- זיך איינגעשריבן
- מאי 16, 2024
- מעסעדזשעס
- 702
- רעאקציע ראטע
- 1,862
- פונקטן
- 223
די חמש אמות געבט עס ארױס.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
די חמש אמות געבט עס ארױס.
דאס ווענט נישט אפּ, אז למעשה איז ער א רב וואס איז באקאנט אלץ א בקי גדול בעניני רפואה.
כנראה רבו דעת המתירים ,וויאזוי האסטו נאר געשריבן פאריגע וואך? אשריך שזכית
למחות על עלבון גדולי תורה ומורי הוראה..
װאס איז פשט אז אױף דף 38-49 איז דא א תשובה װאס הױבט זיך אהן מיט א לעדער העד פון ר' מיכל שטײנמעץ אבער איז אונטערגעשריבן פון ר' יוחנן װאזנער, סקװירא דײן פון מאנטרעאל?אינעם לינק פון בלאט 6 פון דעם אשכול איז דא א קונטרס מיטן נאמען ''קובץ דברי הפוסקים בענין השתלת שחלות''
דאס איז שוין ארויסגעקומען לאור עולם אדער מ'ארבייט נאך דערויף? אויב יא ביטע לינקן, די טאפיק איז מיר זייער אינטערעסאנטויש להאריך עוד בדבר, און מיר האלטן אינמיטן צוגרייטן א שנירל וואס וועט מלקט זיין אלע פעלער ווי די "גדולי הפוסקים" האבן דורכאויס די יארן רעפארמירט און אפגעווישט גאנצעטע דאורייתא'ס און דרבנן'ס, ועוד חזון למועד
ביסט אינגאנצען צודרייט? ווער איז זושע אויש דאס גאנצע מאכן אים גרויס איז גיווען א פערדרייוויאזוי האסטו נאר געשריבן פאריגע וואך? אשריך שזכית
למחות על עלבון גדולי תורה ומורי הוראה..
אה איך זעה שױן, דער עיקר איז ר' מיכל שטײנמעץ און ר' יוחנן װאזנער האט זיך נאר מצרף געװען.װאס איז פשט אז אױף דף 38-49 איז דא א תשובה װאס הױבט זיך אהן מיט א לעדער העד פון ר' מיכל שטײנמעץ אבער איז אונטערגעשריבן פון ר' יוחנן װאזנער, סקװירא דײן פון מאנטרעאל?
איך ווייס נישט וואס דו ווילסט אין סאטמער האט שוין דער ראב"ד הגריח"מ פרידמאן מתיר גיווען השתלות ביציםיא! ער טענה'ט מיט רעכט וואס איך שריי דא כסדר, מ'האט געמאכט אזא אסיפה בענין חמור כזה, און דעם הויפט מחותן האט מען נישט גערופן.
נו האט נאך איינער א ספק בכלל איבער די ממש אנזעהבארע פאלטשקייט פונעם א.ג. היתר? נו אויב אזוי וואס האט ער נאך בכלל צו זוכן ביי אזעלכע מסלפי התורה!
א חרפה און בושה וואס דא גייט פאר!
און איך הער פון איינעם נאכן צווייטן א קלא דלא פסיק אויף איינעם פון די הויפט מתירים אז נישט נאר ווען מ'האט געוואלט אריבערקומען צו איהם האט ער זיך גענומן שרייען ארויס פון מיין שטוב, נאר ער האט נאך געהאט אין זיך די מאס עזות אנצושרייען איינער פון די אוסרים פארוואס ער וואגט זיך צו אסר'ן! הערסט א חוצפה און א שקרנות?? מ'טאר שוין נישט זאגן א מיינונג אויך נישט!
ווען איך האב דאס געהערט, האב איך מיך דערמאנט א גוט ווארט. לכאורה וואס איז די טענה אויף די אידן אז זיי האבן זיך צוגעהערט צו די מרגלים, מ'האט דא צוועלעף מענטשן, צען זאגן נישט גוטס אויף ארץ ישראל, און צוויי זאגן יא גוטס, נו אוודאי האבן זיי ענדערש געגלייבט די צען?
נאר דער תירוץ איז, אז ווען מ'קוקט אריין אין פסוק זעהט מען אז אזוי ווי די מרגלים האבן געענדיגט זאגן זייערע ווערטער, האבן יהושע וכלב אנגעהויבן זאגן זייער זייט. וואס שטייט נאכדעם אין פסוק? ''ויאמרו כל העדה לרגום אותם באבנים'' אזוי! הייסט עס אז נישט די הערסט ביידע צדדים און נאכדעם האסטו באשלאסן לויטן רוב. נאר די ווילסט דייקא הערן נאר איין צד, און דעם צווייטען צד איז נישט נאר די הערסט אפילו נישט אויס, נאר דו לאזט איהם ניטאמאל זאגן זיין מיינוג. איז דאך דאס א באווייז אז אלעס איז שקר וכזב!
און פארפאלן מ'מוז זאגן דעם אמת! צו ס'שמעקט יא צו נישט. די מתירים וואס ווייסן קוים אז ס'איז דא גדולי רבנים האוסרים איז איין זאך. אבער די מתירים וואס זענען מתיר אזא דבר שבערווה חמור שבחמורות אן ניטאמאל צו וועלן הערן אדער זיך דורך רעדן מיט רבנים וואס זיי ווייסן גאנץ גוט אז זיי קענען די נושא דורך און דורך שוין אזויפיל יארן, און זיי קענען דאס סאך און סאך בעסער ווי זיי, אויף זיי איז געזאגט געווארן די גמרא אין מסכת שבת קל''ט ע''א:
תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל. שנאמר (מיכה ג, ט) שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו בונה ציון בדמים וירושלים בעולה ראשיה בשוחד ישפוטו וכהניה במחיר יורו ונביאיה בכסף יקסומו ועל ה' ישענו וגו'
נישט דא נאך א גרעסערע דוגמא פון 'המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו' ווי דאס.
וודאי בין איך מסכים מיט דיר 100%ביסט אינגאנצען צודרייט? ווער איז זושע אויש דאס גאנצע מאכן אים גרויס איז גיווען א פערדריי
באמת האט איר א טעות דעיס איז בכלל נישט קיין שווערע שאלה דעיס איז א שיקול הדעת שאלה וואס יעדער ירא שמים בקי בהוראה קען עס אויספאסקנעןאיך מײן ביסט נישט גערעכט. את הדבר הקשה יביאון אל בעלי חו"מ ואבהע"ז.
דו מיינסט נעבעך אז די דיינים וואס זיצען ביי דין תורות קענען יא הלכות זרעים איך האב דיר נייעס אפילו חו"מ מיז ער נישט קענען ער ברויך נאר קענען די בעסיקסאין די ״יו״ד׳ ניקעס״ ווייסן וואס טיט זיך אין הלכות זרעים? אדער דעיס דארף מען זיך שוין רעכענען מיט די חושן משפט אבע״ז דיין אויכעט? בקיצור עס איז איין גרויסע תורה.
דעיס איז דיין גלאנגסטע תשובה
דאס איז שוין א ברייטע קלעים וואס דארף דעקונגאיך ווייס נישט וואס דו ווילסט אין סאטמער האט שוין דער ראב"ד הגריח"מ פרידמאן מתיר גיווען השתלות ביצים
ויען דוד חלק ג - ויס, חיים יוסף דוד (page 194 of 361)דאס איז שוין א ברייטע קלעים וואס דארף דעקונג
פון ווי נעמסטו אזא זאך?
ממש נישט אמת!דו מיינסט נעבעך אז די דיינים וואס זיצען ביי דין תורות קענען יא הלכות זרעים איך האב דיר נייעס אפילו חו"מ מיז ער נישט קענען ער ברויך נאר קענען די בעסיקס