיג בראש פון די עסקנים וואס טוען אין די ענינים ווי בוני עולם און עי טיים. און נאך דערצו איגנארירענדיג די מנהלים זייערע, וואס האבן קלארע צוואות פון די גדולי הדור הקודם בנוגע דעם ענין. און דאס אלעס אין דערצייט וואס רובא דרובא פון די רבנים וואס מ'האט יא גערופן זענען ווייט נישט באקאנט אין די ענינים כידוע לכל. און ווי אויך דער פאקט אז רובא דרובא פון די געלאנדענטע רבנים געהערן צו איין קהילה וואס די פירערשאפט איז אונטערן דירעקטן געלד איינפלוס פון דעם נגיד הידוע, כידוע לכל.
וואס דאס אלעס צייגט קלאר אויף די כראקטער פון די אסיפה אז דאס איז נישט געווען געצילט צו הערן דעם דעת תורה און לויט דעם באשליסן להתיר או לאסור. נאר דער כלומר'שטער דעת תורה איז שוין געווען אפגעמאכט פון פאראויס, און דער אסיפה איז נאר געווען מיטן ציל צו באפעסטיגן בעיני ההמון עם דעם דאזיגען פון פריער באשלאסענעם מיינוג. און ממילא איז נישט בכלל לתועלת צן רופן די וואס וועלן אפשר שטערן..
דאס אלעס איז ליידער א באקאנטער פאקט!

דאס אז דיינים ומוצי''ם וואס זענען בעיקר עוסק להורות בעניני איסור והיתר, זאלן מיטאמאל מתיר זיין א דבר שבערווה חמור שבחמורות, בניגוד לדעת גדולי הרבנים וואס זענען בעיקר געשטעלט לדון ולהורות בעניני חו''מ ואבהע''ז וואס שרייען אז דא איז דא אן ערענסטער חשש ממזירות, איז א דבר מוזר עד מאד וואס לייגט זיך ביי קיינעם נישט אויפן שכל,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!

דאס אז א רב האט מעיד געווען ברבים אז מהאט געאפערט געלד פאר רבנים כדי להתיר,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!

איז יעצט אז מ'זאגט די אלע פאקטן ארויס אפן און גראב לעיני הכל כדי לגלות את השקר הגלוי ממילא, קומסטו און די מאכסט דיך תאמעוואטע כאילו לא היה?
וואס מיינסטו דער עולם איז אינגאנצן משוגע צו וואס?

מ'קומט מיט שקרים וכזבים און מ'וויל פשוט מיטן כח הממון אויסרייסן די תורה מיטן כלל ישראל, און אז מ'זאגט אויס דעם אמת שרייט מען נאך מיט ליצנות בזיון התורה??
ווער פונקטליך איז דא מבזה די תורה? הא?

פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן האט אונז די וואך פונקטליך אויסגעלערנט וואס מ'דארף צו טוהן ווען מ'וויל זיין א בועל ארמית, ווען מ'וויל חלילה מתיר זיין את הנכרית, ער האט אונז פונקטליך אויסגעלערענט דעם במקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב.

במילא וואס מיינען זיי? כלל ישראל וועט זיך דערשרעקן פון סיי וואס? ניין און ניין! מ'וועט מגלה זיין דעם גראבן שקר און צביעות וואס שטייט אונטער דעם היתר איינמאל און נאכאמאל, ביז דער פאלטשער היתר ממזירים וועט אויסגעריסן ווערן פון כלל ישראל בע''ה.
 
לעצט רעדאגירט:
יא יא! יעדער ווייס אז דאס לייגט זיך נישט אויפן שכל, אבער דאס איז ליידער דער פאקט!

דאס אז דער נגיד הידוע האט א שטארקע אינטערעס פאר דעם היתר, און שטופט דאס בכל הכח,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!
נאכאמאל, איך וויל וויסן צו ר' בנימין לאנדא האט באקומען א טשעק פון דעם נגיד? צו ר' זלמן לייב פילאפ האט באקומען? ווייל גראדע ביי די עופות שערוריא האט רז"ל פילאפף נישט געוואלט גיין אין שפאן מיט די אלגעמיינע מיינונג פון די קהילה, פארוואס האט מען אים דעמאלטס נישט באצאלט?
דאס אז מ'האט געמאכט אן אסיפה להתיר דבר שבערווה החמור שבחמורות, אונטער פארמאכטע טירן, נישט רופענדיג און פשוט טאטעל איגנארירענדיג צענדליגער גדולי הרבנים וואס זיצן אלץ בראש המדברים ביי אזאלכע אסיפות.
וועלכע גדולי הרבנים זיצן אלץ ראשי המדברים ביי אזאלכע אסיפות, דאס איז עפעס א פראטעסט אדער א דינער וואס מען רופט "רעדנערס" צו באצויבערן דעם ציבור? ביי אזעלכע אסיפות רופט מען נאר רבנים וועלכע זענען עוסק אין די הלכות, בהלכה ובמעשה, נישט די וועלכע זענען ראשי המדברים ביי פראטעסטן און מחאות.
און נאך דערצו ווען צווישן די רבנים ציילן זיך אזעלכע וואס זענען ספעציעל באקאנט אין די ענינים שוין יארן לאנג, זיצענדיג בראש פון די עסקנים וואס טוען אין די ענינים ווי בוני עולם און עי טיים. און נאך דערצו איגנארירענדיג די מנהלים זייערע, וואס האבן קלארע צוואות פון די גדולי הדור הקודם בנוגע דעם ענין. און דאס אלעס אין דערצייט וואס רובא דרובא פון די רבנים וואס מ'האט יא גערופן זענען ווייט נישט באקאנט אין די ענינים כידוע לכל.
אזעלכע שטותים צו רעדן? די געלאדענטע רבנים זענען עוסק בשפיר ובשליא טאג טעגליך, פיל מער ווי אנדערע רבנים. יא, אפילו זיי האבן נאכנישט געדינגן קיין שרייבערס צו שרייבן תשובות, דאך זענען זיי מער אויסגעקאכט אין די ענינים, ענטפערן פיל מער שאלות טאג טעגליך, און האבן מער סמכות להלכה.

און אויב דו האסט שוין יא דערמאנט די ארגאניזאציעס און עסקנים וועלכע טוען אין די ענינים, ווייסטו דאך אליינס אז די "צד האוסרים" איז געבויעט אויף א קאנקורענץ צווישן די ארגאניזאציעס און עסקנים וועלכע טוען אין די ענינים, דוק ותשכח.
און ווי אויך דער פאקט אז רובא דרובא פון די געלאנדענטע רבנים געהערן צו איין קהילה וואס די פירערשאפט איז אונטערן דירעקטן געלד איינפלוס פון דעם נגיד הידוע, כידוע לכל.
אויך א שקר גס, קוק איבער די רשימה פון די רבנים.
וואס דאס אלעס צייגט קלאר אויף די כראקטער פון די אסיפה אז דאס איז נישט געווען געצילט צו הערן דעם דעת תורה און לויט דעם באשליסן להתיר או לאסור. נאר דער כלומר'שטער דעת תורה איז שוין געווען אפגעמאכט פון פאראויס, און דער אסיפה איז נאר געווען מיטן ציל צו באפעסטיגן בעיני ההמון עם דעם דאזיגען פון פריער באשלאסענעם מיינוג. און ממילא איז נישט בכלל לתועלת צן רופן די וואס וועלן אפשר שטערן..
דאס אלעס איז ליידער א באקאנטער פאקט!
אפשר זאגסטו מיר וועמען פון די רבנים המתירים האט מען גערופן ביי די אסיפה אין אנשי ספרד? און אויב איז עס געווען אן אסיפה צו דן זיין אויף די הלכה, וויאזוי האט שוין דער יושב ראש געוואוסט תיכף ביים אנהייב פון די אסיפה, וואס די הלכה איז? אויב האט מען געגעבן א געלעגנהייט צו דן זיין כדת של תורה, קען דאך זיין אפשר וועט זיך אויפשטעלן א רב און איבערווייזן אז די הלכה איז אנדערש?
דאס אז דיינים ומוצי''ם וואס זענען בעיקר עוסק להורות בעניני איסור והיתר, זאלן מיטאמאל מתיר זיין א דבר שבערווה חמור שבחמורות, בניגוד לדעת גדולי הרבנים וואס זענען בעיקר געשטעלט לדון ולהורות בעניני חו''מ ואבהע''ז וואס שרייען אז דא איז דא אן ערענסטער חשש ממזירות, איז א דבר מוזר עד מאד וואס לייגט זיך ביי קיינעם נישט אויפן שכל,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!
יא, רבנים ומוצי"ם וועלכע זענען עוסק להורות בעניני איסור והיתר, קומט אן צו זיי אזעלכע סארטן שאלות כסדר, און זיי זענען גאנץ שטארק אויסגעקאכט אין די ענינים. אדרבה, וואו קומען אריין רבנים וועלכע זענען געשטעלט לדון ולהורות בעניני חו"מ, ביי אזא שאלה?

ומכאן התמיה נשגבה, אז איינער פון די הויפט רעדנערס אין אנשי ספרד איז א רב וואס איז אלע יארן עוסק אין חו"מ, און קיינמאל נישט געטוהן אין די ענינים, ער איז מסתמא געוואויר געווארן פאר 3 חדשים צוריק אז א פרוי האט א רחם און א שחלה, און ער דארף זיין דער מכריע קעגן די חשובע רבנים המתירים וועלכע זענען טאג טעגליך עוסק אין די סארט שאלות.

האלב פון די חותמים אויף די "קול קורא" לאיסור, זענען רבנים וועלכע זענען כמעט נישט עוסק אין אזעלכע שאלות בכלל, אבער זיי מעגן פסק'נען אין אזעלכע ענינים, נאר די רבנים ומוצי"ם וועלכע זענען עוסק להורות בעניני איסור והיתר, זיי טארן נישט.
דאס אז רבנים האבן מעיד געווען אז מהאט געאפערט געלד כדי להתיר,
דאס איז ליידער א באקאנטער פאקט!
אדרבה, זאל זיך אויפשטעלן א רב און זאגן אז מען האט אים געאפערט געלט, קיינער האט עס נאכנישט געזאגט, ווייל עס איז א שקר גס.
איז יעצט אז מ'זאגט די אלע פאקטן ארויס אפן און גראב לעיני הכל כדי לגלות את השקר הגלוי ממילא, קומסטו און די מאכסט דיך תאמעוואטע כאילו לא היה?
וואס מיינסטו דער עולם איז אינגאנצן משוגע צו וואס?

מ'קומט מיט שקרים וכזבים און מ'וויל פשוט מיטן כח הממון אויסרייסן די תורה מיטן כלל ישראל, און אז מ'זאגט אויס דעם אמת שרייט מען נאך מיט ליצנות בזיון התורה??


פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן האט אונז די וואך פונקטליך אויסגעלערנט וואס מ'דארף צו טוהן ווען מ'וויל זיין א בועל ארמית, ווען מ'וויל חלילה מתיר זיין את הנכרית, ער האט אונז פונקטליך אויסגעלערענט דעם במקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב.

במילא וואס מיינען זיי? כלל ישראל וועט זיך דערשרעקן פון סיי וואס? ניין און ניין! מ'וועט מגלה זיין דעם גראבן שקר און צביעות וואס שטייט אונטער דעם היתר איינמאל און נאכאמאל, ביז דער פאלטשער היתר ממזירים וועט אויסגעריסן ווערן פון כלל ישראל בע''ה.
די התעוררות דרשה לאז איבער פאר שלש סעודות...
 
נאכאמאל, איך וויל וויסן צו ר' בנימין לאנדא האט באקומען א טשעק פון דעם נגיד? צו ר' זלמן לייב פילאפ האט באקומען? ווייל גראדע ביי די עופות שערוריא האט רז"ל פילאפף נישט געוואלט גיין אין שפאן מיט די אלגעמיינע מיינונג פון די קהילה, פארוואס האט מען אים דעמאלטס נישט באצאלט?

וועלכע גדולי הרבנים זיצן אלץ ראשי המדברים ביי אזאלכע אסיפות, דאס איז עפעס א פראטעסט אדער א דינער וואס מען רופט "רעדנערס" צו באצויבערן דעם ציבור? ביי אזעלכע אסיפות רופט מען נאר רבנים וועלכע זענען עוסק אין די הלכות, בהלכה ובמעשה, נישט די וועלכע זענען ראשי המדברים ביי פראטעסטן און מחאות.

אזעלכע שטותים צו רעדן? די געלאדענטע רבנים זענען עוסק בשפיר ובשליא טאג טעגליך, פיל מער ווי אנדערע רבנים. יא, אפילו זיי האבן נאכנישט געדינגן קיין שרייבערס צו שרייבן תשובות, דאך זענען זיי מער אויסגעקאכט אין די ענינים, ענטפערן פיל מער שאלות טאג טעגליך, און האבן מער סמכות להלכה.

און אויב דו האסט שוין יא דערמאנט די ארגאניזאציעס און עסקנים וועלכע טוען אין די ענינים, ווייסטו דאך אליינס אז די "צד האוסרים" איז געבויעט אויף א קאנקורענץ צווישן די ארגאניזאציעס און עסקנים וועלכע טוען אין די ענינים, דוק ותשכח.

אויך א שקר גס, קוק איבער די רשימה פון די רבנים.

אפשר זאגסטו מיר וועמען פון די רבנים המתירים האט מען גערופן ביי די אסיפה אין אנשי ספרד? און אויב איז עס געווען אן אסיפה צו דן זיין אויף די הלכה, וויאזוי האט שוין דער יושב ראש געוואוסט תיכף ביים אנהייב פון די אסיפה, וואס די הלכה איז? אויב האט מען געגעבן א געלעגנהייט צו דן זיין כדת של תורה, קען דאך זיין אפשר וועט זיך אויפשטעלן א רב און איבערווייזן אז די הלכה איז אנדערש?

יא, רבנים ומוצי"ם וועלכע זענען עוסק להורות בעניני איסור והיתר, קומט אן צו זיי אזעלכע סארטן שאלות כסדר, און זיי זענען גאנץ שטארק אויסגעקאכט אין די ענינים. אדרבה, וואו קומען אריין רבנים וועלכע זענען געשטעלט לדון ולהורות בעניני חו"מ, ביי אזא שאלה?

ומכאן התמיה נשגבה, אז איינער פון די הויפט רעדנערס אין אנשי ספרד איז א רב וואס איז אלע יארן עוסק אין חו"מ, און קיינמאל נישט געטוהן אין די ענינים, ער איז מסתמא געוואויר געווארן פאר 3 חדשים צוריק אז א פרוי האט א רחם און א שחלה, און ער דארף זיין דער מכריע קעגן די חשובע רבנים המתירים וועלכע זענען טאג טעגליך עוסק אין די סארט שאלות.

האלב פון די חותמים אויף די "קול קורא" לאיסור, זענען רבנים וועלכע זענען כמעט נישט עוסק אין אזעלכע שאלות בכלל, אבער זיי מעגן פסק'נען אין אזעלכע ענינים, נאר די רבנים ומוצי"ם וועלכע זענען עוסק להורות בעניני איסור והיתר, זיי טארן נישט.

אדרבה, זאל זיך אויפשטעלן א רב און זאגן אז מען האט אים געאפערט געלט, קיינער האט עס נאכנישט געזאגט, ווייל עס איז א שקר גס.

די התעוררות דרשה לאז איבער פאר שלש סעודות...

דער טאקטיק צו פארוואסערן און צו פארדרייען קלארע און אפילו באקאנטע פאקטען, דורך סארקאזם און ליידיגע רעטאריק. איז טאקע א גוט באקאנטער און באנוצטער טאקטיק דורך די אלע שקרנים און פראפעגאנדע עדעטאריעל שרייבערליך למיניהם. און ס'קלינגט טאקע אפשר גוט באזני תמימי לב דער סארקאזם קוגעל פון חשובע מוצי''ם וואס זענען בקיאים אין קוקן בדיקה שמאטעס, אז זיי זענען גאר די וואס ווייסן אלעס איבער א רחם ושחלה. ביז גדולי רבנים וואס זענען שוין אריינגעטאן און פארוויקעלט איבער פערציג יאהר אין די שווערסטע סוגיות חמורות אין אבן העזר און פריה ורביה שאלות ביים היימישן ציבור, אז זיי זענען גאר די וואס ווייסן גארנישט.

סקלינגט אפשר גוט באזני תמימי לב צו באנוצן זיך מיט ליידיגע רעטאריק זיך צו מאכן כלא ידע פון דעם אלעמען באקאנטער פאקט, אז כסדר ווען ס'מאכט זיך ביי דאזיגע רבנים המתירים א שאלה בענינים אלו, הייבן זיי אויף א טעלעפאון אדער דירעקטירן זיי זייערע שואלים דירעקט צו אט די גדולי הרבנים פון עי טיים און בוני עולם, וואס זיי מיטן הילף פון זייערע מומחים, פארשטייען נישט נאר די הלכה נאר אויך די שווערע מציאות'ער און פראקטיק וואס פאדערט זיך לדון ולהורות בענינים חמורים אלו, און טראץ דעם קומען פארדרייען די יוצרות אויף אזוי ווייט אז די דאזיגע גדולי הרבנים מיט זייערע ערפארענע מומחים זענען שוין גאר גענצליך איבריג ביי אזא וויכטיגע אסיפה.

ס'קלינגט אפשר גוט באזני תמימי לב צו באנוצן זיך מיט פוסטע סארקאזם פון פראטעסטן און מחאות כדי צו פארלייקענען דעם אלעמען באקאנטער פאקט, אז ביי די וויכטיגסטע אסיפות פון רבנים די לעצטע פערציג יאהר להעמיד הדת על תילה, א שטייגער ווי, ברית מילה כהלכתה, קידושין על תנאי, ועוד ועוד, איז דער חשובער ראש בי''ד אלץ דער ראש המדברים בכל מקום, ואתו עמו די אנדערע חשובע רבנים, וואס מ'האט פרעכערהייט גענצליך איגנארירט, כדי זיי זאלן נישט שטיין אין וועג פון די געלד כוחות אז זיי זאלן גרינגערהייט קענען מתיר זיין את האסור. ווייל פארוואס פעלט ער אויס ביי אזא אסיפה? ער איז דאך נישט מער ווי אז ער האט געדינגען א תשובה שרייבער.. רחמנא ליצלן מבזיון תלמיד חכם כזה!

דאס איז טאקע אלעס גוט פאר תמימי לב, אבער איך טראסט דאך די אינטעליגענציע פון די ליינער דא, אז זיי וועלן דאס גוט באמערקן, און מבחין זיין בין אמת לשקר, און בין פאקט לסתם רעטאריק. און ממילא זענען ווייטערדיגע קאמענטארן גענצליך איבריג.

און פאר אייער אנפראגע בנוגע ווער ס'האט גענומען געלט פון וועם, זאלט איר זיך ווענדן צו הרב אויש וואס האט מעיד געווען בפני קרוב צו 30 רבנים אז מ'האט אן א בושה גענוצט דעם כח פון שוחד ממון לשחד רבנים שיתירו.
 
לעצט רעדאגירט:
איינער ווייסט זייט ווען מען דארף ריפען די אוסרים‏‎,?‎למשל ווען מען האט געסערט הזרעה מלאכותית האט מען געריפן ר משה‏‎,?‎ווען מען האט מתיר געווען די חלב האט מען געריפן ר מלאכי‏‎,?‎
 
Back
Top